Újabb hajós hír: Pozsony után ezúttal a magyar főváros környékéről. Az országos hírügynökség tudósítása nekem kicsit optimistának tűnik, különösen a hajóra átülő autósok becslésében, de ne nekem legyen igazam.
MTI
Még ez évben dunai szárnyashajók kapcsolódnak be a budapesti elővárosi közlekedés feltételeinek javításába; e célból új vállalat alakul a fővárosi agglomeráció hat érintett településével közösen - közölte a koordinátor Mahart Passave Kft. ügyvezetője.
Az agglomerációból naponta több 10 ezer autós érkezik Budapestre, növelve ezzel a belvárosi utak zsúfoltságát, hozzájárulva az állandó dugók kialakulásához. Ezért a Mahart Szentendre, Százhalombatta és négy szentendrei-szigeti település önkormányzatával összefogva hamarosan szárnyashajó járatokat indít. Ezek naponta 30, illetve 45 percenként szállítják majd az utasokat Budapestre és vissza.
Számítások szerint ezzel az alternatív lehetőséggel élve naponta hozzávetőleg 4000 autós ül majd kocsija helyett hajóra.
A terv szerint BKSZ-bérlettel igénybe vehető utazással fél óra alatt elérhető lesz a belváros - mondta Spálik Gábor.
A négy, e célra kijelölt szárnyashajó az Árpád, a Margit és a Petőfi hídnál lévő kikötőbe, valamint a Vigadó téri nemzetközi hajóállomásra fut majd be, illetve innen indul vissza.
A Szentendrei-sziget - Kisoroszi, Tahitótfalu, Pócsmegyer, Szigetmonostor - lakói részére a Vácról a szigetre közlekedő komp szigeti kikötőjénél alakítanak ki egy nagy P+R parkolót. Jelenleg az itt élők csak komppal, kishajóval, vagy kerülőt téve a tahi Tildy hídon át juthatnak el fővárosi munkahelyükre.
Most a fővárosi kikötők akadálymentesítésén dolgoznak, mélyítik a Duna medrét a szentendrei kikötőnél. Ugyanakkor folynak az egyeztető tárgyalások a Budapesti Közlekedési Szövetséggel a tarifákat illetően. Erre azért van szükség, mert egy 2004-ben született rendelet a vízi közlekedést kivette a közszolgáltatások köréből - mondta Spálik Gábor.
Az utolsó 100 komment: