A MÁV szerint Szajolnál nem hűlt ki éjszaka a sín, nem lehet használni. A hegyeshalmi vonalon váltóhiba miatt használhatatlan az egyik vágány.
Ma reggel az ország talán két legfontosabb vonalán is problémák adódtak.
3/4 7-kor kizárták a forgalomból a 100-as számú Budapest-Debrecen-Záhony vasútvonalon Törökszentmiklós és Szajol között az egyik (a déli) vágányt, mert a MÁV úgy ítélte meg, hogy „a tegnapi meleg hatására a sínpálya túlzottan felhevült, és az éjszaka folyamán nem hűlt le teljesen” – írja közleményében a vasúttársaság.
Ez a MÁV szerint 10-15 perces késéseket okoz.
Mint emlékezetes, egy hete az egész országban korlátozták legfeljebb 80 km/h-ra a vonatok sebességét a meleg miatt.
Update: 11 után néhány perccel megnyitották a második, a déli vágányt (idióták kedvéért: két párhuzamos, megközelítően kelet-nyugati irányú vágány közül az a déli, amely délebbre fut, mint a másik, az északi); igaz, csak 40 km/h-val járható.
A Budapest-Győr-Hegyeshalom (1-es) vonalon váltóhiba miatt késnek a vonatok (a MÁV közleménye szerint 10 perccel). Mosonmagyaróvártól Kimle felé ugyanis csak az egyik vágány használható.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Joindulat SC 2009.07.30. 08:54:39
Tomekkowal 2009.07.30. 08:58:46
zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2009.07.30. 09:04:24
Nálunk se télen, se nyáron nem képesek üzemeltetni a vasútat ...
sanya18 2009.07.30. 09:11:58
Álmodtam egy világot magamnak, ahol van pénz az utak és vasutak fenntartására, nem csak a tiz-százmilliós tanácsadói szerződésekre...
digger 2009.07.30. 09:21:04
sanya18 2009.07.30. 09:26:14
asdf 2009.07.30. 09:26:39
btomi1980a 2009.07.30. 09:30:20
köki 2009.07.30. 10:06:06
Azt ugyan nem igazán tudom melyik a "déli" vágány, mert bal és jobb vágány van, de megnyugtatásodra közlöm, hogy azért van ez a helyzet, mert a "dél" (egyébként jobb vágány) eleve 80 km/h korlátozással üzemelt az árvízkor felázott töltés miatt. Nem tudom érthető-e.
köki 2009.07.30. 10:09:43
köki 2009.07.30. 10:25:15
Te honnan veszed, hogy ott nincsenek időnként korlátozások??? ... mert egyszer utaztál ott és akkor nem volt? :-)
sankó panza 2009.07.30. 10:26:35
köki 2009.07.30. 10:38:47
Helyesbítenék:
Egy elhanyagolt, nem karbantartott pályát csak szerencsés és ritka esetekben lehet rendeltetésszerűen használni.
Zotya 2009.07.30. 10:41:27
Sajnos ez a közlemény borzalmas, szakmai szempontból is. Ezért sokan nem is értik, hogy mi a probléma oka.
Az, hogy pálya (a sínek) "elmásznak-e" az nagymértékben függ az ágyazat és a kapcsolószerek (a sínt leerősítő csavarok) állapotától. Ez pedig jellemzően a karbantartás megfelelőségétől függ. De ennek ellenére is adódhatnak problémák.
Van egy olyan sanda gyanúm, hogy itt kivitelezési hiba is lehet, mert a problémás szakasz Szajol és a Szajol delta között van, ami nemrég épült át.
Zsoo 2009.07.30. 10:46:04
köki 2009.07.30. 10:50:36
Szajol delta mint olyan nem létezik, már bocs. Törökszentmiklós elág. van. És Szajol és az elágazás közt nem építették újra a pályát tudtommal. :)
2009.07.30. 10:55:22
köki 2009.07.30. 10:57:29
"Van egy olyan sanda gyanúm, hogy itt kivitelezési hiba is lehet, mert a problémás szakasz Szajol és a Szajol delta között van, ami nemrég épült át."
Te miről beszélsz? :-) Tegnap délután még nem volt átépítve. Jártál már arra? :-)
sankó panza 2009.07.30. 11:47:44
Klark-Andy (törölt) 2009.07.30. 12:09:27
Tomekkowal 2009.07.30. 14:31:22
Kicsit hülyén fogalmaztam meg a mondatom,tudom hogy felmelegszik az acél,úgy értettem hogy ha 30-35 fok van akkor már gáz van.
Azt mondod hogy pénz kell,Szolnok-BP vonalat most az években csinálták meg,jó sok milliárdból,akkor már illett volna megcsinálni rendesen a síneket és nem kitérkövezni mindent, meg aluljárókat csinálni 2 vágányos településekhez.
Véé 2009.07.30. 15:46:01
Ezt találtam. Itt fogom kommentálni. Íme:
Hát mekkora kommer szöveg már ez! Akutyafáját! Ki írta ezt? Valami párttitkár?
Mi az hogy az utas ne dönthessen, mert csak szemfényvesztés?
Mi az hogy nem kell verseny, az állam megoldja a problémákat? Hát hol oldotta meg?
Mi az hogy a szerző (központilag, természetesen) megmondja hogy hol milyen járat kell?
Villamoshálózattal példálózni... Miért nem TV-csatornákkal példálózik? Hogy a kertévék ellopták az állami TV nézőit. Tiltsákbe!
Ez a legjobb rész, tiszta 60-as évek:
"Nyilvánvaló, hogy egy egyszerű utas nem fogja átgondolni a kérdéskört a maga komplexitásában, pláne nem fog a saját egyéni, rövidtávú érdekeivel szemben dönteni. Egy felelős döntéshozónak viszont át kell látnia a szitán, ki kell kerülnie a csapdahelyzetet, ahol egy látszólag nagyon ígéretes ajánlat (csali) várja, hogy áldozata belelépjen. A látványos külsejű autóbuszok, a bőrülések, az ingyenes fedélzeti újságok, az állami (direkt) finanszírozási igény hiánya mind-mind ilyen csalétek."
Nyilvánvaló. Az egyszerű utas nem lát át a szitán, nem úgy mint a felelős döntéshozók. Ha az utas választhatna tiszta és piszkos vonat közül, pl., biztos a tisztát választaná. Nánáhogy, hisz "nem fogja átgondolni a kérdéskört a maga komplexitásában". Bámulatos.
A másik meg:
"a cégek profitját mi, adófizetők fogjuk finanszírozni, ami a "kőbe vésett", a közösségi közlekedés számára előírt 40 milliárdos megtakarítás ellen ható intézkedés lenne."
Bezzek a mávba öntött csilliárdok amik teszemazt felesleges osztályoknak, szakszervezeti vezetőknek, bánomisén, stb. megy, az úgy van jól.
Végül egy pozitív üzenet:
"...a vasúti közlekedés amúgy is versenyképes, vagy azzá tehető (utóbbira példa a Zalaegerszeg-Budapest, ahol néhány éven belül az expresszbusz-járatok menetidejét megközelítő szintre csökken majd a gyorsvonatok menetideje..."
Már csak pár év. Mindjárt kész. És majdnem olyan gyors lesz mint busszal.
köki 2009.07.30. 21:04:21
Természetesen azok az idióták, akik bal és jobb vágányként nevezik, ahogyan azt a Forgalmi Utasítás jelöli. És Te kedves erminavet, Te mondod a frankót. :-) Amúgy köszönöm kb 50 ezer "idióta" nevében.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.30. 23:21:21
1., mennyiben irányadó a forgalmi utasítás egy olyan civil élethelyzetben, mint egy újságcikk vagy blogbejegyzés?
2., tudja-e az egyszerű olvasó, hogy melyik a jobb és a bal vágány?
3., melyik a jobb megnevezés, az égtáj szerinti, ami egy objektíve létező dolog, vagy az önkényes, amelyet (remélem te is ezt válaszoltad az előző kérdésre) nem ismer a legtöbb olvasó?
4., a te logikai képességeid tényleg nem teszik lehetővé a fenti gondolatmenet lejátszását, vagy csak szokás szerint próbáltál belém kötni?
ti
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.31. 00:44:03
Az egyszerű kommentelő meg azt se képes megállípítani, hogy egy cikket lehet-e kommenteli, és egészen máshová ír be. Még a már ott lévő többtucatnyi komment sem tűnik föl neki.
ti
köki 2009.07.31. 07:38:52
Az én logikai képességem szerint egy bármilyen élethelyzetben egy átlagos usernek (utasnak) szellentése sincs merre van észak ...
Az egyszerű olvasó szempontjából egyébként tökmindegy melyik vágány van zárva.
Manyizga (törölt) 2009.07.31. 09:07:05
Véé 2009.07.31. 09:38:42
A fenti cikk tegnap 13:34-kor jelent meg a címlapon.
Az első komment a cikkhez 16:45-ös keltezésű
Az én itteni kommentem 15:46-os.
Innentől spekuláció: A címlapra gondolom te tetted ki, a te mailcímedre lehetett csak reagálni, kommentezési lehetőség (emlékeim szerint) nem volt, mint ahogy a véleményrovat vendégszerző-írásaihoz (tapasztalataim szerint) jellemzően nincs.
Felteszem hogy 3 órával a cikk kikerülte után vagy te, vagy valaki más kommentelhetővé tette, más reális okot nem látok arra hogy az eltelt 3 óra alatt senkinek egy épkézláb gondolata nem támadt a cikkel kapcsolatban.
Összefoglalva: Csalsz.
Véé 2009.07.31. 09:40:44
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.31. 13:48:34
Nos hát igen. Nem csaltam természetesen.
Egészen pontosan 14:05-kor lett éles a cikk, de a címlapra 14:35-kor került ki, addig bizonyára kevesen olvasták.
Azért ne érezd magad megalázva, van olyan, hogy elnéz valamit az ember.
ti