Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.09.21. 09:00 erminavet

Buszok mennek majd a Megyeri hídon

Eljutott hozzám egy Volánbusz-közlemény, melynek lényege, hogy október 1-től a Szentendrére (és azon túl) menő elővárosi járataik zöme nem az Árpád híd elnevezésű metróállomás melletti buszpályaudvarról, hanem Újpest városkaputól indulnak majd, és ide is érkeznek. E járatok tehát nem az Árpád, hanem a tervek szerint előző nap megnyíló Megyeri hídon mennek át Pestről Budára.

Az új hídon nemcsak sárga, hanem kék buszok is járnak majd. Bár a BKV hivatalosan még nem közölte, a Kötött pálya információi szerint a 104-es járat egyik, 204-es számot kapó mutánsa jár majd át a rákospalotai Kossuth utcától a két újpesti metrómegálló és a Váci út külső részének érintésével Békásmegyerre, a Heltai Jenő térre.

Visszatérve a Volánbuszra, az alábbi járatok, amelyek októbertől a Megyeri hídon Újpestre mennek. (Zárójelben a külső végállomás.)

872 (Szentendre Püspökmajor ltp.), 880 (Esztergom), 882 (Visegrád), 884 (Dunabogdány), 889 (Pilismarót, Tahitótfalu), 890 (Tahitótfalu Váci rév), 893 (Surány).

Szentendréről, a Püspökmajor lakótelepről egy új járat is indul a budai oldalon maradók kedvéért, a 869-es a békásmegyeri Heltai Jenő térre megy.

Értékelni kétféleképp lehet a változást. Talán negatívum, hogy a távolsági buszok ezentúl még az eddiginél is kevésbe közelítik meg a belvárost. Elővárosi járatoknál azonban a többség bizonyára átszáll a metróra az első adandó helyen, valóban fölösleges, hogy a Volán-járat a dugóban pöfögjön még pár megállót beljebb, pláne Budán. Más szóval, helyes, ha a "közelvidékről" bejárókat ráhordjuk a kötött pályás gerinchálózatra az első lehetséges ponton.

Ami egy picit mégis fáj kockalelkemnek, hogy eddig azt hitem, a távolsági buszpályaudvarok elhelyezésének koncepciója van Budapesten, mégpedig az, hogy a metróvonalak és az 1-es villamos metszéspontjainál legyenek. Ilyen hely az Árpád híd metrómegálló, a Népstadion, a Népliget, és ilyen lesz majd az Etele tér, ha lesz ott 1-es villamos és 4-es metró.

A szerkezet szépségén túl ennek a rendnek annyi gyakorlati előnye lehet, lehetne, hogy megkönnyíti a Budapesten csak átutazók átszállását azzal, hogy két buszpályaudvar között elég egy BKV-járművet (az 1-es villamost bármelyik variációnál) igénybe venni. Magyarán az áthelyezés ront a Szentendrén túlról érkezők helyzetén, ha a Népstadionhoz (és a jövőben Kelenföldre) igyekeznek.

A vonattal továbbutazók számára persze eddig se volt, most se lesz "átszállásmentes átszállás" a Keleti pu. felé. Elvileg a 30-as busz útvonalának némi módosítása segítene ezen a bizonyára nem tömeges problémán, de fölösleges volna az átutazókat egy számos városrész lokális igényeit kiszolgáló járatra terelni. Az igazi megoldás az lenne, ha lennének a vasúton S-bahn-járatok, mondjuk Pilisvörösvár-Újpest-Rákos vonalon is, de ez a kérdés most túl messzire vinne a poszt eredeti témájától.

108 komment

Címkék: híd metró vasút közút városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr56673837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én 2008.09.21. 16:17:32

Akkor most hiába lett 2x2 sávos a Váci út felújított része, most ott lesz dugó, mindkét irányba :( És nemcsak a buszok miatt...
Lehet, hogy majd a budai oldal lesz járható-bb? :))
Mivel az új buszoknak nem lesz hely, hisz most sincs, nyugodtan bekanyarodhatnak a Tesco parkolóba is akár... :))
Vagy a Match előtt megszűntetik az autós parkolót, és oda is buszok állnak majd :))
Most ez viccesnek tűnik, de majd ha megvalósul... :)))

astrup 2008.09.21. 16:19:42

Így van, a rakpartok lezárása óta nem ritka a 30-40(!) perces késés sem a vonalon. Már csak abban reménykedem, hogy a 2-es út valami csoda folytán nem fog hasonlóképpen dugózni... :)

Zsolt 2008.09.21. 16:21:32

" lelkes 2008.09.21. 15:48:27
Szerintem a lehető legjobb megoldást találták az újpesti becsatlakozással."

Én is Dunakeszin laktam, de beköltöztem Pestre. Nem fő szempont volt, ugyan, de szerepet játszott az is, hogy Dunakeszire és onnan be Pestre manapság NEM lehet rendesen tömegközlekedéssel utazni...

Az újpesti végállomás valóban katasztrófa, tényleg balkániak az állapotok, főleg télen, hidegben, de a nyári meleg is gáz, mivel nincs váró. A híd miatt szélesítették az utakat közvetlenül Pest előtt, de hiába a 2-3 sáv, ha egy csomó lámpa és 60-as táblák fogják meg a forgalmat.... Befejezték az útszélesítést, de már most lassabb a forgalom, mint előtte volt. És még sehol nincs a híd miatt Budáról átjövő plusz forgalom.

Szal ha azt gondolod, hamarabb fogsz bejutni, akkor sajnos tévedsz, viszont cserébe fogsz kapni egy lepukkant, zsúfolt végállomást... Kívánom, hogy ne legyen igazam...

Én 2008.09.21. 16:22:06

Ja, még valami.
Én úgy gondoltam, hogy majd Káposztásról megy át busz a békási lakótelepere, ha már ott is van egy végállomás.
És az egyik felén ott a villamos, a másikon meg a Hév.
Á, ez túl egyszerű lett volna a bkv busznak, hídra fel-hídról le...

JoeBlack 2008.09.21. 16:28:39

És mi történik a 800-872-es viszonylaton közlekedő járatrokkal?
A Tron65 által említett állomásbontás esetén azok honnan közlekednek majd?

Zoo 2008.09.21. 16:38:05

Ha már a híd lábánál van egy megállója a 104-nek, akkor lehetne a volánbuszoknak is, mert egyszerűbb lenne átgyalogolni, mint átszállni Dunakeszi felől egy olyan járműre, ami átvisz a hídon.

Z 2008.09.21. 16:43:33

Azért arra kíváncsi leszek, hogy a már most is túlterhelt 2x2 sávos külső Váci út hogyan birkózik majd meg a Szentendre-felől rázúdulók tömegével...

1116001 2008.09.21. 16:43:56

Az árpádhídi állomás helyén új kerületi központot szeretnének létrehozni. Ami szerintem hülyeség, de ez most itt lényegtelen. A városkapui állomás szerintem jó ötlet, csak tényleg rendesen megkéne csinálni! De nem igzán látok ott neki helyet. A budai oldalon meg valóban jó lenne a buszt bevinni legalább az 1-esig, de ott nem igazán lehet kialakítani végállomás szerűséget. Ami legközelebb van az a bogdáni út, de az meg ugye még mindig messze van tőle.
A kezdetleges S-bahn-t én sem értem miért nem akarják megcsinálni a körvasúton. Mert szerintem igény is lenne rá, megfelelő állomáskiosztással és viszonylatokkal.

Pista 2008.09.21. 16:49:03

Egyszerűen nem értem azokat, akik "siratják" a régebbi, beljebb lévő Volán végállomásokat.

Kőbánya-Kispest: hogy ment be a sárga busz a Népligethez? Igen, az Űllői úton, a dugóban araszolva és lényegében üresen, mert akinek volt esze, az addig is a dugóban ácsorgás helyett átszállt a metróra.

Újpest-Városkapu: a helyzet dettó ugyanaz, a Váci úton jókat álldogált befelé menve a busz, itt is ott van a metró. Normális ember eddig is átszállt magától a metróra, a többieket pedig most rávette a Volánbusz az átszállásra :-))

Yendi 2008.09.21. 16:49:09

Egyébként ami nagyon bakis, hogy aki reggelente 7 és fél8 között próbál felülni Újpest Központban a metróra, az így is agybajt kap, mert kb. 5 perc mire lejut.. Ha még a békási + szentendrei tömegeket is hozzávesszük, akkor bedőlne az egész.

Megoldás:
-Vagy nagyon gyorsan elkezdeni építeni a 3as metrót ki Káposztásra, és onnan végrehajtani az átszállást, hogy Újpest Központban ne legyen ekkora tömeg..

- Ami mondjuk szóba jöhetne, igaz menetidő növekedéssel, hogy Káposztás mellett MÁV állomás hogy ne kelljen villamossal szórakozni Rákospalotáig, vagy ha ki akarjuk kerülni a halált Újpest Központban.

Yendi 2008.09.21. 16:57:16

Sikeresen benéztem: Újpest Városkapu..

Egyébként kíváncsi leszek, hogy a beérkező volánjáratokról hogy szállnak fel az emberek a már eleve tömött metróra.

Ilike 2008.09.21. 16:58:12

A dunakeszisek kapják be... röviden tömören. Az összes pesti paraszt Dunakeszire költözött ki, de csodálkozik, ha nehezebb Volánbusszal közlekedni, mint az ötpercenként járó BKV-val.. Több, mint 30 éve lakom Gödön, és nem egyszer a dunakeszis paraszt-bunkók miatt nem tudok felférni (urambocsá' leülni) a buszra, mert ők feltolják csakazért is magukat.. Pedig ott van nekik a horányi, a lakótelepi, (részben a fóti)... de neeeem, ők arra szállnak, amin a legtöbben vannak, és a leghosszabb úton megy.. Ráadásul MINDEN reggel jegyet vesz.. és bénázik a fizetéssel...
Szóval aki Dunakesziről írt ide, az jobb, ha befogja a pofáját, vagy, mint Zsolt nevű kommentelő, visszatakarodik Pestre...

Mellesleg ha Regokének nagyobb esze lenne, mint pofája, akkor rájöhetne, hogy ezek a buszok ELŐVÁROSI buszok.. Tök felesleges minden járatnak még +15 percig (vagy csúcsidőben tovább) araszolni az Árpád hídig. Igenis, jó döntés, hogy a Városkaputól indulnak a buszok!!

Ilike 2008.09.21. 16:59:14

Yendi!

Hidd el: LAZÁN... nincs annyira megtömve az a 2 azaz kettő percenként járó metró!

valaki 2008.09.21. 17:06:18

gramercy 2008.09.21. 15:40:21
"az 1-es villamost tovább kéne vezetni a bécsi út mentén egészen ürömig"
Sőt, szerintem egészen Sopronig.

Yendi 2008.09.21. 17:08:36

Ilike!

Hát reménykedjünk, mert azért eléggé agyhalál tud lenni 7 és 8 között.. Kápról bejárva a 14es villamos is súlyos.

Kb ezért szoktam rá a Rákospalota-Újpest >> Nyugati pu. vonalra, mert bent vagyok 10-15 perc alatt, másrészt kapok levegőt + Rákospalotán rengetegen szállnak le, így nincs tömve.

Yendi 2008.09.21. 17:13:29

"Z 2008.09.21. 16:43:33
Azért arra kíváncsi leszek, hogy a már most is túlterhelt 2x2 sávos külső Váci út hogyan birkózik majd meg a Szentendre-felől rázúdulók tömegével... "

Én arra leszek kíváncsi, hogy ha a külső Váci út egyesül az Árpád útról bedőlő dugóval, akkor mi lesz..

LHC 2008.09.21. 17:28:45

A Bécsi úton a 17-es villamost kellene kivezetni. Ha nem is Ürömig, de legalább addig, ahol az esztergomi elővárosi vonat metszi a Bécsi utat.
Ha pedig a 19-es villamossal összekötjük, akkor az Etele térig járna.
Ez ráadásul úgytudom tervbe is van véve.

Bakter 2008.09.21. 17:39:32

Húsz éve járok be naponta a Dunakanyarból az Árpád hídhoz, van némi tapasztalatom. Mindenki tudja, hogy megszűnik a buszpályaudvar és költözik, de hogy mikor és miként, vagyis a részletekről qrvára nem tud senki semmit. Csak az "én úgy hallottam, hogy..." kezdetű fülesekből próbál mindenki infóhoz jutni. Pedig okt elseje nincs olyan messze.
Egy pár hónappal ezelőtti tájékoztatón a volános fejes nyökögéséből annyit sikerült kivennem, hogy felmértek. Mégpedig azt, hogy a Szentendrei út mindig bedugul, és azért késnek a buszok. Ez igaz. De kérdem én, átmentek a Duna másik oldalára is felmérni? Mert én azt hallottam, hogy az is bedugul. Csak míg a budai oldalon volt menekülési útvonal a HÉV felé, addig a pestin legfeljebb egy kóbor pizzafutárt stoppolhat le az ember.
Úgy tíz éve a Városkapu felé dolgoztam, egy gettó volt. Most a napokban elmentem arra felderíteni a terepet: ugyanaz a gettó van ott. Ha már minden busz odaszáműznek, nem kéne legalább egy tisztességes várótermet építeni oda, kedves illetékes elvtárs?
Nem vagyok a változások ellen, sőt. De ezzel a változással fenntartásaim vannak.

eltés 2008.09.21. 17:51:13

Ilike!

Gratulálok színvonalas hozzászólásodhoz. Pont te parasztozol, mikor ha valahol tényleg parasztok laknak, akkor az Göd. Gratulálok!

Megkérdezném? Miért is jársz busszal, ha Gödről vonattal is lehet, mert Dunakeszivel ellentétben széltiben kicsi, és hamar kisétálsz a vonathoz? Mert akkor nem lehetne parasztozni, csak megkérdezni, miért nem épült meg a 3-as metró teljes szakaszában?

Elárulom neked, miért szállnak fel -én nem, mert bár Keszis vagyok, vonattal járok - a te szent buszodra a városom lakói: mert négyszer többen laknak itt, és kb. kilencszer többen használják a buszt, mint a Gödiek... és mert képzeld, a Horányi busz -ami amúgy ritka- befelé tömve van, és azért szállnak a te szent buszodra, mert arra már nem fértek fel stb. stb. stb.

Egy szó, mint száz: suttyó paraszt vagy, nemcsak mert ilyen a stílusod, hanem mert tájékozatlan vagy. Ha ugyanis tájékozott lennél, azt is tudnád, hogy Keszin a lakosok 17%-a jött Pestről, Gödön a lakosok 38%-a (KSH) azaz hozzátok mentek a Pestiek, ezért is kéne inkább azzal törődnötök, hogy az 1 db iskolátok helyett újak legyenek a "népességrobbanásotok" után, és nem parasztozni a szomszéd -valljuk be jobban működő- várost.

Sza 2008.09.21. 17:56:43

Szerintem akkor ennyi erővel mindegyik VOLÁNBUSZ csak Szentendre HÉV-állomásig járjon. Eddig ugyan tényleg dugoban araszoltak de ott volt a HÉV (bár az is csúcsra van járatva mostanában) mint menekülési útvonal. És azt figyelembe vették ,hogy amint megnyitják a hídat nem csak a buszok fognak rajta menni??? Akkor a Szentendrei út forgalma csökkeni fog ,a Váci-é meg nőni.
Egyébként ha jól tudom a 10-es úton közlekedő járatokat meg a Vörösvári út-Bécsi út kereszteződéséig fogják visszavágni.

dontals 2008.09.21. 17:59:09

Én is érintett vagyok errefelé, sajnos.

A buszról leszoktam, mert elképesztő állapotok uralkodnak. Nonszensz volt, amikor az Árpád-hídról kirakták a buszt a Smatch parkolójába (vagy nem is tudom melyik áruház van ott a régi remiz helyén) Bármiféle előzetes felkészülés nélkül. Nemhogy váróterem, de még egy padot is csesztek kitenni. Azóta egyszer jártam ott, de a jó ég se tudja, hogy hova fog még elférni ennyi busz, mert egyetlen másik kocsiállásnak sincs hely.

Jobb helyeken a tömegközlekedést fejlesztik, Magyarországon teljesen lezüllesztik.
Régi, ócska buszok, állandó tülekedés, az újabb buszokon nem kapcsolják be a szellőzőt, a fix ablakok miatt meg lehet fulladni.

Ez már csak hab volt a tortán, hogy kirakták egy áruház parkolójába a buszmegállót.

A MÁV úgyszintén borzalmas errefelé, 30 éves BHV-k, mocskos vonatok, mocskos állomások.

Tisztelt illetékeseknek ezeken kellene elgondolkodniuk, hogy miért nem járnak az emberek gyakrabban tömegközlekedéssel és miért jön annyi kocsi reggelente a fővárosba. Ezerszer jobb a kocsi, mint ezeknek a minősíthetetlen szolgáltatásait igénybe venni + egy halom pénzt fizetni érte!!!

SiD 2008.09.21. 18:00:49

Nagyon jól jönne egy
Szentendre- Dunakeszi
viszonylat, ami tkp lehetne egy Szentendre - Vác is. (Vác felé a sziget felé a kompig most is van járat, de aki vác felé megy, annak télen Pest felé kerülnie kell, ami elég frusztráló lehet.) Én Dunakeszire járok rendszeresen Szentendréről, az ablakomból rálátok a városra, de amikor elindulok, mindig elkeserít, hogy masszív 2 óra út áll előttem, Pest felé kerülve.

Vamp 2008.09.21. 18:14:53

Ki mért itt fel micsodát? Ezek után Békásmegyerre hogy a rossebbe lehet majd reggel eljutni mondjuk Tahiból? Rómaira? Aquincumra? Persze, Szentendre, hév, meg fél óra menetidő 12 perc helyett. A tervezéskor gondolhattak volna a III-kerbe járó iskolásokra is. Áldom az eget, hogy már rég elvégztem a gimit Békáson, és nem kell szopnom a hévezéssel, meg a förtelmes tömeggel.

Jó tanács: járjon mindenki stoppal. Ingyen van, gyors, és kurvajó kapcsolatokat szerez az ember!

Lajbi 2008.09.21. 18:19:43

off:
ebben a konyvben:(konyvbarlang.hu/index.php?sid=FyaiZkaB8lUw5ku&me=035005&te=14374) 20 evvel ezelott azt irtak, hogy Madridban nagyon alacsony szintu a helyi tomegkozlekedes.
Na ehhez kepest ma ez a kotottpalyas kozlekedes:
metro: www.metromadrid.es/acc_resources/pdfs/Plano_Metro_2008.pdf
s-bahn/cercanias/light-train (hol hogy nevezzuk): www.renfe.es/cercanias/madrid/mapa_zonas.html
(jeee, metro megy a repterre, ez 2 eve meg nem igy volt ...)
Es ennyien laknak:
www.irantour.org/spain/spainpopulation.html
Az elmult 2 evben annyi alagutat furtak, varoson belul, !!!AUTOKNAK!!! hogy a 2006-s iGo terkepppel lehetetlen Madridban kozlekedni!
Aki budipesten es kornyeken kozlekedik az egy jo nagyot szopik, ugyanis nem akkor kell utat/vasutat elkezdeni EPITENI - es nem a lapaton tamaszkodni - amikor mar az egesz varos elhetetlen a dugok es a buz miatt...
Es nem igaz az, hogy budipest az az a meretu falu, ami pont olyan "nagy" hogy mar nem, vagy olyan "kicsi" ahol meg nem lehet esszeru kozlekedest kitalalni. Csak persze ez a KITALALNI nem megy azoknak a bizonyos onjelolt - sogor/koma/urambatyam - szagembereknek akiknek ez lenne a dolguk, majd erre kapott milliardokat az illetekes elftarsak altal mukodtetett projektcegekbe exportaljak. Na itt van a problema.

Geri 2008.09.21. 18:24:14

az én buszom VK túloldalán áll... és még az is nehezen fér el... nem tudom, hogy hova akarják tenni azt a rengeteg buszt, ötletem sincs rá, amúgy tényleg nem rossz ötlet, hogy nem araszol a busz a Vácin befelé!

Galovits Annamária 2008.09.21. 18:34:59

A Demszky eladta IRODAHÁZ épitésére az Árpád-hdi buszpályaudvart! Jó sok korrupciós pénz fontosabb, mint az utasok érdeke! A Csigaház kell, nincs benne koncepció, Városkapunál NINCS se WC, se fedett váróterem, sőt, hely sincs! Aki pedig a budai oldalon dolgozik, szálljon át a zsúfolt és piszkosul drága HÉV-re? NEM FOGADJUK EL!

Galovits Annamária 2008.09.21. 18:46:10

Nem indokolták meg, miért JOBB és EURÓPAIBB egy kulturált Árpád-hidi buszpályaudvar HELYETT a Városkapu balkáninál is primitivebb, koszos, szűk, büdös és koszos hajléktalanok uralta szűk helye? NINCS FEDETT VÁRÓTEREM! Ismétlem, budapesti lapban jelent meg: IRODAHÁZ (citromsárga csicsapalota) a buszpályaudvar helyére! Szavazzon erre a baromra a...

Galovits Annamária 2008.09.21. 18:49:49

TELEKSPEKULÁCIÓ! Kizárólag erről van szó, NEM FONTOS AZ UTASOK ÉRDEKE!

algi 2008.09.21. 18:56:35

Hiába rendezgetik a menetrendet, amíg a sofőrök korrupcióját nem szorítják ki. Ők ugyanis nemcsak a jegyek árát nyúlják le, hanem a menetrendet is úgy változtatják, ahogy kedvük tartja.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.09.21. 18:58:59

Mondom a lényeget:
Körvasútra van szükség, amely a külső kerületeket is szépen összeköti.

Mentem párszor pld. Zuglóból Kőbánya-Kispestre 12 perc alatt. Csak ültem, és csodálkoztam, hogy ez is lehetséges.

Igazából felszíni metró kellene az M0-s mintájára, kicsit beljebb, és nagyobb megállóközökkel, mint a földalatti esetében (1 km helyett akár 5 km).

Yendi 2008.09.21. 19:16:37

"Epikurosz 2008.09.21. 18:58:59
Mondom a lényeget:
Körvasútra van szükség, amely a külső kerületeket is szépen összeköti.

Mentem párszor pld. Zuglóból Kőbánya-Kispestre 12 perc alatt. Csak ültem, és csodálkoztam, hogy ez is lehetséges.

Igazából felszíni metró kellene az M0-s mintájára, kicsit beljebb, és nagyobb megállóközökkel, mint a földalatti esetében (1 km helyett akár 5 km)."

Korrekt. Ezt nyugatra úgy hívják S-Bahn és qrvára nem hülyeség.

en.wikipedia.org/wiki/S-Bahn

melegen ajánlom a development részt.. 1891?? ejnye. Csak 100 évre vagyunk lemaradva..

Brumm 2008.09.21. 19:29:02

A környéki közlekedésre egyetlen megoldás van: rá kell venni a sok tahót, aki egyedül ül a kocsijában a dugóban és szídja a Demszkyt, hogy üljön már fel a környéki buszkora, HÉV-re, MÁV-ra. Ehhez persze az kell, hogy ne ritkítsák, hanem sűrítsék ezeket a járatokat, hogy ne csak az ajtóra tapadva lehessen rajtuk utazni. Ha a sok kretén egyedül autózó miatt nem lenne dugó (esetleg a 2 sávból egy lehetne buszsáv is), akkor a 2-3x gyakrabban járó tömegközlekedés lehetne alternatíva.

f.antal77 2008.09.21. 19:36:46

Yendi!

Újpest Központ végállomáson a metrószerelvény 2-3-4. kocsijában van zsufoltság - mert mindenki oda száll fel.. nehogy már hátrébb menjenmár... ugyan! Igy a metrószerelvény utolsó 3 kocsija gyakorlatilag üres, az Árpád-hid megállóig, mi több, az utolsó metrókocsi még a Deák téren is gyakorlatilag üres!!!

A drágalátos utasoknak is el lehetne magyarázni, hogy ne csak azokba a kocsikba szálljanak, amik a metrólejárat 10 méteres hatósugarában vannak......

Yendi 2008.09.21. 19:41:40

f.antal77 2008.09.21. 19:36:46

Szerinted én nem az utolsóba szállok? Középen esélytelen lenne.
Hátul még elviselhető valahogy... de amint Városkapunál megduplázódik a forgalom, akkor lesz kérdéses a helyzet.. mondjuk így is eléggé durva..

Vamp 2008.09.21. 19:55:33

Azt mindenki elfelejti, hogy akinek az évtizedes megszokás miatt pont Árpád-hídnál akadna dolga (mivel kiváló találkozóhely, és van is hely lebonyolítani ezt-azt, valamint kulturáltabb mint az az ótvar újpest), az metrózhat egy kisebb vagyonért.

3mb3r 2008.09.21. 20:00:21

féloff:

"Korrekt. Ezt nyugatra úgy hívják S-Bahn és qrvára nem hülyeség."

Konktrétan német nyelvterületen hívják így. Párizsban inkább RER-nek, Londonban Overgroundnak, Koppenhágában S-Tognak. Nálunk ez leginkább a HÉV: funkciója is ugyanaz, ráadásul több mint 100 éve meghonosodott a magyar nyelvben. Nem lehetne, ezt használni az S-Bahn helyett?

eltés 2008.09.21. 20:14:01

3mb3r!

Lehetne, de jelen állapotában alkalmatlan. Át kell(ene) építeni új részekre ÉS felújítani a jelenlegit... sosem lesz...

ezahelyzet 2008.09.21. 20:16:23

dontals: "Tisztelt illetékeseknek ezeken kellene elgondolkodniuk, hogy miért nem járnak az emberek gyakrabban tömegközlekedéssel és miért jön annyi kocsi reggelente a fővárosba. Ezerszer jobb a kocsi, mint ezeknek a minősíthetetlen szolgáltatásait igénybe venni + egy halom pénzt fizetni érte!!!"

a tisztelt illetékesek tisztában vannak azzal, hogy minden liter benzinből min 150 ft hasznuk van, míg a tömegközlekedés ráfizetés

graffiti · http://nincsnekemolyan.hu 2008.09.21. 20:21:46

Az a módosítás azt is jelenti, hogy reggelente a Dunakeszi felé menő forgalom megnő. Ezzel együtt nagyobb lesz a forgalom a másik irányba is. Én arra leszek csak kíváncsi, hogy a 2-es és 2/AB találkozásától a Megyeri hídig hogyan fog alakulni a forgalom. Merthogy azt az útszakaszt "elfelejtették" kiszélesíteni. Így is sokszor van dugó Keszi irányába, ez most majd állandósul.. mindkét irányba.. Komolyan, aki ezt az egészet így találta ki, addig kéne ütni, amíg mozog..

Deak Tamas · http://valtozomult.blog.hu 2008.09.21. 20:23:13

Ezt a sok sírós hülye pestit egy rakáson. Én monori vagyok, és ismerek egy csomó embert, aki innen még tovább buszozik a környező falvakba. Na azoknak mennyire elegük lehet, és még annyi fizut sem visznek haza, mint a drágalátos pesti sírós***ák.

dontals 2008.09.21. 20:23:45

Brumm!
Az a sok tahó azért nem ül fel a buszra, MÁV-ra mert már nem férnének fel. Tudom, hogy nehéz elképzelni, de reggelente sokan nem férnek fel pl. a vonatra, buszra így se! Akkor hogyan lehet azt mondani az embereknek, hogy járjatok már tömegközlekedéssel ti tahók, ne kocsival.

Elviekben persze ez lenne a megoldás, hogy az emberek tömegközlekedéssel járjanak be dolgozni, ne pedig autókkal, mert ezzel is növelik a forgalmi dugókat Budapesten. Csak tudod mi a bökkenő? Hogy aki állandóan ezt szajkózza, hogy járjatok már busszal meg MÁV-val, nos pont ezek az emberek nincsenek tisztában azzal, hogy az elővárosi közlekedés milyen bődületesen rossz, elhanyagolt siralmas állapotban van!

HOgy milyen az, mikor fagyba állsz 15-20 perceket hajnalok hajnalán abban bízva, hogy nem robbant le a busz és egyszer majd megérkezik (természetesen a menetrendet még alkalomszerűen se betartva), vonatnál nem szakadt le a felsővezeték. Hogy utána felférsz-e ezekre az (amúgy minősíthetetlen állapotban lévő) járművekre, mint a heringes dobozokban, vagy várhatsz és reménykedhetsz újabb 15-20 percet. Hogy félúton leszállít a sofőr, hogy sorry, eddig bírta a busz, szálljál át a következő (amúgy szintén tömött) buszra. Hogy a vonaton télen nincs fűtés, mert nem működik, nyáron pedig forr az ülés, mert elromlott benne valami fűtőberendezés. Hogy légkondícionálót nem szereltetünk ugyan a járművekbe (vagy ha szereltetünk akkor nem pazaroljuk az utasra), de a biztonság kedvéért fix ablakokat szereltetünk mind az új (haha- Németországban leselejtezett) buszokba mind pl. a most 30 évesen felújított BHV vonatokba, hagy fulladjon csak meg az utas! Mert ezeknek úgyis minden jó!
Hogy mikor berkezel az állomásokra milyen áldatlan állapotok fogadnak. Hajléktalanok, csőcselék. (Jártál-e mostanában a Nyugatiban? Hát megkockázatom az egész Balkánon nem találsz olyan dzsumbujt, mint ami ott van!)
Tudom még sorolni a példákat!

Utána pedig dohogjunk, hogy ez a sok tahó miért nem hajlandó tömegközlekedéssel bejárni!
Így kell ezt csinálni magyar módra!

Pista 2008.09.21. 20:25:33

3mb3r!

Az a nagy különbség az S-Bahn (Stadt-Banh, vagyis városi vasút!) és a HÉV (Helyi Érdekű Vasút) között, hogy az S-Bahn keresztül-kasul megy a városon és visz rengeteg utast, addig a HÉV behozza vidékről a népet, aztán jól kiteszi őket valahol, hogy most akkor tessék valahogy tovább utazni.

Szóval sajnos nem a nevükben, hanem a hasznukban van a nagy különbség :-(((

3mb3r 2008.09.21. 20:40:04

Pista: Az hogy a HÉV jelenleg nem jár át a városon, az csak a jelenlegi helyzetet tükrözi. Tervekben tulajdonképpen ez a HÉV is "S-Bahn" (5-ös metró ugyebár).

Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem lenne szerencsés egy régóta bevállt kifejezés helyett valami idegent hozni a magyar nyelvbe, ha nagyvonalakban ugyanarról van szó, pláne úgy, hogy az itt belinkelt wiki szócikkben is megemlítik.

Tehát szerintem érdemes lenne előbb utóbb minden sűrűn, ütemesen járó elővárosi vonalat egy HÉV hálózatba szervezni, aztán előbb-utóbb csak összeér a város alatt.

Szabika 2008.09.21. 20:40:40

Ilike!
Ennyi ésszel inkább maradj Gödön! Sokat tennél az emberiségért...

Brumm 2008.09.21. 20:43:00

dontals: Nekem mondhatod, én HÉV-vel járok be minden nap és oda-vissza 2 órát utazom, és ugyan marha nagy tömegben (amin segítene, ha sűrítenék a járatokat), de mégis csak mosolyogva megyek el a dugóban álló autóhegyek mellett, akiknek legalább 2x ennyi az út, mint nekem.

ezahelyzet 2008.09.21. 20:45:04

csak hogy én is írjak okosakat: nyugaton már feltalálták a 2 irányú buszsávot, ami 1 db buszsáv, csak az igényeknek megfelelően hol az egyik irányba hol a másik irányba egyirányú, azaz reggel/de a városba befele, du/este a városból kifele egyirányú. ezt pl a váci útra simán meg lehetne csinálni, sztem +1 sávra még lenne elegendő hely.

hétköznapi autós 2008.09.21. 20:54:57

én csak azt nem tudom, hogy hol fognak a buszok megállni, mert Városkapuban már így is elég szűkös a hely, arról nem is beszélve, hogy nincs a környéken meleg várakozóhely, ja és két helyről indulnak a buszok most is, iránytól függően...nem lesz nagy káosz, csak egy kicsi, olyan közös buszos (BKV, Volánbusz)

lakat 2008.09.21. 21:00:50

Aki Óbuda és Békásmegyer között lakik, és mondjuk Tahitótfaluba menne, akkor az most kerülja meg a fél várost? Vagy hévezzen ki Szentendrére és ott szálljon át? A hév hóval többe kerül, mitn a busz, hosszabb ideig tart kijutni vele kijutni a kötött pálya ellenére is. Vagy mi lesz azokkal a gyerekekkel akik akik szentendrén túlról járnak be Óbuda gimnáziumaiba? Erre gondolt valaki?

Pista 2008.09.21. 21:01:15

Mielőtt valaki azért nagyon belemerülne a tömegközlekedés előnyeinek ecsetelésébe és szidná a hülye autósokat, elárulom, hogy vagy 5 éve eszemben sincs BMV-t (busz, metró villamos) használni.

Én biza autózom, minden áldott nap otthonról a melóhelyre. Nekem kb. 11 km oda és 11 km vissza, az ugye 22 km/nap, egy átlagos hónapban ez 22x22 km, vagyis 484 km. Kisfogyasztású dízel autóm van, a városban fogyaszt 6 liter gázolajat 100 km-re, tehát egy hónapban a munkábajárás belekerül 4,84 x 6 x 310 Ft-ba. Ez ugye 9000 Ft.

A BKV bérlet mennyi is? 8250 Ft! Tehát az autózás 750 Ft többletköltséget eredményez csak havonta!!! Biztosítást fizetem akkor is, ha áll az autó, a súlyadót (vagy mi a szösz most a neve :-(( fizetem akkor is, ha áll az autó, az értékvesztés ketyeg akkor is, ha áll az autó...

Nade most jön a csattanó! A barátnőm nem messze dolgozik tőlem, tehát minde reggel elmegyek érte és elviszem dolgozni, majd délután hazaviszem. Ez naponta 6 km többlet, tehát így máris havonta felugrott 12 eFt-ra az üzemagyagköltség. Csakhogy így ketten nem veszünk BKV bérletet, tehát a kiadás 12 eFt, a megtakarítás viszont 16500 Ft !!!

Szóval aki nem egymaga ül az autóban, hanem legalább ketten vannak, annak már NEM ÉRI MEG A TÖMEGKÖZLEKEDÉST HASZNÁLNI!!!

Ez pedig oltári nagy gond, amíg ez nem változik, addig biza egy fikarcnyit sem fog csökkenni az autóforgalom Budapesten!!!

g5 2008.09.21. 21:03:38

Bárhogy nézzük, az egyetlen hosszú- távú megoldás, ha a Metro kijön Káposztásmegyerre és ott épül egy XXi. századi vasút ( Dunakanyar, Veresegyháza) busz (távolsági és agglomerációs) és P+R központ, megfelelő szolgáltatásokkal.Minden más csak maszatolás, rengeteg megalázó helyzettel, szégyenkezni valóval, balkánnal. Mindez több ütemben 5 év távlatában- ebből 2 év alatt a Metro kivételével mindent meg lehet csinálni és terület is van. Mindez kapcsolódhatna a Dunakeszi bevárlóközponthoz és a megnyíló akvaparkhoz is.

hercules 2008.09.21. 21:05:54

Újpest Városkapu, Vác felé menő buszok oldala:
-Már van WC konténeres
-van pad 3db. összesen 9 ember tud leülni
-van összesen 3 esőbeálló itt is 9 ember fér el.
Szerintem ezek a nagyberuházások egy időre elvitték a Volánbusz összes pénzét!
Kellemes érzés állni az esőben és várni, hogy a sofőr indulás előtt kb 4-5 percel(néha a menetrend szerinti indulás időpontjában) kinyissa az ajtót és bebocsájtást engedjen szent buszába.
Eme járművet nyaranta nyugodtan hívhatjuk marhavagonnak utalva a buszok szellőzésére.
Ja, igen Budapesten mindenki a Combinok hűtésével foglalkozott.
Na de hogy mi van a távolsági buszokon(egyesek kedvéért vonatokon), azzal senki sem foglalkozik.

Sunsertes 2008.09.21. 21:10:31

Hali!
Most voltam Nurnbergben 4 napot es lettetem az arcom.Dugo csak az autopalyan volt.A buszra elol kell felszallni es mutatni a jegyet v berletet, amit a sofortol is megvehetsz.A metrokocsik bekamerazva,egy graffitit v karistot sem latni.Ja, kb 3 honapja az egyik szakaszon vezeto nelkul jarnak az uj metrok, amire kerekpart is fellehet vinni kerek kiszedes nelkul.Es rengetegen nyomjak a pedalt,az egyik megallonal a felszinen kb 200db bringat szamoltam meg lezarva a parkoloban.
HAli!

monkat 2008.09.21. 21:14:57

A szentendrei szigetről járok dolgozni Újbudára Amikor összetörtem a kocsim, és busszal jártam be , napi átlag 4 órát utaztam. Boldogan szállnék fel vonatra, hajóra, repülőre, csak hogy autozni ne kelljen. Meg tudja szervezni nekem valaki?

És mi lesz a szépen kiépített Árpád hidi megállóval. Megtarják annak pár járatnak Üröm felé?

g5 2008.09.21. 21:20:23

Az Árpád hídi buszállomás megszűnik és ott egy új központ épül ( kb. egy éve már kiírták ráatervpályázatot). A közlekedési csomópontot kijjebb tolták a Városkapuhoz. Mindenki tudja, hogy ez nem megfelelő. A kérdés az, hogyan lehet nyomást gyakorolni. Tüntetés,civil szervezet stb. Ezek az eszközök maradnak, ha nincs felelős várospolitika. Mostmár a megoldás csak a Káposztásmegyeri összevont közlekedési központ lehet ( Metro, vonat, busz, P+R )

hercules 2008.09.21. 21:21:56

g5!
Teljesen igazad van. Káposztásmegyer végén: metró, vonat, Volánbusz, m0,P+R.

g5 2008.09.21. 21:23:59

Szigetről a "bejárók" szervezzenek egy hajójáratot. Erre meg lehetne kérni magán hajózási társaságokat.
Surány-Horány- Margitd híd- Gellért tér útvonalon , menetrenddel. Csak ez segít. E kb. 40 perc lenne. Reggel félóránként indulással, kerékpár vitellel stb.

PTibor (törölt) 2008.09.21. 21:32:03

úgy bírom, mikor jön valaki, és kifejti, hogy a buszokat leszámítva, nagyon sokan fognak átmenni a hídon pestre, és így ott hatalmas dugó lesz, míg budán nem...
MERT EGYIRÁNYÚ A HÍD?
nyilván nem 1:1 arányú a cserélődés, de lesz

A másik sokszor felmerült kérdés, hogy az autós üljön vissza a buszra.. ez egy jó kis spirál: emberünk autóba ül, csökken a volán utasok száma, kisebb bevétel eredeti kiadás.. jön a ritkítás, újraszervezés, stb.. ez pedig máris újabb embereket lök ki a volán utasai közül, és kezdődik előre..
nem kevés lóvét kéne a tömegközlekedésbe ölni, majd nem kevés ideig kellene várakozni, hogy elinduljon ennek a spirálnak a megfordulása..

És persze lehetne újabb útvonalakat, körHÉVeket létrehozni, de egyenlőre - szerintem -, azzal kéne folglalkozni ami még megvan, hátha menthető..

June 2008.09.21. 21:36:09

Amíg Mo.-n mindenki annyit lop a különböző fejlesztési, építési pénzekből amennyit nem szégyell, addig itt érdemi változás nem fog történni, nem csak Bp.-n és környékén, de az egész országban.
A körvasútsoron menő vasúti körgyűrűn tuképp nem kéne olyan sokat alakítani, a legfontosabb dolog már megvan hozzá (a sín), csak mondjuk a frissen kicserélt északi összekötő hidat csinálhatták volna két sávosra is, mint ahogy már a hosszú évtizedek során az esztergomi vonalat is megcsinálhatták volna két pályásra, és akkor nem kéne egom-ba menet és egom-ból jövet 10 perceket várni a szemközti vonatra minden nagyobb állomáson. De mint mindent, ezt is csak ígérgetik, az utazó emberek pedig szívnak, mint a torkosborz.

Vegha 2008.09.21. 21:42:00

Az egész bibi, ami miatt itt mennek az anyázások, azok ugyanúgy itt vannak, mint a városvezetésben: pontosan a fejekben. Elnézést kérek az érintettektől, de Ti komolyan azt hiszitek, hogy bármi is történni fog attól, hogy közösségi(!) közlekedés helyett autóba ültök ? Aki egy kicsit is reálisan lát, az nem a saját kényelmi kiútját keresi, hanem a probléma megoldását:
- HA(!) igaz az, h. nem lehet felférni a buszra/vonatra, akkor azt valahogyan az illetékesek tudomására kellene talán hozni, nem ? (sajnos) Nem várható el 2008ban, hogy a döntéshozók terepszemlét tartsanak a saját terepasztalukon. Ellenben ha dugig van a panaszkönyv bejegyzésekkel, a forgalmi irodákban és a jegypénztárakban különféle módon és formában az utaz(ni vágy)óközönség NYOMOT hagy nemtetszésének (uram bocsá' igényének), arról talán értesülni fog az is, aki tenni tudna az ügy érdekében. vagy nem ?
- Pontosan ugyanez vonatkozik a másik oldalra is: aki már használja, de elégedetlen vele.
Emberek! Nem itt kell posztolni és puffogni egy szaros (bocs!) blogban!
Ha én vezetném bármelyik közlekedési társaságot és végig kérdezném az egész céget, az utasok véleményeiről valószínűleg mindent rendben találnék. MERT AZ EMBEREK SEHOVA SEM PANASZKODNAK!
Nem értem ebben az országban miért várja mindenki azt, hogy a szájába repüljön a sült galamb.
Hahó! Ébresztő! 2008-at írunk! az információtengerben még mindig kommunikációs problémák vannak, mert az emberek nem merik kinyitni a szájukat!

guszti 2008.09.21. 21:43:32

Két dolog jutott eszembe, az egyik a körvasút-hév kapcsán, jónak tünik az elképzelés, csak ha a szokásos tempóban csinálják, az 10-15 év, és a reális költség 10-20x-osa, szóval ha a monnyonle részt nézzük, akkor igen, első körben a hatalom gépezetében kellene sürgősen lecserélni egy-két berágott csapágyat meg zárlatos trafót. Aztán talán lehetne végre értelmes dolgokról beszélni. Mint például a körvasút-hév.
Addig viszont, hamár praktikus és anyagi okokból a városkapu lesz a "sárgabusz-átszálló" csomópont, valahogy ki lehetne rugdosni az elvtársakból, hogy építsenek egy emberi méltóságot kevésbé sértő állomást, ami elbírja a várható forgalmat. Akár azt a match-ot is át lehet paterolni valamelyik új építésű gagyipláza aljába a környéken, a remízt szerintem simán "visszakövetelheti kárpótlásként" a tömegközlekedő réteg, nekem tökre tetszik az a ház, sajnálnám ha legyalulnák...
És akkor addig is, amíg nem tud lenni S-Bahn-HÉV mert mi magyarok vagyunk és azok is maradunk, legalább a 3/69-es villamost ki lehetne hosszabbítani valahogy, a sinek mentén, hogy elérje a szép új városkapu-csomópontot? Mindjárt lenne még egy extra Örs-kapcsolat, kötöttpályás, aus Hannover, király.
..
Másik téma, hogy a tágabb környék utasforgalma pontosan hogyan változik várhatóan, arról nem írt még valahol valami okos ember? Merthogy a Váci-Szentendrei forgalmából most lejön nemcsak a híd, de a körgyűrű összeérése miatt is. Vagyis aki Szentendre felől mondjuk Üllő vagy Csepel felé halad, az nem terheli az Árpád hidat és a két parti sugárutat sem. És ehez kapcsolódik az, hogy igen, legalábbis sárgabuszból nem lenne minimum sok értelme nemcsak Szentendre-Dunakeszi, de ugyanabból az irányból -Csömör, -Szigetszentmiklós, -Diósd viszonylatoknak is? Vagyis hogy ne csak a hidat használja ki a volán, hanem a végre összefüggő körgyűrűt is?

Galovits Annamária 2008.09.21. 21:44:03

Buszsáv: a Szentendrei úton befelé hosszú szakaszon VAN buszsáv, de az sem segít, mert a Kaszásnál nem mehet senki a budai alsó rakpartra. Ezért ragad be a dugóba az összes Volán és BKV busz! Hogy a jó életbe fogok bejutni Óbudára, ahol dolgozom? Szálljak át: DE HOL? Baromság az Árpád-hidi buszpályaudvar megszüntetése. A Demszky ne ugráljon, nem is budapesti! Budaörsi. Semmit sem tud a Szentendrei útról, se a Városkapuról! Oda kéne vinni és kiállítani a zuhogó esőbe, egész napra. Ázzon pocsékká. WC van, olyan nyári fajta, hidegben befagy. Váróterem: NINCS... Balkán? Inkább Timbuktu.

guszti 2008.09.21. 21:44:05

Két dolog jutott eszembe, az egyik a körvasút-hév kapcsán, jónak tünik az elképzelés, csak ha a szokásos tempóban csinálják, az 10-15 év, és a reális költség 10-20x-osa, szóval ha a monnyonle részt nézzük, akkor igen, első körben a hatalom gépezetében kellene sürgősen lecserélni egy-két berágott csapágyat meg zárlatos trafót. Aztán talán lehetne végre értelmes dolgokról beszélni. Mint például a körvasút-hév.
Addig viszont, hamár praktikus és anyagi okokból a városkapu lesz a "sárgabusz-átszálló" csomópont, valahogy ki lehetne rugdosni az elvtársakból, hogy építsenek egy emberi méltóságot kevésbé sértő állomást, ami elbírja a várható forgalmat. Akár azt a match-ot is át lehet paterolni valamelyik új építésű gagyipláza aljába a környéken, a remízt szerintem simán "visszakövetelheti kárpótlásként" a tömegközlekedő réteg, nekem tökre tetszik az a ház, sajnálnám ha legyalulnák...
És akkor addig is, amíg nem tud lenni S-Bahn-HÉV mert mi magyarok vagyunk és azok is maradunk, legalább a 3/69-es villamost ki lehetne hosszabbítani valahogy, a sinek mentén, hogy elérje a szép új városkapu-csomópontot? Mindjárt lenne még egy extra Örs-kapcsolat, kötöttpályás, aus Hannover, király.
..
Másik téma, hogy a tágabb környék utasforgalma pontosan hogyan változik várhatóan, arról nem írt még valahol valami okos ember? Merthogy a Váci-Szentendrei forgalmából most lejön nemcsak a híd, de a körgyűrű összeérése miatt is. Vagyis aki Szentendre felől mondjuk Üllő vagy Csepel felé halad, az nem terheli az Árpád hidat és a két parti sugárutat sem. És ehez kapcsolódik az, hogy igen, legalábbis sárgabuszból nem lenne minimum sok értelme nemcsak Szentendre-Dunakeszi, de ugyanabból az irányból -Csömör, -Szigetszentmiklós, -Diósd viszonylatoknak is? Vagyis hogy ne csak a hidat használja ki a volán, hanem a végre összefüggő körgyűrűt is?

monkat 2008.09.21. 21:53:30

g5: kösz az infókat. Sajnos a hajójárat szervezés nem egyszerű dolog, már volt próbálkozás. vamp: Mindenesetre egy biztos, a szentendrei kistérség Budára tartó tömegközlekedőit totál hazavágja ez az új rend - befelé, és a dunakanyarba tartó budaiakat - kifelé. Itt a régióban csönd van, mintha senki sem tudna semmit. Egyik önkormányzatról sem tudom, hogy tiltakozott volna.

dontals 2008.09.21. 21:58:55

Vegha!
Ha te tudnád hány levelet küldtem a Volánnak még évekkel ezelőtt! Még csak válaszra se méltattak! Azóta otthagytam őket.

Szerinted talán nincs mindenki tisztában azzal (főleg ezeknél a vállalatoknál), hogy milyen rossz a helyzet? Dehogynem! A döntéshozók is pontosan tudják.

Az a gond, hogy 40-50 milliárdot is áldozni kellene csak az északi agglomerációra, hogy az megfelelő színvonalú lehessen. Ennyi pénzt viszont nem hajlandó áldozni erre senki. Most szerinted kinek kellene szólni, hogy vigyék a kohóba a szétrohadt vonatokat és hozzanak helyette a kornak megfelelő színvonalút?

astrup 2008.09.21. 22:15:10

Kedves Galovits Annamária!

Pontosan hol is van buszsáv a szentendrein, a felüljáró utáni egykétszáz métertől eltekintve?

Norelle 2008.09.21. 22:19:43

Én 10 évig vonatoztam be Vác környékéről Pestre, sajnos nem a fő, gödi vonalon, hanem a veresegyházin, ahol ürültünk, ha óránként egy vonat megy. Ma ez csúcsidőben kettőre bővült. Ez az út kezdetben 50 perc volt, ma már ugyanez a menetrend szerint is 1 óra 5-10 perc!!!! A 40 km-es távolság nem változott. Most Szentendrén dolgozom, ide is tömegközlekedéssel jártam be fél évig, napi szinten 4 órát vett el a munkán kívül csak az utazás. Ha az esti vonatomat lekéstem, várhattam 1 órát, s máris 5!! órára növekedett ezáltal az utazással kapcsolatos idő. Na, ezt untam én meg! Letettem a jogsit, s elkezdtem kocsival bejárni. S most a napi utazással töltött időm maximum 2!!!! óra. Ha megnyitják a hidat, ez 50 percre redukálódik. Tényleg kitartóan tömegközlekedtem, de ezek után senki nem tudna olyan érvet felhozni, hogy én ismét visszaszokjak rá!

Geri 2008.09.21. 22:29:55

Pista:

kihagytad a számításból a szervízköltséget, amortizációt, ameddig jársz a kocsiddal... illetve a legfontosabbat, hogy az ember többnyire nem csak dolgozni jár, sztem a többség sokat rohangál a városban, és ha azt a távot osztod le a bérlet árából akkor már régen az autó a veszteséges!

én sem vagyok feltétlenül tömegközlekedés párti, mert koszos, zsúfolt.... viszont ha sokat járkálsz, akkor hihetetlenül olcsó és csúcsforgalomban a leggyorsabb!

g5 2008.09.21. 22:31:38

Ismerve a Pestre járás napi kínjait az a gyanúm, hogy itt nagyobb dolgokról van szó. A fővárosból 300.000 ember költözött el a rendszerváltás óta. Ez jelentős adókiesés. Úgy lehet az embereket visszacsalogatni, ha megnehezítjük a bejárást. Hogy vágyjanak újra Pesten lakni. Az agglomerációban élni egyre nehezebb, szlömösödik, rossz a közlekedés, nincsenek intézmények , sokszor két autó kell. Egyre drágább és a levegő sem jó már. Meg is indult a visszaárámlás. Pesten meg egyre jobb lakni ( városrehabilitáció, hangulatos gyalogos városrészek, jobb közlekedés ) egyszóval félek, hogy balekek vagyunk. Itt élünk, kölcsönökkel a nyakunkban, nehzített körülmények között, bár óhatatlanul kicsit tágasabban.

rp-bubu 2008.09.21. 22:52:41

"Regoke 2008.09.21. 15:44:50" Dunakesziről minek mész busszal Pestre, főleg ha a Nyugati közelében dolgozol? Ott a vonat. Sűrűn jár, felférsz mindig, és gyors.

wuppa 2008.09.21. 23:14:39

Aki ezt a tervet kiötölte, azt kéne bejáratni, mondjuk Leányfaluról naponta a Margit-hídig oda-vissza. 10e-rel drágább havonta és fél órával hosszabb naponta...
És mindenki csodálkozik, hogy dugó van és mindenki kocsival jár!
Komolyan mondom, nevetséges! Hát hogy a rossebbe ne járjak mással, ha fele (!) annyiba és fele időbe (dugóval együtt!) kerül?
Persze misszió meg környezettudatosság és fenntartható fejlődés meg minden, de ez a nagyokosokra miért nem vonatkozik?

Az kevés, hogy q bosszús vagyok!

Fedup Sári 2008.09.21. 23:22:47

Én egy Vác-Békásmegyer (vagy még délebbi végállomással Budán) járatról álmodozom. Jelenleg ugye az Árpád vagy a Margit hídig kell kerülni ezen az útvonalon.

A buszok kiebrudalása az Árpád hídtól az újpesti "intermodális csomópontig" meg tényleg felháborító, pontosan tudja mindenki, hogy a cél kizárólag a buszpályaudvar területének értékesítése --, illetve a megfelelően visszaosztott pénz. Kivéve a hivatalos kommunikációt. De ezt ebben az országban minden további nélkül meg lehet tenni.

Mintamókus 2008.09.21. 23:32:41

Tömegközlekeggyetek csak. Békávé új szolgáltatást vezetett be, fogódzkodni nem kell, mert odaragadsz a kosztól. Elmúltam 50 éves, ez az ország ilyen lepukkant ócska pöcegödör az én életemben még sose volt.

Mintamókus 2008.09.21. 23:34:22

Szenny Máfia Országa.

kzol 2008.09.22. 00:39:50

Eddig a hajó volt az egyetlen jó ötlet.
Legyenek jó hosszú észak-déli és cikk-cakk járatok, nézzen úgy ki a Duna, mint a velencei lagúnák. Ha lenne Dráva utca / Szt. István park -> Batthyányi tér / Margit-híd viszonylat, én is azzal járnék. Viszont így, hogy Újlipótvárosból metró / 75-ös troli + 4/6 villamos kell a Budára való átjutáshoz és az átszállással időveszteség, hát inkább az autó. Legalábbis addig, amíg le nem zárják a Margit -hidat (is).

kzol 2008.09.22. 00:46:57

Amúgy meg üdvözlet minden agglomerációnak lakónak Újlipótvárosból, a gyalog-mindent-elérek-max-40-perc-alatt országból (csak hogy paraszt legyek). Ráadásul a nők szemében valahogy menőbb, ha azt mondom, Újlipótban lakom, mintha a Göd szóval kellene barátkozniuk. A gyerekeitek biztos szeretni fognak majd 16-17 évesen, amikor esélytelenek lesznek eljutni egy este 8-kor kezdődő moziba, mert 10-11 órakor már nem tudnak hazajutni. Esetleg majd Ti ráugrotok a rudira, hogy érte menjetek. És akkor napjában kétszer járjátok meg a ma szidott útvonalat. Lényeg, hogy Ti voltatok a kemény gyerekek 10 éve, amikor kiköltöztetek, mert az menő volt és mindenki hülye csóró és igénytelen volt, aki benn maradt. Mert Ti aztán előre gondolkodtatok, ugye?

guszti 2008.09.22. 01:03:55

bocs, nemtudom mér lett kettő belőle...

modalsplit 2008.09.22. 02:47:24

Dunakeszire nem lenne jobb megoldás egy belső tömegközlekedés, ami a Nyugatiba közlekedő vonatra hord rá?

modalsplit 2008.09.22. 02:52:20

"Úgy lehet az embereket visszacsalogatni, ha megnehezítjük a bejárást. Hogy vágyjanak újra Pesten lakni."

Nem nagyon értem ezt a hozzászólásodat, mert az intézkedést nem a BKV, hanem a Volánbusz hozta, ami állami cég, tehát neki teljesen mindegy, hogy Budapesten hányan laknak.

Budapestnek meg nem érdeke, hogy rossz legyen az agglomerációs tömegközlekedés, mert az autóforgalom a várost terheli.
Például a szentendrei HÉV-et budapesti pénzből működtetik.

Villy 2008.09.22. 08:18:55

Ha jól értem Esztergomba a 800-as ezentúl is az Árpád-hídtól indul, csak a 880-as nem. Pedig már majdnem felhúztam magam, hogy kóvályoghatok Pesten.

regoke 2008.09.22. 08:50:16

rp-bubu 2008.09.21. 22:52:41

Mert a vonatállomás messze an onnak, ahol lakom, és ha lehet, még jobban utálom, mint a buszt .)

csikicsoki 2008.09.22. 09:14:45

Aki a szentendrei és békási buszok újpesti érkeztetését kitalálta, az ismeri egyáltalán Újpest-Városkapu környékét?
Jelenleg néhány sárga buszon kívül onnan indul és oda érkezik még az egyik 96-os busz, ami csuklós, és a lakótelepi 121-es járat is. Ha egy sárga vagy kék csuklós bent áll a kis buszöbölben, a következő busz már egyáltalán nem fér rendesen be mögé, vagy a söfőrnek kell nagy bravúrokat csinálni, hogy valahogy kiaraszoljon a bent álló mellett és ki tudjon furdulni!
Káosz lesz, ez biztos, busz- és emberhegyek egymáson. Arról nem is beszélve, hogyha ennyi embert rászabadítanak a metróra, a reggeli csúcsban már eleve tömötten érkező metróra nem fognak felférni a tömegek.
Vannak ennek értelme?
Se egy normális buszvégállomás nincs - és talán nem is lesz, mert semmiféle előkészület erre nem történt a környéken-, se elég sűrűn nem fogják indítani a mettrót a végállomásról.
Belegondolva, az az érzésem, hogy a jónak álcázott cselekedet aboszolút mértékben kicseszés lesz!
Megfontolásra ajánom az illetékeseknek!

Dezzie 2008.09.22. 09:23:25

Szóval az Üröm felé tartó buszok a Bécsi és Vörösvári úti kereszteződésig jönnek csak be? Oda, ahol két buszöböl van mindössze, egy-egy táblával a viszonylatoknak, a szabad ég alatt?
Se vécé, se fedett megállók, nemhogy még fűtött váró! Egy-egy helyre maximum egy busz fér, hol várakozik a többi? Hol várnak a sofőrök? Te jó ég, hát ott nincsen semmi! Ezt akkor október elsejétől...?

Cicőke 2008.09.22. 09:25:57

De miből gondolják, hogy mindenki a metrót akarja elérni! Leányfalu és Aquincum között utaztam. Most vegyek HÉV bérletet, vagy kerüljem meg a várost vagy sétáljak át a vasúti hídon??? Miért nem jön a busz legalább Békásig??

Farkas B. 2008.09.22. 09:29:29

Cicoke: vegyel autot! Ahogy (nalunk) a vilag halad hosszutavon azzal jarsz a legjobban... :-((

Xanadu 2008.09.22. 09:49:17

Pomázt és a pomázi néhány tízezer embert meg megint szépen figyelmen kívűl hagyta a két közlekedési vállalat!
Pomázi ember maradjon a seggén, vagy legalábbis budán...hiába van a híd a szomszédságában, és hiába kell elviselni a ránktóduló óriástranzitforgalmat, a kellemesebb hatások már elkerülnek minket!
Legalább valamely volánjárat érinthetné Pomázt, no már nem csak azért mert amúgy is útbaejthető lenne, hanem a pár tízezer lakos kedvéért esetleg...

De sebaj, majd autóba ülünk mind, külön-külön, és akkor a többieket mi is szivatjuk, meg persze magunkat is közben,de akkor legalább nem csak mi szívunk miattuk...:-)

kommentolo 2008.09.22. 10:02:41

Hajozni vicces, csak boszme sokat fogyaszt.
Vaci vonat elvileg tokjo dolog, csak az utolso par kilometert Rakosvalamitol a Nyugatiba (ami az elso erdemi BKV csatlakozasa) lepesben teszi meg 20-30 perc alatt. Ugy 5-10 evvel ezelett legalabbis igy volt. De szoljatok ha mar nem, vagy ha mar Ujpesten metrora lehet rola szallni.

szörcsendzsin 2008.09.22. 11:22:37

Haho,

Meg tudná valaki mondani, mikor nyitják meg a megyeri hidat?

Nekem ez az egész totál káosz.

köszi : szörcs

Robin 2008.09.22. 13:42:02

ezahelyzet 2008.09.21. 20:45:04
Mintha a 11-es busz is ilyenen járna - tehát ismerik nálunk is!

Galovits Annamária 2008.09.21. 21:44:03
Tájékozódj előbb, nem budaörsi, budakeszi - azért nem egészen ugyanaz, ha már a tényeknél tartunk

kzol 2008.09.22. 00:39:50
ötletnek lehet, hogy jó, de látnád csak a most közlekedő kishajókat milyen állapotban vannak, és az éves felújítás mit jelent. Hogy lehetne korszerű kompokat, kishajókat üzemeltetni - tény, de az is, ahogy nem teszik a többi eszközzel, ezzel sem, hogy valódi felújítást végezzenek. Még a végén használnák az emberek....

csikicsoki 2008.09.22. 09:14:45
majd kitalálják a gyorsított metrót (persze nem új, fejújításkor ki szokott hagyni megállót), majd most is lesz. Indul a végállomástól, és nem áll meg mindenhol. Simán be lehet illeszteni a forgalomba, és akinek jó, még örülni is fog neki, kisebb zsúfoltság, gyorsabb célbaérés - vagy ez butaság?

Dezzie 2008.09.22. 09:23:25
a BKV-nak van, majd osztozkodnak (ott a villamosvégállomás, nem?)

Cicőke 2008.09.22. 09:25:57
biztos lesz ilyen is, amig nem teljesen tiszta a kép, addig infot kell gyűjteni. Hivatalos leíratot és tájékoztatót még nem láttam ezekről a változásokról, te igen?

Xanadu 2008.09.22. 09:49:17
Erre szokták azt mondani, hogyha Pomáznak van rá szüksége, csinálja meg Pomáz! Aztán ha más is használni akarja, fizesse meg. Ilyen egyszerű. A déli településeknél már működik...

szörcsendzsin 2008.09.22. 11:22:37
legutolsó információim szerint 30-án

Zsolt 2008.09.22. 14:29:18

" Ilike 2008.09.21. 16:58:12
...
dunakeszis paraszt-bunkók...
Szóval aki Dunakesziről írt ide, az jobb, ha befogja a pofáját, vagy, mint Zsolt nevű kommentelő, visszatakarodik Pestre..."

Ilike!

Köszi ezért a színvonalas hozzászólásért. Szerencsére a gödi embereket én nem a te stílusod alapján ítélem meg, vannak ott rendes emberek is, ismerek is párat, de te igazi sültparaszt vagy, és ami a nagyobb baj, erre még büszke is.... :P


"Mellesleg ha Regokének nagyobb esze lenne, mint pofája, akkor rájöhetne, hogy ezek a buszok ELŐVÁROSI buszok.. Tök felesleges minden járatnak még +15 percig (vagy csúcsidőben tovább) araszolni az Árpád hídig."

A Váci út többsávos, a buszok NEM ott araszolgattak, hanem a Külső Váci úton. Ott a helyzet az +1 sávval alig javult, a lámpákkal, forgalomkorlátozással viszont romlott... A Plázánál már volt értelme átszállni a metróra, de Újpest Városkapunál nem, mivel a pár perc nyereséget elvitte az átszállás ideje. (A Plázától meg 5 perc volt az Árpás híd, és nem volt általános jelenség az araszolgatás.)

"Igenis, jó döntés, hogy a Városkaputól indulnak a buszok!! "

Ahogy gondolod. Engem már nem érint különösebben, szívni te fogsz vele... Majd írd meg a véleményed pár hét múlva, érdekelni fog... :))))

NAR 2008.09.22. 19:08:22

Azért annak van értelme, hogy a csúcsforgalomban nem a Szentendrei és a Váci utakon állnak a buszok, hanem az első adandó alkalommal átszálnak az utasok valami dugóérzéketlenebb járatra. A gond az, hogy ha átterelik a buszokat, akkor a budai oldalon Szentendre lesz az utolsó ilyen pont, onnan meg kicsit lassú a HÉV... Talán meg lehetne csinálni, hogy a buszok továbbjönnek a 11-es úton Békásmegyerig, a Pünkösdfürdő utcánál balra, megint balra a Madzsar József utcára, a HÉV-megállónál megáll, aztán végig az utcán, ki a 11-esre és jobbra fel a hídra. Talán 5 perccel lenne hosszabb a menetidő, mintha egyből átmenne a hídon. Vagy csúcsidőben (ha jól láttam reggel 7-8 között 5-6 percenként jön busz) lehet, hogy elég, ha minden második busz csinálja ezt.

pucros · http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9180302 2008.09.22. 21:38:05

Az 1-es villamos szerintem ne Ürömre menjen, hanem be a hegy hasába, Szépilonát érintve Gazdagrétre.
Az S-Bahn meg az Aguincumi híd autói pedig a Kunigundára kanyarodva ugyanitt mehetnének be a hegybe, csak ők rövid hűvösvölgyi (Stop-Shop) felbukkanás után Budakeszire, Budaörsre tovább.

Christo · http://metros.hu 2008.09.22. 23:29:49

Majd ha megépül az Aquincumi híd, egy kis sétával talán Városkapuról is elérhető lesz egy villamosvonal :P

Szerintem nyugodtan továbbmehetne Árpád hídig az összes buszjárat ami most Városkapunál áll meg. Aki Árpád híd és Városkapu közt szeretne eljutni valahova annak elmegy a kedve a buszozástól... ha már két vagy három utas autóba ül, az jobban leterheli a Váci utat mint egy busz.

Baró 2008.09.24. 09:12:06

Sziasztok!

Nos igazából én is gondolkodtam rajta, hogy BP-n kellene maradni, vagy visszaköltözni, de egyszerűen nem tudjuk megfizetni. Pedig annó sokat jártam tömegközlekedéssel, nekem nagy problémáim nem voltak vele, vagy gyalog jártunk, vagy közvetlen járatokkal. Sajnos ma már nem tudok kifizetni egy lakásért 20-30 millát, ez van, talán majd később. Másrészt más oka is volt, hogy nem 60 lakásos társasban lakunk, hanem 6 lakásosban, nagy a különbség. Nekem ki gyerekeim vannak, ha bölcsődébe szeretném őket elvinni, akkor 2-3 éves gyerekekkel egyszerűen nem tudok átszállásokat csinálni, próbáltam, de nem megy :(

Balkánról: Görögországban voltunk, beszéltünk a helyiekkel. Ott az a a módi, hogy felmérik, ki hová megy, mikor indulna és mikorra kell beérnie. A keresletnek megfelelő méretű kisbuszokkal viszik az embereket a munkahelyükre. megvesznek egy bérletet, egyszerre mennek, jól járnak. A buszok magánkézben vannak, jó állapotúak, szinvonalas szolgáltatás, versenyhelyzet van a szállítandó utasokért. Én ebben látom egyrészt a megoldást. Hogyan lehetne elérni? Nem tudom.

Baró 2008.09.24. 10:05:57

A Váci útról: aki most örül, hogy Pestre könnyebben fog eljutni a budai oldalról, az sajnos nagyot fog csalódni. Igaz 2 sávos lett, de a Messernél van egy lámpa pl. Az midnig megfog mindenkit. Sehol egy gyalogos, egy kis melléutat enged ráfordulni a Vácira, ahol én még egyetlen autót nem láttam kifordulni, és sokszor már most 50-en állunk ott, persze ez kora reggel van. Gondolom ez még rosszabb lesz. A kerülőutat meg nem csinálták meg biztonságosra.

Úgy gondolom, hogy maga a híd átadása is botrányos, a feltételeket nem csinálták meg hozzá, amit szerződésben lefektettek, azt nyugodtan el lehet felejteni. Ezek után most már mindenki azt mondhatja minden szerződésre, hoyg nincs kedvem teljesíteni? Majd a közjó elintézi?

Emberek, menjünk tüntetni?

Bummer 2008.09.24. 15:28:21

Nézzük kicsit a fordított lehetőséget.
A Megyeri-híd óránként 1000 autó körüli forgalma bemegy a békási kereszteződéshez, ahol belógnak az autók a hév miatt, így 1 sávra szűkül az út. Ezen a szakaszon valószínűleg lényegesen romlana a helyzet.
Csillaghegy és Árpád-híd között végig dugó van, majdnem minden nap, a busz utasai rendszeresen átszállnak a Hévre, legkésőbb Római-fürdőn. Többnyire 20%-os kihasználtsággal megy be a busz a végállomásra, általában 10-20 perc késéssel, ami 1 óra is lehet, ha az Árpád-hídon baleset történik.
Tehát elmondható, hogy nem lesz jobb a bejutás a Dunakanyarból, de legalább nem lesz sokkal rosszabb. Ha ezt nem csinálnák biztosan sokkal rosszabb lenne.

Dez 2008.09.25. 10:04:33

Eddig, ha nem akart dugóban araszolni az ember, átszállt a hévre Bp. közigazgatási határán belül, Békáson, Rómain, ami már vitte is a Batthyány térre egy bkv jeggyel vagy bérlettel. Most, ha nem akar a Váci úti dugóban araszolni, már Szentendrén fel kell szállnia és a hévre kiegészítő bérletet vagy jegyet kell vennie a bkv bérlete mellé, ami elég drága...

Xanadu 2008.09.25. 14:24:20

Robin: ez azért nem olyan egyszerű, ugyanis a mi közútjainkat is használja sok autós, és mi sem kérünk érte külön pénzt...
A volán és bkv társaságokat pedig ugyanúgy fizetik a mi adónkból is ahogy a tiedből meg mindannyiunkéból!

Bummer 2008.09.26. 15:39:07

A buszról a hévre átszállás 10-20 perces időveszteség volt eddig is a megállók távolsága és az összehangolás hiánya miatt.

zozi 2008.10.02. 11:08:27

Jó napot, kedves utastársaim!
Nálunk a híd átadása Székesdűlőn (BP-hez tartozik) természetes környezeti ártalom növekedéssel(zaj, légszennyezettség stb) jár ,de egyúttal a bkv-s közlekedési kapcsolatunkat is mondhatni teljesen leamortizálta, a 104-es busz menetrendje 2008.10.01-től ismét változott 09.06-a után, már az előző is ritkulást hozott, de a mostani egyszerűen elfogadhatatlan!, a járatok számát megfelezve közlekednek felváltva az új 204-es járattal(Békásmegyer), habár a közös Váci úti szakaszon maradt a járatsűrűség, a kimardó részeken( Vízművek ltp, Székesdűlő) élők számára a híd átadása negatívumot hozott a tömegközlekedésben.(gyalog az első közös megálló kb. 2-2.5 km-re található közvilágítás nélküli országúti szakasszal, ami kb 1 km) A Volánbuszos verzió nem megfelelő a fentiekben említett zsúfoltság és menetrendi problémák + további költségnövekedés miatt.
A Megyeri híd pesti oldalán(ez biztos, gondolom a túlsó parton sem) pedig nem alakítottak ki buszmegállót, ami pedig akár megoldás is lehetne a mi kis problémánkra + ideglenesen biztosíthatná a tömegközlekedési kapcsolatot az észak Pest megyei települések között./ Csak erre már nem futotta 63 Mrd-ból /
Emiatt aki megteheti, át fog ülni autóba(akár egyedül is), ezáltal tovább csökkentve a járat kihasználtságát (+ növelve a kis forgalmat stb),és már lesz is indok megszüntetni a járatot, ha ilyen lesz a bkv-s kapcsolat (204-es busz menetrend) Újpest és Békásmegyer között max a "csúcsidőkben" 2-2 óra lesz érdemes használni, habár a dugók miatt ez is kérőjeles, tehát...
Ami Újpest Városkaput érinti egyszerűen borzalmas a rázúduló busz forgalom (bkv és volán) és "P+R" parkoló? miatt, mivel nem teremtették meg a feltételeket, sem fogalomtechnika, sem utasok szempontjából. Itt is látszik, "fővárosunk" gondoskodása a peremkerületekről, csak az értékes belső részeket tehermentesíteni a forgalom (tervezett dugódíj, teherforgalom kitiltása), kosz, szenny stb alól, ezáltal a külső részeken élők életkörülményeit rontva és nem törődve velük./ Ez nem a kirakat! /
süti beállítások módosítása