Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.12.22. 18:00 erminavet

Az ideális karácsonyi ajándék vasútmániásoknak

Mit csináljon az ember, ha vasútbarát, van egy ilyen témában működő, szinte egyszemélyes lap- és könyvkiadója, és tudatosul benne, hogy létezik egy csomó érdekes fotó a magyar vasút történetéből?

Hát kiadja a képeket (a képekből készült válogatást) egy hatalmas albumban. Így tett T. Hámori Ferenc és az Indóház is. A Volt egyszer egy vasút… igazán reprezentatív, elegáns, háromszáz oldalas könyv lett, és tulajdonképpen alig vállal többet, mint a fent leírt koncepció megvalósítását.

 

Azaz a kötet szerkesztői – Hámorin kívül az író Frisnyák Zsuzsa közlekedéstörténész valamint az Indóháznak eddig is dolgozó, a vasúti képarchívumok területén nagyhatalomnak számító Máthé ZoltánNagy Tamás-páros – nem találtak ki valamiféle tematikát. A képeket lazán fejezetekbe és alfejezetekbe sorolták, és valamiféle időrendbeli ív is végigkíséri az albumot, de ez nem szoros.

Érdekes monokróm képek jönnek egymás után fehér, fekete vagy drapp háttér előtt érdekes szövegekkel kiegészítve. A szövegek hol szűk képaláírások, elmondják, mit látunk, hol bővebben kifejtik a képen ábrázolt témát, hol egészen elkalandoznak, hol eleve teljesen másról szólnak. De mindenképp érdekesek. És ezt tessék úgy érteni, hogy egy vonatbuzinak is azok.

A nagyon laza koncepció talán egyetlen sarkalatos kitétele, hogy a közismert tények (az elsőnek tévedett Pest-Vác vasút, Baross Gábor és a brassói ténsasszony kalapja) kimaradnak, viszont ezeken túl tényleg rengeteg szórakoztató információ olvasható a magyar vasúthoz kapcsolódó gépészeti, építési, politikai, társadalmi, forgalmi témákban. Többségük egy vagy néhány SMS-nyi terjedelemben.

Nem tudom, jobban tetszene-e a könyv, ha valamilyen szorosabb tematikai rendet követne. De azt tudom, hogy így tetszik, szórakoztat, bővíti ismereteimet. Talán becsületesebb is ez a „nézd milyen érdekes képet találtam” koncepció, mintha valamilyen tudományos szöveget húztak volna a képek közé. És talán korunknak is jobban megfelel.

A szép kiállítású album a Librinél és a Lant hálózatában kapható, listaára 8950 forint, a kiadónál is megrendelhető kedvezményesen.

12 komment

Címkék: fotó könyv újság vasút peage


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr41616227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

morbiczer 2009.12.22. 19:57:32

Kicsit későn szólsz. :)

bloggerman77 2009.12.22. 20:10:13

"az elsőnek tévedett Pest-Vác vasút"

***

Mitől "tévedett"?

A Pozsony-Nagyszombat lóvasút valóban megelőzte, de az "igazi", tehát a gőzvontatású vasutak közül az első a Pest-Vác volt.

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2009.12.22. 20:24:20

Egy ilyen nekem is bejönne érdeklődéstől függetlenül...

Az Építész 2009.12.22. 20:35:45

Énis megvettem :):) Bár mivel karácsonyra vettem, majd a fa alatt olvasom először. De én megtoldottam a következővel is:
Dr. Kubinszky Mihály - Ez a vonat elment [Adatok és képek a régi magyar vasúti mellékvonalak történetéhez] Szintén színvonalas, képes könyv, 400 oldalon keresztül.

ITF WEST 2009.12.22. 22:07:06

Ez a könyv tényleg jó.
De!
Emlékszem, két éve, amikor a hófrász volt, pörgött a blog ezerrel, a szerző kiosztott mindenkit, akit ért.
Most meg, amikor a sokkal durvább "hóhelyzet" van, egy kukk sincs róla, ellenben a talpnyalással súlyosbított könyvreklámozás megy ezerrel.
Elkurvultál, erminavet, na. Kár, mert jó volt ez a blog valaha.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.12.22. 22:07:28

@morbiczer:

Kicsit későn lett kész a könyv. :-)

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.12.22. 22:29:06

@ITF WEST: Gratulálok, igazi magyar vagy!

A könyv jó, de ha ajánlom, akkor kurva vagyok.

Szerinted kinek a talpát nyalom? Szerinted az Indóház kiadó ugyanaz, mint a MÁV?

Van olyan, hogy az embernek nincs kedve dolgozni, van, hogy nincs ideje. Én pl. ezen a héten ügyeletes vagyok, ha nem haragszol első a munkám. Másrészt elég depressziós vagyok mostanában, nincs kedvem mindig írni, szakított velem a barátnőm fél éve, nehezen heverem ki, ha már ilyen kedvesen érdeklődsz.

Egyébként is méretes ökörség egy bloggeren számonkérni, hogy mit nem ír meg.

Ne félj, azért lenne kedvem kiosztani sokmindenkit, pl. a te munkahelyedet is, ha jól gondolom, hogy ki vagy.

Szóval, menj a picsába!

ti

grgrgr 2009.12.22. 22:37:03

Én csak továbbítom egy nyugdijas vasutas véleményét: nem lehetne valami szűkített verziót, de olcsóbban kiadni?
azt azért elintéztem, hogy ő megkapja ajándékba...
de tényleg drága a könyv, meg a Kubinszky-féle is. Bár minden könyv drága, de régen divatban volt a kétféle verzió - "vászonba" és "bőrbe" kötve.
Nagyjából képben vagyok a könyvkiadás furcsaságait illetően, de a könyv ára valóban kizárja az öreg vasutasok jó részét a vevők köréből.
Csak azt ne írjátok válasznak, hogy egy returjegy Zalaegerszegig majdnem ennyibe kerül... mert tényleg...

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2009.12.22. 22:44:46

@grgrgr:

Én nem vagyok a könyviparban, de amennyire tudom, nálunk sose volt olyan elterjedt a kétféle kiadás, mint mondjuk az USA-ban. Ez egy pici piac, nem éri meg továbbosztani. Meg egy szép albumból nehéz is lenne elképzelni egy kevésbé igényes, puhakötéses verziót, egy regénnyel ezt könnyebb megcsinálni. A nyugdíjas bácsik meg megnéhetik a könyvtárban, remélem, azok vesznek belőle.

ti

Higany 2009.12.23. 17:31:57

Láttam pár napja a könyvesboltban.
Eltűnődtem a címen, már várom folytatást, a "A Volt egyszer egy ipar", "A Volt egyszer egy mezőgazdaság", "A Volt egyszer egy Magyarország" c. köteteket...

ubk 2009.12.25. 02:31:08

Hehe, ezt kaptam tegnap, karácsonyra páromtól! Nagyon igényes kis album, mindenkinek ajánlon!
Kellemes ünnepeket és vonatozásban gazdag új évet mindenkinek! ;-)

ITF WEST 2009.12.26. 12:29:14

@erminavet:
Én itt vendég vagyok, (ahogy egy étteremben is). Nem igazán érdekelnek a magánéleti problémáid, (ahogy egy pincéré sem). Annyit jeleztem feléd, hogy régebben jobb volt ez a blog, (jobb volt a felszolgálás). Hogy mostanában az olvasóddal (vendégeiddel) úgy beszélsz itt a commentek között, mint egy csótánnyal, azt - ha már a szeretet ünnepe van - én nem küldelek el a p****ban, hanem megbocsátom tapló viselkedésedet, és ráfogom a magánéleti gondjaidra, de mint írtam, ez engem baromira nem kellene hogy érdekeljen.

Egyébként nem hiszem, hogy ismernénk egymást, (én is csak annyit látod belőled, ami kép kinn van, és az elég gáz, már megbocsáss), így azt se nagyon tudhatod, hogy hol dolgozom, pláne hogy épp nem is dolgozom. Bár a tippedre kiváncsi lennék.

Kívánok a jövőre nézve sok, jó, vasúti írást, cincáld csak a hülyéket, és ne az olvasóidat, és több szerencsét a csajokkal.
süti beállítások módosítása