Indoklás, bocsánatkérés nincs, csak zárt ajtó és cetli.
Én tisztában vagyok vele, hogy Magyarországon ez bocsánatos bűnnek számít, bizonyára olvasóim, kommentelőim között is lesz majd, aki úgy gondolja, hogy (már megint) fölöslegesen kötözködöm, de én meg azt gondolom, hogy egy bolt legyen nyitva, amikor a nyitva tartás szerint nyitva van.
Márpedig a MÁV Nosztalgia Kft. üzlete a Nyugati pályaudvar 10. vágánya mellett 8:30-tól 16:30-ig van nyitva, mindenféle szünet nélkül. Ez olvasható a honlapon, ez van kiírva helyben is:
Nekem ma pont délután egy előtt lett volna időm (vonatom indulása előtt), hogy körülnézzek, hogy befizessek egy útra. De nem tehettem, mert egy sajtpapír szerint 13 óráig zárva volt. Illetve akkor nyitott.
Nem szeretnék beleszólni más cégek munkaszervezési ügyeibe, sőt nem is szeretem, ha egy szolgáltató, kereskedő ilyesmire hivatkozik. Szervezzék meg. Ha úgy vélik, hogy egyetlen eladóval kívánják megoldani az üzlet működtetését, akkor legyen a hivatalos nyitva tartás szerint ebédszünet, bár ez semmiképp sem ideális megoldás, hiszen Magyarországon nem szokás a szieszta, de mindenképp korrekt eljárás, ha ez van meghirdetve.
Egyetlen magyarázatot tudok elfogadni, ha tényleg valami olyan, nagyon ritka ok jött közbe, ami mindenki életében legfeljebb egyszer-kétszer fordul elő. Ha viszont ez van, és nem tud beugrani valaki más, akkor a pórul járt vevő emberi szolidaritásának megnyeréséhez minimum valamilyen magyarázat és persze sűrű bocsánatkérés kellene, és nem ennyi:
Figyelmeztetés: tisztában vagyok vele, hogy ez nem tartozik a vasút fontosabb problémái közé, ezért ezt sem kell hozzászólásban közölni. A fajsúlyosabb problémák iránt érdeklődők szíves figyelmébe ajánlom a sorozat korábbi részeit.
A vvv sorozat összes posztja itt érhető el.
Témák szerinti csoportosítás:
2009-es menetrend: ahol romlott az összeköttetés
2009-es menetrend: Fölösleges vagy elégtelen szolgáltatás?
Általános menetrendi kritika, politika, publicisztika, sztrájk
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
OkoskaTo:rp 2009.02.24. 12:44:16
A Prolan cuccában
(w3.prolan.hu/train/index.html) használt SMS-es módszer a járműkövetős piacon sok éve elavultnak számít - itt meg mint a legújabb fejlesztést mutatják be. Az árát nem tudom, de GPRS kapcsolatos (tehát nem csak körzethatárokon értesítést küldő, hanem folyamatos követést lehetővé tevő) készülékek 80ezres kisker áron kaphatók. Ehhez persze hozzájön még a csicsás kijelző és a kártyaolvasó, de azokat sem mérik aranyárban a piacon. Hidd el nekem, most nem egy okoskodó szól be, aki a haver kocsijában látott egy PNA-t, hanem én évek óta behatóbban ismerem a GPS/GSM/GPRS adatgyűjtő rendszereket és piacukat. És van tapasztalatom néhány hasonló külföldi vasúti rendszerről.
Közbeszerzésről, nyílt versenytárgyalásról szintén nem hallottam. De ez a Máv környékén nem is lep meg.
Más téma, hogy a videón elcsíphető GoogleMaps logisztikai, közlekedési célú felhasználását kifejezetten tiltják a Google licencszabályai - a térkép beszállítók, pl. Tele Atlas licencelési engedélyei miatt.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.24. 20:02:42
Tervezem, hogy írok ide a cuccról, egy videóban ugye korlátozott az információ mennyisége.
Biztos nem értek a témához annyira, mint te, de az is biztos, hogy van, amiben nincs igazad.
Pl. volt közbeszerzés, ezt mondták.
Ne haragudj, de egy ponton azt hittem, azt se tudod, mi az a gps. Kevés köze van a mobiltechnológiához. Tehát nem arról van szó, hogy ez a berendezés "körzethaqtáron" (bizonyára bázisállomás-körzetre gondolsz) küld értesítést, hiszen gps-en alapul.
Azt is el tudom képzelni, hogy tökéletesen elegendő az adott feladatra SMS-en kommunikálni, sőt, akár előnye is lehet ennek (pl. rosszabb fedettségű helyeken). Tehát nem baj, hogy nem ez a legkorszerűbb mód. De simán el tudom képzelni az ellenkezőjét is.
Mindenesetre felvetéseidet továbbítom a MÁV Trakciónak, válaszoljanak ők.
ti
OkoskaTo:rp 2009.02.24. 21:25:16
Az SMS egyrészt lassú is tud lenni, másrészt senki sem garantálja az üzenet megérkeztét. Gondoljunk csak a karácsonyi és újévi dugulásokra, elveszésekre. Egyetlen előnye, hogy a legkisebb térerő is elég neki. A GPRS átvitel ezzel szemben garantált: ha él a TCP kapcsolat, akkor minden üzenet nyugtázva van. Igen, extrém helyeken előfordulhat olyan, hogy nincs GPRS lefedettség, de az SMS kijut. A hegyek között vannak ilyenek, de arrafelé nem nagyon szoknak járni vonatok. És ugyebár egy újabb cucc tud GPRS-t _ÉS_ SMS-t (tartaléknak).
A világ már ott tart, hogy másodperces felbontású adatokat küld fel egy készülék a központba (költséghatékonysági okokból általában fél-egy percenként összegyűjtve), a pozíción kívül beleértve egyéb adatokat, pl. sebesség, üzemanyagszint, fordulatszám, olajhőmérséklet, elektromos áramfelvétel/-visszatáplálás stb. És már olyan megoldás is létezik, ahol ezen felül a fedélzeti készülékek egymással is képesek rádión kommunikálni, kiegészítő ütközésvédelmet megvalósítva. Emberi hülyeség ellen persze nincs teljes védelem, de egy ilyen rendszerrel a monorierdei ráfutásos baleset is előre detektálható lett volna, a térközjelző rendszertől függetlenül (és mivel azzel szemben ennek nincsenek sínmenti komponensei, a színes fémgyűjtők [sic] nem tudják ellopni). Egy jelzőlámpát könnyű figyelmen kívül hagyni, de ha látja a masiniszta, hogy a kijelzőn folyamatosan csökken a távolság, akkor talán elgondolkodik a fék használatán.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.25. 11:39:15
Köszönöm a további kiegészítést.
Arra kérlek, hogy a rasszista szellemességeket mellőzd itt, amikor nem ez a téma.
Szabványok 2009.06.20. 08:52:01
(w3.prolan.hu/train/index.html) használt SMS-es módszer a járműkövetős piacon sok éve elavultnak számít - itt meg mint a legújabb fejlesztést mutatják be."
A Prolan cuccában _nem_ SMS küldés van. Hanem természetesen folyamatos GPRS kapcsolat.
"Az árát nem tudom, de GPRS kapcsolatos (tehát nem csak körzethatárokon értesítést küldő, hanem folyamatos követést lehetővé tevő) készülékek 80ezres kisker áron kaphatók. Ehhez persze hozzájön még a csicsás kijelző és a kártyaolvasó, de azokat sem mérik aranyárban a piacon."
A prolános cucc árában elhanyagolható rész a GPS vevő, meg a GPRS modem. Hanem a gázolajtartályban lévő távadók, átfolyásmérők, illesztés az ezerféle mozdony ezerféle elektromos rendszeréhez, felszerelés, szervizelés a költség.
"Közbeszerzésről, nyílt versenytárgyalásról szintén nem hallottam."
akkor nem ismered a projektet, eljárásrendet, mert volt közbeszerzés.
"A körzethatáron (nem cella, hanem vasúti körzet = állomás és térköz) történő pozícióküldést nem én találtam ki, hanem a Prolan weblapjáról idézem."
Olvasni tudni kell! Amiről ott szó van, az két mozdonyra három évvel
ezelőtt felkerült kisérleti berendezés. Semmi köze sincs az 1500 mozdonyra felkerült MFB-hez.
"A világ már ott tart, hogy másodperces felbontású adatokat küld fel egy készülék a központba"
Igen a Prolan MFB is ezt tudja. Az ország összes mozdonyáról 1 másodperces pontossággal tudja a helyét, sebességét (GPS _és_ teloc szerint), fogyasztását, üzemanyagszintjét, motorfordulatot, hőmérsékletet, diagnosztikai adatokat és még egy csomó dolgot. GPRS-en TCP/IP kapcsolaton keresztül.
"Egy jelzőlámpát könnyű figyelmen kívül hagyni,"
:-) Ezért vannak a vonatbefolyásoló berendezések.
Valóban készül GPS alapú mellékvonali biztosítóberendezés. De ez majd ha lesz GSM-R.