Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.01.21. 21:00 erminavet

A MÁV múzeumot játszik szolgáltatás helyett - Visszásságok vasutunk világából 50.

A gyönyörű csarnoknak nincs feladata a felállványozott rompénztár mellett.

Ezt a posztot nyár óta akarom megírni. Akkor számolt be a MÁV örömmel arról, hogy – a tervezett költségvetésnél olcsóbban! – befejeződött a Keleti pályaudvar úgynevezett Lotz-termének felújítása. A pályaudvar indulási csarnokának épült reprezentatív helyiség valóban szép, Lotz Károly freskói díszítik.

Félreértés ne legyen, én is örömteli fejleménynek tartom, hogy ilyen igényes darabja is akad már a MÁV világának. A baj nem ez. A baj az, hogy a Lotz-teremnek nincs funkciója. Be lehet menni négy irányból, és ki lehet menni négy irányba.

Persze a fogadócsarnoknak eleve ez volt a szerepe, de ma másmilyen a vasúti utazás, mint 1884-ben, máshogy működik a Keleti, mint első néhány évében. Nincs már külön érkezési és indulási oldal, a vágányok zöme nem erről az oldalról, hanem középről vagy a másik oldalról közelíthetők meg egyszerűen, az utasok zöme sem innen érkezik.

Tevan Imre: IMG 2395

Még szép bordó bársonykordonnal is elzárták a közönség elől a falakat, a csarnok olyan, mint egy üres múzeum.

Arra sem vállalkoznék, hogy kitaláljam a MÁV helyett, hogy mire lehetne használni a Lotz-termet. De az biztos, hogy bántja az ember szemét, hogy néhány méterre a funkciótlan csodacsarnoktól a nemzetközi pénztár most is a lehető legméltatlanabb körülmények között, állványok alatt működik.

Tevan Imre: IMG 2398

 

A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.

Témák szerinti csoportosítás:

2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés

2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?

Menetrendkönyv, Elvira

Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk

Egyéb visszásságok, panaszok

49 komment

Címkék: vasút építészet jegy városi közlekedés vvv vvv panasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr75894371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szvbrk 2009.01.21. 21:46:13

szerintem azert dolgoznak belulrol kifele, hogy a munkasok ne koszoljak ossze labukkal a mar szepen felujitott reszeket

Division 2009.01.21. 21:51:18

És még a jegyautomatákat is eltüntették erről az oldalról, lehet lépcsőzni, vagy megkerülni az egész csarnokot.
Ez különösen akkor jó, amikor a 30-as busztól megy az ember a rendszeresen 1-2. vágányról induló hatvani vonathoz...
Amíg nem volt karám, volt automata. Reménykedtem, hogy majd ha megnyílik a rendes bejárat akkor lesz megint, de nem...

Division 2009.01.21. 21:53:26

"az utasok zöme sem innen érkezik."
Ha visszakerül majd a 7-es buszok megállója a régi helyére, akkor változik a helyzet!

Vismajor01 2009.01.21. 21:55:45

Pont erről beszélgettem múltkor az asszonnyal..
Személyes ügyet intéztem a nemzetközi jegypénztárnál... Hát mire én azt megtaláltam..
Bemész a nagy nagy kapun, én úgy mondanám, hogy főbejára,t tehát nem ott,a hol a trolik megálnak, hanem ahol a 173as pl. Bemész, kurva nagy digitális tábla,természetesen a belföldi jegypénztárak lent vannak ahová nincs mozgólépcső, a fentiek kb sosincsenek nyitva, nah, bécsbe akarsz jegyet venni, hol lehet a jegypénztár?Elég jól beszélek magyarul és angolul, de a táblákból így se jöttem rá, hogy vajon hol lehet. Megkérdeztem egy ellenőrt, ő kézségesen elmondta: Menjek be abba gyors büfébe, menjek át, forduljak jobbra menjek menjek és menjek majd ott megint jobbra és ott leszek. Na, én elindultam, átmentem a goyrsbüfén, majdnem hogy a szakácsot félrelökve átmentem ilyen gumifüggöny szerű izén, ami baromi koszos és gusztustalan volt, és ott a sézp, ímves folyosón majd csarnokon keresztül eljutottam egy fagerendákkal zsúfolt lyukba. Mondom ez mi?wtf? Erre így nézem egyik fagerendára rátűzve a5ös lap: Nemzetközi jegypénztár. Az nice. Grat, máv.

funfun 2009.01.21. 21:56:14

Ezt már én is kommenteltem egy korábbi posztban. Íme:

Értelmetlenül is maradnak a karámok a budapesti pályaudvarokon - Visszásságok vasutunk világából 26. 2008. 12. 26. 23:00:00
Januártól egy BKV-bérlet is elég, hogy átengedjenek a peronkapukon. Bár ezzel nem ért mindenki egyet, pozitív hírként, a Budapest környéki regionális tarifaközösség felé tett újabb, bár apró lépésként értékelhető, hogy január elejétől minden BKV-bé... »


funfun 2008. 12. 27. 08:02:59
"Ezek elég csúnyán mutatnak mondjuk a Nyugati és a Keleti műemléki környezetében" - 22-én (még sztrájk, de másnap már szerencsére nem) vettem a Keletiben a nemzetközi pénztárban jegyet, rég jártam arrafelé. Valóban szép a felújított csarnok, de! Nem láttam kiírva, hol a pénztár, másik irányba indultam el - iszonyatos húgyszagban! Aztán vissza, át a gyönyörű csarnokon, és a másik szárnyra. Oda először azért nem mentem, mert tele volt rakva a folyosó rozoga bútorokkal, meg voltam győződve, ott nincs semmi, ám mégis ott a nemzetközi pénztár. Aládúcolva, deszkázva, magyar nyelvű (tanuljon meg magyarul a rohadt külföldi!) , A4-es lapra nyomtatott infók a deszkákra ragasztva - szóval igényes. Meglepetésemre legalább hívószámos rendszer volt! De valami ocsmány az egész. Nem értem, miért nem inkább egy normális pénztárt alakítottak ki az e
lőcsarnok helyett (felújítása előtt)?!

2009.01.21. 22:36:36

"Be lehet menni négy irányból, és ki lehet menni négy irányból."

Mármint négy irányba, nem ? :)

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.21. 22:58:48

A nemzetközi jegypénztár a leírásokból olyan helynek tűnik, ahol szótagolva és hangosan beszélgetnek a külföldiekkel magyarul. Vagy ha nem is, az odavezető útig tuti.

KiNG 2009.01.21. 23:01:16

Nem ismerem az alaprajzát az épületnek, de simán be lehetne rendezni váróteremnek korszerű ülőhelyekkel, járatkiírásos LCD-tévékkel. Esetleg egy restaurált gőzmozdonyt darabonként becipelni, és a terem közepén összerakni.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.21. 23:01:22

Mellesleg boldog jubileumi VVV posztot! :-S

antianti 2009.01.21. 23:11:45

Na igen. Mindent a maga idejében. Teremfelújítás civilizált nemzetközi pénztár kialakítás után!
MÁV, tehát a következő híren sem csodálkozom: 2,5 milliárdért fejleszt
a mozdonyok helyzetének műholdas meghatározásán alapuló rendszert, amellyel az utasok otthon, a munkahelyükön, vagy az állomáson várva mobilon is megnézhetik, hogy vonatuk időben érkezik, illetve indul-e.
Pontos vonatoknál ezt a 2,5 milliárdot nem lehetne megspórolni? vagy egy részét a nemzetközi pénztárak körül rendet tenni?

FI 2009.01.21. 23:53:49

Kedves Főszerk. helyettes!

Azért ez rendesen tisztességes (telen) írásműved.

Te tudod a legjobban, hogy alig van forrás a MÁV műemléki védettséget élvező épületeinek megújítására, karbantartására, uram bocsá' restaurálására. Azt hiszem, hogy az általad említett Terem a Magyar vasúttörténet és a magyar képzőművészet páratlan alkotása. Én örülök, hogy nem hagyták veszni, remélem lesz forrás a többi épületszárny restaurálására is. Egyszó mint száz ebben a helyzetben ez az élő múzeum nem tud több funkcióval szolgálni mert (épület) szárnya szegett Szfinx, de azt hiszem a lehető legjobb történt vele.: Felújították, restaurálták. Szerintem igen nagy szégyen, hogy most és csak így írsz minderről. Sajnálom, hogy nem tudsz valaminek igázából örülni. Csak károgni...

minimalista 2009.01.21. 23:54:49

Én itt már semmin sem csodálkozom...műholdas navi a 30 év átlagéletkorú,koszos-rongyos mozdonyokba...egyszerűen lassan képtelen leszek feldolgozni ezt a folyamatos herdálást,tudatos országpusztítást.
Még:az MTV székházat(nem egy panelviskó)eladják "kanadaiaknak"3 éve 5 milliárdért,aztán azon nyomban visszabérli az MTV évi 2 milliárdért!Már 2 és fél éve!Hűtlen kezelés,csalás?!Nem!BIZNICC!Hajráf mogyorók!

Címlapról Érkező Látogató 2009.01.22. 00:24:24

Jól nézze meg mindenki a második képet! Ez Magyarország fővárosa főpályaudvarának Nemzetközi Pénztára. Ez Ukrajnáé:cache.virtualtourist.com/1808318-Two_faces_of_one_station-Kiev.jpg

macikacsa 2009.01.22. 00:44:35

Volt már egy hasonló komment, de azért én is leírom a véleményem. Barátommal elindultunk, hogy na akkor megyünk Bécsbe. Megnéztük neten, mikor indul a vonat. Idáig ok. Keleti: Mire megtaláltuk a nemzetközi jegypénztárat az kész katasztrófa volt, de nem baj, végül meglett. Azon nem csodálkoztam, hogy minek vannak ott azok az oszlopok, mert hát ugye ez Magyarország, már megszoktuk. Viszont ami külön jó volt, hogy beálltunk a sorba és legalább 15 perce álltunk ott, vártuk, hogy annak az 1 embernek végre kiadja a jegyet a csaj, észrevettük, hogy hát hoppá, van akinél sorszám van.. De honnan? Körülnéztünk a teremben, sehol semmi, kimentem, hát persze ott volt a kis jegyautomata, ami mellett simán elsétáltunk, bár mi is birkák voltunk, de hát annyira figyeltünk, hogy merre lehet ez a sz.. nemzetközi pénztár, hogy elsétáltunk mellette. Kértem egy sorszámot. Közben jó páran jöttek, sorszámmal, de nembaj, mi már ott voltunk, csak jöhetünk mi. Hát odaálltunk, a csaj egyáltalán nem kedves modorba közölte, hogy látogassuk meg jóanyánkat.. majd becsukta az ablakot, vagy valami ilyesmi, de ez már lényegtelen.. Ennyit a jó modorról.. Nem baj, megvan a jegy, nyomás a vonathoz. Felszálltunk, volt még pár perc indulásig. Addig megcsodálhattuk a repülőkhöz fogható, sőt, még tisztább és kellemesebb osztrák vonatot, amin kijelző volt, természetesen térképpel, sebeséggel, meg minden egyéb tudnivalóval, több nyelven. Wc kultúrált, jéé ilyen is van? Majd elindultunk, semmi taram taram taram taram. Síri csönd. El se hittük, nem ültünk még külföldi vonaton, csak a jó öreg MÁV. Aztán hazafele. Már vártuk a jó kis piros vonatunkat, helyette felszállhattunk a suttyó magyarra. Illuzió romboló volt, mondhatom. Nem írom körül tudjátok. Ennél csak a magyar kalauz volt a jobb, aki bunkóbb már nem is lehetett, de ezt már nem részletezem.. Hisz tudjátok, magyar. Lenézett, csak mert mi a "messzi" Bécsbe voltunk... Ne értsétek félre nem a magyarokat fikázom, hisz én is törzsgyökeres magyar vagyok, de mindenki tudja, hogy milyen a magyar mentalitás... És én ezt ítélem el, egyébként imádom a nemzetem és védném is, ha oda kerülne a sor, hogy bárki fikázza, de ami sok az már sok... Külföldön miért lehet mindent szépen és jól megcsinálni, itt meg mindent elb...nak....

sapuh 2009.01.22. 00:45:47

Ez a poszt a sorozat nagy mellélövése.

Abban egyetértek, hogy kevés jelző fejezi ki hűen a nemzetközi jegypénztár jelen állapotát, de ha nekem kellett volna választanom, hogy a két terem közül melyiket újítsák fel, én is ugyanígy döntöttem volna.

Mivel: a Lotz-freskók nem várhattak tovább. Ha azok egyszer elpusztulnak, akkor kész, eltűnik a pályaudvar legértékesebb része, amit utólag már nem lehet visszavarázsolni.

A külföldi utasoknak ez nyilván szívás, de alapelv, hogy azt az értéket kell előbb menteni, ami pótolhatatlan. Szóval ahogy én feltenném a kérdést: a Lotz-terem UTÁN miért nem folytatták a munkát a nemzetközi péztárral?

mnmnbkhj 2009.01.22. 06:15:03

Lehetne vasutas múzeumot kialakítani pl utasok/régi vasutasok tárgyaiból

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.01.22. 07:09:30

Ha érdekel, tavaly augusztusban készítettem egy kép sorozatot a két teremben...
Szvsz röhej, hogy a nagy felújítási láz addig már nem ért el, hogy padokat is kirakjanak. :(
Meg úgy egyáltalán. OK, védjük a műemlékeket, de amilyen állapotok uralkodnak mindhárom pályaudvaron, nem hinném, hogy ez volt a legfontosabb tennivaló. :(

Platon 2009.01.22. 07:11:12

Mondjuk a gerendák még hagyján, de 2-3 éve panaszt tettem a MÁV nál hogy a nemzetközi jegypénztárban 15-20 perc egy jegy kiadása, feltéve hogy a jegypénztáros éppen beszél valami idegen nyelvet. Az ebből fakadó sort mindenki képzelje el maga.

A válasz az volt hogy nem futja számítógépre! a nemzetközi jegypénztárba, és a kézi ügyintézés miatt lassú a dolog.

Úgy látom a fontossági sorrendet szépen eltalálták a márvány csarnok felújítás, és a számítógépek között.

funfun 2009.01.22. 07:48:36

Persze, fontos a műemlékek felújítása, de ha pl. egy családnak nagyon kevés pénze (sok adóssága) van, akkor inkább kaját vesz, és nem divatos ruhákat, nem? Ha érthető a hasonlat... A NEMZETKÖZI jegypénztár fontos benyomást ad a külföldieknek is arról, milyenek vagyunk (országimázs). Mi meg persze kevésbé csodálkozunk, mert ismerjük, hogy mennek a dolgok errefelé. Akkor is gyalázat, ahogy kinéz a nk. pénztár, és az is, hogy az funkció nélküli előcsarnokban semmi infó nincs (pl. merre a pénztár). Ja, és az is tény, hogy simán el lehet sétálni a jegykiadó automata mellett, én is úgy jártam.
Szóval szerintem jó és fontos poszt.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.22. 08:22:47

@FI:

Mielőtt a tisztességemet vonod kétségbe (korábbi posztoknál jeleztem már mi jár ezért: szóval anyukád tisztességét vondd kétségbe bizonyítékok nélkül, ezen is túl vagyunk), meg károgósnak mondasz, esetleg próbáld meg még egyszer (először?) elolvasni a posztot.

Az ilyenek kedvéért külön is odaírtam, hogy nem a felújítással van bajom, sőt, hogy én is nagyon örülök. Azt szeretném, ha a gyönyörű csarnoknak lenne funkciója, a funkciókat meg (pl. nemzetközi pénztár) nem minősíthetetlen állapotú termekben szolgálnák. Csak reménykedem, hogy most már érted.

ti (Becstelen Varjú)

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.01.22. 08:33:01

Egy kis önreklám (spam) következik:
www.flickr.com/photos/haazee/sets/72157612852777408/
Ezt láttam 2008 augusztusában a Keletiben, amikor a bécsi vonatra akartam jegyet váltani.

www.flickr.com/photos/haazee/sets/72157612852777422/
Ezt nem sokkal később a Déliben...

A Nyugatiról már nem volt gyomrom hasonlót készíteni. :(

Az Építész 2009.01.22. 08:56:28

Jellemző. Ennek sem tudnak egyesek örülni. Szerintem igenis szükséges volt a felújítás, csak minél hamarabb folytassák más épületrészekkel is. Érdekesen viszonyulnak néhányan a műemlékekhez, nem gondolnak a jövőre. Ha bizony hagyjuk elveszni, akkor később nem lesz másik. Bár az tény, hogy nem látszik, mint szinte minden MÁV döntésben, semmi koncepcionális jelleg. Csakúgy elkezdjük itt, abbahagyjuk, elkezdjük ott, azt se csináljuk végig. A MÁV-nak, mint tudjuk, nincs megtervezett arculata. (A katasztrofális állapotot nem nevezném annak, bár lehet az is utasításra megy, nem tudhatom.) Én a MÁV helyében odafigyelnék legalább a forgalmasabb, főleg nemzetkozi forgalmat lebonyolító állomásaink állagára, arculatára. A Keleti, Nyugati, Kelenföldi pályaudvart rendbe kellene tenni teljesen, korhűen restaurálni. A Délit meg modernizálni. Normális magasperont építeni, s a sok évtizedes, teljesen összetöredezett, szétvagdalt, felpúposodott, hiányos aszfalt peronburkolatot igényes, tartós térkő burkolatra cserélném. S kitakarítanám a mindenféle bóvliárust, hatodrangú kocsmákat, ahol mindenféle jött-ment tanyázik, alvilági egyének üzletelnek. A hajléktalanokat is kitessékelném, ez nem melegedő. Itt fizető utasok várakoznak. (Tényleg, jogi szempontból Ferihegy termináljai is közterületek, akkor itt miért nem tanyáznak csövesek? A volán autóbusz pályaudvarokon miért nem jellemző? Ez is csak MÁV betegség, tessék mondani?) Továbbá egységes üzletpolitika jegyében a MÁV meghatározhatná, milyen üzletekre, vendéglátó helyekre lenne szükség, és azok milyen áron adhatnák áruikat, szolgáltatásaikat. Mert bocsásson meg nekem a világ, de elegem van abból, hogy az ember minden vasútállomáson lepukkant kricsnikbe botlik, ahonnan vágható füst, kommersz italszag és Lagzi Lajcsi nóták szűrődnek ki. Ezt látja egy véletlen vasútra tévedő utas, lehet többet nem ül vonatra. Ezt látja hazánkba szakadt külföldi: ember, hová kerültem? Most persze lehet azt mondani, najó, honnan venne rá a felújításra pénzt? Ne feledjük, a MÁV, amit pénzt kap, nem költheti bármire. Az meg van határozva, hogy most járműre, épületre vagy egyéb dologra kapja a pénzt. Tehát most a Lotz-teremre kapta, hát azt csinálta meg. Ennyi. További pénzszerzésre adna lehetőséget a PPP konstrukció, de ez itt Magyarisztánban nagyon veszélyes dolog. Sok kiskapu, korruptció, pénzmosás melegágya, s végül a kisember issza meg a levét, ha a nagy válallkozók lehúzzák az államot. A fentebb írt javaslatom, miszerint akár a Keleti pályaudvaron, akár más nagyobb helyen, szükség volna a kordában tartott árakra és a szolgáltatási színvonal meghatározására. Ez nem feltétlenül pénz kérdése már. Lehet megfelelő szerződéseket kötni, hol mindkét fél korrekt dolgokat vár el a másiktól és akkor akár működhetne is. Szerintem nagyon sok ember örülne, ha lennének normális árú éttermek, gyorséttermek, akár italozó is lehetne... De egy bizonyos színvonal alá ne menjünk már kérem! Továbbá élelelmiszer bolt, ruházati bolt simán megférne. A Lotz-teremben pedig valóban lehetne egy kisebb tárlatot berendezni, akár a Keleti pu. történetét is be lehetne mutatni. Csak kellenének padok, asztalok is, kellemesebbé téve a várakozást. Illetve megerősíteni a biztonsági szolgálatot a vandálkodás megelőzésére. Egyszóval, örüljünk annak, amit felújítanak. Kész.

Az Építész 2009.01.22. 08:58:28

@Az Építész:

Kimaradt: szóval jó a poszt, szükség van rá, hogy felhívjuk a figyelmet, valamit kezdeni kellene a díszteremmel.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.01.22. 08:59:48

@Az Építész: ezzel csak az a baj, hogy felújították rengeteg pénzért, miközben máshol (méterekre a felújított falaktól) már-már életveszélyes az épület, dől össze az egész. Valahol arra is kellene gondolni, hogy mit lát az ideérkező külföldi, amikor leszáll a vonatról! És erre magasról tesznek illetékes elvtársék. :(

FI 2009.01.22. 09:02:37

Kedves Druszám!

Úgy gondolom, hogy anyázni nem szép dolog. Te ezt teszed, lelked rajta. Én nem fogom. Hidd el megértettem első re is "furmányos" fikázásodat. Azonban Te nem tehetsz úgy, hogy nem ismered a vasút helyzetét. Az is evidencia, hogy egy ilyen páratlan műemléket meg kell védeni. Ez történt. Egyszóval rossz logikával kapcsolsz össze két dolgot és hát hogy is mondjam, kicsit demagóg módon a szépen sikerült Lotzterem felújításból eljutsz a nemzetközi pénztárak állapotáig. Azt hiszem a kettőt nem kellene összemosni. Persze az lenne a legjobb, ha az Egész keletit cak-pakk felújítanák, mint pl.a szegedi állomást. De az újságírói tisztességhez (jaj, már megint moralizálok) az is hozzátartozna, hogy arról is rebegnél néhány mondatot, hogy meddig nem volt látogatható a Terem, és milyen erőfeszítést tettek a restaurátorok és a vasútépítész szakemberek, hogy egyátalán elkészüljön mindez. Szóval nyugottan anyázz tovább, én meg fenntartom magamnak a jogot a véleményformálására, és csak csodálkozom, hogy ha a stílusom kicsit cinikusabb pont annak fáj legjobban, aki szintén sokszor cinikus. Mély tisztelettel:
Forrás Imre

Az Építész 2009.01.22. 09:05:11

@szilárdan...:

Például az az oldala, ahonnan a 80-as troli indul. Igen láttam sajnos. :(

Mnofőnix 2009.01.22. 09:11:40

Ha a közeljövőben külföldre szeretnék menni vonnattal, akkor van Budapesten valahol kultúrált színvonalú nemzetközi jegypénztár?

Mert ezek szerint a Keleti jegypénztárba nem érdemes menni.

pitiáner 2009.01.22. 09:13:57

Bár a cikk nem említi, de nem is emeli ki, hogy ez a felújítás nem MÁV forrásból történt, mivel a főpályaudvar állami tulajdonban van. A cím ("A MÁV múzeumot játszik szolgáltatás helyett") viszont azt sugallja, hogy a MÁV inkább látványos felújításokra szórja a pénzt a kiszolgáló létesítmények fejlesztése helyett. Ez erős csúsztatás ebben az esetben. De nyilván így lehet címlapra kerülni.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.01.22. 09:21:53

@Mnofőnix: kulturált rövid úval és nincs. Egyik gusztustalanabb, mint a másik. :(

KiNG 2009.01.22. 09:26:36

Eszembe jutott a madridi Atocha pályaudvar (ahol a robbantás volt). Ott a jó nagy területen, ami a pu. régi része volt, trópusi növénykertet hoztak létre. Talán ide is az kellene, azok termelnék a zoxigént.

De ha lenne annyi agya a MÁV-nak, amennyit elvárhatnánk tőle, akkor már régen elválaszthatta volna az IC-vágányokat, és ezt a termet kényelmes váróteremmé alakíthatta volna, padokkal, idegenforgalmi irodával, európai színvonalú mosdókkal, kis büfével. Mert szerintem a magasabb komfortfokozaton utazóknak simán lehetne ezzel a kedvében járni.

bodesco 2009.01.22. 09:29:33

Kicsit off:

eleve milyen már, hogy külön nemzetközi pénztárra van szükség. El lehetne már ettől is rugaszkodni. Egy német ismerősöm mielőtt vonatra tettük Budapesten Németország felé eléggé csodálkozott, hogy nem lehet bármelyik jegypénztárban jegyet vásárolni külföldre. A mai behálózott világban tényleg nem értem az érdektelenségen kívül mi állhat útjában.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.22. 11:51:54

@Mnofőnix:

Igen, a József A. utcai központi Start-iroda. Szép, és egy kicsivel hamarabb lehet jegyhez jutni (átlagban). Kicsivel, mert a rendszer ugyanaz, nincs számítógépes rendszer, kézzel írják a jegyet. [Nem számítógépre nincs pénzük, azért ennél jobb a helyzet, hanem a nemzetközi jegyfoglalási rendszer(ek)hez nem sikerült még csatlakozni, némileg leegyszerűsítve.]

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.22. 11:56:02

@pitiáner:

Találó a nicked! (Nem először.)

Köszönöm az aggódásod, de főszerkesztő-helyettesként azért elég jók az esélyeim címlapra kerülni.

Ha frusztrációdból eredő rosszindulatod nem vakítaná el szövegértési képességeidet, akkor láthatnád, hogy nem csúsztattam semmit.

Ugyanis nem a felújítással van a bajom, mint már sokszorosan megjegyeztem, amelyet az állam csinált, nagyon jó, hogy az állam óvja a műemlékeket, hanem azzal van bajom, hogy a MÁV-csoport nem talált funkciót a teremnek.

Remélem, a többiek értik.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.22. 12:02:26

@FI:

Drága drusza!

Beszéljünk most csak az anyázásról, mert látom, hogy abban úgysem győzlek meg, hogy nem én kapcsolom össze a felújított csarnok FUNKCIÓTLANSÁGÁT (elnézést a kiemelésért, de látszódjon, hogy erről van szó, nem a felújításról) és a nemzetközi pénztár tarthatatlan ÁLLAPOTÁT, hanem tényleg ott vannak egymás mellett.

Hanem az anyázás. Az bizony annak jár, aki a tisztességemet - bizonyítékok nélkül - kétségbe vonja. Erre ugyanis egy újságírónak kényesnek kell lennie.

Tegyük föl (bár ne engedjük meg!), hogy igazad van alapfölvetésedben! Nem tévedhetek? Nem érthettem valamit félre? Nem láthatom a világot alapvetően máshogy, mint te? Látod, ennyi ok lehet még arra (túl persze azon, hogy nem neked van igazad), hogy nem értünk egyet. Miért kell akkor azonnal rosszindulatot, tisztességtelenséget feltételezni a másikról (rólam)? Erre jár nálam az anyázás. Sajnálom.

ti

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.01.22. 16:28:18

@erminavet: ugyan téged nem ismerlek, de szvsz manapság, aki kényes a tisztességére, az ne menjen se politikusnak, se firkásznak.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.22. 16:39:49

@szilárdan...:

Ezért is nem mentem firkásznak. Újságírónak mentem.

ti

Kopi3.14 2009.01.22. 17:35:11

Megvan a használatának módja. Padokat bele, és tegyük ki a hajléktalanszálló feliratot rá. Vagy mégjobb, ha már műemléki szintű épület, akkor verjük szét, ahhoz értünk úgyis nagyon.

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.01.22. 18:55:44

@erminavet: nem tudom miért, de úgy érzem, szerinted még van különbség a kettő közt.
Nézd meg az index címlapját! Ha szerinted ezeket az irományokat olyan újságírók készítik, akik még joggal kérik ki maguknak a firkász jelzőt...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.24. 10:19:21

@szilárdan...:

Én magamról beszéltem itt. A többi pedig nem témája ennek a blognak.

ti

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.01.24. 12:42:44

@erminavet: Mintha azt írtad volna, hogy te vagy a főszerkesztő helyettes... na mind1.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.24. 18:55:12

@szilárdan...:

Mintha azt írtam volna az előbb, hogy ITT. De te nem érted, mindegy. Itt nem felelek a többi indexes írásáért. Máshol vitázhatunk erről.

ti

kacsa! 2009.01.24. 19:33:35

@szilárdan...: nagyon klassz képek, kár hogy privát az összes képed.. akkor meg minek reklámozod...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.25. 08:49:37

@kacsa!:

Miről beszélsz? Nem értem. Milyen képeim privátak?

ti

kacsa! 2009.01.25. 23:37:36

@erminavet: Én szilárdan... képeiről beszélek.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.26. 00:47:06

@kacsa!:

Óh, tényleg, bocsánat, én vagyok a hülye, akkor már értem.

ti

Kopi3.14 2009.01.26. 02:25:21

Nemzetközi pénztár: Keleti, eredményjelzőtől jobbra az utazási iroda. Kultúrált, ülőhelyes, gyors. álatlaában a kutya sem megy be.

Kopi3.14 2009.01.26. 15:05:42

Egy kerdes: a barsonykordon eleg a sprejmesterek muveszeti munkainak nem kozkinccse tetelehez?

siófoki35 2009.01.27. 20:19:48

Nagyon szép az a terem, de nem értem, miért nem tettek bele korhű padokat, hogy váróként is használni lehetne????? Mert az nincs a Keletinek, csak egy kis sötét szobácska. Ebben meg szép várócsarnokot lehetne csinálni!!! Persze a padokra középre is szerelni kell karfát, hogy ne csövestanya legyen belőle! :-) Meg igen, lehet egy kis büfé, két jegyautomata, egy újságárus-BKVjegyes. Ennyi kell a boldogsághot, meg a terem hasznosításáshoz.
süti beállítások módosítása