A MÁV szerint nem kell külön funkció a fogadócsarnoknak
Örömömre szolgál, hogy a MÁV-kommunikáció válaszolt egy korábbi blogbejegyzésre. Nemrég azt tettem szóvá, hogy a Keleti pályaudvaron a gyönyörűen felújított Lotz-teremnek nincs igazi funkciója. A MÁV válaszának lényege, hogy a funkció az, ami eredetileg volt, ez egy fogadócsarnok ma is.
Én ezt továbbra sem tartom helyesnek, hiszen a 21. században már másképp utazunk, mint a 19.-ben. Nem megyünk ki órákkal a vonat indulása előtt a pályaudvarra, a vonatozás nem életünk nagy eseménye, henem egy hétköznapi tevékenység, amelynek a célja a minél gyorsabb eljutás. (Ha valamivel időt akarunk tölteni a pályaudvaron, az külön szolgáltatás, információhoz, élelemhez, más áruhoz szeretnénk jutni – de ilyesmire se tették alkalmassá a díszcsarnokot.) Mindenesetre itt a válasz:
A pályaudvarok ki- és bejárati csarnokai alapvetően közlekedési funkciót szolgálnak, nemcsak Magyarországon, hanem külföldön is. Eredeti állapotában a Lotz-terem indulási csarnoknak nevezett pénztárcsarnok volt. A vasúttársaságot kötelezi az is, hogy a műemlék épületeket a műemlékvédelmi követelményeknek megfelelően kell felújítani, helyreállítani, amelyek az építészeti és művészeti értékek védelmének hosszú távon való biztosításának alapelvére épülnek. Ez történt a Lotz-terem esetében is.
A Lotz-terem elsődlegesen ma is a Thököly út felől érkező utasok fogadó-csarnoka. Jelenlegi forgalma azonban a metró-építés miatt kb. 50 százaléka a korábbinak. A MÁV vizsgálata szerint a pályaudvar tömegközlekedési kapcsolatainak végleges kialakítása után, a Baross téri átépítések befejezését követően a Lotz-csarnok utasforgalma ismét meghaladja majd a napi 12 ezer főt, sőt az itt létesülő új metró-kijáratok miatt ennek emelkedésével is számolni lehet.
A Lotz-terem és a nemzetközi pénztár műszaki állapotának összehasonlításához csak annyit, hogy aki folyamatosan figyelemmel kíséri a pályaudvarok állapotát, annak észlelnie kell azt is, hogy a Keleti pályaudvar felújítása, az épület egyes részeinek (vonatfogadó és indító csarnok, Kerepesi úti kijárati csarnok, Lotz-terem, volt kormányzati váró, elektromos vezérlésű utastájékoztató táblák) felújítása szakaszosan és folyamatosan történik.
MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság
Sajtóosztály
A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.
Témák szerinti csoportosítás:
2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés
2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?
Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mákvirág 2009.02.04. 19:32:46
Uninvited 2009.02.04. 19:42:49
Sokkal jobban zavar azonban az a tény, hogy leszállok a vonatról és kifele menet a nyakamba puposkodik a sok sakáltaxis, aki három rugóért akar elvinni a következő sarokig egy leszakadt minden konfortot nélkülöző suzukival.
Arról már nem is beszélve, hogy a sokk rosszarcú arab pénztárossal tele van a pályaudvar és a környéke is.
Mondjuk ezügyben inkább a BRFK-t kellene megkérdezni, hogy ugyan minek a járőr a környékre ha az orruk előtt megy a feketézés.
Pista Bácsi 2009.02.04. 19:50:03
20 éve nem ültem vonaton, a Keletiben kb. 25 éve nem voltam, de amit mondasz, az teljesen ismerős.
Szóval a Keleti pályaudvar egy időgép, ahol 25 éve áll az idő ?!?!
bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.02.04. 19:50:04
Az ajtóban álló orkok szerint a jeggyel érkező utasok fogadó csarnoka :(
Higany 2009.02.04. 20:05:55
Hellisfitar 2009.02.04. 20:45:40
Kellene pár vasútmodell, gőzös, dízel és villanyos, különböző korszakok személykocsijai, korhű - XIX. századi, XX. század elejei - fotók, vasúttörténeti érdekességek, és kész is a vasútbuzi váróterem.
szociologus 2009.02.04. 20:47:05
Dr Milton 2009.02.04. 21:36:40
A sleppet meg kisöüörtetném kakastollas csendőrökkel.
Az Építész 2009.02.05. 08:50:32
Én is ezt tenném. Csak nincsenek már kakastollas csendőrök. Kiknek tekintélyük volt, tisztelték őket az emberek. Ja és akkor nem a bűnözőt védték... :(
Továbbá azon a véleményen vagyok, hogy a Keleti régi patináns arculatát kellene visszaállítani, a mai kor igényeinek figyelembe vételével.
Az Építész 2009.02.05. 09:16:34
Például ez nekem nagyon tetszik, így kellene az összes állomásnak kinéznie:
www.nif.hu/multimedia/gallery/744
geogr 2009.02.06. 23:31:31
Elég stílusromboló; aki be akar lógni, az úgyis be fog. Az ellen nem véd :)