Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2007.11.25. 20:00 erminavet

A havi bérlet megszüntetése burkolt áremelés?

A BKV tervei szerint egységesítik a bérletfajtákat, a jövőben csak harmincnapos lesz, hónapra szóló nem. A változtatás ki nem mondott célja az egyszerűsítés, bizonyára kevesebbe kerül a szelvények előállítása, szétosztása, az elszámolás, ha kevesebb típus van.
 
A kimondott cél a bérletpénztárakban tapasztalható hó eleji zsúfoltság, sorban állás csökkentése. Ha csak harmincnapos bérlet lesz, előbb-utóbb szétterül, egyenletessé válik a vásárlás, ahogy szabadság, elutazás, betegség miatt kihagynak az utasok néhány napot, hetet. Így tehát végső soron az utasoknak is jobb lesz.
Ez az érv valószínűleg igaz, szerintem mégis roppant érdekes filozófiailag. Lehet javítani egy szolgáltatás színvonalán úgy, hogy több lehetőségből (naptári hónapra szóló és 30 napos) csak egyet hagyunk meg? Hiszen aki nem akart sorban állni, az már rég áttérhetett a harmincnaposra. Racionálisan döntő felnőttek vagyunk, vagy birkanyáj egyedei? (Gondolom hol ez, hol az.) A válasz messzire visz, Mérő László Magyar Narancsban megjelenő sorozatába való, én csak fölvetném itt a kérdést.
 
Ami a Kötött pályára tartozik, az az a probléma, hogy ha valaki az év minden napján szeretne bérletet, akkor eddig elegendő volt 12 darab szelvényt vásárolnia, ezentúl nem lesz elég. 30-szor 12 ugyanis csak 360, egy évben viszont 365 vagy (szökőévben) 366 nap van. Ki is számolhatjuk, pusztán ez az intézkedés 1,4 százalékos áremelésnek felel meg (szökőévben 1,7-nek).
 
Megkérdeztem a kérdésről Regőczi Miklóst. A BKV értékesítési és kommunikációs vezérigazgató-helyettese úgy véli, ez nem egy valós probléma, az a pár nap nem számít. Az emberek zöme néha elmegy szabadságra, de az is elég az 5-6 nap ledolgozásához, ha évente egy-két hétvége a bérletciklus elejére esik, és az illető hétvégén nem jár BKV-val. Ilyenkor elég hétfőtől bérletet venni. Ez igaz, erősködtem, mégis lehetnek néhányan, akik az év minden napján utaznak, vagy utazhatnak. Ráadásul sokak szabadsága majd nem jó helyre esik, hanem a bérlet közepére, így az sem segít rajtuk. (Például aki eddig havi bérletet vett, ezért a jövőben is a hó elején veszi majd meg a harmincnaposát, és július vagy augusztus közepén megy egy-két hét szabadságra.)
 
Létezik persze éves bérlet, aki ezt veszi, egyszer és mindenkorra letudja a sorban állást, és az év minden napján utazhat. Viszont az egyszeri nagyobb összeg befektetését igen kevesen vállalják a magánemberek közül, ismerte el Regőczi is. Arra a kérdésre, hogy nem lehetne-e, hogy a BKV legyen egy picit nagyvonalú, és 31 vagy 32 napra legyen érvényes a bérlet, hiszen most is a következő hónap 5-ig, azaz (február kivételével) 35 vagy 36 napig érvényes a havi bérlet, a vezérhelyettes határozott nemmel felelt. Ez ugyanis veszteség lenne a BKV-nak, mondta.
 
Ezen azért elgondolkodtam. Az utasnál tehát nem számít az a pár nap, a BKV-nál számít. Más szavakkal, ha a 31 napos bérlet bevételkiesést jelentene, akkor ha csak 30 napos lesz, az (ahhoz képest, ha 31 lenne) többletbevétel. Márpedig ez egy nullaösszegű játszma (adott mennyiségű bérletvásárlót feltételezve). Tehát a BKV többletbevétele többletkiadás az utasok oldalán. Vagyis ez áremelés. Burkolt áremelés, mivel nem fogják annak hívni.
 
Q. E. D.

108 komment

Címkék: jegy tarifa városi közlekedés utastájékoztatás


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr57241594

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 21:23:16

Kedves Nem értem!

Szerintem nem hőbörgök.

zdanee 2007.11.25. 21:24:59

Azzal meg nem is szamoltal, hogy evente 2, de neha 3 alkalommal a 30 napos berletek koze egy-egy havit beiktatva evi 12-17 nap sporolhato meg (vagyis csak volt).

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 21:25:15

Kedves Bobby!

Szerintem úgy összességében nem rossz a BKV szolgáltatása. Bizonyos szempontból talán ki is emelkedik nemzetközi összehasonlításban, persze sokmindenben átlag alatti.

Tamás 2007.11.25. 21:27:06

Nos, nyílván sokan vannak, akik nem tudnak egyszerre 1 éves bérletet venni, de létezik a 2x30 (65) és a 3x30 (100) napos bérlet is. Ez talán már nem akkora összeg, hogy legalább 1 évben egyszer megvegye az ember az egyiket, és utána már a sima 30 naposokkal is ki lehet húzni 365 napig (vagy 370-ig).
Más részről a fentiek kombinációjával akár 11 havi bérletárral is ki lehet húzni egy teljes évet, még úgy is, hogy nem hagyunk ki napot.

Én már évek óta így játszom, korábban a 6x30 (200) napossal kombinálva. Sajnos ilyen már nincs, pedig egy december 31-ei indítással július közepéig kitartott volna, így 6 havi áremelést (január-június) is ki lehetett vele kerülni.
Bár akkoriban nekem 6-7-e körül járt le, így június végén vettem a következő 3 havit, éppen a júliusi áremelések előtt...
Ezt tudnám javasolni mindenkinek, aki ki tud fizetni 3 havi bérletárat egyszerre.

OftF 2007.11.25. 21:27:13

Nos, az a pár ember, aki az év MINDEN napján akar utazni, DE MÉGSEM vesz éves bérletet, na annak majd tényleg ez is plusz áremelés lesz. A többségnek meg nem, sőt nekik olcsóbb lesz (azaz lenne, ha amúgy nem emelnének).

Olyan ez, mint amikor egy autóút miatt tüntet 3 család, hogy nekik rosszabb lesz.

Lehet a BKV-t szidni, van is miért, de ebbe belekötni butaság, s csak a saját hitelességét rombolja vele az, aki ezen elkezd lovagolni.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 21:28:00

Kedves Reaper Dave!

És képzeld, akad, aki még el is olvassa, sőt kommentet is ír! Hogy mik vannak.

Egyébként ez egy blog, amelyben egy posztocskát olvasol. A blogposzt bármiről szólhat. Van, aki leírja minden nap, hogy jól érzi-e magát. Megnyigtathatlak, nem külön emiatt készítettem interjút Regőczi úrral. Ha megnézed a linkeket a posztban (rákattintasz a színes, aláhúzott szavakra), magad is rájöhetsz.

ti

Bobby 2007.11.25. 21:28:32

Hááát. Nagyon sok mindenben átlag alatti.
De főleg az ár-érték arány a gáz.
Ezért a szinvonalért nem érdemes ennyit fizetni.
A nemzetközi összehasonlitás meg eléggé hidegen hagy.

fromdtod 2007.11.25. 21:28:51

Én meg gratulálok neked (mármint a cikkírónak), mert ez jó volt. Ha 1,4%-os emelés nem lenne emelés, akkor csa ki kellene találni 10 ilyen trükköt és elmondhatná a bkv, hogy nem emelt, a dolgok csak megtörténtek. Főleg a faszi akkor volt gennyes, mármint a riporteralany, amikor a végén azt mondta hogy a 31 nap veszteség. Szép volt.
Mindezek ellenére én szeretem a bkv-t, mert szeretek vele közlekedni. Valószínüleg azért szeretem, mert nem kell vele közlekednem, csak használom.

nyunyu 2007.11.25. 21:30:58

Nem ertem, mi a problema.

3x30 napos berlet eddig is 100 napig volt ervenyes, ezutan is.
Ha eves szintre lebontod, picivel kevesebb mint 11 haviberletbe kerul.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 21:31:13

Kedves Tamás!

Én is vettem decemberben 6X30=200 naposat, tényleg jó üzlet volt. (Jelenleg 2006-os 20-as tömbjeggyel járok.) Legközelebb megkérdem, hogy a többször 30 naposak maradnak-e.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 21:32:12

Kedves OftF!

Kifejtenéd, hogy a többieknek miért lesz olcsóbb?

Mert szerintem nem lesz olcsóbb.

nyunyu 2007.11.25. 21:33:44

Afene, megeloztek.

GipszJakab 2007.11.25. 21:36:33

Egyébként lenne ennél egy sokkal egyszerűnn dolog. Ha veszel havi bértletet, adják a következő hónap egyanazon napjáig! Tehát ha veszed április 35-én, akkor legyen érvényes május 35-ig. Így a havi tényleg havi lenne, és érvényesülne a vevők szétterülése is. Mondjuk februárban 2 nap bukta lenne, de így lenne igazságos, egy évben így 12 bérlet kellene.

Ezt a tanácsot ingyen adtam a BKV-nak, gondolom aki ezt az oltári nagy faszságot a 30 napos bérlettel kitalálta, egy kazal pénzt vett fel!

TGV 2007.11.25. 21:36:47

megszu:ntetese rovid u:

automatabol miert nem lehet berletet venni? Miert kerul annyiba a hetijegy,n mint Becsben?
A fuzetjegyen miert olyen nevetsegesen keves a kedvezmeny? Miert kell megtartani a kopenyet? Miert nem a nagy tomegu jegyvasarlast jutalmazza inkabb a bkv?

patrik 2007.11.25. 21:39:14

Évek óta 30 napos bérletet használok. Évente legalább 2-3 vagy több hetet spórolok vele. Olcsóbb, praktikusabb. sosem értettem mire jó a havibérlet.

Meridian 2007.11.25. 21:39:23

Évekig jártam BKV forgalmasabb járataival, mint pl. piros 7-es.
nnak örülök hogy most már nem kell járnom BKV-val, hanem mostmár megengedhetem magamnak az autót.

És bizony ezen van itt a hangsúly; minek üljek a zsúfolt (üljek? jó ha alkalomadtán felfértem...!) buszra, szakadt villamosra, fülsiketítő metróra, rázós trollira ha tudok autóval is menni?

Most hogy még járatot is csökkentenek, meg pofátlan mértékben emelnek a bérletek/jegyek árán, továbbá az igen ritka éjjeli járatokon további emelés van, az autó, de lassan már a taxi is jobb megoldás.

De a baj nem a buszsofőrökkel van. Hanem a kurva nagy pénzeket felvevő vezetőkkel és a sok alibiből ott lebzselő léhűtővel. Viszont aki változtathatna azok pont ezek a személyek, nekik nem áll érdekükben az a változás, amire szükség lenne ahhoz, hogy megvalósulhasson a kényelmes minőségi tömegközlekedés... amig egy rohadás szar lesz buszozni, addig mindenki aki teheti autózni fog, még akkor is ha egésznapos dugók vannak emiatt.

Legalább egy dolog vígasztal. Azok is ott szopnak egy-egy jó kis dugóban, akik miatt ez van, bár igaz azis, h az ő seggük alatt egy-egy kényelmes audi vagy mercedes pöfög...

Jah, és a mottóm se maradjon le: birka pesti nép, bee-eeee-eee!

k_petya 2007.11.25. 21:41:12

Ennek az egész vitának nincs értelme. A havi bérlet is csak 1x tudd 36napos lenni (mikor 28-n megveszed, de a következőt csak 5n. Igenám, de az ezután következő bérlet márcsak max 31 napig jó. Ennyi).
Ha meg a bkv ilyen(áremelés, járatritkitás), akkor kis ügyeskedéssel megoldható, hogy mindig hétfőn vegyek bérletet, max csütörtökön és pénteken bliccelek.

Bobby 2007.11.25. 21:42:08

Meridian


Ott a pont!
Osztom a véleményed!

videkig 2007.11.25. 21:43:35

nem akarok személyeskedni, de aki tényleg mindig autóval jár, az egy seggfej. egyszerűen azt nem értem, hogy miért nem lehet mondjuk minden második nap legalább otthon hagyni az autót.
gyorsabb közlekedést eredményez mindenkinek, jobb levegőt eredményez mindenkinek, és végső soron szebb jövendőt az utódoknak.
értem én, hogy például színházba autóval megy az ember, én is azt teszem, de bakker, amikor focimeccsre megyek, amikor a postára megyek, akkor közösségi közlekedek, mert minek üljek autóba? ott figyelnem kell, a buszon olvashatom az újságot stb.
vagy nagyon optimista vagyok?

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2007.11.25. 21:47:35

A BKV monopol helyzetben van.

A BKV színvonala geciszar.

A BKV bérlet drága. (ugye a nem-diák, kb ~5000 huf, és nyilván ennek a megítélése függ a színvonaltól bizonyos mértékben)


Ezek közül legalább egynek pozitív irányba kellene változni, ehhez képest nem vagy pont az ellenkezője történik.

Szerintem jogos a hőbörgés.

Ott van például mindenki kedvenc városa (tm), azaz London. Nem tudom, hogy az átlagkereset/árszínvonal hányszorosa a magyarnak, de körülbelülre kiszámolva 40.000 forint alatt van a havi bérlet náluk.

Ha 6x szorzóval számolunk, egész jól kijön.

Csak közben van egy minőségi ugrás.

Nem beszélve arról, hogy náluk kicsit másképp működik a dolog, ugyanis van ilyen, hogy Oyster.

www.tfl.gov.uk/tickets/oysteronline/2732.aspx

www.tfl.gov.uk/tickets/oysteronline/2732.aspx

Tehát a BKV egyen faszt, hogy finoman fogalmazzak. Már rég meg kellett volna oldaniuk, hogy keresztül kasul feltúrják Budát és Pestet, hogy ne kelljen 4x átszállni Érdtől Fótig. És hasonlók.

kacsa 2007.11.25. 21:54:47

A 2-3X30 napos bérletekkel tényleg lehet nyerni pár napot (sajnos 6X30 már nincs és a tanéves tanulóbérletet is csak egyszer játszották el(2005.dec.1-jún.30.)). Nem tudja valaki, hogy itt www.bkv.hu/home/tarifa_tarsadalmi_vita20071115.pdf
az 5. oldalon mennyire gondolják komolyan a "kisforgalmú jegytípusok megszüntetését"? Félek, hogy komolyan és akkor az első mondatomat el is lehet felejteni...

Denke Zsolt · http://www.bksz.hu 2007.11.25. 21:55:52

Tisztelt Olvasó!

Aki eddig évente 12 db havi bérletet váltott, ezután is 12 bérletet tud váltani. Ezekkel szintén le tudja fedi a teljes évet, azonban ezek a bérletek már a kvázi 30 naposok.
Ismereteim szerint ezek a bérletek, ha a hónap n-én váltottak, akkor a következő hónap (n-1)-ig lesznek érvényesek. Tehát a BKV nem nyer 5 vagy 6 napot (2008 szökőév!) ezután sem.
Arra persze oda kell figyelni, hogy eddig 1-je és 5-e között átfedésben volt két havibérlet, így némi mozgástér volt a vásárlást illetően (mikor álljak be a hosszú sorba fizetésosztás után...?). Ha ezután 3-án felszállás előtt vesszük meg az aznaptól érvényes bérletet, akkor a következő hónapban is legkésőbb 3-án meg kell vennünk az újat, mert az előző csak 2-ig volt érvényes. De ezért kárpótolhat a rövidebb sor, amit már egy karácsonyi hosszabb szabadságból visszajövet élvezhetnek azok, akik nem a hónapváltás idején akarnak hosszú sorállást követően bérlethez jutni!
Üdv.:
Denke Zsolt,
BKSZ Kht.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 21:56:52

TGV!

Köszi, az ű-t javítottam. (Elég ciki, bocsánat.)

A gyűjtőjegy köpenye már nem kell, régen kellett. Abból is meg fog szünni a 20-as, és nem vagyok benne biztos, hogy ezzel párhuzamosan nő a 10-es kedvezménye. Sőt.

ti

Bruzsy 2007.11.25. 21:57:22

Istenem, ennyi sírást még életemben nem láttam. Mindenki azon nyafog, hogy milyen rossz a BKV színvonala. Hát állítom nektek: NEM ROSSZ!

Ha nem hiszitek, menjetek el egy vidéki nagyvárosba (teszem azt Debrecenbe). A bérlet ára minössze 50-100 Ft-tal marad el a BKV-tól, és ezért kap a drága delikvens 35 buszjáratot, 1 villamost és 2 trolit. És sluszz! Se éjszakai járat, se metró, se semmi. És a városi bevezetőkön ugyanaz van, mint Budapesten, csak nem 2*3 sávon áll a dugó, hanem 2*1 sávon.

Ezt azért írom, mert én nemrég költöztem a fővárosba, ahol rendkívül elégedett vagyok a BKV-val.

A 30 napos bérletről meg annyit, hogy eddig is ki lehetett játszani pár száz forintot, ezután is ki lehet majd játszani. A BKV nem tud ez ellen mit tenni...

Mondjuk az igaz, hogy inkább a bliccelőktől kéne behajtani a sokmilliárd kintlévőséget, mint járatritkítással meg "burkol áremeléssel" jövedelmet növelni, de ez van. Ilen ország vagyunk, itt előfordulhat, hogy van olyan, aki 5 évvel ezelőtt bliccelt, és még mindig nem fizetett!

Meridian 2007.11.25. 21:58:02

videkig

Nem érzem magam seggfejnek azért mert autóval járok. Elég költséges amúgy ezzel menni, de mivel én Érdről járok be Pestre, további küzdelmek vannak a helyközi járaton - a i mondjuk nem ide tartozik. De álltál te már végig 2 órát 45 fokos zsúfolt buszon nyáron egy délutáni - akkor ép baleseti - dugót? De a reggeli rendszeres álldogálás is elég fárasztó tudott lenni, a még zsúfoltabb járaton...

Akkor inkább ezt ülve a saját autómban a saját útvonalomon teszem meg kb. fele annyi idő alatt.

Költségekről meg annyit hogy most havi 15e-be fáj a bejárás... Nézük a bérletek árát: a helyi járat akkoriban volt 11e, a BKV bérlet ha jól emlékszem 5500 Ft volt. Ez 16500 összesen, igaz annyiszor használhattam, amennyiszer csak akartam... meg az is hogy a 11e 80% a munkaadó térítette. De a béreletek akkor valahol 16.5-be kerültek, ami nem volt arányos az akkor kb 13-14e Ft -os autóval bejárás költségével. Most autóval 15 pénz kb, a helyi bérlet árárt nem tudom de 2 év alatt gondolom most olyan kb 13-14 pénz lehet a bkv-t sem tudom de úgy a kettő 20 pénz lehet.

A költségtérítés miatt amúgy megérné a busszal járni, de a sok állás miatt a sarkamon bőrkeményedés lett, amit kezeltetni kellett, ez már nem éri meg. Meg a 2-3x hosszabb járatidő sem.

OftF 2007.11.25. 21:58:14

Erminavet! Azért lesz olcsóbb, mert emlékszem, hogy amikor 30 napossal jártam, 11 kellett csak egy évben, a hétvégék meg a nyaralás miatt.
Ezt persze eddig is bárki megtehette, de a birka nép nem gondolt rá, vagy ha gondolt is, nem vette a fáradságot, hogy kipróbálja (valaki írt is ilyesmit feljebb). Most majd rá lesz kényszerítve, hogy gazdaságosabban viselkedjen.
Lehet kritizálni a BKV-t rengeteg helyen. De ez a konkrét ügy az utóbbi 10 év első reális, a fejlődés irányába mutató lépése volt. (Leszámítva az éjszakai járatok átszervezését, de az ugye VEKE ötlet)

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 22:02:02

Hát ha jól értem Denke urat, az itt is felmerült verzió lép életbe. (A kezdettel azonos nap előtti napig lesz érvényes a következő hónapban.) Ezek szerint a BKV megváltoztatta elképzeléseit. Ha így van, örülünk neki.

ti

belo 2007.11.25. 22:04:42

senki sem veszi észre a cikkben a csúsztatást?

az a +5 nap a havi bérleten nem adódik össze!!!! ha egyik hónapban 5.ém veszed, akkor a következő hónapban nem 10.éig jó, hanem szintén csak 5.-éig!!!

divat lett szídni a bkv-t... akinek nem tetszik az ne vegye igénybe a szolgáltatását! erről szól a piacgazdaság/kapitalizmus! :)

Robinzon Kurzor 2007.11.25. 22:06:45

Akinek volt egy kis esze (tényleg nem kellett sok), az eddig is 30 naposokkal operált, pontosan a hétvégék meg a szabadságok miatt.

És kevesebből kijött, mintha 12 havit vett volna.

De persze ehhez legalább általános iskola harmadik osztály szinten kell tudni számolni, ezt meg tényleg nem várhatjuk el reálisan az átlag magyar állampolgártól.
Szóval tényleg rohadék a békávé.

spellcheck 2007.11.25. 22:09:30

erminavet! Most meg átestél a ló túloldalára. "Abból is meg fog szünni a 20-as..." Ez itt hosszú ű.

Témához kapcsolódva: Nem értem, miért a 20-ast akarják kinyírni. Ismerettségi körömben mindenki ilyet vesz, aki nem jár annyit, hogy a bérlet megérje neki. Fémcsíkos, tehát áremelés nem játszik; 20 jegy, tehát kisebb eséllyel fogy ki épp akkor, amikor kellene stb.

A harmadik hozzászólás felvetését nem kérdezed meg valamelyik BKV-fejestől, ha már úgyis ilyen bejárásod van hozzájuk? Mi lesz a hó elején nyitvatartó bérletpénztárak sorsa, ha már nem lesz havibérlet?

Az a kérdés is tetszik, hogy miért nem lehet a "30 napos" bérlet egy hónapra érvényes, x-étől (x-1)-éig. Többször találkoztam már a pénztáros által hibásan kiszámolt 30 nappal, amiért persze nem ő fizeti ki a bírságot, ha elkap az ellenőr.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 22:11:34

Kedves belo!

1. nem csúsztatás, nem számoltam a 36 nappal, pont azért, amit te mondasz. (Egyébként egyszer-egyszer ki lehet használni, kombinálva 30-asokkal, úgyhogy ez a trükk most elmúlik, de ezt nem is kértem számon.) Azt állítottam, hogy haviból elég volt 12 az év lefedésére, 30-asból meg nem elég. Ez tény.

2. Ha elolvasod a kommenteket, láthatod, hogy más is beírta már ezt.

3. Ha igaz, amit Denke úr ír, akkor az egész probléma nincs.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 22:13:11

OftF!

Értem a logikád, sajátos, de így nézve igaz.

ti

Pont. 2007.11.25. 22:17:53

Remélem, hogy a BKV a bérletekhez kapcsolódó állami támogatásokból is majd az eddigi összegek 30/35-öd részét kapja. Hehe...

Gina 2007.11.25. 22:20:05

Ostobák.
Alacsonyabb vietldíj több utas
Több utas több nyreség.
Több nyereség jobb körülmények.

Ezzel szemben:
drágább jegyek, több blicelő;
több ellenőr, kevesebb utas.

Egyszerűen gazdasági impotenciatömeg a BKV vezetése (is)

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2007.11.25. 22:20:58

Bruzsy, attól, hogy van valaminél szarabb, még nem lesz automatikusan az adott dolog jó.

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.11.25. 22:21:41

Meridian - természetesen most még könnyen mosolyogsz, de majd ha némi kis készpénzért hajthatsz be a városba, változik az egyenleg. Nem, nincs nemzetgazdasági oka annak, hogy te alanyi jogon bejárhass.

Laca 2007.11.25. 22:22:49

Azért szép bevétel lesz az is, amikor jan. 31.-én a fél várost végigbüntetik, mert elfelejtett bérletet venni. Eddig csak a hónap elejét kellett figyelni.

Wattamas (törölt) 2007.11.25. 22:23:19

Én is 30-as bérletet veszek, amióta bevzették. Évente majd' 1 bérletet eddig mindig megspóroltam vele :)
Amúgy meg k_petya észrevétele is jogos.

Bruzsy 2007.11.25. 22:23:43

PAStheLoD, ebben természetesen igazad van, de az is igaz, hogy valami nem rossz attól, hogy nem működik tökéletesen. Mert olyan, hogy tökéletes nincs.

Mindenkinek más a fontosabb... Van aki tiszta járműveken szeretne utazni, van, akinek az a célja, hogy ha fertőben is, de minél gyorsabban, kevesebb átszállással megoldhassa azt. Ezt a sok célt nem lehet összeegyeztetni...

Jermann Kálmán · http://jermann.blog.hu 2007.11.25. 22:25:58

PAStheLoD - vicces, ahogy nekiállsz a széles néptömegek oktatásának, eközben a tájékozottságod a nullával egyenlő. Szóval ha veszed a fáradságot az észosztáshoz, előtte nézz utána, mi mennyibe kerül.
Persze az is könnyen kritizálja a BKV szolgáltatásait, aki évek óta nem ült egyik járaton sem. Csak tetszik tudni, ez a jó magyar hagyomány, az önigazolás. Megmagyarázzuk, miért nem. Mindig csak azt, miért nem.

Wattamas (törölt) 2007.11.25. 22:28:18

Mondjuk a vidéki összehasonlítást kikérem magamnak :)))
Nézd meg pl. Szegedet, a járművek 80-90%-a új. Ehhez képest nemrég a 76-os trolival mentem a Keletitől a Lehelig, de 100 méterenként fogadást kötöttem magammal magamban, hogy a következő 100 métert vajon megteszi-e még :))

Bruzsy 2007.11.25. 22:32:48

Wattamas, igazad van, bocsánat. Nem általánosságban beszéltem a vidéki közlekedésről, csak felhoztam egy példát.. :)

Jó tudni, hogy ilyen helyek is vannak ebben az országban. Ebben az esetben egyetértek, a BKV Szegedhez képest tényleg rossz. :)

De a lényeg: az, hogy valami jó vagy rossz, csak valamilyen viszonylatban tud eldőlni. Csak azért, mert valakinek nem felelnek meg a kínált szolgáltatások színvonala, attól még nem lesz az rossz!

ZeDDy 2007.11.25. 22:33:49

Hello!

Székesfehérváron 180-200 forint egy jegy és kb 30-40 percenként járnak a buszok semmivel sem jobbak mint BP -en, ráadásul a buszpályaudvarrol a város széle felé 30-35 perc a menet, ez kb 3 km -es távolság. Lecserélném. BKV -val csak tényleg annyi a baj, hogy sokszor az ember 3 átszállással megy 4 megállót és az már 700 Ft fölött van, más nagyvárosban egy ~1 euros jegy monnyuk 1 órás időre elég, akármennyi átszállással. Ha ezt itt megtennék, eskü nem bliccelnék. De most a helyzet, hogy ha felmegyek pestre megnézni egy kiállítást, vagy egy 30 perces tárgyalásra, az még diák jeggyel is Volan+BKV az egyszerübb vonalakkal is 3000 Ft kb. Kicsit durva szerintem az már.

Wattamas (törölt) 2007.11.25. 22:35:50

Igaz. Egy ennyi ember kiszolgáló szolgáltatás nem is lehet olyan, hogy mindenkinek(!) megfelejen :(
Én elvagyok a BKV-val. Nem vagyok tőle hanyattesve, se pro se kontra. Nekem megfelel. Amíg átlagos körülmények között elvisz A-ból B-be.

Dee 2007.11.25. 22:36:08

Benke úr csak azt felejtette el, hogy nem minden hónap 30 napos. 7 hónap 31 napos, így akkor 7 napot vesztünk ezzel a megoldással. A februárral kicsit javul a helyzet de akkor is azt jelenti ez, hogy előbb utóbb bizony a fizetések elé csúszik a bérletvásárlás... Nem mindenki olyan szerencsés, hogy nem kell minden nap békávéznia, vagy bármikor ki tud pengetni akár két bérlenyi pénzt is egy hónapban - mert lesz ilyen.
Rengetegen vannak, akiknek a munkaadójuk adja a bérletet, ott nem lesz ilyen játéklehetőség, hogy ne egyszerre vegyék meg nekik a bérletet, hanem belekalkulálják a szabadságokat. Gondolom ezekre is gondoltak a bkv-nál, mert ezeknél tényleg bejön az a 6 nap haszon...

OftF 2007.11.25. 22:36:11

Egyébként meg majd akkor fogok visszaszokni a BKV-ra, ha lesznek 1 órás jegyek is, mint egy átlagos európai városban.

knight 2007.11.25. 22:36:46

"Nem, nincs nemzetgazdasági oka annak, hogy te alanyi jogon bejárhass."

Amint bevezetik a "dugódíjat" abban a pillanatban emelkedni fog a BKV ára is.
Ezt a piac törvényei diktálják: Sok ember vásárló rákényszerül arra hogy a BKV termékét válassza -> nő a kereslet, nőhetnek az árak.

Azt hogy ezt az emelést mivel magyarázzák azt bízd rájuk, meg fogják magyarázni, el fogják dugni.

Ráhatásunk erre sem lesz, mint ahogy a mostani helyzetekre sincs.

OftF 2007.11.25. 22:37:50

illetve akkor, ha a gyűrűirányú közlekedés nem lesz olyan, mint most (minimum 1 óra zugló-óbuda, kocsival csúcsidőben 30 perc.)

QuestionOfTime 2007.11.25. 22:37:56

Hmm; egy érdekes gondolat jutott most eszembe annak kapcsán, hogy pl. a 31 napos bérlet már veszteséges lenne a BKV számára. A piaci logika alapján megszokhattuk már a kereskedelemben, hogy ugyanazért a pénzért kevesebb árút adnak el nekünk, most ami eszembe jut; gondolok itt a régen 100g ma 90g-os chipsre bazi nagy zacskóban, vagy pl. régebben egy doboz cigaretta az 20 szál volt, mára már csak 18, stb. Miután 1-2 éven belül megszokjuk a 30 napos bérletet micsoda forradalmi ötlet lenne bevezetni a 29 naposat, vagy mindjárt a 28 naposat, hisz' az pont 4 hét! És így tovább...

Wattamas (törölt) 2007.11.25. 22:38:53

ZeDDy, vegyél napijegyet. Nem tökéletes, de olcsóbb: 1350 ft.

Wattamas (törölt) 2007.11.25. 22:41:24

Dee, ott majd legfeljebb a munkavállaló fogja ezután megvenni számlára és nem központilag intézik.
Nekem is magamnak kell megvenni a bérletet, számlát kérek, leadom és kész.

baleee 2007.11.25. 22:42:17

Kívánom hogy a tisztelt utazóközönségnek 2008-ban ez az 1,8%-os áremelés legyen a legnagyobb problémája, de gyanítom, hogy sajnos nem csak ennyi, hanem sokkal több lesz.

john 2007.11.25. 22:43:17

Műbalhé. Tárgyaljátok meg inkább ezt:

www.dpp.cz/index.php?q=en/fares

www.bkv.hu/jegyek/index.html

1 cseh korona = ~9,5 forint

(Kb. fele annyiba kerül Prága! A jegy ugyanannyi, de át lehet vele szállni, a bérlet pedig fele.)

knight 2007.11.25. 22:46:01

"Nem, nincs nemzetgazdasági oka annak, hogy te alanyi jogon bejárhass."

Még 1 szempont:
- Ha a dugódíj 100 ft lesz, szinte mindenki ki fogja fizetni, mert bagatell.
- Ha 1000 forint lesz, egyrészt kitör a forradalom.

A dugódíj miatt a belvárosi ingatlanok ára megrendülhet, cégek kiköltöznek a zónán kívülre.

És az összes szolgáltató a dugódíj költségét rá fogja terhelni a megrendelőre -> infláció.

Hát k*rva jó lesz.

tompus 2007.11.25. 22:50:14

Arról persze nincs szó, hogy egyfajta bérlet legyen, ami jó a vonatra is, mint minden normálisabb városban. (Tudom, van jelenleg is a BEB, de baromi kevesen veszik.) Az meg csak álom, hogy bevezessék a zónás rendszert az agglomerációban.

cyan 2007.11.25. 22:50:29

kicsit sok a komment, nem olvastam végig.

mi lesz az aglomerációval? oda is 30 napos bérlet lesz? mert eddig csak havi bérlet volt, nem volt alternatíva. sőt, még a település nevét is bepecsételték. ott még az is bonyolítja a dolgokat, hogy van olyan település, ahol a "senki földjén" megy a busz. magyarán a drágább kiegészítő kell, van, ahol a Bp tábla vége és a település tábla eleje egybeesik, oda jó az olcsóbb bérlet is (pl. Bp-Solymár vs Bp-Budakeszi)

Shag_Beckur 2007.11.25. 22:57:30

Sose értettem mi ez a "közösségi közlekedés" (videkig 2007.11.25. 21:43:35).

Ha közösségi közlekedek, akkor a haverokkal elmegyek motorozni, vagy elmegyünk kocsikázni valamerre. Vagy biciklizünk egyet. Az Közösség. Ami a BKV, MÁV, VOLÁN stb. az meg TÖMEGközlekedés? Tudom, tök nem PC már a tömeg kifejezés, de a közösségtől igen messze áll a 7-es buszon ácsorgók tömege. Mert az bizony Tömeg. Nem közösség. Mindíg feláll a hátamon a szőr, ha azt olvasom, hogy "közösségi közlekedés". Ovis csoportra lehet mondani, akik az óvónénivel átmennek a játszótérre. Az közösség.

"divat lett szídni a bkv-t... akinek nem tetszik az ne vegye igénybe a szolgáltatását! erről szól a piacgazdaság/kapitalizmus! :)" (belo 2007.11.25. 22:04:42)

El kéne dönteni. Nekem nem tetszik a BKV, ezért nem veszem igénybe a szolgáltatásait. Helyette járok autóval. Ami nem feltétlenül olcsóbb, de legalább tiszta, kényelmes stb stb. tudjátok...
Míg mások azzal jönnek, hogy hagyjam otthon a kocsit. Járjak BKV-val. Minek, ha nem tetszik? Amelyik szolgáltatás nem az én igényeimnek megfelelő, azt nem veszem igénybe. Keresek mást. Én megtaláltam... És lesz*rom a dugókat, mert legalább melegben ülök, nyugodtan, kényelmesen, közben zenét hallgatok, és nem kell más büdös pofáját szagolnom :) Az hogy egy távot lassabban teszek meg mint egy villamos? Lehet. De az hogy A-ból B-be eljussak, még így is kevesebb idő, az átszállások kivédése és az alternatív utóvonalak miatt. Környezetvédelem, élhetőbb, tiszta levegőjű város? Akkor ne az autósok ellen tessék tüntetni, hanem az olajipari cégek ellen, illetve, hogy az állam adjon jelentős kedvezményt hibrid, vagy tisztán elektromos autók vételárából. Ha egy elekrtomos / hibrid autó olcsóbb lenne mint egy benzines / dízel, akkor nem hiszem hogy lenne lehetőség hőbörögni. Miért az autósokat szidjátok? Az állam ugyanúgy adhatna támogatást a környezetbarát járművekre, mint most a BKVnak ad. Miért is a Tömeg közlekedést kell támogatni MINDENKI pénzéből, és az egyéni közlekedést háttérbe szorítani? Dugók? Nemár... ha nincs mit kipöfögni, akkor kit érdekel...

morbiczer 2007.11.25. 22:58:26

Egyetemista koromban mindig 30 napos bérlettel jártam. És évente max. 11 bérlettel mindig kihúztam. Az persze más kérdés, hogy egyetemistaként sűrűbben van olyan, hogy huzamosabb ideig nincs az ember a BKV-ra rászorulva, különösen nyáron.

Pedro 2007.11.25. 23:00:51

1.
Tény, hogy a BKV színvonálan is lenne mit emelni... de azért érdemes a legtöbb járaton körülnézni, a t. utazóközönség jelentős része sem üti meg a minimálisan elvárható higiénés és kulturáltsági szintet... Engem pl inkább szokott zavarni (még ha nincs is akkora tömeg) az izzadságszagu dagadék, a "benemállószájjú banyatankos nénike" a hugyszagu félig (egészen?) hajléktalan, a több hónapja se tisztitott munkaruhában felnyomakodó jómunkásember .. ... meg sorolhatám... Ehhez képes kit érdekel, hogy a busz 20 éves,és kicsit hangos, vagy hogy a combinon nincs légkondi...
2.
Jelenleg (takarékos) autóval közlekedni olcsóbb és gyorsabb, mint tömegközlekedéssel. Nekem nem logikus, hogy igy legyen, de tény, hogy igy van. EZÉRT lehet szidni a BKV-t, de minek. Akiknek tenni kéne az ügy érdekében, azok a legfőbb ellenérdekeltek bármilyen változással szemben... A jelenlegi rendszer eltartottjai, a vízfej... Amugy nem csak a békávéra igaz ez, de valamelyest még a távolsági közlekesére is: két felnőtt teljes áru vonatjegye vastagon betakarja az üzemanyagköltséget szinte bármely viszonylatban.
Ha majd lesz "dugódíj" (is) akkor ez lehet, hogy megváltozik. Én pl a jelenlegi feltételek mellett nem tartom fair 5letnek, de ez a vita messze vezetne innét.
3.
A bkv-t meg hasonló helyzetű töm. közl. cégekhez kéne hasonlítani... Könnyú kiszámolni, h Londonban 10x ekkora bérek mellett csak 5x akkora a díj... csak éppen a fizikai infrastruktúra (üza, busz, informatika) ott összességében nominálisan nemkerülnek többe... hadd ne folytassam, aki ennyiből érti,annak nem kell, aki meg nem az ugyse fogja... viszont én már unom az irkálást :-)

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2007.11.25. 23:04:37

Szerintem túlzás ezt burkolt áremelésnek hívni. Persze, lesz, aki 1,7 százalékot bukik egy szökőéven, de sok embernek meg pont úgy fog kijönni, hogy amikor szabadságra utazik, akkor pont lesznek napok, amikorra nem kell vennie bérletet (azt nem hiszem, hogy valaki a 30 napokhoz igazítja a szabadságát, de elvben egy fél hónapot is nyerhet egy kéthetes vakáción). A sorbanállás hiányának meg örülni fognak a bérletesek.

asdf 2007.11.25. 23:12:30

OFF
Annyira, de annyira felrugnam azokat a cegeket/konyveloket, akik kovetelik azt a k*** szamlat a berletekhez. Nem kell szamla hozza, anelkul is el lehet szamolni! A tokom tele van a nyolckilometeres sorokkal a szamalkerok miatt.
ON

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.25. 23:19:41

Kedves Tompus!

De ez is szerepel a tervek között, ha elolvasod a cikket, amire link van ennek a posztnak az elején, benne van az is. Mármint hogy azt tervezi a BKV, hogy a normál bérlet legyen érvényes vonatra, volánra is, és (emiatt!) nem is lenne áremelés.

vki 2007.11.25. 23:20:28

tavasztól lesz SMS jegy is ami 1órára érvényes vagy másfélre...:-)

sajo 2007.11.25. 23:40:38

Én csak azt nem értem, ki volt az az őrült a BKV-nál, aki kitalálta annakidején a 30 napos bérletet. Miért pont 30 napos lett a bérlet, és miért nem 31, mikor a hónapok többsége 31 napos? Akkor legalább tényleg 1 hónapra szólna a bérlet ideje...

Ha a 30 napos bérletet pl. március 5-én veszed meg, akkor az csak április 3-ig érvényes! Sokan fognak majd ezzel szívni, elfelejtik, és 1 nappal hamarabb lejár majd az érvényesség.

És a cikk irójának igenis igaza van, nagyon ritka, hogy úgy jöjjön ki a szabadság, nyaralás, betegség, hogy pont a bérletváltás idejére essen. Mert akkor tényleg lehet spórolni, de nem hiszem hogy bárki is a BKV bérlet lejártához igazítaná a nyaralását...

Jonah 2007.11.26. 01:17:49

Én megvallom őszintén bliccelni szoktam. Az ok és okozat között van egy vékony mezsgye: Manapság a bérlet 7 ezer. A helyszíni bírság ettől kevesebb... egy évben kb egyszer kapnak el. Vagy alkatomból kifolyólag nem nagyon ugrálnak az igazolványomért. Büszke ugyan nem vagyok rá, de el kellene gondolkozni. Egy minimálbéres fizessen ki kb 10-15 %-ot a béréből utazásra, és akkor még szívatják máshonnan is. Talán ha a színvonal nem az lenne ami. Viszont 7000 felett van a bérlet, és csak a lélek tartja 10 ezer alatt. Kérdem én mi a f*szt csinálnak ? Értelmesebb dolgokra költöm inkább, mert nem kevés pénz
cserébe mindig tartok magamnál egy jegyet, figyelek és adott esetben nem kötözködöm ha elkapnak. Ha olyan kedvem van, még fizetek is :-)

szó mi szó bassza meg a macskáját az összes rohadék zsírfejű aki annak idején azért adott a vezérnek töbtízmilliós jutalmat, mert csak félmilliárd veszteséget produkált a cég. ÉS lehetne sorolni az ilyen kirívó eseteket.

Kicsit furcsa dolgok vannak Magyarországon. Egy élénk példa:
Úgy 2000 tájékán a vasúti vezér lent volt egy vidéki nagyvárosban. Késet, és elnézést kért, merthát ugye a kocsival dugóba keveredtek. Fel is horkant a népes újságírósereg: A vezérigazgató úr ennyire bízik a saját vasútjában, hogy inkább kocsival jár ??? a válasz: hát őőőőő....

Nos, amíg a BKV vezérek kocsival járnak, és zsíros fizetéseket vesznek fel (a jutalmakról inkább ne beszéljünk), addig szarni fognak arra, hogy te vagy én vagy akármelyik kisember milyen körülmények közt közlekedik. Lassan a riksák korát éljük. Csak az lesz vele a gond, hogy jegyet fognak szedni akkor is, ha épp te húzod, hogy menjen....

üdv.

Yeto 2007.11.26. 02:07:25

Megyünk el a versenyszektor fele.

Nyúljunk sokat, nyújtsunk keveset.

Miközben a pénztárosok szalagnélküli, 999 ftos napelemes számológépen számolják ki, hogy mennyit is kell fizetni, és tollal, számlatömbön állítják ki az ÁFÁs számlát, mert azt a hat terméket, ami van, olyan rohadt bonyolult lenne bevinni egy számlázóprogramba.

És közben pár milla a haverok cégének elmegy a GPS-es utastájékoztatásra, ami a járművek érkezési idejét lenne hivatott megmutatni, de naná, hogy nem működik.

Falhoz a mocskokkal.

stoti · http://konyha.blog.hu 2007.11.26. 02:11:48

az állam csöcsét fejni a legnagyobb biznisz. mivel nemépül nagyobb autópálya, marad a vasút. érdekes, a magánvasúttársaságok nyereségesek, meg jobbak.

gabest1 2007.11.26. 03:08:08

"egy évben viszont 365 vagy (szökőévben) 366 nap van"

A szökőmásodpercekről nem is beszélve!

vadorka 2007.11.26. 07:50:35

Csak elméletileg igaz, hogy a havibérlet 36 napos, a gyakorlatban csak részben. Ha valaki 5-én éjfélkor vesz ugyanis új havibérletet, abból ugye az első 5 napot nem használta fel, mégis kifizette.

hkr 2007.11.26. 07:59:54

Amikor még csak havibérlet volt, azon ment a nyafogás, hogy ha a hónap közepén szeretne valaki bérletet venni, akkor miért kerül ugyanannyiba, mintha elsején vennénk, illetve, hogy miért nincs olyan bérlet,ami a vásárlástól kezdve jó egy hónapig. A havi bérlet szerintem nulla előnnyel jár, és tényleg idióta dolog, hogy ötödikén ott kígyózik a sor a kasszáknál.

Ha valaki tényleg minden hónapra vesz bérletet, akkor tényleg pár nappal rövidítik meg, de csak egyetlen alkalommal, szóval ha éveken keresztül veszi, akkor végképp észre se vevődik.

Hab a tortán, hogy sokszor napokat spórolok a 30 napossal, mert lejár, észreveszem (figyelmeztet rá a telefonom naptárja!), de mivel épp 2-3 napig nem kell utaznom BKV-val (pl. hétvége), így aztán legközelebb csak hétfőn veszek és mármajdnem visszanyertem az 5 napomat.

Szerintem a 30 napos sokkal jobb megoldás, persze lehetne 31 napos is, és akkor nem lenne vele gond.

Amúgy egy teljeskörű jegyreform igencsak ráférne a BKV-re. Vonaljegy helyett átszállásra alkalmas jegy, nomeg intelligens elektronikus jegy (lásd Londonban az Oyster), de nagyon várom már a mobiltelefonos jegyet is.

fogatlan provokátor (törölt) 2007.11.26. 08:03:35

Szerintem az emberek többsége a fizetésnapokat követően fog venni (továbbra is) bérletet.
Tényleg szemétség hogy miért csak 30 és nem 31 napos. Még külföldi példát sem kellett volna keresgélni, ott a havi autópálya matrica gyakorlata, ugyanaz nap éjfélig jó, mint amelyen megvetted, ha nincs olyan nap, akkor az azt követő, pl. jan. 31.-től márc. 1-ig. Nyilván a BKV menedzsereknek éveset vesz a cég - hisz le kell jutni B.fenyvesre a Továbbképző Központba - különben beugrott volna valakinek ez a megoldás is...

Bobby 2007.11.26. 08:04:51

Jonah!


Ott a pont!
Ez a lényeg, hogy a nyújtott szolgáltatás(-nak látszó tárgy) közelében sincs az érte elkért pénzzel.

És lehet jönni kamuszövegekkel, hogy nemzetközi összehasonlításban nem rossz, meg hogy jobb mint pl. Debrecenben, de hogy 3 perces távon 5 percet késik a busz plusz természetesen tömegnyomor van, ezt nem hiszem hogy valaki szereti.

fogatlan provokátor (törölt) 2007.11.26. 08:14:01

Egyébként vidéki városokkal példálózni hülyeség, mert lehet hogy ritkábban járnak a járatok, de kevesebbszer kell átszállni- már a méretek miatt is nyilván több a direkt járat, - és mindenhol fiatalabb a járműállomány mint a fővárosban.

Timmy 2007.11.26. 08:55:58

Egy dologra nem igazán gondolnak a BKV-nál: ha 30 naponként kell bérletet vanni, akkor egy idő után a havi fizetés ELÉ csúszik a bérletvásárlás ideje, és akiknek nincs annyi fizetése, hogy havonta tartalékolni tudjon egy havi bérletpénzt, az vajon hogy fogja megvenni a bérletét? A hónapok nem 30 naposak, bár lehet a BKV még ezt is elintézi magának, hogy ne legyen veszteséges a 31 napra érvényes bérlet. Én pl. nem engedhetem meg magamnak azt a luxust, hogy ne fizetéskor vegyem meg a bérletet, viszont a fizetés nap általában fix nap, de legkésőbb 10-ig ki kell fizessék mindenhol. Ha tehát teszem azt, minden hónap 10-én kapok fizetést és aznap el is megyek bérletet venni, az csak a következő hónap 9-ig, rosszabb esetben csak 8-ig lesz érvényes, tehát akkor kellene a kövekező bérletet megvenni, de akkor még nincs fizetés, amiből megvehetném... Nem mindenki keres annyit, mint a BKV-s vezérek! Persze néha ha épp péntekre esik 10-e, akkor lehet spórolni 2 napot ha a hétvégén nem megy sehova sem az ember, de ezt nem mindig lehet előre eltervezni, na meg nehogy már a BKV bérlethez kelljen igazítani, hogy mikor mit csinálhatok??? Nem azért veszek bérletet, hogy gyalogoljak, vagy otthon üljek!

2007.11.26. 09:15:09

Egy kis védelem a BKV nevében: Hollandiában két db metrójegy öszesen 1200 ft-ba kerül (2.4 EUR). A szolgáltatás semmivel sem szinvonalasabb, mint otthon. Most nehogy azzal gyertek, hogy "persze, mert ott több is a fizetés". Nem több. Csak tudják, hogy ha valamit akarnak, az pénzbe kerül, ha tetszik, ha nem. Nincs kedvünk egy kicsit nem a BKV-n puffogni? Tök uncsi ám...

Bobby 2007.11.26. 09:26:29


Azt ne mondd már, hogy egy hollnad nagyvárosban retkes, hajléktalanbűzös, tömegnyomoros járművek vannak.
Az meg nevetséges, hogy a fizetés nem több. Skandinávia + "Beneluxia" a Kánaán M.o.hoz képest fizetés szempontjából.

Bummer 2007.11.26. 09:30:07

Traktorka, Hollandiában a minimálbér 1300 Euró, azaz a a metrójegy a minimálbér 1.9 ezreléke.
Magyarországon a minimálbér 62e Ft, a két szakaszjegy 360 Ft, azaz a minimálbér 5.8 ezreléke és az átlagbér (ami kb. 2-szer ennyi) 2.9 ezreléke.
Magyarul nálunk sokkal drágább a metrójegy a fizetésekhez képest.

Kálmán 2007.11.26. 09:40:00

Bobby - utaztál valaha külföldi nagyváros tömegközlekedésén? Ha nem, légy szerény, és ne mondd meg az igazságot.

Bummer - és ennyit is keresnek az emberek, úgy a valóságban? Nem pedig minimálbéren bejelentve, aztán zsebből fizetve?

Az viszont tény, hogy pl. Olaszországban 1 euró a nagyvárosokban a jegy, és 60-75 percig érvényes. Átszállással (Rómában egy metróvonal használatával).

Tehát az áremelés - ami nyilvánvalóan lesz - minimum egy hasonló rendszer bevezetésével kellene, hogy együtt járjon.

Én a hős 2007.11.26. 09:43:15

A gond ott van, hogy egy-egy nappal korábban kell majd megvenni a bérletet hónapról hónapra.

A probléma ott van, hogy elöbb kell majd megvenni a bérletet, mint ahogy a fizetés jönne. És sajnos rengeteg ember van Budapesten és környékén, aki nem rendelkezik több tízezres tartalékkal, hogy előre vegye a bérletet, mégha ez csak 1-2 nap is.

Jó volna, ha valóban 31 napos lenne a bérlet, és akkor valóban egy utasbarátabb ötlet lenne.

Bogoj 2007.11.26. 10:05:10

a havi bérlet valóban nem csúsztatás, hanem lehetőség arra, hogy úgy megvegyem a következő havit, hogy még érvényes az előző... erre volt kitalálva. volt öt nap, ami alatt meg lehetett venni az aktuális hónapra.
a 30 napossal csak az a baj, hogy lejár, megyek reggel, hogy megvegyem az újat (munkábamenet). ha a lakás előtt van a bérletárus, semmi baj. ha kicsit távolabb, már gázos, mert bliccelek. ha egyáltalán nem esik útba, még rosszabb a helyzet, mert akkor vagy nagyon korán kell kelnem, hogy előbb elmenjek a bérletért, vagy munka után megyek, viszont akkor egészen addig érvénytelen bérlettel utazom. és ka jön a kaller, el fogja ezt nekem fogadni? hogy most megyek bérletet venni? kétlem...
tehát akkor vehetek gyűjtőjegyet is annak ellenére, hogy bérlettel járok...
vagy pedig, legkésőbb a 29. napon megveszem már a következő havi bérletet. ha ez éppen hétvégére esik, szívok, mert akkor vagy már pénteken megvehetem, vagy külön csak ezért utazhatok.
és ekkor már mindjárt a 30 napos bérlet max. 29 napos lesz, és nem 360 napra lesz elég a 12 havi, hanem csak 348. vagy még kevesebb. így már min. 17 nap a hiány. ha szerencséje van az illetőnek, a szabadsága hónap végére esik, és akkor lejön belőle valamennyi, de jegyet akkor is kell vennie, hogy legálisan eljusson egy bérletárushoz...

katampusz 2007.11.26. 10:08:34

a minimálbérrel példálózni nem reális, tekintve, hogy a minimálbéresek döntő többsége valójában jóval többet keres. talán érdemes lenne tudni, hollandiában milyen az adózási és jövedelemeltitkolási morál.

egyébként ha belépőt kell venni a belvárosba érkezőknek, és kevesebb autó lesz, akkor a belváros sokkal kellemesebb hely lesz, tehát ha az irodák el is költöznek, a nép majd ott akar lakni. sztem ez még kicsit fel is nyomja a lakásárakat. persze a szomszédos kerületek így meg rosszul járnak.

Corti 2007.11.26. 10:08:37

Gondolom Regőczi Miklós a BKV értékesítési és kommunikációs vezérigazgató-helyettese, nincs rászorulva bérlet vásárlására, autóval utazgat ide-oda, plusz békávésként ingyen bérletet is kap. Nagymellénnyel mondja, hogy az évi 5-6 napot spóroljuk meg úgy, hogy hétvégén nem megyünk sehova. Naná, amikor a családok végre együtt vannak, nehogy véletlenül kiszabaduljanak a négy fal közül!? Vajon ő mit szólna, ha a pihenőnapokon bezárnák, és csak hétfőn jöhetne elő?
Az sem igaz, hogy az üdülések alkalmával lehet spórolni napokat. Amikor valaki elkezd 30 napos bérletet venni, még nem tudja előre, hogy a nyaralása kezdetére pont letelik-e egy bérlet. Jó eséllyel pont a végére lesz olyan helyzetben, hogy megveheti a következő szelvényt. Ezen a heti, kétheti bérletek sem segítenek, hiszen azokat is igen magas áron árulják.

Bobby 2007.11.26. 10:13:11

Kálmán 2007.11.26. 09:40:00

Utaztam. Göteborgban 10 évvel ezelőtt olyan tisztaság, rend, fegyelem volt a járműveken éjjel-nappal, hogy mi azt 100 év múlva sem érjük el!
Olasz városokban szintén nagyságrendekkel jobb a helyzet.

És akkor is k*rv* drága a 7ezres bérlet a magyar fizetséhez képest is, de főleg az érte kapott szolgáltatáshoz viszonyítva!

Jófiú 2007.11.26. 10:19:36

Próbáltam már a 30 napos bérletet, de volt egy nagy problémám vele. Vidékről járok fel és sokszor előfordult, hogy lejárt a bérletem egy hosszú hétvége alatt, és mivel a pótlása a vasárnap esti visszautazáskor nem lehetséges(nincs nyitva a bérletpénztár), tehát marad a plusz jegy vásárlása(plusz költséggel)..

Persze megoldás lehet az előző héten megvett 30 napos, de nekem vagy sikerült elfelejtenem, vagy nem maradt rá elég a zsebemben.

Ugyanez a probléma véleményem szerint megjelenhet a külvárosi vonalak használóinál, ahol nincs a közelben bérletpénztár.

Ezeket a problémákat eddig nagyjából kiküszöbölte a havi bérlet, mivel itt van 5 napod a pótlásra.

Lehet, hogy ezzel a gondal nem sok ember szembesül, de létezik..

Támogatom az automatákból vásárolható bérletek ötletét!

Ezenkívül bevezetnék egy humánusabb büntetési módot is, amiben csak egy mérsékelt összeg lenne a büntetés, amennyiben a bliccelő megveszi még aznap(vagy a helyszinen) a bérletet!(Ezután 30 napig biztos nem lógna megint..)

Lali 2007.11.26. 12:06:01

Ha az ember naponta csak egyszer elolvas egy ehhez hasonló szőrszálhasogató cikket ahelyett hogy a munkájával foglalkozna, valószinűleg több pénzt bukik el évente mint a 30 napos bérlettel a havi helyett.

Aki elég talpraesett, az a 30 napos bérlet előnyeit fogja keresni és nem azon paráztatja magát hogy a 30 az bizony nem 31, az évi 1.4%, szökőévente 1.7% és lehet hogy 2011-ben bevezetnek egy új ünnepnapot, és akkor már 1.71%-al járok rosszabbul mint 4 éve.. és azzal még nem is számoltam mi van ha szökőévente egyszer taxival megyek haza. Vagy eljönnek értem a rokonok. Újra kell számolnom, lehet hogy 1.72%-al fogok rosszabbul járni vazze:) És ha elüt a villamos még előtte? Feleslegesen vettem meg a bérletet:)

Ha az ember spórolni akar, azon gondolkozzon mire megy el sok pénz feleslegesen.. cigi, pia, bulvárlapok, tesco gazdaságos légfrissitő, szolibérlet, sorolhatnám:)

Napi fél doboz cigi nélkülözése máris behozza az éves bérlet árát..
Ja ez nem 1.4% különbség, ez 100% különbség. Csak egy példa.

Ésszel kell élni ennyi az egész.

Bogoj 2007.11.26. 12:25:31

bocs, de az, hogy valaki szórja a pénzét hülyeségekre, még nem jogosít fel senkit, hogy ugyanezt tegye annak a valakinek a pénzével...
ha én cigiznék és alkoholista lennék, nem érezném felhatalmazva a békávét, hogy akkor ő is szórhatja a pénzemet...
a bkv hülyeségét ne az emberek hülyeségével mentegessük, kérem szépen...

Lali 2007.11.26. 15:02:46

Én nem akarom mentegetni a BKV-t, elég sok eszetlen húzásuk van.

De ez hogy a bérlet 30 napos vagy havi, ezen csak elvi és filozófiai vitákat lehet nyitni hogy ki jár ezzel jól és ki rosszul.

Gyakorlati jelentősége ennek az összegnek nincs. A BKV persze szivatja magát hogy két félét kell nyomtatnia, terveznie, több adminisztráció, stb.. plussz szivatja magát a tömött sorok miatt havonta 3-4 nap, amikor is bevételtől esik el (akik megunják a sort, vagy napokkal később veszik meg). És a sorban állóknak is az idő pénz... azok is szivnak akik csak egy vonaljegyet akarnak venni.

Ha csak 30 napos marad, elmaradnak a sorok, a bkv bevétele nő. Aki megérzi az 1.4%-os drágulást a bőrén, az eddig sem vett bérletet vagy bliccelt.

daito 2007.11.26. 15:29:27

Azért érdekes ez. Nálunk a cég a dolgozóknak adja a bérletet, most mindegy, milyen elszámolási alapon. Idáig jött a titkárnő, a hónap 5-ig és kiosztotta. 1-2 nap csúszás nem számított. Abban sem vagyok biztos, hogy a titkárnő ment el érte, de most biztos ami biztos, egy picit ez is kavarni fog. Lévén nem mindig van bent az ember, amikor osztják a bérletet, idáig volt "ideje" bejönni érte. Egy újabb minimális "előnnyel" járó lehetőséget szüntettek meg. Az utasbarátok... :-)

chupacabra 2007.11.26. 15:58:40

Én béren kívüli juttatásként igényeltem eddig bérletet. Pusztán kényelmi szempontokból; nem kellett tennem érte semmit, fizuval együtt jött a bérlet. Most hogy lesz? Cég veszi. Milyen dátumot írnak rá? Hányat kell igényelni egy évre? Szerintem ezzel megölik ezt a lehetőséget. Ha így lesz én biztos nem veszem meg. Naponta 2 metro megállóra kellene. Mielőtt bérletem lett legyalogoltam, most is lefogom. Konkrétan velem buknak évi 88200 Ft-ot jelenlegi bérletárakon.

twillight 2007.11.27. 10:55:25

Ha egyszerűsítés lenne a cél, akkor csak a havibérlet maradna, nem? Bár ha a külföldieket vesszük... Meg az utazókat... Végülis megértem. De erősen kérdés, hogy kaja az ember mostantól juttatásként. Külföldön persze egyszerűbb: elektronikusan van tárolva az egész, ugye. Nekünk viszont a szar papírdarabok miatt ez sem fog működni. Talán nem csak egyes elemeket kéne átvenni, hanem az egész rendszert, nem? (Persze akkor az ellenőrzés jkérdéses buszon meg villamoson...)

kob2 2007.11.27. 15:51:35

Atyaég, ez a post a szájtépés, a kákán csomót keresés és a szarrágás közös definíciója. Gratulálok a szerzőnek, és egyúttal üzenem, hogy húzzon el dolgozni.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.27. 16:25:30

Kedves kob2!

Gratulálok, te írtad a 100. kommentet. Ebből az alkalomból megkérdezhetem tőled, hogy hogyan találtad meg pont most a posztot, amely két napja született? Sokat segítenél nekem. Ööööö, a munkámban.

ti

kob2 2007.11.28. 10:55:44

100?? És nyertem valamit?

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.28. 12:35:18

Csak, ha válaszolsz előbb a kérdésemre.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.28. 13:44:01

kob2!

Nagyon köszönöm, sokat segítettél. Így már jár a nyereményed! Egyéves, teljesen ingyenes előfizetést nyertél a Kötött pályára! 2008. november 28-ig bármikor jöhetsz, szívesen látlak!

ti

kob2 2007.11.28. 13:50:18

:)

Amúgy bocsi, hogy elrontottam a 100. kommentet, nem vettem észre.

üdv,
kob

Zollerlich 2008.01.03. 11:09:08

Lehet, h vhol már írtátok, nem olvastam végig mind a >100 kommentet...

daito:
A 30 napos bérletet ELŐRE is meg lehet váltani... A titkárnő belibben 25-én és megváltja 5-i kezdőnappal a bérletet, emberünknek meg van ca 10 napja, hogy átvegye, még jobban is jár mint eddig...
Ennyit az utasbarátságról ;)

Zollerlich 2008.01.03. 11:16:39

Amúgy tényleg szarrágás az 1,4%-os burkolt emelés miatt sipákolni (ami elvileg már tárgytalan is), amikor ca 15%-kal emelkedik a bérlet ára és ki tudja még mennyivel évközben... Nekem vhogy jobban fáj emiatt a fejem...

Ráadásul értelmetlen volt a cikkíró 1,4 - 1,7%-os okoskodása is, mert nincs olyan, hogy szökőévben 1,7%, nem szökőben meg 1,4%, ugyanis csak idén emelkedett volna a bérlet ára, jövőre már nem!

Ügyeskedés szempontjából a legjobb a 30 napos + 1x havi kombinálása volt, de a mostani csak 30 napos rendszer is jobb, mint a 12 havi. Persze csak annak, aki veszi a fáradságot az ilyesmihez...
süti beállítások módosítása