Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.03.17. 06:00 erminavet

Két vasút alatt épült az érdi aluljáró

Friedl Ferenc türelmet és munkát nem sajnálva két évig kísérte nyomon Érden a Diósdi úti kettős közúti aluljáró építését. Az erről készült slideshow-t a Kötött pálya rendelkezésére bocsátotta. Az utána következő rövid összefoglaló szintén az ő munkája. Honlapján még bőséges anyag, információ található erről és más közlekedési témákról is.


Érd város egyik legnagyobb közlekedési problémája volt a Diósdi úton lévő szintbeli vasúti átjárók megléte, ami évtizedek óta megkeserítette a település lakóinak életét. Néhány száz méteren belül a 30-as és a 40-es vasútvonalat is keresztezte ez a városi főút, mely az itt közlekedő autóbuszjáratok menetidejét is jelentősen befolyásolta.

A sűrű vonatforgalom miatt a csúcsidőszakban rendszeresen torlódásokat okoztak a lezárt sorompók. A MÁV-nak is érdeke volt ennek megszüntetése, mivel a tervezett pályafelújítás keretében az itt haladó vonatok sebessége is növekedni fog. Az elfogadott tervek értelmében az átjárókat egy több mint 400 m hosszú aluljárórendszerrel váltották ki. A két vasútvonal közelsége miatt az utat itt lesüllyesztették és egy részét befedték, aminek tetején sétálóutcát alakítottak ki. A beruházás a KIOP (környezetvédelem és infrastruktúra operatív program) keretében a MÁV Zrt. beruházásában zajlott.

2006 márciusában kezdődött az építkezés az Érd felsőnél kialakítandó híddal, amely 2006. augusztusára készült el. Eközben folyamatosan zajlott a süllyesztett út építése. Ezután kezdődött a 30-as vasútvonal hídjának kivitelezése, ami már két vágány szélességben épült meg. (A tervek szerint bővíteni fogják a most egyvágányú pályát.) Itt külön gyalogos aluljárót is kialakítottak. Több hónapos, jelentős csúszás után 2008. januárjában indult a próbaüzem az aluljáróban, majd a felmerült hibák többségének kijavítása után 2008. március 11-én átadták a forgalomnak a műtárgyat.

Külön projektként, de ezzel egy időben rekonstruálták Érd felső, Érd alsó, Érdliget vasúti megállókat és készült el Budapesten az új Barosstelep nevű megálló is.

14 komment

Címkék: fotó videó vasút közút flirt városi közlekedés stadler peage


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr15384090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oolajtó 2008.03.17. 07:15:09

A rekonstrukció kizárólag a gyalogosokkal nem foglalkozott.
Kérdezz meg egy ott élőt. (Én mint várostervező ezt megtettem.)

Dr. Gumby 2008.03.17. 08:00:44

Nem csak a gyalogosokkal nem torodtek, hanem az egeszet osszeb*sztak.

Konkretan 2007 augusztusaban volt a _modositott_ atadasi hatarido. 2007 oktober-novemberben a modositott-modositott hatarido. Most 2008 marcius van.

A megnyitas elott az egyik kikanyarodosavot megszuntettek, ezzel veszelyesse, es ha az ember betartja a szabalyokat, akkor hasznalhatatlanna tettek azt a kijaratot.

Az athelyezett buszmegallokat otthagytak, ezzel ujabb veszelyes helyzetet teremtettek.

A figyelmezteto tablakat kint hagytak, aki nem jar arra, nem tudja, hogy mar nyitva van.

Szepen osszeszedve egy erdi kollega altal:
talpak.org/blog/index.php?blog=2&p=367&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Es feltalaltak egy uj tablat, amely szerint "gyalogossal behajtani tilos".

Timár Gábor · http://sas2.elte.hu/tg 2008.03.17. 08:27:50

Gratulálok a fotósorozathoz. Egyetlen megjegyzésem, hogy az angolon még lenne mit csiszolni, pl. az aluljáró biztos nem 'underway' hanem 'underpass'. A képek viszont kiválóak, nagyon jó a szerkesztés és a zene, köszönet érte!

RogerNyul 2008.03.17. 08:48:22

Zene: Klaus Badelt. Jó választás, gratula :)

nyocker 2008.03.17. 08:48:56

a vekénél nem az áll, hogy a város saját zsebéből átépíti azt az ominózus kijárati kereszteződést körforgalommá?

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2008.03.17. 08:59:07

Minden elismerésem Friedl úrnak, szép és áldozatos munka!

Azért az ilyen beruházásokról készült képeket nézve mindig kicsit elszomorít, ha nincsen rendesen dokumetnálva (nem úgy, mint ez).

AKit érdekelnek még építkezésekről készülő vidók, nekik ajánlom ezt az oldalt.
Ez ugyan nem vasút, de mivel híd, szinte kötöttpálya. :-)

rgstudio.hu/dunaujhid/1#pentele_hid_beusztatas_video_film

Fix IP kamerákkal figyeltük a dunaőjvárosyi híd építését, szintén két éven keresztül.

Dr. Gumby 2008.03.17. 09:20:28

nyocker: De, a varos fogja atalakitani korforgalomma. Termeszetesen csak ezutan, mert a ket ev nekik nem volt eleg arra sem, hogy nekikezdjenek.

Tehat: ket ev lezaras, aluljaro megnyitas utan most arra lehet szamitani, hogy megint lezarjak legalabb egy evre, es korforgalmat tesznek oda.

stomachh 2008.03.17. 09:31:06

Szep osszeallitas, jo zene (Rob Dougan - Clubbed to Death)

Fricy · http://epitos.blog.hu 2008.03.17. 19:18:31

Köszönöm az elismeréseket. :)

oolajtó!
Mire gondolsz konkrétan? Érd felsőnél valóban hiányzik a lépcső a peron végén.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2008.03.17. 19:21:19

A körforgalom épytése alatt nem fogják lezárni az aluljárót. Ma egyébként egy laza 600m-es dugó alakult ki a Budai úti körforgalom miatt fél 5 magasságában.

Paraszt 2008.03.18. 22:56:04

A "gyalogossal behajtani tilos" tábla nekem is feltűnt, és tetszett. Mennyivel őszintébb megoldás, mint Csömörön, ahol simán tábla nélkül "felejtették el" a gyalogosokat a felüljárók tervezésekor, építésekor, átvételekor. Az érdi tábla sokkal európaibb; azt jelzi: "Nem feledkeztünk meg rólatok, gyalogosok, szándékos döntés volt, hogy dögöljetek meg."

Fricy · http://epitos.blog.hu 2008.03.19. 10:45:13

Nem tudom mi ez a kirohanás, hogy "gyalogosok dögöljetek meg". Én konkrétan nem szeretnék lent a kocsik között mászkálni, amikor normálisabban megtehetem ezt a felszínen. Van gyalogos aluljáró mindkét vasútvonal alatt. Be kellene kapcsolni a világítást, az igaz, de ne írjuk azt, hogy nem gondoltak a kétlábúakra.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.23. 18:20:30

Tegnap hazafele átsétáltam rajta:) Nagyon szép lett, nekem tetszik. Végre nem állnak a kilóméteres sorok.

RoGeR 2008.03.28. 14:43:33

A gyalogosokról nem feledkeztek el, csak egy picit meg kellett volna erőltetniük magukat, hogy a tolókocsival/babakocsival/kerékpárral is kényelmesen át lehessen menni.

Ja, és a nagy intermodalitás kerékpáros téren annyiból áll, hogy kiraktak 3 db kritikán aluli tárolót...
süti beállítások módosítása