Mégis elvezetik a vonalakat oda, ahol utasok vannak?
A fővárosi közgyűlés SZDSZ-es és fideszes képviselők szavazatával megszavazta, hogy ne fogadják el a két külső körirányú villamos EU-s támogatású fejlesztésének jelenlegi terveit, hanem a döntést halasszák el, hogy kijavíthassák a 44 milliárdos projekt hibáit.
Az ügy felelőse Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes volt, aki azonban az Sz.-né Sz. Eleonorától jelenleg a Nokia-dobozig ívelő korrupciós BKV-botrány nyomán fokozatosan kivonul a közéletből.
A projektet így Tiba Zsolt főjegyző vette át, aki a mai közgyűlésre részletes jelentésben szedte össze a kockázatokat. (Az anyag a VEKE, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület cikkéből letölthető.) Kiderült, az eddigi előkészítés hiányos volt, bár elköltöttek rá 800 millió forintot, számos kérdésre nem adtak választ, szükséges elemek kimaradtak, közgyűlési határozatokat nem hajtottak végre.
Tiba előterjesztése négy döntési variánst tartalmazott:
A: A közgyűlés a megismert kockázatokat vállalja, aláírják az úgynevezett támogatási szerződést, tehát ebben a formában indítják a projektet
B: A Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől halasztást kérnek, kijavítják a hibákat, és a módosított projekt megy Brüsszelbe
C: Törlik a teljes projektet, nem fejlesztik az 1-est és a 3-ast, a pénz megmarad
D: Nem fejlesztik a 3-ast, törlik a projektet, de EU-s forrás nélkül átviszik az 1-es villamost a Lágymányosi híd budai hídfőjéig.
Úgynevezett Nagyprojektről van szó, amelynek támogatásáról nem a magyar kormány ülésén, hanem Brüsszelben döntenek majd. És „természetesen” az előkészítés késlekedése miatt az eredeti szándék (A-változat) az volt, hogy a közbeszerzéseket elkezdik kiírni, mielőtt az Unió megszavazza a pénzt. Ez azért fontos, mert ha a főjegyző által feltárt problémák némelyike Brüsszelben kiveri a biztosítékot, akkor ebben az esetben a főváros kockázata, hogy az így kieső forrást pótolja.
A VEKE már évek óta rendszeresen figyelmeztet a tervek hibáira, kritikájuk egybecseng a Tiba-féle tanulmány megállapításaival. Ezért a közgyűlés megszavazta, hogy meghallgatja az ügyben Vitézy Dávidot, a VEKE szóvivőjét.
Tiba Zsolt először nem foglalt állást, pontosabban azt mondta, azt a döntési változatot támogatja, amelyet Demszky Gábor, de szerinte a B a legjobb. A főpolgármester erre állást is foglalt (és utána már Tiba is egyértelműen) a B-variáns mellett. Ugyanezt tette Tarlós István, a Fidesz frakcióvezetője.
A közgyűlés először a D-ről szavazott, a frissen megalakult Lakos-Bőhm „minifrakció” szavazott a csonka projektre. A C-variáns még ennyi támogatottságot sem kapott, a B viszont elnyerte a többséget a fideszes és szabad demokrata városatyák szavazataival.
Ezek után az A-ról már nem kellett szavazni, a szavazásból azonban nyilvánvaló, hogy a szocialista képviselők többsége ezt, vagyis az eredeti Hagyó-féle terveket támogatta.
A közgyűlés döntése lehetőséget ad a projekt számos hibájának kijavítására. A VEKE és a főjegyzői kritika alapján az alábbi főbb problémák láthatók:
1. A 3-as villamos déli, Gubacsi úti végállomása a „semmiben” van, egy közért és a türelmi zóna prostituáltjain kívül nincs utasvonzó cél ott. Pedig közel van egy nagy lakótelep és a Ráckevei HÉV megállója is. A Hagyó-terv csak a második célt érte volna el a Határ út vonalában tervezett hosszabbítással. Ráadásul egy útban lévő HÉV-es pályafenntartási telepet is át kellene telepíteni, vagyis szinte ugyanennyi pénzből megépíthető lenne a hosszabb, valóban jó megoldás, amely feltárná a lakótelepet a közepén futó Topánka utcán, elérné a HÉV-et is, sőt lehetővé tenné, hogy a 3-as később továbbmenjen Csepelre, majd Budára, csatlakozva a 41-es villamoshoz.
2. Hasonlóan félmegoldást tartalmaz a Hagyó-terv az 1-es dél-budai átvitelére. Ha a Budafoki útnál megtorpanna a villamos, ott nem lehetne átszállni kötött pályás járműre, sokkal kevesebb utasnak jelentene megoldást, mintha – a Szerémi és Hengermalom úton keresztül - a Fehérvári útig elvinnék. Pontosabban az eredeti terv is csak átmeneti megoldásnak szánja a Budafoki úti végállomást, csakhogy ez ma már költséges játék. A Nemzeti Közlekedési Hatóság ugyanis biztosítóberendezést követel az új végállomásokra, vagyis 700-800 millió forintot költenénk el úgy, hogy pár év múlva kidobjuk az ezért kiépült biztbert.
3. A projekt a 3-as villamosnak nem a legrosszabb állapotú szakaszainak felújítását tervezi. (Kimaradtak például kőbányai szakaszok az Éles sarok és a Mázsa tér között.)
4. Bizonyos szükséges elemek egyszerűen kimaradtak. (Perontető, a felső vezeték tartóoszlopai, a kocsiszínek átalakítása az új villamosok számára, a régi végállomások átalakításának járulékos költségei.)
5. Akadnak viszont fölösleges, illetve az EU-s szabályokba ütköző elemek. Utóbbira példa egy magáncég által (Siemens Trafficom) piacon is értékesített kapacitású távközlési hálózat fejlesztése.
6. Az eredeti változat nem veszi figyelembe, hogy menet közben drágultak a villamosok, például a devizaárfolyam változása miatt.
Az EU-s, Közopos közlekedési nagyprojektek között mind a négy villamosos magyarországi város jelentős fejlesztéseket tervez. Szegeden és Debrecenben új vonal épül, Miskolcon és Budapesten vonalakat hosszabbítanak. Az összes helyszínen része a projektnek járművek vásárlása is.
A fővárosban a két külső körirányú villamos fejlesztése a projekt. A Hungária körgyűrű vonalában a 80-as évektől épült fokozatosan az 1-es, de még mindig nem ért vissza délen Budára, noha a Lágymányosi híd építésekor (1995) már kihagyták neki a helyet.
Az 1-es vonalánál is külsőbb városrészek keresztirányú összekötésére megálmodott 3-as még földhöz ragadtabb módon jött létre, meglévő vonalak összekötésével 2001-ben. Így egyes szakaszai rossz állapotúak, sőt, van még egy rövid egyvágányú része is, ráfér tehát az átépítés. Tulajdonképpen megoldatlan mindkét végállomása. Északon nemhogy Budát, a Duna vonalát, de még a Váci utat sem éri el, saját „körívét” elhagyva, szinte az 1-esig jön be a kisföldalatti végállomásához, a Mexikói útra. (Ehhez a problémához azonban most nem nyúlnak.) A déli végállomás kérdését már láttuk.
A két vonalon zömmel maradnak a most ott járó csehszlovák Tatrák (1) illetve német, használtan vásárolt Hannoverik (3). Csupán a hosszabb vonal, több utas miatt szükséges többletkapacitásra vennének új villamosokat, úgy hogy a megállókba érkező minden negyedik jármű legyen új, azaz alacsony padlós. (1: 7 db, 3: 9 db.)
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
jet set 2010.03.11. 23:02:51
Gábor mester 2010.03.11. 23:05:38
hauptrichter 2010.03.11. 23:58:10
Ott rombolták a BKV-hálózatát, ahol csak tudták, rengeteg ember utazását nehezítve meg nap mint nap...
Elbántak a 4-es / 6-os villamosok körbeviteli lehetőségével is, mindent a 4-es metró miatt, ahol milliárdokat kellett hogy kivegyenek, nekik erre kellett az egész projekt...
börtönben kéne végezniük ...
The Fireman 2010.03.12. 00:20:13
- Rendi - 2010.03.12. 00:23:50
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.03.12. 02:45:12
ti
RoGeR 2010.03.12. 06:44:14
Mákvirág 2010.03.12. 07:04:55
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.03.12. 07:14:39
Pont erre gondoltam én is. 16 darab villamost akar venni a BKV? Na ne. Van 200, lassan selejtérett ICS. Ha kiírnának egy pályázatot egy ekkora darabszámra (akár úgy, hogy a fele-kétharmada csak opció) olyan tolongás és árverseny lenne, hogy a szegediek, miskolciak, debreceniek csak lesnének hogy mi van. Ha csak 16 darab lenne a cél, akkor ugyanaz lenne mint a fent említett városokban. Azzal a különbséggel, hogy a pár 10 villamos oda elég, és 20-30 évig az lesz ott 'A' flotta. Ezzel szemben Budapesten az ICS selejt után lesz T5C5, TW6000 amik régiek, az újabbak közül Siemens Combino 40 darab, valami amit vesznek 16 darab, és egy harmadik alacsonypadlós típusból 200 darab amik az ICS-ket váltják. Ha sikerül az ICS-ket egy pályázattal leváltani.... Szóval szép kis heterogén járműpark van itt készülőben.
I.Alexander 2010.03.12. 07:58:15
szerintem ebben a hírben a legfontosabb az, hogy talán vége lesz a "hagyókiskirályságnak".
Ez az ember olyan szinten buta, közönséges, pofátlan és genyó volt, amihez képest a Fecó és csapata csak boldog kiscserkészek vasárnapi meetinje lehetet.
Remélem, hogy ilyen simlis állat többé nem fog elhatalmasodni a szép fővárosunkban.
Nekem volt szerencsém találkozni ezzel a hagyóval és ismerem Tarlós "papát" is.
Nos, fényévekkel bölcsebb a "papa".
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.12. 08:06:10
privateer 2010.03.12. 08:17:15
4-as is úgy lenne jó, ha Budaörstől menne ki Újpalotáig. Első szakaszt ha már eleve B.örstől csinálták volna a keletiig, akkor talán kevésbé lenne morgás.
Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.12. 08:46:25
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.03.12. 08:51:47
hokuszpk 2010.03.12. 09:08:05
elmeletileg jarhatott volna tovabb is, volt osszekotosin a kettes vonalaval.
viszont volt olyan villamos, ami a hatar utnal atjott a hevvonalra, asszem a 13-as ; a PestSzenterzsebeti hevallomas volt a vegallomasa; aztan ugy huszonx evvel ezelott ez valahogy megszunt, azota indianok felszedtek a sineket is.
csodalatos, hogy ujra feltalaljuk azt, ami anno egesz jol mukodott.
gpx 2010.03.12. 09:13:00
1. Az Esztergom-Nyugati Pu vasútvonalról van átszállási lehetőség tömegközlekedésre (pl a szentendrei HÉV-re), Aquincum-nál.
2. Ahhoz, hogy kivigyék az 1-est az Óbudai vasútmegállóig, ki kell szélesíteni a Bécsi út bevezető szakaszát, ami baromi nagy pénzbe kerülne. A mostani végállmásnál van utasvonzás és átszállási lehetőség.
Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.12. 09:20:59
Létezik egy 5-ös metró terv, aminek egyik ütemében szerepel a csepeli és a ráckevei HÉV-ek behozatala az Astoriára. Mivel így a 3 nagy metróval lenne kapcsolata.
Fricy · http://epitos.blog.hu 2010.03.12. 09:22:59
Az a baj, hogy a XI. kerüeltben létezik most egy előírás a szab.tervben, ami szerint az Etele úton kéregben lehetne csak vezetni az 1-est...
Alex3000 2010.03.12. 09:42:39
kötözködő 2010.03.12. 09:58:10
Bekötni az 5-ös metróba meg szerintem felesleges. A félóránként (este, és Ráckevére óránként) járó szerelvények nehezen illeszkednének bele egy valóban metrószerű rendszerbe, amit a másik két vonalból ki lehet hozni. Kell egy közös peronú állomás, ahol át lehet szállni, de ennél többet szerintem nem ér meg a dolog.
Grigorij 2010.03.12. 10:04:18
Vajon miért nem a főváros honlapján?
Miért nem a BKV-éjén?
Miért egy nyíltan fideszes és fővárosellenes magánszervezetén?
Annyira jó, hogy a VEKE tervei mindig faszák! Mint az velejéig OSTOBA járatátszámozások - százmilliókért!
De az nem baj, mert az a VEKE ötlete!
Frankieboy 2010.03.12. 10:18:33
Pár éve voltam Bécsben, és nagyon bejött nekem, amit a metróknál láttam. Ott talán hét metróvonal van, és a belvárosi állomásokon ugyanarra a peronra 2-3 metró is érkezik.
Ennél jobb (kényelmesebb) átszállás nincs is.
mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2010.03.12. 10:19:17
mykee · http://www.facebook.com/mykeehu 2010.03.12. 10:21:57
- ha a buszok maradtak volna mondjuk 1-300-ig
- a villamosok 500-600-ig
- trolik 700-800-ig
- éjszakaiak (ahogy most) 900-999-ig sorszámot kaptak volna talán kissé logikusabb lett volna az egész, de így...
esef 2010.03.12. 10:22:25
Meg többet is lehet lopni, ha komplett szerelvényeket kell közbeszerezni kis darabszámban... (pl. Siemens Combino, Volvo buszok, Alstom metró)
@Fricy:
Az 5-ös metró tervről annyit, hogy a töketlen MSZMP/SZDSZ-nek hála a 4-es metró is már 30 éve épül az akkori, azóta már elavult tervek alapján és a jelen állás szerint még 10 évig fog is. 5-ös metró úgysem lesz 2600 előtt...
esef 2010.03.12. 10:23:15
A kéregben vezetett 1-es miért is lenne baj?
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.12. 10:35:08
Vicc, hogy a Ráckevei - de a többi is - még a 30 km/h-s átlagsebességet is alig karcolgatják. Minimum 45 feletti érték elérése kellene, hogy cél legyen. Pesten is feleslegesen sok megálló van. Erzsében és Vágóhíd között minek 3 (!) megálló. Én max. egyet hagynék meg. Ha mellette lenne tisztességes villamos, akkor a lusta emberek lesétálás helyett elmehetének egy HÉV megállóig. Vicc, hogy olyan távolságon HÉV megállót építenek, ami 5 perc séta...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.12. 10:36:57
"Ahhoz, hogy kivigyék az 1-est az Óbudai vasútmegállóig, ki kell szélesíteni a Bécsi út bevezető szakaszát, ami baromi nagy pénzbe kerülne."
Filléres egy 4-es játékmetróval összevetve.
nickita 2010.03.12. 10:38:49
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.12. 10:41:56
Mellesleg mi az, hogy bekötni? Az 5-ös "metró" (mert lényegében nem az...) csak HÉV-et köt össze HÉV-vel. Akkor mi a gond? Szerintem semmi. Tehetetlenség, az a gond, meg a mutyizás.
MP 2010.03.12. 11:40:37
2010.03.12. 11:42:54
SzL
Jimbo75 2010.03.12. 11:48:35
Nyugodtan elvihetnék az Ecseri útig.
kötözködő 2010.03.12. 11:54:31
Bekötni alatt azt értettem, hogy az 5-ös metró egyetlen vonal lesz, Szentendrétől Csepelig, nem pedig két átszállással lehet majd eljutni egyik végéből a másikig. Ebbe fura lenne bekötni egy csúcsidőben is csak negyedóránként járó szárnyvonalat.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2010.03.12. 12:13:53
Komlyan azt gondolod, hogy a forgaloszervezés ilyen szinte áll a XXI. században?
Én is a vonalon lakom, de igyekszem ritkán használni, mert tetű lassú. Konkrétan csepel felé + bringával menve este 2 perccel vagyok lassabb, mint HÉV + séta. Vicc bazdmeg...
georg 48 2010.03.12. 12:52:22
Nincs igazad! Nem börtönben kéne végezniük!
Példát kéne venni Kínáról. Az ilyen dagadt, nyálas pacnit, meg a pösze polgi mester cimbijét már régen kivégezték volna a pekingi Tienanmen téren.
Vágottszeműék régen rendet tettek volna!
_FoxiMaxi_ 2010.03.12. 13:13:15
Az Etele útra már úgyis ráférne egy felújítás.
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.03.12. 13:21:44
thx
ti
Vaandor 2010.03.12. 13:32:07
Azért a "Nosza, kéregbe vele!" még belefér? ;-)
Inertus 2010.03.12. 13:51:42
A 3-as villamost a jelenlegi végállomásától be kell vezetni -felszínen, vagy kéreg alatt - a pesterzsébeti városközpontba, majd onnan a ráckevei HÉV pesterzsébeti megállójához. Innen menjen a 3-as villamos a HÉV vonalán a Vágóhídig, ill. a Boráros térig. Ekkkor a 23-as busznak csak Ady E. út- P.erzsébet városközpont között kellene járnia. Később, a Galvani úti híd megépülte után a 3-ast át lehet küldeni a Csepel-szigetre és onnan a XI. kerületbe, de úgy, hogy a 3-as másik ága változatlanul a HÉV vonalán menjen a Vágóhídhoz, ill. a Boráros térig. A műszaki részletekről most ne beszéljünk.
Az a szomorú, hogy az elmúlt kb. 25 évben nem volt ésszerű közlekedésfejlesztési koncepció Bp.-en.
Inertus
sanyix 2010.03.12. 13:58:43
sanyix 2010.03.12. 14:02:01
Nem lehetne úgy hogy 2 visszafordul, 1 megy tovább?
sanyix 2010.03.12. 14:05:28
- Rendi - 2010.03.12. 17:49:46
- Rendi - 2010.03.12. 18:01:50
Nyugodtan elvihetnék az Ecseri útig."
A 62es már a Blahára jár; a 62A pedig azért a Mázsa téren fordul vissza, mert Kóbánya-Központban nem tud.
stepboy 2010.03.12. 21:15:28
nyelv-ész 2010.03.13. 11:56:32
Ha ugyanis az 1. kimenne a Kelenföldi pályaudvarhoz, azzal a játékmetrótól vonzana el utasokat. Nem is keveset. Aminek így is gyenge lesz a felhozatala, köszönhetően a bénán megválasztott végállomásoknak, és az átjárhatóság hiányának (ugyebár felmerült, hogy a vonal mindkét irányban legyen a felszínen meghosszabbítható Budaörsre és Újpalotára, a felszínen villamosként, az alagútban metróként üzemelő járművekkel).
Az 5. metró szerintem is jó dolog lenne, de az arra szánt pénzen előbb a felszíni kötöttpályás közlekedést lenne érdemes feljavítani. Persze ha az EU-tól lehetne úgy pénzt kapni rá, hogy abba beleférjen a ráckevei vonal korszerűsítése is...
peppemaci 2010.03.13. 18:50:32
www.ingatlanmagazin.com/read/12191?h
És ezzel, HA egyszer megépül, lényegében átszállás nélkül elérhető lenne Csepelről a János kórház. Ezzel a híddal rendesen csökkenne a Lágymányosi-híd forgalma, mert nem lenne muszáj azt használni Buda és Csepel és Erzsébet közt; milyen szép közlekedési folyosó lesz a Savolya park - Új-híd - Budafoki út - Ady Endre út - Gubacsi-híd. Vajon mennyi idő kell a megépüléséhez - 5, 10, 20 év?!
Hugo85 2010.03.14. 17:04:31
Az, hogy vezessék el topánkára egyrészt jó drága mókának tűnik, másrészt szerintem annyit nem ér kényelemben. Van ott dögivel busz. Határ-út felé 66-os (igaz nem olyan szupergyors, de nem vészes), Boráros tér felé 23 és 23E (amivel pikk-pakk elérhető), Csepel felé meg egy másik rakás. Persze biztosan jobb lenne a hannoveri, meg minden. Megjegyzem a 21/52-es vonalán el lehetne vinni a topánkáig, ott meg elkanyarodhatna, elég sáv is van a topánkán, hogy elférjen egy villamos, csak értelmét nem látom.
Akik a 3-ast és a HÉV-et akarják összekötni. Nos a sínek nagy része még megvan, egyedül a Soroksári úton átmenő sínrészt tüntették el (azt hiszem az OMV kútig megvan). De ha elvinnék a HÉV állomásig, nos az sincs közelebb a városközponthoz, mint a mostani Gubacsi úti végállomása.
Akik meg azt vizionálják, hogy át lehetne/kellene vinni a Gubacsi hídon a villamost, azt megkérdezném, hogy mikor látták utoljára a fent megnevezett csodahidat (anno 6 évet jártam rajta iskolába). Csak mert az egykori 2+2 sávjából, még nagyon régen lett összesen 2x1 sáv, az egész híd rettentő állapotban van (középen még az útpálya szerkezetét is kiszedték anno, sínből meg csak egy tehersín megy át rajta, amit szökőévenként használnak. Szóval szerintem nem tenne jót neki egy villamos, illetve hogyan vezetik el a felüljáró mellett az erzsébeti oldalon, és merre szeretnék továbbvinni a csepeli oldalon? :S
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.03.16. 11:09:21
Daniel M. 2010.03.16. 18:17:29
Hmm nem is tudtam, hogy házilag gyártottak belőle.
Daniel M. 2010.03.16. 18:19:51
Minden mást az ÖBB üzemeltet.
Van kiterjedt és használható S-Bahn-ja a városnak.
Daniel M. 2010.03.16. 18:21:17
Daniel M. 2010.03.16. 18:22:57
Ami a Gubacsi hídon jött át, az a Határ úthoz ment, ahol most a 3-as villamos végállomása van.
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.03.16. 18:41:08
Daniel M. 2010.03.16. 18:51:44
Természetesen egy több mint 100 darabos beszerzésre már mindenki felfigyel.
Nekem ott van a gondom, hogy a Szabadság híd, és a Dunaparti alagutak miatt ugyebár bizonyos járműszélességet kell alkalmazni :(
Az meg mondjuk az 1-es villamosra nem a legjobb. Oda szerintem a 2650mm széles kocsik simán mehetnének.
mezeizsálya 2010.03.17. 17:58:19
A VEKE nagyon sokat tesz, minden fizetség nélkül, a közösségi közlekedésért, a közért. Ki köztünk csinálná azt, amit ők csinálnak, a szabadidejükben? Ha nincs a VEKE, még rosszabb helyzetben lenne most a BKV, (van olyan), és nem tudjuk meg soha, mi is történt ott valójában.
Kb. két hete hangzott el a Civil Rádióban egy egyórás interjút amit a gazdasági és politikai liberalizmus iránt erősen elkötelezett rádió főszerkesztője, Pogány György készített Vitézyvel. A műsor 2010. március 3-án hangzott el, hajnali egykor. Még le lehet tölteni a www.civilradio.hu/archivum/2010_03_03_01_00_01.mp3, de nem tudom meddig. Ez az adás már lekerült az archivum lapról.
Az interjú nem csak azért tanulságos, mert abban Vitézy elmondja, hogyan zajlik a BKV-nál tervszerűen a rombolás, de azért is, ahogyan erre Pogány György reagál .
Például az interjú kezdete után 14 perccel elhangzik a következő:
Vitézy: „… nagyon sok energiát vitt az el …, hogy a rombolást megakadályozzuk. Ugyanis azok az emberek a BKV ügynek az érintettjei … nem csak korrupciós úgyekben voltak érintettek, … azt hallgattuk, hogy … miközben a végkielégitések mentek nincs más hátra leepiténi”
Pogány (közbevág): „Dávid, azt nagyon, azt nagyon inkorrektnek tartom, hogy úgy fogalmaz, hogy ez rombolás. Ez nem szándékos rombolás, ez legfeljebb béna hozzá nem értés.”
Vitézy: „Én a legmélyebben meggyőződve vagyok arról, hogy ez szándékos rombolás.”
Pogány: „Miért? Mi a fenének lenne valakinek ez a cél?”
Vitézy még folytatja a rombolás történetét, és arról beszél, hogyan játsszák ki a vezetők a BKV vagyonát, majd azt a különösen aljas történetet meséli el, hogy miközben tanácsadásokat és a végkielégítéseket fizettek ki, 50 millió forintot kapott egy válságkezelő kommunikációs cég (minden bizonnyal a sajtóban szóbahozott, Demszkyhez közelálló Sawyer Miller Group) arra, „hogyan kell a járatrikításokat az embereknek eladni”:
Például, mondja Vitézy, egy kamu videót elkészítettek, amit a BKV a saját honlapján vetített. A videón egy üres földallati látható, miközben a BKV akkori szóvivője mondta, hogy üres járatok vannak, az adófizetők pénzén. Csakhogy Vitézy egyik kollégája észrevette, hogy 4 óra 20 percet mutatott az óra, (elképesztő, hogy egy „profit” kommunikációs cégnek ez nem tűnt fel), miközben az első földallati 4 óra 30 kor indul el.
(itt Pogány próbálja félbeszakítani ), de Vitézy még egy példát mond el: „ugyanúgy előre eltervezett akció volt az, hogy szakállas professzorokat béreljenek fel abból a célból, hogy különböző közéleti műsorokban elmagyarazzák azt, hogy miért van szükség járatritkitásra.”
Pogány: … „ de ez mindennapi dolog” és ezután még vitatkozik Vitézy állításaival.
Amúgy Pogány amellett, hogy újságírói diplomát szerzett, végzett gépészmérnök is, vagyis a kommunikációhoz ért, és a közlekedésről is lehet némi fogalma. Nem létezik, hogy valóban értetlenül áll Vitézy állításaival szemben.
Ui. erminavet! Gratulálok a bloghoz. Jó, hogy a főáramlatú média is felfigyel rá.
1990-ben a BKV sokkal nagyon létszámmal, több ingatlannal, és nagyobb, jóllehet elavult gépparkkal, valamint lényegesen több járattal működött a jelenlegi költségvetés egy töredékéért. Mi történt? És főleg miért?
Hagyó csak eszköz és tünet. A cél: a vezetőséget korrumpálni, a szolgáltatásokat csökkenteni, a dolgozókat demoralizálni, a közösségi közlekedést felszámolni. A legutóbbi sztrájk alkalmával, többször elhangzott az, hogy már nincs szolidaritás a BKV dolgozói között. Ugyanezt mondták legutóbb a MÁV-nál is.
mezeizsálya 2010.03.17. 17:59:45
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2010.03.17. 18:44:59
Feri BPO-537 2010.03.18. 00:12:47
Hogy miért?
Mert akkor már kellőképpen vonzó(bb) lesz az utasoknak, ill. a dabasi környékre közlekedő Volán-járatokat rá lehet hordani, így a buszoknak nem kell a Népligetig menniük, hanem csak Soroksárig.
Persze jó lenne tudni, hogy Soroksáron (vagy Pesterzsébeten) hol férne el egy Volán-végállomás.
mezeizsálya 2010.03.18. 13:03:06
De a Hagyó-ügyre, és az egész BKV helyzetére reagáltam.