Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2009.07.06. 21:00 erminavet

A fővonal terelőjeként éled föl a mellékvonal

A 30a Budapest-Székesfehérvár korridor felújítása idején a vonatok egy részét Pusztaszabolcs-Börgönd felé terelik. Ezért előbb felújítják ezt a mellékvonalat.

MTI

A Pusztaszabolcs-Börgönd vasúti vonalszakasz átépítése július 13-án kezdődik és hatvan napig tart - jelentette be a kivitelező cég projektvezetője Zichyújfaluban hétfőn.

Muskovics György a beruházást bemutató lakossági fórumon elmondta, két hónapig nem közlekednek a vonatok ezen a szakaszon, s a felújítás után a jelenlegi 40 helyett 80-nal tudnak majd haladni a szerelvények.

Készülnek a tervek a vonal villamosítására, lévén a Budapest-Kelenföld-Székesfehérvár vasúti fővonal felújítása idején valamennyi tehervonatot, továbbá a főváros és Székesfehérvár között meg nem álló személyszállító vonatokat erre terelik el - mondta Muskovics.

A fórumon több hozzászóló a felszállás, leszállás jelenlegi nehézségeiről számolt be, mások a zajvédelmi lehetőségekről érdeklődtek. Ezekkel kapcsolatban a projektvezető rámutatott: az új, korszerű technológiák - például a magasperon - kiépítésével e problémák megoldódnak.

A Tárnok-Székesfehérvár fővonal megújítása 54 milliárd forintba kerül. Európai uniós támogatással valósul meg. A munkálatok idén áprilisban kezdődtek el, Gárdonyban már megújult két vágány és egy peron, s dolgoznak Martonvásáron is.

A projektvezető szerint a fővonalon az igazán látványos és gyors fejlesztések augusztus 24-én, a MÁV téli menetrendjének életbe lépésekor indulnak el.

3 komment

Címkék: vasút peage mellékvonal közép dunántúl


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr111230669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mav 2009.07.08. 12:00:31

Villamosítani szerintem felesleges ezt a vonalat, és az életbe nem hozza be az árát, esetleg annak lenne értelme ha Pusztaszabolcsra be lehetne járni a másik irányból is, és egy Szfvár - Dunaújváros (későbbiekben Fülöpszállás - Kecskemét vonal kiépülne, de erre legalább 50 évig nem kerül sor.

A pályafelújítással egyetértek, a 30-as felújításáig dízellel is vontathanának.

Bár halkan megkérdezném hogy a Lovasberényi vonalat nem akarná gatyábarázni? A felén jó a pálya a másik felét kéne felújítani, így arra felé is lehetne terelni a forgalom egy részét.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.07.08. 14:05:20

@mav:

A dízelek a Déliből indulnának? Vagy a 30km mindkét végén csatolgatás lenne? Gyorsvonat...:/

Miért kell Pusztaszabolcsra másik irányból bejárni? Legfeljebb irányt vált a motorvonat.

Benbe · http://www.benbe.hu 2009.07.10. 12:21:54

Szerintem a legegyszerűbb a dízeles tolás lenne. Így sem a lejárás nem vinné el az időt, sem a fékpróba. Nem a legegyszerűbb, de mindenképp a leggyorsabb megoldás, ami a 40a állapotát figyelembevéve egyébként is lényeges lenne.

A villamosítás nem biztos, hogy haszontalan, hiszen ma a Dunaújváros rendeltetésű, komáromi belépő tehervonatok, végig villannyal, Kelenföldön át közlekednek. Az 1-es vonal terhelését csökkentené, ha Börgöndön át járnának ezek, és ennek gazdaságosságát növelné, ha csak Komárom-Székesfehérvár között kellene dízelezni, Fehérvártól villanymozdony vihetné az árut. A kisebb távolság miatt talán máris megérné.
süti beállítások módosítása