Romániai kötött pályázásunkat Nagyszebenben folytatjuk. Ezt a képet - bár csak néhány napja készült - ma már nem lehetne megcsinálni. Pár hete hozta a hírt Vilmos, hogy az erdélyi városban a megállókban hirdetmények tudatják, november idusán teljesen átalakul a város közösségi közlekedése, és az új viszonylatlistán, térképeken már csak buszok vannak, nyomuk sincs a troliknak és a híres resinári villamosnak.
Hát ezt az elővárosi villamost nem lehet kihagyni, így gyorsan Daciára ültünk, hogy dévai átszállással Nagyszebenbe menjünk.
A villamoson a szinte idegenvezetői feladatokat is ellátó lelkes vezértől tudtuk meg, hogy a villamos marad, de a trolik befejezik pályafutásukat. Még szerencse, hogy azt is kipróbáltuk.
Gondolom, nem állnak jól járművekkel, az egykor jelentősebb hálózat már csak két vonalból állt, a T1 egész nap félóránként járt, pedig forgalmas, számos busszal párhuzamos útvonalán lett volna értelme a sűrűbb követésnek. Nem kevesebbet kellett várni a T2-re se.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.11.15. 10:09:08
A nagyszebeni villamos 1000 mm-es, vagy csak a képen tűnik annak?
is 2009.11.15. 12:35:14
Ronald 2009.11.15. 12:51:09
Hisz egy korszerű villanymotor+egy okos, elektronikus vezérlés együttes hatásfoka összemérhetetlenül jobb - mint egy dizelmotoré.
Ráadásul a motor-rész gyakorlatilag nem igényel karbantartást, nem kell bele 100 liter olaj, stb.
Egészen biztos, hogy drágább a troli futtatása a busznál?
Vagy csak a dizel-alkatrész beszállítóknak rosszabb üzlet?
.
Sziszifusz 2009.11.15. 12:59:03
Ronald 2009.11.15. 13:07:13
Csak túl sok ember él (nagyon jól) abból, hogy a 100 éves buszokat állandóan gányolni kell - ezért, ha kell, még azt is kimutatják akár, hogy a troli áramszedője gamma-sugarakat bocsát a járókelőkre.
Bár ki se kell mutassák - elég ha belengetik.
A mobil-teló kártékonyságát se sikerült eddig senkinek se bizonyítania...mégis mekkora hiszti lett belőle?
.
BigKahuna · http://www.autostat.hu/markatoertenetek/7-markatoertenetek/354-honda 2009.11.15. 14:47:20
zoozo 2009.11.15. 15:31:16
2009.11.15. 15:56:52
Ezt honnan veszed? Ha csak az üzemeltetést nézzük, a delej jóval olcsóbban hajtja a trolit, mint a diesel a buszt. A buszt továbbá nyakig kell kenni olajjal, a korszerűeket adblue-val. A felsővezeték és úgy en-bloc a hálózat karbantartás persze troliknál sokkal tetemesebb, de még így is jobban megéri. Ha még a környezeti hatáskülönbségeket is beleszámítjuk...
Volt az index.hu-n egy cikk úgy két éve, ahol toronymagasan a csuklós troli volt a legolcsóbban üzemeltethető jármű... Csak sajnos nem találom, ha meglesz, jön a link!
v2peti 2009.11.15. 16:08:32
Amúgy árulja el valaki már, hogy miért kerül tízmilliós összegekbe a troli áramátakakítója??? Mi az ami drága benne?
v2peti 2009.11.15. 16:13:11
Ronald 2009.11.15. 17:23:22
Ráadásul egy átalakító soha nem kopik el, karbantartást, rendszeres alkatrészcserét nem igényel, még ezer millió km-en sem.
Persze, ha a BKV szerzi be - akkor egy átalakitó ára min. 600 darab, vadonatúj, komplett, Volvo-dizelmotor ára lesz.
.
2009.11.15. 17:35:36
Törtrésze ennek a költsége.
A troli valószínüleg összköltségében drágább mint a busz, de nem sokkal.
Jegyzem meg a pesti hálózat egyébként valóban nem ideális, lehet hogy a jelenelgi vezetékezéssel is lehetne versenyképesebbé tenni.
SzL
Őrláng · http://autostat.hu/autos-forum 2009.11.19. 14:35:43