Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.02.04. 19:00 erminavet

Újabb metróvonal építéséről döntöttek Pekingben

MTI

Csengerből Lentibe metróval mehetnénk 2015-ben, ha Pekingben lenne.

A pekingi városvezetés újabb metróvonal építését hagyta jóvá. A vonal a tervek szerint 2015-től a kínai főváros északi kerületeinek forgalmát csökkentené, beleértve az olimpiai létesítmények környékét is.

A 15. számú kelet-nyugati irányban húzódó 45,7 kilométer hosszú vonal egy része a föld felett fut, 32 kilométeres szakasza kerül majd a föld alá. A teljes vonal 21 megállót foglal magában a negyedik és az ötödik útkörgyűrű között.

Az előzetes becslések szerint a 17,6 milliárd jüan (mintegy 592 milliárd forint) költségvetésű új vonal építési munkálatait várhatóan még az idén elkezdik, és első szakaszát 2012-ben adják át.

A kínai főváros 2009-ben infrastrukturális beruházásokra 160 milliárd jüant (5391 milliárd forintot) fog költeni, és ez már tartalmazza a 15. vonal időarányos építési költségeit is - mondta Liu Jin-csun (Liu Yinchun), a pekingi városfejlesztési bizottság helyettes vezetője.

A 17 milliós lakosú Pekingben jelenleg 200 kilométernyi metróhálózat van. A tervek szerint 19 különálló vonalával 2015-re a hálózat hossza meghaladja az 560 kilométert.

26 komment

Címkék: metró ázsia peage


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr7922874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.02.04. 20:05:24

ez nem semmi... mondjuk szerintem ott bele is férnek a költségvetésbe, vagy fejek hullanak szó szerint...
valaki metrószakértő, Pekingben tényleg ilyen ritkásan vannak a megállók? Nem rossz ötlet szerintem.

trewq 2009.02.04. 20:15:27

bp-en ennyiből 10 km se jön ki

Hegylako 66 2009.02.04. 20:36:28

Miért nem a kínaik építik a 4-es metrót? Olcsóbb és előbb kész lenne...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.04. 20:38:22

A megallok surusege atto fugg, hogy milyen surun lakott korzetekben van. De meg kell emliteni a busz halozatot, ami zsenialis, nem kell allandoan atszallni, mert egy vonalon tobb tucat busz meg parhuzamosan amellyek valahol elagaznak. A legtobb megalloban tobb mint 15-20 fele busz all meg... A jegyek 1 RMB = 23 Ft-ba kerulnek, a metro csucs modern, nem tudsz ele ugrani, mert uveg fal van a peron es a szerelveny kozott , pontosan nyilo ajtoakkal, a kocsik legkondicionaltak es TV van meg a buszokon is, minden bejaratnal van repuloterihez hasonlo csomag atvilagitas azoknak akik nagy taskaval mennek es a kartyat amit kapsz a metron csak a kapu fole teszed az megnyilik, kijaratnal pedig becsusztatod egy nyilasba a kapukban, igy az ujra felhasznalhato lesz. Sokkal modernebb mint Eszak-Amerikban...

amondó (törölt) 2009.02.04. 21:33:23

jól látom, hogy annyiba kerül, mint jelenlegi állás szerint a 4-es metró, és több mint 6× olyan hosszú??

Eric Cartmen 2009.02.04. 23:08:11

Hát nem nagyon ismerem behatóan az ottani körülményeket, de azt hiszem nem szeretnék annyiért dolgozni mint azok ott.
És szerintem ti sem.
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/372616
esetleg:
index.hu/24ora/?s=ac%C3%A9lm%C5%B1+k%C3%ADnai&word=1&tol=2006-10-04&ig=2009-02-04&rovat=osszes&szerzo=Szerz%C5%91
Azt gondolom hogy arrafelé az emberanyagot pótolható kategóriába sorolják.
Itt pedig ez élőmunka egyre drágább.

clsdclsd 2009.02.05. 00:13:08

Nos, én nemrég voltam Pekingben, a megállók tényleg ilyen ritkák, és ez így van jól. Hibbant dolog 200m-enként megállót rakni, lásd M4 Fehérvári út - Móricz - Gellért tér, Fővám tér, Kálvin.
Mivel az űberszuper buszrendszert nyelvtudás híján nem tudtam használni (angol busztérkép nem kapható, a krixkraxok dekódolásával meg vesződjön a fene) sokszor gyalogoltam 3-4 km-t a legközelebbi metrómegállóig. Vagy taxiztam, az is komolytalan összeg, bár volt, hogy nem értette hova akarok menni, és nekem kellett navigálnom, hogy mikor merre forduljon :-) (volt nálam GPS)
A metrók egyébként tiszták, modernek és jó állapotúak, a vandalizmus/graffiti/tag ismeretlen dolog ott. Tényleg minden állomáson van csomagröntgen, viszont csak pár vonal néhány megállóján üvegfal a vágány előtt. TV van a kocsikban, és természetesen reklámokat nyomnak (néha híreket). A jegy két yüan (akárhány átszállással), de még mindig röhejes összeg, egy helyinek is. Bérlet nincs. (egyébként ugyanez igaz Mexico City-re is, ott is piszok olcsó a tömegközlekedés, azért, hogy ezzel szorítsák vissza az autóforgalmat és ezzel a szmogot). A metrómegállók környékén hegyekben állnak a leparkolt bringák.
A jegy RFID papírkártya, bliccelni képtelenség ,de ilyen ár mellett felesleges is.
Ja és Peking (sőt, gyakorlatilag egész Kína) ettől függetlenül szörnyű hely...

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.02.05. 00:17:48

@Eric Cartmen: Európa 10,5 millió négyzetkilométer, 380 millió lakossal, Kína 9,6 millió négyzetkilométer 1300 millió lakossal. Mindenütt történnek balesetek, minél nagyobb és sűrűbben lakott a terület, annál gyakrabban, a kiragadott egyedi és extrém példák sosem azt tükrözik, millyenek a munkakörülmények, és mennyiért dolgoznak az emberek. Voltam kint, láttam, milyen szorgalmasak, összehasonlíthatatlan a munkakultúrájuk a mi lézengésünkkel. A pótolható emberanyag ott szívesebben dolgozik. És 2005-ben, ha jól emlékszem a pekingi lakosok reálbére simán elérte a budapestiek reálbérének kétharmadát, de ez nem pontos adat, az emlékezetemre hagyatkozom. Lehet őket szapulni, csak minek? Az eredmények számítanak, és jelenleg mi vagyunk a béka feneke alatt, nem ők.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.02.05. 00:18:59

Ja, a megállók ritkasága: Peking akkora, mint Pest megye, ébresztő!

vizipaci e 2009.02.05. 02:06:52

de ki akarna Csengerből Lentibe menni? pláne metróval?

Szűcslaci 2009.02.05. 03:46:44

@Eric Cartmen:
Ne a bulvárhírekből okosodj.
Nincs az a koszfészek Kínában, ahol ne kapnám meg az 100 USD-s fizetésem. Az ott nem ki pénz. De egy rühös segédmunkás is kap minimum 1000 RMB-t. ( Keleti partról, mainladnról, Pekingről beszélek. Ujgur-ban, Szecsuánban, ördög tudja hol van mélyszegénység. Nálunk is van.

Szűcslaci 2009.02.05. 03:48:51

@clsdclsd:
Aztán mitől olyan szörnyű hely? Én imádok ott lenni - neked sem volt kötelező - gondolom. Meg annak a nem kevés nagyorrúnak :), akit ott esz a fene.

Martian (törölt) 2009.02.05. 04:16:53

A kínaiaktól azt el lehet tanulni, hogy remekül képesek védeni a nemzeti érdekeiket... még akkor is van mit tanulnunk, ha mi kis ország vagyunk, ők pedig dinamikusan feljövő nagyhatalom.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 04:51:34

@clsdclsd: Van berlet: egy elektronikusan feltoltheto egyenlegu kartya amivel az utazasok 0.4 RMB (Yuan) ba kerulnek! Valoban a regi vonalon nincsen uvegfal.

Valaki irta, hogy nem szeretne ennyiert dolgozni mint a kinaiak... De nyilvan szeretne ennyiert tankolni, enni, utazni, sorozni vagy venni BMW-t mint amennyibe itt kerul..

Mert itt most nem beszelve arrol, hogy a sok hamis holmi miatt a legjobb ruhak is fillerekbe kerulnek es egy klassz kis ebed 200Ft-ba egy uveg vilaghiru sor 50 Ft az etteremben, de egy uj Audi A6 is csak annyiba mint otthon nalunk egy Suzuki swift vagy Golf, pontosan 180K Yuan .. ami kb. 4Millio.Ft.

Nem mindegy, hogy mennyibe kerul a megelhetes, nem az alenyeg, hogy mennyit keresnek ... A legvacakabb pincer is 1500Yuan, de egy titkarno vagy tanarno mar 1000-1500 Euro , igaz mindegyiknek diplomaja van, mert a verseny oriasi. Szoval a keresetek/arak aranya nagyon is kedvezo es ez a lenyeg...

Es tenyleg nincs rajta mit fikazni, ok lesznek par even belul ami Amerika volt a VH utan, a vilag vezeto hatalma...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 05:35:29

@Szűcslaci: Igy van, es azt is tudniuk kellene, hogy a hatalmas Pekingben, (es barhol mashol) meg egy hajlektalan embert sem lattam! Lehet, hogy keves a penzuk, de valahogy megelnek, nem alkoholistak es az utcan tengodnek, hanem elmennek a legegyszerubb melot csinalni es meghuzzak magukat valami Hutongban olcso szallason, olyan meg vegkepp nincs, hogy egy csalad ne gondoskodna a rokonairol ha van nekik. A magyar demokraciaban, persze sokkal embertelenebb korulmenyek vannak, de a felszini csillogasa (ha van ilyen egyaltalan) es a szuklatokoruseg erre nem enged ralatast.

m m 2009.02.05. 07:25:13

Kedves commentelők,
évek óta Kínában élek és van feljebb egy két meglátás mely sztem nem állja meg a helyét teljesen.

Nem tudom kinek a titkarnője keres itt 1000 eurot, de akiket én ismerek azok nem.
Ismerek viszont egy professzort aki kb 15 évet szánt egyetemi tanulmányokra és 400 eurot keres. Ez egy olyan osszeg amirol legtobben csak almodnak errefele... (Kivéve azokat akik igen közel vannak a "tuzhoz" es valoban lefeketített uvegű audikkal járnak. De ők max. káderiskolát végeztek.)
Ez a professzor azzal szokta biztatni a tanitvanyait hogy ha látástól vakulásig tanulnak és szorgalmasak akkor majd sokra viszik, többre mint ő és lesz lakásuk és autójuk is - neki ti. csak lakása van autója nincs.
Ismerek kezdő egyetemi tanárokat akik 130 euros kezdőfizetéssel nyomják...
Egy fiatal pincer heti 7 napon át napi 12 órat dolgozik es egy falba epített dobozban/raktarhelysegben alszik es inkább havi 100 euro alatt keres...
Amennyiben a kínai sörök világhírűek akkor itt-ott valóban lehet 50 Ft-ért kapni világhírű sört... de sztem. max. egy kínai gondolhatja hogy világhírűek...
Lehet enni akarmilyen olcsón de az én szemelyes tapasztalatom az hogy 500 ft alatt az esetek 90%ában nagyon egészségtelen... az hogy mennyire finom gondolom ízles kérdése... (Minimálisan igenyes kinaiak SEM esznek az olcsó kis piszkos kifőzdékben.)
Na és ha megbetegszel! Akkor aztán rohanhatsz családtagról családtagra, adhattok el egy kis földet vagy akármit. Egy sima megfázást megúszol talán 40 euróból (vö. előbb említett fizetésekkel) de ha valakinek infarktusa van... több 1000 eurot is otthagyhat a korhazakban.

Pekingben speciel még csak néhány hónapot töltöttem, de sok hajléktalant láttam... annyi a különbség csak hogy itt koldusoknak nevezik őket és nem alszanak annyira látványos helyeken mert különben elvinné őket a rendőr.

Nem állítom hogy a fenti commentelők tévednek.
Csak leírom amit tapasztalok.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 08:21:59

@m m: T. mm .. en Peking. Itt Xingjiang etterembeli kulvarosi pincer 1500 Yuan, baratnom officive-ban, havi 15000 yuan (1500 E) ugy hogy csak szombaton jar be, ha kulsos munkaja van 5000 euro premium havonta), titkarnojuk havi 700 Euro) ez egy kinai fejvadasz ceg, a gymben dolgozo kis csajok 400 euro, that annyit mint amennyit az a szerencsetlen egyetemi tanar akit emlitettel. A bankban dolgozo ugyintezok pedig kb.4-8000 eurok. En amikor elkezdtem itt elni, havi 2000 euro angol tanitasert. Az orvosi ellatas ugyan nem ingyenes (de ha fizetsz TB-t akkor igen!! csak itt nem vonjak alapbol) a gyogyszerek pedig fillerekbe kerulnek.

A Tsing Tao pedig azert vilaghiru, mert Torontoban, Kanadaban is megveheted a legnormalisabb ettermekben is csak ott nem 2 yuanba kerul... :))

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 08:27:06

@Chaoyang: "bankban dolgozo ugyintezok pedig kb.4-8000 eurok"

elirtam boccs, 4-8000 yuan :)

skillzilla 2009.02.05. 09:27:09

4 eve elek kinaban, es bar sok komment reszlet helyes, azert en latok itt nem valos megallapitasokat. kezdesnek maris az h 1yuan mar reg nem 23 forint. 4 eve sem volt mar 23 forint... boven 30 felett jarunk, es h azt atszamitod mondjuk 50e forintnal, a 23 es 30 kozott hatalmas a kulombseg. bar nemtudom pekingben mennyi a busz jegy, de shanghaiban 2rmb alatt nincs. a metroknal pedig az uvegfalakat legtobb helyen elbontottak a tavalyi baleset ota, amikor egy fiatal srac a jelzes utan probalt meg beugrani a metrokocsiba, es a metrokocsi ajto es uvegfal koze szorult, a metro meg elindult... kellemes latvany lehetett a szemlelodoknek ahogy ledaralodik a srac. szoval falakat lebontottak, es inkabb "orok" figyelik az embereket h ne masszanak tul kozel a peron szelehez.
aztan az utcai kiskoszos kajaldakrol: rengeteg joizlessel megaldott ismerosom van aki ilyen helyeken eszik neha (koztuk en is, bar nalam joizlesrol nem lehet beszelni). soha egyszer sem lett senki sem beteg, bar en sem vitatom a tisztasagat, vagy alapanyagok minoseget ezeken a helyeken. ezzel ellentetben nekem sikerult etelmergezest osszeszednem egy nagyonis puccos etteremben. en ugy gondolom ezek a kiskoszos kajaldak sokkal jobban vigyaznak arra h senkit se betegitsenek meg, mert ha bezarjak oket az egesz csalad letfenntartsasa forog kockan, mig egy puccos etterem konnyeden kicsengeti a buntetest az illetekes hatosagoknak.
atlagkeresetek meg? en spec ejszakai eletben dolgozom, es tudom h pl egy felszolgalo aki heti hat napot dolgozik, es napi 8-12 orat, nem keres tobbet havi 1000rmb-nel. de megel belole valahogy. ahogy mondjuk egy helyi dj se keres tobbet 3000-nel. parom, aki elismert ujsagiro es szerkeszto, kap 5000rmb-t, mig egy kulfoldi aki ugyanezt a munkat vegzi, nem keres 15000 alatt.
kinaban rengeteg dolog otletesen van megoldva, jol kivitelezve, de meg mindig sokmindenen kiakadok igy 4 ev utan is, es sokmindent fel se tudok fogni. az emberek a nagyvarosokban nem torodnek egymassal. haldokolhatsz az utca kozepen, es senki sem fog segiteni (ez persze nem csak itt van igy, de a demokracia fele hajlas lassan oda fog vezetni itt is). pont a multheten tortent h egy no elcelozta a kompra valo tolatast shanghaiban, es a vizben landolt. senki nem segitett. a ferjet, aki utana akart ugrani, a kikotoi szemelyzet fogta vissza.. az auto elerte a viz feneket, a no meghalt. ennyi. biztonsag, ahoz kapcsolodo intezkedesek itt nem jellemzoek. nagyon figyelmetlenek tudnak lenni az emberek es hatosagok itt sajnos. de meg mindezek mellett is, szeretem kinat. jo itt elni. : )

Nyúlontúli 2009.02.05. 09:49:58

Barátnőm külker ügyintéző. Angol meg Japán nyelvtudással. Jutalékkal együtt sem éri el 4000 RMBt a fizuja.
A metrokról meg buszokról meg a fentiek igazak de azt is hozzá kell tenni, hogy pl nincs olyan kijelző sem a Shanghai, sem a Pekingi metrón ami kiírná hogy hol jársz, a süketnémák számára, meg azok számára akik nem értik a metró angol akcentusát vagy egyszerűen nem ismerik fen a pl Xi Huna Gong road-ot ha csak bemondva hallja a térképén meg írva látja.
Azaz a buszokon van ilyen kijelző, de az csak azt írja ki hogy "NO DANGEROUS OBJECTS".
Kajálni pedig nekem általában 40-70 RMB be szokott kerülni. Persze a "dishes" rendszer miatt minéll többen megyünk annál olcsóbb. 8-an is ritkán fizettünk 300-400 fölött.

veny 2009.02.05. 09:53:24

Ez sokkal inkább HÉV vagy RER jellegű cuccnak tűnik, mint metronak. Ettől persze szabadon elnevezhető... :)

Csezzeg, 17 milliós város, ötödik körgyűrű... Noooormális? Már a pesti 2 milla is durva néha...

skillzilla 2009.02.05. 10:04:09

spec a shanghai-i 1-es es 2-es metrovonalon minden metrokocsiban van kijelzo ami kiirja hogy hol jarsz...

Qqriq 2009.02.05. 10:10:30

@Hegylako 66:
"Miért nem a kínaik építik a 4-es metrót? Olcsóbb és előbb kész lenne... "

Nem azzal van a baj, hogy ki építi, hanem hogy ki építetti! Amíg politikus, ne várj jobbat...

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 10:17:28

@skillzilla: ezek szerint eleg nagy kulonbsegek vannak Beijing es Shanghai kozott, pl. jegyarak, etterem ... mellesleg en 40 yuanert (neha 20) remek ketfogasos kajat eszem..az emlitett 70 yuanba mar a legjobb olasz etterem is belefer..., pasta+salata+leves, vagy pizza es udito kombo... ezek szerint Pekingben jobban keresnek az emberek, a csajom csak egy fejvadasz es 15K a havi egy napos munkahettel... Valamint ismerek egy par kinai milliomost is, tudom mi a luxus itt, es Manhattani tornyhazak luxus szinvonala is letezik mar itt.... A legolcsobb kajaktol valoban nem lesz semmi bajod :D Sot, amiota itt elek minden lepedek (gyomor balance ) eltunt a nyelvemrol..

En is szeretem Kinat :D

skillzilla 2009.02.05. 10:39:36

hehe spec en kis etvagyu vagyok igy mar 8rmb-bol egesz jol tudok lakni : D
kungbao csirke + rizs + meg hazhoz is szallitjak 8-bol : D

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 10:56:58

@skillzilla: En a Jiabao chickent jobban szeretem :)) A bab martasos, eros chilivel.. vagy Yang rou ba mien ... barany noodle 12 yuan a XinJang etteremben :) Ha mininimumra vagyom:)
süti beállítások módosítása