Komárom-Székesfehérvár, Zirc-Veszprém, Pápa-Csorna, Karcag-Tiszafüred, Lajosmizse-Kecskemét
A Kötött pálya úgy értesült nem hivatalos, de megerősített forrásokból, hogy napokon, heteken belül öt olyan vasútvonalon indulnak meg ismét a személyszállító vonatok, ahol a Bajnai- illetve a Gyurcsány-kormány intézkedése nyomán álltak le.
A tavaly decemberi menetrendváltás óta ki nem szolgált 5-ös számú (Komárom-Székesfehérvár) és 103-as Karcag-Tiszafüred vonalat, valamint a 142-es „alsó” felét, a Lajosmizse-Kecskemét szakaszt nyitják újra. Az ugyanakkor térben illetve időben korlátozott 11-es vonalon is újra minden nap végigmennek majd a szerelvények Győr és Veszprém között. (Jelenleg Győrtől csak Zircig van napi szolgáltatás, a teljes vonalat csak hétvégén szolgálják ki.)
5.
A Fidesz tehát megkezdte egyik választási ígéretének teljesítését, sőt, ahogy a párt szakpolitikusa, jelenleg az illetékes tárca államtitkára, Fónagy János korábban jelezte, nemcsak a 2009. decemberben bezárt, hanem a 2007 márciusában felhagyott szárnyvonalak ügyét is előveszik. A Kóka János minisztersége idejétől szünetelő személyforgalmú mellékvonalak közül most egyen, a Pápa és Csorna közöttin indul meg a forgalom.
A vonatok június-július fordulója körül indulnak újra, talán két hét múlva. (Július 3-ra már eleve beterveztek egy ünnepi különvonatot az 5-ös vonalra.)
11.
Úgy tudjuk, könnyen lehet, hogy ez az öt vonal csak az első ütemnek tekinthető, később más szakaszokat is újranyithatnak. Egyértelműnek látszik, hogy most azokat a vonalakat veszik működésbe, amelyeknek befolyásos, nem egyszer kormányzati tisztségbe került fideszes mentora van. Nyilvánvalónak tűnik az összefüggés Komárom, Karcag, Pápa esetén.
14.
Ez azonban nem azt jelenti, hogy szakmailag irracionálisnak lehetne mondani a válogatást. Inkább az a kérdés, hogy milyen menetrenddel, feltételekkel állítják vissza a közlekedést. Hogy csak az lesz-e a cél, hogy egy ígéretet formálisan ki lehessen pipálni, vagy az ország évtizedek alatt valóban átalakuló közlekedési igényeit jól kiszolgáló rendszer felé lépünk. Az előbbi esetben a vonalak újranyitása akár (majdnem) olyan buta lépés is lehet, amilyen a bezárásuk volt.
103.
Nézzünk egy konkrét példát! Ha a Komárom-Fehérvár vonalon a régi menetrend áll helyre, akkor – a jelenlegi pályaállapotok miatt – nem lehet ideális csatlakozásokat létrehozni. Ehhez néhány megállást ki kellene hagyni. De ugyan mi értelme is lenne megállítani a vonatokat például Ászár keményítőgyárnál, ahol rég bezárt a gyár, tehát nincsenek már utasok.
142.
Ha még tágabban nézzük ugyanezt a vonalat, kiderül, hogy – bár itt a megszűnés előtt sem volt kevés az utas – igazi életet az adhatna neki, ha nemcsak a helyi, hanem a régiók közötti jelentős utazási igényeket is kiszolgálhatná. Ehhez Komárom-Székesfehérvár-Sárbogárd-Szekszárd-Baja útvonalon lehetne gyorsvonatokat indítani. Csakhogy az 5, 45, 46, 154 jelű vonalakat érintő tengely beüzemeléséhez nemcsak az 5-ös, hanem a szűklátókörű Hónig-Antali-féle minisztériumi vezetés által szintén kivégzett – helyi forgalomban valóban nem túl erős – 45-ös (Székesfehérvár-Sárbogárd) vasútvonalat is újra kellene éleszteni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Hatékony államot! Még több szárnyvonalat, és kispostát! 2010.09.01. 10:30:22
Trackback: Öt vasútvonalat nyit újra az Orbán-kormány 2010.06.18. 14:33:02
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Karchy 2010.06.18. 13:01:04
...Ahoj... 2010.06.18. 13:01:27
hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2010.06.18. 13:06:55
deicide666 2010.06.18. 13:09:25
cateye 2010.06.18. 13:10:41
A cikkben szereplő javaslat megvalósítására pedig egyenlőre nem látszik esély.
Így az egésznek csak PR jelentősége van, semmi más...
Píter 2010.06.18. 13:11:45
heszusz 2010.06.18. 13:12:44
gozos 2010.06.18. 13:14:45
De továbbmegyek: kötelezni a volánt, hogy PONTOSAN a vonat érkezése előtt 5 perccel és a VASÚTÁLLOMÁSON szolgálja ki ráhordó járatként, és a vonat elhaladása után 5 perccel induljon onnan tovább.
kamubek 2010.06.18. 13:19:47
Pistie 2010.06.18. 13:24:58
Egyébként én szurkolok hogy ahogy Széchenyi megálmodta, a távolsági közeledés vasúton történjen, a helyi meg autóbusszal. Épp ezért fölöslegesnek tartok szárnyvonalak újra indítását, már maga a koncepció miatt is, meg az egyéb költségek miatt is.
gozos 2010.06.18. 13:25:17
Pályaelhagyó autóversenyző 2010.06.18. 13:26:33
minden allomassal rendelkezo faluban, minden iranyba kozlekedo vonat elott erjen be, varjon 10 percet es akkor indulhat tovabb?
kicsit finomithatnad ezt a vilagmegvalto javaslatot
attala66 2010.06.18. 13:31:35
demagofób 2010.06.18. 13:33:53
Úristen, hol élünk! Régen röhögtem ilyen jót.
Szibarita 2010.06.18. 13:35:09
tomi79 2010.06.18. 13:43:50
A most újranyitandó vasútvonalakra ez pont nem igaz: az 5-ös fővonali kiépítettségű, ma is jelentős teherforgalom megy rajta, a Pápa - Csorna vonalat pedig azt hiszem, hogy a 80-as évek végén / 90-es évek elején teljesen átépítették.
veny 2010.06.18. 13:46:53
Ezt hívjuk MÁV-nak, és fogjuk is még, úgy tűnik. :(((
darvas · http://dtp.tumblr.com 2010.06.18. 13:48:47
Rbatka 2010.06.18. 13:54:22
Rbatka 2010.06.18. 13:57:16
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.06.18. 13:58:59
Így nem lennének csatlakozások pókból-pókba.
Az itf.hu cikkében (a posztban is linkelve) bemutatott rendszerben a kétóránkénti müncheni railjetről lenne Győrben átszállás BP felé a gyorsra, onnan Komáromban átszállás a fehérvár-szekszárd-bajai vonatra, amiről Bogárdon átszállás Dombóvár-Pécs irányába.
(Arra is lenne lehetőség, hogy plusz egy uzsgyi árán ne Komárom, hanem Győr legyen a végállomás Baja felől.)
Székesfehérváron lenne átszállás a Fehérvár-Veszprém-Szombathely gyorsvonatra. Ez részletesen le is van írva a cikkben.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.06.18. 13:59:40
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.06.18. 14:00:19
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.06.18. 14:01:07
a buszok óránként-kétóránkánt közlekednek gy-vp között, és mindíg zsúfoltak. főleg vasárnap-péntek az egyetemisták miatt, ilyenkor sok a csomag is.
a busz 100-120 perc a vonat 150 körül ment amikor utoljára utaztam vele. ha ezt 2 óra alá sikerülne levinni (akár egy sebesvonattal), mindenképpen alternatíva lenne (vp-ben ugyan kiesik a vasutállomás, de a helyijáratok elég normálisan közlekednek)
ha a sebesség megvan, és kezdenek átszokni az utasok, akkor meg azonnal le kell cserélni a bzmotokat, mert az undorító egy vonat.
HanSolo 2010.06.18. 14:01:54
nemtommi 2010.06.18. 14:02:50
Amúgy nem tudom miért is baj, ha nem a városközpontban van a vasútállomás? Nem hiszem, hogy sokan örülnének, ha egy-két sínpárral kettészelnék falujuk-városuk központját. Busszal pedig rá lehet hordani az utazóközönséget a vonatra. (Ha jól emlékszem ez többek között Móron is megoldott volt)
bloggerman77 2010.06.18. 14:07:27
Ráadásul, és ezt az utóbbi 10 évben mindenki elfelejtette, a Fidesz kormány 2000-ben kialakitott egy tervezetet, amiben kijelölték a bezárandó mellékvonalakat. Az itt kijelölt mellékvonalak ugyanazok voltak, mint amit a Fletó-Gordonka páros bezáratott.
Gaskó éppen azzal lett közismert, hogy ez ellen a Fideszes intézkedés ellenében hónapokig elhúzódó sztrájkot szervezett.
Ja, és ekkor pont a szoci kézben lévő önkormányzatok fúrták a vonalbezárási terveket, "mert vasút az kell".
jack o'neill 2010.06.18. 14:07:54
Lehet pl. EU forrást találni erre?
Azt tudom, hogy a nemzetközi korridorok rekonstrukciója részben-egészben EU pénzből történik (30-as), de mellékvonalakra lehet ilyet szerezni?
gramercy 2010.06.18. 14:13:49
hatast meg nem kell dobni, teherszallitas, eddig is volt, ezutan is lesz ezeken a vonalakon
sokkal felelosebb lett volna ha csak a felujitas utan es uj jarmuvekkel inditjak a szolgaltatast, addig ezekkel a jarmuvekkel a tobbi vonalon lehetett volna a szolgaltatast boviteni
cuclizmus
claudiopolis 2010.06.18. 14:14:05
itf.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=85:a-vonal-melynek-ujranyitasaval-negy-megyeszekhely-koezt-csoekkenhet-a-menetid&catid=37:jav-azonnal&Itemid=65
borovi 2010.06.18. 14:20:07
Sir Gombóc 2010.06.18. 14:31:43
arons 2010.06.18. 14:33:08
a menetidő csökkentésével használható vonal lehetne. (ha nem állna meg minden bokornál )
Másik dolog am nem teljesen ide tartozik, a MÁV sosem volt híres az ésszerűségéről. Napmint nap ingázom a Budapest-Győr vasútvonalon ahol az új modern klímás vonatok kora hajnalba és késő este közlekednek zömébe és helyette a melegbe napközbe a régi bádogdobozok mennek ahol elviselhetetlen a hőség.
B.P.M. (törölt) 2010.06.18. 14:34:27
Lehet, persze. Volt is rá forrás, de el lett herdálva arra a k*rva méregdrága Demszky féle presztízs 4-es metróra.
181 milliárd Ft EU támogatást kapott az első szakasz.
Arra leszek kíváncsi, hogy a többi mellékvonallal mi lesz. Van még ott jó pár, amit meg kellene nyitni (pl. Kalocsa-Kiskőrös, aminek egyébként is jövője lenne az épülő kikötő miatt).
Páran írják, hogy busszal olcsóbb lenne. Igen, van ahol olcsóbb, csak azt felejtik el sokan, hogy a 2007-es és 2009-es bezárások kapcsán beígért buszos helyettesítések nagy részét szép lassan, csendben (a média ugyanis meg sem nyikkant) megszüntették. Sok helyen így se busz, se vonat.
Néhány nagyszájút megnéznék, hogy miként közlekedne vidéken. Ott nem 10-15 percenként jön ám a busz, mint Budapesten, hanem örülhetsz, ha esetenként 2-3 óránként van egy busz, pláne hétvégén. Megnézném, miként állna az újranyitásokat ellenzők szája ilyen körülmények között.
lala444 2010.06.18. 14:42:39
A bezárt vonalakhoz nem kellene ugyanúgy vezényelni az embereket munkára, és akkor talán lenne megtakarítás. De ameddig a MÁV érdeke az, hogy bármi áron, de azt mutassa ki, hogy ez a mostani gazdálkodás és állapot tökéletes, addig ne számítson senki fejlett vasútra.
HavocS · http://www.obsidianshell.com 2010.06.18. 14:44:47
Aki meg szidja a Bz talicskát, kap majd jó korszerű Desirot ami naponta kétszer lerohad és nyáron vagy 10, vagy 40 fok van benne... ;)
Jegkoko 2010.06.18. 14:53:41
zgabi 2010.06.18. 14:55:11
Spanish VVax 2010.06.18. 15:00:50
Felújitani kellene, meg újjáépiteni nem agyatlanul, csakazéris-úgyis-úgyis újranyitni az összes lepukkant, gazdaságtalan vonalat. Igy csak a pénzt fogja vinni számolatlanul....
lala444 2010.06.18. 15:02:57
Ilyen fajlagos km költségekkel mint a MÁV, nem lehet üzemelni.
Olyan vonalakra üzemeltetésére költenek óriási összegeket, amelyeken csak pár ember van. A helyett, hogy fejlesztenék a forgalmasabb és hosszabb vonalakat, ezeket a kis szarokat meg hagynák a Volánokra.
Jegkoko 2010.06.18. 15:03:12
Spanish VVax 2010.06.18. 15:07:17
knbm (törölt) 2010.06.18. 15:11:07
És a villanyt honnan veszed? Azt is elhasználja Kína. A vasutat ott kell fejleszteni ahol vannak utasok. Ezeken a vonalakon lehetne légpárnás vagy mágnesvasút is , az utasok akkor is hiányoznának. Ettől fogva csak propaganda fogás. A Fonagy gyerekkorába vasutas akart lenni. Ezért szerelmes a vasútba. Nem baj bírja az államkassza! Majd vetnek ki egy kis pótadót.
knbm (törölt) 2010.06.18. 15:12:46
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 15:14:36
Felújítást pénz hiányában csak a hússzal döcögős részeket lehet(ne) csinálni. Ha a leglassabb helyeket megjavítják már csökken a menetidő!
A menetrendet is úgy kéne megírni! Nem a huszon-harmincéves berögzült dolgokhoz kellene alkalmazkodni. Ha direkt szar menetrendet írtak, ritkán jártak a vonatok, így sem a járatsűrűség sem az időpont miatt nem utaztak rajtuk elegen, be is zárták őket. Ezért kell az olyan menetrend amikor TÉNYLEG utaznak a járműveken.
Ez a ha van kalap, ha nincs kalap hozzáállás taszító. Így nem lehet országot építeni, kommentelők!
Akik a megspórolt milliárdokkal érvelnek: javult a MÁV szolgáltatása? Más vonalakon gyorsabbak a szerelvények? Mit kaptok ti a magasabb jegyárakért? Egyre kevesebbet! Sok szoci szavazó, mikor ébredtek fel végre?
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 15:22:04
Spanish VVax 2010.06.18. 15:22:33
lala444 2010.06.18. 15:23:31
Spanish VVax 2010.06.18. 15:25:18
Spanish VVax 2010.06.18. 15:26:15
trainz 2010.06.18. 15:28:53
Valamint Almásfüzítő-Esztergom?????
Az hol marad????
Pistie 2010.06.18. 15:33:14
:D Meg ahogy te elképzelted.. A félméteres hóban szépen megfagynak a váltók, aztán volt-nincs vasúti közlekedés. És akkor majd pazaroljuk az erőforrásokat a sokadrangú mellékvonalak kiszabadítására a fontosabb vonalak helyett.. Tényleg, de jó lesz!
Rácz Gergely 2010.06.18. 15:38:46
gozos 2010.06.18. 15:38:54
És ha már busz tárja fel a környéket, akkor értelemszerűen nem úgy alakítani, hogy minden falunak legyen saját állomása. Felesleges.
Ergó gyorsabb lehetne a vonat is (kevesebb megállással) és a vonatról meg van oldva, hogy minden környékbeli falu központjába vigye a busz az utasokat.
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 15:42:20
gozos 2010.06.18. 15:42:31
- távolsági közleketés
- mikrorégión belüli feltáró közlekedés (akár vaskerekes, akár gumikerekes)
hagymásbab85 2010.06.18. 15:47:43
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 15:51:25
Nem csak Budapestnek jár pénz, infrastruktúra. A kistelepüléseken élőknek is joguk van közlekedni, joguk van ahhoz, hogy áldozzanak rájuk annyit, hogy pl. két váltót fűtsenek.
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 15:53:47
Ja, és a jegyárak se kell emelkedjenek, hiszen annyit megspóroltunk a szárnyvonalakon.
Röhej, komolyan.
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 15:56:16
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 16:01:24
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 16:02:55
2010.06.18. 16:18:45
Az Építész 2010.06.18. 16:22:46
(Más, normális vasúttársaságnál a hagyományos értelemben vett főjavítás megszűnt. Értelmét vesztetette a cél, hogy a gyártáskori állapotot állítsák vissza. Mi értelme van a 30-40 évvel ezelőtti állapotnak? Elavult, idejétmúlt. Ezért korszerűsítéssel egybekötött felújítás jöhet csak szóba. Így a jármű jobban megfelel az igényeknek és kitolható az életciklusa.)
Az egész busz-vasút-egyéb közösségi közlelekedési problémának egyetlen felelőse van, mégpedig az, hogy Magyarországon NINCS már legalább 20 éve hosszútávú közlekedéspolitikai koncepció. Annak semmi értelme, hogy ide is belekapunk, oda is belekapunk, látjuk, hogy így nem megy és otthagyjuk az egészet. Nincsenek törvényben lefektetve a közlekedési ágazatok alapvető feladatai. Nincsenek a szolgáltatók kényszerítve, hogy azt csinálják, amit a megrendelő kér. Nincs számonkérés, ellenőrzés. A MÁV-ot szét kell robbantani egy országos fővonali hálózatot kezelő részlegre, valamint régiónként külön-külön a nem fővonalakat kezelő részlegre. Így külön-külön kapnák az államtól a pénzeket, átláthatóbb lenne az egész, nem veszne el az igazgatóságon a pénz fele. A volánok körmére kell nézni és rendszabályozni őket, hogy azt a szerepet töltsék be, ami le van osztva nekik. A busz mehet az útviszonyoknak megfelelő sebességtől magasabb sebességgel is, nem ellenőrzi senki. A volánoknak is reális súllyal hozzá kell járulnia az úthálózat fenntartásához. Az egész természetesen nem működhet közös tarifarendszer nélkül. Ne külön vonatra és buszra váltsuk a jegyet, hanem útvonalra, egy jeggyel utazhatunk az út egy részén busszal, majd felszállhatunk a vonatra. A buszt és a vonatot nem versenyeztetni kell egymással, hanem összehangolni, rendszerszinten kell kezelni. Nem holnaputánra keresünk megoldást, hanem évtizedekre előre. Ezt kellene észben tartani. Azt a kevés pénzt, amit a hálózatok fejlesztésére lehet költeni, ésszerűbben kell felhasználni. Ott kell fejlesztést végezni, ahol a menetrend megkívánja. A teljes átépítés nem mindig a várt mértékben térül meg. Ott kell befektetni, ami pénzt takarít meg, pl lassújelek megszüntetése, új vontató járművek vásárlása, korszerűsítése stb
peppemaci 2010.06.18. 16:29:55
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 16:42:35
Magyarnaba 2010.06.18. 17:07:39
howard-dzsu 2010.06.18. 17:11:36
howard-dzsu 2010.06.18. 17:14:27
Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2010.06.18. 17:25:15
sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2010.06.18. 17:39:54
- A másik meg a menetrend.
...Ahoj... 2010.06.18. 17:40:45
IMRE, miért nem lehet ezeket a szar képnézős programokat kivágni a francba végre? lefagyasztja mindkét gépemet, nem lehetne másfajtával megoldani a képek nézését?
...Ahoj... 2010.06.18. 17:47:50
Ennek én utánajártam, állítólag nem mehet Szfvár-Veszprém között se Bz se uzsgyi, mert nincs rájuk telepítve valamilyen vonalbefolyásoló rendszer, ami kompatibilis lenne.
(ezért se járatták be évek óta a Győr-Veszprém vonatokat személyként Fehérvárig, hanem bohóckodtak a V43+2BHV-s kirohanós személlyel dupla költséggért) Hamár újranyitják a 11-est el kéne gondolkodni hogy ne menjen-e tovább legalább fehérvárig személyként, kiváltva a mozdonyos kirohanósokat.
Rácz Gergely 2010.06.18. 17:52:50
...Ahoj... 2010.06.18. 17:54:20
...Ahoj... 2010.06.18. 17:58:41
Ha legalább 50%-os kezdevmények lennének átszokna a nép, nade így.....
...Ahoj... 2010.06.18. 18:06:51
...Ahoj... 2010.06.18. 18:10:42
laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2010.06.18. 18:14:47
ladymerenwen 2010.06.18. 18:24:14
Rácz Gergely 2010.06.18. 18:34:23
Rbatka 2010.06.18. 18:35:01
Rácz Gergely 2010.06.18. 18:35:28
ladymerenwen 2010.06.18. 18:47:10
Rácz Gergely 2010.06.18. 19:06:27
soldy 2010.06.18. 20:33:29
Honnan tudod hogy balos? Itt most nincsenek balosok, jobbosok, "közepesek", itt emberek vannak véleménnyel. Ne tegyünk már különbséget ember és ember között!
VT22 2010.06.18. 20:57:13
Én annyira nem ünnepelnék, majd csak ha az utolsó, 2007-ben vagy 2009-ben bezárt vonalat is átadják.
Lehet bizakodni a fideszben, de sajnos jópár vonalon akkor közlekedett az utolsó vonat, amikor bezárta az mszp-szdsz. És nem lesz több már, sose.
Az előző Fidesz-kormány újranyithatta volna a 64-est, nem tette meg. Megmenthette volna a 49-es vonalat is. Nem tette meg, ellenben a maradék részét is bezárták. Ma már teljesen újjá kéne építeni ezt a két szakaszt, hogy vonat járhasson rajta.
1999-ben 1000 km vasútvonal bezárását tervezte a fidesz. Az MSZP megcsinálta nekik.
Ez a mostani akció a látszat kedvéért van, néhány vonalat újranyitnak politikai érdekből - lesz jó esetben 2-3 kör, 10-15 vonal és ennyi. Csak hogy elmondhassák hogy megcsinálták. A többi bezárt vonal meg szépen lassan fel lesz számolva.
VT22 2010.06.18. 21:03:21
@Spanish Vax: Most te vagy qrvára nem értessz hozzá vagy szándékosan hazudozol. Csak ne a legnagyobb mellénnyel tennéd.
Kalapból nyúl 2010.06.18. 21:12:14
VT22 2010.06.18. 21:15:14
"Elég sűrűn találkoztam a kb. 20 km/órával döcögő egy szem motorkocsival, de nagyon ritkán láttam rajta bárkit is a kalauzon kívül."
Igen kitaláltad, éppen 60km/h volt a sebesség.
"Busszal lényegesen gyorsabban el lehet jutni bárhová azon a vonalon, és a járatsűrűség is nagyságrendekkel nagyobb."
Magyarul a vasút SZÉGYENE, hogy egy ilyen forgalmas útirányon napi 4 pár bz-vel szerencsétlenkedik, amikor a legf@szább elővárosi vonal lehetne. A vonalvezetése kiváló, és ha megéri azt a qrvasok buszt elindítani akkor napi minimum 20 pár vonatot is, órás ütemben. A napi 8 vonat, amelyek még nem is csatlakoznak a fővonali IC-khez persze hogy nem volt kihasznált. Azt a menetrendet hülyeség visszaállítani, bár úgyis azt fogják...
"Ennek a járatnak a megszüntetése a szoci kormány egyik legjobb, leg logikusabb döntése volt."
Szégyen, hogy egy Budapest-Kecskemét viszonylatú vonalat is be tudtak zárni.
rcfan 2010.06.18. 21:58:09
47 busz megy munkanapokon 9 km-es úton (12 perc alatt) Bicske vasútállomáshoz. Remélem az időzítésük is jól van kiszámolva a vonathoz.
A települést nem érinti közvetlen budapesti buszjárat.
Csilu 2010.06.18. 22:40:05
oszkar00 2010.06.18. 22:41:14
Tényleg nem kötekedésből, de melyik Széchenyi álmodta meg a helyi buszközlekedést?
1120 2010.06.18. 23:00:08
1120 2010.06.18. 23:05:28
"1999-ben 1000 km vasútvonal bezárását tervezte a fidesz. Az MSZP megcsinálta nekik."
Ezek a mondatok még egy szellemi fogyatékostól is durván hangzanának!
siófoki35 2010.06.19. 01:07:41
SzaGyu 2010.06.19. 05:43:51
Érdemes, nem érdemes alapon gondolkodóknak javasolnám: Költözzenek oda, éljenek ott és ha nem jön a vonat álljanak csak a megállóban és közben töprengjenek el azon, hogy annak az egy embernek vajon el kell-e menni dolgozni, vagy éppen haza kell-e mennie?
Ja hogy nem éri meg fenntartani?
Hát annyi minden nem éri meg és még is van, mert kell.
Az állam ezektől a kiadásoktól sokkal de sokkal több pénzt elkölt, elherdál és mégsem tűnik fel senkinek.
Egy vidéki ember nagyon sok helyen (városokban is) kilométereket gyalogol amíg fel tud szállni egy vonatra vagy éppen buszra.
A nagy Budapesten meg még pár városban pár száz méterenként buszra, villamosra meg egyéb tömegközlekedési eszközre lehet felszállni.
Ezeket érdemes ebben a formában fenntartani?
Ja vagy hogy te nem akarsz gyalogolni egy utcasarkot sem?
Jó szemlélet.
Ilyen alapon én is javasolhatnám, hogy a BKV, DKV, ... minden negyedik megállóban áljon meg, vagy megállóit helyezzék át és csak kilométerenként legyen megálló.
Egyébként is: A mozgástól majd egészségesebbek lesztek és valójában kit is érdekel, hogy például mikor értek haza.
B.P.M. (törölt) 2010.06.19. 07:14:26
"A 4 es metrónak smemi köze nincsen ehhez a lepukkant mellékvonalakhoz."
Szerinted.
Akkor először nézz utána annak, hogy mi a célja az EU Kohéziós alapjának, ahonnan a pénz jött.
Pont nem az ország leggazdagabb régiójának tömegközlekedésének fejlesztése, az egyszer biztos. Valahogy kimutyizták a pénzt az EU-tól és az EU pedig SAJNOS rábólintott erre a pénzherdálásra.
Ennek az alapnak pont az ország elmaradottabb térségeinek közlekedésfejlesztése a célja, nem pedig az, hogy a dupla áron építsenek metrót az MSZP-s, SZDSZ-es S*rabag demokratáknak.
saclos (törölt) 2010.06.19. 07:57:09
Szfv-Komárom? Tíz éve késett negyven percet a semmiből (ahogy a megkérdezett kalauz mondta: nem tudja miért, pedig olyan ideálisak voltak a körülmények!), 2008-ra eljutott odáig, hogy a Győr-Budapest vonalnak nem volt csatlakozása, függetlenül járt.
B.P.M. (törölt) 2010.06.19. 08:31:26
"Akik a megspórolt milliárdokkal érvelnek: javult a MÁV szolgáltatása? Más vonalakon gyorsabbak a szerelvények? Mit kaptok ti a magasabb jegyárakért? Egyre kevesebbet! Sok szoci szavazó, mikor ébredtek fel végre?"
Itt a lényeg! 38 vonalat zártak be, de alig van megtakarítás.
A MÁV-ra költött hatalmas pénz fele BÉRKÖLTSÉGEKRE megy egy, elvégre kell a rohadt sok naplopó a vasútnál, lásd Gaskó fanok.
Mivel lett jobb a MÁV helyzete, amióta bezárták 2 körben a 38 vonalat? Semmivel, sokkal többe kerül a jegy. Kóka elvtárs 2007-ben 2 lépcsőben átlag közel 40%-kal emelte a jegyárakat, de semmi nem változott. Csak a begyepesedett agyú szclib szavazók hiszik azt, de ők meg nem utaznak vonaton, ezért nem látják azt, hogy semmi nem változott.
Sok szárnyvonalon azért nem volt utas, mert dikert sz@r menetrendet készítettek, hogy még véletlenül se legyen hozzá csatlakozás vagy épp lekésse a fővonalon közlekedő vonatot.
B.P.M. (törölt) 2010.06.19. 08:41:14
Miért ömlenek kontroll nélkül a százmilliárdok bele?
Miért nem nyúlt hozzá eddig egyik kormány sem?
Zavarosban lehet jól halászni...
Akkor lesz itt valódi rendszerváltás és reménykedni a pénzzabáló vasút tényleges átalakításában, ha a vasút a BKV mintájára beborul. Addig csak színjáték lesz, ahogy eddig szerintem.
Euscorpius Hungaricus 2010.06.19. 09:58:45
Pedig ez is csak egyszerű számtanpélda. A Tf-Karcag vonalon közlekedő 9 vonat járatpáron naponta össz-vissz 300 ember közlekedett. Tételezzük fel, hogy mindegyikük teljes árú jegyet vásárolt(mondom tételezzük fel :-) ), és végig utazott. Ezt az egyszerűség kedvéért vegyük 1000 forintnak. Az összesen 300 eFt. Ennyit persze soha nem lehetett beszedni. Akkor a mérleg másik oldala. Fix napi minimum 100 eft a pályafenntartás. Legalább 1500Ft/km ha a vonat megmozdul. az kb 1,5 Mft, a vonaton és állomásokon dolgozó emberek bére, stb, stb. A sínekkel párhuzamosan futó úton a szóló autóbusz +9 járatpárral el tudja látni 300Ft/km áron cakli-pakli. És még ezen is veszteség van 900x300 = 270eFt És az előbbiek alapján a 300 utazóból soha nem jön be a 300 eFt(rövidebb táv, nyugdíjas, diák, kedvezményes, stb) max beszedhető 100eFt. Ha 600 Ft lesz 1 liter gázolaj, akkor is olcsóbb lesz a volán. JELENTŐSEN. Még akkor is, ha a máv pályafenntartási díjait egálra vesszük a feltételezett közútfelújítással és fenntartással.
Nem beszélve arról az általam már sokat emlegetett tézisről, hogy ha megvettem mondjuk 1,5MFt-ért az autómat, akkor nem kiállítási tárgynak vettem a ház elé, tehát, ha nem támogatja a munkáltatóm a tömegközlekedést, akkor bizony autót használok, még ha többe is kerül. Nem lehet olyan könnyen visszaszoktatni az embereket a tömegközlekedésre.
B.P.M. (törölt) 2010.06.19. 10:37:36
Számolgathatsz, de a helyzet az, hogy a bezárásokkal érdemi megtakarítást nem ért el a MÁV. Helyette jól megszívatták a 14+24 vonal mellett élőket, mert a buszos helyettesítés is szép csendben megszűnt sok helyen. Ebben pedig hatalmas szerepe van a médiák nagy részének, mert szépen asszisztáltak mindehhez, alig volt olyan újság, amelyik kiverte a balhét a buszok megszüntetése miatt.
eml 2010.06.19. 10:44:13
"Fix napi minimum 100 eft a pályafenntartás. "
Látszatra nulla.
sofalwy 2010.06.19. 11:15:00
sofalwy 2010.06.19. 11:21:43
sofalwy 2010.06.19. 11:29:33
combo 2010.06.19. 14:01:44
combo 2010.06.19. 14:26:33
combo 2010.06.19. 14:46:13
Nagyokat bólogatnék, ha az lenne a tapasztalatom, hogy a MÁV lenne a megbízhatóság csúcsa. De nem az (többek között a kötött pálya miatt).
Rácz Gergely 2010.06.19. 15:04:00
Tény, hogy nem a MÁV a megbízhatóság csúcsa, de errefelé nekem az a tapasztalatom, hogy sokkal megbízhatóbb a vasút, mint a Volán.
combo 2010.06.19. 15:24:16
gozos 2010.06.19. 15:54:23
Ezért találták ki a németeknél azt a rendszert, hogy nem gumikerék és vaskerék a választóvonal (Straßenbahn, Stadtbahn, DB Regio, helyijáratos illetve környékbeli busz), hanem
- mikrorégión belüli közlekedés, amit azzal oldanak meg a fentiek közül, amivel praktikusabb a mikrorégiónak. És ezt a VÁROSBAN LEVŐ mikrorégiós szervezőiroda KOORDINÁLJA. Hiszen az ő közvetlen érdekük van benne.
- interrégió - amely távolsági közlekedés és mikrorégión belül csak a mikrorégió központjában áll meg.
Ezt koordinálja a szövetségi állam.
/* IR, IC, ICE, ha pedig nincs sín, akkor busz */
A mikrorégión belüli jármű pedig nem mehet át más mikrorégióba. Így Két dolog a VÁROS által koordinált mikrorégiós járat felatata:
- mikrorégión belüli utazás
- teríteni az utast az interrégióról illetve vinni az interrégióra
További előny: mikrorégión belül a szomszéd kisvárosból is vásárolhatsz olyan időintervallumra szóló jegyet, amely érvényes a településközi útra és a kiszemelt város kiszemelt zónáiban történő utazásra egyaránt. Persze minden zóna hozzáírásának ára van.
De egy jegyet kapsz és ésszerű a végösszeg rajta (további zónák kedvezményesek).
kamubek 2010.06.21. 08:19:29
Csak hogy ne érje szó a ház elejét, pontosan idézek magamtól (már amennyire illendő magunkat idézni): "Hogy konkrét dolgot említsek, egy egyetemista is utazik onnan." A hangsúly az IS-en van. És mindemellett újra megemlítem azt - ha nem is ugyanígy írtam le korábban -, hogy a ritkítást még megérteném, amiben benne van az is, hogy ritkán állna meg kisebb helyeken a vonat.
lallern 2010.06.21. 15:41:25
Kecskeméten lakok és annyira felesleges a Lajosmizsei vonal!!
Egyetlen egy bzmot jár és ez a vonal a tanyákat köti össze ami még 40-70 éve biztos volt haszna, de most már semmi. Az emberek nem a "tanyák" közt akarnak járni hanem megyeszékhelyre. A pálya elavult és nagyon sok állomás van, busz már teljesen átvette közlekedést.
Egy kérdés miért nem lehetne a fővonalakat fejleszteni amit nem napi 100 hanem több ezer ember használ. Miért mindig ezeken a mellék vonalakon kell lovagolni amiknek szinte semmi ráhordó képessége nincs (Kmét-Lajosmizse viszonylatba biztos)? Lehet hogy többen használnák a vonatot ha kulturáltabb kocsik és lennének és gyorsabban lehetne eljutni a-ból b-be mint busszal.
Volán társaságok nagyrésze (kivéve bkv, főleg a távolsági járatok) hogy tudta a jármű parkot fejleszteni, szép, csendes klímás buszok. Ezek után kiválasztja a piszkos vonatkocsikat? Jó ott van IC de busz társaságok ugyanazt tudja majdnem pótjegy nélkül!
Ezerszo 2010.07.05. 08:48:49
Az igaz, hogy a gyár bezárt.De Ászár és Tárkány között van Vasdinnyepuszta. Az itt lakóknak épp jó megálló a keményítőgyári.
A vonal bezárása után, a vonatpótló buszok sem álltak meg a keményítőgyárnál, épp erre hivatkozással. Így a vasdinnyepusztaiaknak jó esetben három, rossz esetben hat km-t kellett gyalogolni.
Az újrainduló vonat nyugodtan megállhat a keményítőgyárnál.