A 30a Budapest-Székesfehérvár korridor felújítása idején a vonatok egy részét Pusztaszabolcs-Börgönd felé terelik. Ezért előbb felújítják ezt a mellékvonalat.
MTI
A Pusztaszabolcs-Börgönd vasúti vonalszakasz átépítése július 13-án kezdődik és hatvan napig tart - jelentette be a kivitelező cég projektvezetője Zichyújfaluban hétfőn.
Muskovics György a beruházást bemutató lakossági fórumon elmondta, két hónapig nem közlekednek a vonatok ezen a szakaszon, s a felújítás után a jelenlegi 40 helyett 80-nal tudnak majd haladni a szerelvények.
Készülnek a tervek a vonal villamosítására, lévén a Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár vasúti fővonal felújítása idején valamennyi tehervonatot, továbbá a főváros és Székesfehérvár között meg nem álló személyszállító vonatokat erre terelik el - mondta Muskovics.
A fórumon több hozzászóló a felszállás, leszállás jelenlegi nehézségeiről számolt be, mások a zajvédelmi lehetőségekről érdeklődtek. Ezekkel kapcsolatban a projektvezető rámutatott: az új, korszerű technológiák - például a magasperon - kiépítésével e problémák megoldódnak.
A Tárnok-Székesfehérvár fővonal megújítása 54 milliárd forintba kerül. Európai uniós támogatással valósul meg. A munkálatok idén áprilisban kezdődtek el, Gárdonyban már megújult két vágány és egy peron, s dolgoznak Martonvásáron is.
A projektvezető szerint a fővonalon az igazán látványos és gyors fejlesztések augusztus 24-én, a MÁV téli menetrendjének életbe lépésekor indulnak el.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mav 2009.07.08. 12:00:31
A pályafelújítással egyetértek, a 30-as felújításáig dízellel is vontathanának.
Bár halkan megkérdezném hogy a Lovasberényi vonalat nem akarná gatyábarázni? A felén jó a pálya a másik felét kéne felújítani, így arra felé is lehetne terelni a forgalom egy részét.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.08. 14:05:20
A dízelek a Déliből indulnának? Vagy a 30km mindkét végén csatolgatás lenne? Gyorsvonat...:/
Miért kell Pusztaszabolcsra másik irányból bejárni? Legfeljebb irányt vált a motorvonat.
Benbe · http://www.benbe.hu 2009.07.10. 12:21:54
A villamosítás nem biztos, hogy haszontalan, hiszen ma a Dunaújváros rendeltetésű, komáromi belépő tehervonatok, végig villannyal, Kelenföldön át közlekednek. Az 1-es vonal terhelését csökkentené, ha Börgöndön át járnának ezek, és ennek gazdaságosságát növelné, ha csak Komárom-Székesfehérvár között kellene dízelezni, Fehérvártól villanymozdony vihetné az árut. A kisebb távolság miatt talán máris megérné.