Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

2009.03.18. 10:00 erminavet

Százötvennégy éves a Tündérkirálynő

Az indiai Alvarban (Rádzsasztán) nem a polgári forradalmat ünnepelték március 15-én, hanem azt, hogy hivatalosan a világ legöregebb működő gőzmozdonyává nyilvánították a Fairy Queent.

A Tündérkirálynő az angliai Leedsben épült 1855-ben, 2-2-2 (magyarul 1A1) tengelyelrendezésű, és jelenleg nosztalgiaüzemben használják.

9 komment

Címkék: fotó ázsia gőzmozdony


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr401009287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopasz Szuzukis 2009.03.18. 12:10:55

Hááát, valamit tudnak az indiaiak! Megbecsülni múltuk 1 kis szeletét.
Nálunk már rég széthordták az ilyen gépeket.

cyan 2009.03.18. 12:45:11

Spektrumon volt egy film az indiai kisvasútról(?),ami a síkvidéken indul és felmászik a Himalájára, asszem Darjelingig. Ugyanilyen mozdony pöfögött fel a hegyre :)

outdoors.webshots.com/photo/1249531114064064751HTiCjR

2009.03.18. 12:50:33

A tengelyelrendezése és a kerékátmérője alapján úgy tűnik, ez valami nagysebességű, de kis vonóerejű, személyszállításra tervezett (gondolom, kifejezetten expressz) mozdony lehet. Azért nem akármilyen síneket építhettek hozzá már akkor is. Szerintem nálunk még most sem nagyon vannak ilyen minőségű sínek. Vagy hülyeséget mondtam?

MP 2009.03.18. 12:52:31

Pedig ők elvileg szegények. Nálunk meg mi minden pusztul.

salzburg 2009.03.18. 14:56:14

Ez a hír nem a múlt megőrzésének tiszteletre méltó példája, hanem a múltbéli örökség kizsákmányoló veszélyeztetése.

Egy 150 éves gőzmozdony működtetése kockázatos, balesetet szenvedhet, eredeti alkatrészei tönkre mehetnek, azokat másolatokkal kell pótolni stb. A mozdony értékét így lehet gyorsan leamortizálni. Mindez a felelőtlenség és a pénzéhség példája.

kvp 2009.03.18. 15:32:12

Legutobb 1996-ban ujitottak fel. Ez a legregebbi indiai _mukodo_ gozmozdony, de mar regen nem csak az eredeti alkatreszei vannak benne.

garage 2009.03.19. 10:41:55

a 2-2-2 (1A1) mit jelenet pontosan? a képeken nem nagyon tudtam kivenni a kerekeket.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.03.22. 21:39:36

@garage:

Hogy három kerékpárja van, és ebből csak a középső kapcsolt (hajtott).

ti
süti beállítások módosítása