Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2009.05.25. 16:00 erminavet

A vasút rossz napja

A Budapest-Miskolc vonalon Hort-Csány állomáson ma délután meghibásodott a biztosítóberendezés, ezért a 80-as vasútvonalon mindkét irányba leállt a forgalom, várhatóan estig nem is áll helyre.

A Budapest-Veresegyház-Vác vonalon baleset történt ugyancsak délután. Egy autós hajtott a vonatsínekre nem sokkal három előtt Rákospalota-Újpest és Fót között. A fénysorompó pirosat mutatott. Az autó összeütközött a Vác felé tartó személyvonattal. Az autó a becsapódás után a járdaszigetre, illetve a mellette fekvő füves területre sodródott, egy lámpaoszlopot is kidöntött, írja a Független Hírügynökség. A sofőrt súlyos sérülésekkel szállították kórházba. A vonat utasai nem sérültek meg, de a mozdony károsodott, azt ki kellett cserélni.

Az 1-es, győr-hegyeshalmi vasúton a felső vezeték szakadt, itt emiatt nem járnak rendesen a vonatok. Szombathelyen bombariadó volt.

Hajnalban a Nyugati pályaudvaron mondta föl a szolgálatot a biztosítóberendezés, ezért nem sikerül tartani Esztergom, Vác, Cegléd, Szolnok, Debrecen, Szeged felé tartani a menetrendet.

13 komment

Címkék: alföld havaria vasút nyugat dunántúl dunakanyar közép dunántúl


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr521143007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tompus 2009.05.25. 17:07:07

Évente százmilliárdokat nyomnak a máv-ba, de arra nincs ember, aki pillanatok alatt ott terem és kicseréli a hibás alkatrészt, felsővezetéket?

2009.05.25. 17:31:38

ilyenkor jönnének a MÁVos "kollegák", akik megmagyarázzák, hogy milyen nehéz egy ilyen megoldást alkalmazni a rohadt bürökratikus rendszerben.
és ilyenkor gondolok arra, hogy egyszer sztrájkolhatnának azért is, hogy az ilyen, és ehhez hasonló helyzetekben ne kelljen órákat várni, a papírmunka elkészültéig.

mert ok, ha nincs ember, nincs szabad vonat ilyenkor, de a multkor pl 2-3 üres, "kitakarított" (láttuk mikor leszállt a takesz-brigád) szerelvény állt a mi vonatunk mellett, ami 20 perces késéssel indult a nyugatiból és rákospalotánál fel is adta..

sovesztomesz 2009.05.25. 17:41:24

@tompus: A milliárdok stimmelnek és sajnos az is, hogy "arra nincs ember", stb. stb. Nos, nem vagyok vasutas, csak Metrós; de le tudom vonni a következtetéseket. A rendszerváltás óta folyamatosan romló színvonal, morál megbosszulja magát a Máv-nál és a Bkv-nál is. De a melós itt is kevesebbet ront mint a felső vezető(k); akinek stratégiája ugyan mindig van, de az üzemeltetéshez általában nem sokat konyít, vagy ha igen, akkor magasról leszarja, mert "magasabb" szempontok miatt került az élre. Jelenleg a pénzhiány miatt pl. a Bkv.úgy(is) spórol, hogy akit tud nyugdíjaz(micsoda stratégia!); így aztán az öreg szakik közül kevesen maradnak, az újak közül még nem ért be mindenki. Az emberhiány és a szakmai színvonal miatt az üzemeltetés pengeélen táncol. De nem baj, ha tönkre teszik ezeket a cégeket, olcsón lehet majd privatizálni. Belső forrás, hogy a Nyugati pu. bizt. ber-e már 10-15 éve is katasztrofális volt. Attól nem tartok, hogy komoly balesetek lennének emiatt, de késő vonatok egyre inkább. 1szómint100, a Máv és a Bkv is olyan, amilyen az országunk; de hát, "mindig fejétől büdösödik a hal"... A százmilliárdok pedig - még ha vannak is - az ezen cégek felső vezetőinek külsős cégei nyúlják le nagyrészt, de legalábbis részben. stb, stb. De így megy ez kis különbséggel az építőiparban, stb, stb. Szebb jövőt!!!

claudiopolis 2009.05.25. 18:08:43

@sovesztomesz: szerintem pont fordítva van. a vasút abnormális működésének sokkal inkább az egyszerű vasutas az oka, mint a felső vezető. sajnos nem szeretünk dolgozni... azt a szemléletet kellene megváltoztatni, hogy a munkavállalót a cég sikere motiválja és ne az ő kényelmes munkavégzése.

claudiopolis 2009.05.25. 18:11:40

@sovesztomesz: felsővezető legyen a talpán aki 30 ezer vasutas mentalitását egyik napról a másikra megváltoztatja

Attila31 2009.05.25. 18:16:20

A Nyugati biztbere kb 100 éves!Nem véletlenül volt az utóbbi 5 évben,kb 5-6 komolyabb baleset amiben komoly anyagi károk keletkeztek,kész csoda,hogy emberéletben nem esett kár.
Úgy kőkorszaki az egész pályaudvar ahogy van!!

sovesztomesz 2009.05.25. 18:44:50

@claudiopolis: Elismerem, hogy Buddha, Jézus, vagy Mohamed-szinten álló felső vezetőre lenne szükség, hogy 30 ezer ember mentalitása egyszeriben megváltozzon, de amíg nincs ilyen, egyenként kell megváltozni, hogy az egész változzon, tiszta sor... De az a fogaskerék a rendszerben akkor is jobban működik, ha a gépész oké!!! Attila31 megmondta a tutit az állapotokról; nem hinném, hogy erről mondjuk egy alkesz váltóőr, vagy ki tehetne. Az ország szaros pelenkáját kéne kicserélni és akkor az ilyen "kicsinységek", mint Máv, meg Bkv is rendeződnének. Tartok tőle, nincs visszaút, de reménykedjünk!!!

claudiopolis 2009.05.25. 19:09:00

@sovesztomesz: ja, ebben igazad van. én bízom benne, hogy van visszaút, az utóbbi években elkezdődött valami, pl. az elővárosi járműveik fele hamarosan le lesz cserélve és halad a vonalak felújítása is. most, hogy megépült az autópályahálózatunk, és hogy az EU 90%-át állja a vasúti fejlesztéseknek, hamarosan beindul a dolog. viszont azt, hogy a dolgozókat hogyan neveljük át, arról fingom sincs...

Dr Milton 2009.05.25. 19:38:47

Esztergomi vonal felújításáról vannak vmi pletykák? 2 sínpár, a meglévő újraépítése stb? Amúgy tudja valaki, hogy a 100a vonalon Pestszentlőrincz és Szemeretelep között a frissen felújított pályán miért van lassújel? Nem csak ott sztem, de ot feltűnt...

nemeza 2009.05.25. 19:47:11

@claudiopolis: Mindenki először a saját helyén álljon helyt. A szemetet cipelje magával az első kukáig, adja át a helyét, ha nincs jegye stb. Aztán lehet még a családot nevelni, illetve ha valakit megtámadnak, álljunk mellé (szóban, esetleg rendőrhívásban)..

nemeza 2009.05.25. 19:48:13

@nemeza: Ez mind ingyen van, mégis jobb lesz.. :)

Manyizga (törölt) 2009.05.25. 22:01:56

@Dr Milton: majdnem minden nap állunk ott pár percet reggel Kőbánya-Kispest állomásra érkezés előtt. Aztán begördülünk KöKi-re, ahol rajtunk kívül nincs vonat 6 vágányon belül. Mire várunk ilyenkor?! Nemtom...

Kopi3.14 2009.05.27. 03:53:33

@PTibi: arra nem gondoltál, hogy másik vonalra, másik vonatnak van beosztva, ezért nem mehet el helyettetek?

@tompus: látom nagoyn képben vagy.

Más: szombaton hajnalban Pécsen volt izgalmas a helyzet, mert a vonatok elindultak az állomásról, hogy 3 km múlva megálljanak egy állomáson, a következő kitérőmeghibásodása miatt. Egy óra álldogálás és mehettünk tovább. Ic, midnen votl benne. De menesztették mindet Pécsről.
süti beállítások módosítása