Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

2008.01.27. 14:00 erminavet

Mielőtt bezárják a mellékvonalat, előbb még költenek rá kicsit

A Nyunyuka nevű közismert vasútbarát vonatozott tegnap. a Dunántúlon, a 37. számú, Somogyszob-Balatonszentgyörgy mellékvonalon járt, ahol azt tapasztalta, hogy az elkorhadt talpfákat betonaljakra cseréli a pályafenntartás.

A máshol örvendetesnek minősülő hír azért furcsa, mert ez a szárnyvonal rajta van a szakminisztérium 12-es listáján. Ezeken a vonalakon a GKM nem tartja racionálisnak, hogy országos közszolgáltatást rendeljen, magyarán igazából jól bezárná, de legalábbis a személyszállítást "szüneteltetné", csak az össznépi felháborodás és a vasutassztrájk miatt ezt eddig nem tette meg.

A 12 mellékvonal "tavaszig" kapott haladékot a "szolgáltatóváltásra". Addig elvileg vonatok és az őket majdan helyettesítő buszok is járnak, hogy kiderüljön, melyikre van inkább szükség. Elvileg, mert van, ahol nem indultak új buszjáratok, mondván a régiekre is felfér akár a vonatok összes utasa. Továbbá árnyalódott a "tavaszig" kitétel is. Eredetileg (és ez szerepel a hivatalos menetrendben is) a meteorológiai tavasz első napjáig ment volna ez a párhuzamos (és így pazarló) tesztidőszak, most már májusig látszik biztosnak a 12 szakaszon a személyszállítás.

Nyunyuka az Index Fórumának mellékvonali szaktopikjában számolt be tapasztalatairól, a legegyszerűbb, ha fényképekkel is illusztrált hozzászólására utalunk itt. Érdemes (például a 'Vissza a topikba' link segítségével) elolvasni a kialakult vitát is.

17 komment

Címkék: index politika vasút peage mellékvonal


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr94313547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.27. 15:32:04

Ez már tényleg abszurd ....

Most vagy ennyire alulinformáltak, vagy munkát kell adni a "talpfa-cserélő" MÁV-os brigádnak ...

Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.01.27. 16:07:32

37-es vonal, nem 77-es.

karcsi 2008.01.27. 16:14:32

A járat bezárása nem jelenti azt, hogy felszedik a sínekt ésazt sem, hogy hagyják, hogy az enyészeté legyen. Egyébként is a járat megszüntetése csak a személyforgalmat érinti.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.27. 16:20:00

Karcsi!

Gondolom, vonalra gondolsz, nem járatra. Persze igaz, és itt van is némi teherforgalom (egyes szakaszokon), de azért ma nagyon sok olyan mellékvonal van, ahol nagyobb szükség lenne a javításra, és marad is a személyszállítás.

A valóság egyébként sok "ideiglenesen szünetelő személyforgalmú" vonalnál éppen az, hogy az enyészeté lesz. (Van leendő éppen.)

ti

zebi 2008.01.27. 16:22:10

Így kell ezt, idehaza így szokás. Valakinek maradt raktáron beton alj, aztán el kellett passzolni valahogy.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.27. 16:54:45

Sajnos az kimaradt, hogy a legtöbb helyen pont úgy van megcsinálva a menetrend, hogy a csatlakozás a vonat beérkezése előtt néhány percel megy el, így rákényszerülnek a buszra. Ez is biztos csak véletlen.

nyunyuka 2008.01.27. 16:55:45

Kedves Imre!

Szépen lecsípted a hozzászólást, ügyes. Fogsz még ennél finomabb gyöngyszemeket is kapni, olyanokat, ahol se személy, se teher, de szépen virít a vadonatúj SKL3-as betonalj.

Ezek után ne mondja senki, hogy nincs pénz vasútra!

Csak így tovább (a lenini úton :-D!!!

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.01.27. 17:07:09

Semmi gond. Ilyen pályán a legjobb hajtánnyal gurulni.... :(

GMarc · http://gmarc.fw.hu 2008.01.27. 17:34:12

A GMarc nevű közismert vasútbarát is vonatozott tegnap:). Somogyszobról Balatonszentgyörgy felé 15:34-kor elmegy a személyvonat, miközben 15:52-kor jön személy Gyékényes ÉS Kaposvár felől IS az állomásra (Nagyatádról már 15:31-kor beér)... Nem annyira szemet szúró, mint Hidasnémetiben, de azért eléggé gáz...

kacsa! 2008.01.27. 17:34:47

Tipikusan magyar sztori... Tipikusan MÁV...

movhu 2008.01.27. 17:40:04

Talán azért, mert senki sem hisz abban, hogy valaha is bezárják a vonalat. Ha megint felmerül a bezárás, akkor jön a hisztis gyerek stílus, azaz a sztrájk, és megint megy a vonat még egy évet.

Peterke 2008.01.27. 17:58:40

És még hány helyen van így?
Mármint hogy a "csatlakozó" vonat érkezése előtt elmegy egy mellékvonali vonat?

Direkt? Szivatásból? Vagy csak tényleg ennyire nem értenek hozzá?
Bármelyik is igaz, de nem lehetne már végre valaki valóban felelőst kirúgni, felnégyelni, elzavarni...?

movhu 2008.01.27. 18:02:46

Korábban sírtam a vonatos közlekedésről, hogy én miért nem akarok vonatozni:
mover.blog.hu/2007/11/14/a_vonatok_mindig_kesnek_ugye

nyekk 2008.01.27. 18:14:53

Nem lehet, hogy már meg van az a magáncég, amelyik át fogja venni a vonal üzemeltetését? És most "feltőkésítik" a vonalat, mint annó a bankokat. Aki meg átveszi, az meg feltőkésíti a MÁV főnököt, aki megcsináltatta.

Manyizga (törölt) 2008.01.27. 18:23:48

Miért, van ahol a vasúti átjáróban már csak ott van sín, ahol a bitumenben van benne. De azért rendszeresen karbantartják a fénysorompót...
Mert nekik az a "dolguk".

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.27. 18:24:33

Épp ma gondolkodtam ezen a Maglev vonaton. Elképzeltem, ahogy 5 perc alatt beérek pestre, meg azt, hogy bemondja a hangos, hogy előreláthatólag 120 percet késik...
süti beállítások módosítása