Persze a választ nem mondom meg, kiderül az Indóház novemberi számából, amely már napok óta kapható (úgyhogy ki is olvastam). Annyit elárulok azonban, hogy a bátor vállalkozót, akit azzal tisztelt meg a történelem, hogy családneve köznevesült, miért kellett megmenteni. Ne tagadjuk, saját hibája miatt. A távolsági minőségi vasúti szolgáltatások első nagy befektetéseként ugyanis olyan vagongigászt építtetett, amely egészen egyszerűen nem fért bele az űrszelvénybe.
George Mortimer Pullman sztorija tulajdonképpen csak egy fél keretes Nagy Tamás nagyszabású és élvezetes cikkében, amely az amerikai tevékenysége nyomán Európában is megszülető luxusvonatok legnevesebbjéről, a százéves Orient expresszről szól. (Az Indóház témáit - már amelyiket tudom - szerénytelenül saját, hasonló témájú képeimmel illusztrálom, itt most az Orient nevét és hagyományát továbbvivő, bár eredetileg máshol és más néven járt luxusexpressz nyár végi, hegyeshalmi, budapesti látogatásáról láthatók képek.)
A lap most is a szokásos hírrovattal indul, ismét szó esik a Railjetről is, amely épp ma érkezik hivatalos látogatásra Magyarországra. remélem lesz alkalmam fotózni, mert az itt látható képek még nyáron, Ausztriában készültek, ellenfényben.
Komplex és informatív cikk szól a 87-es, Eger-Putnok vasútvonalról.
A számítógépes menetrendkészítésbe beavató cikk után néhány évfordulós magyar fejlesztésű villanyjármű (V41, V42, V46, BDV mot) ünnepléséről olvashatunk.
Osztrák dízelek után a berlini InnoTrans vasúti vásár következik, majd a nagyvasúti rovat Hrotkó Miklós újabb színes és részletgazdag transzibes beszámolójával ér véget, ezúttal az Urál vidékéről.
A virtuális rovat vezető anyaga egy németországi (Észak-Rajna-Vesztfália) MSTS-pálya tesztje. A hálózat különleges eleme a wuppertali függővasút, képeimen ez látható eredetiben.
A városivasút-rovat a pesti Stukák történetét bemutató sorozat második részével homorít, a kisvasúti rész pedig Csehországba, a Jindřichův Hradec-i 760 milliméteres hálózatra kalauzol. A modellezők H0-s gőzmozdonyról, digitális vezérlőről, zárt teherkocsiról, gőzösátépítésről olvashatnak.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Tuvalu 2008.11.16. 12:42:54
Konegafi (törölt) 2008.11.16. 12:58:05
LouisCyphre 2008.11.16. 13:47:00
Hisz nem nehéz belátni, kizárólag a válasz reményében kattint a nyájas olvasó a posztra.
Aztán majd eldönti, megveszi-e a minden bizonnyal színvonalas lapot.
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.16. 14:11:10
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.11.16. 14:45:21
Jó, egy hét múlva elmondom.
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.01. 00:44:24
A történet folytatása: Az ügyes Pulmann fölajánlotta hatalmas luxusvagonját a megmerényelt elnök mozgó ravatalához, és kapcsolataival el is érte, hogy elfogadják ajánlatát.
Így át kellett építeni azokat a vonalakat, amelyeken haladt a gyászmenet. Utána ott már járhatott az óriásvagon. Sikerét látva aztán máshol is úgy alakították a pályát, hogy elférjen a nagyobb űrszelvény.
ti