Újabb hajós hír: Pozsony után ezúttal a magyar főváros környékéről. Az országos hírügynökség tudósítása nekem kicsit optimistának tűnik, különösen a hajóra átülő autósok becslésében, de ne nekem legyen igazam.
MTI
Még ez évben dunai szárnyashajók kapcsolódnak be a budapesti elővárosi közlekedés feltételeinek javításába; e célból új vállalat alakul a fővárosi agglomeráció hat érintett településével közösen - közölte a koordinátor Mahart Passave Kft. ügyvezetője.
Az agglomerációból naponta több 10 ezer autós érkezik Budapestre, növelve ezzel a belvárosi utak zsúfoltságát, hozzájárulva az állandó dugók kialakulásához. Ezért a Mahart Szentendre, Százhalombatta és négy szentendrei-szigeti település önkormányzatával összefogva hamarosan szárnyashajó járatokat indít. Ezek naponta 30, illetve 45 percenként szállítják majd az utasokat Budapestre és vissza.
Számítások szerint ezzel az alternatív lehetőséggel élve naponta hozzávetőleg 4000 autós ül majd kocsija helyett hajóra.
A terv szerint BKSZ-bérlettel igénybe vehető utazással fél óra alatt elérhető lesz a belváros - mondta Spálik Gábor.
A négy, e célra kijelölt szárnyashajó az Árpád, a Margit és a Petőfi hídnál lévő kikötőbe, valamint a Vigadó téri nemzetközi hajóállomásra fut majd be, illetve innen indul vissza.
A Szentendrei-sziget - Kisoroszi, Tahitótfalu, Pócsmegyer, Szigetmonostor - lakói részére a Vácról a szigetre közlekedő komp szigeti kikötőjénél alakítanak ki egy nagy P+R parkolót. Jelenleg az itt élők csak komppal, kishajóval, vagy kerülőt téve a tahi Tildy hídon át juthatnak el fővárosi munkahelyükre.
Most a fővárosi kikötők akadálymentesítésén dolgoznak, mélyítik a Duna medrét a szentendrei kikötőnél. Ugyanakkor folynak az egyeztető tárgyalások a Budapesti Közlekedési Szövetséggel a tarifákat illetően. Erre azért van szükség, mert egy 2004-ben született rendelet a vízi közlekedést kivette a közszolgáltatások köréből - mondta Spálik Gábor.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mt 2009.04.21. 20:04:38
BobaNorbi 2009.04.21. 20:07:26
Más kérdés, hogy lesznek-e a mai körülménéyek közt olyanok, akik ezt kihasználják. Egyik oldalról nézve biztosan, a másikról pedig nem annyira.
Meglátjuk, remélem be jön, mert nagyon jól hangzik.
Most már csak az kéne, hogy délről is indítsanak ilyen járatokat: onnét is iszonyat sok ember megy be kocsival, Csepel, Soroksár, Albertfalva, Erzsébet és a többiek, lehetne még sorolni.
BobaNorbi 2009.04.21. 20:12:11
Ha a Lágymányosi híd felől vagy messzebbről jönne és mondjuk Újpestig felmenne, és úgy állna meg a kikötőkben útközben... na az működne.
Káposztakukac 2009.04.21. 20:13:03
Káposztakukac 2009.04.21. 20:18:16
nynfus 2009.04.21. 20:24:14
BobaNorbi 2009.04.21. 20:28:56
Persze ehhez jó utak is kellenek, mert ha teszem azt hirtelen divattá válna Budapestre járni hajóval, hiába van P+R, ha nagyobb autótömeggel megközelíthetetlen helyen van.
Ehhez persze nem kéne mindjárt utakat építeni megint csak egy kis extra zsebpénzért, hanem egyszerűen olyan helyre telepíteni a parkolót, amely a parton a legközelebb van a kikötőhöz és megfelel az előrejelzett tömeg befogadására.
Szerintem, bár nem értek hozzá, lehet hogy olcsóbb is volna a jobban megközelíthető parkoló kedvéért medret kotorni és egy szerényebb, új állomást létestíteni, mint kisajátítással, tervezéssel és a jól ismert útépítő módszerekkel és idővel utakat szélesíteni hogy a meglévőhöz érjenek oda gyorsan és zökkenőmentesen az emberock.
robocoppi 2009.04.21. 20:39:44
Dunakanyarban lakom, Lágymányoson dolgozom, sose értettem, miért nem használják ki a Dunát, olyan mint egy hatsávos autópálya.
A feleségemmel azon tanakodtunk, ha bejön a lottóötös, indítunk egy hajós vállalkozást ha a BKV sokáig töketlenkedik.
Sokat járok Stockholmba, ott mondjuk hosszabb a partszakasz és a sokkal több a sziget is, no meg persze gazdagabb ország, de a vízi közlekedés a közösségi közlekedés szerves része, ugyanazzal a bérlettel lehet hajóra szállni is mint amivel metróra.
Hajrá BKV!
Kiváló Brigád 2009.04.21. 20:48:45
Asgard 2009.04.21. 20:54:56
rPál 2009.04.21. 20:56:40
cso zsi 2009.04.21. 21:07:19
Almaspite 2009.04.21. 21:13:03
index.hu/belfold/budapest/hajo4477/
(Egyedül nekem van fotografikus memóriám?)
:-)
retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.04.21. 21:18:51
Örülök a hajónak, szuper volna már rajta utazni!
@Káposztakukac: télen csak jégzajláskor nem hajózható a Duna. De ha tévednék javítsatok ki!
subotei 2009.04.21. 21:22:32
Abindarraez 2009.04.21. 21:23:29
A gond csak az a hajókkal, hogy árral szemben jóval hosszabb a menetidő, ezért félő hogy nem fognak tömegeket vonzani.
Káposztakukac 2009.04.21. 21:26:52
@retekblog: hát igen, de ha van jég, márpedig télen akár hetekig, hónapokig van, akkor nem járnak.
subotei 2009.04.21. 21:28:01
NAR 2009.04.21. 21:30:39
közlekedő komp szigeti kikötőjénél alakítanak ki egy nagy P+R
parkolót", ami ugye a váci Duna-ágban van, nem a szentendreiben, tehát három járatról beszélünk. Ez a kikötő durván 30 kilométerre van az Árpád hídtól, a szárnyashajó 80-nal tud jönni, de Budapesten lesz még három megálló, szerintem 45 perc körüli menetidő kell ide (a kikötés nehézkes, északról jövet kikötés előtt és után is kell egy-egy 180 fokos forduló).
Szentendre 15 kilométerre van az Árpád hídtól, onnan szerintem 30 perc körüli menetidő lesz (a Petőfi hídig). Százhalombatta 25 kilométerre lesz a Petőfi hídtól, ott is jó 40 perc körül lesz a teljes menetidő. Ez azt jelenti, hogy járatonként 2-2 hajó kell a 30-45 perces követési időközökhöz, ami összesen hat hajó - de a cikk csak négyet emleget... Mit számoltam el?
Káposztakukac 2009.04.21. 21:45:52
KGyST · http://repules.tumblr.com 2009.04.21. 21:58:41
jazzcool 2009.04.21. 22:00:56
www.mahartpassnave.hu/webset32.cgi?MAHART@@HU@@119@@534125042
NAR 2009.04.21. 22:16:10
@KGyST: ha a Margit hídnál leszáll az utas, a 4-6-os villamossal hamarabb van mind a Blahán, mind a Moszkva téren, mintha a hajóval menne mégegyet (még egy kikötés) és onnan metrózna...
Rókakígyó 2009.04.21. 22:30:28
Most majd jönnek hirtelen a p+r parkolók is. röpke 20 év kell hozzá.
EMU 2009.04.21. 22:42:00
cso zsi 2009.04.21. 22:46:37
www.translink.com.au/qt/translin.nsf/ReferenceLookup/090427_citycat.pdf/$file/090427_citycat.pdf
Érdemes megnézni a járatsűrűséget, 14 hajóval teszik.
Egy alapvetően autós társadalomban próbálják a (valóban kultúrált) tömegközlekedés felé irányítani a belvárosba járó népet.
SimiTomi 2009.04.21. 23:07:25
Remélem, megvalósul. Le is tenném a verdát érte, simán.
azekezetnelkulitelseolvasom 2009.04.21. 23:41:44
azekezetnelkulitelseolvasom 2009.04.21. 23:43:08
retek. · http://csakaszepre.blog.hu 2009.04.21. 23:56:10
Ezt azért nem mondtad komolyan, ugye? Olyan mintha azt mondanám, hogy én csak a buszozni szoktam, miért fizessem ki a bérletemben a metrót, villamost stb. is?
Vagy mondok jobbat: én csak a 14-es villamost, a 7-es buszt és a kettes metró Deák tér-Astoria szakaszát használom + évente kétszer a siklót. Akkor én csak erre kérek bérletet...tudom sarkítok, de csak miattad.
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.22. 02:20:51
Amennyiben a jóistennek hála sokan választják a hajózást, akkor akár az egész MAHART szárnyashajóflotta beállhat az elővárosi forgalomba. Amivel szerintem gondok fognak adódni, hogy a be és kiszállási keresztmetszet erősen korlátozott. Ezzel viszont a kész konstrukció miatt már nem lehet mit kezdeni.
Amúgy a százhalombattai járat eddig is bírta folyónak fel és le a 30 perces menetidőt, nem kell annyit rászámolni, Szentendre biztos, hogy 25 perccel teljesíthető (akkor már a HÉVet is otthagyja), a szentendrei szigetnél pedig marad a 30-40 perces menetidő lehetősége. Ahol nagy szükség lenne még ilyen járatra az Halásztelek, hiszen az M0-tól reggelente nem lehet közlekedni, beljebb már nem lenne érdemes a hajókat megállítani.
A problémák: jég, árvíz, aszály. Egyik sem tesz jót, de az árvíz és az aszály ellen még tudunk lépéseket tenni. A jég viszont komoly problémát jelent, kiváltképp a jégzajlás. Ennek a problémájával is meg lehet küzdeni, főként ha az elővárosi forgalomba állítunk egy szállítóeszközt, akkor lehetetlen, hogy csak időszakosan álljon rendelkezésre.
Persze, amíg ezek az intézkedések, kotrások nincsenek meg az akadálymentesítésekkel együtt, addig maximum a már alkalmas szakaszon (Százhalombatta-Belváros) lehet próbahónapot tartani.
Én abban reménykedem, hogy az árakban az állami ár lesz, és akkor komoly versenytárssá fog előlépni, valamint, hogy hamarosan az újságok szárnyashajótenderről is fognak írni a megnövekedett igények miatt.
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.22. 02:29:29
Azért négy, mert a Polesjéket (a legkisebb utasbefogadásúakat) nem érdemes bevetni erre a feladatra. A kis kapacitás miatt nem számolnak velük ezért csak a nagyobbakat nézve van 4 forgalmi+1 tartalék. Egyelőre ennyit tudunk kiállítani biztonsággal. Természetesen az csak pozitívum lenne, hogyha a legkisebb hajókat is be kellene dobni az igények miatt.
key 2009.04.22. 06:19:12
slovnaft 2009.04.22. 06:57:57
Wawel (törölt) 2009.04.22. 07:18:22
Végiggondolva a dolgot, mindkét irányt végig kellene járatni a városon, mert így sokkal több ember érne el "háztól-házig" a munkahelyéhez, és az lenne az igazi vonzerő, ha a többségnek nem kellene átszállnia más járműre, vagy maximum 1-re. Kérdés, hogy mennyit lassít a menetidőn az összes potenciális megálló beillesztése:
- Árpád híd (1-es villamoshoz)
- Margit híd (4-6-os villamoshoz és a leendő É-D villamoshoz?)
- Vigadó tér (2-es villamos és belvárosi munkahelyek) és/vagy Batthyány tér a metróval, buszokkal és É-D villamossal
- Petőfi híd (4-6-os villamoshoz, egyetemekhez)
- Lágymányosi híd (MEGHOSSZABBÍTOTT 1-es villamos, Infopark)
Persze ehhez egy csomó kapcsolódó kötöttpályás fejlesztést meg kellene csinálni, és nagyon jól ki kellene építeni a kikötők és a villamosmegállók közötti átjárást. Akár alagutak, felüljárók, liftek, mozgólépcsők, bármi, amivel "akadálymentesíteni" lehet az átjutást. Különben egyszer kipróbálják, és ha nem kényelmes vagy nem biztonságos az átjutás, akkor visszaülnek az autóba. Teljesen jogosan.
staropramen 2009.04.22. 07:25:48
Csezso74 2009.04.22. 07:26:44
Vizirendészeti szabály, hogy TILOS a folyásiránnyal azonos irányban kikötni, ezért fordul sodrással szembe minden hajó kikötés előtt.
Amúgy örülnék, ha megvalósulna:)
Wawel (törölt) 2009.04.22. 07:31:19
A belsőhöz a 4-6-ost és a 61-est kellene összekapcsolni, ami már meg is van.
A külsőhöz az 1-est és a leendő É-D vonalat kellene összekapcsolni.
treffhetes 2009.04.22. 07:32:29
Ugyanakkor lenne nekem is néhány kérdésem, remélem valami nálam nagyobb tudású meg is tudja válaszolni.
-Rosszul tudom, hogy ott ahol a Duna folyik, ott most is van tömegközlekedés? (HÉV, azonos időközönként ingázó vonatok)
-Miért biztos, hogy aki eddig nem ment HÉV-vel, vagy vonattal, az most hajózni fog?
-Naponta hány embert lehet így szállítani?
Mert ha jól látom, akkor ez egy sima, vagy egy csuklós busz méretével megegyező szállítóeszköz.
Ha ebből egy elindul egy forgalmas reggel, akkor az mire is elég?
boszorsi 2009.04.22. 07:37:49
De az elővárosi közlekedésnek, legyen szó buszról, vonatról, vagy hajóról, mindenhol a legnagyobb problémája a (menetrend anomáliái után) a P+R parkolók hiánya.
Én Pécelről vonattal járok be. Ott a vasútállomásnál most építették ki a parkolót (eddig a susnyásban parkolta az autók). Egyetlen egy hibája van: már most nem elég a férőhely, pedig még mindig sokan kocsival járnak a városba onnan. Ha ők is csak a vonatig mennének autóval, akkor ez a parkoló már holnap kevés lenne. Szóval nem a jövőre tervezett fejlesztés zajlik, hanem visszamenőleges. Tegnap ez még előremutató megoldás lett volna, ma már a megvalósulás pillanatában korszerűsítésre szorul...
A másik, amit szeretett fővárosunk nem hajlandó belátni, hogy nem csak az elővárosi tömegközlekedés fejlesztése szabadítaná fel a belvárost a rettenetes forgalom alól, hanem az is, ha a jelentős utasforgalamat elbíró, valamely külsőbb városrészből induló városi járatok (metró, 7-es buszcsoport, ...) külső végállomásainál kellenne rengeteg parkolóhely. Vegyük csak az Örs vezér teret: kb.80 autónak van hely a metró végi parkolóban. Vagy Újpest Központot: egy dararab normális parkoló nincs, Városkapunál van egy 120 férőhelyes parkoló, ahol egész nap ott lehet hagyni a kocsit, és metróval tovább utazni. Ez a kevésnél is kevesebb. De a bevásárlóközpont az kell a kisföldalatti végéhez is...
cso zsi 2009.04.22. 07:50:44
Ugyan rég foglalkoztam ezekkel a járművekkel, de gyaníthatóan az elavultságuk lehet az egyik tényező az árképzésben.
Ezek a hajók itt-ott 40 évesek, ha jól tudom nagyfogyasztású dízelmotorokkal.
citrix 2009.04.22. 08:41:33
TuskóHopkins 2009.04.22. 08:47:20
Én csak egy dolgot kérnék, mint a Szentendrei-Dunán rendszeresen evező:
Csak hétköznap járjanak, és akkor is 7-9 illetve 16-19 között.
radirpok123 2009.04.22. 08:48:13
A buszt meg hagyjuk, én ugyan csak a 10-es úton jártam be pár éve reggelente, de 6:30-kor már a téglagyárig állt a sor, képzelem, mi lehet a 11-esen...
Persze az kellene, hogy - mint a csíkos táblás buszokon (vannak még ilyenek?) - városhatárig egy jegy, onnantól még egy jegy az út ára. És persze a környéki bérlet érvényes rá, aminek a 80%-át a munkáltató fizeti.
Szerintem északról és délről is nagy igény lenne rá, csak okosan kell kitalálni a városi megállókat.
És akkor felébredtünk, mert bilibe lógott a kezünk...
variable speed 2009.04.22. 08:48:20
mielött valoban elsirnád magad, ébredjetek fel. A szárnyas hajozás oriási luxus, csakis a kádári idökben mehetett rezsiben--orosz segitséggel. A szárnyas hajok kb egy buszra valo embert képoesek elvinni, és kettö darab hatalmas harckocsi motor van bennük, aztán a személyzet és a magas fenntartási dijak stb... szoval semmiképp nem az éppen lefelé csuszó magyar gazdaság játékszere. Magyarország oriási deficittel és egyre növekvö gazdasági problémákkal talán a biciklivel valo közlekedsére ösztönöz
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.22. 08:52:22
Hálistennek a szárnyashajóknál ilyen nem jellemző. A legrégebbi szárnyashajónk 1986-os gyártású és 2005-2007-ig az összes nagyjavításon esett át. Enne műszaki tartalmáról nem szólnak a hírek, de az utastér mindenképpen fel lett újítva. Persze a legjobb az lett volna, hogyha motorcsere is történik, de tudtommal az öreg Zvezdák maradtak a szárnyasokban.
Talán majd most kapnak rá pénzt...
variable speed 2009.04.22. 08:52:26
variable speed 2009.04.22. 08:55:20
variable speed 2009.04.22. 08:58:48
radirpok123 2009.04.22. 09:01:14
paszulycsi 2009.04.22. 09:02:02
Persze Thames viszont nem fagy be télen...
scsaba1 2009.04.22. 09:03:26
Nem ide tartozik, de '80-as években volt külön busz- és villamosjegy (amit trolira és metróra is jó volt). A elektromos hajtású járgányok bérlete volt az olcsóbb, a buszjegy volt a drágább.
Ha jól emlékszem, bérletben is volt mindkettő.
Londonban úgyszintén van külön jegy/bérlet, ami csak a buszokra jó. (ott ez az olcsóbb). Pl. a Kispestről jár be a belvárosi munkahelyére, és szökőévente csak egyszer száll buszra, az valószínűleg visszasírja.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.22. 09:05:51
TuskóHopkins 2009.04.22. 09:07:52
totalcar.hu/magazin/kozelet/szarnyas!2
"120 utas a teljes létszám, 100 euró a retúrjegy. Az összesen 12 000 euró, az középárfolyamon olyan hárommillió forintnyi bevétel, plusz esetleg a büfé, de attól már tekintsünk el, mert a végsőkig bonyolítaná a képletet. Egyfelől tehát hárommillió be.
A fogyasztás motoronként 160 liter per óra, tehát kétszer hat óra út szorozva két motor, az annyi mint 3840 liter gázolaj. Szorozva 310 forinttal a végeredmény 1 190 400 forint. Plusz a legénység, a kikötői illeték, a hajó téli tárolása és karbantartása, biztosítás, biztonság, előre nem látható költségek, adók, illetékek. Meg persze azt is bele kellene számolni, illetve levonni a költségekből, hogy a MAHART azért nem annyiért veszi a gázolajat, mint mi a benzinkúton. Szóval a szárnyashajózás nyereséges, a statisztikák szerint feljövőben az üzletág..."
scsaba1 2009.04.22. 09:12:21
Amit egy offshore bt. fog megnyerni, aminek a fő profilja a webszerkesztés és a kutyakozmetika. Az olcsóbb és kipróbált tipusokat szállító cégeket formai okokra hivatkozva kizárják a pályázatból. A hajókat a valós piaci ár kétszereséért fogja szállítani a "cég". A hajók átvétele után kiderül, hogy egy olyan tipust sikerült megvenni, ami még ki sem volt próbálva soha és gyermekbetegségek tömkelegével küzd, ráadásul nem igazán folyókra lett tervezve, hanem állóvízre.
2009.04.22. 09:15:18
key 2009.04.22. 09:21:09
A-tech · http://www.oszkar.com 2009.04.22. 09:41:55
Mondjuk a napi 4000 ember tényleg elég optimistán hangzik. De hát "merjünk nagyok lenni" ugyebár.. (Londonban, ami pöttyet nagyobb mint Bp, "csak" napi 7000 ember utazik a Clippereken)
ladibali 2009.04.22. 09:50:26
papamaci1 2009.04.22. 09:55:00
Megvettük a szép drága kocsikat, fizetjük a részletet és még ne is használjuk őket ? Nonszensz....
Ennél kicsit jobban kell ismerni az embereket.
Cpt. Flint 2009.04.22. 10:20:48
A Thames magyarul Temze... még ha sokáig éltél is Londonban, ennyit illene.
Cpt. Flint 2009.04.22. 10:21:48
Lehet, hogy igazad van (remélem, nem), de baromi hervasztó vagy.
KomplexSokaság 2009.04.22. 10:23:55
Csak ki fizeti ezt meg? Ha lenne fizetőképes kereslet, ilyen lehetne a HÉV is.
Cpt. Flint 2009.04.22. 10:27:00
"Ezt azért nem mondtad komolyan, ugye? Olyan mintha azt mondanám, hogy én csak a buszozni szoktam, miért fizessem ki a bérletemben a metrót, villamost stb. is?"
Hát izé... vidéken legalábbis van olyan, hogy vonalbérlet. De még csak nem is erről van szó, hanem hogy ezt az az 5 millió vidéki is fizeti, aki életében nem megy Bp-re. Mint a 4es metrót. Bár nem akarnék demagóg lenni, mert biztos a vidéki Volánokat meg MÁVot is ugyanúgy fizetik a 'pestiek'. Csak nem mindegy, hogy mit mennyien használnak és ehhez képest mennyire kell támogatni.
Cpt. Flint 2009.04.22. 10:31:29
"120 utas a teljes létszám, 100 euró a retúrjegy. Az összesen 12 000 euró, az középárfolyamon olyan hárommillió forintnyi bevétel, plusz esetleg a büfé, de attól már tekintsünk el, mert a végsőkig bonyolítaná a képletet. Egyfelől tehát hárommillió be."
Oszt' ki fizet 30.000 Ft-ot egy retúrjegyre? Jó, osszuk el, mert a cikkben 12 órás út van, amiról meg most beszélünk az csak egy óra... akkor 2500 Ft. Hát ennyit se fognak kifizetni. Viszont hogy 80%-a állami támogatás, az kicsit húzós lenne, nem? Ahhoz azért kevés embert mozgat.
Circus 2009.04.22. 10:32:58
"hát úgy hogy azok is fizetni fognak, akik soha életükben nem fogják igénybe venni"
... azok, akik esetleg így hangyányit egyszerűbben/gyorsabban tudnak majd akár autózni a dugóban
... meg azok, akik a belvárosban picit tán kevesebbet szenvednek a dugók miatt... stb
tehát áttételesen ők is 'igénybe veszik'
persze, nagyon kis lépés, de valahol el kell kezdeni!
@TuskóHopkins:
"Én csak egy dolgot kérnék, mint a Szentendrei-Dunán rendszeresen evező: Csak hétköznap járjanak, és akkor is 7-9 illetve 16-19 között."
Háát... jómagam is sportolok többször egy héten, de nehogymár a néhány evezős miatt ne valósuljon meg ez a terv... :) (amúgy együttérzek, ez így tényleg szar helyzet...) Kiváncsi lennék a zöldek véleményére is, amúgy...
Alapvetően örülök, hogy ez a kötött autópálya is idekerült, de eszembe jutott a tervezett 5. metró is - csepeli+szentendrei hév összekapcsolásával... Ahhoz képest valószínűleg ez tényleg express járat lenne. Szerintem a hajójáratokat kellene eleve így megnyújtani dél felé. Ne minden bokorban álljanak meg, de kihasználva a lehetőségeket, tökéletes É-D tömegközlekedési alternatívát nyújtanak. És valószínűleg olcsóbb, mintha megint furkálnánk...
A kihasználtságot egyszerű növelni, ha a lakótelepekről akár új, keresztirányú buszjáratokkal ráhordanák az élősúlyt a hajókra (Megyerek, illetve majd csepeli rész). Ez pedig a bevezető utak zsúfoltságát tekinitve igencsak vonzó lehetőség.
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.22. 10:40:19
Az csak egyes emberek gondja. De a személyi luxuson túl kell látni, mert hamarosan Budapest reggel 10-ig párszáz km parkoló lesz a dugótól.
A szárnyashajózás fenntartható, az biztos, hogy a hajókon még van mit modernizálni, de alapból nem rosszak még így sem. Mondjuk a HÉV-nél a felújítás óta már magasabb komfortot adnak és tényleg pakolható még beléjük ember. Ha pedig tényleg megindul a biznisz, akkor bizony szükség lesz az 1100 lóerőre. (Solymokban 2x)
Circus 2009.04.22. 10:40:22
Egen, ide kapcsolódik egy vidéki barátom morgolódása, miszerint a francnak ölnek annyi pénzt az ország fővárosának új metróvonalára, miért nem kpa ehelyet több pénzt az ő kisvárosa.
Tán azért, mert itt ez az átok metró legalább 1,5-2,5 m ember életét teszi könnyebbé, ha áttételesen is, náluk meg 16 ezren laknak. Százas szorzó...
Ne értse félre senki, nem beszólni akartam, csak számolgattam. Amúgy meg a francnak hiányzik a pesti bűz, most én sem ott lakom :)
Pirx pilóta · http://late-modern.blogspot.hu/ 2009.04.22. 10:49:01
www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=529
ha lesz igény, legföljebb újra szárnyasítják...:)))
Cpt. Flint 2009.04.22. 10:52:42
Nono! nem akarok nagyon mélyen belemenni ebbe, de azért 'vidéken' még mindig többen laknak, mint Bp-n!
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.22. 11:02:55
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.22. 11:05:47
Nem kell minden hídnál megállni. Petőfi, Margit. Ezektől a többi mással gyorsan elérhető. HÉV vagy villamos.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.22. 11:12:21
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.22. 11:15:06
Mi? A 4-es játkmetró? SEMMI hatása nincs és nem is lesz az elővárosi közlekedésre. Semmi mást nem csinál, minthogy egy buszjáratot levisz a föld alá. Vicc. Ja, és a mostani nyomvonal szerint, ha megszűnik a busz akkor sokan csak szopnak vele, mert még többször is kell átszállni!
röntgenszeműlány 2009.04.22. 11:25:02
SimiTomi 2009.04.22. 11:39:34
Nem nagyon értek a hajózáshoz, arről, amit írsz, például nem is tudtam. Viszont engem inkább a másik ág érdekelne, de azt sem nagyon tudom, hogy ott merre van kikötő...
Cpt. Flint 2009.04.22. 11:42:30
off, ha már...:
Megbocsáss, de a személynév azé' kicsit más, mint a földrajzi. Meg főleg a nick. (Ha Jules Vernét ír Verne Gyula helyett, azért nyilván nem szóltam volna.) Mondjuk tényleg lehetnék "Flint kapitány", de az meg hosszú.
De az Alpok-ot se úgy írod, hogy 'Alpen'. Meg Bécs se Wien nekünk. Vagy neked igen? Akkó' bocs.
on.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.22. 12:10:28
röntgenszeműlány 2009.04.22. 12:52:38
whoishe 2009.04.22. 13:05:02
SimiTomi 2009.04.22. 14:27:58
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.22. 14:56:10
Ők is nagyon el vannak temetve az autóforgalommal.
Igazából a Nagy-Duna part menti részén szinte végig lenne igény ilyen járatra, csak Tököl és Halásztelek van a legközelebb a parthoz, illetve Csepel egy része, de ott már bejön a számításba a gyorsvasút is. Lakihegy egy kicsit kiesik a Dunától de egy jó parkolóval még ott is vonzóvá lehetne tenni a vízi közlekedést.
key 2009.04.22. 15:18:13
www.hajoregiszter.hu/index.php?ship=529
ha lesz igény, legföljebb újra szárnyasítják...:)))"
Ezt a hajót nagyon sokszor láttam már, s eszembe nem jutott volna, hogy ez szárnyasnak készült.
Egyébként a nyolcvanas évek közepén egy ideig légpárnás hajó is járt a Bécs-Budapest-Bécs vonalon, amit az osztrákok üzemeltettek. Párszor láttam is a szerkezetet, ami a legkevésbé sem emlékeztetett a klasszikus nagy légcsavarral hajtott légpárnás hajókra. Hajócsavar hajtotta, s kívülről nem nézett ki annak, ami. Sajnos a neten nem találtam róla anyagot.
Circus 2009.04.22. 17:36:27
mondtam, hogy nem beszólni akarok :)
csak arra céloztam, hogy egyszerre mennyivel több ember életét teszik egyszerűbbé (élhetőbbé) bizonyos beruházások. Igen, ott többen élnek (mondom, most én is, és nem vágyok annyira vissza, elhiheted), de nem egy csomóban.
Circus 2009.04.22. 17:46:11
játékmetró?
semmi haszna?
nem segít az elővárosi közlekedésben?
Azért én azt mondom, ezzel a sommás ítélettel azért várjunk, amígy megépül és beindul (lásd pl. Megyeri-híd).
Amúgy egyrészt kérdezd meg azokat, akik így vagy úgy az elmúlt évtizedben keresztbe tettek a megvalósításnak. Nagyon hiányzik, de főleg pont az a része, amit nem építenek meg egyelőre (Bosnyák-Palota).
Másrészt Budapest halála a belső utak kicsiny áteresztőképessége a jelenlegi forgalomhoz viszonítva. Ha ezen változtatsz több tízezer ember közlekedését betolva a föld alá, eleve kevesebb lesz a felszíni közlekedés, ergo, kevésbé akad el odabenn* az élet, nem tolódik ki a dugó. Hadd ne kelljen emlékeztesselek a klasszikus időszakokra, amikor egy pici benti lezárás miatt az egész város elesett...
* egy darabig, mert utána meg rájön mindenki, hogy dehisz töküres a város, nosza autózzunk - és a kör bezárul.
cso zsi 2009.04.22. 18:19:37
Oké. Amire biztosan emlékeztem, hogy 1986-ban a Queen együttes a Vöcsök II-vel jött Budapestre.
Nem kis idő az sem.
www.mahartpassnave.hu/webset32.cgi?MAHART@@HU@@126@@GOOGLEBOT
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.23. 01:20:02
A lényeg, hogy túlvannak a generálon is, elég frissen. A 3 Vöcsök és a 2 Sólyom kiadja a 4+tartalékot. Bár a Quicksilverrel számolva akár az 5.hajó is beállítható forgalomba ott, ahol kell.
Én igazából azt nem tudom, hogy a 4 hajóval ezt hogyan fogják megvalósítani, mert Százhalombattáig le lenne már kettő foglalva és ha a szentendrei HÉVvel érvelünk, akkor a szentendrei szigeti járathoz kellene már legalább 3 hajó és akkor Szentendre nem játszik...
Itt szerintem ezzel lesz a probléma vagy valamelyiket ki kell nevezni kisebb forgalmúnak és akkor még a Bíbicekből ráküldeni párat valamelyikre. Bár, szerintem ha gyors lenne és az egységes díjszabás szerinti akkor hamar kapacitáshiány lenne. Így én azt mondanám, hogy az északi oldalban kellene először életre hívni a hajóüzemet, mivel ott kevesebb az alternatíva és sokkal nagyobb a hatása. Persze akkor koncentráltan a hajókat csúcsidőben 15 vagy 12 percenként, csúcson kívűl és hétvégén bizonyos időszakokban 30 vagy 45 percenként indítva kellene járatni. Akkor bizony lehet, hogy már az északi oldal igénye sok lesz a hajóknak...
A dél felé való terjeszkedés pedig magáért beszél. Csak Lakihegy, Halásztelek, Tököl, Százhalombatta ami Bp. közeli, de amikor van szabad kapacitás bizony érdemes lenne akár a solti oldalt is, ahol már vasút sincs. A túloldalon azért Paksig húzódik vasút is, mint alternatíva.
@Circus: nem játékmetró, hanem kétszintes villamos. Egy rakás pénzből rendbe tesszük a villamospályákat Budán, majd alattuk párhuzamosan ásunk egy másik villamost. Ez abszolút értelmetlen, a pesti oldalon pedig a vonal kész röhej. Megálló megálló hátán: Fővám - Kálvin, vagy felesleges halmozásokat csináltak: Rákóczi tér (M2 5 perc séta, ha kényelmesen átgyaloglok a Blahára).
Ami érthetetlen:
Kelenföldi pu.-Kálvin tér között végigfutnak a felújított villamossínek. Jelenleg szépen csúcsra van járatva rajta a forgalom és a fonódó hálózatnak köszönhetően a metró nem lesz olyan kihasznált, mint ahogy mutatják a szép grafikonok, mert kényelmesebb a villamos, főleg, ha az egyik a megállóban áll, a másik már várja, hogy bejöhessen. Hacsak tudatosan nem nyírják ki a villamosokat, akkor a 19-49 bizony el fogja népteleníteni a metrót. A további vonalról meg az a véleményem, hogy már ott futnak villamossínek. Inkább azokat kellett volna a Kálvin vagy a Deák térrel összekötni.
Buta és átgondolatlan feneketlen pénznyelő a kétszintű villamos projekt. Azt nem mondom, hogy nem lesz utasa, mert azért sokan hitetlenkedni fognak, hogy úgy megy, hogy nem is vezetik, de azon kívűl a fel és leutazással meg fogja verni a vili.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.23. 08:57:51
"játékmetró?"
Igen az. Helyenként villamos sűrűséggel áll meg.
"semmi haszna?"
Igen, semmi. Nem létesít új közlekedési lehetősége. Csak egy meglevőt pótol és mint ahogy írtam, azt is szarul egyes esetekben.
"nem segít az elővárosi közlekedésben?"
Naná, hogy nem. Kelenföld az már szinte belváros. Ki a francot érdekel ott egy metró? Aki oda bemegy kocsival utána már nem teszi le. Nincs időelőny. P+R-sem lesz úgyhogy nem tudom miről is beszélünk...
"Azért én azt mondom, ezzel a sommás ítélettel azért várjunk, amígy megépül és beindul (lásd pl. Megyeri-híd)."
Mire? Arra, hogy a szar büdös is legyen?
"Amúgy egyrészt kérdezd meg azokat, akik így vagy úgy az elmúlt évtizedben keresztbe tettek a megvalósításnak. Nagyon hiányzik, de főleg pont az a része, amit nem építenek meg egyelőre (Bosnyák-Palota)."
Kicsit csúnya dolgot írok. 8,5 éve utazok mindenfelé a fővárosban. SOHA nem jutottam el a Bosnyák környékére. Persze ez nem minta, de azért mutat valamit. Minden más csomóponton jártam és járok gyakran is, de ott SOHA. Fura nem? Az elővárosi közlekedést többen használják, mint a 7-es buscsaládot és a 4-es metró miatt senki nem teszi le az autót sőt, akinek eddig 1 átszállás volt, de 3-lesz az lehet, hogy fel is veszi újra... Az elővárosi közlekedés fejlesztése gyakorlatilag képes eliminálni a tartós forgalomnövekedést.
Akkor annyira nem lehet fontos, hogy kelljen a metró egy létező buszjárat vagy egy leendő gyorsvillamos helyett aminek ára 1/10-e egy metróak vagy még annyi sem.
"Ha ezen változtatsz több tízezer ember közlekedését betolva a föld alá"
De nem kell betolni. Ez egy hülye koncepció. Pont. Mindegy komoly szakembe és lelkes szakmán kívűli műkedvelő vagy amatőr ezt mondja neked. Esetleg tessék körülnézni európában. GYORSVILLAMOS.
"Hadd ne kelljen emlékeztesselek a klasszikus időszakokra, amikor egy pici benti lezárás miatt az egész város elesett..."
Mert az autók nagy része az agglomerációból jön. A 4-es metró ezen nem segít. Pont.
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.04.23. 12:07:35
budapestjovoje.freeblog.hu (törölt) · http://budapestjovoje.freeblog.hu/ 2009.04.23. 12:09:23
Circus 2009.04.23. 23:07:01
Nem feltétlenül értek egyet, amit írtsz, szerintem jóval több értelme van, mint látjátok, de mindegy - hadd bízzak benne, aztán majd beszéljünk, ha majd készen lesz... illetve próbáljuk ki!
Azzal tökéletesen egyetértek, hogy vicces az 1,5 km-n belüli 3 megállóhely... erre mondtam, hogy pont azt a részét nem építik, aminek igazán értelme lenne, ki a lakótelep felé.
"Meglévőt pótol/föld alá/hülye koncepció". Hát nem tudom, azért elég sok metrót éptenek mindenfelé a világban... itt nagyon nem értek Veled egyet.
Dolgoztam úgy, hogy a belvárosban kellett néha mozognom öltönyösen - gond nélkül kinn hagytam a szolgálati autót a Határ útnál, pl. Nem voltam egyedül. Sok embert ismerek, aki a KÖKI-n hagyta (volna) az autóját (ha lett volna elég parkolóhely)
A Megyeri híddal kapcsolatos észrevételedben nem találtam érvet...
Gyorsvillamos - igen, ott, ahol van rá hely, illetve HÉV helyett/mellett - lásd Rákoskeresztúr, pl.
Amúgy én meg 2x éves koromig nem jártam Kelenföldön, csak vonattal, káposztást is csak messziről... az nem érv, hogy 'én nem jártam arra'.
Valahogy az az érzésem, hogy Téged valahogy nem érint igazán a csúcsforgalomban történő sz***ás...
Mindegy, tudni kell méltósággal visszavonulni - most én is ezt teszem :)
Circus 2009.04.23. 23:13:16
kétszintes villamos - hát annak biztosan több értelme lenne, ha már egymás alatt/felett futnak, hogy lenn nagyobb távolságonként legyen megálló, fenn meg esetleg a villamos minden bokorban megáll "begyűjti/elosztja" a tömeget.
Hamár emeletes. Így viszont, mint az elébb is írtam nevetséges, hogy a vonat eleje-vége jóformán két állomásra lóg be egyszerre...
Amúgy pedig egy picit csúsztattok, úgy érzem - nem az egész vonalon megy duplán, és nehogymár baj legyen, hogy a korábban ezerféle 7-es buszcsaládot mondjuk 1 db járatra ritkítsák... már ahol kell egyáltalán.
De megígértem valamit, visszavonulok :)
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.24. 08:00:05
Technikailag sem lehetséges amit mondasz, mert nem úgy tervezétk az idióták. A másik, hogy még el sem készült és máris szét kéne bontani? Tényleg ó húzás...
Budaörsig kivinni is = 0. Hol van az az egész déli vagy délnyugati agllomerációhoz képest? Sehol... Ma szegregált metróvonal építése 0-ról = PÉNZKIDOBÁS. Pont. Erre egyetlen forintot sem érdemes költeni.
Elővárosi közlekedési rendszer kell. MÁV, HÉV és metró egy rendszerbe + gyorsvillamaosok. Tessék vigyázó szemüket németekre vetni.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.24. 08:04:34
Na de milyen koncepcióval és nyomvonallal könyörgöm!? Nem egy meglevő buszjárat kiváltására...
"Sok embert ismerek, aki a KÖKI-n hagyta (volna) az autóját (ha lett volna elég parkolóhely)"
Nem épül meg a P+R a metróhoz. Akkor miről is beszélünk? A meglevőhöz sincs elég. Youtubo-n keress rá christo161 videó között egy pár hónappal ezelőttire. Fél Újpest gyakorlatilag egy P+R parkoló, az utcán...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.24. 08:06:53
De. Agglomerációból járok be és az egyik legdurvább környékról. Reggel fél úton bátyus visz kocsival és direkt korán megyünk, hogy ne legye 1 órás az út csak fél...
Hazafele tömegközlekedés. Magyarán pontosan látom, hogy mi a hiba, mert mindkét módon utazok. Mindig csodálkozom, hogy honnan jönnek azok akik ezt a védehetetlen 4-es metrót védik.
SimiTomi 2009.04.24. 11:36:56
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.24. 14:18:34
SimiTomi 2009.04.24. 16:30:06
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.26. 02:03:10
Nincs benne csúsztatás, azt mondtam, hogy a nagy részén. A legjelentősebb rész ez, és ott bizony kétszintes vilamosüzemet csinálnak semmi több.
Az a szomorú, hogy azt a sok pénzt, amit itt kidobálnak mondjuk a HÉV-re vagy legyünk modernek nem szárnyashajós, hanem gyorskatamarános (ugyanakkora sebesség és teljesítmény csak 2-szer annyi utas)rendszerre, kotrásra és kikötőépítésre fordították volna már régen sokkal kézzelfoghatóbb és értelmesebb eredményt kaptunk volna kézhez.
Az a szomorú, hogy az amúgy is filléres dolgokra nem jut, amire meg költünk az pénzkidobás. A 4-es metrót zártpályás gyorsvillamossal lazán ki lehetett volna váltani. A tervezett szakaszból a Bosnyák térig legalább a 65% felett van villamossín is. Én azon csodálkozom, hogy e pénzkidobósdi közepette honnan lett végre egy szakember, aki hajlandó volt elővenni a lassan 20 éves szárnyashajós terveket...
Úgy néz ki nekünk egy világválság és legalább egy gigantikus projekt bukása kell ahhoz, hogy közben valami értelmes is történjen...
Amin gondolkoztam, hogyha az embereket valóban rá szeretnénk szoktatni a gyorshajóra, akkor bizony csak egy útirány felől kellene napi 4-5000 fős szállítókapacitás, most meg az egész rendszerről állapítják ezt meg-furcsa.
Ahogy a déli ismerősökkel beszélgetek egy battai, tököli, halásztelki, lakihegyi és esetleg csepeli vagy budafoki megállás biztosításával a belvárosba igyekvő járatok már most sem tudnák az igényeket kielégíteni.
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2009.04.26. 02:04:52
Itt hál'istennek azon kell aggódni, hogy egy jó rendszer esetén nagyon hamar kimerülnek a kapacitások.
Sajni · magnolia.blog.hu 2009.04.26. 08:31:00
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.27. 09:54:09
SimiTomi 2009.04.27. 16:20:02
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.04.28. 09:42:17