A közlekedésbarátok nagy érdeklődéssel várták a BKV járatritkításáról szóló terveket. A kiindulás pont ugye az volt, hogy valaki, valamikor, valahol és legfőképp valamiért kitalálta, hogy a BKV napi működését nullszaldóssá kell tenni már 2008-ban. Komoly leegyszerűsítésekkel: a 2006/2007 fordulóján hivatalba lépett új BKV-menedzsment azt kommunikálta, hogy létszámleépítéssel, racionalizálással, központosítással, belső átszervezésekkel (évi) 9 milliárd forintot már megtakarított, a nullszaldóhoz még 6 milliárdos spór kell, ehhez viszont már a szolgáltatás színvonalát kell csökkenteni, vagyis kevesebb járművet, rövidebb járatokat kell üzemeltetni.
Szélsőségesen liberális gazdasági elveket vallva se tudom követelményként elfogadni, hogy egy közösségi közlekedési vállalatnak egy-két év alatt nullszaldóssá kell válnia, a magam részéről adófizetőként a hátsómat a földhöz vertem volna ha mondjuk megfelezik a veszteséget, és akkor a MÁV 100 milliárdos nagyságrendű évi államitámogatás-igényét nem is emlegetem.
Mindegy, vártuk a hatmilliárdos megtakarítás tervezetét, és ma hozzá is jutottunk. A tervezet rendkívül érdekes. Már első látásra is olyan, mintha a BKV-ban egy hozzáértő, szakértő csapat (őket neveztem a címben angyaloknak) a főváros vezetőinek és a cég nagyfőnökeinek megrendelésétől függetlenül számos olyan változtatást talált ki, amelyekkel egy csomó ember jobb eljutást, színvonalasabb közlekedést kap. Ezek a fejlesztések elsősorban járatösszevonásokat jelentenek, amelyek első közelítésben nem kerülnek semmibe, de bizonyos, kisebb területeken új megállók is lesznek eddig ellátatlan helyeken.
A buszösszevonások alighanem a XVII. kerületieknek hozzák (végre) a legjobbat: kevesebb átszállást. Egészen pontosan a 161-162-es "háromszögjáratok" útvonaláról ezentúl közvetlenül el lehet jutni mindkét nagymetróig, a kerület központjából pedig a megnyújtott gigakilencessel egészen a Deákig. Említést érdemel még két, kevésbé fontos, de talán szellemesnek nevezhető buszösszevonás közép-Budán. Az egykor jelentősebb, jelenleg kicsit a "levegőben lógó" 12-es buszt a 102-essel "vonják össze", a 158-ast pedig a 39-essel. Itt már veszteséget is el kell könyvelni, a Batthyány tér kimarad, sőt így itt még megálló is megszűnik.
Az angyalok munkájába viszont brutálisan belerondított egy égő szemű, pofaszakállas, újra egyre testesebb ördög. Hogy kijöjjön a szent hatmilliárdos megtakarítás, először is a megmaradó járatoknál is jelentős ritkítások lesznek a tervek szerint. Ezeket kellő idő hiányában nem tudtam részletesebben elemezni, annyi biztos, hogy néhol brutálisnak tűnik a csökkentés, másrészt az is igaz, hogy jelenleg vannak nagyon kihasználatlan járatok kora reggel, késő este, hétvégén.
A ritkítás azonban itt nem ér véget. A "párhuzamosságok megszüntetésének" buta, vagy a kötött pálya ( :-) ) előtérbe állításának elvileg dicséretes, de itt hazug módon alkalmazott ideológiájával agyon akarnak verni néhány olyan járatot, amely ma a budapestiek jelentős észének nagyon fontos közlekedési eszköze. Ezekben az esetekben véleményem szerint komoly népi és kerületi "lázadás" várható. Hálózati szempontból és bizonyos területeken a helyi forgalomban is igen fontos a 30-as, amelyről csak egy buta marslakó gondolhatja, hogy "párhuzamos" a 3-as metróval. Ugyanez mondható el a 105-ösről, a két járat (ilyen formában való) kinyírása talán a legérzékenyebb veszteség. Utóbbi intézkedés akusztikája se mondható jónak a 105-ös reklámozott fejlesztése (4-essel való összevonása) után kevesebb mint egy évvel.
Erősen hiányozni fog a 73-as troli is, amelynek utasait ugyanúgy kényszerátszállásra akarják kényszeríteni, ahogy a 86-oson Buda északi és déli része között eddig utazókat, akiknek a Batthyány téren villamosra kellene szállniuk. (Nota bene: a 86-osnak is nemrég hosszabbították a most kinyírandó déli felét, és kidekorálták a csilivili, gps-es utastájékoztatókkal.)
Megjósoljuk: jelentős részük nem ezt fogja tenni, hanem az amúgy is terhelt gerincjáratokat veszi majd igénybe, és lassabban jut majd el céljához. (A 86-os plusz villamos helyett például a Dunán kétszer fölöslegesen átkelve a metrót.) Vagy ami még rosszabb, kocsiba ül, és a dugót növeli, meg rontja a levegőt.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: petiBlog 2008.02.22. 11:22:02
Trackback: Részvételi Demokrácia 2008.02.22. 10:33:31
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
krikszkraksz 2008.02.21. 19:59:14
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.02.21. 20:04:19
Ha Somodival nem is, de Bendával beszélgettem épp egy hónapja a 17/19-es villamos összekötése kapcsán. Olyan magától értetődőn mesélte a vonalak lehetetlen átvezetési tervezetét, hogy aszittem behidalok. És még mosolygott is hozzá... Na ez idegesített fel a legjobban!
JuttAuror 2008.02.21. 20:08:30
anonim 2008.02.21. 20:14:16
Bambusznád 2008.02.21. 20:19:29
Így is mindig azt hallani mindenhol, hogy tegyék le az emberek az autót, járjanak tömegközlekedéssel. Ezek után még többen fognak autóra váltani. Én is szívesen csatlakoznék kultúrált tüntetéshez, vagy bojkotthoz, pedig nem szoktam, de ez a változás tervezet kiverte nálam a biztosítékot!
silverwol 2008.02.21. 20:23:06
A VEKE-nek olyan jo otletei szoktak lenni (pl. anno az ejszakai buszok atszervezese). NEm lehet, hogy inkabb oket kellene meghallgatni? Basszus, lassan tenyleg veszek kocsit es teszek a kornyezetszennyezesre, meg a tobbi emberre. Ez a cel?
martinasz 2008.02.21. 20:49:49
amondó (törölt) 2008.02.21. 21:03:10
Sajna a stop-szmog tüntetésen is csak igen kevesen vettek részt. Vajon Bp lakossága képes lenne valódi érdekérvényesítésre a bkv témában?
Nem sok idő van, ha ilyen mértékű járatritkítást és viszonylatkurtítást végrehajtanak, akkor 1-2 éven belül az utolsó fizetőképes (nem nyugdíjas, nem diák) utas is elpártol a bkv-tól, és vége a játéknak.
bervas 2008.02.21. 21:08:21
Örömmel értesítjük a kedves utazóközönséget, hogy kérésükre a ...... buszjáratot ... hó ... napjától megszüntetjük. Az elhaladó buszok zaja komolyan terhelte a környéken élők környezetét, a rezgések rongálták az utat és a házakat, a buszok füstje az itt élők tüdejét. Ezen felül láthatólag nem kedvelték a nevezett járatot. Hajnalban, késő este illetve hétköznap dél körül minimális volt a kihasználtsága. Ritka pillanat, amikor az utazóközönség és a vállalat érdekei megegyeznek. Reméljük, továbbra is számíthatunk tevékeny segítségére, hogy jobban szolgáltathassunk önöknek!
Annak a kevés embernek, aki a régi kényelmetlen buszt akarná használni, javasoljuk a saját személygépkocsi használatát. Gyors, divatos, és megfelel az Euro III szabványnak.
BKV
a "Több autóval az élhetőbb városért" liga támogatásával
Macs-karom 2008.02.21. 21:15:01
Ha lenne tüntetés, ez egyszer én is mennék...
mizrolist 2008.02.21. 21:17:49
Bit Rot 2008.02.21. 21:21:36
Ha tényleg megszüntetik a járatot, amivel munkába járok, akkor áttérek autóra, és nincs több havibérlet!
(A busz amivel jártam mindig legalább 60-80%-ban tele van, reggel-este.)
Nandesz 2008.02.21. 21:22:54
Ugye pl. a 161-162-es rákoscsabai hurokban negyed óránként jön majd olyan busz, ami az örsre megy, ha olyan jön, ami éppen kökire tart, ugyanúgy át kell szállni, vagy várni a másikra. Ugyanez érvényes a rákoskerti körre is, csak ott még megspékelték azzal, hogy a 297E csak munkanap, csúcsidőben fog közlekedni. Ez ugye vállalhatatlan, mert mi lesz azzal, aki a körön belül szeretne utazni, a 297-es irányba? Ugyanis csúcson kívül és hétvégén csak az egyik irányban fog busz járni!
Amúgy meg ott figyel a paraméterkönyv-tervezet végén, hogy ebben már a 60 frissen beszerzett csuklóssal is kalkulálnak. Nos, ez ugye azóta kiderült, hogy egyelőre bukta, remélem nem lesz pofájuk emiatt kiadni a XVII. kerületi járatokat szóló busszal...
tatti 2008.02.21. 21:34:06
greg36 2008.02.21. 21:45:01
Ergo, csak minden harmadik utazásra fogok jegyet lyukasztani. Azokon a vonalakon még sosem láttam ellenőrt.
Azt hiszem az adómból úgyis eleget költöttek rá eddig is.
kambekk 2008.02.21. 21:59:47
Mert egyfelől lehet kiűzni a belvárosból a kocsikat, meg sétálóutcává alakítani a gerincvonalú utcákat, csak mindezt nem lehet az egyetlen ott üzemelő buszjárat megszüntetésével megtenni...
Merras · http://miyazakijun.hu 2008.02.21. 22:10:00
Bit Rot 2008.02.21. 22:11:23
Én úgy emlékszem, hogy valaki azt mondta, hogy a BKV-sok akartak lenyúlni többszáz milliót a használt busz tenderen.
A VEKE pedig felszólalt ellene, helyesen.
Ha nincs a VEKE, akkor -1 milliárd?
cumedli 2008.02.21. 22:12:17
BZd · http://www.flickr.com/photos/bzd/ 2008.02.21. 22:17:11
Zébé 2008.02.21. 22:25:47
A tervezetben valóban vannak jó elemek. És van sok, amelyik (pl. a fentebb említettek miatt) csak látszólag az. És hát meg kell nézni a követési időket. Eszement, egész egyszerűen, aki ezt készítette, az egy kókler. Ha többen követték el, akkor több kókler. Ez olyan, mint amikor a bili füle belül van, a nadrágon nem találkozik a gomb és a lyuk, stb.
A fő probléma, persze megint azzal az idiotizmussal keletkezik, hogy nullszaldóssá kell tenni a céget. Ez nem megy. Kultúrhelyeken költenek arra, hogy reális közforgalmú közlekedés legyen, mert ezzel -ha már mindenáron csak pénzben lehet kifejezni bármi értéket is- megtakarítanak olyan egyéb költségeket, amik a magas egyéni közlekedésből adódnak. Itt gondolhatunk a sok asztmás, tüdőrákos kezelésétől parkolóhelyeken át sokmindenre.
Most az lesz, hogy ez az agyrém át fog menni a döntéshozókon (akik nem tudom, mikor láttak utoljára közelről BKV járművet), a nullszaldó meg nem fog összejönni, mert az tényleg csak akkor sikerülne, ha az egész cég bezárna (de még mielőtt bárki azt hinné, hogy az jó lenne: nem, az nagy szívás lenne mindenkinek, az autósoknak is). Ha az embereket sokat csesztetik, amúgy békés, lojális, jogkövető polgárokból is kibújik az állat, de legalábbis megelégelik és nem fognak bérletet venni. Én is igen komolyan gondolkodom már ezen. Mert ez itt már nem arról szól, hogy fizetek a szolgáltatásért, hanem arról, hogy néhány barom kisded játékait finanszírozom.
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.02.21. 22:26:57
105
Rövidített útvonalon az Apor Vilmos tér – Deák Ferenc tér között közlekedik. A Gyöngyösi utca – Hősök tere között az új 79-es busz közlekedik
Vagyis rákényszerítenék az utasokat a Földalattira és/vagy egy másik buszjáratra
bazalttufa 2008.02.21. 22:30:33
73-as trolit kilövik? Tényleg, mi a francnak közvetlen kapcsolat a két Budapesti pályaudvar között? (biztos környezetszennyező)
Combino, 7-es busz kombináció átlag +6 perc. Kihasználatlannak meg végképp nem mondanám a járatot.
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.02.21. 22:31:02
A BKV Főosztályvezetője tájékoztatást adott a BKV jelenlegi helyzetéről, vázolva a jövőben
várhatóan csökkenő forrásokat (nominálisan szinten maradó támogatások, csökkenő menetdíj
bevétel), növekedő költségeket (gáz, gázolaj és villamos energia árának infláció feletti
emelkedése). Hangsúlyozta a fenntarthatóság biztosításának szükségét, az üzemeltetés és a
fejlesztések egyensúlyának lehetőségeit. A Társaság hitelállomány mintegy 80 MrdFt. A
hatékonyság növelése érdekében a társaság számos lépést tett (létszámleépítés, beszerzés és
üzemeltetés racionalizálása, stb.).
A BKV nem kapott iránymutatást a jövő évi szolgáltatási teljesítmény mennyiségére
vonatkozóan de a menedzsment feladata a nullszaldó elérése
mizrolist 2008.02.21. 22:37:05
XVI 2008.02.21. 22:57:17
Reggel így is alig lehet felférni rá, a párhuzamos buszok nem tudnak menni a dugóban, ráadásul az Örsön kényszerátszállás a metróra. Most ritkítani fogják, tömöttebb lesz a HÉV, több lesz az autó, a buszok még lassabban fognak menni, pedig már így is mindenki átszáll HÉVre, mihelyt tud.
Hurrá...
G.T. 2008.02.21. 23:00:27
Ja, hogy a menetidő 3-4x annyi lesz, és még átszállni is kell a 86-os lerövidítése után? Ez senkinek nem éri meg... (több idő az utasnak, több idő a vezetőnek, és a járműnek, amiért percenként fizet a BKV)
Tök jó ez az egyszerűsített, 15%-al drágított havibérlet is amit valószínűleg azért egyszerűsítettek, mert sok a gyogyós (ellenőr?) Budapesten, de ha szarabb lesz a közlekedés akkor nem fogok a jövőben bérletet venni, mert akkor számomra 80-90%-os volt az áremelkedés 1 év alatt, aminél már nem nagyon éri meg nekem bérlettel szórakozni...
Az ellenőr, meg a hatóság elmehet a hatóságba. Itt a jövőben nem a BKV és MÁV dolgozók fognak sztrájkolni, hanem az utasok, de keményen...
Elismerem, hogy vannak szar, vagy kihasználatlan járatok, jópárral találkoztam már, tehát reformra szükség lehet, de nem biztos, hogy ez a mostani pozitív irányba tolná a BKV költségvetését, de majd kiderül :) Addigis vegyen fel jó sok ellenőrt, hogy csökkenjen a munkanélküliség, írom majd, hogy melyik járatokon fogok aznap utazni bérlet nélkül! :) Sőt nincsen egy ellenőri állás a BKV-nál?, nyugodtan ellenőrízgetek havibérlet ellenében amikor valagnyi hosszan utazok, vagy átszállnom kell. De ahogy látom minden járatra kell 2-3 ellenőr, ha ez a tendencia folytatódik, mivel a 15%-os áremelést látszólag benyelték az emberek, de hogy szarabb legyen a szolgáltatás, azt már nehezen fogják benyelni, 100%-ra fogadni mernék rá, hogy ebből nagyon-nagy bukta lesz, amit már nem lehet visszacsinálni, ügyfeleket nehéz visszaszerezni...
HNR 2008.02.21. 23:01:15
Ennyiből ma nem kell metró! Mert nincs rá pénz! A máshonnan elvonandó összeg sokkal több kárt okoz, mint a legszebb álmokban a 4-es metró által elérhetőnek vélt "nyereség"!
HNR 2008.02.21. 23:04:49
Mike36 2008.02.21. 23:08:12
egyszerüen a BKV pénzt akar
sok önkormányzat fizet magának egy-két járatot, de a belső kerületek jellemzően nem
tahát ha kell mondjuk a 73-as troli, akkor fizesse az önkormányzat
bervas 2008.02.21. 23:09:17
A sokmilliárd hiány pótlását először talán a büszke vezérek prémiumának megszüntetésével kellene kezdeni.
A pár hónapja bevezetett 55 megszüntetése és az átszervezett 182-184 visszaszervezése nonszensz.
Majd tegyetek be linket, hol és mikor lesz a tüntetés.
bervas 2008.02.21. 23:14:39
Talán urban legend, hogy egyszer Demszkitől megkérdezte az aktuális főpolitikus a pénztárból: mit szeretne? BKV adósságrendezést+teljes járműpark korszerűsítést, vagy metrót? A válasz ma már ismert.
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.02.21. 23:15:01
Talán a viszonylat kinyírása az egyetlen olyan momentum, aminek még a VEKE is örülne: az ő szemüket elég régóta csípi a 67vp.
Sylea 2008.02.21. 23:32:34
ha megszüntetik ezeket az óbudai járatokat, akkor nem 6 kocsival kell majd a HÉVnek közlekednie, hanem 10zel. vagy 2 percenként kell jönnie!!! (gondolom ezt a gödöllői és a ráckevei vonalról veszik majd el, ahol nyilván alig laknak emberek...)
amúgy a bkv honlapján ott virít a "zöld könyv" a tisztább, zaj-mentesebb városért való törekvés... ha-ha
tiltakozom :)
davidz · http://lifeiscreative.deviantart.com/gallery 2008.02.21. 23:49:18
Sztem meg kéne szüntetni a 3 metróvonalat.. számolgattam és arra jutottam, hogy kihasználatlanok..
Vicc ami itt folyik, komolyan.. emelik az árakat és még ez is..
Chubby 2008.02.22. 00:01:46
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2008.02.22. 00:08:34
Rav Antal 2008.02.22. 00:18:33
A múlt hétvégén 1000-en voltunk a Szmog Stop-on, remélem a jövő hét végén többen leszünk a BKV-s tüntetésen.
Breitkopf 2008.02.22. 00:18:42
Ahogy az összes többi is, a csepeli hév ritkítása is elképzelhetetlen votl nekem eddig...és szépen lassan elsorvasztják az 52-est is, szerintem vissza fogják a végén vágni, mint a 30-ast, és Erzsébet lassan olyan lesz, mint Rákos-bármi, hogy egyszerűen megvonják a kötöttpályát.
Nem szabad (legalább szó nélkül) hagyni!!!!!
greatz 2008.02.22. 00:54:51
A dillema megoldódni látszik, visszaülök autóba, bérletem kukába - netán egy közös bérletégető parti Emesével? :-P
merlin69 2008.02.22. 01:49:21
Az emberek majd megszokják ezt is, mert nem tehetnek semmit zümmögnek egy kicsit, aszt kész. Pontosabban elköltözhetnek, ha nem tetszik, ugye... Aki budapesten lakik az ne ringassa magát abban a tévhitben, hogy egy XXI. századi európai nagyvárosban él, így joga van az egészséges életkörülményekhez. Aki budapesten él, az szokjon hozzá a lóf*szhoz a s*ggében. Minél előbb elkezdi, annál hamarabb belejön. Olyan, mint a kaki, csak befelé... Elnézést mindenkitől, de más szavakkal nem tudom érzékeltetni az undoromat és felháborodásomat, fél napja gondolkodom, hogyan fogalmazzam meg. Ez lett. Még egyszer elnézést.
Breitkopf 2008.02.22. 06:50:13
persze jó lenne, ha ezt így el lehetne mókázni, botrány, és szomorú. És nem fura, hogy állandó témát ad a BKV?....
kamasuka 2008.02.22. 08:01:44
De tény, hogy bérletet ezért a szarért nem éri meg venni.
Még mindig nem tiszta, hogy hogyan képzelik az eljutást Újbudáról Óbudára, ha
"a 86-os busz Újbudáról csak a Batthyány térig fog közlekedni, de nem megy el a Batthyányig az Óbudáról jövő 60-as busz sem, rövidített útvonala a Szentlélek téren fog véget érni".
Cép.
Akkor, ha valaki a Bartók Béláról jön, miként jusson el a Flóriánig Budán?
Elmegy a 86-os busszal a batyiig, és onnan Hév (amit szintén kurvára megritkítanak - 12-ről 30- nő csúcsidőben a várakozás)? Érdekes lesz.
Ez kb. ugyanaz, mint Miskolcon, csak nagyban. Ott is pár magát szakembernek gondoló vezető, értsd: "tajparaszt", "barom" úgy szétcseszte az egész közlekedést, mint a sicc.
De ez van. Tetszettek volna másképpen szavazni októberben ...
erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.02.22. 08:13:25
Az Index-cikkben eddig rosszul szerepelt (itt, a Kötött pályán jól). Nem ÚJ-, hanem Óbudáról menne a Batthyanyig. Már jól van.
ti
kope 2008.02.22. 08:17:41
Mi a helyzet a 46-os busszal? Az Indexen olvastam ezeket.
Más tényleg nem jár a stadionokig a 130-as majd?
kamasuka 2008.02.22. 08:21:46
Oh. Még "jobb"!
Reménytelenek ...
martine 2008.02.22. 08:30:22
Szekeres Anna 2008.02.22. 08:38:23
abigél 2008.02.22. 08:43:48
bérletet NEM veszünk !!!
sejk 2008.02.22. 09:03:38
Szingapúrban ezért a fél BKV-t kivégeztetnék.
dix 2008.02.22. 09:06:34
A 86-os megvágása nagyon nagy gáz lesz, viszont a 105-ös szétválasztása szvsz nagy királyság, mert amióta "megnőtt" teljesen kiszámíthatlan a menetrendje, főleg az andrássy úti dugó miatt, és pl. nekem aki tényleg csak budáról a deákig használja és fordítva, ez nagy szívás.
(arról nem is beszélve, hogy mivel a 4-es busz megszünt, folyamatosan full-ra vannak a buszok.)
(és arról sem beszélve, hogy mennyivel több csövi van a buszokon)
Andrew_s 2008.02.22. 09:19:10
Ha a BKV így is, úgy is milliárdokat lejmol a költségvetésből, akkor miért kell nyereségesnek elnnie. Tartsák el közpénzekből, a cégek fizessenek közlekedési hozzájárulást (legalább lesz egy értelmes helyi adó) és annyi.
Az átszervezés mániásokat meg vigyék el az újjászervezett lipótmezőre és dobjunk nekik össze egy terepasztalt.
Zébé 2008.02.22. 09:19:28
ELÉG VOLT MÁR ABBÓL, HOGY FOLYAMATOSAN HÜLYÉNEK NÉZNEK!!!
grigorij (törölt) 2008.02.22. 09:23:43
grigorij (törölt) 2008.02.22. 09:25:45
És nem is arról, hogy vegyél több jegyet, bérletet!
A BKV egész egyszerűen ZSAROLJA a kormányt!
Mert ha ezt végrehajtják, akkor tényleg hatalmas tiltakozások lesznek!
És akkor az államnak a zsebébe kell nyúlnia!
A megnövekedett utazási idő ráadásul gazdasági kárt is okoz...
Szabó Pál 2008.02.22. 09:31:08
magyarnaba 2008.02.22. 09:34:46
Tulajdonképpen mindent nullszaldóssá tehetnénk, a közigazgatást a bírságok, díjak, illetékek tízszeresére emelésével, a bíróságok működését az illetékek megötszörözésével, az egészségügy már alakul, te jó ég, mennyi lehetőség!...
Eddig a BKV a MÁV-hoz képest az ellátás mintapéldája volt, de sikeresen züllik le a vasút szintjére.
Hagyó Miklós vajon szénmonoxiddal táplálkozik, hogy ennyire az autózás felé nyomja a tömegeket?
kommentező 2008.02.22. 09:45:33
Azért annyira nem hülyék. Ennél egyszerűbb a megoldás, a 79-es trolibusz _megszűnik_
tejbegriz 2008.02.22. 09:53:11
A 79-es busz nem fog találkozni a 79-es trolival, mert az - a környezetbarát és az átszállásmentes, kényelmes közlekedés érdekében nyilván - egyszerűen megszűnik. A Keleti és Nyugati között egyetlen még létező közvetlen kapcsolattal, a 73-assal együtt. A koncepció az, hogy mindenki metrózzon, ha akar, ha nem. Semmit nem változott semmi, a menedzserszemléletű BKV ugyanúgy a föld alá akarja kényszeríteni az embereket, ha akarják, ha nem, mint a szocialista metróépítés idejében. Megszűnnek az alternatívák, az egyetlen szempont a kihasználtság, és csodálkozni fognak, ha az élhető város jegyében hirtelen megnő az utózók száma. Mert ha ez tényleg így lesz, többé én sem tömegközlekedek: az eljutási idők növekednek, a kidobott idő nő. Kissé demagóg, elismerem, de nem minden alap nélküli: mindent feláldoznak a négyes metró oltárán, nem csodálkoznék, ha amint megépítik, minden mást megszüntetnének...
Zébé 2008.02.22. 09:54:46
tejbegriz 2008.02.22. 09:54:58
outaspace 2008.02.22. 10:00:28
Zébé 2008.02.22. 10:01:59
Ibigoo · http://indafoto.hu/ibigoo 2008.02.22. 10:07:31
Itt a járatokról agonizálunk, pedig az alapoknál van a probléma: a BKV egy szoci nagyvállalat..."
Nem szoci, SZDSZ - habár néha nagyon kicsi a különbség.
berényi · http://www.jaszbereny.hu 2008.02.22. 10:14:34
Nálunk itt Berényben ismertek a viselt dolgaikról. Szeressük is őket nagyon.
Haaaagyóóó, b*zd meg az anyádat!
G.T. 2008.02.22. 10:24:45
Zébé 2008.02.22. 10:25:14
Franky 2008.02.22. 10:26:37
:-)
infarktus 2008.02.22. 10:26:42
A járat meghosszabbítása néhány megállóval a Kosztolányi Dezső tér után nem volt rossz ötlet, éppen csak a vezetők gyűlölik. A "Függetlenségi parki" végállomás egy ekkora út után ugyanis nem végállomás, gyorsabban kell leugrálni, mint a közönséges megállókban - a frusztrált buszvezetők hajtanak tova nagy sebesen.
De most már csak a Batthyány térig fognak járni - ötletes tervszerűség!
mum 2008.02.22. 10:32:26
2. Visszavágnak, megszüntetnek járatokat. Ennek a pénzügyi haszna, amint arra a Veke is rámutatott, kisebb, mint a leállított buszbeszerzés-projekt tervezett költsége.
3. Az átszervezések nyomán buszgarázsok szabadulnak fel. Na ez az igazán nagy biznisz! Itt akarják behozni a nullszaldót.
4. A BKV bekerül a veszteségességi spirálba, mint Miskolc. Azonban sokkal-sokkal nehezebb lesz onnan felállni (ha egyáltalán akar majd változtatni) a telephelyek hiányában.
Tehát előre elkótyavetyélik nemcsak a fejlesztés lehetőségét, hanem a szintentartásét is.
Lassan össze kéne számolni, menni autós, mennyi kötöttpályás és mennyi biciklis infrastruktúrafejlesztés folyt az utóbbi években. Szerintem meglepő számok jönnének ki, nemcsak nominálisan. hanem a meglévő hálózatokhoz viszonyítva is.
Saman · http://reszvetelidemokracia.blog.hu/ 2008.02.22. 10:35:21
várom a hozzászólásaitokat a reszvetelidemokracia blogon!
Greo (törölt) 2008.02.22. 10:36:01
pecsabi (törölt) · http://hedgehodgy.franksharman.com/ 2008.02.22. 10:42:37
Egyébként a BKV ott kezdhetné a rendcsinálást, hogy emberi körülményeket teremt a járművein. Takarítja és nem engedi hogy hajléktalanszállás legyen.
A második pedig, hogy tartja a menetrendet, legalább az indulási időpontokat, mert a 20-as busz a keletitől 10 alkalomból kilencszer nem a megadott időpontban indul, hanem vagy kicsit előbb, vagy sokkal később. Illetve rendszeresen kimaradnak járatok.
Egyébként van zöld száma a BKV-nak, amin a diszpécsert lehet hívni, ezért rendszeresen felhívom őket, amikor ez történik, hogy mégis hol a busz, aminek itt kellene lennie már/még.
A szakmaiságot tekintve lehet hogy ez a terv papíron tökéletes, csak a való élet és az igények nem igazolják. Ezért nem szakmainak kell lennie, hanem olyan tervet kellene prezentálni, ami az utazást segíti elő. (még szerencse, hogy nem budapest lesz európa kultúrális fővárosa, és egyenlőre olimpiát se rendezünk).
A legrosszabb pedig az önkormányzat cinikus hozzáállása az egész ügyhöz, nyilatkozgatnak a szakmaiságról, meg hogy szabad keze volt a cégnek. Ja. Elvenni az összes céges, önkormányzati autót és BKV dolgozók illetve az polgármesteri hivatal dolgozi kötelezően járjanak tömegközlekedéssel. (Élen a Demszkivel).
GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.02.22. 10:52:29
Na akkor feltehetően ésszerűbbek lennének a "fejlesztések"!
pecsabi (törölt) · http://hedgehodgy.franksharman.com/ 2008.02.22. 11:01:05
Zébé 2008.02.22. 11:02:28
Nem, ez még papíron sem néz ki jól, szakmailag sem.
Amúgy szép, hogy szadeszosok mutogatnak a szoci Hagyóra, meg oda-vissza. Véletlenül nem együtt vezetik ezt a várost? Ne játssza már meg itt senki a nagy vívódást.
marinda 2008.02.22. 11:41:21
A 20-as, 30-as busz megvágását abszolút nem értem. A reggeli csúcsidőben közlekedő járatok 5-6 percenként követik egymást és alig lehet felpaszírozódni a buszokra. A paraméter könyv szerint a Reitter Ferenc utca buszközlekedés nélkül marad? Ez egyszerűen agyrém!
silverwol 2008.02.22. 11:52:02
Talan itt az ido, hogy ne csak a szank jarjon. Csinaltam egy peticiot, talan nem er semmit, talan jol jon majd kezdesnek.
Itt tudjatok "alairni":
www.petitiononline.com/bkv2008/petition.html
Ha ugy erzitek, hogy a tervezet nem tetszik nektek, hajra, irjatok ala.
silverwol 2008.02.22. 11:52:33
peti956 2008.02.22. 12:40:37
A 102-es és 12-es összekötése kinek jó??
A 102-es eddig egy nagyon jó buszjárat volt a Déliig metró csatlakozással.
Ha jártál véletlenül Budán pl. a megfigyelhetted volna 112-ről -re hogy a 4-5 ember szállt át.
Tehát semmi sem indokolta, hogy a csúcsidőben teli, és egyébként is kihasznált 102-est elvigyék a Délitől.
Így lehet átszállni majd az Aporon annak a buszonként kb. 10-20 embernek aki a Délibe (v. 21-es átszállással a Moszkvára) igyekszik.
A Böszörményi úton pedig még zsúfoltabb lesz az 59-es villamos.
annuschka 2008.02.22. 12:41:32
- Volt Alfa busz tender, rokoni kapcsolatokkal, az érintett a helyén ül, - na jó most szívpanaszokkal kórházban van, de a lényeg nem változik felmerült a korrupció gyanúja és sehol egy felmentés, egy lemondás..
Ahol ilyen erkölcsi normákkal rendelkezik egy vagy írjam azt "A" topvezető? - ott miért várunk szakmai hozzáértést?
Sem a statisztikai adatokat nem veszik figyelembe a tavalyi utasszám növekedést tekintve, sem azt a baromi egyszerű tényt, hogy ha egy járat ritkán jár és túlzsúfolt, azt ha az egyénnek módjában áll kényelmesebb szolgáltatásra cseréli fel.
Nem említek itt gazdasági érdekeket, - mint a növekvő gk szám miatt, az utak romlása
- a légszennyezetsséget, és az ebből fakadó egészségkárosodásokat
-az egészségügyi kiadások növekedését
- a kieső munkaórák számát..
mondjuk azt hiszem ezt nem a tömegközlekedési vállalat szintjén kellene eldönteni, hanem a városvezetés, vagy tovább megyek talán kormányzati szinten.
Mondjuk én egy nyolc osztályt végzett nagycsaládos anyuka vagyok, hol ismerem én a makrogazdasági mutatókat és egyéb szakszavakat..
peti956 2008.02.22. 12:42:29
annuschka 2008.02.22. 12:58:52
Zébé 2008.02.22. 17:54:22
Egyébként is, komoly tervezésre, megfontolt, a dolog jelentőségéhez mért odafigyeléssel végzett átszervezésre vall, ahogy ezekkel a viszonylatszámokkal bánnak. Meg persze ahogyan a nem is olyan régi fejlesztéseket felülírják, mint azt itt említettétek is már páran. Ez egy felelőtlen, kapkodó, fináncvezetés. Alkalmatlan vezetők tömkelege.
Zébé 2008.02.22. 17:59:03
Annak idején ezt összeszedetten csinálták, nyilván, az akkori döntéshozók között is többen voltak olyanok, akik konyítottak is ehhez valamicskét. Gondolok itt 1976-ra, amikor a 3-as metróval egyetemben bevezették a százas rendszert.
silverwol 2008.02.22. 18:22:08
torma99 2008.02.23. 09:19:36
Zébé 2008.02.23. 20:37:28
Nefrid 2008.02.25. 09:47:34
Mikor és hol tüntetünk?
silverwol 2008.02.25. 09:56:02
victoriginal 2008.02.25. 10:19:28
Negyeliczky János 2008.02.25. 10:29:02
Tisztelt SZOCLIB-oldal ideje jobb belátásra térni és úgy az országban, mind a fővárosban a közjavára KORMÁNYOZNI, INTÉZNI A KÖZÜGYEKET!
Az ország vagy a főváros nem üzleti ügy, nem csak gazdaságossági szempontok alapján lehet/kell a közlekedést fenntartani!
Zébé 2008.02.25. 13:02:08
silverwol 2008.02.25. 17:14:49
Zébé 2008.02.25. 18:32:26
Látták, hogy nagy a felháborodás, és most kicsit visszavesznek. Nincs se politikai, se társadalmi támogatottsága a dolognak, így nem mer belevágni senki sem. Most jön az, hogy majd minden kerülettel leállnak tárgyalni, mondván legyen egyeztetés, aztán majd amikor az összes kormánypárti kerületvezetőt meggyőzték arról, hogy további politikai karrierje szempontjából jó lenne, ha támogatná a tervezet általi forráskivonást és máshová (zsebek) átcsoportosítást, akkor átnyomják esetleg némi módosítással. A szokásos szoci módszer: Megszellőztetik (sosem bejelentik, hanem csak "kiszivárog"), hogy emelkedik a kenyér ára 10%-kal, mindenki felháborodik, ennek hatására csak 5%-kal emelik, a nép meg örül. Itt is így lesz, attól tartok.
Zébé 2008.02.27. 22:27:34
Erminavet! Ilyenkor mit szól egy "hithű" eszdéeszes? Hogy van az, hogy ezt a pökhendi ürgét nem rúgják ki onnan páros lábbal? Nincs még egy alkalmas ember? Kötve hiszem.
Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.02.28. 01:10:23
4evesterv.blog.hu/2008/02/27/az_inkompetens_bkv_vezetes_uj_mesekonyverol
Kíváncsi vagyok mások észrevételeire is.
idős 2008.03.02. 11:17:14
2. Aki a 32-es buszt csak a Bosnyákig közlekedtetné még nem utazott a tömött 32-esen Bosnyák tér és az Örs között.
3. A 32-es az egyetlen járat, amely átszállás nélkül összeköti az Árpád-hidat az Örssel- idősebbek számára ez sem közömbös.
Raszputyin · http://zsir.blog.hu 2008.03.26. 17:30:51
4evesterv.blog.hu/2008/03/26/bkv_csupa_kisbetuvel
Szergej Alekszejevics Budenszkij 2008.03.26. 22:20:55
Mellesleg mint a Ráckevei HÉV vonal mentén lakó, nagyon rosszul érint, hogy mindenféle tervezgetéssel próbálják az M0 miatt kocsival lassan megközelíthetetlen Csepel-szigetet még jobban ellehetetleníteni.
Kívánom, hogy a döntéshozók mielőtt valamire rábólintanak menjenek ki a csúcsforgalomba és álljanak szóba az utazókkal.