A legforgalmasabb sinkanzenvonal meghosszabbítását, új vonatok (E5-ös sorozat) beállítását és új csúcssebességet jelentett be a japán vasút.
Új dizájnnal is kiemelik a sinkanzenek (a japán igen nagy sebességű vonatok) legújabb, E5-ös sorozatát. A hosszú orrú motorvonatokat zöld-rózsaszín-fehér fényezésűre tervezték, az utóbbi szín a felhőkre, az élénk csík a virágszirmokra, a felső rész festése pedig az örökzöldekre utal. A vonatok ugyanis a Tokióból északra vezető Tóhoku vonalon állnak majd szolgálatba 2011 tavaszától 300 km/h sebességgel.
A próbaútra 2010 nyarán induló E5-ösök végső sebessége azonban 320 km/h lesz (a leggyorsabb vonatok Japánban), a tervek szerint 2013-tól. (Ezzel elérik a francia TGV-k mostani utazósebességét.) A most csak Hacsinohéig érő vonalat is meghosszabbítják a japán fősziget, Honsú északi partjaiig, Aomoriig, írja a Japán Vasút (JR) közleménye. (A térképeket lásd legalul, a videó alatt!)
Az E5-ös-be a 2. (kép alul) és 1. osztály “fölé” még egy “szuper zöld” osztályt is terveztek, a hatalmas, 45 fokig lehajtható fotelülésből egy sorba csupán három, a teljes kocsiba 18 darab jut (kép fönt).
A vonatba beépítenek olyan fejlesztéseket, mint a billenő kocsiszekrény és a különlegesen halk áramszedő. A jellegzetes kacsacsőr célja is az alagutakban fellépő nyomáshullámok mérséklése.
Az 1964-ben induló Sinkanzen programban éppen nemrégiben vonták ki a forgalomból a legrégebbi szerelvényeket.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
is 2009.02.08. 23:26:51
Mazsika1 2009.02.08. 23:33:34
És ugyanúgy veszélyes a francia TGV és utódja, ami 570 km/h sebességgel is képes menni. Egy pár 12 cm széles vascsíkon rohanni ilyen sebességgel - rohanás a halálba. Őrültség. De ugyanígy őrültség a hatalmas utasszállító repülőgép, az A380 is. Ha az egyszer lezuhan.... egyszerre 600 ember hal meg. És előbb-utóbb abból is lezuhan egy-egy darab. Bár ne történne...
Martian (törölt) 2009.02.08. 23:34:43
Nagykócsag 2009.02.08. 23:52:31
TGV 2009.02.08. 23:53:38
A vezeto meg leginkabb disznek van az orraban, ugyanis a vonatokat egy kozpontbol vezerlik, a vezetonek normal uzemben nem sok beavatkozasi lehetosege van a veszfeken kivul. Egyebkent a fektav tobb km...
Forest (törölt) 2009.02.08. 23:59:29
Nem lehetne fémhulladék árban megvásárolni és idehozni őket? A jelenlegi MÁV állományhoz képest még ezek is az űrkorszakot képviselnék...
..bár végül is tökmindegy, a pályák miatt lassúak a vonatok...
Gyulimali 2009.02.09. 00:21:44
Egészen pontosan 25,069km, a szabványos, 1m/s^2 vasúti lassulással számolva ;-)
KékFény6 2009.02.09. 00:32:39
skovalsky 2009.02.09. 00:41:49
cavinton 2009.02.09. 00:45:12
Lehet fikázni, de én inkább egészségesen sárga voltam az irigységtől.
Luigi 2009.02.09. 01:06:13
GergőÁron (törölt) 2009.02.09. 01:41:37
És mit akarsz ezzel mondani?
járjunk inkább szekérrel?
Tudod vannak dolgok, amik bőven megérik azt, hogy húsz éente meghaljon pár ember.
Nemtudom feltűnt-e, de naponta halnak meg emberek olyan értelmetlen fasságok miatt, amik egy kis odafigyeléssel, ésszel, több pénzzel megúszhatóak lennének.
Persze az, hogy a hülye parasztja nem jár tüdőszűrésre, dohányzik, iszik, otthon mereszti a picsáját nulla mozgással a tévé előtt, az nem olyan hű-meg-ha dolog, hogy feltűnjön. Nemúgy, mint amikor amikor egy vonat kisiklik, mert akkor be tud tennia híradó fasza felvételekt a gyűrött acélról.
petii 2009.02.09. 01:48:17
A baleset bekövetkezik akkor is, ha gyalog mész, akkor is ha otthon maradsz. Nagyobb sebességnél nyilván jobban túlbiztosítanak. Az A380-an ha lezuhan, akár 600-an is meghalhatnak, ha viszont nem (és többnyire nem), akkor 600 ember utazott vele át egy óceánt, arányaiban még jobb is...
Retexis 2009.02.09. 01:50:31
Sokkal veszélytelenebb mint autóba ülni. Főleg veszélytelenebb, mint autóba ülni Magyarországon.
taphegyseg 2009.02.09. 01:55:41
variable speed 2009.02.09. 01:59:09
Tiga 2009.02.09. 02:39:04
Ha jól tudom, a sinkanzennek még egyetlen halálos kimenetelű balesete sem volt, pedig elég hosszú vonalhálózaton mozgat nagyon sok utast nagyon nagy sebességgel egy nagyon földrengésveszélyes országban :)
Tiga 2009.02.09. 02:44:31
De ez elég extrém eset, a JR és a MÁV között ég és föld a különbség.
lhc 2009.02.09. 04:40:31
Világot látni.
Egy olyan világot ahol nem bugrisproli demszkik és gyurcsányok döntenek, és nem adócsaló tróger minden "polgár".
Egy olyan világot ahol működnek a dolgok. Ahol fejlődik a civilizáció.
Mai-chan 2009.02.09. 04:59:53
2009.02.09. 05:14:04
Egyrészt persze, menj, nem árt világot látni. Másrészt nálunk is van fejlődés, csak ezt szeretjük lekicsinyelni. Harmadrészt nem irigylem a japánokat, a japán munkások kőkeményen megfizettek azért, ahol ma tartanak. Képzeld el, mi lenne, ha minden gyárban Suzuki-stílus lenne. Hamar lázadás törne ki.
Mai-chan 2009.02.09. 07:14:02
Nzoltan 2009.02.09. 07:49:24
:D
Csak el kell látogatni bármely MÁV állomásra.
borsoo 2009.02.09. 08:13:12
sallaister 2009.02.09. 08:41:31
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2009.02.09. 08:45:44
Szu-33 (törölt) 2009.02.09. 08:46:57
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.09. 08:48:41
Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.02.09. 08:51:51
borsoo 2009.02.09. 08:56:02
Kniight 2009.02.09. 09:04:41
Ez a szerelvény valószínűleg Budapest - Fehérvár távon meg se tudná közelíteni a végsebességét....
Magyarországon a fejlődésnek csak illúziója van. Építünk két domb közé egy olyan völgyhidat amin 100 km-es korlátozás van fixen (nem hiszem el, hogy ne lehetett volna megoldani 100-as tábla nélkül) amit egy év után kátyúzni kell!!!!!!!
bonakovacs 2009.02.09. 09:08:59
Poénkodást félretéve: mindíg biztonságosabban éreztem magam a sinkansenen mint egy magyar autóbuszon (vagy 60 km-rel haladó vonaton)
blacklord 2009.02.09. 09:09:27
@Mazsika1: Csatlakozom az előttem szólókhoz, ez tipikus nem tény-alapú gondolkodás. Nézd meg, hogy hány ember hal meg az utazott kilométerek arányában autóbalesetben és hány vonat- vagy repülőszerencsétlenségben, és rá fogsz jönni (legalább egy nagyságrend a különbség), hogy miért is orbitális baromság az, amit leírtál.
Themuezzin · https://sites.google.com/site/mybookspages/ 2009.02.09. 09:11:17
Humphrey 2009.02.09. 09:40:37
a tokioi pályaudvaron egymást érik a szerelvények.
a sebességérzet egyébként nulla, mivel a gyorsulása nagyon kicsi és tök csönd van.
Saga 2009.02.09. 09:43:01
TGV 2009.02.09. 10:08:36
Autopalya mellett haladva pedig az a furcsa, hogy rettenetes sebesseggel hagyod le az egy iranyba meno kocsikat, es nem erted, hogy az autopalyan - bar nincs dugo - miert all mindenki.
A TGV-nek kulon athalado palyaudvarokat epitettek, peronok ketoldalt, az athalado vonatok kulon sinparon kozepen, vastag betonfalak kozott, nehogy a szel beszippantson mindent es mindenkit.
changebug (törölt) 2009.02.09. 10:36:14
Pestről kb. 1 óra alatt el lehetne érni minden nagyvárost és viszont és Nyíregyháza-Nagykanizsa 2-2.5 óra lenne... és mondjuk 2-3 óránként közlekednének... Fúúú, de szépet álmodtam :)
Balogh Ádám Software 2009.02.09. 10:48:17
Azon az úton nem volt épp eső, de egy 250-nel menő ICE-n volt, és vízszintesen folyt végig az ablakokon.
malar 2009.02.09. 11:04:43
"De ugyanígy őrültség a hatalmas utasszállító repülőgép, az A380 is. Ha az egyszer lezuhan.... egyszerre 600 ember hal meg. És előbb-utóbb abból is lezuhan egy-egy darab. Bár ne történne..."
Bár már leírták páran, de nézegess kicsit statisztikákat. Jóval többen patkolnak el egészségtelen életmódból fakadó betegségek, közúti balesetek és/vagy háztartási balesetek következtében, mint repülőszerencsétlenségekben.
Miért? Mert az utcára kiengedik vérpistikét is a 35 éves lerobbant, nem karbantartott csotrogánnyal, aki felkenődik az első útszéli fára.. jobb esetben.. rosszabb esetben az első szembejövő autósra, vagy legyalulja az első útbaeső bringást / motorost.
Repülőket nem vezethetnek vérpistikék, sokkal szigorúbb karbantartási szabályok vonatkoznak rájuk és nagyon kontrollált környezetben közlekednek.
Ugyanez igaz jobb helyeken a vasútra - főleg az ilyen gyors vasútra - is.
Szóval ha választhatok, akkor repülő, vagy vonat. Persze csak akkor vonat, ha nem MÁV. Amennyiben egyik sem elérhető, akkor megyek gyalog, mert még úgy tudok a legjobban kitérni az életemre törő vérpistikék elől.
Aki Bp-n él az tudja miről beszélek. Igazi túlélőtábor itt gyalogosnak lenni.
riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2009.02.09. 11:06:29
Lehet a lassulás nagyobb is sínfékkel, nem?
DEP 2009.02.09. 11:26:17
Szerintem, meg nem szabada az autóknak elérnie a 30 km/h sebességet, mert mint mondják aki nincs bekötve, annak szinte nincs is túlélési esélye egy ütközés esetén. Most, akkor biciklire mindenki?
Baromság!
Rollende Landstrasse 2009.02.09. 11:35:33
Megosztok egy ICE-élményt én is: 250-nel az alagútban, a vezetőálláson tartózkodva. Most már tudom, hogy mit lát az ágyúgólyó a csőben. Aztán jött szembe a másik ICE...
Gyulimali 2009.02.09. 13:54:44
@riel:
Én 570 km/h-val számoltam, és azért 1m/s^2, mert az a szabványos lassulás a MÁV szerelvényeire. Ennél nagyobb gyorsulás/lassulás már kellemetlenségeket okozhat az utasoknak (leeső poggyász, eleső utas, stb.) Elvileg a sín-kerék közötti tapadás lehetővé tesz erősebb fékezést is, de annak az a vége, hogy az utasok a vagonok elejében "felgyűlnek". Tehát, ha nagyobb lassulást szeretnénk elérni, akkor marad vasúton is a "repülő módi", azaz "kérem, kapcsolták be a biztonsági öveiket", meg a zárt csomagtartó rekeszek.
Kopi3.14 2009.02.09. 16:54:01
riel · http://amatorfutoleszek.blog.hu/ 2009.02.09. 22:21:33
Itt sem mászkálnak összevissza, bár ez egy nem túl hosszú szakasz: video.google.com/videoplay?docid=2926400396387878713
Itt meg ugyanaz kicsit gyorsabban hasít: www.youtube.com/watch?v=VuSrLvCVoVk
Szóval én inkább ülnék becsatolva...
és lassuljunk, mintha a horgonyt dobták volna ki :-)
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.14. 09:40:11
Persze, de azért arra megkérhetnélek, hogy dobj egy mélt, ha valamit fölhasználsz (tevanimre kukac dzsímél dotkom), mert ha én is átvettem valahonnan, akko az eredeti forrást illene megjelölni.
ti
KiNG 2009.02.15. 13:26:07
Inkább ajánlom figyelmetekbe egy olyan ország nagysebességű vonatait, akikhez "közelebb" állunk infrastrukturálisan, területszerkezetileg:
www.youtube.com/watch?v=gmbMYTJpAAM