Mestska egyik, saját kiváló blogjában tett kommentjéből tudtam meg, hogy a Google Maps-en bejelölik egyes nagyvárosok városi gyorsvasútjait, metróit. A bővebben dobozban kell bekattintani a tömegközlekedést megfelelően közeli felbontásban.
Hasznos szolgáltatás, és érdekes is, mert a gyorsvasúthálózatokkal legtöbbször olyan térképeken, vázlatokon, spagettiábrákon találkozunk, ahol az ábrázolás sematikus, tehát egyszerűen befogadható, de keveset árul el a vonalak valóságos elhelyezkedéséről az adott városon belül.
Hogy milyen városok hálózatai kerülnek be, azt valamiféle fontossági sorrend döntheti el az amerikai szoftveróriásnál. A fontosság szempontjai az ország fejlettségéből, a város nagyságából, főváros mivoltából és Európán belül nyugatiságának mértékéből állhatnak össze.
Ázsiában például megtaláljuk Tokiót, de, Bangkokot nem. Az európai fővárosok metróinak ábrázolása megáll Bécsnél, Prágánál, Varsónál, tehát Budapestnél vagy a Balkán fővárosainál (ide értve Athént) hiába keressük jelenleg. Kijevnél nincs, ugyanakkor Oroszországból a fővároson kívül Szentpétervár metrója is látható. A hazánknál nem nagyobb és fejlettebb Portugália Budapestnél kisebb fővárosánál látható a metró, de Barcelona hálózata nem tanulmányozható, viszont Torinóé vagy több francia nemfővárosé (Marseille, Lyon) igen.
Pest ugyanakkor mostoha sorsában Európa fővárosával is osztozik, Brüsszelnél se tudunk a tömegközlekedésre kattintani. Reméljük, a hiány hamarosan megszűnik.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: www.alummax.com.br 2019.04.04. 03:20:11
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
eszpee · http://bp.underground.hu 2010.01.30. 18:33:39
18 316 2010.01.30. 20:16:08
Nade 2010.01.30. 20:41:02
Udvriasan kivonultak a fényképes cucaikkal, hogy bocs, akkor most talán egy kicsit inkább máshol dolgoznak. Olyan normális országokban (tudom, Nyugaton se mind az), ahol az adatvédelmi biztos az állampolgárokat védi, az állam meg annak a (külföldi) cégnek kinyalja a fenekét, amelyik ingyen akar neki szolgálatot tenni.
_zizizi_ 2010.01.30. 20:44:23
tovabbi infok itt: www.google.com/intl/hu/landing/transit/
cbc 2010.01.30. 20:56:30
klikk ide · http://www.ejatekok.com/ 2010.01.30. 21:09:05
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.01.30. 21:15:31
Lesből Támadó Szárítókötél 2010.01.30. 21:22:21
singer 2010.01.30. 21:22:25
www.google.com/intl/hu/landing/transit/
maps.google.com/help/maps/transit/
A BKV-nak előbb fel kellene mérnie a saját hálózatát, az összes szükséges adatot, megállót, útvonalat, viszonylatot, fordulókat, amiket a Google rendelkezésére kellene bocsátani. Mert sajnos jelenleg nincs meg pontosan.
Addig nem is lesz Transit Budapesten.
hunsly 2010.01.30. 21:34:20
Itt megtekinthető a tömegközlekedési térkép: http://www.öpnvkarte.de/?zoom=11&lat=47.47736&lon=19.057&layers=BT
Lesből Támadó Szárítókötél 2010.01.30. 21:45:54
Egyébként pedig:
www.hwsw.hu/hirek/37843/google_transit_maps_budapest_tervezes_utvonal_tomegkozlekedes_bkv.html
singer 2010.01.30. 21:54:47
righthook 2010.01.30. 22:17:07
Sajnos itt kezdődik a hülyeség (idiotizmus) csimborasszója: Portugália 1000 négyzetméterrel valóban kisebb hazánknál, de jóval fejlettebb és kulturáltabb, ami abból is kiolvasható, hogy ott nem blogolnak ilyen gyökerek.
- Rendi - 2010.01.31. 01:23:50
Szerintem egész jól megvan egy másik rendszerben:
www.utvonalterv.hu/
Az is elképzelhető, hogy egyszerűen lehetne konvertálni az adatokat.
Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.01.31. 07:57:01
Kishaver 2010.01.31. 08:47:56
Heck Elek 2010.01.31. 09:22:01
...merthogy azt érdemelnénk.
KOPE 2010.01.31. 09:22:41
Ez meg mi???????
Portugália fejletlenebb lenne......
Látszik, hogy még sosem jártál arra.
Csak mellékesen, a Liszabonnban kb.
700ezern élnek és 4 metró van.
Bocsi....
Aadaam 2010.01.31. 09:42:26
Aki programozo hajlandosagu, itt a REST service:
jo-hely.hu/~aadaam/services/ phpkliens.php
(Megneztem, meg mukodik)
Sajna komoly eroforrast kell felvonultatni ahhoz, hogy hazilag megcsinaljuk, bar ha nehany lelkes ember felvinne az utvonalakat es megallokat egy terkepre (pl. egy Google MyMaps -be), mas lelkes emberek talan tudnanak utvonaltervezo algoritmust irni ra, csak a specialis esetek, fuggetlen, de kozel levo megallok, meg pl. ferenc krt-ulloi sarokrol metroval vagy vilivel gyorsabb a nyugati / moszkva, ezeket nagyon nehez kezelni.
(A BKV utvonaltervezoje egyebkent valoszinuleg egy egyszeru prioritasos sort hasznal, neha a szomszed utcaba is metroval kuldene)
Szoval egyszerubb lenne az Index cimjegyzekebol elokeresni a VEKE telefonszamait, es pl. Vitezy Davidon keresztul esetleg egy kisebb nyomast - vagy legalabbis tajekoztatast - szerezni, hogy meg lehet-e oldani a google transit partnerseget.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.01.31. 10:07:10
A másféllel ezelőtti barátnőm portugál szakos volt, úgyhogy elég sokat jártam ott, meg vannak ismereteim.
És fenntartom, hogy Portugália összességében kb. olyan fejlett, mint Magyarország, de csak azért, mert a csatlakozás után az EU ölég rendesen tolta bele a lét.
A fejlettség egy igen összetett dolog, a lisszaboni gyorsvasúti közlekedés pl. jobb, mint a pesti, de ez azt mutatja csak, hogy nálunk nagyon szar. (És persze ezt nem olyan bután kell mérni, hogy hány metróvonal van, akkor már sokkal fontosabb előny, ami ott elővárosi vasútként elő van adva.) De az országos vasúthálózatban pl. már alattunk vannak.
Szóval játszuk azt, hogy a hőbörgők ostoba beböfögés helyett mondanak egy-egy olyan mutatót, amiben jobb P., és mindegyikre mondok egy másikat, amiben rosszabb.
Én kezdem két oktatásival: egyetemek száma, írástudatlanság.
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.01.31. 10:12:35
David Vitézy
Nincs már sok hátra, folyik az adatok átadása és a BKV-Google informatikai interfész létrehozása - bábáskodunk a a folyamat felett, mert a BKV-t magától nem igazán érdekli az ügy.
Hozsánna.
ti
rollarocka 2010.02.17. 20:56:51
spag · http://railzone.nl 2010.05.25. 13:49:28
fakeisthenewreal.org/subway/large/