Csütörtökön derül ki a helyi önkormányzat rendkívüli közgyűlésén, hogy eredményes lesz-e a miskolci villamosprojekt harmadik járműtendere, írja a beruházás honlapja.
A PTinfo szakblog jóslása szerint ezúttal valóban kiválasztják azt a gyártót, amely a 31 járművet szállítja. Mégpedig a legolcsóbb ajánlattal jelentkező olasz AnsaldoBreda személyében. Rajtuk kívül versenyben van még a cseh Skoda, a spanyolországi CAF és a német Siemens.
Miskolci villamosbővítés nagyobb térképen való megjelenítése
A három villamosos magyarországi vidéki város mindegyikében fejlesztik EU-s segítséggel a hálózatot és a járműállományt is. Miskolcon az új villamosok beszerzése mellett felújítják és meghosszabbítják az 1-es villamost. A diósgyőri, hárommegállós toldás a térképen követhető nyomon. (A sárga vonal a most meglévő pálya.)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
vsztk9111 2010.03.24. 15:44:39
Mondjuk furcsa, hogy nálunk pont a digók tették a legjobb ajánlatot, de pályázat és pályázat között nagy a különbség.
theveryguest 2010.03.24. 16:13:44
jorda 2010.03.24. 16:25:18
32 milliárdot sokkal fontosabb és értelmesebb dolgokra kell elkölteni pl.munkahelyteremtésre,beruházásra!
Dohányzó Zsiráf 2010.03.24. 16:29:45
Tervezed, hogy írsz arról is?
Egy kis infó róla:
www.ujpalyan.hu/
mestska · http://cities.blog.hu 2010.03.24. 16:33:54
nézz be ide:
cities.blog.hu/
hugh jarse 2010.03.24. 16:50:57
Ámen.
Egyébként jorda megjegyzésére: ez is beruházás
Cinkes 2010.03.24. 16:53:38
- Rendi - 2010.03.24. 17:19:17
mateka00 2010.03.24. 18:16:38
mateka00 2010.03.24. 18:23:15
hegylako01 2010.03.24. 19:11:04
Utána meg már van hely neki simán.
@Cinkes:
Az EU nem ad pénz renoválásra csak fejlesztésre.
De a városnak nincs pénze arra, hogy saját zsebből rendbe rakja a pályát ami konkrétan több helyen életveszélyes.
Egy észak déli kis földalattinak lenne értelme ami a Tesco-tól a Cora-ig menne esetleg egyetemi kiágazással, de erre ennyi pénz nem elég.
dr kíváncsivagyok 2010.03.24. 19:20:38
hegylako01 2010.03.24. 19:33:54
Abban igazad van, hogy az úthálózatot fel kell újítani, mert rettenetes ahogy kinéz. De ha akarnák se fordíthatnák ezt a pénzt arra mivel ez az EU-s pénz kifejezetten a kötött pályás közlekedés fejlesztésére van szánva átcsoportosítani más célra nem lehet.
Én annak is örülök hogy minden villamos megállóba telepítenek majd térfigyelő rendszert ami talán visszafogja majd a bűnözést a környéken.
2010.03.24. 19:34:33
hegylako01 2010.03.24. 19:35:30
gregorio 2010.03.24. 19:37:54
azt pedig én is meg tudom erősíteni, hogy a bővítés csak muszájból történik, az EU csak fejlesztésre ad pénzt, felújításra nem. egy ismerősöm apja a az önkormányzatnál vmi osztályvezető, én tőle hallottam, hogy így működik ez, szóval csak igaz.
azm hogy az utakat is fel kell újítani, igaz, de ez is pont olyan fontos. azt ne feledjük, hogy így gyorsabb lesz a villamos és kiváltja az 1-1A buszokat, ami máris környezetbarát, az utak forgalmát is csökkenti stb. azt azért remélem, hogy a Tiszai és a Győri kapu között (ahol ugye a villamos mellé becsatlakozik ez a két busz) azért meghagyják ezta járatot, mert az Északi elkerülőn kell egy busz. ha viszont gyors a villamos, utána már semmi szükség rájuk.
mateka00 2010.03.24. 20:07:42
mateka00 2010.03.24. 20:19:53
- Rendi - 2010.03.24. 22:00:31
"Szétesik az autó bármerre járok"
"Az eddigi buszközlekedés bőven elbírja ezt a népességet"
Gondolom elég jól látszik az autóból, mennyire bírják a buszok a közlekedést.
"Semmi szükség nem volt a sivító , zörgő villamosra, inkább Trolival oldották volna meg"
Jó (új) villamos jó (új) pályán nem hangos; a buszt trolira cserélni ritkán érdemes.
miskolc 2010.03.24. 22:38:15
miskolc 2010.03.24. 22:41:54
moszkvicssluszkulcs 2010.03.24. 23:02:10
El Polako 2010.03.25. 07:36:22
Kár, hogy a Sola nem indult, a fenti linken vannak képek a Traminóról.
mikka 2010.03.25. 08:38:42
A miskolci villamos fontos..de egy foldalatti vonal jot tenne a varosnak.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.03.25. 14:15:39
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.03.25. 14:22:41
index.hu/gazdasag/magyar/2010/03/25/az_ansaldobreda_nyerte_a_miskolci_villamostendert/
mateka00 2010.03.25. 15:06:23
zoldnyil.hu/1238/ty/c/page/0/c_page/0/
qwertzuiop05 2010.03.25. 17:08:07
Persze valahol érthető a dolog, kampány van...
qwertzuiop05 2010.03.25. 17:13:35
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.03.25. 17:41:34
ÖSSZEHASONLÍTHATATLANUL szennyezőbb a legkorszerűbb dízel is, mint egy troli. Amit te írtál az csak valami rosszindulatú olajlobbi mondja, sajnos magyarországon is erős az olajlobbi és az ehhez kapcsolódó ipar. Lásd Budapest is buszpárti lett, hiába nem éri meg hosszútávon.
A környezetszennyezésről még annyit, hogy a gázolaj az gázolaj marad, a kitermelése, égése mindene környezetromboló. Áramot pedig lehet nagyon tisztán is előállítani. Akár atomerőműben, akár más módon. MAgyarországon sajnos szén, szalma meg isten tudja milyen környezetszennyező erőművek is vannak sajnos még, de ez nem jelenti azt, hogy mondjuk 15 év múlva is ezek maradnak. A gázolaj pedig, mint mondtam nem fog tisztulni.
Nem vagyok kompetens a Mickolci dologgal kapcsolatban, így nem akarok beleugatni, hogy troli vagy villamos kéne inkább, de nem kis faluról van szó, van forgalom, tehát nem kérdés, hogy ezek közül valamelyike kell, semmiképpensem valami modern busz, ami néhány év múlva már messze nem modern, elhasználódott stb.
hegylako01 2010.03.25. 18:21:13
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.03.25. 18:33:12
Magyarország nem alkalmas arra, hogy az áram nagy részét megújuló energiából nyerje- a propaganda, ami mögött nem tudomány áll, persze mást mond. Persze-persze, lehet azért ügyködni, pl azért vízerőművek még itt-ott elférnek, de lásd pl Nagymarosnál éppen azt akadályozták meg. De egyébként magyarországon az atomenergia tud a legkörnyezetbarátabb lenni(fajlagosan a termelési mennyiséghez képest) illetve az utódai, fúziós és egyéb cuccok.
Más: környezetbarátabb egy erőműben áramot termelni - nem feltétlen környezetbarát égésekkel, mint külön-külön minden busznak saját üzemanyagégetésből energiátnyerni.
hegylako01 2010.03.25. 18:41:45
qwertzuiop05 2010.03.25. 18:43:04
Daniel M. 2010.04.05. 17:09:07
Miskolcon a K-NY-i tengelyen jelenleg úgy állunk, hogy van két villamosviszonylat (V1, V2) igazából a 2-es lehetne 1A-is, hiszen inkább betétjárati funkciót lát el. De ebbe ne menjünk bele.
Ott van viszonylagosan és esetlegesen de párhuzamosan még 4!!! buszjárat (1, 1A, 21, 21A).
Szóval V1 és V2 csúcsidőben (kitömve!) ugyanolyan sűrűn közlekedik mint Budapesten a 4-6-os villamosok.
Talán a csökkent értelmi képességek dacára belátható, hogy a villamos kontra troli, vagy sima busz SOHA A BÜDÖS életben nem fog tudni annyi utassal megbírkózni, mint a villamos.
Lásd Budapest Kossuth Lajos utca-Rákóczi út ott van a föld alatt a metró, megszűntették a villamost, és a metró felett párhuzamosan közlekedő 7!!!! buszviszonylat nem képes megbírkózni az utastömeggel, pedig külön buszsávban járnak.
Ennyit erről, tessék elgondolkozni ezen, mielőtt a sok trolis hülyeséget hányjátok magatokból.
Alternatív hajtású buszok :
Nos, bioetanol, azt is elő kell állítani, és ahhoz is energia kell.
Hidrogénhajtás : Nos tudtommal az emberiség jelen állása szerint hidrogént kétféleképpen állítunk elő.
Jó öreg vízbontás (általános iskola kémia óra), amihez ugyebár nem kevés vízre, és nem kevés villamos enregiára van szükség, ergo nem csak szennyezzük a levegőt, de még a vízkészeleteket is csökkentjük.
A másik módszer a metánból kivonni a szént. Hatékonyabb, mint a vízbontás, hiszen egy metán molekulában négy hidrogénatom található. De itt sem arról van szó, hogy a kétkezi munkásember fogja a metánmolekulákat, és leszedegeti kézzel a hidrogénatomokat.
A tudomány jelenlegi állása szerint jelentősen rosszabb az energia előtállítása lokális szinte, azaz a felhasználás helyén, mint attól távol egy erőműben.
Nem beszélve a már említett környezetre gyakorolt hatásokról, ami még inkább az erőművek oldalára billenti a mérleg nyelvét!