Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2008.10.03. 22:00 erminavet

Hol az SMS-jegyünk?

Tavaly ősszel (először éppen az Indexben) szivárgott ki a BKV-s SMS-jegy ötlete. Később aztán a közlekedési cég hivatalosan is bemutatta az elképzeléseit, és azt ígérte, hogy 2008 tavaszára valósulhatnak meg a tervek.

Most ősz van, így eszünkbe jutott rákérdezni. Nos, a BKV-nál azt tudtuk meg, hogy egyelőre áll az ügy, a főpolgármesteri kabinet tárgyalta, de nem hagyta jóvá az elképzeléseket, így aztán a közgyűlés elé se került.

Némi további kutakodás után - persze már nem hivatalosan - az is kiderült, hogy a kabinet nem ok nélkül, passzióból halasztotta el a döntést, hanem azért, mert bizonyos pontokon nem voltak megelégedve a javaslatokkal, más kérdések pedig még nincsenek eldöntve.

Akár arra a következtetésre is juthatunk, hogy a BKV-nál nem készítették elő kellően az új terméket.

De nézzük a részleteket! Az SMS-jegy (vagy mobiljegy) nemcsak abban jelentene újdonságot Budapesten, hogy mobiltelefonon lehet megváltani, hanem abban is, hogy időalapú lenne, egy (hétvégén másfél) óráig lenne érvényes. Márpedig mostanra az alapvetően vonaljegy alapú tarifálás a pesti közlekedés egyik legfontosabb hátrányává vált. (Ugyanannyiba kerül egy megállót utazni egy busszal, mint átutazni a várost egy járattal.) Ezért is szomorú, hogy az ígért előrelépés elmaradt.

Az időalap azonban fölvet néhány kérdést, például, hogy ha lejár a jegy, akkor azon a járművön, amelyiken vagyok, még utazhatok, vagy rögtön érvénytelen lesz a jegy. És mi van, ha késik a jármű?

Egyéb tisztázandó kérdések is vannak. Például a visszaélések kivédésére azt tervezik, hogy a mobiljegy a megváltás után csak két-három perccel kezdi meg az érvényességét. (Hogy ne lehessen az ellenőrt megvárva gyorsan jegyet venni.) Ez azonban jogi és gyakorlati problémákat is felvet. Mert hogy szállhatok akkor föl a buszra, ha ellenőrök állnak az ajtóban? Ki kell találnom előre, hogy mikor jön a jármű?

Persze ki kellett volna választani a használni kívánt konkrét technológiai megoldást is, de a Kötött pálya információi szerint jelenleg is két rendszer versenyez.

És persze az ár sem tetszik mindenkinek. A BKV ugyanis 500 forint körüli összeget tervez (plusz az SMS ára), ez sokak szerint sok. Egyrészt más európai városok hasonló áraihoz képest, másrészt az átszállójegy vagy a tömbjegyből fölhasznált két jegy árához képest. Márpedig azoknál illene érezhetően olcsóbbnak lennie, ha azt akarják, hogy egy valóban népszerű jegy legyen belőle. (Két átszállással viszonylag kevesen utaznak.)

SMS-jegy tehát még egy jó ideig nem lesz, mert a BKV illetékesei gyakorlatilag nem haladtak egy év alatt a nyitott kérdések eldöntésével.

39 komment

Címkék: telefon jegy tarifa városi közlekedés másodrész


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr100695140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tompus 2008.10.03. 22:52:34

Lehet, hogy a BKV illetékesei sem haladtak az ügyben, de csak akkor lesz az egészből valami, ha a fővárosi közgyűlés megszavazza. Jelenleg viszont nem téma a napirendre vétele sem.
Jó magyar szokás szerint szar lesz az, amit jónéhány országban már sikeresen használnak.
500Ft + 2 sms ára. Kevesen fognak élni a lehetőséggel szerintem.
Az időalapú jegyre az sms jegy nélkül is át kellene térni és a zónarendszert is be kellene vezetni az agglomerációba, mert így kevés embernek éri meg a BEB.

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2008.10.03. 23:06:31

sem SMS, sem időalaú jegy nem lesz itt soha. Mint ahogy beléptető kapuk sem.
Semmi nem fog változni. :-(
Pedig nem kellene feltalálni a spanyol viaszt.

ipponlite · http://ipponlite 2008.10.03. 23:12:18

évekig éltem berlinben, ahol az idő alapú jegy nagyszerűen működik. máshol is, egyébként. én nem értem, miért nem működik magyarországon soha semmi, ami máshol igen, vagy miért romlik el. és miért nem kérdeznek meg akkor külföldi cégeket, hogy ott hogyan csinálják? ami most van, a vonaljegyrendszer, így, nonszensz. én azért nem veszek bérletet, mert nincs rá havi 8000 ft-om, úgy, hogy 10 éve dolgozom értelmiségiként. ha 4000 ft lenne, vennék, nekem is sokkal jobb lenne.

RedFred 2008.10.03. 23:22:20

Szerintem mindenki ilyen jegyet venne, akinek egyébként kettőnél több jegyet kellene lyukasztania.

RedFred 2008.10.03. 23:26:25

Ja és rosszmájamra hallgatva biztos vagyok abban, hogy nagyon hamar be fogják vezetni a mobiljegyet, mihelyst tisztázódik, kik részesednek a beszerzendő szerverek utáni baksisból...

Igazándiból lehet, hogy a projekt felgyorsítása érdekében elég lenne ezt az egy dolgot hamar átverni a döntéshozókon.

JoeP 2008.10.03. 23:32:43

Szerintem addig nem érdemes időalapú jegyet bevezetni, amíg nem térünk át zóna alapú jegyekre. Szvsz sokkal fontosabb is lenne.

Rocko- 2008.10.03. 23:38:13

hm????
már régen készen van
www.bkv.hu/kozlemenyek/103.html
Az eljárás főbb lépései:
Megvalósítás (2005. augusztustól)

ergo már három éve bevezették. hol a probléma? :}

Kijev 2008.10.03. 23:44:45

Érdekességképpen: Kijevben a metrójegy 17 forint. Ugyanaz, mint nálunk a vonaljegy, ugyanúgy 3 metróvonal van (összességében még hosszabbak is) és csúcsidőben a metró kb. percenként jár.

sarajevo 1992 2008.10.04. 00:01:49

Kicsit off, de jellemző, hogy majdnem minden kis poros boszniai városkában van zóna alapú SMS parkolás itt BP.-n meg... nemrég az onan érkezett üzleti partneremnek nehéz volt elmagyarázni, hogy Bosznia a Balkán - mi meg az unijó!

gabest1 2008.10.04. 00:27:20

Még mindig úgy van hogy az emeltdíjas sms fele a telefonosoké? Magyarul 500-ból 250-nel támogatnánk az utazásunkkal mondjuk a t-com részvényeseit?

Pas · http://pasthelod.hell-and-heaven.org 2008.10.04. 00:28:17

"(Hogy ne lehessen az ellenőrt megvárva gyorsan jegyet venni.) " ..

Mármint, hogyha felszállok a buszra akkor kvázi ne lukaszthassak, ha látom az ellenőrt?

De miért ne?

Egyrészt ideje lenne leszokni arról, hogy az ellenőrök alapból mindenkit potenciális bliccelőnek tartanak, amíg ellenkezőjét nem igazolja, másrészt kevésbé forgalmas járatokon felszállás elől, és csekkolja a jegyet a sofőr. Távolságin működik, jól.

Chipkártya. Akármi. Copy London, ha már nem elég kreatívak. Zóna rendszer. Otthon-Munkahely kedvezményes útvonal rendszer. Lófasz a BKV-ba rendszer.

A lehetőségek határtalanok :/

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.10.04. 05:03:24

PAStheLod!

Nem.

Arról a szituról van szó, hogy utazol a buszon, nincs ellenőr, te beírod a jegyváltáshoz szükséges SMS-t, de nem küldöd el, csak az ujjad a küldésgombon. Amikor fölszáll az ellenőr az egyik megállónál, akkor nyomod meg.

ti

Magyarvalóság 2008.10.04. 07:37:14

A helyzet az, hogy a dolog technikailag elkészült... Megrendelte a BKV, tavasz végén lett volna a bevezetés. Aztán jött a politika és az egész elmúlt mint a nátha. Lényeges, hogy a BKV-nak nem került volna semmibe. Ez már biztos gyanús lett volna a BKV házatáján, ahol milliárdokat dobáltak ki megismerhetetlen dolgokra. Ma egy vonaljegy 270Ft. ha valaki egy órán belül 1x átszáll, akkor nullszaldó, ha kétszer, már jobban jár.
Ha a BKV, Főváros, Nagypolitika meggondolja magát, üzembe állítható lenne az egész úgy két héten belül...

Hemmes · http://Hermina 2008.10.04. 08:39:32

Nos, a BKV-nál azt tudtuk meg, hogy egyelőre áll az ügy.
Mi az ami nem áll a BKV-nál már 8 hónapja?
Mindenki a másikra vár. Most mindenki helyezkedik (divatszóval pozícionálja magát) az új vezér előtt és kivár.

BLAhesz 2008.10.04. 09:22:00

Egy hónapja voltam Istanbulban és villamossal közlekedtem. A villamos megálló elején beléptető kapu volt 1 fő biztonsági őrrel és nem 4-8 fővel. A beléptető kapun zsetont kell bedobni és csak az uatzott aki átjutott a kapun. A megálló teljesen körbe van zárva és aki nem fizetett az meg se próbált bejutni, hogy utazzon villamossal, ez csak egy példa volt egy 18 milliós lakosú városban.

AcidJazz 2008.10.04. 09:36:40

Én nem bánom, hogy áll az ügy. Ez megint egy olyan project amire kik....k sok-sok pénzt és mint az előző kommentekből is kiderül ostobán van kitalálva ergó használhatatlan. Én biztos nem fogok 500ft+2 sms-ért jegyet venni, de gondolom (meg ahogy látom az eddigi kommentekből) sokan vannak még így. Érdekes a lottóval miért lehet megcsinálni, hogy sms elküld, válasz sms jön, feladónak visszaküld, elfogadva sms megérkezik, ez 2 küldött és 2 fogadott sms. 200ft mintha a lottózóban vettél volna egy szelvényt. Én is azért nem veszek bérletet mert nem fizetek érte 8khuf-ot. Nem éri meg. De szerintem még nagyon sokan vannak úgy, hogy 4-5k-ért megvennék. Ez az az eset amikor a kevesebb több lenne. Lehet kevesebben bliccelnének. Egy barátom szokta volt mondani : nincs az a ló amire ne tudnánk fordítva felülni... (:

krtek24 2008.10.04. 09:37:10

Na igen, elég egyértelmű, hogy a fő ok az, amit az elején is mindenki tudott már: a lógósok ezzel a módszerrel kikerülhetnék az ellenőrt. Egyébként a 2-3 perc sem megoldás, mert 2-3 percig simán elhúzza az ellenőrzést, aztán a frankfurti atomórával bizonygathatják, hogy mikor kezdődött az ellenőrzés...
Ha meg az ellenőr sokat okoskodik, az utas leszáll és kész. Semmi értelme az egésznek. Inkább tegyék lehetővé a normális jegyvásárlást emberi körülmények között, minden automatánál - bankkártyával vagy sms-sel is (készpénz ugyanis nem mindenkinél van, de bankkártyája és mobilja minden embernek van).

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.04. 09:40:55

Nem az a baj, hogy ez az irreálisan drága alapokon működő SMS-jegy nem lett bevezetve, hanem hogy más jegyreform se. Nekem arról mesélt még tavasszal a BKV általam megkeresett hivatalnoka, hogy a szimpla jegyek időalapúvá tételének a bekerülési költségét is még csak számolgatják. Nemhogy az SMS-jegyekét... Hát ezek szerint sokra nem jutottak, az tuti.
De az se lehet ám sikeres ember, aki még hisz nekik... :)

figura 2008.10.04. 11:39:16

Nem értem. Állok a megállóban, várom a buszt. Veszek egy jegyet, és 2-3 perc múlva jön a busz. Vagy lehet, hogy 15 perc múlva? akkor 13 percig nem tudtam használni. Vagy jön a busz, veszek egy jegyet, felszállok és az ellenőr karjaiba futok, aki azt mondja, érvénytelen a jegyem.
Egyébként én ritkán megyek 2 átszállással, inkább 3. De a múltkor azért nem szálltam le a villamosról, hogy egyek egy gyrost, mert az plusz 230 Ft lett volna a jegy miatt. Visszafelé inkább blicceltem. Én megvenném a bérletet is, ha napi szinten használnék BKV-t. De csak heti 1x megyek.

Kamcsatka 2008.10.04. 12:46:54

Felesleges a sok okoskodás, érvek, ellenérvek.
Még nem formálódott ki a pontos korrupciós üzleti terv, ezért a döntéshozóknak (akik autóval járnak) nem éri meg bármit tenni.

Láttatok már olyat,hogy mo-n valaki nem a saját zsebével törődik, a közjóval foglalkozna? lol

marci 2008.10.04. 13:08:18

Ide chipkártya kell. Automatából lehet feltölteni, vagy neten, bankkártyával. Metrón beléptetőkapu, buszon első ajtós felszállás + chipkártyalehúzás. Csak le kell másolni pl. a párizsi rendszert.

lbalazs 2008.10.04. 13:13:50

Az elso ajtos felszallas, jol mukodik Londonban, de ott nem Ikarusok vannak. Ket ajto van, egy felszallo meg egy leszallo. Ja es nincs akkora tomeg, hogy ne tudna felszallni egy ajton. Ez nalunk nem mukodik. Debrecenben most cserelik a szolgaltatot, uj buszokat szereznek be, de tovabbra is olyat, amivel nem igazan mukodik az elso ajtos felszallas. (nem csak az ajtok szama kevesebb, hanem a ket ajtohoz megfelelo helyet biztositanak az utasok mozgasahoz. Ez hianyzik a beszerzendo Volvokbol) Hozza nem ertes? Valami mas? Tudja valaki?

Bit Rot 2008.10.04. 14:44:58

Hál istennek, hogy ilyen baromságra nem költ pénzt a BKV!

Prágában már SOK SOK ÉVE van időalapú jegy. PAPÍR jegy!

És MŰKÖDIK!

Csak le kell hozzá cserélni minden lyukasztót, de a lyukasztókat biztos időnként amúgy is cserélni, karbantartani, javítani kell.

Jakab 2008.10.04. 16:36:47

Csak azt tudnám, minek bonyolítani az életet. A régi, kézzel rángatós lyukasztókat már rég fel kellett volna MINDEN JÁRMŰVÖN váltania az időt bélyegző jegyérvényesítő berendezésnek. Ekkor nem lenne kérdés.

Avatar 2008.10.04. 18:01:21

Jelenleg ilyen bérletek vannak:
Nap Ár Ár/nap
1 1 550 Ft 1 550 Ft
3 3 400 Ft 1 133 Ft
7 4 000 Ft 571 Ft
14 5 300 Ft 379 Ft
30 8 250 Ft 275 Ft

Ezek mellett is elég durván mutatna ha az 1 órás jegy 500 Ft-ba kerülne.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.10.04. 18:14:50

Ez az SMS jegy otlet egy baromsag. Az egy elonye mellett, hogy barmikor meg tudud valtani, gyakorlatilag csak hatranya van. Eloszor is a legfontosabb: marhara nem felhasznalobarat, kenyelmetlen, rendszeres hasznalatra alkalmatlan. Az SMS mint user interface 2008-ban nevetseges. Kuldened kell egy kriptikus uzenetet egy telefonszamra, aztan valaszul, hogy nem hulyeskedtel megegyet. Az ugy 60Ft, vagyis a termek aranak 12%-a pluszban, es 1-2-3 perc bohockodas.

Kulfoldieknek vagy veletlenul evente egyszer Bp-re tevedoknek mint kiegeszito lehetoseg mukodhet, de amugy nem artana valami mukodobb megoldast kitalalni. Az egyik lehetne a mar emlegetett chip kartya, a berletnek is illene ilyennek lennie.

De ha mar mobil - mert hat vegulis az tenyleg mindenkinek van - akkor legalabb WAP alapon is kene megoldast nyujtani, az ugyanis ma mar minden keszulekben elerheto. Igy a jegyvasarlas gyorsabb is lenne meg olcsobb is. Meg a BKVnak is, mert a tervezett rendszerben ket SMS-t kuldenek ki ok is, itt meg eleg mondjuk egy. Egyszeruen ranyom az ember a wap oldalon arra, hogy igen, most akarok jegyet venni, esetleg megegyszer, hogy igen, nem viccelek, aztan kesz. Biztonsag kedveert megkaphatja a visszaigazolast SMS-ben is, de illene emelle e-mailben _digitalis alairassal_ is elkuldeni egy igazolast, mert hiba minden rendszerben lehet, es ha epp az ellenor keszuleke nem frissult idoben, akkor azert ha mar megvan a technikai hattere az igazolasnak, akkor ugy lenne elegans, ha hasznalnak is. (Termeszetesen igaz lenne ez a parkolasra meg az autopalya matricara is, felhaborito, hogy nem igy van.)

Aztan amiatt is fajdalmas am hasznalni ezt a renszert, hogy az ellenor elvileg a mobilod kijelzojerol olvassa le az azonosito kodot, amit aztan a keszulekbe bepotyogve ellenoriz. Hat ez nem egy tul gyors folyamat (bar lehet gyorsitani trukokkel, de akkor is lassu). Jol mukodhetne a dolog olyan keszulekekkel, amikben van aktiv RFID (NFC), de en egyelore csak egy ilyenrol tudok. Talan 10 ev mulva mindben lesz.

Azt meg hogy a buszon beelesitett telefonnal fogjak varni az ellenoroket, ugysem igazan lehet kiszurni. A GSM cella infoval lehetne ugyeskedni, de akkor eg arrol menne a vita, hogy melyik megalloban szallt fel az illeto. A problemakbol jol latszik, hogy az megoldas nem igazan mukodokepes, szoval valojaban jo dolog, hogy egy rossz modszer nem kerul bevezetesre. Talan epp azert, mert van valaki a csapatban, aki atlatja az emlitett hianyossagokat.

izirajder · http://www.izishop.hu 2008.10.04. 20:12:36

A BKV asztalan az SMS jegy mellett volt egy masik, mobilra letoltheto rendszer is. A fizetes a mobilon nem telefonszamlarol, hanem bankkartyarol megy (a mobilszolgaltatok nincsennek benne!). Nemcsak a 60-perces jegyet lehetne megvenni rajta, hanem napi, heti, sot havi, vagy eves berletet is (!) es nemcsak magunknak tudnank megvenni, hanem masoknak, pl. csaladtagoknak is. A jegy a mobil kepernyojen jelenik meg es ranezesre (!) ellenorizheto, sot lehet rajta vonalkod is, magyarul nem kell vele SMS-eket kuldozgetni es az ellenor elott varni. A jegyen nincs kenyelmi dij es 2 SMS plusz dija. Ezt az angol, a norveg, a finn, a torok es a kijevi is hasznalhatna. (Az SMS-jegyet csak a hazaiak, kozuluk is csak akiknek nem-ceges telefonja van.) Szoval van ilyen is, elvegre mar 2008-at irunk.

utazó kiskövet 2008.10.04. 21:32:16

Fasság az smsen rugózni, a bkv sem így, hanem mobiljegy néven futtatja. Épp azért, mert az sms interfészként mára eléggé kivénhedt. Demszky annak idején a veke (illetve személyesen Vitézy Dávid) nyomására dobta vissza a projektet. Vitézynek ugyanis a papíralapú időbélyegzős jegy a mindene, ezen kívül nem emlékszem, hogy elfogadott volna más ötletet.
A papírjeggyel viszont az a bajom, hogy azt csak élőerővel (gyk: ellenőrrel) lehet ellenőrizni. Vagyis -szerintem - amíg papíralapú jegyek vannak, addig lesz ilyen arányban bliccelés és udvariatlan ellenőr.
Nota bene, a Kocsis azt mondta több interjújában, hogy a csipkártyás rendszer jelenleg vállalhatatlanul drága.

utazó kiskövet 2008.10.04. 21:35:44

Fasság az smsen rugózni, a bkv sem így, hanem mobiljegy néven futtatja. Épp azért, mert az sms interfészként mára eléggé kivénhedt. Demszky annak idején a veke (illetve személyesen Vitézy Dávid) nyomására dobta vissza a projektet. Vitézynek ugyanis a papíralapú időbélyegzős jegy a mindene, ezen kívül nem emlékszem, hogy elfogadott volna más ötletet.
A papírjeggyel viszont az a bajom, hogy azt csak élőerővel (gyk: ellenőrrel) lehet ellenőrizni. Vagyis -szerintem - amíg papíralapú jegyek vannak, addig lesz ilyen arányban bliccelés és udvariatlan ellenőr.
Nota bene, a Kocsis azt mondta több interjújában, hogy a csipkártyás rendszer jelenleg vállalhatatlanul drága. Az elektra belinkelt ismertetőjében viszont az áll, hogy a projektet a nyertes pályázó saját költségén építi ki.

utazó kiskövet 2008.10.04. 21:37:15

Bocs a duplázásért. Az internet monnyon le!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.05. 10:04:49

boszniát nem szabad ide belekeverni, mert ott máshogy megy minden. a háború után ömlöött be az országba a pénz ujjáépítésre, az ottani vezetők nem szaroztak, hogy mit csinálnak a külföldiek, csak csinálják...

itt a jó dolgokat mind saját pénzből kéne megcsinálni, vagy dolgozni kéne hogy az uniónak benyújtott pályázat sikeres legyen... na ez nem fog menni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.05. 10:11:41

ja, meg boszniában is köcsögök az orkok. simán megvágtak volna 120 euróra, saját zsebre természetesen. ezt mindet úgy hogy szándékosan "kikapcsolták" előttünk a jegykezelő automatát, így nem lehetett érvényesíteni, utána meg pattogtak hogy nincs érvényesítve a jegyünk...

utazó kiskövet 2008.10.05. 12:03:01

És lehet, hogy "minden kis poros bosznia városkában" lehet sms-sel parkolójegyet venni, csak azt nem tudom, minek. Vajon Prijedorban vagy Zenicában lett akkora a belvárosi autóforgalom, hogy parkolódíjat kellett bevezetni?

Luk Szkaivoker 2008.10.05. 12:16:52

Az SMS-alapú jegynek van egy csomó hátránya, szerintem csak a mobil-szolgáltató hármasunknak éri meg egyedül. (Sülve-főve együtt vannak ők minden jóban, nyilván szó sincs kartellről ...)
Szóval a hátrányok:
- többe kerül (legalább +2 SMS ára, de sztem (kiindulva az autópálya-matricából) lenne "kényelmi díj" is
- lassú ellenőrzés
- telefon-egyenleg kontójára megy
- nem használhatják külföldiek
- nem használható céges telefonról
- nem lehet bérletet venni
Ez utóbbi különösen fontos, mivel tudtommal Budapesten arányaiban jóval többen vesznek bérletet mint más külföldi nagyvárosban. Még ha megoldanák is a bérletárusítást, akkor is érdekes lenne a telefon-egyenleg terhére kifizetni 8-10 ezer Ft-ot, nem is beszélve arról, hogy a kedvezményes bérletek (diák/nyugdíjas) árusítását nem tudják megoldani törvényi szabályozás miatt.
Előnyei is vannak azért:
- ha sietsz, és nincs jegyed/bérleted, akkor prompt meg lehet vásárolni a jegyet
Az SMS-jegy fikázásának az ad értelmet, hogy van egy alternatív mobilos megoldás is, amelynél nincsenek meg a fenti hátrányok. Lehet, hogy külföldön kellene próbálkozni az alternatív megoldással, mivel ismerve a hazai "üzleti" hozzáállást, sajnos ennek a megoldásnak nem sok jövőt jósolok itthon.

Bit Rot 2008.10.06. 10:39:45

@utazó kiskövet:
"A papírjeggyel viszont az a bajom, hogy azt csak élőerővel (gyk: ellenőrrel) lehet ellenőrizni. "

Párizsban jártam 8 éve, papírjegy volt, mágnescsíkkal a hátán, és a gép is tudta ellenőrizni.

Myth busted :-)

Erről ennyit.

Predi 2008.10.06. 11:16:35

Megoldás SMS jegy helyett inkább a csipkártya lenne. Tavaly volt szerencsém 2 hónapot Pekingben eltölteni és ott már évek óta müködik a csipkártya. A buszokon a 2. ajtónál lehet felszállni és a többin le. Persze a második ajtónál áll egy ellenőr, aki nézi hogy mindenki "lyukaszt"-e. Ha nincs csipkártyád, akkor az ellenőrtől vehetsz jegyet. Az a szerkezet, ami előtt elhúzzák a csipkártyát, még aztis kiírja, hogy hány jüan van még rajta.
Vannak olyan buszjáratok, ahol a víteldíj a megtett megállók számától függ, ott első ajtónál kell felszállni és
érvényesíteni és leszállásnál szintén,
és automatikusan levonja a megfelelő összeget. És az utascsere is ugyanolyan gyorsan megoldódik, mint nálunk, az egyajtós felszállás ellenére.

Gabesz81 2008.11.03. 15:48:29

Szerintetek mennyibe kerülne módosítani az utazási szabályzatot, pontosan a jegyhasználati részét... az ötlet nem milliárdokba kerül, semmibe nem kerülne!!!
!!!
Maradna a régi lyukasztos jegyrendszer is (bár szégyen), de ahol dátumot bélyegeznek, az a jegy legyen érvényes 60-90percig!
!!! 290-ért meg főleg...
süti beállítások módosítása