Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2008.02.23. 11:00 erminavet

Megszületett, és kedvezményesen lesz kapható a MÁV Start törzsutas kártyája

Kezdjük azzal, a későbbi csalódások elkerülése végett, hogy sokak számára bizonyára borsosnak tűnik még a kedvezményes ár is: aki az Utazás 2008 kiállítás ideje alatt (február 28. - március 2.) veszi meg a Start Klub elnevezésű kártyát, 19900 forintért egy évig (2008. április 1.-2009. március 31-ig) korlátlanul vásárolhat félárú vonatjegyet a MÁV Start és a GYSEV magyarországi járataira. 26 év alattiak számára ugyanez 14900 forint.

(A név egyébként pályázaton dőlt el, a nyertes kap egy kártyát.)

Ez egyébként a normál féléves ár, az éves pedig (tehát március 3-tól ez érvényes) 34900 illetve 26 év alatt 24900 forint. (Az ár annyi lett, amennyit előzetesen mondtak.) Egy ilyen konstrukció árát nyilván úgy igyekszik belőni egy vasúttársaság, hogy ne járjon vele rosszul (hanem jól), különösen az első évben óvatosak. De gondolom, ha az derül ki, hogy nem túl sokan veszik olyanok, akik a jelenlegi, mindennapos közlekedésre használják majd (hiszen a Start célja inkább új utazások generálása), akkor bizonyára feladnak az óvatosságból, például nem emelik az árát jövőre, később is tartanak akciókat. Vasútbarátszemmel a kedvezményes ár talán már megéri, de akkor valóban sokat kell utazni.

A klubkártyához automatikusan jár a Rail plus nevű nemzetközi kedvezmény. Ez egy nem túl attraktív, Európa bizonyos országaiban élő plusz, alapvetően a teljesárú menetdíjból kapható 25% kedvezmény. Hozzáértők szerint ennél általában olcsóbb megoldás is adódik. A Rail plus amúgy 25 euróba kerül "aktív korúaknak".

Jelenleg körülbelül erre jó a Start Klub. Most nézzük meg, hogyan lehet hozzájutni. Kicsit bonyolult, hiszen csak áprilistól érvényes, és a kártya elkészítése időigényes. Három út lehetséges:

1. Ha a kedvezményes időszakban veszed a kártyát, akkor egy darab sajtpapírt kapsz, azt lehet majd becserélni (március folyamán valamikor) a kártyára, ha elkészül. Ez a bumáska nem alkalmas kedvezményes utazásra, hiszen a félár csak április 1-től jár neked.

2. Ha később veszed a kártyát személyesen, akkor rögtön él (belföldön) a kedvezmény, amíg nincs kész a kártya, a megkapott vócserre jár a kedvezmény.

3. Ha neten rendelsz, akkor semmilyen papírka nincs (hiszen a cél éppen az, hogy ne kétszer, csak egyszer kelljen személyesen megjelenni), a megrendelés napjától számított (választhatóan) 30.-90. naptól lesz érvényes a kártya.

A Startnál kísérletnek tekintik a klubkártyát, ha sikeres, mindenféle szempontból elképzelhető a bővítése. A legkézenfekvőbb, hogy érvényes legyen a három-négy MÁV-os kisvasútra. (Mivel ezeken nem a Start jár, most ez nincs benne.) Gondolom a más által kezelt erdei vasutak is adhatnak kedvezményt, ha meg tudnak egyezni a Starttal.

A menetjegyen kívül is járhatna rá kedvezmény, akár házon belül (konkrét információk még nincsenek, de ugye nemrég szűnt meg az IC-törzskártya), akár házon kívül (éttermek, turisztikai vállalkozások).

Végül én szeretném remélni, hogy másfajta kártya is lesz. Tényleg csak a saját fantáziámat elengedve elmehetünk "hard" (100-os kedvezményű, azaz éves bérlet jellegű) és "light" irányba is. A nemzetközi tapasztalatok szerint a csúcsidőn kívüli utazásokra érdemes terelni a felhasználókat, hiszen olyankor gyakorlatilag mindenhol vannak üres kapacitások. Lelki szemeim előtt már meg is jelent egy csak 100 km-nél hosszabb útra, csak 9-24 óráig, csak kedden, szerdán, csütörtökön és szombaton érvényes, mondjuk a sima kártya harmadáért kapható verzió.

 

30 komment

Címkék: kártya programajánló vasút jegy tarifa másodrész


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr40351172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.02.23. 11:56:51

"Lelki szemeim előtt már meg is jelent egy csak 100 km-nél hosszabb útra, csak 9-24 óráig, csak kedden, szerdán, csütörtökön és szombaton érvényes, mondjuk a sima kártya harmadáért kapható verzió."

Biztos jobb statisztikáid vannak, de létezik egy olyan réteg, nagyszámú utas, akit ez az igencsak korlátozott lehetőségeket nyújtó kártya hozna lázba?

nyistapista 2008.02.23. 12:29:34

35 ezer forint? Nem sok az egy "kicsit" ahhoz képest, hogy az osztrákoknál ugyanez 100 euró?

greg_garcia 2008.02.23. 13:16:49

ElChe:A feleségem naponta jár be Pestre dolgozni 70 km-ről, oda-vissza 2400 Ft-ért, az ismert körülmények között, sűrűn késő vonatokkal. Lassan már akkor is megérné autóval mennie, ha egyedül ülne a kocsiban, bár ott meg a dugó, a téli sötétben vezetés stb.
Papíron persze minden nagyon szép, mint a pannon puma, mert ugye a munkáltatónak törvényszabta kötelessége lenne a városhatáron kívüli utiköltség 86%-át téríteni, ám ezt azzal a felkiáltással, hogy elég jó bért fizet, nem teszi meg. Simán úgy gondolja, hogy ő mérlegelhet, milyen magyar törvényeket tart be és melyeket nem. Ugye nem javasolnád a munkügyi bíróságot? Esetleg asztalra verést? Ugye nem az a megoldás, hogy asszonykám lépjen tovább, hanem az, hogy tartsa be a paraszt a törvényeket, úgy, ahogy otthon is teszi?
Az állomás reggel tele van, a fél város Pesten keresi a boldogulást. Nem állítom, hogy senkinek sem térítik az utazását, de akiket én ismerek, a többségüknél hasonló a helyzet. Ha osztrák a munkáltató, akkor biztosan.
Az ugye 48000 Ft havonta.
Ez a kártya még akkor is megéri, ha teljes áron adják!
Szerintem fogalmad sincs milyen tömegek járnak be vonattal dolgozni Budapestre.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2008.02.23. 13:32:18

ha járnának a vonatok biztos megérné

Stenlee 2008.02.23. 14:32:14

Végre megjött az eszük. A BahnCard 25 2.osztályra 55, 1. osztályra 110 euro, Bahncard 50 2. osztályon 220, 1. osztályon 440 euro, míg a BahnCard 100 2. osztály 3500 euro, 1 osztályon 5900 euro. A BahnCard után következő számok a kedvezmény nagyságát jelentik. A magyar ára kevesebb, mint a németé, igaz minőségében a magyar vasutak nem is tud olyan sokmindent adni. De van ilyen kártya, már 5 éve várom hogy legyen. Igaz most már nincs rá szükségem, de örülök neki, és főleg hogy a máv-startnál már ilyen változások is jönnek. Érződik nagyon, hogy nemsokára privatizálni kell, és jó számokat kell a cégnek felmutatnia. 1 éven belül jönnek a 9 órától érvényes olcsó bérletek, mert kell, és lesznek majd napi - hétvégi jegyek, amivel bizonyos számú csoport, mindjuk 5 főig, olcsóbban utazhat akár Mo-n belül is. (követni kell a db-t és az öbb-t, mert ha vki akkor ők fogják megvenni a máv-ot)

trewq 2008.02.23. 16:27:55

greg: az sem lenne jobb, ha a vonatbérlet árát levonná a feleséged fizetéséből a főnök.

A 26 év alatti bérlet kevés embernek éri majd meg, mivel 26 év alatt hétvégén különben is 33%-os kedvezmény van.

halle 2008.02.23. 16:47:42

'93-ban annyiba még feleannyiba került Németországban a Bahncard, ami 50% kedvezményre jogosított, mint most. (A diákoknak is csak erre járt félár, igaz, az övék felannyiba került, 110 DM-be.)
Szóval nem értem, miért kell a Mávnak a '93-as német áraknál jóval magasabb áron bevezetnie ezt a terméket, tekintve hogy a DB szolgáltatásának minősége és a használható hálózat nagysága is összehasonlíthatatlanul nagyobb. Ráadásul Németországban a vasúti jegyárak is magasabbak, ezért többet is lehetett vele spórolni.

re:Stenlee 2008.02.23. 16:57:05

Stenlee ez a privatizáció baromság. Privatizálni úgy lehet valamit ha van rá vevő. A vasútprivatizáció Angliában sem volt zökkenőmentes, a pályát vissza is államosították, és Németországban is csak nagyon óvatosan foglalkoznak még a kérdéssel.

Ki venne meg egy olyan személyszállító céget, ahol tényadat, hogy magyarország sokadik prioritásként kezeli a pálya és a vasúti infrastruktúra fejlesztését. Ki akarna egy ilyen szar pályán szolgáltatni?

Az utasok legnagyobb része ilyen-olyan kedvezménnyel utazik, alig vesznek teljes árú jegyet. (közalkalmazottak, rendezvényre utazók, nyugdíjasok, diákok) Ráadásul a fent említett utasok után a magyar állam nem igazán akar fizetni, nem létezik közszolgálati szerződés. Ki akarna ingyen szállítani?

Miért hozzon be egy külföldi cég pl. felújított vagonokat, ha a magyar jogszabályok szerint az utas szétverheti azt, és nem köteles jegyet sem fizetni. Ilyen szabályozási környezetben a jelenlegi teleszart, összefirkált vagonok illeszkednek, kár pénzt pazarolni arra, hogy a vandálokat tovább szórakoztassuk.

Majd talán 20-25 év múlva felmerülhet a személyszállítás privatizálásának a kérdése, addig is a minőség elsősorban a választópolgárokon múlik, hogy mit követelnek meg a politikusoktól. Ebben a kérdésben pedig sok jóra nem számíthatunk, a magyarországon a közlekedési kultúra minden szinten a béka segge alatt van. Itt könnyen uszíthatók az emberek maximum a szüntessünk meg mindent/adjunk el mindent/költsünk mértéktelen forrásokat mintaproektekre hozzáállás működik, nem szakmai szempontok.

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.02.23. 17:03:43

greg_garcia, különösebben már nem is bánt, hogy végig sem gondolod, mit írtam. A _korlátozott_ kártya életképességét vitatom, amit a blogszerző vetett fel, ami csak kedd-csütörtökön ill. szombaton használható, csak 9-24 óra közt, csak 100 km-en túl. Ami pont nem a feleségedre van szabva. Lehet, nekem nincs fogalmam a vonatozók számáról, de az is lehet, hogy neked nincs fogalmad arról, hogy is kell értelmezni egy hozzászólást...

aDoayen@HWSW 2008.02.23. 17:43:07

szerintem meg teljesen korrekt azoknak akik tényleg gyakran utaznak.

Egy Bp-Nyh IC jegy oda-vissza pl 10 rugó (ebből egy ezres az IC jegy)
ami azt jelenti, hogy ilyen viszonylatban (kb 250km) a 7. út után biznisz.
Aki mondjuk Pécs-Debrecen vonalon nyomul, annak meg ugye mégjobb. Elég kéthavonta nagyszülőt látogatni és máris megéri.

A kérdés inkább az, mint ami részemről az éves autópályamatrica. Ha kiszámolom, akkor évente kb annyit költök a 4-10 naposra mint amennyi egy éves lenne, de januárban sosincs szívem kipengetni 40 rugót rá. Ez is sokakat elriaszt majd januárban, kivéve ha tényleg biztos benne, hogy leutazza bőven.

EzSemEnVagyok 2008.02.23. 18:17:33

Hollandiaban konkretan 55 euroert 1 evre 40% kedvezmeny (munkanapokon csak reggel 9 utan). A 40% kedvezmeny viszont a kartyatulajdonmos mellett 2 utazotarsara is vonatkozik.

greg_garcia 2008.02.23. 18:37:01

ElChe: Igazad van, előbb szóltam, mint olvastam.
A személyedet érintő soraimat visszavonom.
trewq: az a megoldás, amit a kedves sógor otthon, Európában is alkalmaz, bőven elég lenne itt is: köt egy szerződést, majd betartja a törvényeket.

greg_garcia 2008.02.23. 18:58:16

Gyorsan kiszámoltam, a szabadságokkal, ünnepnapokkal együtt, a mi családunknak ez 200-230 ezer forint közötti spórolás évente. Kinek sok, kinek bakfitty, mi nem vagyunk durcásak miatta.
Csak nehogy gyorsan meggondolják magukat....

kosi 2008.02.23. 21:08:43

itt franciaknal van 12-25 kartya, amit 12 es 25 ev kozottiek vehetnek meg 50 euroert, egy evig ervenyes, es 30-60% (kb, idoponttol (csucsforgalom vagy sem) es vonattol fuggoen. bar lehet tevedek, nem hasznalom tul surun, de mar az arat megsporoltam egy odavissza parizs uttal)) kedvezmenyt ad. szal vicchogy franciaknal ez olcsobb :p

ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.02.23. 21:31:55

greg_garcia: nincs harag, csak nem esett jól. Mellesleg én, mint minden MÁV-ügyben, szkeptikus vagyok. Hogy az esetleg máshogy alakuló bevételeket ne hozzák-e fel érvként még egy kis leépítésre? Azért nem hiszek bennük, mert annyi, de annyi lehetőség lett volna értelmes döntésekre, jó lépések megtételére, amiből soha semmi nem lett, viszont bármi bárhogy alakult, mindig fel lehetett használni érvként pénzkérésre az államtól (tőlünk).

choren 2008.02.23. 21:45:25

kérdés: csak a kedvezményeken kívüliekre vonatkozik? teszemazt, én diák vagyok. ha megveszem 20E-ért az éveset, akkor csak a diákjegy/diákbérlet felét kell fizetnem? álom, álom... de azért valaki leírhatná, hátha mégis

Zzzz 2008.02.23. 22:12:16

Emberek!

Ez jó nagy parasztvakítás megint!
Az ÖBB (osztrák vasút) az egy éves felnőtt félárú kártyát (VorteilsCard) 99,90 euroért árulja, a 26 év alatti 19,90 euro, és van családi kártya is. (Tessék a www.oebb.at-n megnézni!)
Tehát akkor adva van a MÁS, ami egy fos szolgáltatásért többet akar kérni, mint az ÖBB? Köynörgöm, mi folyik itt?
(Igaz, hogy kint drágább maga a menetjegy, de ahogy a dolgok állnak, ez már csak idő kérdése... és más fizetésből veszik ott a jegyet, ez viszont így is fog maradni.)

A MÁV és össze reinkarnációjának (Start, stop, pause, rewind, stb... :-) a helyét sürgősen be kellene hinteni sóval.

Sevendeadlysins 2008.02.24. 00:56:24

tehát bérletet nem lehet belőle venni?

guru 2008.02.24. 08:51:39

Parasztvakítás vagy sem, de én is számolgattam és éves szinten kb. 60 ezer forintos megtakarítást jelent, ha akciós áron megveszem.
Lehet, hogy nem egy ÖBB, de első lépésnek megteszi. Végre a teljesárú jegyet vásárló utasok számára van egy jó lehetőség!

nyekkmacsek 2008.02.24. 09:37:37

:-)))))))))))
sztrájk idején meg ingyérbe lehet vele utazni ??

OBrien 2008.02.24. 12:18:45

Ez vajon diákkedvezménnyel együtt is igénybe vehető?

OBrien 2008.02.24. 12:29:38

Bocs, nem olvastam el rendesen, a kedvezmény a teljes árú jegyekre vonatkozik csak. :(

kinnfentes 2008.02.25. 10:33:13

Melegedj velem! Hatalmas orgiák az oldalamon!

isti 2008.02.26. 15:37:38

Sziasztok!

Valaki rájött már hogy lehet online megrendelni ezen kártyákat, mert a máv oldalán csak egy letölthető, kézzel kitölthető adatlapot lehet csak találni.
Köszönöm a válaszokat!

valaki 2008.02.28. 06:28:20

isti-nek:
"Online igénylő felület 2008. március 3-ától lesz elérhető honlapunkon."
(www.mav-start.hu/ajanlatok/utazasi_ajanlat.php?mid=147bc2ef60ea8f)

Dr.Ágoston Sándor 2008.05.26. 20:27:19

Jó lenne ha a nyugdíjas (60 65 év közötti) emberek 50 %-os kedvezményt kapnának (kedd-szerda-csütörtök, szombati napokon, mely az IC-re is vonatkozna. Többen utaznának és nem lennének üresek a vonatok

Dr.Ágoston Sándor 2008.05.26. 20:36:27

A 60-65 év közötti nyugdíjasok "nyugdíjas utazási szelvénye 16 db 50%-os és 2 db 90%-os kedvezményre jogosít. Ez 9 oda-vissza út. Sok kis nyugdíjas 2-3 hete szívesen elutazna a távolban élő gyermekéhez, de erre már kevésbé telik (egekbe szökő vasúti tarifák mellett). Ez lenne a valás kedvezmény azok számára, akik még nem érték el a "díjmentes utazási kort".
Javulna a vasút gazdasági bevétele is!

Gezuka 2008.06.07. 12:23:50

Nyugdíjasok is megvehetik a kártyát, kedves Sándor.
süti beállítások módosítása