Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.01.12. 13:00 erminavet

Forgalmival féláron a vonaton

A Kötött pálya értesülése szerint a szmogriadó alatt Budapest határain belül forgalmival féláron lehet utazni. Részletek később.

Mint emlékezetes, tegnap még csak azt ígérte a MÁV Start, hogy a ma reggeli tapasztalatok alapján döntik el, milyen intézkedéssel tudnák segíteni, hogy a szennyezett levegőben autó helyett vonattal utazzanak a fővárosiak.

Fontos update 1.:

Korábban azt írtam, hogy ingyen lehet majd utazni forgalmival. Ez sajnos tévedés volt, 50% a kedvezmény, elnézést.

Fontos update 2.:

Itt a hivatalos közlemény.

28 komment

Címkék: időjárás vasút jegy tarifa városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr65872707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

luluxx 2009.01.12. 13:28:50

éljen! végre egy értelmes kezdeményezés.

papugaja 2009.01.12. 13:50:26

Hát ez frankó, ha az egész család tud így utazni.
Tud?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2009.01.12. 13:53:59

Szép szép, én meg telhetetlen tudom, de azon kezdem el agyalmi h ez mennyit ér? Főleg az új menetrenddel, ami Fehérvár felé tele van zónázókkal, így a fővárosiaknak a vonat nem alternatíva. Többet érne a dolog, ha minden vonalon az első olyan állomástól lenne érvényes ahol 1:meg lehet állni kocsival 2: minden vonat (kivéve IC-k) megáll. Így a jelentős agglós ingázó forgalmat vonatra lehetne ültetni, esetleg bemutatni, hogy ha ezt csinálnád minden nap mennyivel hamarab ott lenél. Reklám.

toria 2009.01.12. 14:00:45

Dicséretes.
Az mit csináljon, aki a kettes számú utas a kocsiban - tehát nem tud még egy igazolványt felmutatni? Elhiszik, hogy mi ketten szoktunk utazni egy autóban?

Árpi 2009.01.12. 14:08:24

Csak a sztrájk ki ne törjön estig, mert akkor hajára kenheti a forgalmiját a polgár...

Georg49 2009.01.12. 14:30:45

Nem csak én hallgattam reggel a Danubiust,mert ott az egyik műsorvezető mondta,hogy a feleségének lenne ilyen ötlete,hogy forgalmival lehessen utazni.Gratulálok ez egy kamu hír.

apeb 2009.01.12. 14:34:53

A legnagyobb probléma, hogy a tömegközlekedés drága!

Néhány számadattal számolva:
- benzinár: 233,30*
- BKV-jegy: 290 Ft
- BKV havibérlet: 9000 Ft
- Volán 30 km-es jegy: 450 Ft**
- Volán 50 km-es jegy: 750 Ft**
- MÁV 30 km-es jegy: 450 Ft***
- MÁV 50 km-es jegy: 750 Ft***
- gk. városi fogyasztás: 9 liter****
- gk. vegyes fogyasztás: 7 liter****

1. Egy BKV jegy áráért városban 13.8 km-t lehet menni (9 literes fogyasztásnál)

2. Egy BKV bérlet áráért városban 428.6 km-t lehet menni. (9 literes fogyasztásnál)

3. A 30 km-re lévő munkahelyre az üzemanyagköltség 490 Ft, szemben a 450 Ft-os tömegközlekedési árral (7 literes fogyasztásnál)

4. Az 50 km-re lévő munkahelyre az üzemanyagköltség 816.5 Ft, szemben a 750 Ft-os tömegközlekedési árral (7 literes fogyasztásnál)

Még egy fővel is megéri autózni, de kettő vagy több fő esetében az autózás sokkal olcsóbb, mint a tömegközlekedés.

A 290 Ft-os BKV jegyár botrányos. A másik dolog: a kényelem. Amikor busszal, metróval vagy villamossal utaztam Budapesten, új értelmet nyert a TÖMEG szó. Ez maga volt a tömegnyomor...

Vidéki vagyok, 200 km-re Budapesttől, de ha néha felutazom a fővárosba, mindenhová kocsival megyek (GPS-es navigációval szerencsére bárhová odatalálok)

Először vonzóvá, gazdaságossá és kényelmessé kellene tenni a tömegközlekedést, azután az emberek egy részét át lehetne erre téríteni. Amíg ilyen drága, addig felesleges időpocsékolás erre buzdítani az embereket.

*: holtankoljak.hu/ - átlagár
**: www.volan.hu/dijszab/jegyar2.pdf
***: www.mav-start.hu/utazas/tarifak.php
****: csak egy példa, átlagos autóra

ikke i drift 2009.01.12. 14:47:55

Ha a céges forgalmi is jó, esküszöm a jó szándék jutalmáért adok egy sokadik esélyt a MÁV-nak (kicsivel a határon kívülről).

torcipepe 2009.01.12. 14:52:20

és mi van akkor, ha öten akarunk menni?? akkor annyi személyre jogosít utazásra, amennyi a forgalmiba van írva?? vagy egy megy ingyen, a többi meg fizet??

Thyb 2009.01.12. 14:58:18

@apeb: Ez mind igaz, ugyanakko a városban történő parkolásod 220 Ft-al számolva 5-6 órára kb 1500 Ft. Ha akkora távolságról jössz fel akkor persze ez elenyésző ár. Ugyanakkor az aglomerációból naponta vagy minden másnap bejárónak ha ki kell perkálni a parkolási dijat az már nem annyira tuti.
Parkolhatsz a peremen is, de akkor járhat az agyad egész nap, hogy meglesz-e a kocsi mire visszaérsz, valamint fizetheted a BKV-s jegyeket is.

Egyébként a hir kamu, ha ilyen nagyon jó fej lenne a MÁV akkor vagy a saját site-jukon vagy a MÁV-start-on már ott figyelne a hir.

Daniel W. Mcload 2009.01.12. 15:03:07

@apeb: Légyszives az autód árát, a kötelező biztosítást, az autómosást, a parkolódíjakat is számold bele!
Ne legyél h*lye! Egy pillanat alatt kiderül, hogy az autózás sokkal drágább.

Thyb 2009.01.12. 15:07:15

@Daniel W. Mcload: Erre azért nem vennék mérget, hogy sokkal drágább. Kérdés, hogy hogyan használod, és milyen célra.
Egyébként: index.hu/politika/belfold/smog4701/ ezek alapján ha Szegeden ingyenessé lehet tenni a tömegközlekedést, akkor BP-en miért nem? Tul sok a feketeruhás gestapó meg a duzzadt vizfejű BKV aparátus, hogy az esetleges kiesést elviselnék.

johevi 2009.01.12. 15:20:18

Tudom telhetetlenség, de pont Pesten belül, ahol van már BKV? Miért nem a peremvárosokból? Solymár, Göd, Dunakeszi, Monor stb

LandroHun 2009.01.12. 15:22:03

BKV-val 6 vonaljegy kell a munkahelyemig, 1.740 Ft. Sok.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.01.12. 15:25:21

A napijegy 1500 HUF.
Havi bérlet 9000 HUF (ha csak 6 munkanapot számolok, már megéri a Te számaid alapján)
A tájékozatlanság megfizethetetlen.

Edömér 2009.01.12. 15:28:24

@toria: ez a hozzászólás tipikusan jellemzi a magyar mentalitást.

Örülni kéne, hogy valamilyen módon hozzájárul az utazáshoz a MÁV. Ha ketten szoktatok menni , akkor vedd úgy, hogy féláron utazhatsz a vonaton...

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.01.12. 15:33:18

Edömér te nyugateurópai illatút szarhatsz szerintem.
Hagyjuk már ezt a tipikusan magyar mentalitást...
Elemi számtan: (1+0,5)/2 nemnagyon=0,5 feltéve ha erre gondoltál, nyilván.

Thyb 2009.01.12. 15:36:56

@Edömér: csak 25%-osan, mert azt megnézem, hogy az utas milyen jogcimen kapná meg az emlitett 50%-os kedvezményt. Egyébként, ha valaki a Délibe ér be és Pestre vagy Észak Budaára kellene neki menni akkor sok esetben 3 BKV járatot kell igénybe vennie, igy nem lesznek kisegitve. Ráadásul ugye ezt is szorozd meg 2-vel, mert 2 utasról beszélünk.

gaze762 2009.01.12. 15:49:17

Értem a kezdeményezést, meg hogy miért is lenne ez jó, csak szeretnék egy másik nézőpontot megvilágítani. (bár erre valószínűleg érkezik majd az "irigy" jelző)
Szóval tök, hogy az autósok kedvezményt kapnak mert szmogriadó van, csak épp nem veszi ki magát hülyén, hogy azok akik miatt tulajdonképpen szmogriadó van /ha nem miattuk van, miért az autókra vonatkozna korlátozás?/ élvezik előnyeit, kényelmét, és akkor most még kedvezményeket is kapnak?
Tehát aki nem bocsájt ki károsanyagot (gyalogos, tömegközlekedő, kerékpáros) az nem részesül semmilyen kedvezményben szmogriadó esetén (max reménykedhet hogy nem fullad meg..) míg az autóval közlekedők kapják a bónuszt.
Nem sajnálom ezt tőlük, és nagyon helyes, hogy megoldásokat keresnek a a problémára, csak akkor ugye ne beszéljünk itt közteherviselésről, közösségről, meg úgy eleve semmi olyan dologról amiben az egymás mellett élő embereknek bármilyen közük is lenne egymáshoz.
Kaparj kurta, neked is jut.

Egyébként mókás volt itt olvasni a tömegközlekedést - ezek szerint - szinte soha nem használók gyermeki kíváncsisággal érdeklődtek a lehetőségek felől (tehát nem kizárólag autóban tudják elképzelni a világot :)

ikke i drift 2009.01.12. 16:02:55

@Daniel W. Mcload:
a parkolódíj OK, a többi minek? Nem emiatt tartok fenn autót, ezek a költségek nem csökkennek akkor sem, ha BKV-zom.

Daniel W. Mcload 2009.01.12. 17:02:21

@ikke i drift: Mi az, hogy minek?
Megvetted azt az autót? Ha igen, akkor csak bele kell kalkulálnod az utazásodba az árát, ugyanúgy, ahogy elvileg a buszjegyben is benne van a busz ára, hiszen egy idő után abból is kell újat venni...

Evita1 2009.01.12. 20:28:06

Ha már ennyire zavarogtok hogy nem jelent meg a máv start oldalon. Már megjelent: mav-start.hu/hirek/hir.php?mid=1496b6118b5741

Szegedicsaj · http://szegedicsaj.blogspot.com/ 2009.01.12. 21:31:02

A vonat már rég nem olcsóbb mint az autó. Szeged Pest két felnőttnek oda-vissza 12 ezer!!! Ft, amit három óra alatt tesz meg (kocsival másfél óra) plusz késés plusz sztrájk plusz leszakadt vezeték meg hó, bármi. A MÁV egy kalap szar és már mindenki menekül róla aki tud

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2009.01.12. 23:19:36

@papugaja: nem tud. csak az üzembentartó. hogy kapnák be a nemlétező...

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.01.13. 08:55:08

Az nagyon visszás, hogy a MÁV 50% kedvezményt akart adni annak, aki felmutatja a forgalmiját jegyvásárláskor. Ha bármelyik tömegközlekedési cégnél sztrájkolnak, akkor senkinek soha nem jut eszébe ennek az ellenkezője. mit szólnának a mindennapi autósok ahhoz, ha a bérlettel rendelkező utasok ilyenkor a bérletük felmutatásakor 50% kedvezményt kapnának tankoláskor a benzinkúton?
süti beállítások módosítása