A Kötött pálya információi szerint hétfő hajnalban Tatabányán összeütközött két, egyenként két Flirtből álló szerelvény.
Az eset négy óra előtt történt, szereplői a 6-os, a 9-es, a 13-as és a 14-es svájci motorvonat volt. A Budapest felől érkező vonatnak a másik szerelvény mögé kellett állnia, ezért először kihúzott Tata felé, majd a másik vágányra tolatott, amelynek Budapest felöli végén már ott állt a másik csatolt Delfin.
A mozgó vonat körülbelül 30 km/h-val csattant bele az álló szerelvénybe. Úgy tudni, a gyűrődőzónák jól működtek, csak a közvetlenül találkozó két Delfin sérült komolyabban.
Azonban a vonókészülékeken kívül (ezek kapcsolják össze a motorvonatokat) az egyik Flirt vezetőfülkéje (a vezetőállás műanyag burkolata) is sérült. Így, bár a javítás valószínűleg elvégezhető akár a gyártó Stadler pusztaszabolcsi karbantartóüzemében is, ez azonban viszonylag költség- és (a pótalkatrész beszerzése miatt) időigényes lesz.
Információink szerint a Flirtök kedd reggelig eljutnak Pusztaszabolcsra, ahol a MÁV és a Stadler szakemberei közösen megvizsgálják őket.
A baleset lefolyásáról egyelőre annyi látszik biztosnak, hogy a mozdonyvezető nem cserélt vezetőállást, azaz nem ment át az új menetiránynak megfelelően a szerelvény elejére. (Tehát köznapi értelemben is tolatás történt, vasúti értelemben a mozgás mindenképp annak minősült.)
Bár kétségtelen, hogy egyszerűbb és biztonságosabb a mindkét végén vezetőállásos motorvonatot „előre” vezetni, mint „hátra”, adott esetben így is lehetett szabályozás a tolatómozgás. Ennek azonban szigorú szabályai vannak, például tolatásvezető segítségét kell igénybe venni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Track-R 2009.07.13. 11:20:02
A kaller meg csak fogta a fejét, hogy mit csinál már megint ez a barom...
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.07.13. 11:28:50
szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2009.07.13. 11:40:09
"Balesetek... ...mindenhol előfordulnak, égen, földön, vízen egyaránt. " sínen is ;-)
fric 2009.07.13. 12:03:27
Rollende Landstrasse 2009.07.13. 12:14:30
Tehát itt nem az a kérdés, hogy melyik vezetőálláson volt a mozdonyvezető, hanem az, hogy vol-e tolatásveztető? És ha igen, akkor mire figyelt a tolatószemélyzet? (Ebbe a mozdonyvezető is beletartozik)
Ákibard! 2009.07.13. 12:44:59
Majd kifizeti a biztosító, erre találták ki ezt az intémzényt...
Rabbeleben 2009.07.13. 13:15:50
Motorkocsi?
Motorvonat?
Szerelvény?
is 2009.07.13. 13:30:56
ikke i drift 2009.07.13. 13:36:19
Ákibard! 2009.07.13. 13:38:38
Tévedsz, biztosítva van.
Több okból is.
Egyik a sok közül, hogy hitelből fizetett járművek...
il bastardo 2009.07.13. 13:49:09
Úgy hírlik, hogy a tolatàsvezető a helyèn volt csak épen az utasítàsait nem volt mivel közvetítenie a mozdonyvezető felè.
Tatabànyàn egyèbirànt kèziràdiók vannak ezekhez a tevèkenysègekhez "telepítve", viszont a delfinek ràdiói nem alkalmasak ezekkel kommunikàlni.
Kb.: 10eFt-os költséget így megspóroltak a készülékek beszerzésekor.
steamengine52 2009.07.13. 13:59:18
De nem az F.1-es jelzési, hanem az F.2-es Forgalmi Utasításban van ez.
tárhejj · http://atarhely.hu 2009.07.13. 13:59:49
Rollende Landstrasse 2009.07.13. 14:56:41
Rollende Landstrasse 2009.07.13. 14:59:34
Rollende Landstrasse 2009.07.13. 14:59:35
bloggerman77 2009.07.13. 16:20:16
Azért sokat gyengült ez az F1-es utasítás, mert a 90-es évek elején készült oktatófilm szerint szigorúan tilos tolatást végezni a tolatás irányával ellentétesen lévő vezetőállásból.
Festéktüsszentő 2009.07.14. 01:14:50
"Tatabànyàn egyèbirànt kèziràdiók vannak ezekhez a tevèkenysègekhez "telepítve", viszont a delfinek ràdiói nem alkalmasak ezekkel kommunikàlni.
Kb.: 10eFt-os költséget így megspóroltak a készülékek beszerzésekor.":
Mi lenne, ha a mozdonyvezető kapna szolgálatkezdéskor kézirádiót?
Szerintem kevesebb mozdonyvezető aktív egy tetszőleges időpillanatban, mint ahány vontatójármű / motorvonat van...
ikke i drift 2009.07.17. 01:33:03
A hitel önmagában nem jelenti ezt. Ha a finanszírozónak van más biztosítéka, akkor nem ragaszkodik a biztosításhoz.
Én vagyok 2009.07.27. 13:51:17