A közlekedési cég gazdái megijedtek az eredménytelenül szörfölő újságtól.
A Kötött pálya információi szerint elhalasztotta csütörtöki brüsszeli útját az a BKV-delegáció, amely a 32 eladó használt csuklós buszt nézte volna meg. A döntés oka bizonyára a Népszabadságban aznap megjelent, és az Indexen is szemlézett cikk lehetett, amelyből a közvélemény értesülhetett az újabb vásárlási tervről.
Saját bevallása szerint Demszky Gábor főpolgármester is a napilapból tudta meg, mi készül, és egy délutáni sajtótájékoztatón – az MTI tudósítása szerint – legalábbis nem túlzottan támogatóan nyilatkozott a tervről, azt hangsúlyozva, hogy „a közbeszerzési törvény minden előírását be kell tartani”.
A Népszabadság többek között azt a kérdést feszegette, hogy fennállnak-e ebben az esetben a közbeszerzés speciális, az alkalmi vételre vonatkozó feltételei. A főszabályként valóban a többszereplős nyílt versenyt preferáló (de azért igazából az új, nem a használt termékek megvásárlására való) közbeszerzési törvény ugyanis (más kivételek mellett) ezt a kategóriát is ismeri.
Az ilyen beszerzésnek lényegében két feltétele van. Az egyik, hogy valóban olcsó legyen az eladni kínált termék, a másik, hogy az ajánlat csak rövid ideig álljon fönn.
A Népszabadság azt írja, hogy az utóbbi feltétel igazolásához a BKV a gyártó Van Hool honlapján szereplő hirdetményt hozza föl, ahol az szerepel, hogy az ajánlat csak egy hónapig él, de a „hirdetménynek lapunk a belga cég hivatalos honlapján nyomát sem találta.”
A Népszabadság kedden nem találta, de szerdán este, ennek a posztnak az írásakor már biztosan ott volt. (Update: A Népszabadság netes kiadása, a nol.hu közben újabb írást közölt, amelyben azt állítja, keddről szerdára megváltozott az oldal, akkor került föl az ajánlat. Azt is fölvetik, az ajánlat esetleg nem a honlapról származik, hanem emailen jött. A törvény szempontjából persze csak az ajánlat léte és rövid időre szóló volta számít.)
Nagyon igaznak tűnik a másik feltétel is. Ezek az AG300-as buszok 70 ezer euróba kerülnek, azaz sokkal olcsóbbak a BKV legutóbbi, botrányos használtbusz-vásárlási kísérleténél. Mint emlékezetes, akkor darabonként 48 millió forintért akart a Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes beterjesztése nyomán a főváros által hirtelen megszavazott pénzből hasonló méretű és korú csuklósokat venni a cég.
Ez a mostani árnál (kb. 20 millió forint) még a jócskán gyengült forintban is két és félszer (euróban vagy háromszor) nagyobb összeg lett volna. Ráadásul a Van Hool (a Volvóhoz képest) kisszériás, minőségi teherautó- és buszgyár termékei kifejezetten keveset futottak a brüsszeli közlekedési vállalatnál (lényegében egyetlen vonalon használták őket), vagyis jobb műszaki állapotúak, mint a hasonló korú Volvók voltak.
Hiába próbálta tehát annak idején Regőczi Miklós kommunikációs vezérhelyettes azt bizonyítani, hogy a használt Volvók nem drágák, a mostani ajánlat fényében vagy a Van Hoolok feltűnően olcsók, vagy a BKV akkori gazdái akartak erősen mutyiszagtól bűzlő üzletet összehozni.
A buli akkor elmaradt, elsősorban azért, mert a Heti Válasz még az is kiderítette, hogy Antal Attila akkori vezérigazgató fia a Volvók eladójaként fellépő Alfa Busznál dolgozott.
A mostani vételi szándék azonban tisztának látszik. Hasonlóan látja ezt a Vitézy Dávid, a BKV ügyeit gyakran élesen kritizáló VEKE szóvivője is. A BKV felügyelőbizottságában is tag Vitézy sajnálná, ha nem sikerülne megvenni a 32 buszt. Márpedig az ajánlatra bárki lecsaphat, amíg a BKV késlekedik.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Yeto 2009.02.25. 22:11:19
vizipipa 2009.02.25. 22:24:15
niklex 2009.02.25. 22:26:36
folyamikomp 2009.02.25. 22:34:49
Hollandiában is sok fut ezekből a buszokból, tényleg jó kinézetűek. Az alkatrészellátás és a szervízháttér egyrészről jól jöhet a BKV-nak, illetve azt is előrevetítheti, hogy a jövőben majd még szeretnének további buszokat is eladni ide...
Csak remélni tudom, hogy egyszer majd az ülések vastagabbak lesznek a pulóveremnél.
IronLowrider 2009.02.25. 22:41:20
Ennek ellenére niklex ötletét sokkal jobban támogatnám, legalábbis a NABI hazai gyárától.
A Credo hit kérdése (mint a neve is mutatja), én spec utálom.
hard 2009.02.25. 22:42:41
Gilderoy 2009.02.25. 22:43:35
hard 2009.02.25. 22:44:52
Abban benne van, hogy a honlapon megjelenést követő 30 napos ajánlat. Kérdés mióta van kint.
Az alkatrészek, spec szerszámok és oktatás meg csak opció, az nincs azért ebben az árban benne.
hard 2009.02.25. 22:47:14
IronLowrider 2009.02.25. 22:51:31
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.25. 22:56:03
Kérlek segíts! Hol mutatja meg a nol.hu? rajta van a teljes weblap?
Előre is köszi.
ti
Metrós Bélabá 2009.02.25. 22:57:15
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.25. 22:57:50
Nem kötekedni szeretnék, de a blog néha olvashatatlan, mobilnettel szinte lehetetlen megnyitni. Egyszerre kb. 20-30 Flash dolgozik, ebből csak 6 az oldalsávban. 15 perce nyitottam meg a lapot, azóta tölt az indafotó is. A kezdőlapon még januári bejegyzések is olvashatók, pedig azok nem mai darabok.
Nem lenne elég laponként 7-8 bejegyzés? Kevesebb lenne a Flash, gyorsabban töltene be az oldal, és nem fagyna le a böngésző minden megnyitáskor.
Ha elolvastad ezt törölheted. Köszi!
M.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.25. 23:01:57
Közben megtaláltam.
ti
_zahnrad 2009.02.25. 23:07:38
Ne dőlj be a nol-nak! A vanhool.com ról van a screenshot, azon most sincs kint a link, viszont a vanhool.be-n kint van!
bloggerman77 2009.02.25. 23:08:15
És igen, van hazai buszgyártás, miért nem támogatják a magyar közlekedési cégek a magyar ipart, főleg ilyen válságos időben?
_zahnrad 2009.02.25. 23:10:00
A NABI jelenleg már nem gyárt hazai piacra alkalmas buszt. Az amerikába szállított buszok nem felelnek meg az európai előírásoknak. Például nagyon szélesek.
Vityaz 2009.02.25. 23:10:03
Káposztakukac 2009.02.25. 23:10:46
Metrós Bélabá 2009.02.25. 23:14:21
Egységes járműparkhoz meg egységesen kurvasok pénz kéne.
Most van ezerféle busztípus, mert szanaszét vannak gányolva. Karbantartva meg azér nincs mert nincs pénz alkatrészre a melós meg alszik éccaka ahelyett hogy melózna. Tisztelet annak a kevés kollégámnak aki még megpróbál a szarból várat építeni. Lassan mindegyikük feladja és csak a trógerek maradnak.
mudralaszlo · http://www.mudralaszlo.hu 2009.02.25. 23:20:42
A magyar ipar preferálása szép eszme, de vajon akkor is kell-e a magyar tejföl a hűtőpultban, ha a német fele annyiba kerül?
petyya 2009.02.25. 23:22:37
Metrós Bélabá 2009.02.25. 23:26:56
Nem igaz hogy ennyire nincs eszed egy máknyi sem, tudásod semmi de a hangod nagy. Vagy provokáció. Tán Regőczi Miklós személyesen?
glabla 2009.02.25. 23:28:35
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.02.25. 23:29:43
persze miért is venné bárki a fáradtságot arra, hogy elolvassa a PDF-et, ha már egyszer rálelt...
Káposztakukac 2009.02.25. 23:39:31
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.02.25. 23:47:20
ez azt jelenti, hogy erre is hajlandóak, de nyilvánvalóan plusz pénzért.
a piaci árról ez nem sugall semmit szerintem.
egri Fehér 2009.02.26. 00:34:27
mondjuk ha megvennék, remélem, hogy átfestenék őket, ez a régi STIB-festés elég undorító (az új sokkal szebb)
megmondomatutit 2009.02.26. 00:42:06
(Csak kiváncsiságból:))
Fejlődő Szervezet 2009.02.26. 00:42:39
Szegeden szinte CSAK zsír új buszok vannak. Csúcsidőben (2x3 óra) egészítik ki 8-10 éves (tip-top) járművekkel.
folyamikomp 2009.02.26. 00:43:52
., (törölt) 2009.02.26. 01:32:23
Ha egyszer az a busz szélesebb, akkor nem azt jelenti, hogy lefaragunk belőle, hogy keskenyebb legyen, hanem egy egészen más konstrukciót kell legyártani
bloggerman77 2009.02.26. 02:26:35
Marhaság.
Van az EU, de de semmilyen jogszabály nem tiltja a hazai termék preferálását egy beszerzési tenderen.
Emberek, gondokozzatok már logikusan. Mert Vitézy D. valamivel éppen egyetért, az nem jelenti azt, hogy az adott doliog - jó...
Én egy közlekedési vállalat vezetőjeként nem manufakturális szinten dolgozó cégtől vennék, és ráadásul nem használt járművet.
Nagyzee 2009.02.26. 03:46:13
grigorij (törölt) 2009.02.26. 04:22:56
2. Jól teszik, ha megakadályozzák ezeket az üzleteket! Újra nincs pénz, a büdös pesti meg rohadjon a 30 éves karuszokon! Akkor majd leváltják Demszkyt és jöhet a Tartlós! Okos tatktika, igaz VEKE?
3. Bezárt a BKV Figyelő? Vagy mostantól a buszok síneken futnak?
extazis 2009.02.26. 05:09:30
Egyébként van egy 18 éves, 250 ekm-t futott Renault 21-em eladó200 eFt-ért, nem kell a Vezérigazgató úrnak 10-20 millióért kocsit venni. Ez olcsóbb és jó kényelmes.
Üdv. extázis
egri Fehér 2009.02.26. 06:18:58
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.02.26. 06:51:00
Igazad van, ezt az értesülést a Népszabadságból (és más forrásoktól) vetem át, mielőtt még láttam volna az ajánlatot. Javítottam és elnézést.
ti
jazzcool 2009.02.26. 07:20:37
Rob67 2009.02.26. 07:26:24
Többen ajánlotátok a hazai buszokat, így a Credo buszt is.
Én nem ismerem, de gondoltm utána nézek...
Megtettem.
Az eredmény lesújtó: a cég honlapja teljsen zárt minden látogató előtt.
Ti vennétek bármit is egy olyan cégtől aki nem hajlandó megmutatni magát és a termékét?
Én nem. Magyar gyártó vagy sem, olyanra nincsen szükség aki nem ad információt. Vagy megint alkalmas lesz a mutyizásra.
gerryke 2009.02.26. 07:26:33
Tamáskodó 2009.02.26. 07:31:17
Technical specifications AG300 19.02.2009 FIT Budapest Hongarije.XLS
Created: 2009.02.25 09:35:19
...azaz nekünk készült. Ugyanakkor ez még nem jelenti, hogy ez is egy a sok mutyi közül.
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.26. 07:54:02
Ezek a buszok kellenek. Nagyon jó buszok, és ennyi pénzért szinte ajándék. Szerencsére az én blogom olvasói 99%-ban (hozzászólások alapján) támogatják a vételt, nem ugatta le szinte senki :)
innovation 2009.02.26. 08:03:49
Annyira rossz buszok nem lehetnek, mert ha elhagyjuk az országhatárt az emberek mindenre vigyáznak, nem úgy mint honfitársaim. Képek alapján jól néz ki, de nem utaztam még rajtuk. Ha szavaznom kellene használt belga vagy használt Ikarusokon utazzak 290-ért/9000-ért, én a belgák mellett vagyok!!!!!!
Köszi
mir78 2009.02.26. 08:06:58
jazzcool 2009.02.26. 08:08:17
mir78 2009.02.26. 08:09:38
S. Annyi 2009.02.26. 08:22:02
Bocs.... néprabságot?
balfék 2009.02.26. 08:24:52
grigorij (törölt) 2009.02.26. 08:26:58
Te is írtál róla?
Akkor elkerülte a figyelmemet...
Természetesen semmi baj azzal, ha egy ilyen téma a sínek között jelenik meg!
Lunitari 2009.02.26. 08:33:14
grigorij (törölt) 2009.02.26. 08:33:24
Számomra lényegtelen, hogy a VEKE mit támogat...
Ők már leszerepeltek a sok százmilliós járatátszámozási ötletükkel...
Egyébként tényleg annyira nehéz észrevenni, hogy a VEKE és VDávid NEM független társadalmi szervezet?
Ők Tarlós István szekértábora, a Fidesz kihelyezett "szakértő" csoportja.
Ami persze lehetne jó is, csak azt kellen már észrevenni, hogy ez nem más, mint hatalmi harc. Demszky kontra Tarlós... És Demszky eltávolításhoz, lejáratásához az egyik fő csapásirány a BKV. Mert sokan használják, eleve rosszul működik, az emberek a bőrükön érzik.
Csak egy a baj!
Hogy ezt nem jobbítás szándékával csinálják!
Hanem mi, budapesti lakosok, közlekedők eszköz vagyunk Tarlós számára. Magasról szrik ő ránk, a hatalom kell! Végre megszerezni Budapestet.
A VEKE ennek az alantas és sunyi harcnak az eszköze.
És ha lesz váltás, minden marad a régiben, sőt!
Valszeg még rosszabb lesz!
Lunitari 2009.02.26. 08:37:23
grigorij (törölt) 2009.02.26. 08:40:28
A budapestiek!
Mert:
- Magyarországon nincs olyan kapacitású autóbuszgyártás, amivel a BKV igényeit ki lehetne elégíteni!
Teesék megkösszönni ezt az MDF-nek, Antall és Boross úraknak.
Széles Gábor (amikor megkapta MDF elnökségi tag volt) szépen lerabolta az egészet és csá..!
- Ami van is, nem a fővárosi igényeknek, terhelésnek megfelelő
- A budapesti eszközpark a béka segge alatt van
- Sem a fővárosnak, sem az államnak nincs arra pénze, hogy ekkora volumenben (amire a városnak szüksége lenne) vásároljon korszerű és új buszokat, villamosokat, trolikat vagy éppen HÉV szerelvényeket
Tehát jelenleg minden olyan megoldás, ami a meglévőnél korszerűbb és jobb, és a költésgek is alacsonyabbak - a városnak, a lakosoknak jó!
Akármit is írnak a komcsik, akármit is szeretne a fidesz stb......
bzsk 2009.02.26. 08:43:15
niklex 2009.02.26. 08:44:16
fluoride101 2009.02.26. 08:49:57
Szvsz jobb lenne ha 20 helyett 50 millába kerülne darabja, a különbözet 30at megkapnák a döntéshozók és akkor nemhogy közbeszerzési tv. módosítás de még alkotmánymódosításról is lehetne szó. Sőt! A gyártók 1 hétre megkaphatnák a 10 legszebb magyar lányt is. Hát nem sokkal jobban hangzik így?
xiau.ling 2009.02.26. 08:53:54
van egy ismerősöm, pest környéki buszokat szerel, szokott sztorizgatni. azt mondja gyakorta megesik, hogy kiviszik a mezőre a tücskök közé legócskább buszokat, míg garázsszemle van, mert ránézésre kivonnák őket a forgalomból, viszont pótolni meg nem tudják őket, mert már így is kevés a busz. ehhez képest a van hool buszok egész jónak tűnnek.
winston01 2009.02.26. 08:58:21
bocage 2009.02.26. 08:59:53
Tök igazad van, sírnom kell azon ahogy Szélesék szétverték az Ikaruszt!
Az Eu minden országa törekszik a saját ipar támogatására, főleg ha van adott kategóriában színvonalas gyára!
Ugyanakkor ez a 32 busz tűzoltásra kéne, adott helyzetben jó vételnek tűnik. A VanHool komoly márka, egyébkén van itthon is, Ferihegyen a reptéri buszok egy része tőlük van.
Az megint egy más kérdés, hogy ki a felelős, hogy oda jutottunk, napi gond legyen az elegendő jármű biztosítása a BKV-nak.
Fluoride-nak igaza van ez az üzlet is azért fuccsol be, mert nincs körülötte elég vastag kenőpénz lehetősége és lám hirtelen milyen fontosak lettek a közbeszerzési előírások. Ettől a vezetéstől hánynom kell: maximális gátlástalanság, minimális szakértelem = Budapest 2009. És igen a Tarlós ugyanez a szint!
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.02.26. 09:04:00
Holnap megyek a Kravtex-hez Győrbe, gyárlátogatás lesz. Megnézzük hogyan készülnek a buszok, utána egy új buszon átutazunk a másik üzemükbe, megnézni hogyan készülnek a vázak. Érdekes lesz :)
Majd írok róla mindenképp a figyelőn.
kyozozo 2009.02.26. 09:05:41
Megneztem a Kravtex honlapjan a Credo buszokat is, azok is jonak tunnek, bar meg nem utaztam rajtuk. Elkepzelhetonek tartom, hogy sokszor az okozza a problemat, hogy ne a megfelelo specifikaciot veszik meg az egyes utvonaltipusokra, mert esetleg a masik olcsobb. Ez persze egybol az elettartam csokkenesevel, gyakori meghibasodassal es az utasok nem megfelelo kenyelmevel jar egyutt.
13öreg 2009.02.26. 09:05:56
Miért ne lehetne magyar busz?
A tenderbe csak be kell írni 70% hazai.
A keskenyebb buszhoz is megvannak a szerszámok.
Több (diesel)troli buszt
Egységesíteni. Olcsóbb a gyártás, jav. oktatás.
Most kéne népszavazni.
exseven 2009.02.26. 09:09:21
bocage 2009.02.26. 09:09:58
Kint a segge az országnak, de nekünk folyton villogni kell, hogy menőség látszatát fenntartsuk. Nekem nem derogál a használt busz, ahogy a használt kocsi sem, ha jó vétel.
OFF
Hasonló a sztori, mint a Gripenek esetében a Magyar Légierőnél. Remek ajánlataink voltak használt, de nagyon közepes költséggel nagyon potens többfeladatú harci gépek beszerzésére. DE nem használtat azt nem, ott is a kenőpénzek döntöttek. A gripen most úgy áll, hogy alig van hozzájuk fegyverzet. Egy szaklap ahhoz hasonlította a dolgot, mintha "laptoppal akarnánk szöget beverni".
ON
Gondolom még jó néhány kecsegtető üzletet buktunk be így!
mir78 2009.02.26. 09:13:22
Én szinte minden nap credokon utazom lévén mert győri vagyok. Mint laikus csak kényelmi szempontok alapján tudom megítélni és ez alapján messze alulmarad még a régi ikaruszokhoz képest is. pl szar a székek elosztása baromi szűk az átjáró és messze nem fér fel rá annyi ember mint a régebbi típusokra.
VilMarci 2009.02.26. 09:14:41
itt van minden...
dezsőbáá 2009.02.26. 09:25:56
aGerald 2009.02.26. 09:45:43
Ja, most látom, hogy az USAban gyártanak. Az aztán jót tenne a magyar gazdaságnak...
IdomitottFoka 2009.02.26. 09:46:16
A szélesség átalakítása nem lenne nagy ügy? Egy új modellről beszélsz, csak mert az embléma uaz rajta, attól az még nem uaz a busz. Költségelemzés, tervezés, prototípusgyártás, utántervezés, gyártósor -> ez akár egy év is lehet de biztos nem egy hónap. És csak akkor kezdenek el gyártani. És még azt se tudni mennyi lenne. Ott az USA-ban mennyi egy busz?
ainex 2009.02.26. 09:46:21
jazzcool 2009.02.26. 09:48:54
petyag 2009.02.26. 09:56:42
De azért használt PAZ-okat ne vegyünk!
petyya 2009.02.26. 10:02:18
VOGAben 2009.02.26. 10:02:25
Higany 2009.02.26. 10:03:23
kvp 2009.02.26. 10:05:32
A jelenlegi holland beszerzessel kapcsolatban pedig csak annyit, hogy ennyiert akkor is megeri, ha par ev mulva eladjak oket.
Circus 2009.02.26. 10:07:33
Kínából 1/3 áron lehet a buszokat beszerezni, és ebben az 1/3-ban benne van az összes fizetendő import teher plusz a fuvarozási költség... (nem én importáltam, csak 'hoztam' :) )
Félreértés ne essék, teljesen egyetértek, hogy védjük a magyar ipart, stb, meg a szervízhálózat ill. egyáltalán a buszok minősége (bár első ránézésre igényes) hagyhat kivánnivalót maga után, de 1/3... Na, most légy okos.
staropramen 2009.02.26. 10:09:22
rikkancs101 2009.02.26. 10:14:35
www.kravtex.hu/
Ted Striker 2009.02.26. 10:14:37
én teljesen meg vagyok a VanHool-okkal elégedve, érdekes módon nem olyan zörgő (persze a Királyi Palota előtti díszkő nem azonos a Thököly úti aknákkal - de akkor se), van rajta normális fűtés/légkondi, a csuklóban lévő fenéktámasz meg csak hab a tortán
Ted Striker 2009.02.26. 10:17:15
Rob67 2009.02.26. 10:17:51
Köszi, megvan.
Nekem nem jött be eddig egyetlen oldaluk/aloldaluk sem, pedig egész reggel próbáltam.
MekkMester 2009.02.26. 10:21:39
Lassan szemétlerakó leszünk. :(
nickita 2009.02.26. 10:24:41
sirT 2009.02.26. 10:35:04
a van Hool tenyleg jo, DE itt rengeteg macskakove ut van, ami szetrazza a futomuvet, felepitmenyt mindent (legrugo ide vegy oda), a buszsoforok nem kimelik a gepeket, toljak neki ahol lehet..
tehat, inkabb az uj busz ,es inkabb a hazai..
egyebkent a NABI peldaul legyartana akar 100 megfeleo buszt is a bkv nak igeny szerint, csak azon nem kaszalnak az "elvtarsak"
Logic 2009.02.26. 10:37:20
P_o_c_a_k_o_s 2009.02.26. 10:40:58
Ted Striker 2009.02.26. 10:47:18
NABI= North American Bus Industries - teljes profilváltás kellene ahhoz, hogy európai szabványú és igényű buszokat gyártsanak: értsd új szerszámok gépek munkaeszközök, stb. (pölö a collos csavarok és a métermenet viszonya)
Credo-ról sokat olvashatsz a neten és ebből kevés a pozitívum
Ikaruszt meg számon lehet kérni Széles Gabi bácsin: minek adta el az Irisbus-nak amikor tudta, hogy csak piacot vesznek, aztán amikor a márkanevet visszavásárolta miért Kínába telepítette ki a gyártás a a nagyonmagyar?
hagymásbab85 2009.02.26. 10:48:49
A régi Ikarusok most is jobbak, mint a Credok. Hülyeségre nem kell pénzt költeni!!
dontals 2009.02.26. 11:14:29
32 sokkal modernebb busszal ki lehetett volna váltani 32 rohadástól szétesni készülő IKARUS-t. Ráadásul olcsón.
altimus 2009.02.26. 11:14:53
SebesAndor 2009.02.26. 11:19:38
Ha a MÁV-nak vagon vagy mozdony kell, mégpedig mondjuk 2006-ra, akkor a közbeszerzéssel tuti nem lesz neki, mert vagy érvénytelen lesz a tender, vagy valaki megtámadja, vagy a bíróság semmisíti meg. A gyártók, beszállítók érdekei mellet eltörpül a megrendelő érdeke: ti. neki vagon, vagy mozdony kell, mégpedig mondjuk 2006-ra.
A korrupción meg nem segítenek a tenderek, viszont sokkal drágább minden így.
Ami a használt cuccost jelenti, a hannoveri villamosok jó vételnek bizonyultak. Szerintem jobbak, mint a szar kombinék.
Ezt az alacsonypadlós cirkuszt meg el kellene felejteni. 100 évig leszarták a mozgássérülteket meg a kismamákat, most meg minden körülöttük forog. Egy istenverte 7es buszon mondjuk a Bosnyák tér és Kelenföld között minden ötödik járatra jut egy mozgássérült vagy gyerekkocsis anyuka, aki 6 megállót utazik. Utaskilóméterben a mozgássérültek az egy tízezrelékét sem teszik ki az utasoknak. Már elnézést, de én nem foglalkoznék velük. Az alacsony padlós buszok úgy szarok, ahogy vannak. A régi buszokon a kerék alig lógott be az utastérbe, így lehetett normális belső kialakítást csinálni. Az alacsony padlósoknál a hatalmas kerekek elcseszik az utasteret, kénytelenek telerakni ülésekkel, és nincs állóhely; csak a peronoknál. Ergo mindenki ott szorong. Ugyanaz a baj a kombinékkal is, nem lehet, nem érdemes a kocsi belsejébe menni.
SebesAndor 2009.02.26. 11:25:29
Sok IKARUS ment a fejlődő országokba is. De attól még nem voltak jó szerkezetek, szar motorjuk volt, büdös, sokat fogyasztott. Nyugatra nem is nagyon tudtak eladni, egy-két kivételtől eltekintve.
Persze az IKARUS trolik jobbak voltak a ruszki szemeteknél, de ezzel nem tettük magasra a mércét.
Nem csoda, hogy tönkrementek, amint nem volt garantált piac, nem bírták a versenyt, mert versenyképtelenek voltak.
Hozzáteszem: sajnos
altimus 2009.02.26. 11:36:41
amugy svajcban, zurichben most epitik at a 11-es villamos vonalan a megallokat, hogy a gyerekkocsit siman be lehessen tolni az ujfajta alacsony villamosban.
szoval 3x annyi GDP-vel es 5x annyi kulturaval mint a magyarok 2009-re jutottak el odaig, hogy erre is van penz.
a combinok tenyleg szarok, viszont ha megnezed a zurich-i alacsony villamosokat azok primak. ezerszer jobbak, nagyobbak belulrol mint a combinok. eg es fold. pedig nem hiszem, hogy dragabban vettek volna oket.
nem ide tartozik, de svajcban a suburb-os ingazas leginkabb ketemeletes vonatokkal tortenik. amikor a mav megvette a flirt-eket megkerdezte a mav illetekeset egy riporter miert nem ilyen 2 emeletes vonatokat vettek? a valasz: a magyar ember idegenkedik a ketemeletes vonatoktol! ?? hogy ezt a boduletes baromsagot honnan vette nem tudom.
-.-.-.-.- 2009.02.26. 11:57:10
2009. február 25. 10:35:19
Vagyis?
Ettől függetlenül szerintem jó az ajánlat, pontosabban egyszerűen muszáj azonnal buszokat szerezni mielőtt járatok maradnának ki, vagy esetleg baleset történne...
www.file-upload.net/view-1485079/Untitled-1.jpg.html
rikkancs101 2009.02.26. 11:59:10
Káposztakukac 2009.02.26. 12:08:53
amit az ikarusról írtál viszont teljesen igaz. soha nem volt egy kifejezetten jó márka, a nyugati konkurrenciához képest mindig alul maradt. ez egyébként ma is igaz a magyar buszgyártókra, ezekről a credokról én is csak rosszat hallottam.
arról nem beszélve, hogy manapság egy nagyüzemnek mint a bkv-nak nem csak jó buszokra van szüksége, hanem jó háttérre is. elhiszem, hogy van 1-2 magyar buszgyár, amely le tud gyártani pár 1. osztályú demopéldányt, csak sajnos a sorozatban előállított darabok már nem oylan jók. ráadásul a magyar gyártók esetében hiányzik a megbízható logisztikai és szervizháttér. hogy miért? mert 5 évente csődbeviszik a céget, hogy aztán 2 héttel később alapítsanak egy újat, ezzel kijátszva minden korábbi vásárló esetleges polgári jogi igényét. egy volvo vagy egy van hool nem megy csak úgy csődbe, hogy ne kelljen pereskednie pár vevővel.
... a szomszéd tehene is (törölt) 2009.02.26. 12:22:29
Ha a Credok olyan rosszak akkor hogy tudnak talpon maradni? Mert csak a győri és a volános megrendelésekből nemigen tudnának talpon maradni...
Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.02.26. 12:27:52
Amúgy meg itt sem lenne semmi baj az ikarusokkal, ha nem repülnének túl közel a naphoz, és nem égne el a szárnyuk.
De komolyan, nem lenne baj, ha rendesen karban lennének tartva a jármûvek. Mindenki jön azzal, hogy vacakok a jármûvek, és új buszok kellenek. Kíváncsi vagyok, ha a fôváros rendesen játszaná a tulajdonos szerepét és a maga részét beletenné a BKV költségvetésébe (illetve egy szép nagy átfogó vizsgálatot indítana a cég mûködésével kapcsolatban hogy kiderüljön, mi kerül sokba rajta) hogy jusson pénz karbantartásra, alkatrészekre, hány új buszra lenne szükség? Hát tuti jóval kevesebbre.
Persze ehhez nem csak a fôváros vezetése és a BKV kell, hanem a kedves utasközönségnek is fel kellene már végre nônie a feladathoz. Talán ha kiírnánk a leszart-lehugyozott-lehányt-stb. ülésekre, összekarcolt, összefirkált, tönkretett ablakokra, ajtókra, hogy ezt is a TE pénzedbôl fogjuk megcsinálni, kedves utas.
Lázárblokkoló (törölt) 2009.02.26. 12:29:49
PTibor (törölt) 2009.02.26. 12:30:37
viszont elszomorít az, hogy elkezdtek egy ilyen lehetőséget fúrni, mert nincs benne kenőpénz (más ötletem nincs). de egyre elszomorítóbb ezt az egész kummantást látni és hallgatni nap mint nap
fullajtar 2009.02.26. 12:31:19
Szerintem azért lett így felhúzva a buszok ára, mert így lehet visszacsepegtetni egy kicsit az illetékeseknek. Ez nem csoda hisz sok helyen működnek így a dolgok a világban. Az ötletgazdáknak, összekötőknek vagy azoknak akik bevállalják, hogy majd tartják a hátukat ha borul valami mindig jár és járni fog külön díjazás.
Mert ugye azt tudjuk, hogy ilyen buszokat sokkal olcsóbban is kaphatunk nagyon hasonló paraméterekkel és kondiciókkal.
A vanhool.com oldalon található jelenlegi ajánlat egyértelműen a budapesti elvárásoknak megfelelően lett megírva és került fel az oldalra. Vagy csak véletlen, hogy az átkonvertált tábla eredeti címe "Technical specifications AG300 19.02.2009 FIT Budapest Hongarije.XLS"? na és mivan a dátummal? vagy hogy is van ez?Amatőrök.
MekkMester 2009.02.26. 12:35:18
Azt nem értem, miért kellett az Ikarusz gyártást tönkretenni!? :(
itt élned, halnod kell (törölt) 2009.02.26. 12:36:06
A karbantartás úgy néz ki hogy sokszor egy teljesen új busz jött ki a gyárból, csak a rendszámtábla volt régi... Pl. amikor konvojban lementek Fehérvárra a csuklósok és visszajöttek piros7-173 dizájnnal...
... a szomszéd tehene is (törölt) 2009.02.26. 12:43:22
Mike36 2009.02.26. 12:44:57
de nem csak a maszop-szadesz, hanem a korrupt fityiszesek is
Mike36 2009.02.26. 12:47:36
PaXiB 2009.02.26. 12:49:57
Az ajánlatot tartalmazű PDF 25.-én 9 :35 perckor készült.
Tehát????
jóreggeltkivánok
Mike36 2009.02.26. 12:50:24
gracza 2009.02.26. 12:52:14
255.hu/2009/02/nem-unjuk-meg-bkv-es-van-hool.html
Mike36 2009.02.26. 12:56:53
az, hogy enni autós ingázó van meg kit zavar, igaz-e Gábor?
Mike36 2009.02.26. 12:58:39
Tarlós is mehet a sunyiba, nyugodj meg
PaXiB 2009.02.26. 13:07:53
Ime 32 db AG 300, mely Brüsszelben teljesit(ett) szolgálatot...
Sir Nyű 2009.02.26. 13:11:52
Mas: tobben pedzegetik, de a legjobb volna azt tudni, hogy miert is adnak el nem tul fiatal, de megis kevesett futott buszokat. Nyilvan a kettobol az jon le, hogy nem voltak kihasznalva, de a nagy kerdes, hogy miert is?
SebesAndor 2009.02.26. 13:15:36
Azért sok mindent a Demszkyre lehet kenni, elfogadom. Az ingázókban igaza van, sőt, én még szigorúbb lennék.
Budapest vesztét okozzák az ingázók. Rengetegen kiköltöztek az agglomerációba, de ide járnak dolgozni. ELveszik a pesti munkahelyet, használják a pesti infrastruktúrát, naponta ide meg vissza autóznak, mocskolják a levegőt, az utakat, dugót okoznak, stb. Emellett a főváros költségvetéséből is támogatott BKV bérletet vesznek. Aztán este irány haza, az elegáns környezetbe! Nem véletlen, hogy az ország leggazdagabb települései a Bp-i agglomerációban vannak. Mert adót ugye nem ide fizetnek...
Aztán az agglomerációs település bevásárlóközpontot létesít, a jó pedtiek mehetnek Fótra, Budaörsre, Dunakeszire, Budakalászra vásárolni, és az adóbevételek ezekre a településekre vándorolnak.
Ha pedig a főpolgármester azt mondja, hogy a kék buszt támogassa meg az agglomerációs település, akkor jön a jajveszékelés. Budaörs már nem tudja, mit kezdjen a pénzével, az egést várost viakolorral burkolják. Minket meg itt megesz a kosz, megfojt a bűz, stb...
Szóval ez is szempont; az egyetlen megoldás az volna, ha integrálnák a településeket Nagy-Budapestbe! Azokat a településeket, amelyek összenőttek - elvégre összenő ami összetartozik, mondta volt OV. - össze kellene vonni. Röhej, hogy az utca egyik oldala Budapest, a másik mondjuk Gyál. De pl. nem csak Diósd nőtt össze Budapesttel, hanem Érd is Diósddal.
SebesAndor 2009.02.26. 13:19:47
A gazdag ember új ruhát vesz. A szegény a használt piacon keresgél.
Az egyik vadi új kocsit vesz, és 3-4 évesen eladja. A másik csak használt kocsit engedhet meg magának.
Az országokkal, városokkal hasonló a helyzet. A hannoveri, 30 éves villamosok oda már öregek és korszerűtlenek voltak, ide a Combinókat nem számítva ma a legkorszerűbbek.
Ez van.
Teccenének ötször-tízszer nagyobb GDP-t előállítani.
niklex 2009.02.26. 13:25:30
Idomítottfoka és tedstriker: a NABI most sem collos csavarokkal gyárt, és a busz vázgyártó szerszámok átállítása nem nagy feladat más szélességhez. A különbség kb 8 cm.
Tichamér · http://kutyushop.blog.hu 2009.02.26. 13:39:13
Amúgy a P+R parkolókat sem hobbiból találták ki vezetôinknél jóval okosabb és kevésbé önérdeklesô emberek. Ha a vasúti közlekedés erôteljesebb lenne (vagy a HÉV-hálózat kiterjedtebb, mondjuk Érdre, Budakeszire, meg még ki tudja meddig is kivinnék), nem járnának ennyien autóval, vagy ha igen, a P+R-ben letennék, és aztán tömegközlekedéssel mennének tovább. Külföldön miért tud ez mûködni, itthon miért nem? Nyilván valakinek nem érdeke, vagy egyszerûen nem érdekli a város vezetôit, sem a politikusokat.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.26. 13:40:39
nynfus 2009.02.26. 13:42:06
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.26. 13:48:39
na tehát 300.000km/8 évvel == évi 37.500 km!
37.500/350 nappal = 108/nap
ezt van aki meg is eszi, egy városi busznál, ami vastagon a tömegközlekedés része!?
ennyit egy 7es busz is elmegy 1 műszakban pl délelőtt
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.02.26. 13:54:33
Az Ikarusnak meg már az utolsó, 400-as sorozata is szar volt, nem csoda, hogy tönkrementek. Úgy nem lehet egy céget fenntartani, hogy majd állam bácsi tartsa el a megrendeléseivel, miközben egyre rosszabb az előállított termék.
plszegy 2009.02.26. 13:59:11
plszegy 2009.02.26. 14:01:38
Új Nick 2009.02.26. 14:01:54
Káposztakukac 2009.02.26. 14:08:47
nynfus 2009.02.26. 14:17:40
combo 2009.02.26. 14:46:43
combo 2009.02.26. 14:50:54
niklex 2009.02.26. 15:14:30
Meg lehet nézni a NABI BRT nevű erősített expressz csuklóst vagy a Metro 45C-t.
És ezeket Magyarországon gyártják, csak a hajtáslánc kerül beléjük Amerikában, mert ott van saját iparvédelem, de itthon is lehetne szerelni.
ZBR 2009.02.26. 16:16:02
De ha azt nem is, legalább felvilágosíthatnád a földi halandókat, hogy akkor mivel is kéne kezelni a jelenlegi buszhiányt és műszaki állapotokat? Ja és reális válasz ér csak, az 1000000 új busz szöveg lejárt.
nemeza 2009.02.26. 20:11:10
Credo szóló és csuklós is volt tavaly tesztelésre (sok másik busz mellett) Budapesten. A csuklós többek között a 7-es vonalon.
Nem esett szó az ARC buszokról (a 134-es típusból (13,4 m hosszú) volt egy nyáron tesztelésre)
Szintén nem esett szó a debreceni MJT-ről, akik szállítottak Isztambulba emeletes buszokat, illetve egy német cég is vásárolt tőlük.
Az Alfabuszról talán volt szó, de ezt hagyjuk..
Említésre méltó a Molitusbus S91-es busz.
Az Ikarust többen leírták, hogy nem korszerű stb. Ezek az illetők talán a fehérvári Ikarusra gondoltak. De a 2007. decemberében bezárt Ikarus Egyedi Autóbusz Gyárnak (EAG) igenis lenne létjogosultsága.. Vagy a finnek, norvégok nem normálisak?
Circus 2009.02.26. 21:43:45
Nem akarom magam reklámozni (nem a fenét), de valahol följebb már tettem egy észrevételt a kínai buszinvázióval kapcsolatban, ami elsikkadt. Még nem indult be, de az előörs már a spájzban van, és ha nem vigyázunk...
Importőr anno magyarázta, hogy ő ugyan szívesen itt venné/csináltatná, de ha Törökországban olcsóbb, Kínában meg SOKKAL olcsóbb, akkor ő biza inkább utóbbira szavaz...
megpróbálom előkotorni a gyártót
bovorac 2009.02.26. 21:52:47
Ha véletlenül nem és előfordult már, hogy esetleg valami Philips vagy Sony nevű márka mellett döntöttek, akkor talán érdemes lenne minél több szempontot megfontolniuk akkor is, amikor milliárdokról van szó.