Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2009.07.30. 08:00 erminavet

Késnek a vonatok Szolnoknál és Mososonmagyaróvárnál

A MÁV szerint Szajolnál nem hűlt ki éjszaka a sín, nem lehet használni. A hegyeshalmi vonalon váltóhiba miatt használhatatlan az egyik vágány.

Ma reggel az ország talán két legfontosabb vonalán is problémák adódtak.

3/4 7-kor kizárták a forgalomból a 100-as számú Budapest-Debrecen-Záhony vasútvonalon Törökszentmiklós és Szajol között az egyik (a déli) vágányt, mert a MÁV úgy ítélte meg, hogy „a tegnapi meleg hatására a sínpálya túlzottan felhevült, és az éjszaka folyamán nem hűlt le teljesen” – írja közleményében a vasúttársaság.

Ez a MÁV szerint 10-15 perces késéseket okoz.

Mint emlékezetes, egy hete az egész országban korlátozták legfeljebb 80 km/h-ra a vonatok sebességét a meleg miatt.

Update: 11 után néhány perccel megnyitották a második, a déli vágányt (idióták kedvéért: két párhuzamos, megközelítően kelet-nyugati irányú vágány közül az a déli, amely délebbre fut, mint a másik, az északi); igaz, csak 40 km/h-val járható.

A Budapest-Győr-Hegyeshalom (1-es) vonalon váltóhiba miatt késnek a vonatok (a MÁV közleménye szerint 10 perccel). Mosonmagyaróvártól Kimle felé ugyanis csak az egyik vágány használható.

30 komment

Címkék: időjárás alföld havaria vasút


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr131277005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Joindulat SC 2009.07.30. 08:54:39

Ha meleg van az a baj, ha hideg akkor meg az.....

Tomekkowal 2009.07.30. 08:58:46

Mi a bánatból csinálják ezek a síneket,hogy nem bír ki 30-35fokot? Pedig nyáron előfordul az ilyen hőmérséklet. Kiváncsi vagyok hogy Dél-Európában is le kell zárni a vágányokat,ahol sokkal melegebb van.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.07.30. 09:04:24

Öregem, ez a világ vicce ... van vasút nálunk MELEGEBB éghajlatú és HIDEGEBB éghajlatú országban is, gond nélkül.

Nálunk se télen, se nyáron nem képesek üzemeltetni a vasútat ...

sanya18 2009.07.30. 09:11:58

tomekkowal ez nem ilyen egyszerű :) egyrészt az acél a tűző napon nem 30 fokra melegszik fel hanem sokkal melegebbre, másrészt nálunk tél is van amikor simán lehet -20 fokos a sínszál. itt ugy kell építeni hogy lehetőleg mindkettőre megfeleljen. pontosan ezért van hogy nálunk sokkal kevesebbet birnak az aszfalt utak is, mint tőlünk északabbra vagy délebbre. elvileg az üzemi hőmérséklet -30 .. +60 fok, ha ettől melegebb a sín akkor fenn áll a kivetődés veszélye. harmadrészt pedig nincs pénz a megfelelő karbantartásra. pl multkoriban a miskolci fővonal mellett dolgoztunk és figyeltem ahogy elmegy mellettünk a vonat. a GEO leerősitésben kb 5 mm játéka volt a sínnek, ha jó állapotban van a cucc akkor a rúgós leszoritás miatt ez 0. így a máv nem kockáztat egy rohadt nagy balesetet, inkább a sebességkorlátozást vagy a forgalom leállítását választja. nincs is ebben semmi baj.

Álmodtam egy világot magamnak, ahol van pénz az utak és vasutak fenntartására, nem csak a tiz-százmilliós tanácsadói szerződésekre...

digger 2009.07.30. 09:21:04

@sanya18: Te sanya18, és Ausztriában, Szlovéniában, hadd ne mondjam Németországban, Franciaországban jártál / utaztál már? Ott is hasonló az idő, mint nálunk, aztán vhogy megy az a fránya DB 200-250-nel nagymelegben meg hóban-fagyban is.

sanya18 2009.07.30. 09:26:14

digger: pénz pénz pénz. és igen, utaztam, sőt mérnök vagyok és tudom hogy hogyan lehetne itt is megcsinálni. csak ha nem fizetik ki ugy nehéz.

asdf 2009.07.30. 09:26:39

A mellette levo, nem lezart vaganynak viszont volt alkalma lehulni, azon korlatozas nelkul mehet a kozlekedes. Ertem en.... :omg:

btomi1980a 2009.07.30. 09:30:20

Biztosan igazuk lehet, mert nap, mint nap bemondják a híradóba, hogy Zounok és Dábrácán között 10C-vel melegebb van minden éjszaka! Erre a térségre kell költözni, mert amikor télen éjszaka Kazinczbarcelónában +5C van, akkor az iménti területen +15C van! Csuda jó! Nem kell fűteni!

köki 2009.07.30. 10:06:06

@asdf:
Azt ugyan nem igazán tudom melyik a "déli" vágány, mert bal és jobb vágány van, de megnyugtatásodra közlöm, hogy azért van ez a helyzet, mert a "dél" (egyébként jobb vágány) eleve 80 km/h korlátozással üzemelt az árvízkor felázott töltés miatt. Nem tudom érthető-e.

köki 2009.07.30. 10:09:43

Elképzelhető további korlátozás Törökszentmiklós és Fegyvernek között is a jobbon ... Tegnap velem jött egy felügyeleti ember beutazásra és elég sápadtan szállt le. :) Finoman szólva is vakmerőség azon a szakaszon a 120.

köki 2009.07.30. 10:25:15

@digger:
Te honnan veszed, hogy ott nincsenek időnként korlátozások??? ... mert egyszer utaztál ott és akkor nem volt? :-)

sankó panza 2009.07.30. 10:26:35

A magyar vasúti pályát május 21-re, enyhe tavaszi szellőre, derült időre, 20 fokra, optimális páratartalomra tervezték...sajnos a többi időpontban nem használható rendesen!Mit nem lehet ezen érteni?

köki 2009.07.30. 10:38:47

@sankó panza:
Helyesbítenék:
Egy elhanyagolt, nem karbantartott pályát csak szerencsés és ritka esetekben lehet rendeltetésszerűen használni.

Zotya 2009.07.30. 10:41:27

@asdf: "A mellette levo, nem lezart vaganynak viszont volt alkalma lehulni, azon korlatozas nelkul mehet a kozlekedes. Ertem en."

Sajnos ez a közlemény borzalmas, szakmai szempontból is. Ezért sokan nem is értik, hogy mi a probléma oka.

Az, hogy pálya (a sínek) "elmásznak-e" az nagymértékben függ az ágyazat és a kapcsolószerek (a sínt leerősítő csavarok) állapotától. Ez pedig jellemzően a karbantartás megfelelőségétől függ. De ennek ellenére is adódhatnak problémák.

Van egy olyan sanda gyanúm, hogy itt kivitelezési hiba is lehet, mert a problémás szakasz Szajol és a Szajol delta között van, ami nemrég épült át.

Zsoo 2009.07.30. 10:46:04

@Tomekkowal: Nem 35 fokra melegíti a nap, hanem akár 100 fokra! mint tudjuk a fém jól vezeti a hőt!

köki 2009.07.30. 10:50:36

@Zotya:
Szajol delta mint olyan nem létezik, már bocs. Törökszentmiklós elág. van. És Szajol és az elágazás közt nem építették újra a pályát tudtommal. :)

2009.07.30. 10:55:22

Az az érdekes, hogy a Frankoknál még melegebb van, mint itt nálunk. Mégis--érdekes módon--járnak a vonatok. Mit járnak, száguldanak, ugy 200-300 km/h-val. Igaz, ott nem a vezérek és a pártok , politikusok nyulják le a lóvét, hanem a vasutra költik. Az különbség, aki vonatozott kint-- annak érzékelhetö!Ez egy ilyen ország!Sajnos!

köki 2009.07.30. 10:57:29

@Zotya:
"Van egy olyan sanda gyanúm, hogy itt kivitelezési hiba is lehet, mert a problémás szakasz Szajol és a Szajol delta között van, ami nemrég épült át."
Te miről beszélsz? :-) Tegnap délután még nem volt átépítve. Jártál már arra? :-)

sankó panza 2009.07.30. 11:47:44

@köki: igen, igazad van...így pontosabb

Klark-Andy (törölt) 2009.07.30. 12:09:27

@jános515: Honnan tudod, hogy ott nincs sebességkorlátozás? Olvasod a francia híreket is? Vagy csak mert nem látod az RTL Klubbon a Híradóban? Egyébkébnt ott sem minden vonat jár 300-al csak a szupervonatok és TGV-k.Párizs-Lyon között és Belgium-Németország felé közlekednek ezek. Két Szolnok méretű város között ott is ugyanolyan villamosmozdony+8 személyvagon összeállítású szerelvény közlekedik 100-120-as pályán.

Tomekkowal 2009.07.30. 14:31:22

@sanya18:
Kicsit hülyén fogalmaztam meg a mondatom,tudom hogy felmelegszik az acél,úgy értettem hogy ha 30-35 fok van akkor már gáz van.
Azt mondod hogy pénz kell,Szolnok-BP vonalat most az években csinálták meg,jó sok milliárdból,akkor már illett volna megcsinálni rendesen a síneket és nem kitérkövezni mindent, meg aluljárókat csinálni 2 vágányos településekhez.

Véé 2009.07.30. 15:46:01

index.hu/velemeny/jegyzet/2009/07/30/kicsipkednek_a_javat/

Ezt találtam. Itt fogom kommentálni. Íme:

Hát mekkora kommer szöveg már ez! Akutyafáját! Ki írta ezt? Valami párttitkár?
Mi az hogy az utas ne dönthessen, mert csak szemfényvesztés?
Mi az hogy nem kell verseny, az állam megoldja a problémákat? Hát hol oldotta meg?
Mi az hogy a szerző (központilag, természetesen) megmondja hogy hol milyen járat kell?

Villamoshálózattal példálózni... Miért nem TV-csatornákkal példálózik? Hogy a kertévék ellopták az állami TV nézőit. Tiltsákbe!

Ez a legjobb rész, tiszta 60-as évek:

"Nyilvánvaló, hogy egy egyszerű utas nem fogja átgondolni a kérdéskört a maga komplexitásában, pláne nem fog a saját egyéni, rövidtávú érdekeivel szemben dönteni. Egy felelős döntéshozónak viszont át kell látnia a szitán, ki kell kerülnie a csapdahelyzetet, ahol egy látszólag nagyon ígéretes ajánlat (csali) várja, hogy áldozata belelépjen. A látványos külsejű autóbuszok, a bőrülések, az ingyenes fedélzeti újságok, az állami (direkt) finanszírozási igény hiánya mind-mind ilyen csalétek."

Nyilvánvaló. Az egyszerű utas nem lát át a szitán, nem úgy mint a felelős döntéshozók. Ha az utas választhatna tiszta és piszkos vonat közül, pl., biztos a tisztát választaná. Nánáhogy, hisz "nem fogja átgondolni a kérdéskört a maga komplexitásában". Bámulatos.

A másik meg:

"a cégek profitját mi, adófizetők fogjuk finanszírozni, ami a "kőbe vésett", a közösségi közlekedés számára előírt 40 milliárdos megtakarítás ellen ható intézkedés lenne."

Bezzek a mávba öntött csilliárdok amik teszemazt felesleges osztályoknak, szakszervezeti vezetőknek, bánomisén, stb. megy, az úgy van jól.

Végül egy pozitív üzenet:

"...a vasúti közlekedés amúgy is versenyképes, vagy azzá tehető (utóbbira példa a Zalaegerszeg-Budapest, ahol néhány éven belül az expresszbusz-járatok menetidejét megközelítő szintre csökken majd a gyorsvonatok menetideje..."

Már csak pár év. Mindjárt kész. És majdnem olyan gyors lesz mint busszal.

köki 2009.07.30. 21:04:21

"Update: 11 után néhány perccel megnyitották a második, a déli vágányt (idióták kedvéért: két párhuzamos, megközelítően kelet-nyugati irányú vágány közül az a déli, amely délebbre fut, mint a másik, az északi ... "
Természetesen azok az idióták, akik bal és jobb vágányként nevezik, ahogyan azt a Forgalmi Utasítás jelöli. És Te kedves erminavet, Te mondod a frankót. :-) Amúgy köszönöm kb 50 ezer "idióta" nevében.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.30. 23:21:21

@köki: Hát, ha már így magadra vetted, kedves vasutas, vagy vasutasagyú barátom, magyarázd már el, hogy

1., mennyiben irányadó a forgalmi utasítás egy olyan civil élethelyzetben, mint egy újságcikk vagy blogbejegyzés?

2., tudja-e az egyszerű olvasó, hogy melyik a jobb és a bal vágány?

3., melyik a jobb megnevezés, az égtáj szerinti, ami egy objektíve létező dolog, vagy az önkényes, amelyet (remélem te is ezt válaszoltad az előző kérdésre) nem ismer a legtöbb olvasó?

4., a te logikai képességeid tényleg nem teszik lehetővé a fenti gondolatmenet lejátszását, vagy csak szokás szerint próbáltál belém kötni?

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.31. 00:44:03

@Véé:

Az egyszerű kommentelő meg azt se képes megállípítani, hogy egy cikket lehet-e kommenteli, és egészen máshová ír be. Még a már ott lévő többtucatnyi komment sem tűnik föl neki.

ti

köki 2009.07.31. 07:38:52

@erminavet:
Az én logikai képességem szerint egy bármilyen élethelyzetben egy átlagos usernek (utasnak) szellentése sincs merre van észak ...
Az egyszerű olvasó szempontjából egyébként tökmindegy melyik vágány van zárva.

Manyizga (törölt) 2009.07.31. 09:07:05

Már csak azt magyarázza meg valaki, hogy miért csak az egyik sínpár nem hűlt ki? :)

Véé 2009.07.31. 09:38:42

@erminavet: Nagyon megalázva éreztem magam a kommented miatt, hogy ilyen szarvashibát követtem el. Aztán utánanéztem pár dolognak, íme a tények:

A fenti cikk tegnap 13:34-kor jelent meg a címlapon.

Az első komment a cikkhez 16:45-ös keltezésű

Az én itteni kommentem 15:46-os.

Innentől spekuláció: A címlapra gondolom te tetted ki, a te mailcímedre lehetett csak reagálni, kommentezési lehetőség (emlékeim szerint) nem volt, mint ahogy a véleményrovat vendégszerző-írásaihoz (tapasztalataim szerint) jellemzően nincs.

Felteszem hogy 3 órával a cikk kikerülte után vagy te, vagy valaki más kommentelhetővé tette, más reális okot nem látok arra hogy az eltelt 3 óra alatt senkinek egy épkézláb gondolata nem támadt a cikkel kapcsolatban.

Összefoglalva: Csalsz.

Véé 2009.07.31. 09:40:44

@Véé: Tévedtem, 14:49-es az első ottani komment.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.31. 13:48:34

@Véé:

Nos hát igen. Nem csaltam természetesen.

Egészen pontosan 14:05-kor lett éles a cikk, de a címlapra 14:35-kor került ki, addig bizonyára kevesen olvasták.

Azért ne érezd magad megalázva, van olyan, hogy elnéz valamit az ember.

ti
süti beállítások módosítása