Kihirdették a győztest az új debreceni villamospálya tenderén, írja a Haon. A munkát legolcsóbban, nettó 7,5 milliárd forintért elvállaló ATK-Debrecen konzorcium nyert. Öten pályáztak, a helyi internetes portál úgy tudja, akadt nettó 10 milliárd fölötti ajánlat is.
Debreceni villamosok nagyobb térképen való megjelenítése
Az új 2-es önálló vonala (a térképen piros) az 1-esből (sárga-kék) fog kiágazni, a kivitelezőnek azonban a közös szakasszal (kék) is lesz feladatuk, hiszen a nagyállomási végállomást és a megállókat át kell építeni, hogy az alacsonypadlós járművek is használhassák.
Utóbbiak szállítására ugyancsak öten jelentkeztek a már negyedszerre kiírt tenderen: a horvát Koncar, a baszk (spanyolországi) CAF, a cseh Skoda, a svájci Stadler és a nem éppen pontos szállításairól elhíresült olasz AnsaldoBreda.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szb9 2010.02.23. 13:47:46
Thickleg 2010.02.23. 14:27:18
Norberto Sarto 2010.02.23. 15:36:56
subtotal 2010.02.23. 16:07:18
Nem elég hogy nagyon szűk a hely, ezen kívűl a város legforgalmasabb útján fog a villamos további időt és helyet kivenni a forgalomból. Legalább itt levitték volna a föld alá, vagy nem itt lenne az elválasztás.
Blava 2010.02.23. 16:45:01
eweres 2010.02.23. 17:27:49
ne aggódj, majd elterelik a közúti forgalmat
- Rendi - 2010.02.23. 17:39:20
Am580 2010.02.23. 17:57:06
nevergone 2010.02.23. 18:49:00
Örülök, hogy lesz új villamos, talán tehermentesíteni fogja a belvárost. Abban pedig bízok, hogy az egész művelet minél kevesebb felfordulással jár majd.
- Rendi - 2010.02.23. 18:58:02
Köszi az új szakasz hosszáért.
nick grabowski · http://fpa-mcc.blog.hu 2010.02.23. 19:04:09
@subtotal: ahogy tudom, az eredeti tervek arról szóltak, hogy a Kollégium mellett, a Darabos utcán viszik a vonalat, de kiderült, hogy a közműveket annyira "rosszul" (össze-vissza, zsúfoltan) fektették le az utcában, hogy szinte lehetetlenné vált ott végigvinni a síneket. Ezért esett a választás a Plaza előtti csomópontra.
santé 2010.02.23. 19:23:35
Gera 2010.02.23. 19:59:26
Civis Sapiens 2010.02.23. 20:03:11
Mikor épülne meg?
Miért pont a jelenlegi (1-es, haha...) villamossal párhuzamosan, két utcával odébb tervezték?
Mi indokolja, hogy olyan vonalat választottak, amelynek jelenleg a városban a legjobban megoldott a tömegközlekedése?
Hány fát vágnak ki az amúgy is szűk utcákban, ahol a villamos járni fog? (bár a Csapó utcai tarvágás után nem kérdéses, hogy a város vezetését ez a szempont a legkevésbbé érdekli...)
Mennyivel növekszik a környék zajszennyezése:
a) a mostanihoz képest?
b) az egy évvel ezelőttihez képest, mielőtt ezen a vonalon is nagy csinnadrattával elindultak az új buszok, amelyek lényegesen nagyobb zajterhelést okoznak hajnaltól késő estig az ott lakóknak, mint az amúgy elavult elődeik?
A belváros tehermentesítés nélküli lezárása után, illetve a néhány hasznos és hihetetlenül sok felesleges forgalomirányító jelzőlámpa beszerzése után ez a leghatékonyabb eszköz a városban a közlekedési káosz további növelésére?
matkó 2010.02.23. 20:04:55
Az meg, hogy az ATK-Debrecen (mondom: Debrecen! A villamospálya-építés fellegvára!) nyert, jól mutatja, hogy mint legutóbb a Fórumnál, meg előtte a többi nagy beruházásnál (Modem, Főnix stb.) a fő cél a haverok kistafírozása volt. (Illetve ők voltak hajlandók megfizetni lalikirájék egyre magasabbra, immár bőven 10% fölé felfutó "jutalékát"...)
pause 2010.02.23. 20:14:37
amugy remelem idekoltozik a civisre aki kitalalta az utvonalat es aki jovahagyta azis,es remelem minden reggel tomegkozlekedessel fog bejarni.
bar en nem ertem hogy miert nem a vasut masik oldalat fejlesztik,pl monostpercsi mikepalyi ut....
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.23. 21:56:12
Föld alá kicsit drága lett volna, meg szükség sincs rá.
Debrecenben úgy általában elég xarok a lámpaciklusok, a Plázánál levő lámpa meg konkrétan szánalmas. Kb. kétszer akkora áteresztőképessége lehetne, ha készítenének hozzá rendes programot. Nem a kanyarodó villamos -más irányokkal összevonható- mindennel együtt max. 15 másodperces zöldideje fogja a város közlekedését padlóra vinni.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.23. 22:06:40
"részben a régi villamos pályán haladnak majd a 2-es villamosok (és nem a nagykötúton: ...) már eleve mutatja, hogy csak lózung a belváros tehermentesítése"
Miért volna lózung? Attól, hogy a régi pályán halad, még tehermentesítheti a belvárost. Sőt, pont attól fog, ugyanis az ugyanarra haladó (ill a lezárás miatt most körbe szambázó) 31/32-es buszokat fogja helyettesíteni tisztább, gyorsabb, kevesebb járművet igénylő módon.
A városban a villamos után ezek viszik a legtöbb utast, az útvonaluk nem véletlen.
Ha a nagykörúton menne, nem váltaná ki. Minek oda villamos, ahova egy ~10 percenként járó szóló troli elég?
A fasor régi nóta, fel van fújva erősen.
"hajlandók megfizetni lalikirájék "
Ja, hogy innen fúj a szél! akkor kár érvelnem...
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2010.02.23. 22:13:49
Érdemes lehet elolvasni:
derke.hu/sajtokozlemenyek/villamos20071024
"Miért pont a jelenlegi (1-es, haha...) villamossal párhuzamosan, két utcával odébb tervezték?"
Neked is: Azért, mert jelenleg is ott megy Debrecen második legjelentősebb utasáramlata, a 31/32. busz - és nem véletlenül. Hiába két utca, ha egyszer a füredi úti lakótelep meg a doberdó nem esik az 1-es villamos vonzáskörzetébe.
"Mennyivel növekszik a környék zajszennyezése:"
- a 31/32 vonalán csökken
- a Városháza és a Pláza között elhanyagolhatóan növekszik.
"ez a leghatékonyabb eszköz a városban a közlekedési káosz további növelésére? "
nem.
Feri BPO-537 2010.02.23. 22:35:03
Az 5 gyártó közül a Skoda mellett a Koncart tartom elfogadhatónak: a CAF és a Stadler villamosait nem ismerem, az AnsaldoBreda-ról pedig csupa rosszat hallani.
szimplán csak Geri 2010.02.23. 22:49:26
zoldnyil.hu/1229/ty/c/page/0/c_page/0/
A Bizottság megállapította, hogy a legalacsonyabb ellenszolgáltatást tartalmazó érvényes ajánlatot benyújtó Ajánlattevő: a Miskolci Zöld Nyíl 2009 Konzorcium - melynek ajánlati nettó ára: 14.888.578.640,- forint.
Amugy Miskolcon a villamostender a CAF a Siemens az Ansaldo és a Skoda adott be ajánlatot.
lbalazs 2010.02.23. 23:01:36
lbalazs 2010.02.23. 23:05:27
A kiagazas alapja valoban meg is epult a Darabos utca vonalaban. Ott lenne hely es ahova az erkezik ott mar a koruton is van hely a villamospalyanak. Valamiert mar nem oda tervezik.
lbalazs 2010.02.23. 23:11:13
A Biogal iparvaganyaig csak 1 km a hianyzo resz, az egyes palyajatol, olyan helyen, ahol lehetne vasuti technikaval epiteni. Igy a villamos felmehetne a nagyvasut palyajara Jozsa es Hajduboszormeny fele. Egyszer azt olvastam valahol, hogy ez az egyik legforgalmasabb fout az orszagban. Egy ilyen villamossal lehetne versenyezni az autokkal. Ez egy igazi elovarosi jarat lenne, raadasul utbaejthetne az Egyetem legujabb fejleszteseit.
Frank Columbo 2010.02.25. 23:25:23
záporjózsi 2010.03.03. 09:14:41
Klark-Andy (törölt) 2010.03.03. 21:29:22
sunika 2010.03.08. 09:49:58
Végig hallgatom Kádár-hívő rokonságom érveit.
Az itt kommentelők érvelése nem szakmai,hanem pártállástól függő.
Kósa bármit csinál, azt már kötelező
baloldalról fikázni.
Mióta KÓSA a polgármester, próbálnak
rajta fogást találni,pofátlan aljas kommunista módszerekkel.
Eddig nem sikerült.
A10-20%-os propagandát már régenhallottam.
Ha biztosan tudjátok,jelentsétek fel.
Így ez az aljas mószerolás csak kutyaugatásnak tünik.
Marslakó 2010.03.30. 12:45:43
damus 2010.05.31. 01:51:13
Lengyel 2011.02.03. 22:36:40
Az EU-nak nem az a kérdése, hogy: Debreceniek! Mivel szeretnétek utazni? Busszal, trolival? Nem! Az EU-nak nincsenek kérdései a netto befizetőkhöz. Debreceniek, vigyétek a vasunkat. Verjétek szét városotokat, szüntessetek meg két sávot az útjaitokból, vágjátok ki a fasoraitokat, tegyetek le balesetveszélyes, csikorgó síneket, ha kopik, majd vegyetek újakat! Hajrá Magyarország vissza a középkorba!
kamarawood 2011.02.18. 12:52:55
Nem vagyok debreceni, de a villamost mindenhová, ahova lehetséges! :)