A Salzburgba induló szupervonat ütközőiről Budaörsnél szedték le a két fiatalt.
A második világháború idején és utána dívott a vonatozásnak, villamosozásnak az a tujázásnak nevezett módja, amikor az utas a jármű ütközőjén ül, esetleg áll. Akkor még a szerelvények zsúfoltsága volt az ok vagy a jegy megspórolása a cél. [Lehet, hogy a szó nyelvi előzménye a hátu(l)ja, hátu(l)ján utazni, folyománya pedig a tuja elnevezés a villmosra.]
Felelőtlen alakok manapság inkább brahiból tesznek ilyet. A vasárnap délután 17:10-kor a Keletiből Bécs és Salzburg felé induló Railjetről Budaörsön szedtek le két fiatalt az utolsó kocsi és a mozdony közötti ütközőről. (Az osztrák ÖBB Railjet szerelvényei ingavonatok, egyik végükön vezetőállásos vezérlőkocsi, másikon mozdony van, így bármelyik irányban haladhatnak, különösebb műveletek nélkül tudják menetirányukat megfordítani.)
Úgy tudni, egy tehervonat mozdonyának vezetője vette észre őket Kelenföldön. A vonat körülbelül 15 percet vesztegelt a tujázók miatt Budaörsön.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
eloszto · http://eloszto.hu 2010.11.07. 20:54:31
2010.11.07. 21:01:15
Paulybird 2010.11.07. 21:25:45
Mobutu Sese Seko Nkuku Ngbendu Wa Za Banga (törölt 2010.11.07. 21:33:01
fezoGT 2010.11.07. 21:33:26
vilin még csak-csak, ott 50 a megengedett max. ami nem egy ereszdelahajamat tempó, de sok helyen inkább csak 20-30 az az 50. Ez a réldzset viszont megy legalább 100al, sőt ha kiért Bpről akkor meg 160al...
Never 2010.11.07. 21:56:03
guni 2010.11.07. 22:04:31
bbelizar 2010.11.07. 22:08:53
Budaörsig 120
Budaörs-Tata: 140
Tatától : 160
Dr. Morcz · http://drmorcz.blog.hu 2010.11.07. 22:16:18
odamondó 2010.11.07. 22:28:50
Továbbá a profi szikla és hegymászás veszélyesebb, mint ez.
fezoGT 2010.11.07. 22:35:12
ruba 2010.11.07. 22:50:29
www.youtube.com/watch?v=jzlBTrD5ito
fezoGT 2010.11.07. 22:58:51
ha vki pl. az én kocsimon próbálna így utazni mondjuk a hátsó szárnyba kapaszkodva (ami persze nincs rajta, de nem is ez a lényeg) és megtudnám, egyből menne a kézifékes...
1116001 2010.11.07. 23:11:26
neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.07. 23:21:38
Szár határában lassít le 186-ról.
hivatásos naplopó 2010.11.07. 23:28:42
de aki ezt a railjettel játsza meg, az megérdemelte volna a 160nál való leesésnél a darabokraszakadást...
mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2010.11.07. 23:32:01
olyan német, lengyel videót is láttam már ahol a vagon tetejére másztak ki és menet közben. aztán ott térdeltek meg mászkáltak végig, na az már kicsit erősebb.
bioLarzen 2010.11.08. 00:07:20
bio
egy maréknyi dollár 2010.11.08. 00:08:30
Én leginkább a fiúkra lennék kíváncsi:hanyadik próbálkozásuk,milyen volt az utazás Budaörsig,megkönnyebbültek-e,hogy ott leszedték őket v. úgy érezték,biztonságosan eljuthatnak így Bécsig.
Almaspite 2010.11.08. 00:28:40
Klikk ide a videoért: www.youtube.com/watch?v=jNgsVJ7x3d0
Paulybird 2010.11.08. 00:52:35
Franzi 2010.11.08. 01:19:22
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.08. 06:34:19
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.11.08. 06:35:54
hivatásos naplopó 2010.11.08. 07:33:37
nekem anyám megtanította, hogy ne csináljak ilyen ostobaságot. ha nekik nem, akkor majd a természetes kiválasztódás intézkedik. vagy mostanában már minden idiótát isteníteni kellene?
12fa 2010.11.08. 07:58:18
tuja: a villamos ütközőjét hivták így, ezért lett tujázás, mert a tuján (ütközőn) álltak.
BlackBamba 2010.11.08. 08:15:18
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.11.08. 08:34:24
"Ezt a videót eltávolítottuk, mert megsértette a YouTube sokkoló vagy undort keltő tartalommal kapcsolatos irányelvét." :(
Nancsi 2010.11.08. 08:49:21
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2010.11.08. 08:52:20
www.youtube.com/watch?v=DoT9vTx3_ms
veny 2010.11.08. 08:56:32
Ha meghalnak útközben, az evolúció.
Ha netán végigérnek, na ott leszedi őket az osztrák zsandár, az is jó... :)
2010.11.08. 09:06:38
Én vigigmentem vele Bp.-München és vissza.
Csak ezen a vonalon megy napi négy oda, öt vissza. Tatabánya és GYőr között 170-et ment. Tatabányáig is hozta a 140-150-et. Osztrák területen viszont 230 as a tempó. Német oldalon megint kicsit lassul. De nem ez a mámor benne, hanem hogy ha elindul ez nem igazán lassít soha, és nincs megállás.
Megy mint a repülőgép. Hét óra alatt ott van Münchenben. Mikor Münchenbe megérkeztem, bent álltak a német ICE szupervonatok, és fel is mentem az egyikre megnézni. Jók, de el vannak használva. Ettől jobb a RAIL-JET.
www.x9.hu/munchen/
Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2010.11.08. 09:48:32
apámék a háború után a Hűvösvölgy-Nagykovácsi viszonylaton (buszon) csinálták, akkor oda még tetőcsomagtartós "távolsági" buszok jártak, a tetőre vezető létrán igen jól tudtak kapaszkodni, persze, nem 160-nal...:/
2010.11.08. 09:48:49
"Láttál te már olyat, hogy mész felfelé a Matterhornara, és egyszer csak elcsap egy vonat?"
Svájcban elég sűrűn járnak a vonatok, úgyhogy előfordulhat! :DDDDD
Xenu lives! 2010.11.08. 09:58:41
Az evolúció kiszelektálta volna a hülyéket, erre beszól egy tehervonat vezető.
LongJohnHolmes 2010.11.08. 10:02:59
media.ebaumsworld.com/mediaFiles/picture/435268/1044894.jpg
4.bp.blogspot.com/_k0Gy6gPl0Sc/TFn-sB7cWwI/AAAAAAAAAI8/ORXEHn80Nus/s400/train+india.jpg
soldat 2010.11.08. 10:07:14
charlie 2010.11.08. 10:08:40
ds3 2010.11.08. 10:21:27
De mi van azzal a több száz emberrel, akik fél órát késtek egy hülye miatt. És mi van ha valaki leesik a villamos nagyon kényelmes ütközőjéről, pont egy autó elé, a vezető félrerántja a kormányt és halálos baleset lesz a dologból.
Ez az idióta például öngyilkos akart lenni egy vasúti átjároban, ehelyett vonatszerencsétlenséget okozott 11 halálos áldozattal és 180 sebesülttel: www.youtube.com/watch?v=12YZLAAAFK8&feature=related
2010.11.08. 10:40:50
A RAIL-JET MOZDONYÁRÓL IS, AMIN KAPASZKODTAK
www.x9.hu/munchen/
Jegkoko 2010.11.08. 10:53:18
Nem tudom te hol mentél a rail jettel 170 el a magyar szakaszon, ugyanis én augusztus közepén jöttem vele bécsből haza és a csúcs sebessége 160 km volt amit max néhány percig tudott csak tartani, meg az osztrákoknál sincs minden vonalon 230, a többségében csak 160 van
sanche · http://elakadasjelzo.blog.hu/ 2010.11.08. 11:01:12
Amúgy tényleg, de komolyan mondom, dögöljön meg akármilyen halállal az ilyen ostoba bunkó tujázó.
Potom párszáz ember most csak 15 percet késett két agyhalott, tudatlan, idióta miatt. Legközelebb a hasonlóan átgondolt idiótaságuk miatt meg majd fél napra lezárják a vonalat, vagy ahogy fenti kommentben volt, esetleg balesetet okoznak és kinyírnak pártucat embert még.
Ember ilyet nem csinál..Gyroshúst kéne csinálni belőlük, aztán máris volt értelme a létüknek.
2010.11.08. 11:02:38
2010.11.08. 11:06:01
tata és győr között 170 et ment, előtte és utána valamivel lassab volt, aztán bécs és linz között 200-210 linz és salzburg között 230 tartósan és folyamatosan. Mivel érdekelt ezért dirket figyelttem rá. Augusztus 17 én
a 13.10-kor keletiből induló volt ez.
NNa!
neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.08. 11:28:34
Volt már, hogy Tbánya előtt Pest felé a reggeli elé ugrott valaki. 3 órát késett az egész vonal. Emberkéből meg gondolom maradt 3-4 ujjperc, nomeg valami rózsaszín massza.
Ferocious 2010.11.08. 11:33:02
neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.11.08. 12:15:46
Kavicsfelverődés hangja lehet a törő csontjai voltak.
Mifelénk nagy divat amúgy a vonat elé ugrás. Jobban mondva, a sínre fekszenek. Van, akit lefejezett a járgány. De ez már évtizedek óta. Talán, mert a nyomvonal nincs elkerítve, a mellette lévő parkból vagy a másik oldalon a dzsindzsából bárki felmászhat. Szerencsétlen masiniszta meg ha meg is látja, megállni már nem nagyon tud.
Másik sport: nem akarnak kerülni hazafelé végig a városon, hát nyitott ajtón lelépnek a mozgó vonatról. Ugyanezen a szakaszon. Bent megy a városban, szal a sebesség már nem akkora, mint nyílt pályán. De szevasz. Ez nem a vadnyugat.
- Rendi - 2010.11.08. 12:16:19
Szerintem a vezető úgy gondolta, hogy akit gázolt, annak már mindegy, a vészfékezés meg veszélyes lehet az utasokra.
Almaspite 2010.11.08. 12:34:30
- Nem hittem volna, hogy van még a miénknél is szarabb munka...
1116001 2010.11.08. 17:16:57
Amit írsz lehetetlen!
Westbahnon a max sebesség 200km/h. 230-ra jelenleg még semmi esély, mert csak kis szakaszokban van meg az új nagy sebességű pálya. Ahol még nincs is engedélyezve a 230. Magyarországon 160 a maximum Tata-Hegyeshalom között. Ennél magasabb értéket csak különleges engedéllyel próbamenetek alkalmával érhetnek el. Győr-Hegyeshalom között bizonyos szakaszokon.
peppemaci 2010.11.08. 22:04:56
A kedves elkövetőkkel meg kéne nézetni a Railjet kocsijait mozdonyostul - alulról, egy olyan helyen, ahol elférnek a talpfa és az alsó hótoló közt.
Franzi 2010.11.09. 02:03:33
a müncheni beszámoló viszont keveredik egy picit az álmokkal.... :))
Franzi 2010.11.09. 02:14:15
a railJet és az ICE ugyanaz a kategória, az első generációs ICE 20 éves az lehet már egy picit kopott.
az első ICE is 270-el ment, a legújabb 320-at is bír, ha van megfelelő pályája :)
Cody Cachet 2010.12.19. 14:39:54
egy N kimaradt :P
Voxx · http://andrasmuller.com 2010.12.24. 16:38:59