Képzeljük, mondom, csak képzeljük el, hogy elkészül a négyes metró, és ráadásul nemcsak a Virágpiacig, hanem egyenesen Budaörsig. Gondolnánk, hogy ez valami olyan különleges, más minőségű dolog, amiről még mondjuk a kínai sajtónak is be kell számolnia?
(Egyébként igen, ez tényleg nagy dolog lenne, én kíváncsi lennék, hogy egy ekkora projektnél a beruházás és a működtetés kérdésében hogyan tudnának együttműködni az érdekelt önkormányzatok.)
Mindenesetre mi most beszámolunk arról az MTI és az UrbanRail nyomán, hogy Kantonban olyan metróvonal első szakaszát készülnek átadni, amelynek 33 kilométeres hosszából csak 18,5 esik a dél-kínai nagyvárosra, a többi 14,5 annak dél-nyugati szomszédjában, Fosanban található.
A fosani rész teljesen kész, a hivatalosan november 3-án megnyíló, de próbaüzemben már utasokat szállító új szakasz 21 kilométeres, 14 megállójából 11 esik az elővárosra. Hszilang állomáson csatlakozik az 1-es kantoni metróhoz, onnan pedig később még hét megállónyi hosszon fog folytatódni.
Az átadási időpontot a november 12-én kezdődő 16. Ázsiai játékokra időzítették. Ahogy ez Kínában szokás, egy napon nem egy vonalat adnak át. Hanem hármat, az intercity metrón kívül a 8-as vonal egy szakaszát, valamint a belvárosi peoplemoovert, amiről annyit sikerült kideríteni, hogy kicsi, sűrűn megáll, földalatti és automatikus.
A Magyarországnál több ember által lakott Kantonban természetesen további ambiciózus tervek léteznek a gyorsvasúti hálózat továbbfejlesztésére. Ezek között metróvonalakon kívül egy 141 kilométeres, délre futó, főleg felszíni light rail is szerepel.
Az alábbi térképen (forrás: UrbanRail) világos zöld szín jelzi az új, városközi metrót. Két kattintás után az egész hálózat megcsodálható nagyban.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
====== vadparaszt ====== (törölt) 2010.10.28. 22:14:35
kuki123 2010.10.28. 23:13:50
kínában
ellenzék
LOL
Samba22 2010.10.28. 23:18:39
gozos 2010.10.28. 23:20:37
Itt a vonat 5 megálló erejéig (Ostbahnhof és Hackerbrücke már felszíni megálló) megy a föld alá.
Átadva: 1972.
Nuuk 2010.10.28. 23:24:52
gozos 2010.10.28. 23:28:58
0 Nagykáta
5 Szentmártonkáta
10 Tápiószecső
15 Szőlősnyaraló
17 Sülysáp
22 Pusztaszentistván
25 Mende
28 Gyömrő
32 Maglód
35 Ecser
37 Rákoskert — BUDAPEST közig határ !!!
41 Rákoshegy
47 Rákos
50 Kőbánya felső
55 Keleti pályaudvar (már föld alatt)
56 Népszinház utca
56 Rákóczi tér
57 Kálvin tér
58 Fővám tér
58 Szent Gellért tér
59 Móricz Zs. körtér
59 Bocskai út
60 Tétényi út
61 Kelenföldi pályaudvar (itt jön ki a föld alól)
63 Albertfalva
66 Budafok-Belváros
68 Budafok-Háros
69 Budatétény
71 Barosstelep
73 Nagytétény-Diósd — BUDAPEST közig határ
76 Érdliget
77 Érd felső
80 Érd
85 Százhalombatta
89 Dunai Finomító
94 Ercsi
104 Iváncsa
110 Pusztaszabolcs
130 Dunaújváros
Csak ésszel kellett volna a város alatt alagútat építeni. Szerelvényt így is, úgy is vásárolni kell.
Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.10.29. 00:08:18
Circus 2010.10.29. 00:30:15
5. Metro, azaz összekötni a szentendrei és a csepeli/ráckevei hévet?
avagy öszekötni a 2. Metrót meg a gödöllői hévet?
@Panther_V:
és a méregzöldek, akik szerint villamos kell metró helyett, illetve a nyomorult M0-t sem lehet befejezni?
... :(
sanya18 2010.10.29. 00:49:16
Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.10.29. 01:19:08
Bizonyos szakaszkon mehetne a felszínen is (pl. Kelenföld-Budaörs) viszont megszûnhetne a Déli pu,a vasút töltéssel együtt, s mehetne metró Kelenföldrôl a délihez is.
M@snev 2010.10.29. 02:29:37
- Rendi - 2010.10.29. 04:49:23
@Circus: "öszekötni a 2. Metrót meg a gödöllői hévet?"
Sokan már az M2-GHÉV összekötést sem értik, elintézik annyival, hogy mindkettő az Örsön van, minek azt összekötni...
ÖREG 2010.10.29. 05:03:21
ÖREG 2010.10.29. 05:08:31
Flaggx 2010.10.29. 06:32:09
Ők 800 milliárd forintból 6000km-nyi vasutat újítottak fel 200, illetve 250km/h-ra... Mo. teljes vasúti hálózata nincs már 8000 km. Hol is tart most árban a metró4?
Talán, most hogy az egészet (MÁV, Volán) egy holdingba tömörítik valami elindul.
De az viszont elég égő hogy tőlünk 400km-re nyugatra, és pár ezer km-re keletre minden XXI. sz.-i, míg nálunk a gondolkodás és a technika is az 1950-es éveket idézi.
(A chip-kártya megvalósítása nem lenne egy metró4 méretű gigaprojekt, de még 20 új autóbusz árát se nagyon érné el... persze nokiás dobozok nélkül, mert ugye Kínában akit elkapnak a parkolóházban vesztegetés közben azt ott helyben tarkón lövik)
Flaggx 2010.10.29. 06:41:38
Az új szupergyors vonatukon alig utaztak, ezért 50%-kal levitték a jegyárakat és máris tömve lett minden szerelvény.
(Egyébként ugyanezt csinálták a Microsoft szoftverekkel is, jó nagy fricskát odanyomva az összes jogvédőnek, elkezdték árulni 12k-ért a Win7-et, és 3* annyian vették meg, mint eredeti áron.)
ÉÉÉÉBRESZTŐ VILÁG! :))
Szomjas madár 2010.10.29. 06:44:38
Nürberg egy félmilliós város.
Nzoltan 2010.10.29. 06:59:12
Nzoltan 2010.10.29. 07:00:10
egyenlítő 2010.10.29. 07:03:54
egyenlítő 2010.10.29. 07:04:59
Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.10.29. 07:17:08
Flaggx 2010.10.29. 07:19:06
egyenlítő 2010.10.29. 07:23:58
Flaggx 2010.10.29. 07:39:26
jet set 2010.10.29. 08:52:29
Nuuk 2010.10.29. 08:53:24
@Circus: Mindkettőnek látom értelmét.
Kínáról meg csak annyit, hogy közvetlenül az Olimpia előtt adtak át Pekingben kb. 5 km metrót és 28 km-nyi reptéri gyorsvasutat, és a TV2-es bemondónő sietett rosszallással a hangjában hozzátenni, hogy "késtek az átadással két hetet". Majdnem leesett a fejem a nyakamról ezt a kis odaszúrást hallva. Hej, ha csak két hetet késne a 4-es metró az eredeti tervekhez képest!
gorillka 2010.10.29. 08:55:24
Az a helyzet, hogy diktatúrában könnyebb az ilyen beruházásokat átvinni.
Itthon mindig vannak érdekcsoportok, akiknek semmi nem jó.
És végre ki lehetne vinni Káposztásmegyerig a hármas metrót is...
Hatos villamos 2010.10.29. 08:56:59
hampage.hu/trams/sinekbuda2.html
Egyébként a Budakeszit Budaörssel összekötő út elejéig van vasúti nyomvonal (valami MATÁV telep van ott), ami a régi ISG (hadianyaggyár) ellátását oldotta meg.
Akár odáig is kimehetne: ott meg a közeli Outet Center lehetne érintett a forgalom növekedésben.
Balogh Ádám Software 2010.10.29. 09:11:23
Mirella11 2010.10.29. 09:16:11
rcfan 2010.10.29. 09:24:29
Helyette a megoldás: integrálni a különböző állami cégek pályáit (MÁV, BKV) és ha már úgyis új kötöttpályás járművet kell venni, mert a régiek lassan szétesnek, akkor az új jármű:
1. tudjon menni villamos gyanánt a villamos sínen. Ahol nincs magas peron, ott a Hannoverihez hasonlóan lenyíló lépcső a megoldás.
2. tudjon behúzni alagútba a város alatt (metróalagút újrafelhasználása)
3. tudjon kimenni 25 kV-os nagyvasúti pályára.
Ja és a villamospálya 50-70 km/órát tegyen lehetővé MINDENHOL, a 10 km/h-s lassújeleket sűrgősen felszámolni!
És még a 4-es metró átadása előtt: GHÉV-M2 közös vasútüzemét megvalósítani.
Link Elek 2010.10.29. 09:24:56
saetta26 2010.10.29. 09:27:07
140 percig halado majd negyven megallos metro... hm.... Egyszer utazz egy ilyen tomottel hosszasan .... Ja es erre hosszabb szerelvenyek kellenenek ugye....
Talan inkabb gyorsvasutat kellett volna epiteni a Duna alatt osszekotve a vaci iranyt es a szolnoki iranyt tatabanyai, pusztaszabolcsi, fehervari viszonylatokkal.... mindezt 2-3 belso megalloval es atszallasi pontokkal
Nemi atszalassal is sokkal gyorsabb, mint ez a docogo megametro terv....
Londonban vannak ilyen metrok, de kvazi HEV-kent jottek letre korabban es a tobbseg a vonathalozatot hasznalja ha van (pl DISTRICT (Upminster) vs Liv.St. es Fenchurch vonalak....)
A fejlesztes is a vonat iranyaba megy tovabb (lasd szinten pl. London, Barcelona, Berlin). Munchen azert jo pelda, mert inkabb S-bahnok mennek ki nem metrok. Berlin eseteben egyes Regionalbahn-ok Rostocktol Cottbusig jarnak...
Szoval vasuti Duna alagutat leginkabb. Megallhatna az a vonat (is) a bevesarlokozpontoknal. Legalabbis az M7 bejovo oldalon.... Monjuk arra is kivancsi vagyok, hogy egy negyes metro akkor pontosan Budaorsre menne vagy az M7 melle.... es a KIKA feloli vegen allna meg, vagy az IKEA-nal.... :-).
Alapban amugy sztem minden metro vszinuleg hulyeseg, aminek a vart forgalmat 3-4 kocsis szerelvenyek kiszolgalhatjak, hacsak nem keregvasutrol beszelunk....
pancsi 2010.10.29. 09:34:04
mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.29. 09:45:56
Kanton környéke Kína egyik legfejlettebb része, a kantoni-shenzeni-hong kongi metróhálózat előbb-utóbb összenő valamilyen szinten.
A budaörsi városi közlekdésfejlesztési tervben - nagyon helyesen - szerepel a metró továbbvitele, mégha a budapesti terv nem is képes a határokon túl gondolkodni.
tesztmacska 2010.10.29. 09:46:54
Metrót Budaörsre!
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.10.29. 09:47:09
(és egyébként: az Albavolán miért nem tud hétvégén este járni?)
esef 2010.10.29. 09:47:16
esef 2010.10.29. 09:50:32
A 800 milliárd és a 6000 nálunk is megvan. Az elsőt ellopják, míg a másodikból meg csinálnak is valamit.
charlie 2010.10.29. 10:21:55
yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2010.10.29. 10:25:06
Mocsok kínaiak ellopták a metrótérképet :)
Hatos villamos 2010.10.29. 10:33:55
Hiperlajhár 2010.10.29. 10:34:12
Pályaelhagyó autóversenyző 2010.10.29. 10:36:57
en mar nem elek ott vagy 10 eve, de amig a legsurubb kovetes kabe 10-12 perc, es egy csomo orankent meg felorankent jaro jarat van, addig mi a francot varsz, hogy majd szabadbattyanba 5 percenkent megy ki a helyijarat?
nem tomegkozlekedes az, hanem vicc.
Hatos villamos 2010.10.29. 10:41:51
Lehet, hogy hülyeség: de szereintem sokkal egyszerűbb lenne metróalagutat egy emelkedő vágattal bekötni a nagyvasúti sínekbe, és akkor Kelenföld lenne a végállomás.
Ismer valaki érvet ami miatt ez lehetetlen?
mig8 (törölt) 2010.10.29. 10:44:28
Szerintem igazából nem a szakma az, aki a kerékkötője ennek. Szakmai szempontból végülis nincs különbség aközött, hogy a Virágpiacig, vagy a Budaörsi buszvégállomásig megy a metró, max annyi csak a kérdés, hogy milyen nyomvonalon tegye azt. (Szakma alatt itt a tervezőket, az üzemeltetőket és az építőket értem.)
Ami gond, az a pénz. Ki fizessen érte? És nemcsak a megépítésért, hanem az üzemeltetésért. Mert Börsnek nincs annyi pénze, hogy az építésbe akárcsak részarányosan is beszálljon. Fizesse akkor csak Budapest? És ki szabja meg az igényeket? Börs nyílván olyat kérne, ami neki jó, nade ha nem fizet bele?
A másik dolog, hogy az EU, ha fizet, akkor csak a Virágpiacig fizet. A börsi rész még egyenlőre anyagilag nincs lezsírozva. De tudod mit? Írj nekem, ha érdekel az, amit én tudok a dologról! Ne blogon beszéljük meg...
M@snev 2010.10.29. 11:03:57
M@snev 2010.10.29. 11:06:00
gorillka 2010.10.29. 11:09:13
haha
legfeljebb nem jól gazdálkodik
mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.29. 12:34:50
Budaörsnek annyi pénze van, hogy Dunát lehet vele rekeszteni.
"Szakmai szempontból végülis nincs különbség aközött, hogy a Virágpiacig, vagy a Budaörsi buszvégállomásig megy a metró,"
Hogyne lenne? Miért gondoljuk azt, hogy a virágpiacnál átszállnak az autósok a metróra, amikor ezt már rég meghaladta a város és a forgalom?
Egyébként az autópálya mentén lenne vezetve a nyomvonal.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.10.29. 16:07:02
Amúgy az a gond, hogy idáig nem jutunk el, nem lesz második metró ütem.
Vitézy itt ásta el magát nálam. Nem az a gond, hogy nála fideszesebb család a világon nem létezik..Persze, ez is gond, innentől kezdve már sejteni lehet, hogy ha hülyeséget csinálnának fideszes emberek a közlekedésben, akkor be mer-e szólni. Tippelni is felesleges.
Azért felesleges, mert már most kijelentette, hogy semmiképpen se lesz második ütemterv. Az a második ütem nem lesz, ami egyáltalán értelmet lehelne ebbe a tetves 4-es metróba.
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.10.29. 16:10:03
egyenlítő 2010.10.29. 16:17:38
spag · http://railzone.nl 2010.10.29. 19:11:51
spag · http://railzone.nl 2010.10.29. 19:13:07
atpijkamo_ · http://www.deciki.blog.hu/ 2010.10.29. 19:15:13
Úgy érted, messze a belső-ázsiai színvonal alatt.
egyenlítő 2010.10.29. 23:21:34
www.webmag.transport.alstom.com/eMag/externe/international/hungary/com/09_05/1/509.asp
mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.30. 08:50:03
mantra.
A négyes metró ha megépült volna a nyolcvanas években, kutya nem tiltakozna ellene., hogy szükségtelen.
Az egy dolog, hogy iszonyatos pénzszórás megy, de attól még a vonal maga egy erős tengely Budapesten, ezt nem kellene megkérdőjelezni.
- Rendi - 2010.10.30. 19:36:58
@mestska: Lehet hogy erős tengely, akkor viszont a méretezés van elkefélve; a négykocsis szerelvény már a vicc kategóriába tartozik.
egyenlítő 2010.10.30. 21:03:49
- Rendi - 2010.10.30. 21:26:05
mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.30. 22:39:51
semmi baj a négykocsis szerelvényekkel.
egyenlítő 2010.10.30. 23:23:35
Egyébként működni működnek, kifogástalanul, de a magyar előírásoknak valóban nem felelnek meg. A kettős fékrendszer nem teljesen független egymástól, nem zárható ki, hogy egyszerre hibásodnak meg.
- Rendi - 2010.10.31. 07:28:25
@mestska:
Az M2 ötkocsis és az M3 hatkocsis szerelvényei zsúfolásig tele vannak csúcsidőben; ezek szerint az M4 vagy alul van méretezve, vagy a tervek szerint sem lesz sok utas.
egyenlítő 2010.10.31. 08:49:44
index.hu/assets/documents/belfold/hatarozat.pdf
3-4. oldal.
mestska · http://cities.blog.hu 2010.10.31. 11:06:51
senki nem mondta, hogy a négyes metró vonala, attól, hogy erős tengel, szükségképpen megkívánja a hatkocsis vonatokat.
A legtöbb városban, ahol kiterjedt metróhálózat van, az egyes vonalakon közlekedő kocsiszám eltérő.
Igen, nálunk gazdagabb helyeken kétkocsis metrók is vannak.
peppemaci 2010.11.05. 13:39:16
No, akkor igazán jól jöhetne az, ha a 4-es metró kint lenne már addigra, tán a Virágpiacon is túl, pl a valahol a tecsó környékén. Lenne egy olyan kiszolgáló repülőterünk, ahonnan közvetlenül elérhető az egész belváros ~ félóra alatt gyorsvasúttal. Ehhez képest már pitiáner apróság, hogy pillanatnyilag csak füves leszállópálya van Budaörsön. Nagy ügy, legfeljebb a Repülőtéri utat kicsit kiszélesítik, és rögtön műxik, mint betonos pálya. Abba meg feltehetőleg a budaörsi multik is beszállnának, hogy mekközelíthetőek legyenek metróval...
spag · http://railzone.nl 2010.11.05. 14:01:49
amugy miota megbizhato forras egy ceg sajat honlapja?
spag · http://railzone.nl 2010.11.05. 14:04:06
a tobbi metrorol annyit hogy most h latjuk h vissza kell epiteni a bajcsyra a villamost mert autopalya lett belole, lehet,h ritkabb megallok is elegek lettek volna M3-ra.. marpedig az M4-gyel az egyik problema a sokbol a keptelenul rovid megallohosszak.
rcfan 2010.11.05. 21:38:45
10 milliárd forintból napi 100.000 utast hozunk be átszállás nélkül Mátyásföldről, Gödöllőről, Cinkotáról a BELVÁROSBA.
(GHÉV-M2 összekötése)
Addig, amíg ez is álom, addig tovább nem érdemes álmodozni...
2010.11.07. 23:56:30
2010.11.08. 00:00:40
spag · http://railzone.nl 2010.11.09. 19:12:29
M@snev 2016.12.14. 20:55:28
M@snev 2016.12.14. 20:57:07