Friedl Ferenc türelmet és munkát nem sajnálva két évig kísérte nyomon Érden a Diósdi úti kettős közúti aluljáró építését. Az erről készült slideshow-t a Kötött pálya rendelkezésére bocsátotta. Az utána következő rövid összefoglaló szintén az ő munkája. Honlapján még bőséges anyag, információ található erről és más közlekedési témákról is.
Érd város egyik legnagyobb közlekedési problémája volt a Diósdi úton lévő szintbeli vasúti átjárók megléte, ami évtizedek óta megkeserítette a település lakóinak életét. Néhány száz méteren belül a 30-as és a 40-es vasútvonalat is keresztezte ez a városi főút, mely az itt közlekedő autóbuszjáratok menetidejét is jelentősen befolyásolta.
A sűrű vonatforgalom miatt a csúcsidőszakban rendszeresen torlódásokat okoztak a lezárt sorompók. A MÁV-nak is érdeke volt ennek megszüntetése, mivel a tervezett pályafelújítás keretében az itt haladó vonatok sebessége is növekedni fog. Az elfogadott tervek értelmében az átjárókat egy több mint 400 m hosszú aluljárórendszerrel váltották ki. A két vasútvonal közelsége miatt az utat itt lesüllyesztették és egy részét befedték, aminek tetején sétálóutcát alakítottak ki. A beruházás a KIOP (környezetvédelem és infrastruktúra operatív program) keretében a MÁV Zrt. beruházásában zajlott.
2006 márciusában kezdődött az építkezés az Érd felsőnél kialakítandó híddal, amely 2006. augusztusára készült el. Eközben folyamatosan zajlott a süllyesztett út építése. Ezután kezdődött a 30-as vasútvonal hídjának kivitelezése, ami már két vágány szélességben épült meg. (A tervek szerint bővíteni fogják a most egyvágányú pályát.) Itt külön gyalogos aluljárót is kialakítottak. Több hónapos, jelentős csúszás után 2008. januárjában indult a próbaüzem az aluljáróban, majd a felmerült hibák többségének kijavítása után 2008. március 11-én átadták a forgalomnak a műtárgyat.
Külön projektként, de ezzel egy időben rekonstruálták Érd felső, Érd alsó, Érdliget vasúti megállókat és készült el Budapesten az új Barosstelep nevű megálló is.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
oolajtó 2008.03.17. 07:15:09
Kérdezz meg egy ott élőt. (Én mint várostervező ezt megtettem.)
Dr. Gumby 2008.03.17. 08:00:44
Konkretan 2007 augusztusaban volt a _modositott_ atadasi hatarido. 2007 oktober-novemberben a modositott-modositott hatarido. Most 2008 marcius van.
A megnyitas elott az egyik kikanyarodosavot megszuntettek, ezzel veszelyesse, es ha az ember betartja a szabalyokat, akkor hasznalhatatlanna tettek azt a kijaratot.
Az athelyezett buszmegallokat otthagytak, ezzel ujabb veszelyes helyzetet teremtettek.
A figyelmezteto tablakat kint hagytak, aki nem jar arra, nem tudja, hogy mar nyitva van.
Szepen osszeszedve egy erdi kollega altal:
talpak.org/blog/index.php?blog=2&p=367&more=1&c=1&tb=1&pb=1
Es feltalaltak egy uj tablat, amely szerint "gyalogossal behajtani tilos".
Timár Gábor · http://sas2.elte.hu/tg 2008.03.17. 08:27:50
RogerNyul 2008.03.17. 08:48:22
nyocker 2008.03.17. 08:48:56
Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2008.03.17. 08:59:07
Azért az ilyen beruházásokról készült képeket nézve mindig kicsit elszomorít, ha nincsen rendesen dokumetnálva (nem úgy, mint ez).
AKit érdekelnek még építkezésekről készülő vidók, nekik ajánlom ezt az oldalt.
Ez ugyan nem vasút, de mivel híd, szinte kötöttpálya. :-)
rgstudio.hu/dunaujhid/1#pentele_hid_beusztatas_video_film
Fix IP kamerákkal figyeltük a dunaőjvárosyi híd építését, szintén két éven keresztül.
Dr. Gumby 2008.03.17. 09:20:28
Tehat: ket ev lezaras, aluljaro megnyitas utan most arra lehet szamitani, hogy megint lezarjak legalabb egy evre, es korforgalmat tesznek oda.
stomachh 2008.03.17. 09:31:06
Fricy · http://epitos.blog.hu 2008.03.17. 19:18:31
oolajtó!
Mire gondolsz konkrétan? Érd felsőnél valóban hiányzik a lépcső a peron végén.
Fricy · http://epitos.blog.hu 2008.03.17. 19:21:19
Paraszt 2008.03.18. 22:56:04
Fricy · http://epitos.blog.hu 2008.03.19. 10:45:13
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.03.23. 18:20:30
RoGeR 2008.03.28. 14:43:33
Ja, és a nagy intermodalitás kerékpáros téren annyiból áll, hogy kiraktak 3 db kritikán aluli tárolót...