Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.06.07. 22:00 erminavet

Tátra Budapesten 30 éve

Egy hét múlva, szombaton, június 14-én különmenettel emlékezik a Magyar Villamosvasút-történeti Egyesület (MaViTE) arról, hogy 30 éves a Tátra, pontosabban a nagy múltú cseh gyár azon típusa, a T5C5, amely Budapesten jár. (Ha valaki véletlenül nem tudja, melyik ez a tuja, hát az, amelyikben az egyik oldalon két, a másikon egy ülés van.)

Bár a Tátra jelenleg a leggyakoribb típus a fővárosban, bizonyos helyekre csak ritkán jutnak el, mert vagy sohase, vagy csak régen jártak arra rendszeresen. A különmenet éppen azt fogja jelenteni, hogy egy kétkocsis szerelvény eljut ezekre az egzotikus vonalakra, például a pesterzsébeti óriáshurokba (ahol az 52-es jár) vagy a sokak szerint legszebb budapesti villamosvonalra a Kamaraerdőbe (41-es)

Az ünnepi programra jelentkezni kell, mert limitált a létszám. Aki a mavite@mavite.hu címre elküldi jelentkezését (névvel, születési dátummal, telefonszámmal), és a válaszlevélben megjelölt módon előre be is fizeti a részvételi díjat, az kedvezményt kap a helyszínen fizetők díjából. Vagyis az 1500 (8 éves kor alatt 1000) forint helyett csak 1200 (800) forintot kell fizetnie. Aki nem száll föl, csak kívülről, autóból követve kíván fotózni, attól a szervezők 500 forintot kérnek.

Még egy furcsasága lesz a menetnek. A Tátrák ugyanis a 4-6-os vonalán nem szállíthatnak utasokat, így a Blaha és a Lágymányosi lakótelep között egyénileg kell majd utazni (célszerűen egy 4-essel).

23 komment

Címkék: programajánló tatra villamos városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr83508856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kossuthsch · http://himmel.hu 2008.06.07. 23:00:36

Mi a magyarázat arra, hogy a körúton nem szállíthatnak utasokat,, de közlekedhetnek? Ha a megállókban nem nyitnának ajtót, akkor nem lenne megoldható?

Lukesky 2008.06.07. 23:19:09

"Aki nem száll föl, csak kívülről, autóból követve kíván fotózni, attól a szervezők 500 forintot kérnek."

Ezt meg mégis hogy?

Fedup Sári 2008.06.07. 23:48:55

Lukesky, ott van az idézőjelek között. Attól 500 forintot _kérnek_ a szervezők.

OkoskaTo:rp 2008.06.08. 00:40:35

Fedup Sári: Akkor én meg húszmilliót _kérek_ a szervezőktől. Mert csak. Közterületen mindenki azt fényképez, amit akar. Senki beleegyezése sem kell hozzá, csak az emberről készült képek közzététele esetén (de a villamos nem ilyen).

Titan Sud 2008.06.08. 01:24:06

Okoskatörpnek gratulálok.

nemethv · http://backtotheukblog.wordpress.com 2008.06.08. 02:04:35

Engem is érdekelne miert nem szallithat utast a Koruton...van vmi oka? (gondolom van...)

tucatnev · http://tucatnev.freeblog.hu 2008.06.08. 07:19:18

Régen elmúlt, amikor közlekedésbuzi voltam, de azt hiszem a küszöbje miatt. Terhelést kap a kocsiszekrény, lejjebb kerül és néhány ívben tallákoz"hat" a küszöb a padkával, járdaszigettel.

okoskatörp: buta vagy és önző. Nem kell a beleegyezésük, fotózhatsz, de sok pénzbe került -gondolom- a különvillamos bérlete az említett egyesületnek. Hogy ott lehet a téötcéöt, ahol. Ezért KÉRNEK, hogy ha tudsz segíts be, járulj hozzá az élményhez, amiért ők fizettek.

szuuuu 2008.06.08. 08:37:52

lehet hogy én vagyok ilyen hülye de aszem én eleget utazokezzel az őskori lelettel a vacak síneken.

OkoskaTo:rp 2008.06.08. 09:02:41

tucatnev: Ezzel nyilván tisztában vagyok. De ha támogatni akarom őket, az eseménytől és a fényképezés tényétől függetlenül is megtehetem/megteszem. Ezt így elég béna megoldásnak tartom. De a villamosbuzik nyilván másképp látják.

Roy 2008.06.08. 09:26:24

Közterületen mindenki azt fényképez amit akar, kivétel személyek. Ezt is csak, ha közliek. Egy általános látképbe lehet.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.06.08. 10:14:27

OkoskaTo:rp-nek igaza van. De a szervezetők nem azt mondták, hogy ha nem adsz pénzt, nem fényképezhetsz, csupán egy lehetőség, bár szerintem is rosszul hangzik.

Tátra lehet, hogy a magasított peron miatt nem mehet a körúton, mint ahogy ezt fent is írták.

Jó mókának tűnik, főleg, hogy a kedvenc villamoson:) (Bár a Kátra mégjobb:))

1116001 2008.06.08. 10:57:48

Az itteni szövegből sajnos kimaradt a becsületkassza szó.

Idézem a honlapról:

"Követő (külső fotós) részvételi díj: 500 Ft (a helyszínen fizetendő, önkéntességi alapon)"

Nem értem ezzel mi a baj. A vasútfotós vonatokon is bevett szokás, és elég sokan fizetnek is felhördülés nékül!!

Kabóca 2008.06.08. 11:58:42

Néhány bejegyzéssel előbb volt egy mondat: "Elsőként Gábor Péter, nyugalmazott egyetemi docens (és a még kapható, 3 kötetes Villamos vasutak monográfia szerzője)..."
Hol lehet még kapni ezt a monográfiát??? Valaki segítsen! Köszi
Kabóca

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.08. 12:31:43

Kabóca!

A Nyugati pályaudvar "bal" oldalán (ha hátunk mögött a villamos) lévő nosztalgiaboltban biztosan kapható.

ti

cso zsi 2008.06.08. 13:01:19

" BKV figyelő · bkvfigyelo.eu 2008.06.08. 10:14:27
Tátra lehet, hogy a magasított peron miatt nem mehet a körúton, mint ahogy ezt fent is írták."

Menni tud, a minap (ápr. 30) fotóztam egyet a Nyugatinál.
img8.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/1073947_018cea205514b50f7eca41968f8eecbf_m.jpg
Inkább arra tippelek, hogy a jegyes/bérletes/lógós birkanép menetrendszerinti járatnak nézi, és felszállna rá mindenki.

szanthomaster 2008.06.08. 13:55:19

erminavet 2008.06.08. 12:31:43

ha a Háromkötetesről van szó, akkor azt biztos, hogy nem tudod megvenni ott, de sehol máshol se

cso zsi 2008.06.08. 13:01:19

elméletileg a lényeg azon an, hogy terhelve nem mehet, mert leér a lépcsője

Miska 2008.06.08. 15:03:47

Most komolyan ennyien vannak akik erre verik ki?

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.06.08. 16:04:39

Szanthomaster!

Nem arról a háromkötetesről van szó, bár ez is 3 kötetből áll. Ha olvasnál is, nemcsak írnál, akkor tudhatnál.

ti

MaViTE · http://www.mavite.hu 2008.06.08. 16:28:19

A Tatra a hatályos utasítások miatt nem közlekedhet a körúton utasokkal. Ez egy szabály, amit a tervezéskor figyelembe kellett venni, nem szeghetjük meg, és ebből a szempontból mellékes, hogy korábban volt-e rá precendens.

A fotósjegy a vasúti különmenetek mintájára lett - valóban csak becsületkassza jelleggel - kialakítva. Tulajdonképpen maga a részvételi díj egy érdekes kísérlet, hogy azok, akiket a villamosok érdekelnek, hajlandók-e tudomásul venni, egy ilyen menet megszervezésének vannak költségei.

Zoli 2008.06.08. 16:55:26

Immár 20 éve "berhelem" a tátrákat mint szerelő, és hálát adok, hogy nem más típussal kell foglalkoznom, ugyanis nagyon egyszerű és könnyű a javítása-karbantartása a többi pesti típushoz képest. A lényeges dolgokhoz könnyű hozzáférni, és a jelentkező hibák is többnyire jellegzetesek, persze azért itt is be lehet menni az erdőbe. Aki tudja mi a különbség egy t5c5 kábelégés és egy UV kábelégés között, nem kell bemutatni az előnyöket a tátra javára. Vagy egy ipari és egy tátra kontaktorjavítás-csere között.

Slider 2008.06.08. 20:32:00

Sziasztok!

Örömmel hallom ezt a kezdeményezést. Nem tudjátok véletlenül hogy a 30 éves évfordulóra ebből a villamosból jelente-e meg H0-ás nagy részletességű modell? Nem baj ha nagyobb meg ilyenek?
Ha valaki tud erről kérem segítsen mert a tátrákból már évek óta szeretnék beszerezni egyet. Bocs ha OFF voltam.

ChGeri 2008.06.17. 09:20:34

Valamit nem értek. Jó, lehet a T5C5 30 éves. Én is annyi vagyok. :) De ha az első szériát 1980-ban szerezték be, a másodikat meg 1984-ben, akkor az nem idén lesz 30 éves _Budapesten_, hanem csak két év múlva. Vagy nem? Tehát a leírás pontos, a cím nem; ünnepelni meg ráérünk. Tévedek?
süti beállítások módosítása