Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

október 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

2010.03.24. 14:00 erminavet

Holnap eredményt hirdetnek a miskolci villamostenderen

Csütörtökön derül ki a helyi önkormányzat rendkívüli közgyűlésén, hogy eredményes lesz-e a miskolci villamosprojekt harmadik járműtendere, írja a beruházás honlapja.

A PTinfo szakblog jóslása szerint ezúttal valóban kiválasztják azt a gyártót, amely a 31 járművet szállítja. Mégpedig a legolcsóbb ajánlattal jelentkező olasz AnsaldoBreda személyében. Rajtuk kívül versenyben van még a cseh Skoda, a spanyolországi CAF és a német Siemens.


Miskolci villamosbővítés nagyobb térképen való megjelenítése

A három villamosos magyarországi vidéki város mindegyikében fejlesztik EU-s segítséggel a hálózatot és a járműállományt is. Miskolcon az új villamosok beszerzése mellett felújítják és meghosszabbítják az 1-es villamost. A diósgyőri, hárommegállós toldás a térképen követhető nyomon. (A sárga vonal a most meglévő pálya.)

35 komment

Címkék: siemens skoda villamos városi közlekedés caf észak magyarország ansaldo


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr781865190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vsztk9111 2010.03.24. 15:44:39

Hát kíváncsi vagyok.
Mondjuk furcsa, hogy nálunk pont a digók tették a legjobb ajánlatot, de pályázat és pályázat között nagy a különbség.

theveryguest 2010.03.24. 16:13:44

Nagyon érdekel hogy hol fog ott elférni a villamos, hiszen út sem nagyon van. Pont a villamosvégállomástól lesz 2x2 sáv helyett 2x1 sávossá. Még azt tudnám elképzelni, hogy lefedik a Szinát hosszában, és azon fog menni a villamos.

jorda 2010.03.24. 16:25:18

Semmi szükség nincs Miskolcon a villamos projektre.

32 milliárdot sokkal fontosabb és értelmesebb dolgokra kell elkölteni pl.munkahelyteremtésre,beruházásra!

Dohányzó Zsiráf 2010.03.24. 16:29:45

Szívesen szoktam olvasgatni ezt a blogot, de emlékeim szerint nem volt még szó a szegedi villamosprojektről, ami nagyságrendileg hasonló a debrecenihez vagy a miskolcihoz.
Tervezed, hogy írsz arról is?

Egy kis infó róla:

www.ujpalyan.hu/

hugh jarse 2010.03.24. 16:50:57

Az olasz villamosoktól ments meg, Uram, minket.

Ámen.

Egyébként jorda megjegyzésére: ez is beruházás

Cinkes 2010.03.24. 16:53:38

Nem tudom mi értelme abba az irányba meghosszabbítani, inkább csinálhatnának vonalat Szentpéteri kapu - Csabai kapu viszonylatban.

- Rendi - 2010.03.24. 17:19:17

@jorda: Szóval ez nem beruházás és nem munkahelyteremtés?

mateka00 2010.03.24. 18:16:38

@jorda: Az egész városban katasztrofális a sínek állapota, ezért majdnem hetente siklanak ki villamosok. Folyamatosan foltozgatják, mintha "kátyúzgatnának", de alapvetően az egész pálya cseréjére szükség van. Ehhez pénz kell. Az EU csak fejlesztésre, nem pedig felújításra ad pénzt. Úgyhogy ha ez a mondvacsinált 3 megálló az ára, akkor úgy kell csinálni. Az állam ezt nem tudná finanszírozni. Ez van. Szóval ez nem olyan forrás, amit csak úgy szét lehet osztani mindenfelé, hanem ez PÁLYÁZATI pénz konkrétan ennek a környezetbarát közlekedési formának a fejlesztésére.

mateka00 2010.03.24. 18:23:15

@Cinkes: Hol rombolnád szét a frissen rendbe rakott belvárosi közlekedést -e cél érdekében?:) Na ilyen irányban max trolit tudnék elképzelni, mert egyszerűen nem alkalmas másra ez a tengely... Max földalattira...:)

hegylako01 2010.03.24. 19:11:04

@theveryguest: A napokban kezdik bontani a régi villamos megálló mögötti házakat. (Mai 5ös 15ös busz megálló) Így lesz hely.
Utána meg már van hely neki simán.

@Cinkes:
Az EU nem ad pénz renoválásra csak fejlesztésre.
De a városnak nincs pénze arra, hogy saját zsebből rendbe rakja a pályát ami konkrétan több helyen életveszélyes.
Egy észak déli kis földalattinak lenne értelme ami a Tesco-tól a Cora-ig menne esetleg egyetemi kiágazással, de erre ennyi pénz nem elég.

dr kíváncsivagyok 2010.03.24. 19:20:38

Semmi szükség nem volt a sivító , zörgő villamosra, inkább Trolival oldották volna meg, az is beruházás és nem kellett volna sok házat és üzletet kisajátítani ! Konkrétan :az út szélesítésére ( a jelenlegi végállomástól Majláth -ig ) és egész Miskolc, úthálózatának a felújítására lett volna szükség ! Szétesik az autó bármerre járok, szégyen ! Az eddigi buszközlekedés bőven elbírja ezt a népességet . Egyetlen emberrel sem találkoztam, aki dícséri a projektet !

hegylako01 2010.03.24. 19:33:54

@kíváncsivagyok: Én örülök neki, hogy megcsinálják. A trolinak én semmi értelmét nem látom. A korszer buszok se bocsájtanak ki már több káros anyagot mint amit a torliba táplált áram előállítása. Esetleg a zaj szennyezés ami kisebb. Viszont egy villamost 2-3 troli tudna kiváltani ami dugót okozna a városban semmivel se lennék előrébb. A troli még ugyan úgy terhelné az utat. Amit ugyan úgy nem javítanának meg mer nincs rá pénz. Egy nagyon kis részen folyt a kisajátítás. A régi 101B végállomásán már parkoló melletti zöld területből fognak elcsípni területet a villamos számára
Abban igazad van, hogy az úthálózatot fel kell újítani, mert rettenetes ahogy kinéz. De ha akarnák se fordíthatnák ezt a pénzt arra mivel ez az EU-s pénz kifejezetten a kötött pályás közlekedés fejlesztésére van szánva átcsoportosítani más célra nem lehet.
Én annak is örülök hogy minden villamos megállóba telepítenek majd térfigyelő rendszert ami talán visszafogja majd a bűnözést a környéken.

2010.03.24. 19:34:33

nem akarok kommentelni sokat, de akik ide írják a hülyeségeket azok ez meg győződésből teszik, vagy csak provokálnak????

hegylako01 2010.03.24. 19:35:30

Ja az kimaradt, hogy valószínűleg azért nem dicsérik a lakosok a projektet. Mert szinte semmit nem is tudnak róla. Ez viszont a megrendelők hibája, hogy pocsékul tájékoztatják a közvéleményt.

gregorio 2010.03.24. 19:37:54

előbb-utóbb muszáj megcsinálni, mert katasztrofális, hogy mennyire zörög, csattog már a villamos és nem a járművek, hanem a sínek állapota miatt.
azt pedig én is meg tudom erősíteni, hogy a bővítés csak muszájból történik, az EU csak fejlesztésre ad pénzt, felújításra nem. egy ismerősöm apja a az önkormányzatnál vmi osztályvezető, én tőle hallottam, hogy így működik ez, szóval csak igaz.

azm hogy az utakat is fel kell újítani, igaz, de ez is pont olyan fontos. azt ne feledjük, hogy így gyorsabb lesz a villamos és kiváltja az 1-1A buszokat, ami máris környezetbarát, az utak forgalmát is csökkenti stb. azt azért remélem, hogy a Tiszai és a Győri kapu között (ahol ugye a villamos mellé becsatlakozik ez a két busz) azért meghagyják ezta járatot, mert az Északi elkerülőn kell egy busz. ha viszont gyors a villamos, utána már semmi szükség rájuk.

mateka00 2010.03.24. 20:07:42

@kíváncsivagyok: Nem lesz sivító, zörgő villamos, mivel gumi ágyra épített pályán(ami elnyeli a kellemetlen rezgéseket) vadonat új modern, csendes járművek fognak szaladgálni fel, s alá. 8 amúgy is romos épületet kellett kisajátítani( www.minap.hu/mivid.php?ext.a21862 ), ahol mellesleg a villamospálya mellett egy szép park, vagy tér is lesz. Arról pedig nem tehet a város vezetése, hogy pár napon belül 30 fokos hőingadozások voltak idén és rövid idő alatt olyanná váltak az utak, mintha szőnyegbombázás lett volna néhol... És újra mondom, hogy ez egy EU-s pályázat konkrétan erre a célra, nem pedig bármiféle útrendberakásra fordítható összeg Miskolc város "óriási" büdzséjéből... Ha gondolod találkozzunk, én dicsérem a projektet...;)

mateka00 2010.03.24. 20:19:53

@hegylako01: ez valóban így van. Nincs semmi tájékoztatás. A www.zoldnyil.hu/ egy katasztrófa. Gyakrabban járnak a Holdra emberek, mint ahogy azt az oldalt frissítik... De reméljük, hogy holnap lesz nyertese a kommunikációs tendernek is, és akkor megoldódnak ezek a problémák...

- Rendi - 2010.03.24. 22:00:31

@kíváncsivagyok:
"Szétesik az autó bármerre járok"
"Az eddigi buszközlekedés bőven elbírja ezt a népességet"

Gondolom elég jól látszik az autóból, mennyire bírják a buszok a közlekedést.

"Semmi szükség nem volt a sivító , zörgő villamosra, inkább Trolival oldották volna meg"

Jó (új) villamos jó (új) pályán nem hangos; a buszt trolira cserélni ritkán érdemes.

miskolc 2010.03.24. 22:38:15

Jorda és kíváncsivagyok. Ti alapból vagytok ilyen hülyék, vagy megjátszátok?

miskolc 2010.03.24. 22:41:54

Jorda és kíváncsivagyok - sötétség, vagy rosszindulat?

moszkvicssluszkulcs 2010.03.24. 23:02:10

Ezen a villamoson is lehet majd ingyen utazni?

El Polako 2010.03.25. 07:36:22

www.melano.hu/news.php?extend.212

Kár, hogy a Sola nem indult, a fenti linken vannak képek a Traminóról.

mikka 2010.03.25. 08:38:42

Valahol valamikor elsikkadt a miskolci foldalatti projekt. Nagy kar erte.. a Tiszai Pu- Majalis park vonal egy Buza Ter-i megallo beiktatasaval valosagos kincs lenne a varos szamara.. A buszos vonalak szamat le lehetne redukalni minimalisra,az utak allapota jelentosen javulna, a levego minosegerol nem is beszelve..
A miskolci villamos fontos..de egy foldalatti vonal jot tenne a varosnak.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.03.25. 14:15:39

@mikka: A városi Maglev-hálózat meg egyenesen csodát művelne!

qwertzuiop05 2010.03.25. 17:08:07

@jorda: Te aztán nagyon értesz ehhez a villamos-cucchoz!:o)
Persze valahol érthető a dolog, kampány van...

qwertzuiop05 2010.03.25. 17:13:35

@Cinkes: A villamos új végállomásától (és -ig) fognak járni a buszok. A Majális parkig közlekedő 1-es busz három megállója tök felesleges.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.03.25. 17:41:34

@hegylako01: Ne haragudj de ez a mondat:"A korszer buszok se bocsájtanak ki már több káros anyagot mint amit a torliba táplált áram előállítása." nagyon nagy butaság.

ÖSSZEHASONLÍTHATATLANUL szennyezőbb a legkorszerűbb dízel is, mint egy troli. Amit te írtál az csak valami rosszindulatú olajlobbi mondja, sajnos magyarországon is erős az olajlobbi és az ehhez kapcsolódó ipar. Lásd Budapest is buszpárti lett, hiába nem éri meg hosszútávon.
A környezetszennyezésről még annyit, hogy a gázolaj az gázolaj marad, a kitermelése, égése mindene környezetromboló. Áramot pedig lehet nagyon tisztán is előállítani. Akár atomerőműben, akár más módon. MAgyarországon sajnos szén, szalma meg isten tudja milyen környezetszennyező erőművek is vannak sajnos még, de ez nem jelenti azt, hogy mondjuk 15 év múlva is ezek maradnak. A gázolaj pedig, mint mondtam nem fog tisztulni.

Nem vagyok kompetens a Mickolci dologgal kapcsolatban, így nem akarok beleugatni, hogy troli vagy villamos kéne inkább, de nem kis faluról van szó, van forgalom, tehát nem kérdés, hogy ezek közül valamelyike kell, semmiképpensem valami modern busz, ami néhány év múlva már messze nem modern, elhasználódott stb.

hegylako01 2010.03.25. 18:21:13

@sanche: Azért léteznek etanollal és egyéb alternatív módszerrel hajtott buszok is. Sajnos a magyar áram ellátás gerincét nem a megújuló energia termelés jellemzi. Nyilván ha szél és nap energia lenne a fő áram termelési forrást. A troli verne minden féle buszt.

sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.03.25. 18:33:12

@hegylako01: Alternatív módszernek az áram is elég alternatív, annál környezetbarátabb nincs.

Magyarország nem alkalmas arra, hogy az áram nagy részét megújuló energiából nyerje- a propaganda, ami mögött nem tudomány áll, persze mást mond. Persze-persze, lehet azért ügyködni, pl azért vízerőművek még itt-ott elférnek, de lásd pl Nagymarosnál éppen azt akadályozták meg. De egyébként magyarországon az atomenergia tud a legkörnyezetbarátabb lenni(fajlagosan a termelési mennyiséghez képest) illetve az utódai, fúziós és egyéb cuccok.

Más: környezetbarátabb egy erőműben áramot termelni - nem feltétlen környezetbarát égésekkel, mint külön-külön minden busznak saját üzemanyagégetésből energiátnyerni.

hegylako01 2010.03.25. 18:41:45

@sanche: Konkrétan hidrogén meghajtásra gondoltam. Ami Magyarországon környezet barát energiaként felmerülhet az a geotermikus. Vízerőműnek annyi értelem lenne mint az Alföldre egy alagútnak. Kéne még legalább egy atomerőmű az országba ebben teljsen igaza van.

qwertzuiop05 2010.03.25. 18:43:04

@mikka: Földalattinak hazánkban kb. nulla realitása van. Pláne vidéken. Sajnos.

Daniel M. 2010.04.05. 17:09:07

Nos, a troli és a buszpártiaknak egy kicsi olaj a tűzre :)

Miskolcon a K-NY-i tengelyen jelenleg úgy állunk, hogy van két villamosviszonylat (V1, V2) igazából a 2-es lehetne 1A-is, hiszen inkább betétjárati funkciót lát el. De ebbe ne menjünk bele.
Ott van viszonylagosan és esetlegesen de párhuzamosan még 4!!! buszjárat (1, 1A, 21, 21A).

Szóval V1 és V2 csúcsidőben (kitömve!) ugyanolyan sűrűn közlekedik mint Budapesten a 4-6-os villamosok.
Talán a csökkent értelmi képességek dacára belátható, hogy a villamos kontra troli, vagy sima busz SOHA A BÜDÖS életben nem fog tudni annyi utassal megbírkózni, mint a villamos.
Lásd Budapest Kossuth Lajos utca-Rákóczi út ott van a föld alatt a metró, megszűntették a villamost, és a metró felett párhuzamosan közlekedő 7!!!! buszviszonylat nem képes megbírkózni az utastömeggel, pedig külön buszsávban járnak.
Ennyit erről, tessék elgondolkozni ezen, mielőtt a sok trolis hülyeséget hányjátok magatokból.

Alternatív hajtású buszok :
Nos, bioetanol, azt is elő kell állítani, és ahhoz is energia kell.
Hidrogénhajtás : Nos tudtommal az emberiség jelen állása szerint hidrogént kétféleképpen állítunk elő.
Jó öreg vízbontás (általános iskola kémia óra), amihez ugyebár nem kevés vízre, és nem kevés villamos enregiára van szükség, ergo nem csak szennyezzük a levegőt, de még a vízkészeleteket is csökkentjük.
A másik módszer a metánból kivonni a szént. Hatékonyabb, mint a vízbontás, hiszen egy metán molekulában négy hidrogénatom található. De itt sem arról van szó, hogy a kétkezi munkásember fogja a metánmolekulákat, és leszedegeti kézzel a hidrogénatomokat.

A tudomány jelenlegi állása szerint jelentősen rosszabb az energia előtállítása lokális szinte, azaz a felhasználás helyén, mint attól távol egy erőműben.
Nem beszélve a már említett környezetre gyakorolt hatásokról, ami még inkább az erőművek oldalára billenti a mérleg nyelvét!
süti beállítások módosítása