Egy 7*24 órában dolgozó vállalatnál miért kell a munkaidőhöz ragaszkodni?
Idén nincs szerencsém a nyomtatott menetrend megvásárlásával. Már másodszor próbálkoztam, ezúttal a Nyugatiban. Számomra most derült ki, hogy ott csak munkaidőben árulják, talán hétköznap 7-15-ig. De hát miért? Álmomban sem gondoltam eddig erre. Éjjel-nappal dolgozik ott egy csomó ember, miért nem lehet megszervezni, hogy eladják azt a francos kiadványt, amelyért én fizetek, hogy megtudjam, mikor tudom igénybe venni a szolgáltatásukat, hogy fizethessek érte.
Este, éjjel, hétvégén (meg akár egyébként is) árulhatná mondjuk az egyik pénztáros. Nem hiszem, hogy ez érdemi fennakadást okozna a jegyeladási munkában. (Viszont esetleg többen vennék meg impulzusvásárlóként jegyvétel közben olyanok, akik eredetileg nem akarták. Nem tudom persze, ez érdeke-e a vasútnak.) Persze a pénztáraknál nincs kiírva, hogy csak munkaidőben érdemes elzarándokolni a kies, távoli, "poggyásztárig".
A sorozat korábbi posztjairól itt lehet tájékozódni.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
fatality666 2009.01.03. 22:02:07
pl.:
Minden állomáson ingyenes menetrendkönyv, hogy onnan egy másik állomásra mikor megy vonat, és vissza mikor indul.
ingyenes gyors korrekt tájékoztatás, nyomtatva kézbe adva a pontos megtervezett kirándulásokról, stb.
Inimma 2009.01.03. 22:27:05
:(
vadparaszt 2009.01.03. 22:31:24
Don Bolesz 2009.01.03. 22:37:57
Don Bolesz 2009.01.03. 22:39:13
Balogh Ádám Software 2009.01.03. 22:46:36
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.03. 22:48:56
Don Bolesz 2009.01.03. 22:56:23
Preis · http://www.glasso.hu 2009.01.03. 23:06:00
NOHAB-barát 2009.01.03. 23:50:24
Azért nem lehet venni, mert még sok vasutas sem kapott még...
Pl vannak olyan kalauzok, illetve állomások, akik, illetve ahol még nem is láttak új nyomtatott menetrendet. Legalábbis én ezt az infót kaptam a MÁV-tól....
Szőke Kapitány 2009.01.04. 00:23:33
Ha már nem ingyenes, leszedni az említett pdf-et és kinyomtatni azt a 2-3 oldalt amire szükség van. Ha internet van (leírni blogba hogy miért nem lehet megvenni) akkor kinyomtatni se lesz probléma...
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.01.04. 00:29:21
Olyan jó, hogy minden okostojás nálam kommentel. Én már úgy gyűlölöm ezt az egész web2-t. Ne legyen már baj, hogy venni akarok egy szerencsétlen menetrendet, jó?
Ha sokat vonatoznátok sokfelé, tudnátok, hogy milyen kényelmetlen egy pdf-es cuccot hurcolgatni.
Az Elvira meg másra jó, mint a papírmenetrend. A-ból B-be utzáshoz az a legegyszerűbb. De ha egy vonalat át akarsz tekinteni, akkor nem.
ti
fakusz87 2009.01.04. 00:53:25
Tomivagyok · http://www.genital-herpes-relief.org 2009.01.04. 01:01:37
de remélem tévedek...
PozAko · http://pozako.freeblog.hu 2009.01.04. 02:10:40
De ha már drága a papír, meg környezettudatosak vagyunk, miért nem lehet az (nagyobb) állomásokon bluetooth-on leküldeni pl. a következő egy óra menetrendjét a mobilokra?
repecs 2009.01.04. 07:32:45
Javaslom hogy a wc papirt is töccsétek le előre.
És ezek sziják el a drága zoszigént!
mnmnbkhj 2009.01.04. 08:44:07
Chupa (törölt) 2009.01.04. 09:17:51
Reklám bazmeg. Hogy nem lehet ezt felfogni?
mildi 2009.01.04. 12:18:46
kabaré egyébként. mnrkv igenis kell, nem csak hálózati, hanem kivonatos térségi is. hogy szerencsétlen utasnak ne kelljen állandóan kitelefonálnia, v kijönni az állomásra érdeklődni.
dpcs 2009.01.04. 16:27:50
Ausztriában (Innsbruckban) a sima mezei jegypénztárban, óvatos kérdésemre, hogy lehet-e még menetrendet kapni, a pénztáros csaj lazán kapta elő a pult alól.
Szlovákiában is vettem már vidéki "nagy"városokban (Zólyom, Nyitra) menetrendet még tavasszal is, gond nélkül.
De most már van idei magyar is, dec. 23-án vettem.
Egyébként aki csak A és B között vonatozik, annak tényleg nincs értelme menetrendet vennie. De aki néha elmegy C-be D-n keresztül, kisebb kiruccanásokkal E-be és F-be, és útközben eszébe jut, hogy G is tartogathat számára érdekes látnivalókat (még akkor is, ha ezek csak megállók, és nincs bennük se bluetooth, se papírplakát a falon), kifejezetten nagy szabadságfaktor tud lenni, ha van az embernél papírmenetrend.
Circus 2009.01.04. 18:32:10
pont erre kellene pénzt költeni, amikor ilyen sz@arban van a cég?!?
IGEN! Mert ennek legalább lenne értelme! Én mondjuk sem vonatozom, és van netem, de ugyebár nem ez az általános...
Mondjuk igazság szerint számítógépesíteni kellene az egész rendszert - pl a kalauz/jegyvizsgáló is hurcigálna magával egy elektronikus masinát (lásd pl. UPS gyorspostaszolgálat), nem kellene kinyomtatgatni, stb a menetrendet meg jegyeket, hanem akár fenn a vonaton lehetne nyomtatni rögtön számlaként funkcionáló papirost (lásd pénztárgép). Nem tudom, hogy mennyivel kerülne (ha...) többe, mint állandóan nyomtatgatni. Amúgy nem a mezei utasnak kellene hurcigálni, hanem legalább az alkalmazottak le tudnák töltenimaguknak...
nedves álom - csipkártya rendszer és interaktív információs/értékesítési rendszer a vonatokon és az állomásokon...
@erminavet
meddig tervezted ezt a szélmalomharcot amúgy, a tomboló hülyeség ellen? :)
Erőt, egészséget, kitartást hozzá! :)
Circus 2009.01.04. 18:34:12
hú, de elkapkodtam, bocs... remélem, érthető :P
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.04. 21:39:06
2: az Index címoldalon lévő "Hogyan helyettesítsük a vasutat" publicisztikát nem lehet valahol kommentelni? Gondolom egy vasútbarátnak nem esik túl jól a tartalma, de a többiek a sztrájkkal lehetnek hasonlóan.
Daniel W. Mcload 2009.01.05. 02:22:05
Az a bizonyos publicisztika sem mondja, hogy zárjunk be minden vasutat, sőt a végén a konklúzióban, ha jól olvastam, olyasmi szerepel, hogy a vasúti szállítás részarányának megtartása vagy legalábbis a csökkenés ütemének lassítása.
Vasútbarátnak tartom magam - bár nem vasútbuzinak - de azzal én is egyet tudok érteni, hogy a teljesen kihasználatlan, nem megmenthető mellékvonalakat be kell zárni, és onnan a felesleges, máshol nem alkalmazható vasutasokat ki kell rúgni. Már csak azért is, mert az így megspórolt milliókat, milliárdokat normális vasútfejlesztésre lehetne elkölteni. (most jön a de úgyis szétlopják, de ezzel nem foglalkozom, mert valójában nem, ha pedig igen, akkor nem tudok vele mit tenni...)
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.05. 10:21:16
Daniel W. Mcload 2009.01.05. 11:36:29
Akkor egyetértünk. Megmenthető vonalakon normális menetrend, ITF, akármi (továbbra is csak vasútbarát vagyok, nem profi), a többit pedig megszüntetni, a forrásokat ésszerűen felhasználni.
Miért van az, hogy mi, viszonylag kisemberek tudjuk a megoldást akár a nagy szervezetek bajaira is, azok vezetői pedig nem képesek ezeket megoldani?
dpcs 2009.01.05. 17:05:18
Lord Lucika 2009.01.10. 03:45:19
Félreértés ne essék, nem védem a MÁV-ot! Csak szerintem nálunk a személyzetet kellene erre a célra alkalmazni (egy, a "miak*rvaanyádatakarsz"-nál magasabb szinten.
Siemens114 2009.01.11. 21:41:33
Szóval ez nem igazán szolgáltatás. A Keletiben miért nem lehet a pénztárban menetrendet venni? Vagy legalább a csomagmegőrzőben. Régebben ott is lehetett.