Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.01.16. 19:00 erminavet

BKV-s sztrájk lehet a HÉV kiszervezése ellen

MTI

BKV-sztrájk lehet január utolsó napjaiban, ezúttal azonban nem a buszosok, hanem a cég dolgozóinak, illetve tevékenységének egyaránt 60 százalékát lefedő kötöttpályás szakszervezetek szervezésében - tudta meg az MTI pénteken városházi és BKV-forrásokból.

Tájékoztatásuk szerint az érintett 11 érdekképviseleti vezető hétfőre egyeztetést kezdeményezett Kocsis István vezérigazgatóval, jórészt az általuk elhibázottnak tartott HÉV-kiszervezési terv kapcsán, illetve a dolgozók gazdasági és szociális érdekeinek, juttatásainak és munkakörülményeinek védelme érdekében.

Gulyás Attila, a BKV-nál működő legnagyobb létszámú szakszervezeti szövetség elnökhelyettese, a metródolgozók szakszervezetének elmondta, hogy az egyeztetés eredménytelensége vagy elmaradása esetén a munkavállalók érdekeinek megvédésére készek sztrájkot is hirdetni. A törvényi szabályozás szerint ha ez az egyeztetés hét napon belül nem vezet eredményre, sztrájkot is hirdethetnek.

Hozzátette, hogy várhatóan hétfő délelőtt folytatják a héten megkezdett bértárgyalásokat, ahol egyelőre még a múlt évi működési adatokat várják a cégvezetéstől. Hétfő délután pedig az általuk előkészítetlennek tartott HÉV üzletági kiszervezés lesz napirenden.

Az érdekképviseletek szerint nincs garancia arra, hogy a HÉV kiválásától pozitívvá válik a BKV közép- és hosszú távú gazdálkodása. Az viszont bizonyos, hogy egy ilyen lépés mind a BKV, mind a HÉV dolgozóinak gazdasági érdekeit jelentősen sértheti. Érdekesnek tartják azt, hogy egy olyan, számozás nélküli kormányhatározatra hivatkozva készíti elő a BKV vezetése a HÉV kiszervezését, ami a kormánydöntésként megjelölt napon, december 17-én meg sem jelent a Magyar Közlönyben. Az a 30 milliárd forint pedig, amit ez a kormányhatározat kilátásba helyezett a HÉV többségi tulajdonának megszerzése ellenében, aligha oldja meg a BKV gondjait.

Gulyás Attila felhívta a figyelmet arra is: ez a kormányhatározat semmilyen rendelkezést nem tartalmaz arról, hogy a BKV vezetésének felhatalmazása lenne a HÉV ágazat kiszervezésének előkészítésére. E koncepció feltételezi azt is, hogy a BKV továbbra is résztulajdonosa marad a HÉV-nek, "de a vezérigazgató úr állításával szemben" ez csak kisebbségi részesedés lehet.

Az érdekképviseletek úgy vélik, hogy egy ilyen kiszervezés után is garantálni kell a HÉV-ágazatban jelenleg dolgozók továbbfoglalkoztatását. Garanciákat azonban erre még nem kaptak. A szakszervezetek részére e héten átadott igazgatósági előterjesztés-tervezet azt viszont tartalmazza, hogy az új társaságnál egy év után megszűnne a kollektív szerződés. Így nincs garancia arra, hogy a HÉV-dolgozók továbbra is olyan jogokat, védettséget kapnának, mint a BKV munkavállalói.

Az érdekképviseletek úgy vélik, attól, hogy holdinggá alakulna a BKV, még nem feltétlenül lesz eredményes a gazdálkodása, viszont sokak állása kerülhet veszélybe. Ezért hatástanulmányokat, illetve az eredményes gazdálkodáshoz szükséges foglalkoztatás fenntartását kérik. Elvárják azt is, hogy a cégvezetés a tavaly december közepén vállalt feladatot teljesítse, mielőbb eljuttassa hozzájuk a BKV közép- és hosszú távú finanszírozását rendező koncepciót - mondta Gulyás Attila.

7 komment

Címkék: politika sztrájk hév városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr70882273

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DannyBoy 2009.01.16. 19:43:45

Úgyis rég volt már bkv sztrájk, nemde?,)

pietervb 2009.01.16. 19:51:23

Én sokkal inkább aggódom az új vezetőkért. Szegények vajon kapnak majd megfelelő anyagi megbecsülést? Esetleg jutalmakat is az év végén? Jaj... Jaj, mi lesz velük, Istenem?

Amúgy csak nekem van olyan érzésem, hogy svindli az egész? És egy újabb ürügy a nemjogsértő lenyúlásra?

eppittvagyok 2009.01.16. 20:16:57

a buszosok sztrájkoltak, hogy legyen pénz - lett is, a szétszervezésre. na erre a többiek is elkezdik, hogy ne legyen szétszervezés... hogy a kélgyó a farkába ne harapjon... :)
a ragya pedig rohasszon le mindenkit :)

Higany 2009.01.16. 20:55:40

A MÁV-nál látszik, hogy milyen jót tesz az ilyen sikeres állami mammutoknak a szétszervezés... Agyrém.
Az angol angoltanárom mondta amikor meghallotta, hogy Kocsis lett a BKV vezérigazgató: "Jobs for the boys" Erről van itt szó... Gazdaságosabb az nem lesz, csak a bürokrácia lesz nagyobb, kell legalább 6-7db új Audi kulcs és el lehet tartani mégtöbb hájfejű kiöregedett kádert és persze az utánpótlást is lesz hol pátyolgatni. Abszurdiztán.

Jut eszembe, vélemény az ÖBB-MÁV Cargo-RCA lízingbizniszről? Erre még itt Pesten is azt lehet mondani, hogy "ügyes!"...

Reggie 2009.01.16. 21:25:35

Ezert kene kulfoldre eladni. Szerintem egy kulfoldi vallalat sokkal jobban tudna kepviselni az erdekeinket.

cbc 2009.01.16. 22:30:53

"viszont sokak állása kerülhet veszélybe. "

JÓ REGGELT KÍVÁNOK GULYÁS ÚR! Sajnos már vége a teljes foglalkoztatottságnak, olyan 18 éve....tetszik érteni?

vadparaszt 2009.01.17. 02:57:06

Baszki, a BKV dolgozóinak kétharmada adminisztratív! Egy nagy pénzlopoda az egész. Persze, hogy nincs pénz tisztességes buszokra, amikor bulldózerrel rakodják ki a cégből a politikusok meg a holdudvaruk.
süti beállítások módosítása