Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.02.25. 21:00 erminavet

Meghiúsulhat a BKV buszvásárlása

A közlekedési cég gazdái megijedtek az eredménytelenül szörfölő újságtól.

A Kötött pálya információi szerint elhalasztotta csütörtöki brüsszeli útját az a BKV-delegáció, amely a 32 eladó használt csuklós buszt nézte volna meg. A döntés oka bizonyára a Népszabadságban aznap megjelent, és az Indexen is szemlézett cikk lehetett, amelyből a közvélemény értesülhetett az újabb vásárlási tervről.

Saját bevallása szerint Demszky Gábor főpolgármester is a napilapból tudta meg, mi készül, és egy délutáni sajtótájékoztatón – az MTI tudósítása szerint – legalábbis nem túlzottan támogatóan nyilatkozott a tervről, azt hangsúlyozva, hogy „a közbeszerzési törvény minden előírását be kell tartani”.

A Népszabadság többek között azt a kérdést feszegette, hogy fennállnak-e ebben az esetben a közbeszerzés speciális, az alkalmi vételre vonatkozó feltételei. A főszabályként valóban a többszereplős nyílt versenyt preferáló (de azért igazából az új, nem a használt termékek megvásárlására való) közbeszerzési törvény ugyanis (más kivételek mellett) ezt a kategóriát is ismeri.

 

Az ilyen beszerzésnek lényegében két feltétele van. Az egyik, hogy valóban olcsó legyen az eladni kínált termék, a másik, hogy az ajánlat csak rövid ideig álljon fönn.

A Népszabadság azt írja, hogy az utóbbi feltétel igazolásához a BKV a gyártó Van Hool honlapján szereplő hirdetményt hozza föl, ahol az szerepel, hogy az ajánlat csak egy hónapig él, de a „hirdetménynek lapunk a belga cég hivatalos honlapján nyomát sem találta.”

A Népszabadság kedden nem találta, de szerdán este, ennek a posztnak az írásakor már biztosan ott volt. (Update: A Népszabadság netes kiadása, a nol.hu közben újabb írást közölt, amelyben azt állítja, keddről szerdára megváltozott az oldal, akkor került föl az ajánlat. Azt is fölvetik, az ajánlat esetleg nem a honlapról származik, hanem emailen jött. A törvény szempontjából persze csak az ajánlat léte és rövid időre szóló volta számít.)

Nagyon igaznak tűnik a másik feltétel is. Ezek az AG300-as buszok 70 ezer euróba kerülnek, azaz sokkal olcsóbbak a BKV legutóbbi, botrányos használtbusz-vásárlási kísérleténél. Mint emlékezetes, akkor darabonként 48 millió forintért akart a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes beterjesztése nyomán a főváros által hirtelen megszavazott pénzből hasonló méretű és korú csuklósokat venni a cég.

Ez a mostani árnál (kb. 20 millió forint) még a jócskán gyengült forintban is két és félszer (euróban vagy háromszor) nagyobb összeg lett volna. Ráadásul a Van Hool (a Volvóhoz képest) kisszériás, minőségi teherautó- és buszgyár termékei kifejezetten keveset futottak a brüsszeli közlekedési vállalatnál (lényegében egyetlen vonalon használták őket), vagyis jobb műszaki állapotúak, mint a hasonló korú Volvók voltak.

Hiába próbálta tehát annak idején Regőczi Miklós kommunikációs vezérhelyettes azt bizonyítani, hogy a használt Volvók nem drágák, a mostani ajánlat fényében vagy a Van Hoolok feltűnően olcsók, vagy a BKV akkori gazdái akartak erősen mutyiszagtól bűzlő üzletet összehozni.

A buli akkor elmaradt, elsősorban azért, mert a Heti Válasz még az is kiderítette, hogy Antal Attila akkori vezérigazgató fia a Volvók eladójaként fellépő Alfa Busznál dolgozott.

A mostani vételi szándék azonban tisztának látszik. Hasonlóan látja ezt a Vitézy Dávid, a BKV ügyeit gyakran élesen kritizáló VEKE szóvivője is. A BKV felügyelőbizottságában is tag Vitézy sajnálná, ha nem sikerülne megvenni a 32 buszt. Márpedig az ajánlatra bárki lecsaphat, amíg a BKV késlekedik.

135 komment

Címkék: politika volvo busz városi közlekedés van hool


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr8966225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

extazis 2009.02.26. 05:09:30

@Yeto: Elég az ócskavasból! A magyar busz, ha gyengébb is, magyar munkahelyet és magyar adóbevételt jelent. Széchenyi, Védegylez.
Egyébként van egy 18 éves, 250 ekm-t futott Renault 21-em eladó200 eFt-ért, nem kell a Vezérigazgató úrnak 10-20 millióért kocsit venni. Ez olcsóbb és jó kényelmes.
Üdv. extázis

egri Fehér 2009.02.26. 06:18:58

@grigorij: ha jobban megfigyeled, a VEKE ezt az üzletet támogatja

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.26. 06:51:00

@gio:

Igazad van, ezt az értesülést a Népszabadságból (és más forrásoktól) vetem át, mielőtt még láttam volna az ajánlatot. Javítottam és elnézést.

ti

jazzcool 2009.02.26. 07:20:37

jobb lenne, ha valamelyik vidéki nagyváros venné meg. Bp-en 32 használt Van Hoolnak semmi értelme nem lenne. Ha Vitézynek tetszik, vegye meg magának. És ha Demszky nem tudott erről, annak csak az lehet az oka, hogy őt csak a külföldi, egzotikus utazások érdeklik. Meg ha valamit ünnepélyesen fel kell avatni.

Rob67 2009.02.26. 07:26:24

@Yeto:
Többen ajánlotátok a hazai buszokat, így a Credo buszt is.
Én nem ismerem, de gondoltm utána nézek...
Megtettem.
Az eredmény lesújtó: a cég honlapja teljsen zárt minden látogató előtt.
Ti vennétek bármit is egy olyan cégtől aki nem hajlandó megmutatni magát és a termékét?
Én nem. Magyar gyártó vagy sem, olyanra nincsen szükség aki nem ad információt. Vagy megint alkalmas lesz a mutyizásra.

gerryke 2009.02.26. 07:26:33

Csak nehogy, megint belenyúljanak a lecsóba mint a kombínóknál és szélesíteni keljen a megállókat mer nem fér be a busz!!! :) :P

Tamáskodó 2009.02.26. 07:31:17

A kiírást tartalmazó PDF info eléggé árulkodó:

Technical specifications AG300 19.02.2009 FIT Budapest Hongarije.XLS

Created: 2009.02.25 09:35:19

...azaz nekünk készült. Ugyanakkor ez még nem jelenti, hogy ez is egy a sok mutyi közül.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.26. 07:54:02

@grigorij:

Ezek a buszok kellenek. Nagyon jó buszok, és ennyi pénzért szinte ajándék. Szerencsére az én blogom olvasói 99%-ban (hozzászólások alapján) támogatják a vételt, nem ugatta le szinte senki :)

innovation 2009.02.26. 08:03:49

A PDF-et sem olvastam el és az index cikkéből sem tudtam meg sok mindent. Az tény, hogy buszokat kellene venni, mert pl. a 106/34-es vonalon az Ikarusok beáznak. De ezt tudjuk, nem sorolom.
Annyira rossz buszok nem lehetnek, mert ha elhagyjuk az országhatárt az emberek mindenre vigyáznak, nem úgy mint honfitársaim. Képek alapján jól néz ki, de nem utaztam még rajtuk. Ha szavaznom kellene használt belga vagy használt Ikarusokon utazzak 290-ért/9000-ért, én a belgák mellett vagyok!!!!!!
Köszi

mir78 2009.02.26. 08:06:58

A credok úgy szarok ahogyan vannak. Kényelmetlenek és a sofőrök is szidják. Mellesleg a rába a belga buszok licenszét gyártotta évekig szal szerintem azok jó buszok voltak.

jazzcool 2009.02.26. 08:08:17

@BKV figyelő: ha a Te blogod olvasóinak 99 százaléka támogatja a buszvásárlást, akkor tessék összedobni a pénzt és megvenni.

mir78 2009.02.26. 08:09:38

Győrben szinte már csaknem credo-k járnak. Rohadtul nem megfelelőek városi busznak távolságinak még hagyján. Bár kényelmi szempontból még mindig a jó öreg kocka ikarusok a legjobbak :)

S. Annyi 2009.02.26. 08:22:02

ki olvas népszabit?
Bocs.... néprabságot?

grigorij (törölt) 2009.02.26. 08:26:58

@BKV figyelő:
Te is írtál róla?
Akkor elkerülte a figyelmemet...
Természetesen semmi baj azzal, ha egy ilyen téma a sínek között jelenik meg!

Lunitari 2009.02.26. 08:33:14

Nem kellett volna a világhírű Ikarust tönkretenni.......

grigorij (törölt) 2009.02.26. 08:33:24

@egri Fehér:
Számomra lényegtelen, hogy a VEKE mit támogat...
Ők már leszerepeltek a sok százmilliós járatátszámozási ötletükkel...

Egyébként tényleg annyira nehéz észrevenni, hogy a VEKE és VDávid NEM független társadalmi szervezet?
Ők Tarlós István szekértábora, a Fidesz kihelyezett "szakértő" csoportja.
Ami persze lehetne jó is, csak azt kellen már észrevenni, hogy ez nem más, mint hatalmi harc. Demszky kontra Tarlós... És Demszky eltávolításhoz, lejáratásához az egyik fő csapásirány a BKV. Mert sokan használják, eleve rosszul működik, az emberek a bőrükön érzik.
Csak egy a baj!
Hogy ezt nem jobbítás szándékával csinálják!
Hanem mi, budapesti lakosok, közlekedők eszköz vagyunk Tarlós számára. Magasról szrik ő ránk, a hatalom kell! Végre megszerezni Budapestet.
A VEKE ennek az alantas és sunyi harcnak az eszköze.
És ha lesz váltás, minden marad a régiben, sőt!
Valszeg még rosszabb lesz!

Lunitari 2009.02.26. 08:37:23

@grigorij: Számunkra meg lényegtelen a hülyeséged. Ez nem politikai blog. Orbánozni meg Gyurcsányozni nem itt kell......

grigorij (törölt) 2009.02.26. 08:40:28

Egyébként meg a budapesti BKV beruházásoknak egyetlen hiteles bírálói lehetnek:
A budapestiek!

Mert:
- Magyarországon nincs olyan kapacitású autóbuszgyártás, amivel a BKV igényeit ki lehetne elégíteni!
Teesék megkösszönni ezt az MDF-nek, Antall és Boross úraknak.
Széles Gábor (amikor megkapta MDF elnökségi tag volt) szépen lerabolta az egészet és csá..!
- Ami van is, nem a fővárosi igényeknek, terhelésnek megfelelő
- A budapesti eszközpark a béka segge alatt van
- Sem a fővárosnak, sem az államnak nincs arra pénze, hogy ekkora volumenben (amire a városnak szüksége lenne) vásároljon korszerű és új buszokat, villamosokat, trolikat vagy éppen HÉV szerelvényeket

Tehát jelenleg minden olyan megoldás, ami a meglévőnél korszerűbb és jobb, és a költésgek is alacsonyabbak - a városnak, a lakosoknak jó!

Akármit is írnak a komcsik, akármit is szeretne a fidesz stb......

niklex 2009.02.26. 08:44:16

bloggerman77-nek: ha estleg Los Angelesben vagy Miamiban jársz és buszozol ,80% az esélyed hogy NABI buszra ülsz. Az USA-ban pl. a Volvo sosem tudott megkapaszkodni,ennyit az ottani követelményekről. Láttál már itthon gázüzemű, nem szennyező buszt? Odaát a fele ilyen. A szélesség átalakítása a NABI-nak nem lenne nagy ügy.

fluoride101 2009.02.26. 08:49:57

Hé hé srácok! Egy fontos dolgot kifelejtettetek. Ha ezeket a buszokat megveszik, mennyi enőpénzt kapnak a képviselők? Na? Hát ennyiért én se tennék keresztbe egy szalmaszálat se.

Szvsz jobb lenne ha 20 helyett 50 millába kerülne darabja, a különbözet 30at megkapnák a döntéshozók és akkor nemhogy közbeszerzési tv. módosítás de még alkotmánymódosításról is lehetne szó. Sőt! A gyártók 1 hétre megkaphatnák a 10 legszebb magyar lányt is. Hát nem sokkal jobban hangzik így?

xiau.ling 2009.02.26. 08:53:54

én támogatom ezt a van hool busz vásárlást. 320ezer kilométer az semmiség egy ilyen busznak.
van egy ismerősöm, pest környéki buszokat szerel, szokott sztorizgatni. azt mondja gyakorta megesik, hogy kiviszik a mezőre a tücskök közé legócskább buszokat, míg garázsszemle van, mert ránézésre kivonnák őket a forgalomból, viszont pótolni meg nem tudják őket, mert már így is kevés a busz. ehhez képest a van hool buszok egész jónak tűnnek.

winston01 2009.02.26. 08:58:21

Nem az újságírótól ijedtek meg, hanem attól, h nekik nem jut a pénzből.

bocage 2009.02.26. 08:59:53

@grigorij:
Tök igazad van, sírnom kell azon ahogy Szélesék szétverték az Ikaruszt!
Az Eu minden országa törekszik a saját ipar támogatására, főleg ha van adott kategóriában színvonalas gyára!
Ugyanakkor ez a 32 busz tűzoltásra kéne, adott helyzetben jó vételnek tűnik. A VanHool komoly márka, egyébkén van itthon is, Ferihegyen a reptéri buszok egy része tőlük van.
Az megint egy más kérdés, hogy ki a felelős, hogy oda jutottunk, napi gond legyen az elegendő jármű biztosítása a BKV-nak.
Fluoride-nak igaza van ez az üzlet is azért fuccsol be, mert nincs körülötte elég vastag kenőpénz lehetősége és lám hirtelen milyen fontosak lettek a közbeszerzési előírások. Ettől a vezetéstől hánynom kell: maximális gátlástalanság, minimális szakértelem = Budapest 2009. És igen a Tarlós ugyanez a szint!

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.26. 09:04:00

@jazzcool: Én ezt inkább úgy mondanám, hogy ha nekem nem tetszik, akkor utazz te napi 2-3 órát rohadó, fűtetlen, kettétörő Ikarusokon. 32 busz nem sok, de a legszarabb, mindenhol megfoltozott Ikarusokat kiválthatja.

Holnap megyek a Kravtex-hez Győrbe, gyárlátogatás lesz. Megnézzük hogyan készülnek a buszok, utána egy új buszon átutazunk a másik üzemükbe, megnézni hogyan készülnek a vázak. Érdekes lesz :)

Majd írok róla mindenképp a figyelőn.

kyozozo 2009.02.26. 09:05:41

@Tamáskodó: Ez nagyon gaz, tenyleg ez van Document properties-ben. Ezzel egyutt igazad van, nem jelent feltetlenul rossz ajanlatot. En mar negy eve elek es dolgozom Brusszelben es kozben jonehanyszor utaztam ezeken a buszokon. nem rosszak es soha nem lattam meg tengely- vag vaztorotten, esetleg kigyulladva vagy csak siman mozgaskeptelenne valva az ut szelen allo peldanyt. Nekem teljesen korrektnek latszik az ajanlat.

Megneztem a Kravtex honlapjan a Credo buszokat is, azok is jonak tunnek, bar meg nem utaztam rajtuk. Elkepzelhetonek tartom, hogy sokszor az okozza a problemat, hogy ne a megfelelo specifikaciot veszik meg az egyes utvonaltipusokra, mert esetleg a masik olcsobb. Ez persze egybol az elettartam csokkenesevel, gyakori meghibasodassal es az utasok nem megfelelo kenyelmevel jar egyutt.

13öreg 2009.02.26. 09:05:56

Hány darab busz gyár van M.O.-on?
Miért ne lehetne magyar busz?
A tenderbe csak be kell írni 70% hazai.
A keskenyebb buszhoz is megvannak a szerszámok.
Több (diesel)troli buszt
Egységesíteni. Olcsóbb a gyártás, jav. oktatás.
Most kéne népszavazni.

exseven 2009.02.26. 09:09:21

Szép az a második busz, csak nem sokáig maradna egyben az alváza a magyar utakon, főleg ha esetleg a Rákóczira szánják.

bocage 2009.02.26. 09:09:58

Még egy dolog:
Kint a segge az országnak, de nekünk folyton villogni kell, hogy menőség látszatát fenntartsuk. Nekem nem derogál a használt busz, ahogy a használt kocsi sem, ha jó vétel.
OFF
Hasonló a sztori, mint a Gripenek esetében a Magyar Légierőnél. Remek ajánlataink voltak használt, de nagyon közepes költséggel nagyon potens többfeladatú harci gépek beszerzésére. DE nem használtat azt nem, ott is a kenőpénzek döntöttek. A gripen most úgy áll, hogy alig van hozzájuk fegyverzet. Egy szaklap ahhoz hasonlította a dolgot, mintha "laptoppal akarnánk szöget beverni".
ON
Gondolom még jó néhány kecsegtető üzletet buktunk be így!

mir78 2009.02.26. 09:13:22

BKV figyelő

Én szinte minden nap credokon utazom lévén mert győri vagyok. Mint laikus csak kényelmi szempontok alapján tudom megítélni és ez alapján messze alulmarad még a régi ikaruszokhoz képest is. pl szar a székek elosztása baromi szűk az átjáró és messze nem fér fel rá annyi ember mint a régebbi típusokra.

dezsőbáá 2009.02.26. 09:25:56

@niklex: Teljesen igazad van. Nagyon egyszerű lenne a képlet. jelenleg 30000 munkanélkülink van (csak akiket regisztráltak és bejelentettek csoportos leépítések alkalmából "sok szeretettel˝") + a 2- 3 járműgyár aki képes lenne a feladat elvégzésére, de hát nem magyarok lennénk ha egymást húznánk ki a szarból. Erre felé ez nem divat. Néha teljesen elkeserít az ostobaságunk....

aGerald 2009.02.26. 09:45:43

??? A NABI 2-3 éve ment csődbe és alakult át vagyonkezelő céggé kvázi az erős forint miatt. Én nem szeretném, ha ők csinálnának alám buszokat...

Ja, most látom, hogy az USAban gyártanak. Az aztán jót tenne a magyar gazdaságnak...

IdomitottFoka 2009.02.26. 09:46:16

@niklex:
A szélesség átalakítása nem lenne nagy ügy? Egy új modellről beszélsz, csak mert az embléma uaz rajta, attól az még nem uaz a busz. Költségelemzés, tervezés, prototípusgyártás, utántervezés, gyártósor -> ez akár egy év is lehet de biztos nem egy hónap. És csak akkor kezdenek el gyártani. És még azt se tudni mennyi lenne. Ott az USA-ban mennyi egy busz?

ainex 2009.02.26. 09:46:21

Apró magánvélemény egy rendszeres brüsszeli tömegközlekedőtől: A brüsszeli "sárga" AG300-asok koncepciója az Ikarus 200-asokéval egyidős, technikai színvonaluk épphogy megüti a Ikarus 400-as buszcsaládét, utaskényelmi szempontból viszont még azt a szintet sem érik el. Megvan az oka annak, hogy a brüsszeli közlekedési vállalat Citaro buszokra cserélte le őket. Aki utazott már brüsszeli buszokkal, tudja, hogy ezek a gépek teljesen le vannak amortizálva, mert az itteni vezetők a padlógáz-satufék pároson kívül semmit nem ismernek, az utakon több a kátyú, mint Budapesten, a szűk utcákban meg olyan rendszeresen és zavartalanul kaszálják a buszok az oszlopokat, visszapillantótükröket és egyéb apróságokat, hogy csak lakatos munkából több a tennivaló ezeken a buszokon, mint a BKV meglévő flottáján. Olcsó húsnak híg a leve.

jazzcool 2009.02.26. 09:48:54

@BKV figyelő: az a baj, hogy nem 32 használt busz kell most innen, majd pár hónap múlva onnan stb. mert ez szinte semmit nem old meg Budapesten. ha nincs pénz 1000 új buszra, akkor első lépcsőben pld. az összes 280-ast kéne leváltani új buszokra.

petyag 2009.02.26. 09:56:42

Minél előbb le kell cserélni a budapesti buszokat! Minden lehetőséget ki kéne használni ennek érdekében, mert most már szinte bármilyen busz jobb, mint a régi szakadt 200-as Ikarusok.

De azért használt PAZ-okat ne vegyünk!

petyya 2009.02.26. 10:02:18

Metro bácsika kedves! Elöször is szerintem csak a régi ikarus volt az egyetlen olyan busz ahol ha leültél az üllés nem nyomta szét a picsádat! Bár gondolom neked mindeggy mert annyira odáig vagy ezekért a szarokért hogy nem hiszem hogy a fiad vagy valamelyik rokonod nem a ván holnál dolgozna mint üzletkötő! De ha itt tartunk akkor mindeggy mert ugy is a nagyok döntik el mivel utazunk nekik meg mndeggy mert autoval közlekednek!

VOGAben 2009.02.26. 10:02:25

Én még most is szégyenletesnek tartom, hogy hagyták veszni az Ikarust, a Rábát stb. Miféle megnyomorított, sárba döngölt gyarmat leszünk így? Talán Észak-Izrael?

Higany 2009.02.26. 10:03:23

Svájcban sem egységes a flotta, pedig itt van zseton. Az egységes flottához ugyanis fel kell áldozni a piaci versenyt, pedig az a reális árak záloga. (normálisan működő országokban persze...)

kvp 2009.02.26. 10:05:32

Anno a nemetek ugy oldottak meg a karbantartasi es beszerzesi problemaikat, hogy szabvanyositottak a jarmuparkot. Igy van jopar tipus, amit 3-4 gyar gyartott az evek soran, de alkatresz szintig egyformak. Anno itthon csak az ikarus volt, igy pl. a 200-asok egysegesnek szamitottak, de a szovjet trolik modernizalasa soran is szabvany magyar alkatreszeket hasznaltak. Ez az ut most is jarhato lenne, csak komolyabb szervezest es felkeszulest igenyel.

A jelenlegi holland beszerzessel kapcsolatban pedig csak annyit, hogy ennyiert akkor is megeri, ha par ev mulva eladjak oket.

Circus 2009.02.26. 10:07:33

@13öreg: és mindenki más aki a magyar buszok mellett érvel:

Kínából 1/3 áron lehet a buszokat beszerezni, és ebben az 1/3-ban benne van az összes fizetendő import teher plusz a fuvarozási költség... (nem én importáltam, csak 'hoztam' :) )

Félreértés ne essék, teljesen egyetértek, hogy védjük a magyar ipart, stb, meg a szervízhálózat ill. egyáltalán a buszok minősége (bár első ránézésre igényes) hagyhat kivánnivalót maga után, de 1/3... Na, most légy okos.

staropramen 2009.02.26. 10:09:22

Piszkosul jó indok hogy még a Veke sőt személyesen a nagy Vitézi Dávid is egyetért.Most meggyőztél. Ez a szivar életében nem értett egyet még talán saját magával sem.Biztos valami velés pereputty érdekelt a vásárlásban.

rikkancs101 2009.02.26. 10:14:35

A Credo buszokat itt meg lehet tekinteni:

www.kravtex.hu/

Ted Striker 2009.02.26. 10:14:37

@ainex: egy másik magánvélemény egy másik gyakori brüsszeli közlekedőtől: Ikarus 200-as sorozat sohasenemvolt alacsonypadlós, a nemrég a valóságban is kettétört Ikarus 400-hoz nemnagyon hasonlítanám

én teljesen meg vagyok a VanHool-okkal elégedve, érdekes módon nem olyan zörgő (persze a Királyi Palota előtti díszkő nem azonos a Thököly úti aknákkal - de akkor se), van rajta normális fűtés/légkondi, a csuklóban lévő fenéktámasz meg csak hab a tortán

Ted Striker 2009.02.26. 10:17:15

@ainex: ja és ezeket nem kell télen a garázsban járatni, mint a szakadt Ikaruszokat - mert ha leállítják a motort, akkor ember nincs aki be tudná indítani...

Rob67 2009.02.26. 10:17:51

@VilMarci:

Köszi, megvan.
Nekem nem jött be eddig egyetlen oldaluk/aloldaluk sem, pedig egész reggel próbáltam.

MekkMester 2009.02.26. 10:21:39

Én csak arra lennék kíváncsi, hogy ha ezek a buszok annyira jók és megéri őket üzemeltetni még évekig, akkor miéri is adják el őket???
Lassan szemétlerakó leszünk. :(

nickita 2009.02.26. 10:24:41

a 70 millás ár per busz válság előtti ár volt. mindenki tudja, hogy manapság szaréhugyé kapni mindenféle haszon- és személygépkocsikat. szerintem ennél drágábban a vanhool nem tudja eladni senkinek se a szaros használt buszait. új járművet is simán tudnánk kedvezőbb feltételekkel kapni. szóljatok nekem, ha érdekel. va

sirT 2009.02.26. 10:35:04

@Yeto: Haat en itt lakom Brusszelben, ugyhogy ezektol nem vennek hasznalt buszt az biztos.
a van Hool tenyleg jo, DE itt rengeteg macskakove ut van, ami szetrazza a futomuvet, felepitmenyt mindent (legrugo ide vegy oda), a buszsoforok nem kimelik a gepeket, toljak neki ahol lehet..
tehat, inkabb az uj busz ,es inkabb a hazai..
egyebkent a NABI peldaul legyartana akar 100 megfeleo buszt is a bkv nak igeny szerint, csak azon nem kaszalnak az "elvtarsak"

Logic 2009.02.26. 10:37:20

szépnek nem szépek az biztos ;-o

P_o_c_a_k_o_s 2009.02.26. 10:40:58

Itt tényleg valakik, valamit nagyon elszúrtak. stephen_pocakos nicknév alatt már (többször) jeleztem a nol cikkéhez irt kommenteimben: "...ez egy nyilvános ajánlattétel (Sales proposal)...." Tehát, így utólag úgy néz ki: a BKV és a Van Hool meg akart állapodni. Magyar részről -gondolom - felmerült a "korrektség", a közbeszerzés, a nyilvánosság kérdése. Ezt szellőztette meg a Népszabadság, mire a Van Hool feltette honlapjára (talán épp magyar kérésre! - ezt jól lenne "kinyomozni") - a "különleges ajánlatot". Ez pedig azt jelenti, hogy - mostantól - bárki jelentkezhet a vételre..........

Ted Striker 2009.02.26. 10:47:18

@sirT: ahelyett hogy szajkózzátok, hogy NABI, meg Credo, előbb nézzetek mán utána:

NABI= North American Bus Industries - teljes profilváltás kellene ahhoz, hogy európai szabványú és igényű buszokat gyártsanak: értsd új szerszámok gépek munkaeszközök, stb. (pölö a collos csavarok és a métermenet viszonya)

Credo-ról sokat olvashatsz a neten és ebből kevés a pozitívum

Ikaruszt meg számon lehet kérni Széles Gabi bácsin: minek adta el az Irisbus-nak amikor tudta, hogy csak piacot vesznek, aztán amikor a márkanevet visszavásárolta miért Kínába telepítette ki a gyártás a a nagyonmagyar?

hagymásbab85 2009.02.26. 10:48:49

A Credokat csak az nem utálja, aki még nem ült benne! A sofőrök és az utasok egyaránt utálják. A volánok csak azért szeretik, mert olcsó!!
A régi Ikarusok most is jobbak, mint a Credok. Hülyeségre nem kell pénzt költeni!!

dontals 2009.02.26. 11:14:29

Na, akkor ezt most sikerült elcseszni?
32 sokkal modernebb busszal ki lehetett volna váltani 32 rohadástól szétesni készülő IKARUS-t. Ráadásul olcsón.

altimus 2009.02.26. 11:14:53

azt, hogy mi az olcso es mi nem nem elsosorban a vasarlasi ar hatarozza meg. tipikusan nem ebben az esetben! erdemes lenne pl. 5 ev mukodtetes koltseget kiszamolni. ha a bkv-nal ezerfele busz van mindegyikhez kell alkatreszbazis, beszerzesi csatorna, kikepzett szerelok, specialis szerszamok stb stb. baromi draga egy nem kompatibilis flotta uzemeltetese. az rendben, hogy occson veszunk valamit, de aztan honnan kerul bele alkatresz (lehet, hogy otszoros aron mint egy 80 millios uj volvoba). szoval en egyatalan nem vagyok meggyozodve arrol, hogy ez nagyon bomba uzlet lenne. a baj csak az, hogy ezek nem rendkivulien szofisztikalt gondolatok, a life cycle management, meg az uzemeltetessel egyutt szamolt koltsegek stb. evtizedek ota alapveto dolgok a legkevesbe is iskolazott korokben. szoval szamomra eleg megvezetes szeru ez az occso vetelarra valo apellalas. de miert nem kerdez pl. erre ra senki??

SebesAndor 2009.02.26. 11:19:38

Nem tudom, miért kell minden jó ötletet azonnal lefikázni. Azt se tudom, hogy mi a fenére jó ez az egész közbeszerzési cirkusz.
Ha a MÁV-nak vagon vagy mozdony kell, mégpedig mondjuk 2006-ra, akkor a közbeszerzéssel tuti nem lesz neki, mert vagy érvénytelen lesz a tender, vagy valaki megtámadja, vagy a bíróság semmisíti meg. A gyártók, beszállítók érdekei mellet eltörpül a megrendelő érdeke: ti. neki vagon, vagy mozdony kell, mégpedig mondjuk 2006-ra.

A korrupción meg nem segítenek a tenderek, viszont sokkal drágább minden így.

Ami a használt cuccost jelenti, a hannoveri villamosok jó vételnek bizonyultak. Szerintem jobbak, mint a szar kombinék.

Ezt az alacsonypadlós cirkuszt meg el kellene felejteni. 100 évig leszarták a mozgássérülteket meg a kismamákat, most meg minden körülöttük forog. Egy istenverte 7es buszon mondjuk a Bosnyák tér és Kelenföld között minden ötödik járatra jut egy mozgássérült vagy gyerekkocsis anyuka, aki 6 megállót utazik. Utaskilóméterben a mozgássérültek az egy tízezrelékét sem teszik ki az utasoknak. Már elnézést, de én nem foglalkoznék velük. Az alacsony padlós buszok úgy szarok, ahogy vannak. A régi buszokon a kerék alig lógott be az utastérbe, így lehetett normális belső kialakítást csinálni. Az alacsony padlósoknál a hatalmas kerekek elcseszik az utasteret, kénytelenek telerakni ülésekkel, és nincs állóhely; csak a peronoknál. Ergo mindenki ott szorong. Ugyanaz a baj a kombinékkal is, nem lehet, nem érdemes a kocsi belsejébe menni.

SebesAndor 2009.02.26. 11:25:29

Az IKARUSról terjedő legenda hamís; persze, hogy százezret gyártottak, hazai piacra meg a cuclista táborba - KGST-ben mi voltunk a buszgyártók; ezzel az erővel a Trabantot meg a Ladát is lehet isteníteni, mert sok volt belőlük és népszerűek voltak; meg a Bambit.
Sok IKARUS ment a fejlődő országokba is. De attól még nem voltak jó szerkezetek, szar motorjuk volt, büdös, sokat fogyasztott. Nyugatra nem is nagyon tudtak eladni, egy-két kivételtől eltekintve.
Persze az IKARUS trolik jobbak voltak a ruszki szemeteknél, de ezzel nem tettük magasra a mércét.

Nem csoda, hogy tönkrementek, amint nem volt garantált piac, nem bírták a versenyt, mert versenyképtelenek voltak.

Hozzáteszem: sajnos

altimus 2009.02.26. 11:36:41

@aseb: a kozbeszerzes celja az atlathatosag. a korrupcio soha nem lesz nulla, de ha afrika aok orszagaban 100%, norvegiaban meg mondjuk 5% akkor jo lenne megcelozni a felso harmadot. marpedig ehhez kell az atlathatosag, a kozbeszerzes.

amugy svajcban, zurichben most epitik at a 11-es villamos vonalan a megallokat, hogy a gyerekkocsit siman be lehessen tolni az ujfajta alacsony villamosban.

szoval 3x annyi GDP-vel es 5x annyi kulturaval mint a magyarok 2009-re jutottak el odaig, hogy erre is van penz.

a combinok tenyleg szarok, viszont ha megnezed a zurich-i alacsony villamosokat azok primak. ezerszer jobbak, nagyobbak belulrol mint a combinok. eg es fold. pedig nem hiszem, hogy dragabban vettek volna oket.

nem ide tartozik, de svajcban a suburb-os ingazas leginkabb ketemeletes vonatokkal tortenik. amikor a mav megvette a flirt-eket megkerdezte a mav illetekeset egy riporter miert nem ilyen 2 emeletes vonatokat vettek? a valasz: a magyar ember idegenkedik a ketemeletes vonatoktol! ?? hogy ezt a boduletes baromsagot honnan vette nem tudom.

-.-.-.-.- 2009.02.26. 11:57:10

Ha valakit érdekel, mellékeltem a belgák által feltöltött pdf adatlapját, amely szerint a létrehozás időpontja:
2009. február 25. 10:35:19
Vagyis?
Ettől függetlenül szerintem jó az ajánlat, pontosabban egyszerűen muszáj azonnal buszokat szerezni mielőtt járatok maradnának ki, vagy esetleg baleset történne...

www.file-upload.net/view-1485079/Untitled-1.jpg.html

rikkancs101 2009.02.26. 11:59:10

Én szoktam utazni Credoval. Semmi bajom nincs vele.

Káposztakukac 2009.02.26. 12:08:53

@aseb: a társadalom egyre idősebb lesz, alkalmazkodni kell ezekhez az állapotokhoz is. ráadásul nő az emberek komfortszintje is, ezért is kell alacsonypadlós busz. bocs, én sportos fiatalember vagyok, de halál idegesítőnek tartom, ha lépcsőznöm kell egy buszban, egész egyszerűen mert elavult. ennyi erővel lovaskocsival is megoldható lenne a tömegközlekedés, elvégre 100 éve is úgy ment... arról nem beszélve, hogy halálprimitív az a hozzáállás, hogy 100 éve leszarták a a kismamákat meg a mozgássérülteket. talán azért, mert 100 éve mozgássérült nem élt addig, hogy a tömegközlekedés legyen a legfőbb problémája, kismamából meg volt elég, akik alig-alig hagyhatták el az otthonukat. aki szerint pedig a combino visszalépés a régi villamosokkal szemben...hát azon nem tudok segíteni. észr ekell venni, hogy ma a tömegközlekedés legfőbb konkurrenciája az autó. olyan eszközöket kell beszerezni, hogy egy autóval rendelkező is megfontolja a tömegközlekedés használatát. már bocs, de én a kocsimból sírva röhögök az előttem füstölő 20 éves ikarusokon meg 30 éves magaspadlós villamosokon.

amit az ikarusról írtál viszont teljesen igaz. soha nem volt egy kifejezetten jó márka, a nyugati konkurrenciához képest mindig alul maradt. ez egyébként ma is igaz a magyar buszgyártókra, ezekről a credokról én is csak rosszat hallottam.
arról nem beszélve, hogy manapság egy nagyüzemnek mint a bkv-nak nem csak jó buszokra van szüksége, hanem jó háttérre is. elhiszem, hogy van 1-2 magyar buszgyár, amely le tud gyártani pár 1. osztályú demopéldányt, csak sajnos a sorozatban előállított darabok már nem oylan jók. ráadásul a magyar gyártók esetében hiányzik a megbízható logisztikai és szervizháttér. hogy miért? mert 5 évente csődbeviszik a céget, hogy aztán 2 héttel később alapítsanak egy újat, ezzel kijátszva minden korábbi vásárló esetleges polgári jogi igényét. egy volvo vagy egy van hool nem megy csak úgy csődbe, hogy ne kelljen pereskednie pár vevővel.

... a szomszéd tehene is (törölt) 2009.02.26. 12:22:29

Én csak azt nem értem hogy anno, amikor hagyták az Ikaruszt elvérezni, miért nem idetelepült a Volvo és más buszgyártók? Lengyelországban nem volt buszgyártás, ma pedig mennyi is van?
Ha a Credok olyan rosszak akkor hogy tudnak talpon maradni? Mert csak a győri és a volános megrendelésekből nemigen tudnának talpon maradni...

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.02.26. 12:27:52

Felôlem vegyünk, ha az jó nekünk, de elôtte FÜGGETLEN szakértôkkel megvizsgáltatnám.
Amúgy meg itt sem lenne semmi baj az ikarusokkal, ha nem repülnének túl közel a naphoz, és nem égne el a szárnyuk.
De komolyan, nem lenne baj, ha rendesen karban lennének tartva a jármûvek. Mindenki jön azzal, hogy vacakok a jármûvek, és új buszok kellenek. Kíváncsi vagyok, ha a fôváros rendesen játszaná a tulajdonos szerepét és a maga részét beletenné a BKV költségvetésébe (illetve egy szép nagy átfogó vizsgálatot indítana a cég mûködésével kapcsolatban hogy kiderüljön, mi kerül sokba rajta) hogy jusson pénz karbantartásra, alkatrészekre, hány új buszra lenne szükség? Hát tuti jóval kevesebbre.
Persze ehhez nem csak a fôváros vezetése és a BKV kell, hanem a kedves utasközönségnek is fel kellene már végre nônie a feladathoz. Talán ha kiírnánk a leszart-lehugyozott-lehányt-stb. ülésekre, összekarcolt, összefirkált, tönkretett ablakokra, ajtókra, hogy ezt is a TE pénzedbôl fogjuk megcsinálni, kedves utas.

Lázárblokkoló (törölt) 2009.02.26. 12:29:49

Nekem sem szimpatikus a 32 darabos tétel egy ekora cégnél, mert ebből magyar szokás szerint min. 5 db pillanatok alatt bánya lenne, az alkatrész-utánpótlásnak lenne feláldozva. Lehet hogy mégis az egyszerűbb, de új és hazai kínálatból kellene vásárolni, és lecserélni a legöregebbeket...

PTibor (törölt) 2009.02.26. 12:30:37

@MekkMester: ha megnézed, odakint nincsenek ilyen régi buszok. ott le tudják cserélni ennyi idősen, amit eladnak Mo-hoz hasonló helyzetű országoknak. szerintem ezzel egyáltalán nincs baj.

viszont elszomorít az, hogy elkezdtek egy ilyen lehetőséget fúrni, mert nincs benne kenőpénz (más ötletem nincs). de egyre elszomorítóbb ezt az egész kummantást látni és hallgatni nap mint nap

fullajtar 2009.02.26. 12:31:19

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Szerintem azért lett így felhúzva a buszok ára, mert így lehet visszacsepegtetni egy kicsit az illetékeseknek. Ez nem csoda hisz sok helyen működnek így a dolgok a világban. Az ötletgazdáknak, összekötőknek vagy azoknak akik bevállalják, hogy majd tartják a hátukat ha borul valami mindig jár és járni fog külön díjazás.
Mert ugye azt tudjuk, hogy ilyen buszokat sokkal olcsóbban is kaphatunk nagyon hasonló paraméterekkel és kondiciókkal.
A vanhool.com oldalon található jelenlegi ajánlat egyértelműen a budapesti elvárásoknak megfelelően lett megírva és került fel az oldalra. Vagy csak véletlen, hogy az átkonvertált tábla eredeti címe "Technical specifications AG300 19.02.2009 FIT Budapest Hongarije.XLS"? na és mivan a dátummal? vagy hogy is van ez?Amatőrök.

MekkMester 2009.02.26. 12:35:18

@PTibor: Sajnos a kummantásról szól ez az ország már elég rég óta. Én nagyon régóta használom a bkv jrműveit, és lehangol, hogy egyre csak romlik a minőség.
Azt nem értem, miért kellett az Ikarusz gyártást tönkretenni!? :(

itt élned, halnod kell (törölt) 2009.02.26. 12:36:06

Karbantartás ide vagy oda, ezek a "kocka" Ikarusok lefutották már a maguk km-ét.
A karbantartás úgy néz ki hogy sokszor egy teljesen új busz jött ki a gyárból, csak a rendszámtábla volt régi... Pl. amikor konvojban lementek Fehérvárra a csuklósok és visszajöttek piros7-173 dizájnnal...

... a szomszéd tehene is (törölt) 2009.02.26. 12:43:22

Tulajdonképpen miért is nem megy a delegáció Brüsszelbe? Ha nincs semmi mutyi a dologban akkor miért nem mennek?

Mike36 2009.02.26. 12:44:57

lassan az egész mostani városvezetés úgy ahogy van, szedhetné a sátorfáját
de nem csak a maszop-szadesz, hanem a korrupt fityiszesek is

Mike36 2009.02.26. 12:47:36

no igen, az a kérdés, hogy a hazai gyártású buszok mennyibe kerülnek

PaXiB 2009.02.26. 12:49:57

Egy biztos!
Az ajánlatot tartalmazű PDF 25.-én 9 :35 perckor készült.

Tehát????
jóreggeltkivánok

Mike36 2009.02.26. 12:50:24

no meg, szerintem az egész BKV-t csinálhatná pár alvállakozás, közös felülettel, kisebb vízfejjel, bár korrupt politikusoknak tökmindegy, kivel nyerészkednek az adófizetők kárára

gracza 2009.02.26. 12:52:14

Ha valakit éredekl, itt olvashat az AG 300-asról kicsit szakmaibb szempontból is:
255.hu/2009/02/nem-unjuk-meg-bkv-es-van-hool.html

Mike36 2009.02.26. 12:56:53

nálunk suburban sincs, mert Demszky megmondta, hogy ő nem fizet az agglomeráció közlekedésért
az, hogy enni autós ingázó van meg kit zavar, igaz-e Gábor?

Mike36 2009.02.26. 12:58:39

grigorij
Tarlós is mehet a sunyiba, nyugodj meg

PaXiB 2009.02.26. 13:07:53

www.phototrans.eu/2415,3415,678.html

Ime 32 db AG 300, mely Brüsszelben teljesit(ett) szolgálatot...

Sir Nyű 2009.02.26. 13:11:52

@Tichamér: emlexem ilyenre, Potsdamban a regi (asszem) Tatrak ablakaira ki volt irva, hogy egy ablak csereje 3500 euro, es a vandalizmus karositja Potsdam imidzset. A regi ablakokon nem lehetett kilatni a karcolastol.

Mas: tobben pedzegetik, de a legjobb volna azt tudni, hogy miert is adnak el nem tul fiatal, de megis kevesett futott buszokat. Nyilvan a kettobol az jon le, hogy nem voltak kihasznalva, de a nagy kerdes, hogy miert is?

SebesAndor 2009.02.26. 13:15:36

@Mike36:
Azért sok mindent a Demszkyre lehet kenni, elfogadom. Az ingázókban igaza van, sőt, én még szigorúbb lennék.

Budapest vesztét okozzák az ingázók. Rengetegen kiköltöztek az agglomerációba, de ide járnak dolgozni. ELveszik a pesti munkahelyet, használják a pesti infrastruktúrát, naponta ide meg vissza autóznak, mocskolják a levegőt, az utakat, dugót okoznak, stb. Emellett a főváros költségvetéséből is támogatott BKV bérletet vesznek. Aztán este irány haza, az elegáns környezetbe! Nem véletlen, hogy az ország leggazdagabb települései a Bp-i agglomerációban vannak. Mert adót ugye nem ide fizetnek...

Aztán az agglomerációs település bevásárlóközpontot létesít, a jó pedtiek mehetnek Fótra, Budaörsre, Dunakeszire, Budakalászra vásárolni, és az adóbevételek ezekre a településekre vándorolnak.

Ha pedig a főpolgármester azt mondja, hogy a kék buszt támogassa meg az agglomerációs település, akkor jön a jajveszékelés. Budaörs már nem tudja, mit kezdjen a pénzével, az egést várost viakolorral burkolják. Minket meg itt megesz a kosz, megfojt a bűz, stb...

Szóval ez is szempont; az egyetlen megoldás az volna, ha integrálnák a településeket Nagy-Budapestbe! Azokat a településeket, amelyek összenőttek - elvégre összenő ami összetartozik, mondta volt OV. - össze kellene vonni. Röhej, hogy az utca egyik oldala Budapest, a másik mondjuk Gyál. De pl. nem csak Diósd nőtt össze Budapesttel, hanem Érd is Diósddal.

SebesAndor 2009.02.26. 13:19:47

@Herr Nyó:
A gazdag ember új ruhát vesz. A szegény a használt piacon keresgél.

Az egyik vadi új kocsit vesz, és 3-4 évesen eladja. A másik csak használt kocsit engedhet meg magának.

Az országokkal, városokkal hasonló a helyzet. A hannoveri, 30 éves villamosok oda már öregek és korszerűtlenek voltak, ide a Combinókat nem számítva ma a legkorszerűbbek.

Ez van.

Teccenének ötször-tízszer nagyobb GDP-t előállítani.

niklex 2009.02.26. 13:25:30

aGeraldnak: ha figyelmesen utánanézel, láthatod, hogy a NABI nem ment csődbe, kivásárolták. Az üresen maradt vagyonkezelő az, ami eltűnt. A NABI ma is gyárt , Magyarországon két gyárban többszáz munkással, és Amerikába szállít buszokat.
Idomítottfoka és tedstriker: a NABI most sem collos csavarokkal gyárt, és a busz vázgyártó szerszámok átállítása nem nagy feladat más szélességhez. A különbség kb 8 cm.

Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.02.26. 13:39:13

@aseb: Ezt gondold át még egyszer, mert elképesztô bornírtság.
Amúgy a P+R parkolókat sem hobbiból találták ki vezetôinknél jóval okosabb és kevésbé önérdeklesô emberek. Ha a vasúti közlekedés erôteljesebb lenne (vagy a HÉV-hálózat kiterjedtebb, mondjuk Érdre, Budakeszire, meg még ki tudja meddig is kivinnék), nem járnának ennyien autóval, vagy ha igen, a P+R-ben letennék, és aztán tömegközlekedéssel mennének tovább. Külföldön miért tud ez mûködni, itthon miért nem? Nyilván valakinek nem érdeke, vagy egyszerûen nem érdekli a város vezetôit, sem a politikusokat.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.26. 13:40:39

mondjuk megveszik ezeket a buszokat... napersze hogy csak 300.000 km van bennük... és ki fogja őket javítani!? mármint ki az aki ért hozzájuk... mire kiképzik a jónépet rá, megveszik a megfelelő "célszerszámokat", ott tartunk, mintha megint volvót vennénk... de legalább ebben az esetbe egyforma lenne a géppark és minden szerelő munkára fogható lenne! tegyük fel tönkremegy 30 volvó és 10 emilyen... a volvókat már tudja javítani a bkv házon belül, mert már megvannak rá az emberek, na de az új buszra még senki... és még lehetne ragozni :-/

nynfus 2009.02.26. 13:42:06

@niklex: különösen, hogy eredetileg a NABI buszok műszaki alapja az Ikarus 400-as sorozata volt.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.26. 13:48:39

nem tudom ki számolt már utána... (az előbb megnéztem a buszok adatlapját 2000-2001esek)

na tehát 300.000km/8 évvel == évi 37.500 km!

37.500/350 nappal = 108/nap

ezt van aki meg is eszi, egy városi busznál, ami vastagon a tömegközlekedés része!?

ennyit egy 7es busz is elmegy 1 műszakban pl délelőtt

budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.02.26. 13:54:33

Tehát: előny a gyártó jó hírneve, a használt busz jó állapota, hátrány a használtság, és hogy új modellt kell bevezetni a BKV flottába. Jól értem?

Az Ikarusnak meg már az utolsó, 400-as sorozata is szar volt, nem csoda, hogy tönkrementek. Úgy nem lehet egy céget fenntartani, hogy majd állam bácsi tartsa el a megrendeléseivel, miközben egyre rosszabb az előállított termék.

plszegy 2009.02.26. 13:59:11

Nade Emberek! Az ipar nem arról szól, hogy gyártunk (BUSZ) dolgokat! Hanem, hogy FEJLESZTÜNK is (pl BUSZT)! összeszerelést GYARMATON is lehet. Bankok támogatása mellett esetleg a magyar fejlesztéseket is lehetne támogatni. Pl BKV megmondja mit akar, a MAGYAR gyár meg olyat csinál. Igaz ez meg nem megy azonnal, meg nem olcsó, de ideális esetben mindenki jól jár. (Az országból nem áramlik ki pénz) Ugye ha a magyar ipar nem termel produktumot, akkor a magyar munkás nem fog keresni, nem fog adózni, akkor a köztisztviselőknek, politikusoknak, közgazdászoknak nem lesz mit elosztani, valamint nekik sem lesz miből fizetésük, hacsak nem kölcsönből. Kíváncsi lennék, hogy a magyar adózók hány %-a foglalkozik azzal, hogy produktumot hoz létre, és nem azzal, hogy a más által megtermelt javakat osztja el. (Nem nézek le senkit, csak az egyensúly felborulása nem jó)

plszegy 2009.02.26. 14:01:38

Bocs, természetesen a MINŐSÉGET el kell várni a gyártótól. Ez fontos!

Új Nick 2009.02.26. 14:01:54

@Fejlődő Szervezet: jah, csak azzal a buszmennyiséggel a XVII. kerületet önmagában is bajosan lehetne ellátni.

Káposztakukac 2009.02.26. 14:08:47

@RosszQtya: hogyha csak 3-4 km-es belvárosi szakaszokon futottak, akkor hihető is. amúgy a futásteljesítmény 290-380 ezer között van. egy 7-es busz viszonylatban természetesen ez semmi, ott ennyit szerintem 1-2 év alatt lefutnak. de pesten is vannak olyan vonalak, ahol annál lényegesen alacsonyabb a fajlagos futásteljesítmény. gondolok itt például a hegyi mellékvonalakra. 28-128, vagy nem tudom, hogy ma hogy hívják.

nynfus 2009.02.26. 14:17:40

@budapestjovoje: te láttál már Van Hool buszt 15 évig a 7-es vonalán közlekedni?

combo 2009.02.26. 14:46:43

Ez jó vétel, tehát nem lesz belőle semmi. Magyar gyártású buszból pillanatnyilag Credot lehetne venni, de az a pesti utakon 2 év alatt szétesik.

combo 2009.02.26. 14:50:54

@RosszQtya: Idézet az indexes cikkből: "A közlekedési vállalat szerint a belga ajánlat azért is különösen kedvező, mert a vételár az alkatrész-utánpótlást, a sofőrök és a karbantartók betanítását is tartalmazza, holott ezeket a szolgáltatásokat általában csak új buszok vásárlásakor nyújtják."

niklex 2009.02.26. 15:14:30

www.nabiusa.com

Meg lehet nézni a NABI BRT nevű erősített expressz csuklóst vagy a Metro 45C-t.
És ezeket Magyarországon gyártják, csak a hajtáslánc kerül beléjük Amerikában, mert ott van saját iparvédelem, de itthon is lehetne szerelni.

ZBR 2009.02.26. 16:16:02

@jazzcool: Ha neked nem tetszik a busz, meg a többség véleménye, el lehet innen menni.

De ha azt nem is, legalább felvilágosíthatnád a földi halandókat, hogy akkor mivel is kéne kezelni a jelenlegi buszhiányt és műszaki állapotokat? Ja és reális válasz ér csak, az 1000000 új busz szöveg lejárt.

nemeza 2009.02.26. 20:11:10

Érdekes, hogy csak a Credo és a NABI neve hangzott el a megszűnt Ikarus mellett.
Credo szóló és csuklós is volt tavaly tesztelésre (sok másik busz mellett) Budapesten. A csuklós többek között a 7-es vonalon.
Nem esett szó az ARC buszokról (a 134-es típusból (13,4 m hosszú) volt egy nyáron tesztelésre)
Szintén nem esett szó a debreceni MJT-ről, akik szállítottak Isztambulba emeletes buszokat, illetve egy német cég is vásárolt tőlük.
Az Alfabuszról talán volt szó, de ezt hagyjuk..
Említésre méltó a Molitusbus S91-es busz.

Az Ikarust többen leírták, hogy nem korszerű stb. Ezek az illetők talán a fehérvári Ikarusra gondoltak. De a 2007. decemberében bezárt Ikarus Egyedi Autóbusz Gyárnak (EAG) igenis lenne létjogosultsága.. Vagy a finnek, norvégok nem normálisak?

Circus 2009.02.26. 21:43:45

@nemeza:
Nem akarom magam reklámozni (nem a fenét), de valahol följebb már tettem egy észrevételt a kínai buszinvázióval kapcsolatban, ami elsikkadt. Még nem indult be, de az előörs már a spájzban van, és ha nem vigyázunk...

Importőr anno magyarázta, hogy ő ugyan szívesen itt venné/csináltatná, de ha Törökországban olcsóbb, Kínában meg SOKKAL olcsóbb, akkor ő biza inkább utóbbira szavaz...
megpróbálom előkotorni a gyártót

bovorac 2009.02.26. 21:52:47

"A magyar utakra magyar gyártmányt magyar ipartól" vitához lenne egy kérdésem: ugye ennek az elvnek a támogatói ugye mindig mindenből magyar terméket vesznek? Suzukival járnak, Orion tévét néznek és magyar sört isznak. És kizárólag azért, mert ezek "magyarok".
Ha véletlenül nem és előfordult már, hogy esetleg valami Philips vagy Sony nevű márka mellett döntöttek, akkor talán érdemes lenne minél több szempontot megfontolniuk akkor is, amikor milliárdokról van szó.
süti beállítások módosítása