Már amikor a naptári hónapra szóló bérletek (azóta megoldódott) problémájáról posztoltam, többen megjegyezték, hogy az ügyes törzsutas vehet kétszer illetve háromszor 30 napra szóló bérletet, amelyek ráadásul 60 illetve 90 nap helyett 65 és 100 napig érvényesek. Magam is szoktam ilyen bérletet váltani, különösen év végén, hiszen így az áremelést is megúszhatom akár az év negyedében!
El is indultam ma délután beszerezni a 2007-es árú száznaposomat, de furcsa nehézségbe ütköztem.
A Ferenc körúti metrópénztárban kiderült, hogy a 3-szor 30-as teljes árú bérlet elfogyott. Szerintem ez megengedhetetlen. Egy élelmiszerboltból kifogyhat egy-egy termék, de itt először is nem olyan termékről van szó, amelyre fizikai valójában van szükségem. A bérlet egy darab papír, ami igazolja a BKV dolgozóinak, hogy fizettem a szolgáltatásért. Gondoskodjanak tehát egy ilyen papírról, nem érdekel, milyen technikával, lehet ez egy kézzel kitöltött biankó jegy, vagy akármi. (Amelyet alkalmaz a MÁV, de maga a BKV is, ha egy adott hónapból kifogy).
Másodszor egy ilyen pénztár azért véges fajta terméket árul, ráadásul ezek a papírdarabok kisméretűek, nem romlékonyak, nem megoldhatatlan logisztikai feladat a folyamatos készletezésük. Ilyen még a magyar vasútnál sem fordulhat elő. Érdekes lenne, ha egy Miskolcról Budapestre utazni szándékozó utast megkérnének, hogy jusson el valahogy Nyékládházára, ott tud jegyet venni.
Velem ugyanis ez történt, a pénztáros hölgy rendkívül kedves volt, telefonon felhívta a szomszédos pénztárakat, és addig keresett, amíg nem talált ilyen szelvényt. Legközelebb a Népligetnél volt, így történt, hogy autóval mentem bérletet venni oda. (Öreg kutyánknak ez már túl hosszú séta lett volna, így előbb haza kellett vinnem, ezért nem ültem rögtön metróra.) Ott már vártak rám.
És még mielőtt azt hiszi valaki, hogy a hiány azért alakult ki, mert két nap múlva már nem lesz a bérletből, sietve hozzáteszem, hogy nem ez a helyzet. Újpest központban már hetekkel ezelőtt azt mondták, hogy már csak két-három ilyen szelvény van. (Akkor azért nem vettem, mert nem volt rá 22050 forintom.)
Bizony, a többször harmincnapos bérletek megszűnnek, legalábbis nagyon úgy tűnik a BKV számomra nem egyértelmű kommunikációjából. Igaz, a 2008-as jegyekről, bérletekről szóló lista nem említi ezeket, de ez nem jelent semmit, mert a 2007-es sem. Viszont a cég egyik közleménye arról beszél, hogy jövőre akár egyszerre megvehetünk két „havi” (de nem naptári havi) bérletet, a másodikat az első lejárta utánra időzítve. Azt azonban nem kell magunkkal vinni az első hónapban, így nem veszhet el. Ez igaz, de a bónusznapok és az előző évi ár meghosszabbításának lehetősége elvész.
Aki tehát spórolni akar a többször harmincas bérletekkel, holnap, az év utolsó napján még vásárolhat. Már ha talál. December 31-én csak a pénztárak egy része lesz nyitva, azok is csak délután háromig! A trükköt a jeggyel utazók is eljátszhatják, nekik - a szintén megszűnő - 20-as tömbjegyből érdemes bespájzolni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
kob 2007.12.30. 23:32:07
(mielőtt valaki megszólna azért hogy mindenhova kocsival járok, elmondanám hogy gyalogtávra lakom a munkahelyemtől, ha meg megyek valahova akkor vagy sok cuccot viszek, vagy biztonsági okokból ülök kocsiba, vagy csak úgy gondolom hogy az a havi 50-100 km amit a saját kényelmemért töltök az autóban még mindig jócskán elmarad az átlagtól)
Brada 2007.12.30. 23:39:32
közlekedő tömeg 2007.12.30. 23:51:48
Már kétszer is megjártam, hogy szabadságom végeztével, a Dunakeszi állomáson próbáltam megvásárolni következő havi Nyugati-pályaudvarig érvényes, teljesárú bérletemet.
Még nem volt ötödike se, de mondja a hölgy, hogy ja arra a távolságra épp nincs.
Ez azért elég érdekes, pont a legkeresetteb verzióból nincs. Persze vehetek jegyet, hogy bemehessek a nyugatiba vásárolni, egy bérletet...
sb 2007.12.30. 23:57:40
Lajos 2007.12.31. 00:06:34
én 2007.12.31. 00:26:18
Árpi 2007.12.31. 00:53:49
Ezek a pénzügyi zsenik azt hiszik, hogy a havi (30+5 napos) bérletek helyetti 30 naposak növelik a bevételt? Csak az nem jut eszükbe, hogy az emberek nagy része a havit akkor is megvette, amikor csak a hónap elején és végén van Pesten, mert közben két hetet máshol nyaral. A végeredmény: nem évi 12 havibérlet, hanem két évente 23 db 30 napos. :o)
Spider 2007.12.31. 01:39:08
Vamp 2007.12.31. 03:10:47
A folyamatos jegyáremeléssel, röhejes szolgáltatásszínvonallal azokat is elriasztják a tömegközlekedéstől, akik esetleg környezettudatossági, vagy f*szom tudja milyen okból átszállnak BKV-s viszonylatra.
Számolja már ki valaki, magára a cég fenntartására a fizető vendégek zsebéből mennyi előbb beszedett adó, majd kiosztott keret formájában a BKVhoz?
V.A.Lucky · http://valucky.wordpress.com 2007.12.31. 07:55:51
viki 2007.12.31. 09:28:29
Kiss Erzsébet 2007.12.31. 09:30:43
Barátnőm rokkantnyugdijas igazolványt csináltatott decemberben a BKV újpesti pénztáránál.
- Régebben csak teljesáru dolgozói bérletigazolványa volt és annak érvényességi ideje több évre szólt-
Csak napokkal később figyelt csak fel rá, hogy mindösszesen 2008 márciusig állitották ki a bérletigazolvány hátulján az érvényességi időt.
MEG TUDJA VALAKI MONDANI, HOGY MIÉRT?
Negyedévente járni kell érvényesittetni a bérletigazolványt?
Az igazolvány készittetési dija 150.-Ft-volt.
Ennyit az utasbarát BKV-ről.
lionking 2007.12.31. 09:51:05
Ingyen élő :) 2007.12.31. 09:54:47
ex-törzsutas 2007.12.31. 09:55:05
zgabi 2007.12.31. 10:46:32
enakivagyok 2007.12.31. 10:58:18
"közlekedő tömeg 2007.12.30. 23:51:48
Már kétszer is megjártam, hogy szabadságom végeztével, a Dunakeszi állomáson próbáltam megvásárolni következő havi Nyugati-pályaudvarig érvényes, teljesárú bérletemet.
Még nem volt ötödike se, de mondja a hölgy, hogy ja arra a távolságra épp nincs.
Ez azért elég érdekes, pont a legkeresetteb verzióból nincs. Persze vehetek jegyet, hogy bemehessek a nyugatiba vásárolni, egy bérletet... "
Ezt nem értem. Nem számítógépen állítják ki, majd nyomtatják a bérletet? Legalábbis nekem régről ilyen emlékeim vannak, hogy kinézetre olyan volt, mnt a jegy, csak bérlet volt ráírva.
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2007.12.31. 11:13:15
Ezenkívül: átruházható havibérlet (azaz a BKV méregdrága arckép nélkülijének megfelelője) 49,5 euro. Napijegy 5,7 euro. Háromnapos jegy 13,6. Éves bérlet 449 euro (alig 10000 Ft/hónap), és ezzel egy kutya vagy kerékpár is vihető, amiért itt minden alkalommal jegyet kéne venni. Utóbbiaknak ha mégis jegy kell e bérlet hiányában, azt féláron lehet megvenni.
x 2007.12.31. 11:20:31
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2007.12.31. 11:23:49
almoska 2007.12.31. 11:30:06
istvn 2007.12.31. 11:32:54
Az utóbbi hónapok bkv-s piárpofátlanságai miatt döntöttem: az egész család autóba ül (6 személy).
Soha többet BKV!
Soha többet MSZP-SZDSZ!
Soha többet Demszky!
Rettenet Tábornok 2007.12.31. 11:38:49
ha csak egyszer át kell szállnom, akkor az már több mint 1.000 Ft egy útra... - ennyiből simán elautózom, szóval miről beszélünk?
ugyanolyan ostoba a bkv is mint a máv: először emelnek árat és fogadkoznak, hogy javulni fog a szolgáltatás is. talán fordítva jobb lenne!
vidékről járok Pestre, egy odavissza út több mint 5.000 Ft lenne vonaton. ennyiből egyedül is megfordulok kocsival, ha meg többen megyünk, akkor kész nyereség - vajon fogunk így valaha is vonattal utazni?
hogy mit kéne tennie a BKV-nak? drasztikusan csökkenteni a bérletárakat (akár felére, harmadára!), hogy valóban hülye legyen az, aki nem azt vásárol! :)
közlekedő tömeg 2007.12.31. 11:40:33
Igen, ez az érdekes az egészben!
Csak pályaudvarokon, fontosabb állomásokon nyomtatnak, a kisebbeken előre nyomtatott karton bérletet/jegyet adnak, amin az x km van előre nyomva, a többit ráírják.
b-max 2007.12.31. 11:40:39
nem új keletű a dolog, anno 91-ben középiskolás koromban jan. 1.-én beérkezik a vonat a veszprémi pályaudvarra (kb. 6 km-re a kolesztól), rohan mindenki a fülkéhez havibérletet venni, ha-ha nincs más csak VONALJEGY !!! Tiszta véletlen, gondolhatjátok, de féluton ellenőrök hada szállt meg minket !!!!
Persze, egy csomóan nem vettek jegyet, igy ők kellemesen megszívták....
M_R 2007.12.31. 11:42:13
istvn 2007.12.31. 11:48:04
Miféle pofátlaság az, hogy azért mert óránként elmegy 2 busz, két sávból egyet buszsávnak festenek fel?
Buszjáratokat nyugodtan meg lehetne szüntetni, akkora dög busz, néhány utassal, csak szennyezi a környezetet!
A liberálisok mindig amerikát mutatják fel példának, érdekes, ott van rendes metro, HÉV, távolsági busz.
nyekk 2007.12.31. 12:10:14
Zonguldak 2007.12.31. 12:28:44
Írj egy példát, mert szerintem ilyen nincs, ennél csak jóval nagyobb forgalmú helyeken láttam eddig buszsávot
"Buszjáratokat nyugodtan meg lehetne szüntetni, akkora dög busz, néhány utassal, csak szennyezi a környezetet!"
Na persze, az a néhány ember menjen inkább néhány autóval, az majd nem szennyezi a környezetet?
is 2007.12.31. 12:33:40
hát aki szereti, BUÉK!
Sempi 2007.12.31. 12:35:01
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2007.12.31. 12:38:56
A buszsávban igazad van, egy csomó helyen csak azt érték el vele, hogy csúcsidőn kívül is öt percig kell állni a lámpánál, miközben régebben ilyenkor a busz és az autók is egyből átmentek. Ilyen helyeken az lenne a megoldás, hogy csak csúcsidőben buszsáv, amit mondjuk egy időpontkiírással ellátott tábla, vagy egy lámpa jelezhetne. No meg nem ártana mindenhol bevezetni az érzékelős buszlámpát, ami csak akkor ad zöldet, elvéve az autósok zöldjének idejéből, ha tényleg áll ott busz. Ilyen van a 112-esnek a Jagelló úton, ellenben pl. nagyon kéne a 21/90/102-es járatoknak a Nagyenyed utcában, ott ugyanis a régi 30 másodperces zöldből simán lecsíptek a busznak 7-et, hogy balról be tudjon vágni a sor elé.
M_R: azért ez picit túlzás, nem? 8 Ft körüli kilométereket nyomtál? Kisautóval még azt el tudnám képzelni, hogy egy havibérlet áráért egy hónapig autóztál, de másfelet elég nehezen. Ez persze a lényeget nem érinti, mert még akkor is megérte volna autóznod, ha a benzinköltség másfélszerese a bérletnek.
Rettenet: igen, 270 lesz.
kambekk 2007.12.31. 12:57:09
Undorító folyamat!
Karesz · http://varhegyi.myminicity.com 2007.12.31. 13:09:26
Ha lehet:)
istvn 2007.12.31. 13:10:52
Nkem mindegy ki lesz Demszky után, az már csak fejlődés lehet. Ekkora pofátlansággal nem csinálni semmit 20 év alatt, illetve csak abból élni, amit az elődjei (és a kommunisták!) megteremtettek, ... Ezenkívül minden évben miliárdokat szórnak ki az ablakon!
Miért nem magánosították a 90-es évek közepén a BKV-t, ha annyira nem érte meg? Miért kótyavetyélte el az akkori szocialista kormány az áramszolgáltatókat, gázszolgáltatókat, vízszolgáltatókat? Azok ugyanis hatalmas nyereséget termeltek! És termelnek mostani tulajdonosaiknak!
Soha többé a rabló MSZP-SZDSZ álliberális, álkommunista, álmunkáspárti koalició! SOha többé Demszky és Audi 8-assal közlekedő rablóbandája!Akik a BKV-ra soah fel nem ülnek!!!!
regosm 2007.12.31. 13:21:58
3-4 évre elég lesz :)
istvn 2007.12.31. 13:25:33
"Buszjáratokat nyugodtan meg lehetne szüntetni, akkora dög busz, néhány utassal, csak szennyezi a környezetet!"
"Na persze, az a néhány ember menjen inkább néhány autóval, az majd nem szennyezi a környezetet?"
Talán az állítólagos BKV szakemberek gondolhattak volna arra, hogy azokon a vonalakon, ahol kevés az utas, nem ekkora nagy dög buszokat kellene indítani. Nem a 120 személyes méregdrága és silány (már most elkopott) Volvot kellett volna vásárolni, hanem egy kisebb, olcsóbb, kevesebb üzemanyagot elpufogtatót!!!
dirtyharry 2007.12.31. 13:27:10
Macs 2007.12.31. 13:38:27
Mégiscsak gazdag ország vagyunk, ha mindenki autózik...
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2007.12.31. 13:48:34
Ha már megvan az autó, márpedig a legtöbb családnak Budapesten van, akkor jobb, ha minél többet használja az ember akkor is, amikor megoldható volna az utazás BKV-val.
Slam · http://cloudburst.hu 2007.12.31. 13:50:49
én bejárós vagyok (máv 30 km, bkv bérlet) és jobban megéri bérlettel (bár cég fizeti a mávos 86 %-át).
egyébként százhalombattán rendszeresn előfordul, hogy hónap 1-től nem lehet diák bérletet kapni 'elfogyott' jeligével. amikor még 5-6-7-én is ez van, az már szánalmas. (jegyet kell venni, hogy vehess bérletet a déliben. hahh!)
kambekk 2007.12.31. 13:58:28
Nem olyan nehéz a BKV-t privatizálni. Elsőként visszahozzák a különálló üzemegységeket (villamos/troli-busz-különleges járatok), aztán egyesével aladogatják őket - saját maguknak. A megvétel után kiárulják az ü.e-ekből a forgósezközöket és az ingatlanalapokat, utána egyszerűen csődöt jelentenek.
Állami/városi kézben max. a metró és a HÉV marad, és kész is a biznisz.
Nem vagyok közgazdász. De vak sem.
andd 2007.12.31. 14:03:00
ha nagyon ritkán BKV-zom, akkor sem veszek jegyet, ellenőr úgysem tehet semmit, higgadtan mosolygok a képébe. :)
viki 2007.12.31. 14:13:04
a 4es metrón is max azérrt lesz majd jegy mert a kutya sem fogja használni
a jegy nélkül való éjszakai utazásról meg cska annyit hogy akkor nem szabad leszállni a nyugatinál, sema deáknál mert hétvégén este már kidobó-békávé-ellenőrök vannak akik jól meg is vernek
köszöntem
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.12.31. 15:02:33
de ugye nem baj, ha egy szánamás, undorító, gyáva hányadék patkánynak tartalak? (bocsánat a patkányoktól.)
és én is mosolygok rád. :-)
istvn 2007.12.31. 15:07:31
Akkor mi a fenének temetünk be sok száz milliárdot a 4-es metróba?
Azért, hogy max. 100 ezer ember használhassa?
Kisebbik gyerekem szerint, aki nemrég egy tudományos fantasztikus filmet nézett meg, mire elkészül a 4-es metro, 2014-ben már repülő autókkal fogunk közlekedni !:) Ezt ő mondta, nem én:..
Ha olyan szegény ország vagyunk, mi a fenének kell nekünk a rengeteg pénzpocsékoló beruházás, lásd pl. kormányzati negyed. Budapest egész központja féli üres, kihasználatlan épületekből áll napjainkban is!!!
Ha infrastruktúrát akarunk fejleszteni, lásd kormányzati negyed, miért nem helyezzük ki valamelyik peremkerületbe XV-XVI-XVII stb. Tudjátok-e, hogy Budapesten, a XXI században k*rva sáros utak vannak??? Gyertek megnézni erre, amerre lakom. Eseteleg ki lehetne helyezni a kormányzati negyedet a mező közepére is, mondjuk Örkény környékére, legalább nem lenne dugó a tüntetések miatt!
Nemsokára indulok bulizni.
Mindenkinek boldog, békés, bkv mentes új évet kívánok!
Ami rossz volt az elmúljon,
Gyurcsány s Demszky takarodjon!
Mert ha jobbat nem is hozhat,
Vigye el a régi ROSSZAT!
BÚÉK 2008!
andd 2007.12.31. 15:08:10
hidd el, leszarom és csak mosolygok. :)
én is kihasználom a lehetőségeket, mint mások (politikusok például), csak kicsiben.
:)
Dang 2007.12.31. 15:09:02
Ez igy van. Raadasul az autonal minden megmozdulas tizezrekbe kerul, hisz nyilvan nem ugy van megalkotva, hogy orok idokig tartson... Szoval en a hangsulyt a javittatasra helyeznem - es hopp, maris sokkal tobben van a szemelyes kenyelem es szabadsag erzete a gepkocsival, mint a tomegkozlekedes.
velorozsa 2007.12.31. 15:10:01
kambekk 2007.12.31. 15:28:04
Ezt a sztroit küldd be e bkvfigyelőnek - fogják szeretni (se) :)
Tegyük fel hogy elhiszem a hamisség tényét, de a mamád kolleganője hogy lehetett olyan hülye, hogy ártatlanul bírságot is képes volt fizetni meg még új bérletet is vett? Bolond az a nő???
Neharagudj, de mégsem hiszlek el...
job-bal 2007.12.31. 16:16:04
Az autó egy magasabb életszínvonal része? Lehet, de akinek nincs szüksége rá, és semmi nem is motiválja, az nem fog venni, és ne is vegyen. Minek egy süketnémának hifi-torony, meg dolby surround, nem mindegy neki? Úgyse hallja. De ha van neki, akkor az státusszimbólum (Kicsit furcsán néz ki így leírva, de szerintem így kell.) Na így vannak ezzel sokan. Azt hiszik, hogy ha van autójuk, akkor valakik, és ha már egyszer van, akkor persze használni is kell, főleg Budapesten. Én nem érnék be korábban autóval a munkahelyemre, köszönhetően a buszsávnak, és a sok mamlasznak, aki dugót okoz a Rákóczi úton. ezért nincs is autónk, pedig telne rá.
Annak, aki igénybe vesz egy szolgáltatást, meg kell fizetnie az árát, akármilyen is az a szolgáltatás, de joga van hozzá, hogy ne vegye igénybe. Mondok egy példát. Taxival mentünk szüleimhez a 3 gyerekkel, és hétszemélyes taxiba ülhettünk csak be, aminek a kilométerdíja 100 Ft-tal több, mint a simának. (A Kresz szerint ugyanis már a csecsemő is ember, ami dicséretes dolog, mert hát felemelő gondolat, de a feleségem ölében ült a kicsi, mert nem is lehetett volna máshova tenni, és így el is fértünk volna a simában. A sofőr azonban azt mondta, hogy nem vitt volna el minket a sima taxi, a létszám miatt.) Fizettünk 6500 forintot, de nem bántuk meg, mert kényelmesen utaztunk. Mondhattam volna a sofőrnek, hogy ezért a szolgáltatásért nem vagyok hajlandó ennyi pénzt fizetni? Persze, ott is hagyott volna, mint eb a szaharát. Szóval ennyit a BKV-n nem fizetőkről.
Melyik étteremben lehet elbliccelni azzal a fizetést, hogy nem ízlett az étel?
A másik, ami ehhez kapcsolódik, hogy Prágában voltam, és ott kb. 4000 Ft egy havi bérlet. De az emberek meg is veszik, használják is a tömegközlekedést, és nem hányják és koszolják össze sem a járműveket, sem pedig a várost. Relatíve külvárosban laktunk, de sehol nem láttunk eldobott cigarettacsikkeket, üdítős üvegeket. Fegyelmezett nép magát jutalmazza azzal, hogy rendes körülmények között élhetnek. És ez a BKV tekintetében is igaz lehet.
Továbbá, ha valaki nem hallotta volna, régen a Metró külön cég volt, és nyereséges volt, ezért tudta pl. a Metró-klubot fenntartani. Aztán összevonták a BKV-val, hogy az ottani veszteséget kompenzálják.
Másik. hogy a BKV azért szüntetett meg sok villamosjáratot, mert a sínek fenntartása az ő feladata lenne, az utaké meg a fővárosé. Ez persze rossz forrásmegosztás, de erre még nem jöttek rá.
És persze a Fidesz is megépíthette volna a 4-es metrót a korona utaztatása helyett, de Orbán Viktiornak két alaptétele volt: nem lesz 4-es metró, sem Nemzeti a Deák téren, bár már félig készen volt. De persze így Demján csinálhatott új elitnegyedet a Duna-parton, meg mgaának teli zsebet. Szerintem ő az, ki minden pártot támogat. "Jobb felől üt - nékem fütyöl, bal felől üt - nékem fütyöl. Elmehetnek." Ha ismerős.
Üdv.
uninstall 2007.12.31. 16:40:47
Loader 2007.12.31. 16:57:21
Amúgy az ismeretségemben csak olyanok járnak BKV-val akiknek a melőhelye fizeti a bérletet, mindenki más inkább autózik, nem meglepő módon.
A legjobb, hogy a város (ország) most elkölt 500 milliárdot egy olyen projektre ami az ég világon semmit nem fog javítani a közlekedésen. Nem tudom kinek jó ez az egész.
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2007.12.31. 17:47:54
Már bocsi, de te sem vagy magadnál, csecsemőt ölben ültetve vinni? Nem lehet máshova tenni? Hogy a jó életbe ne lehetne, babahordozónak hívják azt, amibe teheted a kicsit... Ha 3 gyerekes vagy, gondolom, hallottál már róla ....
A hajamat tudnám tépni, amikor azt látom, hogy a sok balfék (csak finoman és nőiesen, ja) ölben visznek autóban csecsemőket, meg gyerekülés vagy magasító nélkül, vagy becsatolva sem egész kicsiket - akik esetleg a hátsó ülésen ugrálnak.
Te is azok közé tartozol, akik tényleg nem féltik a gyereküket, vagy csak szeretsz hülyeségeket beszélni?
Ja: nekünk is 3 gyerekünk van. Autóval járunk. A két nagy gyerekülésben, a legkisebb (még) hordozóban, pár hónapon belül ő is gyerekülésben. SOHA nem az ölünkben.
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2007.12.31. 17:55:30
Zonguldak 2007.12.31. 18:00:15
Nem tudok egyetérteni. Egy autóban az olajcserét bizonyos megtett kilométer megtétele után kell elvégezni. Nem mindegy, hogy milyen gyakran éred el ezt. Ugyanúgy a gumik is gyorsabban tönkremennek, ha sokszor használod az autót. Lehetne még sorolni, sok alkatrész élettartama nem az idő, hanem az üzemóra függvénye.
Bjdsaiue 2007.12.31. 19:20:48
nyekk 2007.12.31. 19:26:35
Anna 2007.12.31. 19:32:40
Nem babahordozó, hanem biztonsági gyermekülés amire gondolsz. Taxiban nem kötelező. Ha valakinek nincs autója , nyilván a gyerekülésbe sem invesztál bele 15-40 ezer forintot.
Zonguldak
Teljesen igazad van, olajcsere, szűrők ilyesmi km függvényében van. De még így is olcsóbb egy kis fogyasztású autóval,mint BKV-val.
Tibor 2007.12.31. 19:33:41
A fő probléma, hogy én, aki megveszem a bérletet, eltartom a nyugdíjasokat (miért is? nem értem miért legyek hálás azért, mert elbasztak itt mindent, na mindegy), meg azokat, akik sunnyognak jegy nélkül. Szívem szerint 10 botütést adnék talpra minden koldusnak, aki a metrón - nyilvánvalóan jegy nélkül - kéreget, és hozzák be a TBC-t, meg ilyesmit Romániából.
Az a baj, hogy a kedvezményes jegyek miatt szívunk pont mi, akik kifizetik a bérletet. Ha ezeket kizárnák, a BKV gazdaságos lehetne. Amíg a BKV egy kvázi szociális intézmény, addig sosem lesz gazdaságos, és amíg van politikus, aki ezt PR okokból szociális intézményként kezeli, addig sosem lesz normális a szolgáltatás színvonala.
Anna 2007.12.31. 19:39:18
A nyugdíjasok jegyét fizeti az állam. A kedvezményes jegyekre is ad kiegészítést . A BKV nem a bliccelők miatt veszteséges.
Mit gondolsz, hová folynak el a milliárdok?
Tibor 2007.12.31. 19:44:27
teljesárú jegyet fizet a nyugdíjasok helyett az állam? A kedvezményes jegyekre mennyi kiegészítést ad? Kiegészíti teljes árra?
Én nem tudom, de:
- ha nem (szerintem nem), bukott az érvelésed.
- ha igen, akkor meg más jellegű problémáim vannak, hiszen az állam az én zsebemből fizeti ezeket, ugyanúgy, ahogy az ingyenlakásokat, a segélyeket is, stb. Az állam miért nem költi pl. a Metróra ezt a pénzt inkább? Hamár akik megdolgoznak azért, hogy utazhassanak (megveszik a jegyet/bérletet), akkor nem járna nekik inkább??
Na mindegy. Amíg magát sajnáltató ember lesz, addig lesz a politikusoknak szavazóbázisa. :-) Lassan kevesebben vagyunk akik csak tesszük a dolgunkat...
Anna 2007.12.31. 20:52:19
Mivel a konkrét nyugdíjas-utazások számát senki sem ismeri, így természetesen a nyugdíjasok száma alapján egy átalányt fizet az állam a BKV-nak. Fogd fel egyfajta nyugdíjkiegészítésnek, mint pl. a dolgozóknak az étkezési jegy.
A többi nem ennek a blognak a témája, bár ott bizonyos dolgokban igazad van. Erről csak egy mondat: A mai nyugdíjasok 90%-ának nincs köze semmilyen politikai/gazdasági helyzethez, csak tették a dolgukat, mikor nekik kellett.
Nagyon boldog új évet kívánok mindenkinek!
jan 2007.12.31. 20:58:27
Loader 2007.12.31. 21:20:48
Ezt honnan vetted? Nap mint nap közlekedek autóval, bárhol, bármikor meg tudok állni (szabályosan!) és sokszoros tapasztalat alapján mondom, hogy a legrosszabb esetben is FELE annyi idő alatt érek á-ból b-be mint BKV-val. Ez nekem nem annyira a "lehetetlen" kategória.
Hiába jönnek itt most páran azzal, hogy mennyi a fenntartási költség, hiszen aki hozzám hasonlóan autóval jár az nyilván tisztában van ezzel, mégis úgy érezzük, hogy megéri. Mint korábban is leírtam a fenntartási költség akkoris él, ha közben BKV-val járnék dolgozni, mint ahogy az avulás is, tehát ez nem mérvadó, autóm meg attól függetlenül van, hogy amúgy mivel járok dolgozni.
Amúgy eszem ágában sincs senkit rábeszélni az autóra, egyszerűen leírtam, hogy _nekem_ miért nem jó, miért nem éri meg a BKV és miért nem azzal járok. Ez engem zavar, mivel én is a fővárosban lakom és mégse kapok rendes tömegközlekedést, holott a bérlet ára ugyanannyi mint annak aki a belvárosban lakik, pusztán ennek próbáltam hangot adni. Érdekes, hogy ilyenkor valahogy mindig előkerül pár lelkes BKV szimpatizáns akik mindenáron meg akarnak győzni arról, hogy autózni márpedig rossz, holott ha az lenne akkor nyilván buszoznék.
Na mindegy, értelmetlen ez a vita, én őszintén örülök neki, hogy van aki elégedett a BKV-val és hajlandó 8000 Ft-ot boldogan kifizetni a nyújtott szolgáltatásokért, én nem tartozom közéjük.
B.Ú.É.K!
Bari 2007.12.31. 22:18:57
Boldog Új Évet a BKV minden maradó dolgozójának!
Nem velük akarok kiabálni, nem velük akarok vitatzkoni, azzal a paraszttal aki a TV bemondatja, hogy a bérletek átlagosan 13%-al drágulnak jan. 1-től. Első akadályba akkor ütköztem amikor pénteken szerettem volna venni 30 napos bérletet, jövő év 8-tól! Ezt nem engedték, hogy megvegyem! Én kértem szépen a vásárlókkönyvét, szerencsére a hölgy(tisztelem becsülöm ezért) mosolygós arccal adta azt oda.
Jövőre azt fogom mondani a bérletpénztárnál, hogy nekem nem a 17%-os emelkedésű bérletből adjnak hanem a az átlagos 13 % -ból. Köszönöm, de nekem az a pár nyavajás százalék igenis számít. Mindenki számolja ki hogy 2 felnőtt és egy gyerek bérlet mennyivel többe kerül majd jövőre!
Köszönöm BKV! Legyen ÁLDOTT 4-es metrómentes évük, és szálljon rájuk az áldott csőd!
Allivedercsi!
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.01.01. 01:05:46
1. Csecsemőnek babahordozó. A biztonsági gyerekülést mi mindhárom gyerekünknél 1 éves kor után kezdtük el használni. Az már ugyebár nem csecsemőkor.
2. Fura gyerekvédelem és féltés ez: saját autóban használom, máséban (taxiban) nem. Miért is?
3. Job-bal-tól idézve: "nincs is autónk, pedig telne rá." Biztonsági ülésre azonban nem? Hm.
Mellesleg, de hát ez már igazán csak hab a tortán: "a nincs autónk pedig telne rá" szöveg - csak azért, mert a munkahelyemre nem használhatom, kicsit műmájer gyanús. Mert bár nem kötelező autóval bejárni munkahelyre, - és ha bkv-val könnyebb, nyilván úgy tegye, ez szentigaz, három gyerekkel bizony bevásárolni, cuccolni, akár elutazni, uram bocsá' nyaralni - nem csupán Budapesten, nem egyszerű menet autó nélkül. Akinek telik rá, épp ezért ezt autóval teszi.
4. És nem mellesleg pedig: BÚÉK!
facianegra 2008.01.01. 02:45:05
de a sok kerekes székes igazolványos elfoglal mindent és ott is fizetős a parkir ahol elmeroggyantság!
három betűs cégtől sok nem várható!
fonak 2008.01.01. 03:42:44
"a legrosszabb esetben is FELE annyi idő alatt érek á-ból b-be mint BKV-val. Ez nekem nem annyira a "lehetetlen" kategória."
Gondolom a villamossíneken (pl. a körúton) és a buszsávokban előzöd a dugóban állókat, másképp ez kicsit hihetetlen.
Hétvégén, vagy hajnalban, este, éjszaka persze igazad van, sokkal gyorsabb kocsival, na de csúcsforgalomban, ha a belvárosba kell menni, vagy azon keresztül, akkor képteleség amit állítasz. Kivéve, ha a 4-6-os vili sínjét forgalmi sávnak tekintő X5-össel közlekedő kaszthoz tartozol. :P BUÉK. :)
kob 2008.01.01. 04:06:55
Loader 2008.01.01. 04:17:12
Nem okoska, nem villamossínen, nem a buszsávban, hanem szabályosan, de köszi a jóindulatú feltételezést!
Azt nem bírom felfogni bennetek, (nem te vagy az első "ilyen") hogy mindenáron be akarjátok bizonyítani, hogy nem igaz az amit nap mint nap tapasztalok, vagy hogy rosszul jár az órám, vagy igazából nem is tudom mit. Nézd én őszintén örülök neki, hogy te olyan helyen laksz ahol jó tömegközlekedés (nem vonom kétségbe, hogy vannak ilyen helyek) és a te szemszögödből elképzelhetetlen, hogy van akinek sokkal gyorsabb az autó, az ég világon senki nem akar lebeszélni téged a tömegközlekedésről, de nem értem miért képtelenek a hozzád hasonlók elhinni, hogy akik autóval járnak azok azért járnak autóval mert gyorsabb? Gondolod, hogy az a sok autós akit látsz az mind hülye? Gondod viccből írom, amit írok, vagy meg akarok téríteni valakit vagy miért? Akárhol, akárhányszor előkerül ez a téma mindig ez a vége, mintha lenne valahol egy gép ahol sorozatban gyártják a hozzád hasonlókat, akik képtelenek elhinni, hogy a városban csak 3 metróvonal van és akik nem laknak valamelyik közelébe SŐT mégcsak az uticéljuk sem valami metróállomás mellett van, azoknak bizony általában sokszor-sokszor gyorsabb az autó. Amit írtam nem hasraütésból jött, hanem tapasztalatból: ami csúcsidőben BKV-val 2 óra az autóval 1, ami csúcsidőn kívül BKV-val 2.5 óra, az autóval fél. Belvároson keresztüli utakról beszélek természetesen, de ha pl másik külső kerületbe kell menni úgy még durvább a különbség. Nyugodtan vond kétségbe, engem nem különösebben érdekel, ha te ettől vagy boldog, csak nem tudom felfogni, hogy mire jó ez mindig, miért kell mindig azt feltételezni, hogy az autósok mind hülyék akik csak állnak a dugóban holott biztos mindnek gyorsabb a BKV. Nos nekem nem gyorsabb és azt hiszem vagyunk még páran ezzel így akiknek anélkül sem gyorsabb, hogy nem használjuk a síneket vagy a buszsávot. Ha egy kicsit levennéd a "köcsögautósok" szűrőt a szemedről akkor olvashattad volna, hogy nem azért írtam, hogy autóval gyorsabb mert annyira örülök ennek, hanem azért mert igencsak bosszant, hogy nálunk a tömegközlekedés ilyen szinten van és ráadásul még drágább is. 4 órája meg mégdrágább.
Örülök azért, hogy itt is ilyen értelmesen lehet beszélgetni...
G.T. 2008.01.01. 04:52:39
MÁV: szintén privatizálni szeretnék, jó úton vannak a lerobbantásában...
Centrum Parkoló Kft: már a FIDESZ és MSZP-s közeli "elit" bevételét duzzasztja egyértelműen, és a városnak nem bevétel... Meddig tűri még a nép a nyilvános rablást és bűnözést? ..aki villát épít magának bárhol is, az nem sikeres vállalkozó, hanem sikeres tolvaj!!! Eljön az elszámolás ideje vélhetőleg, talán nem kell sokat várni rá, és rend lesz ebben a Qva országban, de ez így sokáig nem mehet...
fonak 2008.01.01. 04:59:28
Elhiszem, hogy a te útvonalaid lehet hogy gyorsabbak csúcsidőben is autóval, de konkrétan tudok olyan emberekről akik metróval is mehetnének, de inkább kocsi, ha már van... :) Mondjuk én is mióta van, azzal járok a pár sarokba lévő boltba is, nem gyalog, szóval meg tudom érteni a kényelmességet. De araszoltam már dugóban eleget ahhoz, hogy elmenjen a kedvem bizonyos útvonalakon, bizonyos napszakokban a használatától.
Ja és persze lehet szidni a BKV-t, jogosan, de azért túlzásokba sem kell esni, a bp-i tömegközlekedés nem olyan borzalmasan rossz, nemzetközi összehasonlításban sem, sőt. Persze sok minden kívánni valót hagy maga után, pl. a járműpark sem olyan szintű, mint gazdagabb országokban, miközben a jegyárakban már felzárkóztunk hozzájuk (de lehet bérletet is venni, aki naponta használja annak megéri:)). Meg tényleg bevezethetnék mondjuk, hogy a jegy 1-1,5 órára szóljon, bármennyi átszállással stb.
Mester 2008.01.01. 09:21:32
Az autókázásról meg annyit, hogy ezek a 100-200 km/hó autókázások lustaságra valnak. Ráadásul a költségekbe nem csak a benzint, hanem az autó egyéb költségeit is érdemes beszámolni (szervízek, gumik, ...) Ja, ezeket sokaknak a cég fizeti, mivel céges autót használnak. Az meg szerintem külön gáz, hogy a cégek orrba-szájba osztogatják a céges autókat. Inkább adnának BKV bérletet a dolgozóiknak.
3×30-as bérletet meg nekem sem sikerült venne, de ezzel már tavaly is így jártam, idén meg sem lepődtem.
Secnir 2008.01.01. 09:24:02
Először is BUÉK!
Nem én vagyok az első idén, látom, van aki kora hajnalban buli után (alatt) is hozzászólt :)
Naszóval.
A BKV valóban egy fostalicska. Köszönhető ez a hozzá nem értő vezetésnek, illetve az ott dolgozók nagy százalékának is. Dolgozik rokonom a BKV-nál (most megy nyugdíjba, első s utolsó munkahelye volt). Amiket ti írogattok, az harmatos fing a valósághoz képest, sokkal durvább dolgok mennek ott. Igaz, ő nem felsővezető, hanem csak szimpla szervizes volt a Kiliánban, de rálátott a dolgokra. dolgozik ott trolis, illetve más szervizes ismerős is, gyakorlatilag éhbérért dolgoztatják őket. Lehet szidni a BKV-t, de akkor gondoljatok azokra is, akik pusztán a vasút (villamos illetve troli) szeretete miatt dolgonak ott. Sajna nem vicc, a MÁV-nál is vannak olyan fanatikusok, akik 'bármit' megadnának, hogy mozdony közelében lehessenek (lásd Moldova - Akit a mozdony füstje megcsapott). Ezt kihasználják keményen, és nem ők akasztják le a havi milliós (nem vicc) jutalmakat.
A hozzá nem értésről annyit, hogy a jelenlegi busz-villamos-troliparkot már vagy 20 éve le kellett volna cserélni, illetve bővíteni kellett volna. Budapest az elmúlt húsz évben valóban az 'ország közepe' lett, olyan szinten, hogy a munkahelyek és a lakások nagy része itt van jelen. Ehhez nem történt meg a hozzátartozó infrastruktúra bővítése (lásd parkolók, tömegközlekedés, elővárosi közlekedés). Ez (nemcsak) a BKV hibája, ezt a mindenkori kormánypártoknak is fel kellett volna ismernie. De ugye a fenenagy parlamenti munka mellett nem jutott reá idő :)
Kb. innen eredeztethető minden, ami miatt a BKV itt tart ahol. MÁV dettó. Kár arról írni, hogy privatizálni akarják fogják stb. Már a privatizáció kezdetén szó volt róla, de egy politikus se engedte. főváros dettó. Nesze nektek.
Amúgy meg aki úgy gondolja, hogy könnyű volna vezetni-helyrehozni a BKV-t, annak javaslom a TTD-t, a sizntet állítsa be HARD-ra, oszt tessék nyomni. végig. Esetleg letölthetsz hozzá egy budapest térképet, vagy rajzolj hozzá, és megnézem, hogy kinél mekkora adósság halmozódik fel 2007-re :)
Zsolt 2008.01.01. 09:56:07
Én egyszer elég alaposan kiszámoltam az autózás vs. tömegközlekedés költségeit az általam használt útvonalon.
Nem meglepő módon az jött ki, hogy az autó valamivel drágább (~+20%).
Ennek ellenére nekem megér ennyit a kényelem, idő, nyugodtság.
Néhány rövid sztori a BKV-s alkalmazottak hozzáállásárol :
1. Ferihegy I, késő délután. A 200-as busznak 18:22 kor kellett volna jönnie, ezért 18:20-kor a megállótól kb 10 méterre voltam, amikor látom a buszt elindulni a megállóból. Az órám 110%-ig pontos, mert a munkámhoz kell a percnyi pontosság.
A busz megáll a zebránál. Ezt kihasználva intek a sofőrnek, hogy nyissa már ki legyen szíves. Bólogat, hogy nem nyitja. Ekkor odalépek az ablakához, és mutatom az órámat, hogy 18:20 van, és neki csak 22-kor kellene indulnia. Erre ő nagyon flegmán megrántotta a vállát...
Annyira bosszantott, hogy még most sem kommentálnám.
2. Szintén Ferihegy - Köki viszonylat : a 200-as busz vasárnap este nem képes az előírt menetidő alatt teljesíteni a távolságot, minek köszönhetően egy perccel lecsúsztam a csatlakozó 85-ös buszt. Eedetileg lett volna 3 perc az átszállásra, ebből lett -1 perc, magyarul 4 percet vesztettünk a majdnem üres utakon. Miért?
Ezek miatt fogok holnap autóba ülni, és holnapután is.
Sokkal-sokkal több ember venné igénybe a BKV-t, ha lennének _normális_ méretű P+R parkolók.
Csak egy példa : az Örsön van egy nevetséges, kb. 50 autónak elegendő parkoló. Ennek köszönhetően az Örs környéki utcák reggel totál tele vannak autókkal. Ez normális dolog?!
Zsolt
tamás 2008.01.01. 11:01:27
Gexx.x 2008.01.02. 00:19:17
Én minden hónappan küzdök azért, hogy BKSZ 30 napos bérletet vegyek...
Novemberben a sor: Gödöllő, HÉV vá. - Gödöllő,MÁV pu. - Keleti pu., MÁV pénztárak - Keleti, metro - Blaha metro - Üllői út, merto - Boráros tér... Akárhogy is számolom, ez a 7. hely... Ha mindenhova jegyet vettem volna (mert ugye a bérletem lejárt) : 300Ft (Gödöllő-Keleti, 50%) + 3x230 (BKV vonaljegy) = 990 Ft
Na ez sem mindegy, ráadásul minden hónapban előfordulhat
WienerLinien · http://www.wienerlinien.at 2008.01.02. 12:51:56
Vendel 2008.01.03. 10:07:21
Hát ha az irigység fájna, szegény "Mester" úgy üvöltene, hogy még a világ túlfelén is hallatszana.
kambekk 2008.01.03. 12:48:13
Soha senki nem firtatta még hogy a bérletigazolvány érényes-e még. Régen 10 évre bélyegezték le a hátát - de már akkor is baromi fölösleges dolognak tartottam. Különben is, hogy a francba tudna lejárni egy bkv-bérlet??? Hisz se név, se cím nincs rajta (az egyémen tutira nincs)... Legfeljebb megöregszik az utas, és már nem annyira hasonlít a fotóra. Ezért, ha hasonlítasz mondjuk a szomszéd gyerekére, akár használhatjátok is egymás bérletét!
Juteszembe, az ellenőr jogosult rá, hogy megkérdőjelezze a bérletkép és az valódi használó fizimiskája közötti azonosságot?
Balagee · http://blog.balagee.eu 2008.01.05. 00:59:01
blog.balagee.eu/2008/01/05/bkv/ - itt olvashatjátok el bővebben.
kambekk 2008.01.05. 01:12:41
Én már megtettem!
üdv
kambekk 2008.01.05. 03:49:34
KI_UeGYFELSZOLAT@bkv.hu
tarifa@bkv.hu
bkvzrt@bkv.hu
chemical_tourist 2008.01.05. 16:16:16