Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.08.12. 20:00 erminavet

Mentsük meg az Indóházat!

A válság betett a vasúti magazinnak is.

Az ötödik évfolyamában járó Indóház kötött pályás havilap tulajdonos-főszerkesztője, T. Hámori Ferenc maga jelentette be a magazin augusztusi számának előszavában, hogy bajban vannak. Ráadásul nem először írt itt anyagi gondokról, de most komolyabb a helyzet, az Indóház száz helyett csak nyolcvannégy oldalon jelent meg.

Ami önmagában nem lenne olyan nagy baj. Örök újságírói bónmó, hogy minden szerkesztő által kihúzott szó aranyat ér. Az augusztusi szám nekem feszesebb, sűrűbb, mint a korábbiak, a nagyvasúti rész úgy tűnik, ugyanolyan tartalmas maradt.

Bár a kisvonatos és a villamosos rovatban gyakran olvastam átfogó és érdekes írásokat, ha ezekből kevesebb lesz, nekem hiányérzetem lesz, de az például logikusnak látszik, hogy a virtuális vasúti, vagyis a játékszoftverekről szóló rovat szinte teljesen az Indóház online-ra kerüljön.

Aki viszont látott már sajtóterméket közelről, biztos lehet benne, hogy a terjedelemcsökkenés annak a jele, a magazin léte veszélybe került. A válság hatására kevesebb lett a vevő, és a lapot addig sem elhalmozó hirdetők egy része is elpártolt. Így szól Hámori helyzetértékelése.

Bármennyire hihetetlen nekem, hogy van, aki ezen a havi 595 forinton spórol, a tények ezt mutatják. Egy doboz cigi, napi egy perc mobilozás, egy-két korsó sör, két fagyi árán.

De még mielőtt abba a súlyos hibába esnék, hogy fogyasztókat ítélnék el azért, hogy mire költik saját pénzüket, inkább elmondom, hogy miért tartom fontosnak, hogy az Indóház túlélje a válságot.

Elsősorban persze azért, mert vonatbuzi vagyok. Másodsorban azért, mert az Indóházat jó, bár persze nem hibátlan lapnak tartom, szívesen olvasom, szerintem alapvetően jól sikerült belőni, hogy milyennek kell lenni egy vasúti hobbimagazinnak.

De harmadsorban azért is, mert az Indóház egy olyan történet, amilyet olyan keveset hallunk. Hogy egy ember kitalál egy vállalkozást. Piaci igényt vél fölfedezni a környezetében, megpróbálja minél jobban kiszolgálni ezt az igényt, és ami sokkal nehezebb, ebből fönntartani a vállalkozást.

Nem privatizációnak nevezett lenyúlásából, nem abból, hogy jókor volt jó helyen, nem állami pályázati pénzek megbundázásából, nem visszaforgatott hányadért kapott állami mutyihirdetésekből.

Hogy megmarad-e az Indóház, rajtunk múlik, vasútbarátokon.

Mars megvenni!

És az Extrát is, amely a nálunk megfordult külföldi mozdonyokról és a mieink vendégszerepléséről szól.

Erről olvashatunk az augusztusi számban

Tízéves az Index vasútfóruma (Na ezt mondjuk majdnem sikerült úgy megírnia a kedves Joó Ferinek, hogy nem írja le az Index nevét!), Halálos baleset Polgárdiban, Balatonszemes vasútállomása, Kirándulás Záhonyban, Jól jön a válság Európa vasútjainak?, A szlovák Gorilla, Vonatozás Iránban, Törökországban, Kerti vasút, Kaukázusi metrók, Digitális vezérlők, Lószállító modellvagonok, Középrigóc modulterepasztalon, Régi vagonból újat, Szili-modell, Vonatrablás a vadnyugaton, A Derű mozdonymodell, Gáspár Ernő hídépítő mérnök.

 

51 komment

Címkék: újság vasút városi közlekedés


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr241305803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Toymao 2009.08.12. 21:32:55

én mindig megveszem, engem is ez a rossz érzés kapott el, amikor olvastam a legutóbbi beköszöntőt, nagyon sajnálnám, ha megszűnne, jelenleg ez az egyetlen papír újság, amit még megveszek

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.08.12. 21:33:41

Ki kéne rakni az Index címlapra, hogy többen rátaláljanak a posztra!

cbc 2009.08.12. 21:36:58

Én viszont azt hiszem erre a napra vártam. Kevés újságíró van a szakmában, aki annyira paraszt stílusban levelezett az olvasókkal, mint az említett úr. Soha ne is halljunk róla többet, meg az újságjáról se.

cbc 2009.08.12. 21:38:38

(aki nem hiszi, olvassa el a megfelelő index fórum több évvel ezelőtti gazdag anyagát)

Strici · http://birkanep.blog.hu 2009.08.12. 21:47:04

Szeretem az Indóházat, de már régóta az újságárusnál olvasom el. Mert minden fillér számít. :-((((

VakondM 2009.08.12. 21:49:53

Lassan hónapok óta nem veszem meg. Ezzel nem vagyok egyedül, és sokan nem a válság miatt döntöttünk amellett, hogy inkább a polcon hagyjuk ezt a sajtóterméket....

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.08.12. 21:49:54

@Strici: Neked mi a foglalkozásod? Ha nem titok.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.08.12. 21:53:06

@cbc:

Hazudsz, kutya! THF stílusa sohesem érte el azt a szintet, amit te röpke két kommenttel, te gyáva féreg.

De még ha igazad is lenne, komolyan úgy gondolod, hogy egy egyébként értékes lap pusztuljon, mert rossz a főszerkesztő stílusa?

P.S.: Szerintem hiba a Kötött pályát olvasnod, látod, milyen a stílusom!

ti

VakondM 2009.08.12. 21:56:06

@erminavet: A stílus szubjektív.
Viszont a mostani folyamatot előre lehetett látni, csak a válság erősített.

T. bátya 2009.08.12. 21:56:52

Bár én korábban sem vettem meg minden számot, de egy jó féléve meg egyáltalán nem. Főleg anyagiak miatt. Komoly a helyzet. Ennyire. Sajnos.

housemd 2009.08.12. 21:59:17

nem vagyok igazán vasútbuzi, nem járok különleges pályaszámú kocsikat fényképezni, évek óta autóval járok és nem török ki meghatott könnyekben egy NOHAB láttán - de az Indóházat már vagy egy éve mindig megveszem, mert érdekes, jól szerkesztett és van mondanivalója a magamfajta "művelt" laikusnak is. még akkor is néha a szerzők lelkesedése felülmúlja stiláris képességeiket. többet nem tudok tenni, de szurkolok, hogy túléljék.

Forest (törölt) 2009.08.12. 22:03:17

Egy erőteljesen vasútmániás barátom dolgozott az indóháznak. Nagy elánnal vetette bele magát mind informatikai, mind vonatbuzulás terén. Hogy mi történt pontosan, nem tudom, de belső ellentétek miatt talán 1 év után otthagyta és elkezdett írni egy blogot. A blog kinőtte magát egy önálló és igen aktív portállá, a címe: www.vonatmagazin.hu/
Amikor jelezte hogy eljön az indóháztól nem igazán értettem miért engedték el, hiszen él-hal a vasútért, szívét lelkét beleadta a munkába.
Gondolom megint volt egy vihar a biliben valami semmiség miatt.
Most meg bajban van az Indóház.
A fanatikus vonatbarátokat nem kellett volna elengedni...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.08.12. 22:13:49

@Forest:

Hát igen, a személyes sértődések, féltékenységek mindig felütik a fejüket az ilyen történetekben. A pártoktól a tangótáncosokig és a kutyatenyénytőkig.

Én is ismerek többeket, akik szakítottak az Indoházzal. És sajnos csak kevesen váltak el békésen. És anélkül, hogy állást foglalnék, kinek volt igaza (ilyenkor áltaban mindkét fél hibás, persze nem egyforma mértékben), abban is biztos vagyok, hogy az itt és máshol megjelenő ellendrukkerek egy része is ilyen sértett volt közreműködő.

ti

segabor 2009.08.12. 22:20:45

Sajnálnám, ha megszűnne. Alkalmanként megveszem és fiammal együtt átlapozzuk. A kedvencem a Székely gyorsról szóló lapszám, ill. a speciális könyv kiadvány. Mindkettő megvan.

Az újság színvonalas, feléled a gyermekkori vasútszeretet bennem újra, mikor olvasgatom :) Szurkolok nekik és meg fogom venni a köv. számot.

jack o'neill 2009.08.12. 22:28:13

Én személy szerint remélem az újság ha nehezen is, de talpon tud maradni. Mióta van, mindig megveszem. Nagyon szerettem az OFF: Aero magazint, de pénz az pénz, és inkább ezt választottam. Max alap-közlekedésbarátnak tartom magam, nem vagyok annyira hozzáértő, mint pl. az index fórumos emberek. Ha mondanak egy pályaszámot, rendszámot, nem tudom melyik M62-es, vagy Ik256-os. De, érdekel a téma és rengeteg információ, érdekesség van az újságban, amit nélküle rengeteg oldal, fórum, blog (hazai s külföldi) átnyálazása után tudnék csak, erre meló/suli/magánélet mellett idő alig lehetne.

charlie 2009.08.12. 22:33:47

Magát a lapot szeretem, szoktam venni is.

Azonban mikor indították a weboldalt, írtam egy szép levelet (nem sértőt, emg ilyeneket), hogy mit kéne megcsinalni, javítani (mivel ilyesmivel foglalkozom, van egy kis rálátásom), hogy jobb legyen, stb. Erre visszaírta (jó, persze nem így ,szebben), hogy neki így tetszik (mondja ezt, aki OE6-ot és IE6-ot használ ugye) és nem érdekli, hogy mik a trendek, a piac igénye, a web folyása... Én nem vitatkoztam vele, ha neki az jó...

¿Qué tapas hay? 2009.08.12. 22:34:39

Az kétségtelen, hogy a lap indulását követő egy-másfél év szerkesztőségi csihipuhijai, illetve az indexes Indóház fórum sajátos közönségkapcsolata nem volt hasznára a lapnak, de ez csak egy apróság.

A baj ott van, hogy a lap olvasóközönsége reklámszempontból nem tekintehtő egységes célcsoportnak, illetve legfeljebb csak olyan rétegtermékek tekintetében. Célzatlan reklámokhoz meg kicsi a példányszám.

jack o'neill 2009.08.12. 22:36:57

Mondjuk a csökkenő példányszám miatti bevétel kiesést, ha tudnák, biztos kompenzálnák pl. reklámmal. De az Indóházban ez alig van. Mondjuk ez egy részt nem baj. Ez nem 3 betűs puncimagazin, amiben több a reklám, mint a lényeg. Másrészt sajna a reklámozók előbb választják a bulvármagazinokat, vagy a atom sötét napisajtót......
Emellett ott van még az is, hogy pont a válság miatt olyan újságokban csökken a reklám bevétel mint a Times, vagy a Herald. Maga a főszerk. írta az előszóba, hogy egy hirdetni szándékozó nem adta le (vagy tudta leadni?) a hirdetést.

tomi888 2009.08.12. 23:14:34

Én akkor szoktam megvenni néha, amikor utazom haza vonattal és tetszett mindig az újság.
Mostanában nem vettem, de főleg azért mert nem nagyon voltam itthon. Na majd a héten megveszem!

tig 2009.08.13. 00:05:24

Én apámnak szoktam megvenni, aki vasutas volt, és a vasutasnyugdijból 600 forintos lapokat nem szokás olvasni... de én is mindig átnéztem, és sajnálnám, ha megszűnne. Az is eszembe jutott, hogyha abból a rengeteg pénzből, amit a MÁV a MIXmagazin című színes-szagos förmedvényre költ, amit ingyen kapnak az IC-utasok, szóval ha abból a sok pénzből inkább az Indóházat támogatnák és adnák az IC-utasoknak... persze ilyesmi csak józan eszű vasutasgyereknek jut eszébe... reklámpiacon edzett közgazdásznak már nemigen...

tompysoft 2009.08.13. 02:12:38

Az összes száma megvan, és amíg tehetem, meg is lesz.

Nem csak azért, mert én is vasútbuzi vagyok, hanem mert hiánypótló, és majd milyen jó lesz mutogatni 15-20 év múlva a gyerekeimnek, hogy nézd, ezt a fotót apuci csinálta... :)

THF-nek, mint mindenkinek, vannak hibái. Ennek ellenére nézzétek meg: több, mint 5 éve létezik az újság, a kezdetektől fogva VÁLTOZATLAN ÁRON!!!

Válság van, előfordul. Rétegújság, naná, hogy fogynak az olvasók, ezáltal fogynak a hirdetők, ami miatt kevesebb a pénz, aztán valamit visza kell fogni az újságon. Emiatt aztán megint kevesebb lesz a vásárló, és kezdődik elölről... :(

tig: láttam már Indóházat IC-n. :)

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.08.13. 02:48:33

@tompysoft:

Nos, az Indóház - ha jól tudom - úgy kerül az IC-re, ha a főszerkesztő visz az eladatlan példányokból, természetesen ingyen.

A MIX nevű hányadékot viszont sok, nagyon sok pénzért veszik meg a MÁV és más állami szervezetek, nagyon egyoldalúan a kiadványnak előnyös feltételekkel, olyan sok pénzért, ami már nem is lehet egyszerűen egy "lökünk egy kis pénzt az MSZP-hez kötődő havarunknak" típusú ügylet.

Jut eszembe, rendezték már nálunk a pártfinanszírozást?

ti

eppittvagyok 2009.08.13. 06:57:58

eddig vettem, ezután is fogom

Shitting Bull 2009.08.13. 07:42:00

@erminavet: ha ez valóban te vagy, nem csak egy "poénból" magadra húzott szerep... khm... Emléxem egy régi erminavetre, aki azzal jött, hogy hogy tud valaki akkora tahó lenni, mint én... :DDDDD

Egyébként meg olvasgatva az itt folyó társalgást: ha egy munkahelyen a főnök éveken át ugyanaz, míg a kollégák folyamatosan cserélődnek, az sokat elmond a vezető(k)ről.

Grigorij 2009.08.13. 07:57:28

A véleményemet úgy írom, hogy 1989-et követően létrehoztam és/vagy első vagy második beosztásban működtettem 8 db magazint.
Ebből következően az Indóház problémája látható volt, kiszámítható és elkerülhetetlen!
Állítom ezt úgy, hogy fogalmam sincs a főszerkesztő és az olvasók egy csoportjának régi konfliktusáról...

Nekem az utolsó két szám kivételével minden normál és különszám megvan, az urolsó kettőt kizárólag azért nem vettem meg, mert még/már nem kaptam.

1. terjesztés.
A magazin terjesztése borzalmas! A kezdetekben még elfogadható volt, hogy kevés darab került a standokra és kiszámíthatatlan időpontokban!
Ehhez jön még az is, hogy csak újságosoknál kapható.
Én például nem járon minden nap ujságos stand felé, ugyanakkor azokban a üzletekben, ahol vásárolok nem kapható!
Mondjuk a három általam vett magazinból csak az Aero, míg az Indóház és az Aranysas nem.
De pont tegnap jártam a városban, gyorsan vettem az Aero-ból, de Indóház nem volt...
Szóval a hibás terjesztés az egyik halála egy lapnak!!!!
Annyi helyen és annyi ideig kell a standokon kint hagyni az aktuális kiadást, amig a következő meg nem jelenik! És mindenhoz elérhetővé kell tenni!
Ahhoz, hogy az olvasó minden hónapban egy SZŰK időintervallumban hajlandó legyen a lapot VADÁSZNI, ahhoz sokkal tartalmasabbnak kell lenni!

2. a "postai" terjesztés hazánkban nem szeretett dolog, főleg a magazinok esetében.
Ellopják, összegyűrik stb.
Erre bazírozni oktondiság

3. tartalom kérdése.
Az Indóház túl széles körnek szól!!!
Számoljátok csak össze, hogy hány rovat van! Ezek fele összeférhetetlen a másikakkal.
Én a fiammal a műszaki dolgokra lennénk kíváncsiak, de nem modellezünk, így tehát a lap 30-40% felesleges!
A műszaki cikkekhez odafér a városi közlekedés MŰSZAKI cikkei és esetleg a történelmi anyagok!
De nem érdekelnek egyes városok bemutatása...
Gondolom, aki modellezik, azt meg más rész nem.
Szóval amíg a negyedéves Extrákat teljesen kiolvasom, a havilapnak alig a felét...

4. stílus
Műszaki jellegű magazik - a szerzők elfeledkeznek erről!
Az Indóház nem turisztikai lap és nem egy történelmi kiadás kivonata!
A repüléssel ellentétben a vasúti műszaki dolgokat sokkal kevesebb ember érdekli!
Mégis alig találni olyan műszaki írást, ami valóban elmagyarázna dolgokat!
Én a magazin élete során egyedül a Kandó különszámban találtam olyan műszaki magyarázatokat, amiket várnék!!!
A cikkek hemzsegnek a szakszavaktól - de miért hiszik, hogy a laikus tudja miről van szó!? Kislexikon, műszaki magyarázat box?
Szerintem ez azért van, mert a szerzők nem szakemberek, hanem csak műkedvelők!
Ilyenkor szakértőt kérdezek meg stb.

Szóval sajnálnám, ha vége lenne, de a lap eddigi élete igazolja, hogy vasútbarát amatőrök - egyébként szép és ízléses - hobbimunkája...

az igazi MPL melegebb éghajtra költözött. lö pá! ( 2009.08.13. 08:04:57

édesapámnak, aki régi vasutas, túl a 70-en a kedvenc újságja, testvérem fizet elő minden évben neki.

fájna a szíve, ha már ez sem lenne.

egyrészt nosztalgia, másrészt követi az eseményeket. 40 év szolgálat után nehéz elszakadni...

záporjózsi 2009.08.13. 08:06:45

Az Indóház egy jó kiállású magazin. Vettem belőle max. 2-t még a legelején. Ez ennyiért nekem sosem érte meg. Ami fontos azt úgyis megtudom, ami nem, arra miért költsek. Ennek ellenére sokaknak ez "A" vasúti lap. Független vasúti magazin. Sajnálnám ha nem lenne (mert ez sokkal jobb, mintha semmi nem lenne), de tuti nem teszek se érte se keresztbe.

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.08.13. 08:07:23

Én nem magamnak veszem. Magamnak nem venném. Egyébként pl. amikor előfizető voltam egy évig és lejárt az előfizetésem, akkor semmi infót nem kaptam.

Legalább annyit , hogy :"Te bunkó, jövő hónapban már nem kapod az újságot", vagy valami, de semmi. 2 hónap után jöttem rá, hogy nem jött, akinek meg veszem, annak kellett minden szám. Rohangálhattam utána.

Ilyen üzletpolitikával nem csodálom, hogy szar helyzetben van. Pedig még konkurenciája sincs, mint pl. az Aero magazinnak, ahol mégis megy a szekér, mert odafigyelnek az olvasókra és az előfizetőkre.

Szóval, aki meg akarja menteni a lapot, az ne mobilozzon napi 1 percet 595-ért (nem tudom ez az összeg hogyan jött ki a bejegyzés szerzőjének), hanem vegyen magának még egy újságot.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.08.13. 09:31:37

A válság azért sokakat utolér.

Infós 2009.08.13. 09:41:45

Erminavet:
"Nos, az Indóház - ha jól tudom - úgy kerül az IC-re, ha a főszerkesztő visz az eladatlan példányokból, természetesen ingyen."
Pontosítás: nem a főszerkesztő. Illetve őt még nem láttam.

"A MIX nevű hányadékot viszont sok, nagyon sok pénzért veszik meg a MÁV és más állami szervezetek, (...)"
Konkrétan a Start biznisze. Hogy mennyiért (ha egyáltalán fizet érte forintban), fogalmam sincs.

Grigorij:
"Kislexikon, műszaki magyarázat box?"
Én már írtam bele ilyet, mert kértek. :))
(Azóta nem kérnek, nem írok... :P)

ArmandoBertolucci:
"amikor előfizető voltam egy évig és lejárt az előfizetésem, akkor semmi infót nem kaptam."
Én így jártam a Vezetékek világával jópár éve; nem egyedüli jelenség, sajnos.

1116001 2009.08.13. 10:14:59

Figyelem!
Fizetett politika hirdetést olvasatak:)


Viccet félre téve, nekem is megvan az eddigi összes szám. De csak azért mert nincs más alternatíva!!
Nekem is az a bajom, hogy túl sok a témakör. Mivel alapvetően a vasúti magazin és a vasút iránt érdeklődők vannak megcélozva, nyugodtan ki lehetne hagyni a városi részeket.
És mondjuk ezzel nem lesszek népszerű, de nem kéne minden számban minimum 10oldalt szentelni a Nohabnak. És máris lenne hely.
Aztán a színvonal. Itt főleg a képkivágásokra, elrendezésekre gondolok. Elég kimenni Bécsbe és megnézni egy osztrák újságot. Ég és föld a különbség!
Több cikk is szólhatna az aktualitásokkal.
THF és társai valamiért nagyon nehezen viselik a kritikát.
Elkényelemsedtek. A célközönség most már a csecsemők. Mint láthattuk a sok beküldött fotóból az újság végén.
valamint nagyon sok rendezvényről úgy írtak, promóltáltak, kisajátítottak, mintha csak ők lennének a világon. Gondolok itt a legutóbbi vonalbezárások utolsó vonatbúcsúztaóira.
A terjesztés is kritikán aluli. Az előfizetők napokkal, hetekkel később kapja kézhez, mintha boltan vásárolná. (nem egy előfizetett újságot a bolti megjelenés elött egy héttel már kézhez kaptam!!)
Egyedül azért sajnálnám, ha megszűnne, mert nincs más vasúti magazin a piacon.

2009.08.13. 13:06:35

A piac fogja eldönteni, hogy megmarad-e vagy sem, nem mi, akik blogolunk vagy fórumozunk.
Én is megvettem a számokat, írtam is bele, fotó is jelent meg. Mindezt úgy, hogy a másik, immár tizedik évfolyamában járó lapnak folyamatosan dolgozom. (Nincs más vasúti magazin a piacon? Tizedik évfolyamában jár a Vasút&modell, negyedévente megjelenő.)
A válság ezt hozza: kaját cigit és piát mindenki vesz, inkább az újságról, könyvről mondanak le. (Nem láttam statisztikát, de biztos vagyok benne, hogy a nagy könyvterjesztők, könyváruházak forgalma is megcsappant!)
Terjesztés: ebben egyetlen tényező játszik szerepet: a pénz. Aki hallott már a polcpénzről, annak nem kell ecsetelni. De pontosan tudom, hogy mennyibe kerül, hogy az adott újság adott száma a standon aznap kikerüljön és jó helyen legyen...sokban. 595 forintba ez nem fér bele szerintem.
Kicsit más téma. Miközben én még veszem Indóházat, veszek sok külföldi magazint is. Hirdetők között a modellgyártókat találjuk meg, valamint a modell és hobby boltokat. Apróhirdetés szintén pénzért. A legnagyobb hirdetők viszont saját maguk, a különszámokat, tematikus számokat, naptárakat, képeslapokat és DVD-ket hirdetik több oldalon keresztül. Nem egy lábon állnak. Az Extra kevés, van még betöltetlen űr a piacon, ahová el lehet adni termékeket. Bízom én is a túlélésükben, sok mindent láthattam már az elmúlt években, talán ezt is láthatjuk még.

1116001 2009.08.13. 13:45:18

@Matiz:
Vasút&modell inkább modellező magazin, amiben van egy két nagyvasúti cikk. Az ára a terjedelméhez képest túl sok. Még úgyis hogy negyedévente jelenik meg.

indóház 2009.08.13. 14:26:26

szervusztok,

meglepetés erminavet felhívása, köszönöm, miként a higgadt, előítélektől mentes, együttérző, vagy legalábbis semleges kommentekért is hálás vagyok. a pletykákból építkező, vagy csak szimpán spekulatív elemeket tartalmazó hozzászólásokról annyit, természetesen nem kell az indóházat, és annak főszerkesztőjét szeretni, ám azért annyival tartozunk a köznek, hogy a kötöttpályán is elhangozzék, mi is az ábra az indóház előéletével. folyt. köv.

2009.08.13. 14:27:46

@1116001: nem vitaképpen: a "legrosszabb" esetben is 50-50% az arány, az utóbbi számoknál a nagyvasút felé billent inkább a mérleg. De a VM megemlítését amiatt tettem, mert sokan úgy írnak az IH-nál felmerült problémákról, mintha az első és egyetlen ilyen lenne, közben nem.
Az előzményekről, mi több elődökről meg aztán egyenesen szót sem ejtenek - sehol. Na de a témára visszatérve: szerintem az IHO az egyik leggyakrabban frissülő oldallá nőtte ki magát a közelmúltban, nagyon rágyúrtak erre. Frissítések, beszámolók, hírek, programok. A képernyőre is visszatér a Kupé hamarosan. Én nem aggódnék tehát. "Akinek a halálhírét keltik..." - ugye.

indóház 2009.08.13. 14:29:10

@housemd:
"néha a szerzők lelkesedése felülmúlja stiláris képességeiket"

ez így igaz, de szvsz akadnak a magyar nyelv méhében bravúros leleménnyel megfogant dolgozatok is! :)

indóház 2009.08.13. 14:31:42

@Forest: köszönöm mértéktartó fogalmazásodat, holott "barátod" volt a távozó, és így akár elfogult is lehetnél. azt azért megjegyezném, hogy az indóház minden közeli és távoli munkatársa továbbra is megveszekedett vasútbarát

indóház 2009.08.13. 14:39:12

@charlie: charlie, tedd a szíved a kezedre, nem úgy indítottál, hogy élből ledilettánsoztad a weblap készítőit? hozzájuk irányítottalak, szkanderozzátok le az ügyet. és azt se várd el, hogy az új iho többhónapos vajúdást követő megszületését úgy ünnepeljük, hogy a bizony egyszem, és karcos hangvételű megjegyzésedre haptákba vágjuk magunkat, és legott egy új portál fejlesztésébe fogunk... egyébként portálügyben valóban tovább kell lépnünk, és ha nem veszett volna el az e-mailed (amikor a beérkezett levelek száma meghaladja a hétezret, az outlookom makacsul mindet törli, ez így megy kéthavonta), időközben már megkerestelek volna, hogy kikérjem a tanácsodat. lehet-e még? thf kukac indohaz pont hu. köszönöm

indóház 2009.08.13. 14:43:51

@jack o'neill: oh, times, oh... :) egyébként a magazinpiacon relatíve az indóház könyvelhette el a legkisebb visszaesést: az eladások apadása sok periodika esetében elérte a harminc százalékot, nálunk ez tizenöt-tizenyolc körül mozgott

charlie 2009.08.13. 14:50:46

@indóház: rá kell bökni a nevemre, aztán kapcsolat.

OE-t meg nem szabad használni.

Mennyit költöttetek a portálra? 2-300 ezret? Minek sajátot írni? Nem vagyokt Ti egy Index, vagy hasonló ahol ilyet kell. Kell egy GPL-es CMS-t fogni (WordPress, Drupal, vagy amit akartok) és azt testre szabatni egy hozzáértővel.

indóház 2009.08.13. 14:53:51

@Shitting Bull: márpedig a főnök marad, mert ő a tulajdonos. és bölcs is maradtál volna, ha számolsz. öt év alatt három munkatárstól váltam meg. mindhárom annak előtte, és azóta is úton-útfélen kormol, valótlanságokat állít, naív vasútbaráti elméket homályosít el. ketten pedig maguktól léptek ki. szóval: öt év alatt három palitól váltam meg, az utolsótól két és fél esztendeje. akik meg érkeztek, nagyságrendekkel jobb együttműködők, és éppen ez válik az indóház hasznára.

indóház 2009.08.13. 15:37:23

@Grigorij: ajjaj...

1. terjesztés. az indóház legalább annyi árushelyen kapható, mint az aranysas, illetve az aeromagazin. méghozzá azon egyszerű oknál fogva, hogy ugyanaz a cég koordinálja a három magazin területi leosztását, terjesztését. ezen túlmenűen többtucatnyi helyre juttatjuk el magánúton, illetve alternatív terjesztők segítségével az indóházat - többre, mint nagyrabecsült aranysasos és aeromagazinos kollégáim.

a következő megjegyzésed meg, khmm, hogyan is mondjam, szóval tájékozatlanságról árulkodik:

"Annyi helyen és annyi ideig kell a standokon kint hagyni az aktuális kiadást, amig a következő meg nem jelenik"

a lapker a havilapokat harmincadikán automatikusan leszedi. kivétel nélkül. nincs kecmec, de ha mégis kéred, maradjon a lapod, akkor az a különböző extra tételek (a maradáson minimum újabb egy hónapot kell érteni) miatt többe van, mint amennyi a bevételed. láttál már heti leosztásban fogyásjelentést? az utolsó héten az összes eladásoknak már csak mindössze néhány százaléka képződik a havilapoknál. és aki lemarad az indóházról, számos helyen vásárolhatja meg utólag...
a kinthagyás ellen szól az is, hogy akkor + egy hónappal később számolnak el veled. hogy értsd a lényeget, az augusztusi eladásokat a lapker csak október elején utalja út a kiadóknak. ha az augusztusit szeptemberben sem szedetném le, akkor csupán novemberben látok lét. agyrém, hadd gazdálkodjak inkább magam a pénzemmel.

elméletileg lenne még egy tartalék, mégpedig a minél korábbi (lehetőleg elseje körüli) megjelenés, de ha erre különböző okok miatt nincs mód, akkor csak negyedike, ötödike körül vagyunk kint a piacon. sajnos

2. posta terjesztés. elárulnád, milyen más (reális - megfizethető, pontos) megoldásról tudsz?

3. tartalom kérdése. a megállapításaidhoz nincs mit hozzáfűznöm... hiszen minden felnőtt tudja, kinek a pap, kinek a papné.

4. stílus "A repüléssel ellentétben a vasúti műszaki dolgokat sokkal kevesebb ember érdekli!
Mégis alig találni olyan műszaki írást, ami valóban elmagyarázna dolgokat"

szavait értelmét nem nagyon tudom kibogozni, de annyit azért megjegyeznék, az indóház rendszeresen közöl "kislexikont", ahol igyekszünk rávilágítani bizonyos szakkifejezések lényegére.

végül a "vasútbarát amatőrők" kitételről szólva, kétségtelen, hogy van közöttünk tanár, egyetemista, vállalati középvezető, mások viszont ab start is ezer szállal kötődnek a vasúthoz. maguk is ott dolgoznak, vagy a végzettségük okán ez a "státuszuk". egyébként is, szerzőink között üdvözölhettük már a vasúti vérvonal legmegsüvegeltebb alakjait, és halkan jegyzem meg, körükben az indóház elismertsége sokkal veretesebb, mint a partvonalon kívűlről bekiabálók klikkjében

charlie 2009.08.13. 15:45:59

normális, nagyobb vállalatnál a tulajdonos és a cégvezetés nem ugyanaz...

indóház 2009.08.13. 15:49:12

@ArmandoBertolucci: uraságod sajátosan érdes stílusának csapdájába esik. ha van egy perce, kegyedet is megvilágosítanám. egyrészt nem igaz, hogy nem küldünk (küldtünk) értesítést a lejárt előfizetésekről. amikor volt back office, működött a dolog, és ment a villanyposta. igaz, ezek a levelek nem úgy kezdődtek, mint ahogy bertoluccsiságod fogalmazott volna (vesd össze: "te bunkó..."), hanem a következőképpen: tisztelt előfizetőnk! a back office néhány hónapja működik folyamatosan, május óta van főfoglalkozású irodavezetőnk, igaz, ő is csak mailt küld, papírlevelet (a költség- és időtényező miatt) nem.

az aero magazin helyzetét pedig az ön helyében nem boncolgatnám íly hevenyészve. vagy nem pontosak az információi, vagy pedig torzítja azokat. de sajnálom, mivel nem hatalmaztak fel rá, tőlem sem tudja meg az igazat...

indóház 2009.08.13. 16:14:05

@Matiz: az indóház kiadó nincs válságban... :) kétségtelen, magának az indóháznak komoly nehézségeink vannak, és a recesszió közepette mi is megpróbáljuk (számtalan más céghez, sőt, multihoz hasonlóan) visszafogni a kiadásával járó költségeket, például a nyomdaszámla csökkentésével. de szerintem néhány hónapon belül visszaállunk 96 oldalra... ha nincs recesszió, rendületlenül növekedne a példányszám - a változatlan tartalom dacára négy évig folyamatos volt a gyarapodás, és nem tartom kizártnak, hogy az év végére ismét elérjük, vagy legalábbis megközelítjük a tavalyi szintet, a mostani eladások ugyanis bíztatóak. és közben nyomjuk az ihót, a székely gyorsot, a könyvkiadást, a kupét. mert ez mind az indóház. üdv a vasút és modellnek! :)

indóház 2009.08.13. 16:19:16

@charlie: és honnan tudod, hogy nem akarunk lenni egy index? :) egyébként tényleg nem akarunk "egy index" lenni, hiszen a maga műfajában megkerülhetetlen közlekedési portált szeretnénk kialakítani, amihez azért szvsz több szükségeltetik holmi GPL/CMS megfogás után testreszabatásánál.

indóház 2009.08.13. 16:22:59

@indóház: helyesen: megfogás utáni testreszabatásánál

charlie 2009.08.13. 16:50:46

@indóház: Te, mint informatikához laikus honnét veszed, hogy nem lenne jó? Érdekes a CNN-nek, New York Timesnak, stb. jó. De hát ők kis pici megyei lapok ugye...

charlie 2009.08.13. 16:52:31

(mellesleg ha nem tudsz irtó sok fejlesztőt ráállítani egy saját CMS megírásával soha nem leszel ott mintha felhasználsz egyet.)

VakondM 2009.08.13. 19:46:47

Biztos kezdett kevés lenni a Nohab fotó! :)
süti beállítások módosítása