Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.12.16. 16:00 erminavet

Járatsűrítés a királyréti kisvasúton

Amikor a nagyvasúton kihúzzák a menetrendből a vonatokat (és persze a megmaradtak sem járnak, ha sztrájk van), duplán öröm, hogy Királyréten több kisvonat jár majd. Az erről szóló közlemény a képek alatt olvasható.

 

 

 

A növekedő igények miatt 2009-ben több kisvasúti járat fog közlekedni a Királyréti Erdei Vasúton. Az országos vasúti menetrend változásával egy időben a kisvasúton is módosult a menetrend. Időadat változás nem lesz, tehát a járatok a szokásos időpontokban indulnak útnak, azonban az eddig idényszerűen közlekedtetett járatok nem csak május és június hónapokban közlekednek, hanem tavasztól őszig minden hétvégén.

A kisvasút március 31-ig munkanapokon, valamint december 24-én és 31-én nem közlekedik.

Kisvonatok indulása december 14-től március 31-ig Kismaros állomásról, hétvégén: 9.50, 11.50, 13.50, 15.50, 17.50.

Kisvonatok indulása április 1-től április 30-ig, munkanapokon: 9.50,
11.50, 13.50, 15.50, 17.50.
hétvégén: 8.50, 9.50, 10.50, 11.50, 13.50, 15.50, 17.50.

Kisvonatok indulása május 1-től június 15-ig,
munkanapokon: 8.50, 9.50, 10.50, 11.50, 13.50, 15.50, 17.50
hétvégén: 8.50, 9.50, 10.50, 11.50, 13.50, 15.50, 17.50, 19.15 (ez utóbbi csak Paphegy állomásig közlekedik).

Kisvonatok indulása június 16-tól október 31-ig,
munkanapokon: 9.50, 11.50, 13.50, 15.50, 17.50.
hétvégén: 8.50, 9.50, 10.50, 11.50, 13.50, 15.50, 17.50, 19.15.

Kisvonatok indulása november 1-től december 12-ig:
munkanapokon nincsen menetrend szerinti személyvonat.
hétvégén: 9.50, 11.50, 13.50, 15.50, 17.50.

A királyréti hajtánypálya nyitva tartása:
2008. december 14 - 2009. március 31:
Munkanapokon: csak előzetes jelentkezés alapján (30-8696751 vagy online)
Szombatonként (kivéve december 24, december 31, 2009. január 10): 10.30 - 16.30
Vasárnaponként: 10.30 - 16.30
December 24, szerda: zárva.
December 25, csütörtök: 10.30 - 12.45
December 26, péntek: 10.30 - 12.45
December 31, szerda: zárva.
2009. január 1, csütörtök: 12.30 - 16.30
2009. január 2, péntek: 10.30 - 16.30
2009. január 10, szombat: zárva.

Üdvőzlettel:
Hivert Gábor
Királyréti Erdei Vasút, munkatárs

15 komment

Címkék: programajánló kisvasút ütemes menetrend peage dunakanyar


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr16826307

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hg002 2008.12.16. 16:54:16

végre egy pozitív vasutas hír.

Devil 2008.12.16. 17:12:12

Ez azert van mert azt a vasutat nem az allam hanem egy rt uzemelteti, aki a valos igenyeket lam-lam ki tudja elegiteni.

Kopi3.14 2008.12.16. 17:16:55

Nema, valakik vasuton dolgozni is akarnak? Rwespect nekik. Biztos rajottek, hogy penz csak munkabol lesz.

vmaast 2008.12.16. 17:28:34

Bár a többi, pláne a már megszüntetett kisvasutak is így támadnának fel :) Aztán jöhetne a nagy vasút, és lassan helyreállna a rend.

kéremszépen 2008.12.16. 17:32:08

És milyen élelmesek!

Nyáron utaztam velük. Nincs külön bicajjegy, de a jegyárus és egyben jegyvizsgáló srác "felnőtt kerékpárjegyet" adott el nekem. :)

Igaz bicajjal gyorsabban felértem volna, mint vonattal, de azért jó móka.

Valaki Valahonnan 2008.12.16. 17:47:16

MÁV-ot beintegrálni a Királyréti Erdei Vasút Rtbe!

Albu 2008.12.16. 18:07:06

Egy kis tördelés ráfért volna a levélre közzététel előtt. De a hír amúgy jó, örülök neki.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2008.12.16. 18:17:39

Ezt nem hiszem el!

Műlödő ütemes menetrend, ígények szerinti járatbővítés, Magyarországon, 2009-ben, vasúton.

Esküszöm, ha teherfuvarozással is foglalkoznak, el kell nekik adni az egész máv-ot (szigorúan kisbetűvel) 1 Ft-ért.

Egye fene, azt az egy forintot szétosztanám, had örüljenek a szakszervezetek..

dei · http://erdei.aplus.pl 2008.12.16. 18:23:54

ááh ugyan már !
A veszteséges, lassú és pontatlan MÁV mitől támadna fel? Mert egy kirándulóvonatot megéri fenntartani?
Akkor egyszerű a megoldás: csináljanak sétavonatot a Cserszömörce - Kislapályos mellékvonalon!
:)))

vaczyblogger (törölt) 2008.12.16. 18:50:15

Szevasz Hivi!!

Örülök, hogy jól végzed a munkád!
Hajrá kisvasút:))

Üdv,
Zsolti

megyo 2008.12.16. 18:55:27

csak azt tudjuk, hogy azt mondják, h az igényeknek megfelelő bővítés... nyilván mint ahogy az igényeknek megfelelően nem állnak meg a vonatok a pázmáneumnál, ahogy az igényeknek megfelelően a vonatok A-ból B-be igen, viszont B-ből A-ba már nem járnak.
a vasut az vasut.
ahogy a bkv és a volán között sem nagy a különbség (mind a 2nél hihetetlen magasak a pótdíjak, pl), úgy vasút és vasút közt sem lesz nagy.
szerintem ha az összes 55 év feletti mávost száműzzük az országból, nem csak a máv, de magyarország ún. korfája is csinosodna:D

ladislaus 2008.12.16. 19:50:34

Nos ez a vasut az egyik szívem csücske! Rengeteget kirándultunk erre, és rendre felkpaszkodtunk (értsd: utaztunk vele) rá. Emlékszem mikor volt hogy egy nap alatt 3 erdei kisvasuttal mentünk. Első fedett volt és volt oldala és vaskályhába is begyujtottak,Lilafüred. A második ez volt, a harmadik meg olyan amin csak állni lehetett (bánya vasut féle) és nem volt teteje sem és esett az eső és ott áltunk szarráázva a kis vonaton az autosok meg integettek... persze kezükkel az ercuk előtt :D
Valahol a Börzsönyben vagy Mátrában... már nem emlékszem, de nagyon imádom!!! :)

Jah, és az adom 1%át is a nagybörzsönyi vasutnak szoktam (volt) adni. Jo tudom máshová is lehetne... de nekem ez tetszik. :)

Cactus71 2008.12.16. 20:34:33

A szobi kisvasúttal mi a helyzet?

KKoppany 2008.12.16. 20:56:54

Én is szeretem a királyréti pályát, sok kedves gyerekkori emlék köt hozzá. Azt kevesen tudják - az érintetteken kívül -, hogy Királyrétről régen kétfelé ágazott, és felment egészen a hegyek közé - igaz, a fa- és kőkitermeléssel kapcs. szállítási munkák miatt.

Amikor gyermek voltam, a kisvasút rendes közlekedési eszköz volt, környezetbarátabb, mint a buszközlekedés. Amikor gyermek voltam - na jó, ez túlzás, kicsit azelőtt szüntették meg, hogy megszülettem volna - HÉV járt Törökbálintra. Üzenem azoknak, akik most reggel állnak a dugóban, hogy mindez HÉV-vel nem lenne.

Bécsben 1990 óta több, mint 100 kilométer új villamosvonal épült - meg 43 kilométer metró, kicsit olcsóbban, mint nálunk...

Hajrá kötött pálya! Le a teherforgalommal az utakról! Villamost az Erzsébet-hídra!!!

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2008.12.16. 23:15:33

dei: Mitől támadna fel?

Kis forgalmú mellékvonalak kapcsán: A szakképesítést nem igénylő feladatokat ne a MÁV lássa el, hanem az önkormányzat, ha azt akarja, legyen vasútállomásuk.

Az adott hely érdekében indított mellékvonalak pályafenntartási munkáinál ugyanígy az önkormányzat lenne köteles a szekképzetlen munkaerőt biztosítani, ugye szintén közmunka a segélyért.

"Vonatosztályok" az ingyenes utazás csak az amúgy kihasználatlan vonatokon működne, Ha csúcsidőben kevesebb kocsira van szükség? Kevesebb kocsit kell fenntartani, ráadásul a legrosszabb színvolat nyújtó, legdrágábban fenntartható kocsikat ki lehet dobni.

Ahol lehet emelni a pályasebességet, csökkenteni a lassújelek számát. Ugyanannyi utaskilométerre kevesebb munkaidő, kevesebb amortizáció jut, olcsóbban lehet üzemelni.

Állomásépületek kapcsán: Ha ugyanaz az épület vasútállomás és "pláza", az ingatlanbevételekből a vasúttársaság is részesedik, az áruszállítást segít hatékonyan megoldani ilyen helyekre, akkor a pláza hasznából részesedhet.

Ha egy értéknövelt szolgáltatás nyereséggel üzemeltethető (pl. ICken WiFi, gyorsvonatokon "helyjegy váltható") akkor azt üzemeltetni kell.

Ütemes menetrend.

Nem árt, ha a vízfejre költött pénz mennyiségét csökkenteni.

Autópályákkal versenyképes guruló országút.

Több utas = jobb volumenhatékonyság.

Soroljam?
süti beállítások módosítása