Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2007.11.21. 07:00 erminavet

Miért is sztrájkolnak a vasutasok?

Hiszen úgy tűnik, a mai sztrájk követelése már tegnap délben teljesült.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) Garamhegyi Ábel államtitkár bejelentését követő tegnapi közleményben továbbra is kitartott a 6 óra és 12 óra közötti munkabeszüntetés mellett, amelyet a mellékvonalak tervezett bezárása elleni tiltakozásul szervezett. A szakszervezeti vezetők elmondták: nem tudják elfogadni a GKM döntését, amely szerint a 38 mellékvonalból a térségi vasútként működtetésre kerülő 26-ra egész évre, míg 12 esetében február végéig adnak közszolgálati megrendelést az új vasúti menetrendben, mert ez a megoldás nem jelent hosszú távú garanciát a mellékvonalak sorsának megnyugtató rendezésére, és a döntés az ő bevonásuk nélkül született.

A vasutas érdekvédők tehát két ok miatt sztrájkolnak. Egyrészt azért, mert a minisztérium eldöntötte ugyan, hogy marad az összes mellékvonal, de nem tette le a nagyesküt, hogy az idők végezetéig, mindörökkön örökké életben marad az összes magyar vasútvonal, akár van rajta egyetlen utas, akár nincs. (Hiszen egyértelmű, hogy a vasút célja nem az, hogy embereket vigyen, hanem az, hogy a vasutas bácsiknak és néniknek legyen munkájuk, jobban mondva fizetésük).

Másrészt ugyan teljesítették a követelésüket, de az erről szóló döntés „nélkülük” született meg.

Az utóbbi érv nemcsak azért figyelemre méltó, mert az látszik belőle, hogy az érdekvédelmiek szerint a piacgazdaságban működő cég stratégiai döntéseit a menedzsment, a tulajdonos helyett az alkalmazottaknak, pontosabban a szakszervezeti vezéreknek kell meghozniuk. Hanem azért is, mert pontosan az történt, hogy a tulajdonos és egyben hatósági szerepet ellátó minisztérium azt mondta, hogy így és így szeretne dönteni, válaszul (sokak mellett) tiltakoztak a szakszervezetek, és erre visszavonták a döntést. Mi a párbeszéd, ha nem ez?

(Ez a poszt megjelent az Indexnek a sztrájkról beszámoló Percről percre című cikkében.)

47 komment

Címkék: index vélemény politika sztrájk vasút mellékvonal


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr22236511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réti fiú 2007.11.21. 08:17:07

Lószart mama!!

Az egeszsegugy atalakitasa elleni tiltakozas is szerepel a sztrajkfelhivasban ...

Az index magatol ilyen hulye, hogy ilyen posztra kuld, vagy ki lett adva neki a mai szakszervezeti sztrajk politikásitása-fideszesitese???

Gexx.x 2007.11.21. 08:18:43

Én egyetértek.... "Ez az infláció, ami ebben az országban folyik..." Szörnyű.

És még mielőtt valaki szól, hogy a vasutasok a pénzre hajtanak: NEM A FIZETÉSÜKÉRT SZTRÁJKOLNAK!!!

flimo13 2007.11.21. 08:26:43

Így van, ezt benézted, Bár kurvára nem értek egyet a szárnyvonalbezáráson nyavajgással, úgy hogy az egyik bezárandó mellett lakok, de nem csak ezért akartak sztrájkolni.

Gabor 2007.11.21. 08:34:00

Minek sztrajkolnak a vasutasok? Ha valamelyik vonal nem gazdasagos, akkor azt meg kell szuntetni, ha tetszik ha nem.

Layosh 2007.11.21. 08:35:47

Én egyetértek mindenkivel. Sztrájkoljon mindenki mindenhol!
Ha én elkezdenék sztrájkolni, holnap már bújhatnám az expresszt új állás után.
A bkv ellenőrök mikor fognak sztrájkolni?

kzrsz 2007.11.21. 08:40:48

Mekkora demagóg cikk!!!

Tudjátok mi a legszebb ? Hogy újságírók ezrei azért kapják a fizetésüket, hogy a fennálló hatalmat minden eszükbe jutó írással védjék, vagy éppen minden eszükbe jutó módon támadják. Vagyis közvetett módon abból (is) élnek, hogy az ellentábort szapulják, hírbe keverjék, aláássák, bemocskolják, stb. A politikusoknál csak az újságírók, álpolitológusok, és álgondolkodók görényebbek. tisztelet kivételnek!
Nincs ebben a "qrva országban" egy obejktívnak nevezhető médium sem.
Hiteles tájékoztatás, mi ?

Az írott sajtó vezető munkatársainak nagy része még az elő rendszerben szocializálódott. Mint ahogy a "független értelmiségieknek" nevezett fegyverhordozók nagy része is.

röhej a köbön...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.21. 08:41:09

Nem, nem okostojások, nektek vannak problémáitok a szövegértelmezéssel.

A szaxik ugyanis nem azt mondták, hogy okés, a mellékvonalak maradnak, de mi más témák miatt is szerveztük a sztrájkot, így megtartjuk, ez bizonyos értelemben rendben lett volna.

Hanem azt nyilatkozták, hogy továbbra is a 38 vonal miatt (is) sztrájkolnak. Erre írtam, amit írtam. Az is érdekes, hogy a nyilatkozat kb 10 perccel a Garamhegyi-bejelentés után született meg, vagyis olyan nagyon nem fontolták meg. Legalábbis a látszat az, hogy mindenképp sztrájkolni akartak.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.21. 08:43:26

kzrsz!

Én is szeretlek. Most mi a bajod tulajdonképpen? Hogy nem értesz velem egyet? Ez nem baj. Engem kifejezetten zavarna is.

ti

flimo13 2007.11.21. 08:47:01

Valószínűleg, ha van két okom sztrájkolni, és csak az egyik szűnik meg, még sztrájkolok. És ha már sztrájkolok, semmibe se kerül lenyilatkozni, hogy a nyomaték kedvéért sztrájkolok a másik dologért is, nehogy meggondold magad, mert akkor lesz világvége-földindulás.

skanderson 2007.11.21. 08:47:22

Honnan tudjuk, hogy nem gazdaságos? A kormány mondta? Van az országban gazdaságos vasút valahol egyáltalán? És kórház? És iskola? Nem azért fizetünk adót, hogy ezek mégis üzemeljenek? Nem állami feladat (kötelesség) a helyközi tömegközlekedés biztosítása? Akkor hogy lehet az, hogy az előzőkben bezárt szárnyvonal pótlására indított buszt is leállították, mondván - az sem gazdaságos?!!!

kzrsz 2007.11.21. 08:49:07

Az első mondat szólt konkrétan neked. A többit csak te tudod hogy rád is vonatkozik-e.
Egyébként meg már kikívánkozott belőlem, valahova le kellett írnom, hogy mennyire utálom ezt a cirkuszt ami itt folyik.

bocs az offért

Xat 2007.11.21. 08:51:07

Bár nem értek vele egyet, mindenkinek joga sztrájkolni. A MÁV-nak pedig inkább azon kellene gondolkodni, hogy igenis eljött az idő, amikor át kell alakítani a vasúti közlekedés rendszerét. Szerintem átgondolt, esetleg 51%-os állami tulajdon megtartásával az egész vasútba be lehetne vonni a régiókat, önkormányzatokqat, de akár befektetőket is. Miért ne lehetne Magyarországon akár 4-5 vasúttársaság is, mondjuk regionális alapon. Az állam pedig meghatározná a minimális közszolgáltatást (reggeli, délutáni, és hétvégi vonatoka minimális mennyisége). Ezen túl meg az adott vasúttársaság dönthetne.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.21. 08:53:15

flimo13!

Szerintem meg nem. Én ilyenkor azt mondanám, hogy a másik okból sztrájkolok. De még az is elfogadható lenne, amit te mondasz, hogy a nyomaték kedvéért. De ismétlem, ők nem ezt mondták. Olvasd el újra!

Szerintem különben is taktikai hiba nem reagálni arra, ha teljesítik a követeléseimet. Hiszen mi a sztrájk célja? Hogy rávegyem egy döntésre (vagy visszavonására) a munkáltatót, aki azért fog másképp dönteni, mert fél a sztrájktól, azt szeretné, ha nem lenne sztrájk. De ha akkor is van sztrájk, ha teljesíti a követelést, legközelebb nem fogja teljesíteni a követelést, hiszen nem nyer vele semmit.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.21. 08:54:48

kzrsz!

Melyik mondat, hogy az újságírók miért kapják a fizetésüket? És te beszélsz demagógiáról? Lol.

ti

pax 2007.11.21. 09:06:37

A minisztérium "beugratta" az amúgy is kevés pénzből gazdálkodó önkormányzatokat. Ilyet nem lehet néhány nap vagy hét alatt eldönteni. Komoly előtanulmányok kellettek volna. A maradék 12 vonalra 2 hónapot adott a MÁV. Azaz nem sokat teljesített a követelésből a minisztérium. Meg kellene már tanulni, hogy a reform az nem megszüntetés, bezárás, pénzbehajtás. Nagyon sok javítani való van a vasúton, de nem ez a jó út.

Anr 2007.11.21. 09:17:11

szerintem el kene adni az egesz magar vasutat. talan meg 1 Ft-ot is kaphatnank erte. ami kurva nagy penz tekintve, hogy jelenleg a vasut
-160 000 000 000Ft-ot "hoz" evente magyarorszagnak.

János 2007.11.21. 09:18:50

Érdekes, a hétvégén, amikor a rendőrök teljesen jogszerűen elvittek néhány hőzöngő újságírót, az Index és társai rendőrállamot kiáltottak. Másnap "spontán", ismét törvénytelen sajtótűntetés lett. Most, hogy van egy törvényes sztrájk és valaki nem tűri ölbe tett kézzel, hogy mindent szétbarmoljon a kormányzat, amit 1867 óta építettek, rögtön ellenük fordultatok. Gúnyoljátok az ott dolgozókat, "vasutas nénik és bácsik" stb. Büszkék lehettek magatokra! Egyébként a követelést nem teljesítették, annyi történt, hogy nem most akarják bezárni a vonalakat, hanem két hónappal később.

smokedoc 2007.11.21. 09:21:54

a vasutasokat irigyeljük, hogy van szakszervezetük, és mivel az állam még a főnökük, nincs aki kirugja Őket.
mármint a szakszervezetet.

Kapitalizmus van Jó reggelt!
bár mindenki a 1970-es éveket sírja vissza.
Kivéve a főnökök :)
olyan nincs hogy mindenkinek jó!

sdsdsd@sdsdsd.hu 2007.11.21. 09:39:51

Sztrájktörés:

Lendületben az MSZP kamuszakszervezete, a VTDSZSZ. Éljen Kádár János és Gyurcsány Ferenc, tessenek az MSZP pénztárához fáradni és felvenni a seggnyalásért járó pénzt. Mert megérdemlik.

ex-homar.blogspot.com/2007/11/3-sztrajk-sztrajktores-vtdszsz-mszp.html

ex-homar.blogspot.com/2007/11/vtdszsz-sztrajk-mszp-szakszervezet.html

ex-homar.blogspot.com/2007/11/nyako-istvan-es-vtdszsz.html

surken 2007.11.21. 09:46:16

Erminavet, igazad van! Ezen a csúnya kormányon már megint nincs sapka! Megegyezés? Minek az. Kell a sztrájk, ezt már Orbán eldöntötte korábban, amikor a szakszervezeti vezetőkkel tárgyalt.
Egyébként, ha a mellékvonalak megszüntetésével, a kormány felajánlaná azt a pénzt a településeknek, ami ezáltal a költségvetésben marad, sorban állnának a polgármesterek, hogy szüntessék meg az ő térségükben is a vasútvonalakat!

pax 2007.11.21. 10:05:33

Minden párt próbálkozik egyezkedni a szakszervezetekkel. A szakszervezetek eddig inkább az MSzP-t támogatták. Lassan észreveszik, hogy ezért semmit nem kapnak.
Lehet hitetlenkedni, amikor a LIGA vagy akár a NOE demonstrációin nem engedélyeznek pártzászlót. De azoknak hinni kellene, akik bármilyen kormány esetén kiállnak tagjaikért. A NOE (Nagycsaládosok Országos Egyesülete) például ilyen.

Godfather 2007.11.21. 10:08:44

A vasútvonalak megszüntetése ellehetetleníti az érintettek közlekedését.
Szemét állam, szemét kormány...duma
A szemét állam én is vagyok, aki nem járul hozzá, hogy akár egy adóforintja tudatosan egy veszteséges fenntartásra mennyen el.
Az önkormányzatok finanszírozhatják, ha nekik megéri a veszteséges üzemeltetés....nem fogják
És ezt a sztrájkot támogatja az ellenzék...tegyük fel, hogy fenntartja az állam az érintett szakaszokat-következmény-bércsökkenés, leépítés-majd megint sztrájk lesz, amit az ellenzék ismét bőszen támogat

János 2007.11.21. 10:21:19

Surken! A sztrájkot most olyan vasutas szakszervezetek szervezik, amelyek éppen az MSZP kormányzat óta részesülnek nagyon komoly állami pénzekben. Biztos hallotál a MÁV és a szakszervezetek közötti titkos bérmegállapodásról, a kormány erőteljes támogatásával. (2003, 2007) A szakszervezetek nem fideszesek, a többség inkább MSZP-s. A sztrájkot nem a "fősátán" Viktor találta ki. Ha 90-óta mindenki kiállt volna a jogaiért, mint most a vasutasok, nem lenne ilyen szar minden, mint most. Sokan sírnak, hogy ők nem sztrájkolhatnak, dehogynem! Ha lenne összefogás a multináci cégeket, meg a szélhámos magyar vállalkozókat is meg lehetne fingatni. A baloldalinak mondott kormány pedig erőteljes rombolásba fogott (vasut, közintézmények), aki nem látja, az nem ebben az országban él! Talán ezért fordult szembe vele az igazi baloldal is.

pax 2007.11.21. 10:24:54

Kedves János!

Egyetértek.

Péter 2007.11.21. 10:25:02

Hát nem értitek, hogy egyetlen út van, a gyurcsányi, akkor is ha beledöglötök mindannyian?!?!? ,)))

sceleton 2007.11.21. 10:42:59

Ha a gyurcsányi az egyetlen út, akkor ez a nép megérdemli azt, ami jár neki. Többek közt azért, amiért olyan birka, mint amilyen. A birkaságra visszatérve, őszintén engem nem érdekel ki miért sztrájkol, én már azt üdvözítem, hogy vannak akik - akár pár órára - közös nevezőre tudnak jutni, egyetértenek, összetartanak, csinálnak valamit. Ebben az országban a legfőbb baj az, hogy akiknek kellene összetartani, egyetérteni, csinálni valamit, nem tesznek semmit. Csak várják hogy valami történjen, meg szitkozódnak, kiabálnak, áskálódnak, kapargatnak, stb.

surken 2007.11.21. 10:43:17

János! Egyetértek, amit a vasutas szakszervezetekről írsz. Éppen ezért érdekes az egymásra találásuk a mostani ellenzékkel. Hiteles lehet ez a sztrájk ezekkel az, általad is korruptnak elismert, szakszervezetekkel???

zorg 2007.11.21. 10:48:08

Ami nem gazdaságos azt be kell zárni! Ez egy értelmű. Ilyen a hadsereg, ami csak viszi a pénzt. Ilyen pl. a pszichiátriai ellátás ami teljesen non-produktív. A cscsemő gyógyászatnak túl hosszú a megtérülési ideje. A nyugdíjjasok csak viszik a pénzt, dolgozni meg nem akarnak. A színházak, a múzeumok mind veszteségesek, az iskolák is , de arról már hál'isten gondoskodik a kormány. És a templomok milyen kiváló ingatlanok, remek helyeken, szerintem adják el őket az egyházak hisz 10-20% kihasználtsággal mennek. kellene még egy százalékos lebontás a ritka betegségekre, amiket nem éri meg betegségnek tekinteni, a járványokat szerintem akkor kell csak figyelembe venni ha már a lakosság minimum fele fertőzött ,vagy inkább 50%+1 , csak akkor legyen vélelmezhető a közakarat , afolyók esetében aminek a partján kevesen laknak ,mi a francnak szabályozzunk. És a rendőrség, legyen köteles minden évben kiképezni megfelelő számú bűnözőt, hogy létét igazolhassa........ szerintem.

vidor 2007.11.21. 10:52:42

skanderson meg zorg, baromság ám a gazdaságosságon élcelődni, nyilván az olyan pénznyelők, mint a vasúti személyszállítás, sose fognak profit termelni. De ha a piroska nem egy darab embert cipel Rákosborzasztó-alsó meg -felső között, hanem huszat valahol máshol, akkor máris gazdaságosabb.

János 2007.11.21. 11:03:36

Surken! Biztos vannak mögöttes szándékaik is, de legalább tesznek valamit. (Nyilván a majdani Orbán vagy Kósa, vagy Szili-Kiss Péter kormánytól is szeretnék megkapni a pénzüket.:)) A többi szakszervezet, (főleg a nagy konföderációk SZEF, MSZOSZ) is megkapta a magáét a kormánytól, ők meg hallgatnak és ülnek a babérjaikon. Nem volt jelentős tiltakozás a kórházbezárás ellen, sem a bérbefagyasztáskor, sem a fűnyíróelvű kirúgásoknál. (Itt a saját konföderációmra, a SZEF-re gondolok. A sztrájk hiteles, mert nem járnak a vonatok, tehát a dolgozóknak bejött a dolog.

zorg 2007.11.21. 11:08:42

Vidor.
Én nem élcelődtem. Ez inkább már szarkazmus. Csak a közszolgáltatások lényege épp a társadalmi szolidaritás. \"A nem gazdaságos..\" tipusú döntések össze adódnak és egy megnem nevezett társadalmi rétegen/csoporton csapódnak le. Csak hogy értsd: Rákosborzasztón, megszűnik az iskola , a posta, a vasút és a gyógyszertár meg az orvosi rendelő csak mert épp nem gazdaságos. az ott élő embereknek pedig ezek a döntések nem gazdaságosak. Tehát elköltöznek. Rákosborzasztó pedig ami 800 éven át gazdaságos volt, megszűnik. Tehát nem az iskola, posta, stb. szűnik meg , -mert ezek az intézmények integrálódnak más körzetekbe , ilyen vagy olyan formában-,hanem a falu. Mert nem gazdaságos. Érted? Vajon hány Rákosborzasztó van ma Magyar országon?
A szociális kormányok feladata épp ezeknek a enbereknek a védelme lenne. És egy kormány ami nem ilyen szerepet képzel el magának, milyen jogon von el 50% fölötti részt a nemzeti jövedelemből? Mert két féle képpen lehet ezt csinálni. nem veszem el az emberek pénzét, gondoskodjanak magukról. Vagy elveszem és gondoskodom róluk. A kettő kombinációjának is két változata van. talljuk ki együtt melyik megy ma m.o-n. Hmm?

Sutty 2007.11.21. 11:37:50

Nagyon félrevezető ez a cikk. A sztrájkot a LIGA szakszervezetek szervezeték, 2 alapvető céllal: 1. Az egészségügy piaci alapú átalakítása elleni tiltakozásul, másrészt a nyugdíjrendszer mostani módon való átalakítása ellen, ami rengeteg igazságtalanságot tartalmaz. Ez volt a két fő cél. Ezek mellett minden csatlakozó szakszervezet megfogalmazta a saját csak rá vonatkozó célokat is. Ilyen volt a vasutasoknál a vonalbezárás, a Volánosoknál a korkedvezményes nyugdíj eltörlése, a pedagógusoknál az oktatási normatívák csökkenése és a további óraszámemelés, és a sort lehetne folytatni. De a közös cél az egészségügy és a nyugdíj kérdése volt. A szárnyvonalas dolgot azért sulykolja a kormányoldal, mert a vasútnak tett kedvezményekkel kívánta a vasutasokat lekapcsolni a sztrájkról, hiszen ők adják a tiltakozás erejét ez nyilvánvaló. A többiek demonstrációjával nem is foglalkozott volna senki. Most megpróbálják feketíteni a vasutat, ha már nem sikerült megfúrni a sztrájkot. Erről szól a történet emberek. Gondolkodjatok, csak 1 kicsit legalább...

Joschka Fischer (törölt) 2007.11.21. 11:42:59

a sztrájkról bõvebben itt:
alternativa.blog.hu/2007/11/19/alter_l_sztrajk
meg itt:
alternativa.blog.hu/2007/11/19/does_alternativa_really_love_the_sztrajk

petya.bacsi 2007.11.21. 11:50:06

a vdszsz.hu idéz innen, én is idézek tőlük:

"A fenti szöveget (második bekezdés) a Kötöttpálya-blogon találtuk, egyelőre úgy tűnik, szerzője annyira azonosult a blog nevével, hogy ő is kötöttpályán mozog. Szép próbálkozás, ork-emlékplakettet neki!"

muskotály küvé 2007.11.21. 11:56:38

A kormány alkalmatlanságát, a kidolgozott vasútfejlesztési stratégia hiányát elismerve, a T Vasutasok is elgondolkodhatnának, mivel járulhatnának hozzá az utazóközönség kegyei elnyeréséhez. A sztrájk remek alkalom lenne pl. a vasutállomások környékének rendbetételére, a WC-k kitakarítására, és a sztájk után már csak fenn kéne tartani a tisztaságot. A múlt héten egyszer vonattal jöttem be Gödöllőről Pestre; a gödöllői állomás mellékhelyisége olyan szinten volt gusztustalan, hogy a MÁV-nak is megírtam (akik persze még semmit nem válaszoltak). Nem értem, hogy egy ekkora vasútállomás budija miért nem lehet olyan állapotban, mint mondjuk egy két fővel üzemeltetett benzinkúté, ez csak az ott dolgozók igénytelenségén múlik.

skanderson 2007.11.21. 13:01:08

Kedves Vidor és Godfather!
2004-ben beléptünk az EU-ba, ahol mindenkire vonatkozó alapelv, hogy a helyi tömegközlekedés önkormányzati, a helyközi pedig állami feladat.
Ha a vicinális egyetlen embert hurcol akárhol, annak sok oka lehet, nem csak az, hogy nincs igény tömegközlekedésre. Például az utóbbi 20-30 évben folyamatosan romlott a szolgáltatás színvonala, nem csak a vasútnál, hanem minden szolgáltatásban, amihez az államnak köze van. Én csak kérdezem: Nem az államnak kellene végre megszerveznie magát, hogy ezen keresztül javuljanak az általa nyújtott szolgáltatások?
A megszervezésen pedig nem csak bezárást, felszámolást, munkahelyek megszűntetését, privatizálást lehet érteni, mert ha így lenne, akkor a MÁV-nak már nagyon nyereségesnek kellene lennie, figyelembe véve, hogy fénykorában 130-140 ezer alkalmazottja volt, most meg vannak ha jól tudom 36 ezren.
Hová lett 100 ezer ember bére?
Ettől függetlenül igazatok van, meg kellene szakmailag vizsgálni, hogy az adott esetekben (szárnyvonalak) valóban gazdaságosabb-e inkább más tömegközlekedési lehetőséget biztosítani. De hogy semmilyet,az nem elfogadható.
Egyébként a mostani 38 szárnyvonal közt nem csak vicinálisok, hanem kétvágányú villamosított vasútvonal is van, meg tavaly átadott milliárdos felüljáró.

gabcikovo 2007.11.21. 13:30:39

sok kis getymó most adott egy pofont szarnak. Gratulálok! Nem más ez mint közönséges zsarolás.
B+, ha egyre nagyobb hiányt termelsz a sztrájkoddal, azzal mennyire lesz előrébb a céged? Világ életedben vasutas akarsz maradni, hiszen azért tüntetsz, hogy megmaradjon a gazdaságtalan munkahelyed, és ezért cserébe kárt okozol neki. Logikus.

rp_bubu 2007.11.21. 14:47:46

Szerinted, mi lett volna, ha nem hírdetnek sztrájkot? Csak azért lépték ezt, mert túl nagy ellenállásba ütköztek, így legalább lesz idejük átgondolni.
Több hetük volt a GKM-nél, a sztrájk meghírdetésétől, és több évük a ciklusukból, hogy döntsenek a vonalakról... miért is a sztrájk előtt este találták ki, hogy bocsi részben mégse, vagy nem egészen. Mert így akárták összezavarni, csökkenteni a sztrájk támogatottságát.
Én személyszerint munkába menet késő du. néztem meg a GKM hivatalos holapját, és kerestem, hogy mit nyilatkoznak döntöttek, semmi nem volt fenn! Ezek után mit vártak?!

Párhuzamos buszok bevezetése a spórolás jegyében pedig újabb előre mutató lépés...

Ráadásul a tervek maradtak, csak az időt húzták el, illetve továbbra se döntöttek...

Ja és kedvenc, napi abszurdom a ma felrakott hivatalos tájékoztatóból:
"Szolgáltató váltás Kisszénás - Kondoros között"; ez pont az a vonal amire még én is azt mondom, hogy nincs szükség személyszállításra, és pótlásra se. Erre most azt írják busz lesz. De hogy, mert még mindig nincs burkolt út. :-) Félre ne értsetek nem küzdök a vonal ért, aláírom hogy nem kell, csak legalább baromságot ne raknának fel a honlapra.

Nádasi Balázs 2007.11.23. 11:00:22

Üdv mindenkinek!

Csak szeretném megjegyezni, hogy én már voltam olyan országban, ahol, és ez bármilyen fura, GAZDASÁGOSAN műküödik a személyszállítás, legyen szó akár városi közlekedési cégről, akár országosról! Úgyhogy a leghatározottabban tiltakozom az ellen, hogy a személyszállítást összemossák a kultúra ápolásával, a képzési rendszerrel és a gyógyellátással, mert azok értelemszerűen pénzbe kerülnek! Viszont a személyszállítás per definicionem NYERESÉGES, csak itthon sikerül (ha jól hallottam) évi 160 000 000 000 veszteséget termelni. Mivel a MÁV egy állami cég, ezért a MÁV vezetői az államot, tehát minket lopnak meg, emiatt én simán először kirúgnám a MÁV vezetőit, aztán meg beperelném őket, és elkoboztatnám a vagyonukat. Úgy kell menetrendet szerkeszteni, úgy kell állomásokat kiépíteni, úgy kell a humán munkát megszervezni, hogy maximális kihasználtsággal működjön minden, és úgy kell meghatározni az árakat, hogy a befolyó nyereségből még fejlesztésre is fussa! Hogyha ehhez el kell bocsátani 1000 embert, fel kell számolni (még a fémtolvajok előtt) egy csomó kihasználatlan vonalat, akkor laikusként én azt mondom: rajta! Vagy azt sem bánom, ha az önkormányzatok kapják meg a saját térségük vasútjának üzemeltétését, és kapnak hozzá pénzt: onnantól kezdve az ő dolguk legyen! De ami most van, ez a posztkádárista trutyi, ez ne legyen!

Másfelől, ha én amiatt veszteném el az állásom, vagy amiatt vonnának le a fizetésemből, mert a MÁV ellen sztrájkolnak, akkor simán beperelném a szakszervezeteket! Csak sajnos, úgy tudom, erre nincs lehetőségem.

A MÁV egy állami mamutvállalat, a mamutok meg kihaltak. Vagy átalakul, vagy nem érdemli meg, hogy éljen. A gond ott van, hogy át kell alakulnia mindannyiunk jobb jövője érdekében, mert senki se szeretne benzinfüstbe fulladni, az utak így is túlterheltek.

Nota bene. Mi az, hogy egy szakszervezet állami pénzeket kap?? Erről most hallok először, számomra ez új dolog. Lehetséges ez? Nem úgy kéne működnie, hogy a szakszervezeti tagok tartják el magát a szakszervezetet? Az állami pénzek megléte mindig és mindenhol politikai befolyásoltságot feltételez. És remélem, akik sztrájkoltak, azok arra a napra nem kapnak fizetést, ugye?

Üdv mindenkinek, kellemes további gyűlölködést: Nádasi Balázs

skanderson 2007.11.23. 17:54:37

Jó reggelt kívánok!
A pártokat meg a párt tagok tartják el ugye?
Az állami vállalatokkal az a baj, hogy a MÁV. a BKV meg a többi esetében bármekkora összegeket meg lehet nevezni veszteségként, mert ki a fene ellenőrzi ezt, az állam?
Honnan tudhatja bárki hogy a fenti 160, és utána akárhány nulla összegből, - aminek jelentős része hitel, és állami garanciával vetették fel - hány választási TV spot, meg óriás plakát, meg némi magánvagyon gyarapodás valósult meg, de mivel ennek ilyen irányú felhasználása is szokásosan rossz hatásfokú, hát lehet hogy a legnagyobb része egyszerűen szétfolyt, vagy éppen jelenleg megszűntetni kívánt vonalak villamosítására, felüljáróval való ellátására költötték.
Ki gondolhatja komolyan, hogy akárhány vonal bezárásával, a maradék 36 ezer vasutas dolgozóból még pár ezer munkahelyének megszűntetésével a fenti probléma tömeg orvosolható, az állam meg a pártok működése meg közben így marad?
Talán aki elhiszi, hogy Lothar Matheus, vagy Várhidi, vagy akár a jóisten majd jön és csinál újra magyar focit ebben a dagonyában.

gramercy (törölt) 2007.11.23. 21:44:51

a vasutas tiltakozhat BÁRMI ellen

ám ha ez nem a vasutat érintő dolog, AKKOR AZT NE VASUTAS MINŐSÉGÉBEN TEGYE

HBP. · http://www.bombagyar.hu 2007.11.24. 12:37:18

Érdekes, hogy Hamster a nagy villamosbarát a Bp-en kívüli vasútvonalakat nagy ívben megszüntetné.
Hihetetlen demagóg a dumája, szerinte örülhetnének a vasutasok, hogy állami cégnél vannak, magánszektorban kirúgnák őket, meg akkor mi lenne, a többi elégedetlenkedő is sztrájkolna.

hamster.blog.hu

Öregem, a sok közlekedésbarát az indexen ott csápol ennek droidnak, mert össze tudott rakni mások fotóiból egy egyébként jó lapot, meg amúgy is sok ideje van honlapot barkácsolni.

DE A VASUTASOKNAK NINCS SOK IDEJÜK, SE PÉNZÜK, nyílván, ha valami megbecsülést éreznének a dolgozók, talán azzal is javulna a munkamorál,
menjetek, szóljatok már be ennek a Hamsternak, vegyen vissza.

Eléggé populista (meg liberális...) szövegei vannak...

Szolidaritás kellene, nem acsarkodás, gúnyos mutogatás.
Én türelmes vagyok, sztrájkoljanak, ha lesz kézzelfogható eredménye.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.24. 13:38:17

HBP!

Miért itt szólsz be Hamsternek? És miért itt szervezkedsz ellene? Miért hiszed, hogy mindenkinek azt kell gondolni amit neked?

Én például meg szoktam becsülni azokat a vasutasokat, akikről úgy látom, hogy jól dolgoznak. Általában hamar kirúgják őket.

Szerinted az adófizetők kötelessége fönntartani a vasutat akkor is, ha semmi haszna, csak azért, hogy nektek legyen állásotok? És komolyan gondolod, hogy a vasutasoknak nincs idejük? Megalol.
Kire gondolsz? Aki Kecskemét alsó két végén tekergeti a sorompót? (Napi 3 pár vonat.) Aki kávét főz Villányban? Aki nem megy végig a vonaton jegyvizsgálóként a paksi vagy a hidasi vonalon? Aki Középrigócon naphosszat sütteti a hasát, majd elmeneszti a vonatot, amelyről éppen szállok le, pedig szóltam is neki? Akinek menetrendet kéne csinálni, de más csinálja helyette? Aki vasútőrként engem baszogat, hogy ne fotózzam a vonatot, amihez a MÁV hívott, hogy fotózzam? Akinek négy változatban kéne kidolgozni a menetrendet, és egyik se teljesíti, amit a gazdája kért? (Csak azokról írtam, akikről személyes élményem van.)

skanderson 2007.11.24. 17:04:33

Kedves Erminavet!
Teljesen igazat adok Neked abban, hogy a MÁV-on nagyon sokat kellene javítani, többek közt igazi szolgáltatóvá tenni, javítani a munkamorált és így tovább.
Csakhogy.
Azzal, hogy bezárnak akárhány vonalat, az e tekintetben teljesen irreleváns, annyit jelent, hogy e térségekben adott esetben ellehetetlenül az élet az ott lakók számára - főleg ha utána a buszpótlásról is kiderül, hogy gazdaságtalan, és azt is megszűntetik. Nyilván vannak olyan vonalak, amelyek gazdaságosabban üzemeltethetők, pl. amelyen én járok, a 100a, de épp ezért nem szerencsés megengedni, hogy valami vállalkozási alapon kimazsolázzák ezeket, a többi meg maradjon az állam, azaz az adózók nyakán.
Nem igaz az a folyton gajdolt közhely, hogy az állam általában nem jó gazdája semminek. Tessék megnézni más európai országok, pl. Németország, Franciaország, Ausztria vasútjait.
Talán csak a Magyar Állam nem jó gazdája semminek a jelenlegi formájában.

HBP. 2007.11.24. 17:25:26

erminavet:
mert ő egy gerinctelen alak, aki előszeretettel moderálgatja a saját bejáratú topicjáról az ellenvéleményeket, vagy csak szimplán kitér a válasz elől, gúnyosra, populistára futja neki.
Miközben közlekedésbarátnak állítja be magát, ellentmondásos, csak a bp-i villamosjáratokra korlátozodik.

EGYÁLTALÁN NEM AZT GONDOLOM, HOGY, MINDENKINEK AZT KELLENE GONDOLNI, MINT NEKEM.

Pont hogy őkegyelme viselkedik így. Pont ő zárkozik el a különvéleménytől.

Hihetetlen bazdmeg, mennyire összezártok... igen, szervezkedek ellene. Sőt még új pártot is alapítok!

Még jó, hogy tudom, pár netmániás véleménye nem egyenlő az egész országéval.

Többi rész: nem vagyok vasutas, így nem kérek a "ti" megszolításból.

Gondolom, sajnos van ilyen mentalitás, amiről írsz, ezt minél alaposabban kell dokumentálni, neked is, visszáságok biztos vannak.

Én arra gondoltam, nem ennyire sarkos a helyzet, hogy pár lusta MÁVos azonnal szervezkedni kezd.
süti beállítások módosítása