A Nyunyuka nevű közismert vasútbarát vonatozott tegnap. a Dunántúlon, a 37. számú, Somogyszob-Balatonszentgyörgy mellékvonalon járt, ahol azt tapasztalta, hogy az elkorhadt talpfákat betonaljakra cseréli a pályafenntartás.
A máshol örvendetesnek minősülő hír azért furcsa, mert ez a szárnyvonal rajta van a szakminisztérium 12-es listáján. Ezeken a vonalakon a GKM nem tartja racionálisnak, hogy országos közszolgáltatást rendeljen, magyarán igazából jól bezárná, de legalábbis a személyszállítást "szüneteltetné", csak az össznépi felháborodás és a vasutassztrájk miatt ezt eddig nem tette meg.
A 12 mellékvonal "tavaszig" kapott haladékot a "szolgáltatóváltásra". Addig elvileg vonatok és az őket majdan helyettesítő buszok is járnak, hogy kiderüljön, melyikre van inkább szükség. Elvileg, mert van, ahol nem indultak új buszjáratok, mondván a régiekre is felfér akár a vonatok összes utasa. Továbbá árnyalódott a "tavaszig" kitétel is. Eredetileg (és ez szerepel a hivatalos menetrendben is) a meteorológiai tavasz első napjáig ment volna ez a párhuzamos (és így pazarló) tesztidőszak, most már májusig látszik biztosnak a 12 szakaszon a személyszállítás.
Nyunyuka az Index Fórumának mellékvonali szaktopikjában számolt be tapasztalatairól, a legegyszerűbb, ha fényképekkel is illusztrált hozzászólására utalunk itt. Érdemes (például a 'Vissza a topikba' link segítségével) elolvasni a kialakult vitát is.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.01.27. 15:32:04
Most vagy ennyire alulinformáltak, vagy munkát kell adni a "talpfa-cserélő" MÁV-os brigádnak ...
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.01.27. 16:07:32
karcsi 2008.01.27. 16:14:32
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.27. 16:16:18
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.01.27. 16:20:00
Gondolom, vonalra gondolsz, nem járatra. Persze igaz, és itt van is némi teherforgalom (egyes szakaszokon), de azért ma nagyon sok olyan mellékvonal van, ahol nagyobb szükség lenne a javításra, és marad is a személyszállítás.
A valóság egyébként sok "ideiglenesen szünetelő személyforgalmú" vonalnál éppen az, hogy az enyészeté lesz. (Van leendő éppen.)
ti
zebi 2008.01.27. 16:22:10
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.27. 16:54:45
nyunyuka 2008.01.27. 16:55:45
Szépen lecsípted a hozzászólást, ügyes. Fogsz még ennél finomabb gyöngyszemeket is kapni, olyanokat, ahol se személy, se teher, de szépen virít a vadonatúj SKL3-as betonalj.
Ezek után ne mondja senki, hogy nincs pénz vasútra!
Csak így tovább (a lenini úton :-D!!!
trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.01.27. 17:07:09
GMarc · http://gmarc.fw.hu 2008.01.27. 17:34:12
kacsa! 2008.01.27. 17:34:47
movhu 2008.01.27. 17:40:04
Peterke 2008.01.27. 17:58:40
Mármint hogy a "csatlakozó" vonat érkezése előtt elmegy egy mellékvonali vonat?
Direkt? Szivatásból? Vagy csak tényleg ennyire nem értenek hozzá?
Bármelyik is igaz, de nem lehetne már végre valaki valóban felelőst kirúgni, felnégyelni, elzavarni...?
movhu 2008.01.27. 18:02:46
mover.blog.hu/2007/11/14/a_vonatok_mindig_kesnek_ugye
nyekk 2008.01.27. 18:14:53
Manyizga (törölt) 2008.01.27. 18:23:48
Mert nekik az a "dolguk".
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.27. 18:24:33