Bár egy időben úgy nézett ki, hogy veszélybe kerül a BKV használtcsuklósbusz-vásárlási akciója, a cég mai közleményéből az derül ki, hogy az üzlet megvalósulhat.
A 30 használt, maximum 10 éves csuklósra kiírt közbeszerzési tendert a belga minőségi buszgyártó nyertre. A BKV borzalmasan elöregedett és lepusztult buszállománya mellett ez a pár jármű csepp a tengerben, ugyanakkor égető szükség van Pesten minden jó állapotú buszra, hiszen már odáig jutott a közlekedési cég, hogy csúcsidőben egyszerűen nincs annyi hadra fogható járműve, amennyi a menetrend teljesítéséhez kellene.
A Van Hool 70 ezer euróért (kevesebb mint 20 millió forintért) adja a nyolcéves csuklósokat. Az ár igen kedvező. Bár a BKV közleményéből nem derül ki, a tender másik pályázója, az Alfa Busz volt. A Kötött pálya információi szerint ők csaknam kétszer annyit kértek volna egy buszért, mint a belgák.
A BKV előző vezetése akart már venni használt buszokat az Alfától. Mint emlékezetes, akkor darabonként 48 millió forintért akart Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes beterjesztése nyomán a főváros által hirtelen megszavazott pénzből hasonló méretű és korú csuklósokat venni a cég.
Ráadásul a Van Hool kisszériás, minőségi teherautó- és buszgyár termékei kifejezetten keveset futottak a brüsszeli közlekedési vállalatnál (lényegében egyetlen vonalon használták őket), vagyis jobb műszaki állapotúak, mint a hasonló korú Volvók voltak.
Hiába próbálta tehát annak idején Regőczi Miklós kommunikációs vezérhelyettes azt bizonyítani, hogy a használt Volvók nem drágák, a mostani ajánlat fényében vagy a Van Hoolok feltűnően olcsók, vagy a BKV akkori gazdái akartak erősen mutyiszagtól bűzlő üzletet összehozni.
A buli akkor elmaradt, elsősorban azért, mert a Heti Válasz még azt is kiderítette, hogy Antal Attila akkori vezérigazgató fia a Volvók eladójaként fellépő Alfa Busznál dolgozott.
Az utolsó 100 komment: