Pappcs:
Aki ezt irta már 10 ève is egy seggfej volt! Leszarom, hogy egy teljesen idegen senki áll, èn senk... (2018.03.21. 12:06)Indul az 'Ülj le hatodiknak'-mozgalom
M@snev:
@Hatos villamos: ez is jobb megoldásnak tűnik számomra, mint a jelenlegi, irracionális status quo ... (2016.12.14. 20:57)Intercity metró Kantonban
ikke i drift:
A kérdés felénk a 71-en kezd aktuálissá válni, mert a dupla Flirt reggelente fullon van, álló utas... (2016.01.17. 01:27)Kell-e nekünk emeletes motorvonat?
Balt:
@Pupmkin: Tény, hogy gyönyörű és intelligens nő a mai valójában is.
Véletlenül találtam ide bő 3... (2013.10.15. 20:33)Új szóvivő a MÁV Startnál
A vasút lobbi kedvenc témája az a nyomorult Budapest-Zalaegerszeg vonal. Könyörgök, utazza már végig a cikkíró busszal és vonattal is a távot... Gyanítom, hogy nem tette.
Továbbá én mindig érdeklődve hallgatom azokat az okfejtéseket, hogy barmoljunk szét valamit, ami működik. A Budapest-Zeg vonalon van utas elég a buszokon (gyakran 3 busz indul egyszerre, annyi az utas, ugyanis ezek szerint az utasok a buszra szavaztak), nyereséges a bolt.
Persze, olcsóbb lenne átterelni ezeket az utasokat vonatra. (Az meg még olcsóbb lenne, ha nem lenne tömegközlekedés Bp-Zeg között.) Csak miért is azok az utasok szívjanak (pl. kapásból 1 órás menetidő növekedéssel), akik tejelnek elég pénzt ahhoz, hogy akár 3 luxusbuszt is indítanak a kedvükért, mert megéri? Szerintem inkább ott kellene körülnézni, ahol nincs utas, és bizony nem kevés ilyen járatot találni (busznál és vonatnál egyaránt).
Vonat-busz összehangolása: Talán ott kellene kezdeni, hogy van egy összevont internetes MÁV-volán menetrend!!! Amíg nincs, nincs miről beszélni uraim... Mert ha Mari néni nem tudja beütni a neten, hogy Kaposvár-Szeged, akkor nem fogja kézzel kimatekozni a bajai vonat-busz átszállást.
Egyébként amit a vasutas lobbi csinál a Budapest-Zeg vonallal az a következőképpen hangozna fordított előjellel:
Adva van egy vasútvonal A és B között, a vonat megteszi 3 óra alatt, a busz 4 óra alatt. A vonaton átlag 40 fő utazik, a buszon 3. Erre a volánosok elkezdik verni az asztalt, hogy 1 db 25 liter fogyasztású busszal az utasok elszállítása olcsóbb lenne, inkább preferáljuk a buszt. Igaz, hogy az utasok a vonatot szeretik, igaz, hogy 1 órával lassabb, de olcsóbb.
@combo: szerintem nincs igazad. Az írás nem hülyeség, mert rávilágít a komoly problémákra. Budapest és Zalaegerszeg között most újítják föl a vonalat, ha az elkészül, gyorsabb lesz a vasúti összeköttetés. Csak lehet, h addigra már értelmét veszti az egész, mert sikeresen szabotálják a vasúti személyszállítást azon a vonalon is...
Így már az egész dolog kidobott pénz.
Nem értem egyébként miért kell állandóan a vasút-volán ellentétet fűteni: egy normális közlekedési koncepciónban mindkét üzem részesedik az utasszállítás feladataiból. Mint ahogy az a fenti cikkből is kiderül, talán érdemes lenne rendesen elolvasni és nem csak kulcsszavakat kiragadni és azon rugózni...
A menetrendi ötlethez pedig hajrá, csináld meg! Igény volna rá, talán be is futhatsz vele.
Nos. Például Budapest-Győr között a huszonvalamennyi buszjáratból meghagynak kettőt (mert azok nemzetközi járatok). Hasonlóan Miskolc, Nyíregyháza és Pécs felé is buszjárat irtás lesz. És megjegyzem, hogy jól teszik, mert oda VERSENYKÉPES a vasút is.
Ezek után azzal a címmel nyitni, hogy párhuzamos viszonylatok a végtelenben, meg a Budapest-Zeg vonalon rugózni (ahol egyébként csak a szerző által is dicsért ütemes menetrend bevezetése miatt van többletteljesítmény), enyhén szólva elfogultság...
@combo: "Ezek után azzal a címmel nyitni, hogy párhuzamos viszonylatok a végtelenben, meg a Budapest-Zeg vonalon rugózni (ahol egyébként csak a szerző által is dicsért ütemes menetrend bevezetése miatt van többletteljesítmény), enyhén szólva elfogultság..."
Sok helyen plusz autóbuszjáratokat fognak megrendelni, sok helyen meg megszűntetni. Vasúton bezárnak néhány mellékvonalat, de lesz ahol meg többletteljesítményt kell majd biztosítani a mostanihoz képest. A két dolog együttes hatása az, h sok helyen nemhogy csökkeni, hanem növekedni fog a párhuzamosság (persze lesz olyan hely is, ahol nem lesz, vagy legalábbis csökkeni fog). A szerző arról ír, h eredetileg az volt a koncepció, h felszámolják ezeket a párhuzamosságokat, de ez még mindig nem sikerült.
A Budapest-Zalaegerszeg viszonylatról egy félmondat esik összesen, szerintem kettőnkön kívül senki nem rugózik rajta. Nincs ebben semmiféle elfogultság.
És igen, attól még, h valahova csak vonat közlekedik még továbbra sem oldódik meg minden probléma - a szolgáltatás színvonalát a menetrenden kívül sok egyéb dolog is befolyásolja, amiken már nehezebb egyik napról a másikra változtatni.
- Fidesz idején (nem a párt neve a lényeg) még 3:25 alatt ért az IC Budapestről Zalaegerszegre.
- Ma már nincs a gyors IC, csak mindenhol megálló vonatok. A leggyorsabb tényleg 4 óra. A busz pedig tényleg 3.
De!!!! Boba-ZEG vonalat újraépítik éppen, az íveket kiegyenesítik, VILLAMOSÍTANAK.
(Korridor 5-ös, Ljubjanai vonal - EU követelmény!)
Sőt! Mivel a Velencei tónál is újrarakják a sineket éppen, ezért itt is nyer a vonat majdnem negyed órát.
Azaz ha bevezetnék újra a frankó IC-t, akkor az bizony 3 órán belül ott lenne tutira.
Az már tényleg nagyobb baj, hogy
- nem a vasútállomásnál van a buszállomás
- nincs egységes vonat-busz csatlakozást tartalmazó menetrend.
Továbbá az a szemlélet kellene, hogy "hozzuk ki a vasútból, amit tényleg tud", és ne szocreál-stílusban toljuk a vasutat, amely nemlétező havazás esetén is leállást hirdet.
És ez nem csak pénz kérdése, hanem a magáncégeknél tapasztalható teljesítmény-centrikus munkamorál átvétele a szocreál-stílus és a politikustemető-jellegű állások helyett.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
combo 2009.10.30. 01:51:35
A vasút lobbi kedvenc témája az a nyomorult Budapest-Zalaegerszeg vonal. Könyörgök, utazza már végig a cikkíró busszal és vonattal is a távot... Gyanítom, hogy nem tette.
Továbbá én mindig érdeklődve hallgatom azokat az okfejtéseket, hogy barmoljunk szét valamit, ami működik. A Budapest-Zeg vonalon van utas elég a buszokon (gyakran 3 busz indul egyszerre, annyi az utas, ugyanis ezek szerint az utasok a buszra szavaztak), nyereséges a bolt.
Persze, olcsóbb lenne átterelni ezeket az utasokat vonatra. (Az meg még olcsóbb lenne, ha nem lenne tömegközlekedés Bp-Zeg között.) Csak miért is azok az utasok szívjanak (pl. kapásból 1 órás menetidő növekedéssel), akik tejelnek elég pénzt ahhoz, hogy akár 3 luxusbuszt is indítanak a kedvükért, mert megéri? Szerintem inkább ott kellene körülnézni, ahol nincs utas, és bizony nem kevés ilyen járatot találni (busznál és vonatnál egyaránt).
Vonat-busz összehangolása: Talán ott kellene kezdeni, hogy van egy összevont internetes MÁV-volán menetrend!!! Amíg nincs, nincs miről beszélni uraim... Mert ha Mari néni nem tudja beütni a neten, hogy Kaposvár-Szeged, akkor nem fogja kézzel kimatekozni a bajai vonat-busz átszállást.
combo 2009.10.30. 02:07:43
Adva van egy vasútvonal A és B között, a vonat megteszi 3 óra alatt, a busz 4 óra alatt. A vonaton átlag 40 fő utazik, a buszon 3. Erre a volánosok elkezdik verni az asztalt, hogy 1 db 25 liter fogyasztású busszal az utasok elszállítása olcsóbb lenne, inkább preferáljuk a buszt. Igaz, hogy az utasok a vonatot szeretik, igaz, hogy 1 órával lassabb, de olcsóbb.
stepboy 2009.10.30. 20:03:23
Így már az egész dolog kidobott pénz.
Nem értem egyébként miért kell állandóan a vasút-volán ellentétet fűteni: egy normális közlekedési koncepciónban mindkét üzem részesedik az utasszállítás feladataiból. Mint ahogy az a fenti cikkből is kiderül, talán érdemes lenne rendesen elolvasni és nem csak kulcsszavakat kiragadni és azon rugózni...
A menetrendi ötlethez pedig hajrá, csináld meg! Igény volna rá, talán be is futhatsz vele.
combo 2009.10.30. 22:17:49
Ezek után azzal a címmel nyitni, hogy párhuzamos viszonylatok a végtelenben, meg a Budapest-Zeg vonalon rugózni (ahol egyébként csak a szerző által is dicsért ütemes menetrend bevezetése miatt van többletteljesítmény), enyhén szólva elfogultság...
Ha majd felújítják a vasúti pályát, akkor majd szépen ki lehet húzni a buszokat, mint Győr felé:
nol.hu/belfold/20091030-hamarosan_indul_a_telekocsi-akcio
stepboy 2009.10.31. 13:08:42
Sok helyen plusz autóbuszjáratokat fognak megrendelni, sok helyen meg megszűntetni. Vasúton bezárnak néhány mellékvonalat, de lesz ahol meg többletteljesítményt kell majd biztosítani a mostanihoz képest. A két dolog együttes hatása az, h sok helyen nemhogy csökkeni, hanem növekedni fog a párhuzamosság (persze lesz olyan hely is, ahol nem lesz, vagy legalábbis csökkeni fog). A szerző arról ír, h eredetileg az volt a koncepció, h felszámolják ezeket a párhuzamosságokat, de ez még mindig nem sikerült.
A Budapest-Zalaegerszeg viszonylatról egy félmondat esik összesen, szerintem kettőnkön kívül senki nem rugózik rajta. Nincs ebben semmiféle elfogultság.
És igen, attól még, h valahova csak vonat közlekedik még továbbra sem oldódik meg minden probléma - a szolgáltatás színvonalát a menetrenden kívül sok egyéb dolog is befolyásolja, amiken már nehezebb egyik napról a másikra változtatni.
gozos 2009.11.01. 12:33:10
- Fidesz idején (nem a párt neve a lényeg) még 3:25 alatt ért az IC Budapestről Zalaegerszegre.
- Ma már nincs a gyors IC, csak mindenhol megálló vonatok. A leggyorsabb tényleg 4 óra. A busz pedig tényleg 3.
De!!!! Boba-ZEG vonalat újraépítik éppen, az íveket kiegyenesítik, VILLAMOSÍTANAK.
(Korridor 5-ös, Ljubjanai vonal - EU követelmény!)
Sőt! Mivel a Velencei tónál is újrarakják a sineket éppen, ezért itt is nyer a vonat majdnem negyed órát.
Azaz ha bevezetnék újra a frankó IC-t, akkor az bizony 3 órán belül ott lenne tutira.
Az már tényleg nagyobb baj, hogy
- nem a vasútállomásnál van a buszállomás
- nincs egységes vonat-busz csatlakozást tartalmazó menetrend.
Továbbá az a szemlélet kellene, hogy "hozzuk ki a vasútból, amit tényleg tud", és ne szocreál-stílusban toljuk a vasutat, amely nemlétező havazás esetén is leállást hirdet.
És ez nem csak pénz kérdése, hanem a magáncégeknél tapasztalható teljesítmény-centrikus munkamorál átvétele a szocreál-stílus és a politikustemető-jellegű állások helyett.
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.11.04. 22:13:17