Hiszen úgy tűnik, a mai sztrájk követelése már tegnap délben teljesült.
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) Garamhegyi Ábel államtitkár bejelentését követő tegnapi közleményben továbbra is kitartott a 6 óra és 12 óra közötti munkabeszüntetés mellett, amelyet a mellékvonalak tervezett bezárása elleni tiltakozásul szervezett. A szakszervezeti vezetők elmondták: nem tudják elfogadni a GKM döntését, amely szerint a 38 mellékvonalból a térségi vasútként működtetésre kerülő 26-ra egész évre, míg 12 esetében február végéig adnak közszolgálati megrendelést az új vasúti menetrendben, mert ez a megoldás nem jelent hosszú távú garanciát a mellékvonalak sorsának megnyugtató rendezésére, és a döntés az ő bevonásuk nélkül született.
A vasutas érdekvédők tehát két ok miatt sztrájkolnak. Egyrészt azért, mert a minisztérium eldöntötte ugyan, hogy marad az összes mellékvonal, de nem tette le a nagyesküt, hogy az idők végezetéig, mindörökkön örökké életben marad az összes magyar vasútvonal, akár van rajta egyetlen utas, akár nincs. (Hiszen egyértelmű, hogy a vasút célja nem az, hogy embereket vigyen, hanem az, hogy a vasutas bácsiknak és néniknek legyen munkájuk, jobban mondva fizetésük).
Másrészt ugyan teljesítették a követelésüket, de az erről szóló döntés „nélkülük” született meg.
Az utóbbi érv nemcsak azért figyelemre méltó, mert az látszik belőle, hogy az érdekvédelmiek szerint a piacgazdaságban működő cég stratégiai döntéseit a menedzsment, a tulajdonos helyett az alkalmazottaknak, pontosabban a szakszervezeti vezéreknek kell meghozniuk. Hanem azért is, mert pontosan az történt, hogy a tulajdonos és egyben hatósági szerepet ellátó minisztérium azt mondta, hogy így és így szeretne dönteni, válaszul (sokak mellett) tiltakoztak a szakszervezetek, és erre visszavonták a döntést. Mi a párbeszéd, ha nem ez?
(Ez a poszt megjelent az Indexnek a sztrájkról beszámoló Percről percre című cikkében.)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Réti fiú 2007.11.21. 08:17:07
Az egeszsegugy atalakitasa elleni tiltakozas is szerepel a sztrajkfelhivasban ...
Az index magatol ilyen hulye, hogy ilyen posztra kuld, vagy ki lett adva neki a mai szakszervezeti sztrajk politikásitása-fideszesitese???
Gexx.x 2007.11.21. 08:18:43
És még mielőtt valaki szól, hogy a vasutasok a pénzre hajtanak: NEM A FIZETÉSÜKÉRT SZTRÁJKOLNAK!!!
Gexx.x 2007.11.21. 08:23:17
www.vdszsz.hu/images/sztrajkplakat2A4.jpg
flimo13 2007.11.21. 08:26:43
Gabor 2007.11.21. 08:34:00
Layosh 2007.11.21. 08:35:47
Ha én elkezdenék sztrájkolni, holnap már bújhatnám az expresszt új állás után.
A bkv ellenőrök mikor fognak sztrájkolni?
kzrsz 2007.11.21. 08:40:48
Tudjátok mi a legszebb ? Hogy újságírók ezrei azért kapják a fizetésüket, hogy a fennálló hatalmat minden eszükbe jutó írással védjék, vagy éppen minden eszükbe jutó módon támadják. Vagyis közvetett módon abból (is) élnek, hogy az ellentábort szapulják, hírbe keverjék, aláássák, bemocskolják, stb. A politikusoknál csak az újságírók, álpolitológusok, és álgondolkodók görényebbek. tisztelet kivételnek!
Nincs ebben a "qrva országban" egy obejktívnak nevezhető médium sem.
Hiteles tájékoztatás, mi ?
Az írott sajtó vezető munkatársainak nagy része még az elő rendszerben szocializálódott. Mint ahogy a "független értelmiségieknek" nevezett fegyverhordozók nagy része is.
röhej a köbön...
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.21. 08:41:09
A szaxik ugyanis nem azt mondták, hogy okés, a mellékvonalak maradnak, de mi más témák miatt is szerveztük a sztrájkot, így megtartjuk, ez bizonyos értelemben rendben lett volna.
Hanem azt nyilatkozták, hogy továbbra is a 38 vonal miatt (is) sztrájkolnak. Erre írtam, amit írtam. Az is érdekes, hogy a nyilatkozat kb 10 perccel a Garamhegyi-bejelentés után született meg, vagyis olyan nagyon nem fontolták meg. Legalábbis a látszat az, hogy mindenképp sztrájkolni akartak.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.21. 08:43:26
Én is szeretlek. Most mi a bajod tulajdonképpen? Hogy nem értesz velem egyet? Ez nem baj. Engem kifejezetten zavarna is.
ti
flimo13 2007.11.21. 08:47:01
skanderson 2007.11.21. 08:47:22
kzrsz 2007.11.21. 08:49:07
Egyébként meg már kikívánkozott belőlem, valahova le kellett írnom, hogy mennyire utálom ezt a cirkuszt ami itt folyik.
bocs az offért
Xat 2007.11.21. 08:51:07
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.21. 08:53:15
Szerintem meg nem. Én ilyenkor azt mondanám, hogy a másik okból sztrájkolok. De még az is elfogadható lenne, amit te mondasz, hogy a nyomaték kedvéért. De ismétlem, ők nem ezt mondták. Olvasd el újra!
Szerintem különben is taktikai hiba nem reagálni arra, ha teljesítik a követeléseimet. Hiszen mi a sztrájk célja? Hogy rávegyem egy döntésre (vagy visszavonására) a munkáltatót, aki azért fog másképp dönteni, mert fél a sztrájktól, azt szeretné, ha nem lenne sztrájk. De ha akkor is van sztrájk, ha teljesíti a követelést, legközelebb nem fogja teljesíteni a követelést, hiszen nem nyer vele semmit.
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.21. 08:54:48
Melyik mondat, hogy az újságírók miért kapják a fizetésüket? És te beszélsz demagógiáról? Lol.
ti
pax 2007.11.21. 09:06:37
Anr 2007.11.21. 09:17:11
-160 000 000 000Ft-ot "hoz" evente magyarorszagnak.
János 2007.11.21. 09:18:50
smokedoc 2007.11.21. 09:21:54
mármint a szakszervezetet.
Kapitalizmus van Jó reggelt!
bár mindenki a 1970-es éveket sírja vissza.
Kivéve a főnökök :)
olyan nincs hogy mindenkinek jó!
sdsdsd@sdsdsd.hu 2007.11.21. 09:39:51
Lendületben az MSZP kamuszakszervezete, a VTDSZSZ. Éljen Kádár János és Gyurcsány Ferenc, tessenek az MSZP pénztárához fáradni és felvenni a seggnyalásért járó pénzt. Mert megérdemlik.
ex-homar.blogspot.com/2007/11/3-sztrajk-sztrajktores-vtdszsz-mszp.html
ex-homar.blogspot.com/2007/11/vtdszsz-sztrajk-mszp-szakszervezet.html
ex-homar.blogspot.com/2007/11/nyako-istvan-es-vtdszsz.html
surken 2007.11.21. 09:46:16
Egyébként, ha a mellékvonalak megszüntetésével, a kormány felajánlaná azt a pénzt a településeknek, ami ezáltal a költségvetésben marad, sorban állnának a polgármesterek, hogy szüntessék meg az ő térségükben is a vasútvonalakat!
pax 2007.11.21. 10:05:33
Lehet hitetlenkedni, amikor a LIGA vagy akár a NOE demonstrációin nem engedélyeznek pártzászlót. De azoknak hinni kellene, akik bármilyen kormány esetén kiállnak tagjaikért. A NOE (Nagycsaládosok Országos Egyesülete) például ilyen.
Godfather 2007.11.21. 10:08:44
Szemét állam, szemét kormány...duma
A szemét állam én is vagyok, aki nem járul hozzá, hogy akár egy adóforintja tudatosan egy veszteséges fenntartásra mennyen el.
Az önkormányzatok finanszírozhatják, ha nekik megéri a veszteséges üzemeltetés....nem fogják
És ezt a sztrájkot támogatja az ellenzék...tegyük fel, hogy fenntartja az állam az érintett szakaszokat-következmény-bércsökkenés, leépítés-majd megint sztrájk lesz, amit az ellenzék ismét bőszen támogat
János 2007.11.21. 10:21:19
pax 2007.11.21. 10:24:54
Egyetértek.
Péter 2007.11.21. 10:25:02
sceleton 2007.11.21. 10:42:59
surken 2007.11.21. 10:43:17
zorg 2007.11.21. 10:48:08
vidor 2007.11.21. 10:52:42
János 2007.11.21. 11:03:36
zorg 2007.11.21. 11:08:42
Én nem élcelődtem. Ez inkább már szarkazmus. Csak a közszolgáltatások lényege épp a társadalmi szolidaritás. \"A nem gazdaságos..\" tipusú döntések össze adódnak és egy megnem nevezett társadalmi rétegen/csoporton csapódnak le. Csak hogy értsd: Rákosborzasztón, megszűnik az iskola , a posta, a vasút és a gyógyszertár meg az orvosi rendelő csak mert épp nem gazdaságos. az ott élő embereknek pedig ezek a döntések nem gazdaságosak. Tehát elköltöznek. Rákosborzasztó pedig ami 800 éven át gazdaságos volt, megszűnik. Tehát nem az iskola, posta, stb. szűnik meg , -mert ezek az intézmények integrálódnak más körzetekbe , ilyen vagy olyan formában-,hanem a falu. Mert nem gazdaságos. Érted? Vajon hány Rákosborzasztó van ma Magyar országon?
A szociális kormányok feladata épp ezeknek a enbereknek a védelme lenne. És egy kormány ami nem ilyen szerepet képzel el magának, milyen jogon von el 50% fölötti részt a nemzeti jövedelemből? Mert két féle képpen lehet ezt csinálni. nem veszem el az emberek pénzét, gondoskodjanak magukról. Vagy elveszem és gondoskodom róluk. A kettő kombinációjának is két változata van. talljuk ki együtt melyik megy ma m.o-n. Hmm?
Sutty 2007.11.21. 11:37:50
Joschka Fischer (törölt) 2007.11.21. 11:42:59
alternativa.blog.hu/2007/11/19/alter_l_sztrajk
meg itt:
alternativa.blog.hu/2007/11/19/does_alternativa_really_love_the_sztrajk
petya.bacsi 2007.11.21. 11:50:06
"A fenti szöveget (második bekezdés) a Kötöttpálya-blogon találtuk, egyelőre úgy tűnik, szerzője annyira azonosult a blog nevével, hogy ő is kötöttpályán mozog. Szép próbálkozás, ork-emlékplakettet neki!"
muskotály küvé 2007.11.21. 11:56:38
georgejr · http://megintallunkvazze.blog.hu 2007.11.21. 11:58:09
megintallunkvazze.blog.hu/2007/11/21/mordorbol_sotet_fellegek_szallnak_fel
skanderson 2007.11.21. 13:01:08
2004-ben beléptünk az EU-ba, ahol mindenkire vonatkozó alapelv, hogy a helyi tömegközlekedés önkormányzati, a helyközi pedig állami feladat.
Ha a vicinális egyetlen embert hurcol akárhol, annak sok oka lehet, nem csak az, hogy nincs igény tömegközlekedésre. Például az utóbbi 20-30 évben folyamatosan romlott a szolgáltatás színvonala, nem csak a vasútnál, hanem minden szolgáltatásban, amihez az államnak köze van. Én csak kérdezem: Nem az államnak kellene végre megszerveznie magát, hogy ezen keresztül javuljanak az általa nyújtott szolgáltatások?
A megszervezésen pedig nem csak bezárást, felszámolást, munkahelyek megszűntetését, privatizálást lehet érteni, mert ha így lenne, akkor a MÁV-nak már nagyon nyereségesnek kellene lennie, figyelembe véve, hogy fénykorában 130-140 ezer alkalmazottja volt, most meg vannak ha jól tudom 36 ezren.
Hová lett 100 ezer ember bére?
Ettől függetlenül igazatok van, meg kellene szakmailag vizsgálni, hogy az adott esetekben (szárnyvonalak) valóban gazdaságosabb-e inkább más tömegközlekedési lehetőséget biztosítani. De hogy semmilyet,az nem elfogadható.
Egyébként a mostani 38 szárnyvonal közt nem csak vicinálisok, hanem kétvágányú villamosított vasútvonal is van, meg tavaly átadott milliárdos felüljáró.
gabcikovo 2007.11.21. 13:30:39
B+, ha egyre nagyobb hiányt termelsz a sztrájkoddal, azzal mennyire lesz előrébb a céged? Világ életedben vasutas akarsz maradni, hiszen azért tüntetsz, hogy megmaradjon a gazdaságtalan munkahelyed, és ezért cserébe kárt okozol neki. Logikus.
rp_bubu 2007.11.21. 14:47:46
Több hetük volt a GKM-nél, a sztrájk meghírdetésétől, és több évük a ciklusukból, hogy döntsenek a vonalakról... miért is a sztrájk előtt este találták ki, hogy bocsi részben mégse, vagy nem egészen. Mert így akárták összezavarni, csökkenteni a sztrájk támogatottságát.
Én személyszerint munkába menet késő du. néztem meg a GKM hivatalos holapját, és kerestem, hogy mit nyilatkoznak döntöttek, semmi nem volt fenn! Ezek után mit vártak?!
Párhuzamos buszok bevezetése a spórolás jegyében pedig újabb előre mutató lépés...
Ráadásul a tervek maradtak, csak az időt húzták el, illetve továbbra se döntöttek...
Ja és kedvenc, napi abszurdom a ma felrakott hivatalos tájékoztatóból:
"Szolgáltató váltás Kisszénás - Kondoros között"; ez pont az a vonal amire még én is azt mondom, hogy nincs szükség személyszállításra, és pótlásra se. Erre most azt írják busz lesz. De hogy, mert még mindig nincs burkolt út. :-) Félre ne értsetek nem küzdök a vonal ért, aláírom hogy nem kell, csak legalább baromságot ne raknának fel a honlapra.
Nádasi Balázs 2007.11.23. 11:00:22
Csak szeretném megjegyezni, hogy én már voltam olyan országban, ahol, és ez bármilyen fura, GAZDASÁGOSAN műküödik a személyszállítás, legyen szó akár városi közlekedési cégről, akár országosról! Úgyhogy a leghatározottabban tiltakozom az ellen, hogy a személyszállítást összemossák a kultúra ápolásával, a képzési rendszerrel és a gyógyellátással, mert azok értelemszerűen pénzbe kerülnek! Viszont a személyszállítás per definicionem NYERESÉGES, csak itthon sikerül (ha jól hallottam) évi 160 000 000 000 veszteséget termelni. Mivel a MÁV egy állami cég, ezért a MÁV vezetői az államot, tehát minket lopnak meg, emiatt én simán először kirúgnám a MÁV vezetőit, aztán meg beperelném őket, és elkoboztatnám a vagyonukat. Úgy kell menetrendet szerkeszteni, úgy kell állomásokat kiépíteni, úgy kell a humán munkát megszervezni, hogy maximális kihasználtsággal működjön minden, és úgy kell meghatározni az árakat, hogy a befolyó nyereségből még fejlesztésre is fussa! Hogyha ehhez el kell bocsátani 1000 embert, fel kell számolni (még a fémtolvajok előtt) egy csomó kihasználatlan vonalat, akkor laikusként én azt mondom: rajta! Vagy azt sem bánom, ha az önkormányzatok kapják meg a saját térségük vasútjának üzemeltétését, és kapnak hozzá pénzt: onnantól kezdve az ő dolguk legyen! De ami most van, ez a posztkádárista trutyi, ez ne legyen!
Másfelől, ha én amiatt veszteném el az állásom, vagy amiatt vonnának le a fizetésemből, mert a MÁV ellen sztrájkolnak, akkor simán beperelném a szakszervezeteket! Csak sajnos, úgy tudom, erre nincs lehetőségem.
A MÁV egy állami mamutvállalat, a mamutok meg kihaltak. Vagy átalakul, vagy nem érdemli meg, hogy éljen. A gond ott van, hogy át kell alakulnia mindannyiunk jobb jövője érdekében, mert senki se szeretne benzinfüstbe fulladni, az utak így is túlterheltek.
Nota bene. Mi az, hogy egy szakszervezet állami pénzeket kap?? Erről most hallok először, számomra ez új dolog. Lehetséges ez? Nem úgy kéne működnie, hogy a szakszervezeti tagok tartják el magát a szakszervezetet? Az állami pénzek megléte mindig és mindenhol politikai befolyásoltságot feltételez. És remélem, akik sztrájkoltak, azok arra a napra nem kapnak fizetést, ugye?
Üdv mindenkinek, kellemes további gyűlölködést: Nádasi Balázs
skanderson 2007.11.23. 17:54:37
A pártokat meg a párt tagok tartják el ugye?
Az állami vállalatokkal az a baj, hogy a MÁV. a BKV meg a többi esetében bármekkora összegeket meg lehet nevezni veszteségként, mert ki a fene ellenőrzi ezt, az állam?
Honnan tudhatja bárki hogy a fenti 160, és utána akárhány nulla összegből, - aminek jelentős része hitel, és állami garanciával vetették fel - hány választási TV spot, meg óriás plakát, meg némi magánvagyon gyarapodás valósult meg, de mivel ennek ilyen irányú felhasználása is szokásosan rossz hatásfokú, hát lehet hogy a legnagyobb része egyszerűen szétfolyt, vagy éppen jelenleg megszűntetni kívánt vonalak villamosítására, felüljáróval való ellátására költötték.
Ki gondolhatja komolyan, hogy akárhány vonal bezárásával, a maradék 36 ezer vasutas dolgozóból még pár ezer munkahelyének megszűntetésével a fenti probléma tömeg orvosolható, az állam meg a pártok működése meg közben így marad?
Talán aki elhiszi, hogy Lothar Matheus, vagy Várhidi, vagy akár a jóisten majd jön és csinál újra magyar focit ebben a dagonyában.
gramercy (törölt) 2007.11.23. 21:44:51
ám ha ez nem a vasutat érintő dolog, AKKOR AZT NE VASUTAS MINŐSÉGÉBEN TEGYE
HBP. · http://www.bombagyar.hu 2007.11.24. 12:37:18
Hihetetlen demagóg a dumája, szerinte örülhetnének a vasutasok, hogy állami cégnél vannak, magánszektorban kirúgnák őket, meg akkor mi lenne, a többi elégedetlenkedő is sztrájkolna.
hamster.blog.hu
Öregem, a sok közlekedésbarát az indexen ott csápol ennek droidnak, mert össze tudott rakni mások fotóiból egy egyébként jó lapot, meg amúgy is sok ideje van honlapot barkácsolni.
DE A VASUTASOKNAK NINCS SOK IDEJÜK, SE PÉNZÜK, nyílván, ha valami megbecsülést éreznének a dolgozók, talán azzal is javulna a munkamorál,
menjetek, szóljatok már be ennek a Hamsternak, vegyen vissza.
Eléggé populista (meg liberális...) szövegei vannak...
Szolidaritás kellene, nem acsarkodás, gúnyos mutogatás.
Én türelmes vagyok, sztrájkoljanak, ha lesz kézzelfogható eredménye.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2007.11.24. 13:38:17
Miért itt szólsz be Hamsternek? És miért itt szervezkedsz ellene? Miért hiszed, hogy mindenkinek azt kell gondolni amit neked?
Én például meg szoktam becsülni azokat a vasutasokat, akikről úgy látom, hogy jól dolgoznak. Általában hamar kirúgják őket.
Szerinted az adófizetők kötelessége fönntartani a vasutat akkor is, ha semmi haszna, csak azért, hogy nektek legyen állásotok? És komolyan gondolod, hogy a vasutasoknak nincs idejük? Megalol.
Kire gondolsz? Aki Kecskemét alsó két végén tekergeti a sorompót? (Napi 3 pár vonat.) Aki kávét főz Villányban? Aki nem megy végig a vonaton jegyvizsgálóként a paksi vagy a hidasi vonalon? Aki Középrigócon naphosszat sütteti a hasát, majd elmeneszti a vonatot, amelyről éppen szállok le, pedig szóltam is neki? Akinek menetrendet kéne csinálni, de más csinálja helyette? Aki vasútőrként engem baszogat, hogy ne fotózzam a vonatot, amihez a MÁV hívott, hogy fotózzam? Akinek négy változatban kéne kidolgozni a menetrendet, és egyik se teljesíti, amit a gazdája kért? (Csak azokról írtam, akikről személyes élményem van.)
skanderson 2007.11.24. 17:04:33
Teljesen igazat adok Neked abban, hogy a MÁV-on nagyon sokat kellene javítani, többek közt igazi szolgáltatóvá tenni, javítani a munkamorált és így tovább.
Csakhogy.
Azzal, hogy bezárnak akárhány vonalat, az e tekintetben teljesen irreleváns, annyit jelent, hogy e térségekben adott esetben ellehetetlenül az élet az ott lakók számára - főleg ha utána a buszpótlásról is kiderül, hogy gazdaságtalan, és azt is megszűntetik. Nyilván vannak olyan vonalak, amelyek gazdaságosabban üzemeltethetők, pl. amelyen én járok, a 100a, de épp ezért nem szerencsés megengedni, hogy valami vállalkozási alapon kimazsolázzák ezeket, a többi meg maradjon az állam, azaz az adózók nyakán.
Nem igaz az a folyton gajdolt közhely, hogy az állam általában nem jó gazdája semminek. Tessék megnézni más európai országok, pl. Németország, Franciaország, Ausztria vasútjait.
Talán csak a Magyar Állam nem jó gazdája semminek a jelenlegi formájában.
HBP. 2007.11.24. 17:25:26
mert ő egy gerinctelen alak, aki előszeretettel moderálgatja a saját bejáratú topicjáról az ellenvéleményeket, vagy csak szimplán kitér a válasz elől, gúnyosra, populistára futja neki.
Miközben közlekedésbarátnak állítja be magát, ellentmondásos, csak a bp-i villamosjáratokra korlátozodik.
EGYÁLTALÁN NEM AZT GONDOLOM, HOGY, MINDENKINEK AZT KELLENE GONDOLNI, MINT NEKEM.
Pont hogy őkegyelme viselkedik így. Pont ő zárkozik el a különvéleménytől.
Hihetetlen bazdmeg, mennyire összezártok... igen, szervezkedek ellene. Sőt még új pártot is alapítok!
Még jó, hogy tudom, pár netmániás véleménye nem egyenlő az egész országéval.
Többi rész: nem vagyok vasutas, így nem kérek a "ti" megszolításból.
Gondolom, sajnos van ilyen mentalitás, amiről írsz, ezt minél alaposabban kell dokumentálni, neked is, visszáságok biztos vannak.
Én arra gondoltam, nem ennyire sarkos a helyzet, hogy pár lusta MÁVos azonnal szervezkedni kezd.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal