Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2010.07.11. 01:23 erminavet

Hradec nad Moravicí, a be nem fejezett vasút - NKPK 81.

Tevan Imre: IMG 9952

A tegnapi posztban ott tartottunk Opava-környéki vonatozásomnál, hogy átszálltam a 314-esről a 315-ös vonalra. Egyszerű, rövid vasút ez, kevés látnivalóval. Azt azonban érdemes megemlíteni, hogy épülhetett volna itt fővonal is.

A 19. századi vasútlázban vita volt arról, hogy a Morva-Sziléziai Központi Vasút milyen nyomvonalon építse a Sziléziát Magyarországgal összekötő vonalát. Az egyik verzió Opava, Hradec nad Moravicí, Fulnek, Suchdol nad Odrou, Nový Jičín, Valašské Meziříčí városokon keresztül haladt volna. Nový Jičínnél el is kezdték a földmunkát.

Aztán mégsem készült itt fővonal, csupán később, a tervezett nyomvonal néhány szakaszához hasonló vezetéssel pár helyi jelentőségű vasút. Ezeket a 277, 278, 315-ös számon találjuk a mai cseh menetrendben, a legutóbbi végállomásán készült a kép.

Mindezt egy Fulneken, az állomás közelében fölállított tábláról tudom.

Szólj hozzá!

Címkék: fotó utazás csehország múzeum másodrész mellékvonal nkpk vagonka studénka


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr902144034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása