Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2009.07.23. 12:00 erminavet

Lefékezték az egész országban a vasúti közlekedést

Hófrász után itt a hőfrász?

Déltől este hétig legfeljebb 80-nal haladhatnak a vonatok az egész országban. A nagy melegre való tekintettel döntött így Szamos Alfonz, nyugdíjazás előtt álló pályavasúti főigazgató.

Az eleve kisebb sebességű (40-80 km/h közötti legnagyobb sebességű) pályákon 20 km/h-val kell csökkenteni a tempót.

Ez azt jelenti, hogy például a Budapestről Hegyeshalom felé vezető vonal bizonyos szakaszain megfeleződik a sebesség (160-ról 80-ra), máshol pedig 140, 120, 100 km/h helyett haladhatnak 80-nal a vonatok.

Tevan Imre: IMG 2120

 

Más szavakkal ezekben a percekben omlik össze az egész ország vasúti közlekedése, a vonatok törvényszerűen késni kezdenek, az utasok nem érik el a csatlakozást.

Szakértők szerint az intézkedés mindenképp túlzó. A jó minőségű, frissen felújított vonalakon például teljesen indokolatlan. Meleg korábban is volt, de ilyen átfogó intézkedés eddig nem volt.

Az elmúlt években és napokban is volt példa egy-egy konkrét vonalon az adott szakasz állapota szerint bevezetett korlátozásra, ez a módszer bizonyára ma is működne.

Az országban működő második vasúttársaság, a GYSEV nem vezetett be hasonló intézkedést.

Ráadásul a MÁV-döntés csak ma délelőtt született meg, így se az utasokat, se az érintett dolgozókat nem értesítették időben. Az utasoknak így kevéssé van módjuk utazásuk átszervezésére.

Tevan Imre: IMG 1897

A MÁV Start nem is alakítja át a menetrendet, pedig semmi akadálya nem lett volna annak, hogy ha számítani lehet a pályavasút globális korlátozására, előre összeállítsanak egy eseti menetrendet.

Most tehát elvileg életben marad a - betarthatatlan - eredeti terv, vagyis a késések, zavarhatások várhatóan egymásra halmozódva egyre csak nőni fognak estig.

A MÁV Start éjfélig lehetővé teszi, hogy az utasok az InterCityken pót- és helyjegy nélkül közlekedjenek. Aki már megváltotta ezeket, annak kezelési költség nélkül visszaváltják.

Tevan Imre: IMG 1925

A lassabb közlekedés okozta késés nagyon különböző mértékben hathat ki az egyes vonalak, vonatok menetrendjére. Minél jobb állapotú egy szakasz, annál nagyobb most a veszteség a 80-as korlát miatt. Számít, hogy az eredeti menetrend mennyire szoros, vagyis a megállókban mennyi a tartalékidő. Ha a szerelvények szűk fordulási idővel indulnak vissza a végállomásról, a vonat már eleve késéssel indul, míg nagyobb végállomási tartalék esetén az indulás lehet pontos.

A gyakrabban megálló személyvonatokkal várhatóan kisebb a gond, hiszen ezek útjuk egy részét eleve lassabban teszik meg, amikor lassítanak egy megállás előtt, illetve amikor gyorsítanak induláskor. Másrészt a több állásidőből le- lelehet csípni a késés mérséklésére. Különösen jó helyzetben vannak a jól gyorsuló, korszerű motorvonatokból, például a Stadler Flirtjeiből kiállított személyvonatok. Egészen biztosan borul viszont a kör-IC-k menetrendje, hiszen ezek kevés megállással, hosszú útvonalon, bizonyos szakaszokon nagyon szoros menetrenddel járnak.

Tevan Imre: IMG 1947

97 komment

Címkék: időjárás havaria vasút ütemes menetrend utastájékoztatás


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr211262785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.07.23. 13:19:41

Magyarország, én így szeretlek..

bandeenator · http://kritika3.blog.hu 2009.07.23. 13:21:21

Azt ültetném vonatra aki ezt kitalálta... Szerintem azt se tudja, hol cseréltek síneket...

A másik, hogy a vasúti sínek görbülni tudnak, jól tudom? Tehát nem hullámosak lesznek hanem görbék. Mert az ún nagypaneles villamossín hullámos lesz....

franta 2009.07.23. 13:25:26

Tehát a 80 km/h feletti vonatok csak 80-nal mehetnek. A 40-80 km/h közöttiek sebességét 20 km/h-val kel csökkenteni. De a 36 km/h vonatokkal (az én elővárosim) mi a nagy helyzet?

Amanitin2 (törölt) 2009.07.23. 13:26:45

"Meleg korábban is volt, de ilyen intézkedésre korábban nem volt példa."

hogy a büdös életbe ne lett volna

citrix 2009.07.23. 13:26:59

"A vasutat nyáron a gaz,télen a fagy tarja össze".Milyen igaz.

Wiiktor 2009.07.23. 13:28:01

@franta: Azok hátrafele mennek.

Káposztakukac 2009.07.23. 13:28:34

@bandeenator: azért egy görbe sínre se mennék rá 160-nal...

Önjáró Talajgyalu 2009.07.23. 13:28:56

@Amanitin2: Meleg miatti lassujel volt mar, de nem orszagos szintu, szerintem...

PuruttyaIrto (törölt) 2009.07.23. 13:29:09

Magyarország, én is így szeretlek...

Önjáró Talajgyalu 2009.07.23. 13:29:29

@Káposztakukac: Nyuszi vagy, Mekflaj! :)

_CaD_ 2009.07.23. 13:30:46

Jesszus, ezt nem gondolják komolyan?

Most így az jutott eszembe, hogy több vasúti hídon is 20 km/h-s sebességkorlátozás van érvényben, akkor most ott megáll a vonat???

Wiiktor 2009.07.23. 13:31:20

@Önjáró Talajgyalu: Ez a mondás miből van? már hallottam több helyen is és nem bírtam rájönni.

Szervátültetés 2009.07.23. 13:32:45

Ceterum Censeo Carthaginem esse delendam.

kispista2 2009.07.23. 13:33:05

Ahol 20 kmh a lassújel ott megállnak a vonatok? Ahol meg 10 kmh-s, ott -10-zel mennek.

A 35 fok nem volt veszélyes, de a 37 fok miatt már leáll az egész vasút?
A sivatagban hogy mennek a vonatok?

Thrasher 2009.07.23. 13:33:18

még mindig jobb, mintha a teljesen váratlan hőség hatására hzétvégi/ünnepi/páratlan sorszámú napokra vonatkozó menetrendet léptettek volna életbe, vagy valami ilyesmi

daneeka 2009.07.23. 13:35:27

Évente 3szor használom a vasutat (ma van az egyik alkalom idén) és ezzel kell szembesülni. Nem elég, hogy drágább és lassabb mint a kocsi, tovább lassítják.
Így legyen az ember környezettudatos közösségi közlekedő...

Káposztakukac 2009.07.23. 13:38:23

@Nagy Rudi: Vissza a jövőbe című filmből.

790616 2009.07.23. 13:39:48

Ez vicc!

Ez nem normális dolog

Ez nem a nap vicce rovat???

Jobb , mint a sztrájk

790616 2009.07.23. 13:42:43

Nem kell ide Gaskó és Vdszsz!

Jobb ez , mint a sztrájk

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.07.23. 13:44:00

És hol volt eddig, ahol tudtak menni 80km/h-val többel? ez akkor lenne érdekes, ha egyébként normálisan be lenne tartva a menetrend. Lehet, hogy észre sem fogják venni a különbséget.

petya.bacsi 2009.07.23. 13:45:55

Végre most rá tudják kenni az időjárásra. Így már nem csak műszaki okból meg forgalmi okból késhet a vonat, hanem a zavaró és szokatlan időjárási tényezők miatt is.

Vajon máshol is így van, hogy ha nyári tikkasztó hőség van, akkor lelassul a közlekedés?

Önjáró Talajgyalu 2009.07.23. 13:46:13

En azt nem ertem az egesz uggyel kapcsolatban, hogy oke, meleg lesz. De erre nem lehet rakeszulni? Az idojarasjelentes harom napja mondogatja, hogy dogmeleg lesz. Nalunk melegebb orszagokban sem all le a vasut, hovatovabb en itthon is emlekszem a 80-as evekbol vonatos csaladi nyaralasra, amikor 35 fok volt julius kozepen, heteken at hetagra sutott a nap, es megis vigan zakatoltunk keresztul az orszagon. Es halalpontosan erkezett a vonat a celallomasra. Latszik, hogy hova fejlodik a vasut... Bar akkor meg pl. volt fuggony a kocsikban (masodosztaly!), meg ilyesmi, pedig sima gyorsvonat volt, nem is Expressz...

zsoltix 2009.07.23. 13:46:23

Ha meleg van,azèrt kèsnek,ha hideg van,azèrt, ha sztràjk van,azèrt, ha baleset van,azèrt, ha semmi sincs,akkor meg csak ùgy.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.07.23. 13:51:40

@Önjáró Talajgyalu: Miért, a télre fel tudnak készülni? Az első hó úgy szokta őket érni, mint ha még sosem esett volna az életben. Nem is értem miért csodálkozunk. A legnagyobb baj, hogy azt hangoztatják, hogy ők az igazi szakmabeliek és csak ők értenek a vasúthoz. De legalább így lenne, mert ők sem nagyon.

asdf 2009.07.23. 13:52:36

2-3 hete legalabb ugyanilyen meleg volt, sot inkabb melegebb. Erdekes, akkor nem volt hosegriado...
Az se volt normalis, aki ezt most kitalalta...

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.07.23. 13:54:20

Ez nagyobb szivatas, mint a VDSzSz sztrajk.
Azt legalabb bejelentettek elore.

M11an 2009.07.23. 14:05:41

Soha nem jó senkinek semmi, mindenki mindent ingyen akar... Dolgozni meg dolgozzanak a hülyék. Én mindent jobban tudok mindenkinél, bármit csinálsz az szar...

MAGYAROK ÉN ÍGY? SZERETLEK TITEKET...

Metál -e a bimetál? 2009.07.23. 14:07:04

volán ma is kaszál. hülye aki ma vasútra ül. persze csak azok közül, akiknek alternatíva a busz. a többieket sajnálom.

vektoroptika 2009.07.23. 14:11:07

A máv-start oldaláról:

A hőség miatt sebességkorlátozásokat kellett bevezetni a teljes vasúti pályahálózaton július 23-án 12 órától 19 óráig. A korlátozás miatt jelentős késések, vonatelmaradások és csatlakozásmulasztások várhatók a délutáni vasúti közlekedésben. Az InterCity vonatok éjfélig pót- és helyjegy megváltása nélkül vehetők igénybe.

Az ország területére előre jelzett jelentős hőség miatt a vonatközlekedés biztonsága érdekében minden vasútvonalon sebességkorlátozást léptet életbe a MÁV Zrt. Azokon a vasútvonalakon, ahol 80 km/h-nál nagyobb sebességre van kiépítve a pálya, legfeljebb 80 km/h-val közlekedhet az összes vonat. A 80 és 40 km/h közötti pályasebességű vonalakon a pályára engedélyezett legnagyobb sebességet 20 km/h-val csökkenteni kell. A jelentős késések miatt vonatelmaradásokra és csatlakozásmulasztásokra kell számítani.

A kialakult helyzetre való tekintettel a MÁV-START InterCity vonatait július 23-án éjfélig pót- és helyjegy megváltása nélkül igénybe lehet venni. A mai napon 12 óra után közlekedő InterCity vonatok esetében az előre megváltott érvényes pót- és helyjegyeket a MÁV-START kezelési költség levonása nélkül téríti vissza július 24-én éjfélig.

19 óra után megkezdik a vasúti szakemberek a forgalom helyreállítását, de a teljes menetrend szerinti közlekedés várhatóan csak a holnap reggeli üzemkezdetre várható.

Tímár Mihály 2009.07.23. 14:20:39

A pontos vasúti közlekedésnek nálunk 4 akadálya van: a tavasz, a nyár, az ősz és a tél.

Ha esik az eső vagy a hó, fúj a szél, vagy süt a nap, akkor késnek a vonatok. Ha ezek egyike sem történik, akkor sztrájk van vagy lerobban a mozdony.

flimo13 2009.07.23. 14:26:25

Nyáron a meleg, ősszel a szél, télen a hó és a hideg, tavasszal meg még szokni kell a napot, mindig van valaki. Újabban már inkább a fél országot is busszal szelem át, gondolom nem kell kifejteni az előnyeit..

Don Bolesz 2009.07.23. 14:33:11

@bandeenator: figyelj a hullámok lehetnek vízszintesek mint a mávnál vagy függőlegesek mint a nagypaneles rendszerben. de az nem görbe hanem hullám aminek hullámhossza van nem görbehossza. üdv

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.07.23. 14:38:55

@_CaD_: nem a lassújeleket felezik, hanem a pályasebességet. Ez hegyeshalom fele Tatától 160, addig 140, Újszász fele 100, Cegléd fele 120, attól függetlenül, hogy mondjuk 60-as meg 80-as lassújelek vannak. Mondjuk azt én is megnézném, hogy a Székesfehérvár-Pusztaszabolcs vonalon azt a rövidke 30-as pályasebességet 10-re csökkentik, akkor mi lesz belőle... :D
röhej amúgy tényleg...

2009.07.23. 14:41:02

@Metál -e a bimetál?: akinek van kis esze és bírja a buszozást, az nagyobb távra volánnal megy.. nem sokat utazom, de úgy jött le, hogy egyre jobban nyomják..

amúgy egy skandináv-mediterrán országban természetes. nyáron csodálkoznak, hogy meleg van, télen meg hogy hideg. komolyan nemtudom mi lenne, ha egész évben 20-25 fok lenne? akkor lehet minden jól menne?

zazak 2009.07.23. 14:48:31

gratulálunk! megtöbbszöröződött ezek szerint az utazási idő, mintha sztrájk lenne... Mennyi napig sztrájkolnak megint? Amíg süt a nap? Télen meg amikor esik a hó, azért késnek a vonatok?

zazak 2009.07.23. 14:49:32

bár aggodalomra semmi ok, csak kevés vonal van, ahol 80-nál többel mehetnek/tudnak menni a vonatok...

acel 2009.07.23. 14:55:34

Vizet osztanak a lassú vonatokon ? Vagy a nagy melegre való tekintettel az utasok sokkal többet szívhatnak, ájuldozhatnak a sok órás utak alatt.

köki 2009.07.23. 14:59:15

Már megint piszok sok az okos és a "szakértő" .... :)
Olyanok bírálják Szamos Alfonz döntését, akiknek halvány fingjuk sincs a helyzetről. Jó magyar szokás ...
A pálya állopta sok év elmaradt javítása és karbantartása miatt olyan amilyen. Nem kap pénzt rá a a pályavasút. Pénz nélkül meg ugye elég nehéz. A mediterrán országokat kár felhozni példaként, mert aki ezzel hozakodott elő, nem tudja, hogy ott mikor milyen korlátozások voltak és vannak.
Akik most köpködnek vajon vállalnák a felelősséget, hogy nem lép ki valamelyik vonat a megvetemedett sínen? Vagy a más farkával verni a csalánt azt könnyű?:D

Szervátültetés 2009.07.23. 15:04:25

köki:
És az évi kb. száz milliárd, ami a pályahasználati-díj bevétele a pályavasútnak, azzal mi lesz? Total cost PHD van, azaz a pályavasút TELJES költségét terhelik rá a Startra és a Cargókra. Ezt a törvény garantálja és a pénz be is folyik.

Miről tetszik akkor itt hazudozni és leugatni mindenkit?
Vagy netán benne tetszik lenni az össznépi vasutas pénzeltüntető mutyiban?

clementino1 2009.07.23. 15:10:04

köki 2009.07.23. 14:59:15

engem, mint fizető utast rohadtul nem érdekel, hogy mi miatt késnek a vonatok, Szamos Alfonz döntése miatt, vagy amiatt, mert nem kap pénzt a vasút az államtól.

a más farkával való csalánverés meg pont hogy a mávra mondható el, elég vicces, hogy a Railjettel promotálja magát, mintha bármi köze is lenne hozzá a MÁV-nak.

kurvára felháborító, hogy a sztrájk előtt rendszeresek voltak a szolnoki vonalon a 20-30 perces késések, érdekes mód utána 2 hónapig másodperc pontosan jött minden vonat. csak nem megérezték, hogy rezeg a léc, és elkezdtek dolgozni?

ja, mellesleg ennek a hírnek nincs nagy értéke, tegnap délután is totál káosz volt a keletiben, közzé se kell tenni, hogy ma is az lesz.

esef 2009.07.23. 15:12:24

@petya.bacsi:
A meleg mióta szokatlan időjárási tényező? Pláne nyáron...

laló 2009.07.23. 15:13:12

az elmúlt héten már volt szerencsém megtapasztalni milyen is az amikor a máv a legnagyobb hőségben lépésben járatja a vonatjait. Monorra szerettem volna eljutni, az egyébként maximum 40perces menetidőt azonban ezen a napon majdnem másfél óra alatt sikerült teljesítenie a mávnak... Vajon a mai napon is erre lehet majd számítani? Alap, hogy hideg üditő nélkül el sem indulok.

hg002 2009.07.23. 15:13:43

Szamos Alfonznak mindegy, ő úgyis nyugdíjba megy hamarosan

Attack! 2009.07.23. 15:14:12

Höhö, a Balcsira úgyis minden vonat késik állandóan, meg a pálya is olyan szar hogy úgyse lehet gyorsabban menni. Szívjon csak mindenki más is ne csak aki nyaralni megy!

kicsiÉN 2009.07.23. 15:14:32

Magyarország, én így szeretlek!

metmet 2009.07.23. 15:23:41

Megjegyzem, hogy a Volán-buszok se járnak pontosan... egyrészt mert a melegben lerobbannak... másrészt mert a közutakon is olvad az aszfalt, célszerű vigyázni... a mozdonyvezetők többsége egyébként ismeri a vasúti pályát, és maguktól is lassítanak, ha "görbe sínt látnak"...

chr 2009.07.23. 15:33:57

Szamos Alfonznak javaslom utazzon velem ma a balatonra, azzal a vonattal, aminek csak minden második ablakát lehet lehúzni, és nincs benne légkondi, gyorsvonat létére elengedi az összes vonatot ami szembe jön és annyi idő alatt ér le mint egy személyvonat. Ja és lehet hogy állni fogunk, mert ülőhely az tegnap se volt rajta... Neki legalább ingyen lenne.

hegylako01 2009.07.23. 15:39:28

Hát ez tök jó... Remélem jövőhéten nem lesz ilyen. Miskolcról mennék Abádszalókra nyaralni.
Kál-Kápolna - Kisújszállás vonalon biztos késik majd a vonat így egy jó órát. Tuti nem érem el volán csatlakozást Abádszalókon. Várhatok majd órákat a következő buszra.
Köszi MÁV...

Metál -e a bimetál? 2009.07.23. 15:51:09

@metmet: ezt te sem gondoltad komolyan hogy olvad az aszfalt. beleragadnak az autók az m1-esbe? kész...

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.07.23. 15:55:26

@hegylako01: jövő hétre már 27 fokokat mondanak, emiatt szerintem kár aggódnod.

kispista2 2009.07.23. 16:11:16

@köki: A pár éve felújított, 160-as pályákon miért is van szükség korlátozásra? Tegnap még minden jó volt, ma meg már felére csökkentik a sebességet!

köki 2009.07.23. 16:14:36

@Szervátültetés:
milyen milliárdokról beszélsz? Azokról amelyeket senki sem fizet ki a másiknak? :)))
Jó lenne, ha tisztában lennél azzal, hogy itt semmiféle pénz nincs, csak körbetartozások vannak.
Egyébként nem tartozom a mutyis bandába, egyszerű mozdonyvezető vagyok, ha ez megnyugtat. :)

fecsa 2009.07.23. 16:15:23

MÁV olyan, mint a lovaskocsi:-DDD
Hőre lassul :)))

kutyamez 2009.07.23. 16:16:46

Az a lényeg, hogy mint a focihoz, ehhez is mindenki gyárilag nagyon ért nálunk.
Inkább késsenek pár napig a vonatok, mint akár csak egy utasnak is baja legyen...
Vagy ti nem így gondoljátok?
Nem ér ez meg ennyit?

(csak jalzem, hogyha annakidején az aug 20-i tragikus tűzijátékot időben lefújták volna, mekkora duzzogás lett volna...)

köki 2009.07.23. 16:18:40

@kispista2:
Erről fogalmam sincs, én ott nem járok. De pl a Szolnok-Bp.Nyugati közt nemrég épített "új" pálya már elég xar. :(
Talán Szamos döntését valami olyasmi is motiválhatta, hogy a közfelháborodás valamiféle ébresztőt fog generállni a megfelelő döntéshozó helyeken. Reménykedjünk, hogy így lesz ....

köki 2009.07.23. 16:22:41

@kutyamez:
Tökéletesen igazad van. Azok lennének egy esetleges baleset esetén legjobban felháborodva, hogy nem csökkentették a sebességet, akik most zörögnek.
És ha tetszik, ha nem ... EZ is Magyarország, nem csak a lerühedt vasút.

Redzs 2009.07.23. 16:24:57

Fasza. Most vettem interneten vonatjegyet, IC-re, természetesen kifizettem a pótjegyet, mert semmi felhívás nem volt kitéve látható helyre, hogy hé te barom, nem kell megvenned. Kíváncsi leszek rá, hogy tényleg visszakapom-e az árát.. Ráadásul lehet kolbászolódni a tömegben, jó sokáig...

vasutassrác 2009.07.23. 16:35:31

A 40 alatti pályasebesség nem módosul! Csak 40-80ig van változás! Tehát a 20-as hídon nem fog a vonat megállni...

petya.bacsi 2009.07.23. 16:55:54

@esef: irónia, irónia. a máv-nál télen a hóesés is az!

Németh András 2009.07.23. 16:58:47

@chr:
Azért az aranyos hogy azzal van bajod hogy a vonat elengedi a másikat ami szembe jön :)

mégis mit csináljon? ugorja át :D

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2009.07.23. 17:06:48

Ezen felül valami történt még a Déliben, mert kb. 10-15 perce, amikor odaértem, éppen nem volt semmi az induló vonatok kijelzőjén. Aztán úgy tűnt, azért megjavult, én meg már légkondis :) vonaton vagyok szerencsére.

ikke i drift 2009.07.23. 17:39:33

Ez valami OKJ-s képzés eredménye az állami társaságoknál? A BKV akkor kapcsoltatja be a buszokon a klímát, ha a diszpécser szerint kint 24°C-nál melegebb van. A MÁV sebességkorlátoz mindenhol, amikor igazából nem brutális a hőség. Bár igaz, nálunk a hófrászkor sem volt 1 centinél nagyobb hó...

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.23. 18:36:35

A vonatinfón nézem a késéseket (vonatinfo.mav-start.hu/) de a szokásosnál nincs nagyobb fejetlenség. Az itt mutatott vonatok többsége a GPS szerint "menetrend szerint közlekedik". Egy 70 perces és az 210 perces késést találtam.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2009.07.23. 19:31:10

@Watt25: na mondjuk a flirtökön is brutális ami megy, 36 fokból bemenni a 23-ba félig garantált megfázás...

MP 2009.07.23. 20:15:12

Azt már megszoktam hogy télen ha leesik 2-3 centiméter hó megáll az élet. De hogy most már nyáron is az azért egy röhej. Egyik esetben sem értem hogy ezek itt miért nem megszokottak de már nem is bosszankodom e miatt. Biztos lenne ezeknek felelőse, de miért lenne pont ezeknek következménye?

jean sol partre 2009.07.23. 20:44:22

Helyzetjelentés a Székesfehérvár - Nagykakizsa vonalról. 19:13-kor időben indultunk, aztán vagy fél órát álltunk, 10-20-al nyöszögtünk. Most érünk csak be Székesfehérvárra.
Az állás, meg a lassú haladás miatt 100 ezer fok van, az összes nyitott ablak ellenére.
Még az a szerencse, hogy van nálam internet meg sp@ngli : )

picikisköcsög 2009.07.23. 22:05:47

Kedves okos(?) hozzászólók! Ha érettségiztetek )és tán így van) tanultatok fizikát, akkor talán rémlik (kénytelen vok így írni, mert a görög betűk nem müxenek): deltaL=alfa*Lo*deltaT, ahol deltaL a megnyúlás (ez lehet negatív is, mint annak aki hideg vítbe megy), alfa az anyag (jelen esetben acél[?] sín hőtágulási ehatója), Lo egy adott hossz, deltaT a hőmérséklet változás. Nem vok vasutas, de ha lyól tudom, ma hegesztik a sineket (azért, hogy ne lögyköljétek ki a pohár sört a kocsmavagonban), + ha jól tudom, a vas (acél) alfája 8*10 a -6ikon 1/fok Celsius. Ha ezt egy 20 fokCelsiuson hegesztett sínre, ami mondjuk 100m hosszú számolom, és kb, 60 fok Celsius a hőmérséklete, akkor 3,2 cm hőtágulás jön ki. Lehet, hogy Ti örültök a plusz 3,2 cm-nek, de egy mérnök, aki tervez, az NEM! Majd ha ezt a köcsög gaskó ilyen szépen elmagyarázza a "népnek" szeretni fogják, bár érteni nem! ahhoz ennyi fizikatudás is kellene(pl)
egy mérnök

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.23. 22:22:45

@picikisköcsög:

Szerintem nem lehet érteni, hogy mit akarsz. Legalábbis én én nem értem. Szerintem veheted úgy, hogy mindenki tudja, hogy tágul a sín, ez okoz(hat) problémát.

A kérdés az, hogy erre megfelelő módon, megfelelő időben hoztak-e intézkedést.

Másképp fogalmazva: tegnap, a múlt héten, tavaly, tavalyelőtt, azelőtt nem volt ilyen globális sebességkorlátozás, amikor ugyanilyen meleg volt, csak helyi intézkedések. Mára megváltoztak a fizika törvényei?

ti (egy másik mérnök)

zahor103 2009.07.23. 22:40:13

én ma jöttem haza bp-re Debrecenből, és egy órát késett az IC, de nem idegeskedtem és nem szidtam senkit. Lehet, hogy túlzó volt, de az is lehet, hogy jobb így a síneknek, a vonatoknak és leginkább a biztonságnak. Rohadt melegem volt, de hát ilyen a Kárpát-medencei nyár. :)
Nem kell mindig idegeskedni.
A dolog jó oldala: megúsztam a pótjegyet.
Ami vicces volt: 16:55-kor bemondták, hogy a 16:08-as IC előreláthatólag 30 percet késik. :))

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.07.23. 22:54:50

@BKV figyelő:

Hülyeséget írtam, nincs köze a GPS-hez, a Vonatinfó a KÖFE/KÖFI adatok alapján dolgozik, ahogy az az oldalon is olvasható.

IPG 2009.07.24. 00:19:03

És ahol 20 a pályasebesség, ott megáll az élet??

Attila31 2009.07.24. 02:03:47

A büdös kurva nénikéjét aki kitalálta!
150percet késtem,a csatlakozás elment,taxival kelett jönnöm,6500Ft+ oplusz 6300 a vonatjegy,KÖSZÖNJÜK MÁV START!í
FELSZÁNTANi,SÓVAL BEHINTENI!

Megélhetési rasszista 2009.07.24. 02:50:46

Tegnap leugrottunk a Velence-tóra. Bp.-Velence oda-vissza 2000 forint benzin, ezt kétfelé dobtuk. Ezen felül KÉNYELMESEN, minden aprósággal megrakodva (labda, matrac, törülköző, stb.) lementünk, háztól-házig 1 óra alatt. Ezek után aki önszántából vasútra száll, azt orvoshoz kéne vinni.
Hülye, hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, VASUTAS.

törzsmókus 2009.07.24. 03:11:38

@picikisköcsög: ΔL=α·L₀·ΔT :P Unicode rulez,keresse a karaktertáblában, vagy a neten

zengo682 2009.07.24. 06:52:31

Az összes fikázónak! Igen máskor is volt ilyen meleg vagy még melegebb is. a mult évben azért borult fel egy vonat Szakály-Hőgyésznél mert nem volt sebesség csökkentés,és csak a szerencsén mult hogy nem volt halálos baleset.

Rocko- 2009.07.24. 06:56:22

ehh, most volt éjjel kisebb vihar, most majd arra hivatkoznak.
az egész MÁV egy vis major. :)

Attack! 2009.07.24. 08:41:28

zengo!

Szakály-Hőgyésznél azért siklott a vonat mert a Mávgép a technológiai fegyelmet súlyosan megsértve újította fel az adott pályaszakaszt. A korrupt mávos főnökök meg átvették. Utána meg elsikálták a történetet.

Na ki is játszik itt emberek életével?
Elmész te a büdös francba.

prakp 2009.07.24. 10:11:02

Különben is, 120-nál kisiklik, 80-nál meg nem? Nem világos ez nekem...

navigare necesse est 2009.07.24. 10:23:59

@erminavet: Újfent idézlek: (remélem majd ezt is cenzúrázod) "Nem lehet, hogy te egy szerencsétlen idióta vagy, akiből egyszerűen hiányzik a felnőtt homo sapiensek azon tulajdonsága, hogy fel tudják mérni, mit mennyire kell komolyan venni? He?"
Szóval a hôtágulást egy mérnöknek komolyan kell venni. Még egy villanykaron végzettnek is. Vagy nem mérnök az illetô...
Továbbá: mi köze ennek a hírnek ahhoz, hogy hány éves az elrendelô, készül-e nyugdíjba vagy sem?
Ha szerinted ez a személyeskedés jó stílus, vállad és ne cenzúrázd!
Tényleg a Völkischer Beobachternél lenne a helyed. Vagy a Szabad Népnél...

navigare necesse est 2009.07.24. 10:27:11

@erminavet: Ha szerinted ez a személyeskedés jó stílus, vállad és ne cenzúrázd! Természetesen: VÁLLALD

gondolkodjmár 2009.07.24. 11:15:43

OFF: azért a hőtágulás témakör nem ilyen eccerű tisztelt mérnök urak. Mi is van akkor, ha rögzítem egy munkadarab két végét, és elkezdem melegíteni? Ugye hőtágulna, de nem tud => megnő a belső feszültség az anyagban => vetemedik, görbül. Namármost a vasúton miért is sűrűbb és masszívabb a leerősítés a felépítményen mostanában? Honnan is jött a 60cm aljtávolság? Miért is jobb a hézagmentes sín mint a hevederes?

ON:
Szerintem egyértelműen túlzó intézkedés volt, de lehet, hogy van benne egy kevés "azért mielőtt lelépek nyugdíjba kiborítom néhányszor a bilit, hogy tényleg felfigyeljen rá valaki a megfelelő polcon" jelleg.
És ha ez kell ahhoz, hogy végre TÉNYLEGESEN nekiálljon a Valaki foglalkozni a helyzet javításával, akkor istenuccse vállalom, h végigszívok mégnéhány ilyen napot...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.24. 11:30:49

@navigare necesse est:

Nem értem, hogy mit akarsz mondani érdemben.

(Azt értem, hogy anyázol, meg gyűlölsz, ezzel sajnos nem tudok mit kezdeni, mert egy senki vagy, úgy érrtem, egy névtelen nick, ha megmondod, ki vagy, akkor erről is beszélhetünk, bár nem ragaszkodom hozzá.)

Szóval nem értem, mit akarsz, senki nem vitatta a hőtágulást.

(És egyébként nem cenzúráztam mostanában semmit, van olyan, hogy nem jelenik meg hozzászólás. És ha érdekel, bármelyik korábban törölt hozzászólásról elmondom, miért húztam ki. Persze nem vitatnám el az anyázódási jogodat sem.)

ti

ruba 2009.07.24. 14:37:38

Nos én tegnap délután jöttem vissza Záhonyból Budapestre. Mivel IC-re nem szálltam volna át egyébként, így hiába késett a kör IC Nyíregyházán 35 percet a végén meg már egy órát, összességében gyorsabban hazajutottam, mint egyébként jutottam volna, és kulturáltabban tudtam utazni, arról nem is beszélve, hogy a fél óra várakozás alatt Nyíregyházán tudtam magamnak némi enni- innivalót venni, így összességében nekem még így is pozitív volt ez az egész.

köki 2009.07.24. 17:17:45

Azoknak akik verték fentebb a tamtamot, hogy csak a MÁV-nál van meleg .... olvassák az indexen el a horvát balesetet! És gondolkozzanak el. Ki járt jobban? A magyar utas aki késett, vagy a horvát aki néhai lett.

azallamenvagyok 2009.07.24. 17:40:25

index.hu/bulvar/2009/07/24/kisiklott_egy_vonat_horvatorszagban/

"A jó minőségű, frissen felújított vonalakon például teljesen indokolatlan." akárcsak a horvátoknál...

navigare necesse est 2009.07.24. 19:36:12

@erminavet: Hát akkor érdemben:
- Édesanyádról egy szót sem írtam, nem is céloztam ilyesmire, minden anyát tisztelek.
- Téged valóban nem tisztellek, de nem gyûlöllek, csak stílusodat.
- Olvasd el néha amit írsz, és rájössz, csak egy korábbi - nekem szóló - megnyilvánulásodat idéztem.
- Ha nem vitattad a hôtágulást, mirôl írtál? Arról, hogy nyugdíjba készül az, aki ezzel a rendelkezéssel megakadályozott egy, a horvátországihoz hasonló tragédiát?

Ha nálunk történik mindez, most mrôl, kirôl fröcsögnél?

És tudod mit? Itt a nevem:
Gárdonyi László

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.24. 20:42:04

Kedves Laci!

(Mennyivel kellemesebb így!)

Furcsán értelmezed a mondatokat. Először úgy csinálsz, mintha minden szót csak a maga konkrét eredeti jelentésében lehetne érteni (mintha pl. az anyázáshoz valakinek az édesanyját kéne feltétlenül emlegetni), utána meg beleértesz mindenfélét a szavaimba, ami nincs ott.

Miért gondolod, hogy az a tényközlés, hogy valaki nyugdíj előtt áll, az feltétlernül egy bírálat, vagy bármi negatívumot jelöl? Nem tettem még ilyen utalást sem. Csupán valami információmorzsát próbál ilyenkor adni az újságíró egy a széles közönség által nem ismert szereplőről. (Mikor pl. azt írták, hogy meghalt az Aquaworldben egy 9 éves kisfiú, vajon reklamáltál a kora és a neme közlése miatt? Nyilván ugyanilyen tragédia, ha egy 10 éves kislány az áldozat, mégis mondanak ennyit.)

Ami az intézkedés helyességét illeti, hát abban ezek szerint nem egyezik a véleményünk. Mondjuk - ne haragudj rám ezért -, a te álláspontodnál sokkal jobban érdekelt Szamos Alfonznak a véleménye. Ma sikerült is beszélnem vele, természetesen meg fogom írni, amint mondott. Nagyon érdekes beszélgetés volt számomra!

Természetesen alapvetően nem ért egyet a kritikámmal (hozzád hasonlóan), de volt, amiben igazat adott nekem, sőt intézkedést is ígért.

Úgyhogy olvasd majd el.

Én továbbra is fenntartom, hogy a MÁV-csoport vezetése ezt az ügyet sem kezelte optimálisan.

ti

Moszkvicsslusszkulllcs 2009.07.24. 23:25:30

Senki nem emléxik már a Bz-leállításra???

Valószínűleg nem volt akkor közvetlen veszély, csak ki akarták próbálni, hogy megvagyunk-e mellékvonalak nélkül.

Szerintem nem ma volt a legmelegebb nap, nem hiszem el, hogy számottevő veszély volna.

Szerintem is, Szamos Alfonz demonstrál, hogy több pénzt kapjanak (ezért esik épp' pénteki napra a kánikula).

navigare necesse est 2009.07.25. 02:20:43

@erminavet:
Kedves Imre!

Mindenek elôtt köszönöm a megszólítást, tényleg kellemesebb így. Egy valami biztosan közös bennünk: szeretjük a vasutat és tenni is próbálunk érte. Továbbá - bármilyen meglepô - abban is egyetértünk, hogy ezt a dolgot (sem) kezelték optimálisan a MÁV csoport illetékesei. De legalább próbálkoztak.
Lehet, hogy együtt többet is elérhetnénk?

GL

Leijon 2009.07.25. 10:51:35

Én Csabára a 20:13as gyorssal úgy jöttem, hogy még 22:40kor nem volt mozdonyunk se...persze se a hangos, se a vizuális tábla csak 90 percet írt ki...
Balatonról a vonatom 70 perc késéssel ért be. Máv.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.07.27. 08:09:07

@köki:

Azoknak, akik megint a vizsgálat végét meg nem várva verték itt a tamtamot, csak hogy nehogy igazam legyen a MÁV kritizálásában (hiszen tökéletesen működik, ugye), azért érdemes a mostani cikket is elolvasni a horvát balesetről:

index.hu/kulfold/2009/07/27/kiserleti_anyaggal_bekent_sin_csuszasa_okozta_a_halalos_horvat_vonatbalesetet/

Az derült ki, hogy még véletlenül sem a hőtágulás okozta a halálos balesetet.

ti

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2009.07.27. 09:35:51

A horvát balesetről szóló cikk kitűnő. Laikusnak is érthető, mérnökszemmel is helytálló. Rég olvastam ilyen jót a Zindexen.

köki 2009.07.30. 10:45:24

@erminavet:
Olyan nagyon nem értetted meg mit szerettem volna mondani ....
Inkább 3 indokolatlan korlátozás, mint EGY súlyos baleset. Szerintem.
A horvát baleset is megelőzhető lett volna, ha komolyan veszik, hogy a "felfelé" haladó vonat már elakadt.
A biztonság és az emberélet nem játék. Csak ezt sokan nem értik meg.

köki 2009.07.31. 08:27:06

@Szárnyati Gézа: Talán nem kellett volna a "perdülésgátlóról" beszélni. Az ugyanis teljesen más mint a kerékcsúszás-védelem. De ezt leszámítva tényleg jó a cikk.
süti beállítások módosítása