MTI
Csengerből Lentibe metróval mehetnénk 2015-ben, ha Pekingben lenne.
A pekingi városvezetés újabb metróvonal építését hagyta jóvá. A vonal a tervek szerint 2015-től a kínai főváros északi kerületeinek forgalmát csökkentené, beleértve az olimpiai létesítmények környékét is.
A 15. számú kelet-nyugati irányban húzódó 45,7 kilométer hosszú vonal egy része a föld felett fut, 32 kilométeres szakasza kerül majd a föld alá. A teljes vonal 21 megállót foglal magában a negyedik és az ötödik útkörgyűrű között.
Az előzetes becslések szerint a 17,6 milliárd jüan (mintegy 592 milliárd forint) költségvetésű új vonal építési munkálatait várhatóan még az idén elkezdik, és első szakaszát 2012-ben adják át.
A kínai főváros 2009-ben infrastrukturális beruházásokra 160 milliárd jüant (5391 milliárd forintot) fog költeni, és ez már tartalmazza a 15. vonal időarányos építési költségeit is - mondta Liu Jin-csun (Liu Yinchun), a pekingi városfejlesztési bizottság helyettes vezetője.
A 17 milliós lakosú Pekingben jelenleg 200 kilométernyi metróhálózat van. A tervek szerint 19 különálló vonalával 2015-re a hálózat hossza meghaladja az 560 kilométert.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2009.02.04. 20:05:24
valaki metrószakértő, Pekingben tényleg ilyen ritkásan vannak a megállók? Nem rossz ötlet szerintem.
trewq 2009.02.04. 20:15:27
Hegylako 66 2009.02.04. 20:36:28
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.04. 20:38:22
amondó (törölt) 2009.02.04. 21:33:23
Eric Cartmen 2009.02.04. 23:08:11
És szerintem ti sem.
index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/372616
esetleg:
index.hu/24ora/?s=ac%C3%A9lm%C5%B1+k%C3%ADnai&word=1&tol=2006-10-04&ig=2009-02-04&rovat=osszes&szerzo=Szerz%C5%91
Azt gondolom hogy arrafelé az emberanyagot pótolható kategóriába sorolják.
Itt pedig ez élőmunka egyre drágább.
clsdclsd 2009.02.05. 00:13:08
Mivel az űberszuper buszrendszert nyelvtudás híján nem tudtam használni (angol busztérkép nem kapható, a krixkraxok dekódolásával meg vesződjön a fene) sokszor gyalogoltam 3-4 km-t a legközelebbi metrómegállóig. Vagy taxiztam, az is komolytalan összeg, bár volt, hogy nem értette hova akarok menni, és nekem kellett navigálnom, hogy mikor merre forduljon :-) (volt nálam GPS)
A metrók egyébként tiszták, modernek és jó állapotúak, a vandalizmus/graffiti/tag ismeretlen dolog ott. Tényleg minden állomáson van csomagröntgen, viszont csak pár vonal néhány megállóján üvegfal a vágány előtt. TV van a kocsikban, és természetesen reklámokat nyomnak (néha híreket). A jegy két yüan (akárhány átszállással), de még mindig röhejes összeg, egy helyinek is. Bérlet nincs. (egyébként ugyanez igaz Mexico City-re is, ott is piszok olcsó a tömegközlekedés, azért, hogy ezzel szorítsák vissza az autóforgalmat és ezzel a szmogot). A metrómegállók környékén hegyekben állnak a leparkolt bringák.
A jegy RFID papírkártya, bliccelni képtelenség ,de ilyen ár mellett felesleges is.
Ja és Peking (sőt, gyakorlatilag egész Kína) ettől függetlenül szörnyű hely...
TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.02.05. 00:17:48
TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.02.05. 00:18:59
vizipaci e 2009.02.05. 02:06:52
Szűcslaci 2009.02.05. 03:46:44
Ne a bulvárhírekből okosodj.
Nincs az a koszfészek Kínában, ahol ne kapnám meg az 100 USD-s fizetésem. Az ott nem ki pénz. De egy rühös segédmunkás is kap minimum 1000 RMB-t. ( Keleti partról, mainladnról, Pekingről beszélek. Ujgur-ban, Szecsuánban, ördög tudja hol van mélyszegénység. Nálunk is van.
Szűcslaci 2009.02.05. 03:48:51
Aztán mitől olyan szörnyű hely? Én imádok ott lenni - neked sem volt kötelező - gondolom. Meg annak a nem kevés nagyorrúnak :), akit ott esz a fene.
Martian (törölt) 2009.02.05. 04:16:53
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 04:51:34
Valaki irta, hogy nem szeretne ennyiert dolgozni mint a kinaiak... De nyilvan szeretne ennyiert tankolni, enni, utazni, sorozni vagy venni BMW-t mint amennyibe itt kerul..
Mert itt most nem beszelve arrol, hogy a sok hamis holmi miatt a legjobb ruhak is fillerekbe kerulnek es egy klassz kis ebed 200Ft-ba egy uveg vilaghiru sor 50 Ft az etteremben, de egy uj Audi A6 is csak annyiba mint otthon nalunk egy Suzuki swift vagy Golf, pontosan 180K Yuan .. ami kb. 4Millio.Ft.
Nem mindegy, hogy mennyibe kerul a megelhetes, nem az alenyeg, hogy mennyit keresnek ... A legvacakabb pincer is 1500Yuan, de egy titkarno vagy tanarno mar 1000-1500 Euro , igaz mindegyiknek diplomaja van, mert a verseny oriasi. Szoval a keresetek/arak aranya nagyon is kedvezo es ez a lenyeg...
Es tenyleg nincs rajta mit fikazni, ok lesznek par even belul ami Amerika volt a VH utan, a vilag vezeto hatalma...
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 05:35:29
m m 2009.02.05. 07:25:13
évek óta Kínában élek és van feljebb egy két meglátás mely sztem nem állja meg a helyét teljesen.
Nem tudom kinek a titkarnője keres itt 1000 eurot, de akiket én ismerek azok nem.
Ismerek viszont egy professzort aki kb 15 évet szánt egyetemi tanulmányokra és 400 eurot keres. Ez egy olyan osszeg amirol legtobben csak almodnak errefele... (Kivéve azokat akik igen közel vannak a "tuzhoz" es valoban lefeketített uvegű audikkal járnak. De ők max. káderiskolát végeztek.)
Ez a professzor azzal szokta biztatni a tanitvanyait hogy ha látástól vakulásig tanulnak és szorgalmasak akkor majd sokra viszik, többre mint ő és lesz lakásuk és autójuk is - neki ti. csak lakása van autója nincs.
Ismerek kezdő egyetemi tanárokat akik 130 euros kezdőfizetéssel nyomják...
Egy fiatal pincer heti 7 napon át napi 12 órat dolgozik es egy falba epített dobozban/raktarhelysegben alszik es inkább havi 100 euro alatt keres...
Amennyiben a kínai sörök világhírűek akkor itt-ott valóban lehet 50 Ft-ért kapni világhírű sört... de sztem. max. egy kínai gondolhatja hogy világhírűek...
Lehet enni akarmilyen olcsón de az én szemelyes tapasztalatom az hogy 500 ft alatt az esetek 90%ában nagyon egészségtelen... az hogy mennyire finom gondolom ízles kérdése... (Minimálisan igenyes kinaiak SEM esznek az olcsó kis piszkos kifőzdékben.)
Na és ha megbetegszel! Akkor aztán rohanhatsz családtagról családtagra, adhattok el egy kis földet vagy akármit. Egy sima megfázást megúszol talán 40 euróból (vö. előbb említett fizetésekkel) de ha valakinek infarktusa van... több 1000 eurot is otthagyhat a korhazakban.
Pekingben speciel még csak néhány hónapot töltöttem, de sok hajléktalant láttam... annyi a különbség csak hogy itt koldusoknak nevezik őket és nem alszanak annyira látványos helyeken mert különben elvinné őket a rendőr.
Nem állítom hogy a fenti commentelők tévednek.
Csak leírom amit tapasztalok.
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 08:21:59
A Tsing Tao pedig azert vilaghiru, mert Torontoban, Kanadaban is megveheted a legnormalisabb ettermekben is csak ott nem 2 yuanba kerul... :))
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 08:27:06
elirtam boccs, 4-8000 yuan :)
skillzilla 2009.02.05. 09:27:09
aztan az utcai kiskoszos kajaldakrol: rengeteg joizlessel megaldott ismerosom van aki ilyen helyeken eszik neha (koztuk en is, bar nalam joizlesrol nem lehet beszelni). soha egyszer sem lett senki sem beteg, bar en sem vitatom a tisztasagat, vagy alapanyagok minoseget ezeken a helyeken. ezzel ellentetben nekem sikerult etelmergezest osszeszednem egy nagyonis puccos etteremben. en ugy gondolom ezek a kiskoszos kajaldak sokkal jobban vigyaznak arra h senkit se betegitsenek meg, mert ha bezarjak oket az egesz csalad letfenntartsasa forog kockan, mig egy puccos etterem konnyeden kicsengeti a buntetest az illetekes hatosagoknak.
atlagkeresetek meg? en spec ejszakai eletben dolgozom, es tudom h pl egy felszolgalo aki heti hat napot dolgozik, es napi 8-12 orat, nem keres tobbet havi 1000rmb-nel. de megel belole valahogy. ahogy mondjuk egy helyi dj se keres tobbet 3000-nel. parom, aki elismert ujsagiro es szerkeszto, kap 5000rmb-t, mig egy kulfoldi aki ugyanezt a munkat vegzi, nem keres 15000 alatt.
kinaban rengeteg dolog otletesen van megoldva, jol kivitelezve, de meg mindig sokmindenen kiakadok igy 4 ev utan is, es sokmindent fel se tudok fogni. az emberek a nagyvarosokban nem torodnek egymassal. haldokolhatsz az utca kozepen, es senki sem fog segiteni (ez persze nem csak itt van igy, de a demokracia fele hajlas lassan oda fog vezetni itt is). pont a multheten tortent h egy no elcelozta a kompra valo tolatast shanghaiban, es a vizben landolt. senki nem segitett. a ferjet, aki utana akart ugrani, a kikotoi szemelyzet fogta vissza.. az auto elerte a viz feneket, a no meghalt. ennyi. biztonsag, ahoz kapcsolodo intezkedesek itt nem jellemzoek. nagyon figyelmetlenek tudnak lenni az emberek es hatosagok itt sajnos. de meg mindezek mellett is, szeretem kinat. jo itt elni. : )
Nyúlontúli 2009.02.05. 09:49:58
A metrokról meg buszokról meg a fentiek igazak de azt is hozzá kell tenni, hogy pl nincs olyan kijelző sem a Shanghai, sem a Pekingi metrón ami kiírná hogy hol jársz, a süketnémák számára, meg azok számára akik nem értik a metró angol akcentusát vagy egyszerűen nem ismerik fen a pl Xi Huna Gong road-ot ha csak bemondva hallja a térképén meg írva látja.
Azaz a buszokon van ilyen kijelző, de az csak azt írja ki hogy "NO DANGEROUS OBJECTS".
Kajálni pedig nekem általában 40-70 RMB be szokott kerülni. Persze a "dishes" rendszer miatt minéll többen megyünk annál olcsóbb. 8-an is ritkán fizettünk 300-400 fölött.
veny 2009.02.05. 09:53:24
Csezzeg, 17 milliós város, ötödik körgyűrű... Noooormális? Már a pesti 2 milla is durva néha...
skillzilla 2009.02.05. 10:04:09
Qqriq 2009.02.05. 10:10:30
"Miért nem a kínaik építik a 4-es metrót? Olcsóbb és előbb kész lenne... "
Nem azzal van a baj, hogy ki építi, hanem hogy ki építetti! Amíg politikus, ne várj jobbat...
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 10:17:28
En is szeretem Kinat :D
skillzilla 2009.02.05. 10:39:36
kungbao csirke + rizs + meg hazhoz is szallitjak 8-bol : D
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.02.05. 10:56:58