Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2007.11.17. 17:00 erminavet

Hogyan gyártsunk elégedetlen utast?

Egy olvasónk írta ezt a levelet az Index szerkesztőségének. Elsődleges panasza, hogy az új, 4-essel összevont 105-ös buszra csúcsidőben a belvárosi részen Buda felé az elvi követési idő többszörösét kell várni, feltételezése szerint a hosszú útvonal miatt.

Magam nem ismerem annyira a járatot, hogy állást foglaljak a kérdésben, ezért csak annyi elméleti megközelítésű megjegyzést tennék, hogy egyrészt a hosszú, átmérős járatok sokszor jelentenek javulást a szolgáltatásban, mert átszállásmentes, így a magángépkocsival versenyképesebb lehetőséget nyújtanak az utazásra.

Abban kedves olvasónknak biztosan nincs igaza, hogy az összevonás fölösleges volt, hiszen a 3-as metró és a 112-es busz jobb összeköttetést ad. Mert ez ugyan igaz a végállomások között, de nem szabad elfelejteni, hogy általában az utasok zöme nem a végállomások között utazik. Egészen biztos, hogy az új 105-öst kihasználó utasok zöme köztes megállóban száll föl illetve le.

Ugyanakkor az is kétségtelen tény, hogy a hosszabb járatok zavarérzékenyebbek, különösen, ha egy nem elkülönített pályán haladó belvárosi buszról beszélünk. A menetrendtől való eltérés, késés, a menetrend elverődése könnyen előfordulhat, a korszerű forgalomszervezés azonban ismer eszközöket a probléma enyhítésére.

Abban viszont egyértelműen igaza van az utasnak, hogy megengedhetetlen, hogy a BKV nem válaszolt neki.

És akkor következzen a levél:

Tisztelt Index Szerkesztőség!

A mai napon ismételt panasszal fordultam a BKV-hoz, miután a 2007. szeptember 26-án küldött panaszomra a mai napig sem reagáltak.

Tájékoztatásul megküldöm a T. Szerkesztőségnek is a panaszaimat, hogy egy esetleges cikk alapjául szolgáljon, azon időszakban, amikor napirenden van a BKV-nál a teljesítménycsökkenés és a drasztikus áremelés kérdése.

 

Megköszönöm, ha elolvassák.

Tisztelettel: B. Z.

Íme a BKV-nak küldött két panasz:

"Tisztelt BKV!

2007. szeptember 26-án már azonos tárgyban írtam Önöknek egy panaszlevelet, amire a kifejezett kérésem ellenére a mai napig nem adtak választ, pedig közel 2 hónap eltelt.

Azóta a helyzet persze tovább romlott. Elmondhatom, hogy nem hiba, hanem egyenesen bűn volt a 105-ös és a 4-es busz összevonása. Annyi átok hangzik el e tervnek a kieszelőjére a megállókban, hogyha megfoganna, az a jó ember már nem élne. Ez az állapot már tarthatatlan.

A mai napon a Hild téren 16.39-kor éppen előttem ment el egy 105-ös Buda felé, a következő busz 17.13-kor ért ugyanebbe a megállóba. Ez akárhogy is számolom 34 perc, miközben a követési időköz 7! azaz hét perc. Akkor hány járat maradt ki? Mi lenne, ha hó is esne? Mert az sem volt. A gépjármű vezetője még egy elnézést sem kért, nemhogy tájékoztatta volna az utasokat a hihetetlen késés okáról.

Egyszerűen nem értem, hogy a XXI. században Buda irányába hogyan lehet több mint fél órán át egyetlen tömegközlekedési eszközt sem közlekedtetni. Nem kell vázolnom mi volt a buszon és azt sem, hogy hányan nem fértek fel rá. És sajnos ez nem egyedi jelenség a 105-ösön az esti csúcsidőben.

Ezek után, mint a BKV-val szerződött utas követelem, hogy

1.) adjanak írásos választ a leveleimre,

2.) állítsák vissza az eredeti állapotot, szüntessék meg a 2 járat összevonását,

3.) jelöljék meg, hogy mi volt az oka a mai 34 perces várakozásnak,

4.) jelöljék meg azt a célcsoportot, akinek az érdekeit szolgálta a járatösszevonás. Nagyon kevés ember lehet, aki ezt a távot busszal tenné meg, miközben a 112-es és a 3-as metró fele idő alatt eljuttat a Gyöngyösi útra/Apor térre.

Cserébe csak annyit ígérhetek, hogy mindent megteszek a fentebb írtak érvényesítéséért. Levelemet megküldöm a Fővárosi Önkormányzatnak, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnek (VEKE), az Index hírújságnak és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak.

Végül alább ismételten elküldöm a szeptember 26-án írt panaszomat, ha már nem vették a fáradságot, hogy akkor reagáljanak rá.

Tisztelettel(?):

B. Z.

"Tisztelt BKV!
Vártam két hetet mielőtt problémámmal Önökhöz fordultam.
Arra számítottam, hátha csak egyszer-kétszer előforduló problémáról van szó, de sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy komoly gondok vannak a délutáni, esti csúcsidőben a 105-ös busz közlekedésében Buda irányába.
Korábban, amikor a Deák térről indultak az Apor tér felé a 105-ös buszok 2 perccel ritkábban jártak, mint most, de biztosak lehettünk abban, hogy 16-17 óra között úgy 10 percenként előkeveredik egy jármű.
Amióta a Gyöngyösi útról jönnek a 105-ösök, hiába követik egymást a hivatalos menetrend szerint 7 percenként, 15-20 perceket várunk a Hild vagy a Roosevelt téren Buda felé egy-egy járműre. A csúcs az volt, amikor 27 percet vártam egy 105-ösre ugyanitt.

Biztos vagyok abban, hogy valahol a hosszú útvonalon a forgalmi akadályok miatt akadnak el a járművek, és ezért fordulnak elő rendszeresen ezek a botrányos követési idők.

Azt hiszem, hogy megengedhetetlen, hogy a munkából jövő emberek 20-25 perceket várakozzanak, majd, mint a heringek torlódjanak fel a járművekre. Buda felé ugyanis a Lánchídon keresztül nincs alternatív járat, nincs választási lehetőség.

Közel fél órán át egy ilyen forgalmas útirány nem maradhat csúcsidőben tömegközlekedés nélkül!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Konkrét panaszom: 2007 szeptember 25-én a Roosevelt téren láttam elmenni a 105-ös buszt 16.29 órakor, a következő 16.50-kor érkezett ugyanide, ami ugye egyenlő azzal, hogy két kocsi is kimaradt. És ez sajnos nem egyedi jelenség.

Kérem győződjenek meg az elmondottak valóságtartalmáról, és tapasztalataik fényében kérem fontolják meg, hogy milyen változtatásokra van szükség. Én elképzelhetőnek tartanék egy betétjáratot a Deák térről kizárólag csúcsidőben.

A másik probléma az alacsonypadlós járművek férőhelye.

Egyszerűen annyira rossz a buszok belső elrendezése, hogy nagy számú utas esetén (csúcsidőben) kínlódás le- és felszállni. Ha csak egy utas is áll a hátsó ülés-sorok között, mellette más már nem fér át, főleg, ha csomagja is van. Javaslom a középső ajtónál az ülések leszerelését is, nem egyszer voltam tanúja, hogy hiába akartak babakocsival felszállni, az ott ülőknek eszük ágában sem volt felállni, így a babakocsi sem fért fel. De az ülések mellett maradó max. 2 nm-en az utasok is csak szoronganak. Megoldás lehet, hogy ezek a járművek csúcsidőszakban ne közlekedjenek.

Kérem szíveskedjenek panaszomat a forgalomszervezőkhöz eljuttatni, és kérem szíveskedjenek panaszomra írásos választ küldeni.

Tisztelettel: B. Z."

18 komment

Címkék: ütemes menetrend városi közlekedés utastájékoztatás


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr45232207

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Muhaha 2007.11.17. 17:43:34

B.Z. az öntudatos istenbarma.

A BKV csak röhög rajtad, hogy milyen okos vagy, a hosszú útvonalra fogtad a késéseket.

A 11es busznak szerinted hosszú az útvonala? Milyen érdekes, ott is rendszeresen kimaradnak este a járatok, vagy épp 4-5 busz megy 20 másodperces követéssel.

De azért jó szórakozást a követelőzéshez, nagyokos BZ.

ug 2007.11.17. 17:48:32

nekem pl pont jól jött az összevonás, és még jókor is

Rizs 2007.11.17. 17:55:09

Kedves Muhaha!
Nem értem miért szerencsétlen B.Z.-t piszkálod. Lehet, hogy felesleges, amit művel, de gyanítom, hogy azért mert kevés az öntudatos utas. Nem hiszem, hogy a BKV túl sok hatással van a budapesti forgalomban a követési távolságra, az viszont tényleg gáz, hogy előfordul, hogy letojják az utast.

pelikan 2007.11.17. 19:19:26

BZ-nek!
Az összevonás hírét már júliusban felrakták a BKV honlapjára. Akkor azt írták, hogy a VEKE javaslatára váltják ki a részben azonos útvonalon közlekedő két járatot egyre. Náluk kopogtass, meg annál a tenyérbemászó képű Vitézi Dávidnál. Üdv,

Onjaro Talajgyalu 2007.11.17. 19:20:03

Eljen a hozzanemertes. Mint XIII. keruleti lakoset, az en erdekeimet (is) szolgalta. Az osszevont jarattal ugyanis olyan eroforrasok szabadultak fel, amelyeket jaratsuritesre lehet felhasznalni. En naponta haszonelvezoje vagyok a dontesnek. Sajnalattal hallom, hogy mashol nem ez a helyzet, bar en mar tobbszor is igenybevettem azota a buszt Budan tortent ugyintezeseim, es angyalfoldi lakohelyem kozott, es azt tapasztaltam, hogy remekul mukodik. Szoval szerintem maradjon igy, a regi rosszabb volt! Ha vannak problemak, azt nem visszaallitassal kell megoldani, hanem a busz utjanak a biztositasaval. A 105-s busz akkor is acsorogna a dugoban, ha nem Angyalfoldrol jonne!

manbearpig. 2007.11.17. 19:21:26

a bkv naponta 30 ilyen levelet kaphat

asdf 2007.11.17. 19:46:37

Gondolom a Vagany utca a ludas a dologban. En a piros 20-assal jarok arra naponta, hiaba van buszsav, mindenki leszarja, es rendort SOHA nem lattam meg ott birsagolni emiatt. Most csutortokon "ropke" 25 perc volt a Robert Karoly feluljarotol (a Vidampark mellol) eljutni a Hosok tereig (1 megallo). Ofcoz a vonatomat lekestem, kovetkezo egy ora mulva. Kosz bunko paraszt autosok, es kosz fakabat Rt.

jalousie 2007.11.17. 20:42:23

Nekem nagyon jol jott az osszevonas es nagyszeru otletnek tartom. Igaz en nem csucsidoben, hanem kora reggel es keso estenkent illetve hetvegen hasznalom a jaratot, a 105-os (es felteszem, hogy tetszoleges belvaros fele tarto buszjarat) csucsidoben korabban is buntetes volt.

valaki 2007.11.17. 20:53:39

Nos. Én is utaztam pár hete a szépreményű összevont 105-ös járattal...Véleményen szerint
nem csak a vágány utca a szűk keresztmetszet, bár az is botrányos.
Már a 4-es idejében is kerülendő volt a járat délután. Gyalog előbb elérni a következő megállót mint a busszal. Ellenben az Andrássy úton is hasonló a helyzet, a busz többet áll, mint megy. A gyöngyösítől budáig összesen 50 perc volt az út. S ez még nem a végállomás!
S ennek természetesen jó része dugó.
Nem az összevonás itt a gond, hanem a buszsávok hiánya illetve a buszsávokat leszaró, tahó/barom/közlekedési morál békasegg alatti autósoké....

k_petya 2007.11.17. 21:40:26

Öszinte legyek, én is leszarom a buszsávot, ha következő kereszteződésben jobbra fordulok. Nem az utolsó pillanatban fogok jobbra sorolni hanem az első lehetséges alkalommal és nem fogok araszolni a dugoban. A Vágány utcában ugyi a Dózsa Gy.-nél van az első kereszteződés ugyhogy teljes joggal sorolok be a buszsávba az elején!
A bkv meg inditson annyi buszt amennyivel dugóban is tartani tudja a követési időt.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.17. 21:47:41

k_petya!

Hogy így viselkedsz, azon nem csodálkozom, hiszen ilyen a legtöbb autós, sőt a legtöbb magyar pont ilyen általában is. (Kedvenc példám, hogy öten ülünk a metrón a hatos helyre. Vagyis egy picit nagyobb kényelemért baszunk ki embertársunkkal. Legközelebb meg mi állunk, akkor nagyon rosszul esik nekünk.)

De abban baromira nincs igazad, hogy teljes joggal sorolsz be. Nincs olyan jogszabály, amely ezt megengedné neked.

Ahogy az is sületlenség, hogy több busz beállításával orvosolható a probléma. Akkor több busz áll a dugóban, de nem csökken a fordulóidő (sőt nő).

ti

k_petya 2007.11.17. 23:18:57

Dehogy nincs, csak olvasd el figyelmesen a kresz (1/1975 kpm-bm rendelet) 36§ (8) bekezdést. Használhatom a buszsávot, ha jobbra szeretnék kanyarodni.

És nagyon tévedsz, mert anyagi okok miatt 90%ban bkvval közlekedem. De autosként, rohadtul nem csipem mikor az ut áteresztő képességét a felére csökkentik egy buszsávval (lásd Thököly út).

Amugy nekem pénteken volt hasonló élményem mikor egy 231-s járat maradt ki ,konkrétan az amelyiknek 16.02 kor kellett volna indulnia az örsről. Bezzeg 131 tudott menni. Szóval nem érdekelnek a bkv lelki problémái, ha forgalmi okok miatt nem jön meg időben a busz a végállomásra, akkor kapjon elő 1t az ott parkoló buszok közül, azt inditsa el azt.

k_petya 2007.11.17. 23:22:56

És igenis több buszt kell beállitani. Ha a dugó miatt pl 30perc alatt tesz meg egy távot a busz és 10 perc a követési idő, akkor csak minden 4. járatot tudják inditani. Ha meg nyomatják a buszokat, akkor igaz, hogy 4 busz araszol a dugóban, de tudják tartani (többé-kevésbé) a 10perces átlagot. Na ja csak több busz kellene és több soför és kevesebb pénz jutna a vizfej prémiumjára.

gramercy (törölt) 2007.11.17. 23:28:57

én a budai villamospálya (moszkva-remiz között) felújításával kapcsolatban jegyeznék meg néhány dolgot:

1. nincs rendsen megoldva a villamosok pótlása, legalább 10x jártam arra munkába és mindig tömött volt a pótló, és annak ellenére hogy 3 viszonylatot is pótol, ritkábban jár mint bármelyik villamosviszonylat

--

2. miért nem tudja a bkv egy ennyire fontos villamospálya felújításakor a nagyvasútnál bevált módszert alkalmazni?

azt ugyanis, hogy egyszerre csak az EGYIK VÁGÁNYT újítják fel, míg a MÁSIK VÁGÁNYON zavartalan a villamosforgalom

igen, a kapacitás csökken (habár lehetne 3-masával is csatolni, de békáéknál az is tabu...); a menetidő pedig nő, de a dugóban araszoló ritkán járó pótlóbusszal ellentétben legalább nem kellene 1x (rosszabb esetben 2x) átszállni


--

egyébként pedig nonszensz, hogy az ÖSSZES kötöttpályás felújításkor a BKV össze-vissza dobálózik a váltókkal

fontos helyeken/irányokból kispórolják azt az 1 db váltót is (ami pl. a nagykörúton a visszafordításhoz elengedhetetlen lenne, látszik is a meghibásodáskor); ilyenkor viszont kéthetente kerül full-aszfaltozott ideiglenes kitérő be, majd elbontásra

miért nem lehet ideiglenes, MOBIL KITÉRŐKET alkalmazni? 2-3 ilyen beszerzésével el lehetne kerülni azt a nem jelentéktelen összeget amit mondjuk a jászai téri, budafoki vagy éppen most a moszkva téri ideiglenes váltókkal elpazarolnak
hampage.hu/kozlekedes/igyislehet5.html#kuszovalto (hamster)

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.18. 01:25:55

k_petya!

A mondott jogszabály mondott bekezdésében nem találtam olyat, ami téged igazolna. Úgyhogy segíts kérlek! Ugye te sem gondolod, hogy a "bekanyarodásra felkészülés" azt jelentheti, hogy te az "elején" besorolhatsz a buszsávba. A konkrét helyről most nem tudom, de általában záróvonal is szokta védeni a buszsávot, és csak az utolsó métereken szaggatják meg, tehát ott lehet besorolni a kanyarodóknak. Nem hiszem, hogy az ilyen kreatív szabályértelmezéssel sokra mennél egy rendőrnél vagy a bíróságon.

Azt meg aztán egészen nem értem, hogy miért írod, hogy hány százalékban jársz BKV-val. Ilyesmiről még véletlenül se írtam, őszintén szólva nem is nagyon érdekel. Kérlek, máskor figyelmesebben olvasd el, amire reagálsz! Köszönöm.

ti

Labzo · http://labzo.extra.hu/ 2007.11.18. 14:43:10

A 105-ös, és a 4-es busznak az volt a problémájuk, hogy nem egy helyen kifogták a dugókat. A 4-es, az Andrássyn, a 105-ös a Lánchíd hídfőjeinél levő tereknél (Clark Ádám, Roosevelt).
Most meg csak a 105-ös fogja még ki a 4-es busz vonalán levő dugókat is, ezért lehet még lasabb, de!
A 4 Gy is kifogta, de azt akkor sem kelletett volna megszüntetni, mert a hátrányát nem egy helyen be tudta hozni (nem egy bustzt megelőzve), ezért is használtam ezt, persze a nagy okosok megszüntették, ahelyett, hogy 105 Gy-t csináltak volna belőle... .

asdf 2007.11.18. 20:00:56

k_petya:
Ott mehetsz a buszsavra, ha a _legkozlebbi lehetosegnel_ jobbra mesz. Nem a kovetkezo keresztezodesnel, hanem a kovetkezo jobbra kihajtasi lehetosegnel. Legkozelebb, ha arra jarsz, nezd meg, hogy hany helyen van a felezo felszaggatva. Na, ezert nem mehetsz be abba a kurva buszsavba az automosonal, mert ott utana biza meg 3(!) jobbra kikanyarodasi lehetoseg van (parkolo be- es kijarata, valamint a korhazhoz is van egy bejarat).
Koltoi kerdes: en is 95%-ban bkv-zom, miert van az, hogy megis, ha dugo van vagany utcan, es arra mennek autoval, akkor latva a nagy dugot MEGFORDULOK, es masfele megyek?
ui: mivel akkor ezek szerint miattad is kesem le neha a vonatomat, es varhatok egy orat a kovetkezore, mert taho modon beallsz a buszsavba, ezuton is fogadd kovetkezo jokivansagomat: b+ :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2007.11.19. 12:00:32

Kicsit erős a t. levélíró 2. követelése.

Amikor csak használtam a 105-öst az összevonás óta, a Deák téren mindig legalább az utasok fele átutazott.
süti beállítások módosítása