Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.12.30. 13:00 erminavet

Tudnivalók évváltáskor a budapesti közlekedésről

Az év végén, év elején sok minden változik a BKV-nál (közlekedési rend, jegyek, bérletek fajtái, áruk), sőt akad olyan változás is, ami menet közben is változott, így érdemes összefoglalni a tudnivalókat a cég közleményei alapján.

Kezdjük az egyszerűbbel, mikor üzemelnek holnap, szilveszterkor a járművek:

Az év utolsó napján a járatok üzemidőben, az iskolaszünetben pénteken érvényes menetrend szerint közlekednek. Éjjel a sűrűbben közlekedő éjszakai járatokkal lehet utazni, valamint néhány vonalon a nappali járatok egész éjjel közlekednek.

Tekintettel arra, hogy 1-jén 0 órától egyébként is megszűnik az éjszakai járatokra vonatkozó külön díjszabás, a december 24-ihez hasonlóan, az éjszakai járatok beindulásától kezdődően nem kell helyszínen váltott vonaljegyet (éjszakai jegyet) kezelni, elég az olcsóbb vonal- gyűjtő-, vagy átszállójegy érvényesítése.

A kisföldalatti december 31-én - a tavalyhoz hasonlóan - teljes üzemidőben közlekedik. Az éjszakai járatok közül a 906-os helyett egész éjjel jár a 6-os villamos, a 4-es villamos üzemzárását követően hajnali 2 óráig 7-8, majd tovább 10 percenként. A Fogaskerekű december 31-én óránként közlekedik. A járatok a Városmajortól 0.00 és 4.00 között, a Széchenyi-hegyről 0.24 és 4.24 között indulnak.

Újév napján a munkaszüneti, január 2-án és 3-án szombati, január 4-én ismét a munkaszüneti, január 5-étől pedig az iskolai időszakban érvényes menetrend szerint közlekednek a BKV-járatok. Az utcai rendezvények miatt egyes járatok közlekedésében kisebb menetrendi változások előfordulhatnak.

Újfajta jegyek, bérletek is lesznek jövőre, és persze áremelés, egy-két esetben árcsökkenés is. De az erről szóló fővárosi rendelet kései elfogadása miatt a változások egy része nem január 1-én, hanem csak január 16-án lesz (ahogy az Index már megírta), az alábbiak szerint:

A napijegyen kívül 2009. január 15-én pénztárzárásig minden jegytípus az idei áron vásárolható meg. A vonal-, átszálló-, metrószakasz- és a 10 darabos gyűjtőjegyet 15-én pénztárzárásig a régi áron árusítja a Társaság. A családi jegy, a turistajegy és a hetijegy a hónap közepéig szintén a 2008-as áron vásárolható meg, ha a kezdőnap január 15-ei, vagy annál korábbi.

A napijegyeket január 1-jétől már új, alacsonyabb áron lehet megvenni. A korábban megváltott vagy a 2009. január 16-ig megvásárolt „Éjszakai járatokra nem érvényes” feliratot tartalmazó jegyek mégis érvényesek lesznek 2009. január 1-jétől az éjszakai járatokon is.

2009. január 16-ától a BKV Zrt. minden jegytípusát az új tarifarendeletben meghatározott áron értékesíti: a vonaljegy 290, a helyszínen váltott vonaljegy 400, a 10 darabos gyűjtőjegy 2600, a napijegy 1500, a turistajegy 3700, a hetijegy 4400, a családi jegy 2100, a metrószakaszjegy 240, az átszállójegy 450, míg a most bevezetendő kedvezményes csoportos tanulójegy fejenként 300 forintba fog kerülni.

Fontos változás még, hogy a vonaljegyeket a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor nem kell új jegyet kezelni.

A bérleteknél a legfontosabb tudnivaló, hogy csak egyesített, Budapest határain belül vonatokra és Volán-buszokra is érvényes változat lesz, hogy újra kapható 100 napos bérlet, és hogy a legalább szilveszterig érvényes bérlet egészen 7-ig érvényesek:

A régi kedvezményes éves és kedvezményes éves budapesti egyesített bérletek és a 2008. december 31-én, 2009. január 1-jén, 2-án, 3-án, 4-én és 5-én éjfélig lejáró havi bérletek (kivéve a környéki 5 és 10 km-es, valamint a HÉV-bérletek és ezek kedvezményes változatai) 2009. január 5-e helyett január 7-én éjfélig érvényesek.

Az Akácfa utcai központi bérletpénztár január 9-éig csak átutalásos partnereket szolgál ki. Az Akácfa utcában egyéni és készpénzes számlára bérleteket a 22. szám alatt, a pótdíjirodában lehet venni. (A pótdíjirodán bérletigazolványt nem készítenek.)

Ma a szokásos nyitva tartási rend érvényes, szilveszterkor reggel 6 órától 15 óráig lehet jegyet, bérletet venni.

2009. január 2-án a szokásos hó eleji hétköznapi rend szerint tartanak nyitva az értékesítési helyek. 3-án és 4-én már minden pénztár nyitva áll a vásárlók előtt, január 5-étől 9-éig pedig – a várható nagy forgalomra való tekintettel – meghosszabbított nyitva tartással, reggel 6 és este 9 óra között várja a vásárlókat az összes metrópénztár, illetve több HÉV-állomáson (Batthyány tér, Margit híd, Árpád híd, Békásmegyer, Szentendre, Örs Vezér tere, Gödöllő Szabadság tér, Boráros tér, Csepel, Vágóhíd), valamint forgalmas csomópontokon (Moszkva tér, Móricz Zs. krt., Etele tér, Városház tér, Örs vezér tere autóbusz-végállomás, Rákoskeresztúr autóbusz-végállomás, Bosnyák tér) található jegypénztár.

 

Előre lehet megváltani a HÉV-jegyeket:

Az előre megváltott HÉV-jegy érvényes a feltüntetett napon 0-24 óráig a HÉV Budapest közigazgatási határán kívüli vonalszakaszain egyszeri, útmegszakítás nélküli utazásra. Budapest határán belüli utazáshoz az utasnak rendelkezni kell érvényes bérlettel vagy érvényesített jeggyel. A menettérti útra váltott menetjegy visszaútra a feltüntetett napot követő 3. napon 24 óráig érvényes, úgy ha az odaútra szóló jegyet is felmutatja az utas. A jegy 2009. január 1-jétől elővételben is megváltható, kiszerelése január 16-ától pedig már vonaljegy méretű és szelvényes lesz. A HÉV-menetjegyek ára január 1-jével nem változik, ezért a jelenlegi jegyeket a készletek erejéig a BKV kiárusítja. Az előreváltott jegy az érvényesség kezdete előtt visszaváltható, ha a jegy értéke meghaladja a kezelési díjat (250 Ft.). A menetjegyet, valamint a kedvezményre jogosító igazolványt, vagy igazolást az utazás során az ellenőrzést végző személynek át kell adni.

41 komment

Címkék: jegy tarifa városi közlekedés peage


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr81848496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.12.30. 13:50:58

Egyrészt jó ha jól értem hogy a metrón nem kell átszálláskor új jegyet lyukasztani. De ennyi erővel mi szükség a átszállójegyre? Mi a különbség a metrón kapott dátum bélyegző és a buszon kapott dátum bélyegző között, azon kívül hogy sokszor egyik sem látszik?

Remélem mint Európa talán legdrágább közlekedési tarifáját kialakító társaság egyszer eljut a valóban idő alapú jegyrendszerre, mint ahogy a legtöbb eu város.

fakutya 2008.12.30. 13:59:43

Ajánlom a tisztelt énpénzemenluxusautózóveszteségescégvezető bkv vezér úr (+Demszky) figyelmébe az amerókai példát tömegközlekedésre: mindent "ingyen" modell: nincs jegy, nincs ellenőr stb... tehát lényegesen olcsóbb az üzemeltetés, a cégek tök jól elvannak a beszedett helyi adókból. Lehet, hogy ott nem magánvillákra költik??

Buzigyuszi 2008.12.30. 14:02:30

Ezúttal GayBearsnak igaza van. (máskor meg nincs)

human · http://yummie.hu 2008.12.30. 14:03:00

ha továbbra is lesz átszállójegy akkor ezt nem értem

Fontos változás még, hogy a vonaljegyeket a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor nem kell új jegyet kezelni.

human · http://yummie.hu 2008.12.30. 14:04:18

ja ez másnak is feltűnt, sorry, de a válasz mindenképp jöhet

human · http://yummie.hu 2008.12.30. 14:04:56

fakutya: gondolom azért van minden amcsi filmben beléptetű kapu a metróknál pl

joco 2008.12.30. 14:11:18

@fakutya: nem tudom, mire gondolsz, de a New York-i metróban mágneskártyaleolvasók vannak és kapuk is. A mágneskártya pedig igenis pénzbe kerül (vö: jegy, bérlet).

Retekbácsi 2008.12.30. 14:12:14

@fakutya: pontosan hol? Mert pl New Yorkról ezt találtam: The fare for a subway or local bus ride is $2. The fare for an express bus ride is $5.
Ez így nem annyira tűnik ingyenesnek....

fakutya 2008.12.30. 14:18:07

Bocsi, én hibáztam, nem minden városban van így (most még), még csak nem is vagyok biztos a városokban, talán Chicago, Seattle, stb,

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.30. 14:22:39

@GayBears: Sok buszon, villamoson még hagyományos lyukasztó van, ami nem pecsétel dátumot, csak beleharap a jegybe.

Azon nehéz lenne utána nézni, hogy mikor szálltál fel, mióta utazol, és ki is vagy te egyáltalán.

Amíg a felszínen nincs mindenhol bélyeges lyukasztó, addig sajnos marad az átszálló jegy. (Bár így is megoldható lenne, de ennyi eszük nincs).

Bit Rot 2008.12.30. 14:29:03

@fakutya:
"Ajánlom a tisztelt énpénzemenluxusautózóveszteségescégvezető bkv vezér úr (+Demszky) figyelmébe az amerókai példát tömegközlekedésre: mindent "ingyen" modell: nincs jegy, nincs ellenőr stb... tehát"

A "nincs ellenőr" ebből már megvalósult.
2008 második felében (a metrót kivéve!!) jó, ha 2-3-szor láttam ellenőrt, a 4-500 utazásomból (busz, troli, villamos).

joco 2008.12.30. 14:38:40

@fakutya: A wikipedia nem említi Chicagót, Seattle-ben részlegesen ingyenesek a belvárosi buszok:
en.wikipedia.org/wiki/Zero-fare_public_transport

Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2008.12.30. 15:05:35

Ezt írod:

"...a legalább szilveszterig érvényes bérlet egészen 7-ig érvényesek"

Namost az én bérletem mától érvényes, 30 napos ugye. Magyarul hiába fizettem ki a teljes hónapot, csak hetedikéig lesz érvényes?

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.12.30. 15:15:24

@BKV figyelő: ...na ja, igaz ami igaz, ahol pöttyözik ott ez nem megy. De ha jól tudom van jelentősége annak hogy a jegyen éppen milyen sarokban vagy átlósan van a dátum. Hiszen ez alapján szűrik elvileg a szakaszjegyeket is, mert az ellenőr a bélyegző alapján tudja melyik állomáson került kezelésre a jegy!

Márpedig ha így van, akkor éppenséggel nem lehet akadály az ha a metron kezelt jeggyel olyan buszra szállnék amelyik csak pöttyöz.

(értelemszerűen ahol nincs dátumbélyegzős lyukasztó ott nincs időalapú érvényesség sem

geotravel 2008.12.30. 15:16:41

Na, akkor írok egy pár dolgot, pedig nem szokásom.
GayBear: "Európa talán legdrágább közlekedési tarifáját kialakító társaság" - milyen összehasonlításban? GDP-hez viszonyítottad vagy mihez? Londonban csak a belvárosra (1-2) zóna egy havi bérlet 100 font. Barcelonában csak az 1-es zónára kb 45 euro.
Valamint: "idő alapú jegyrendszerre, mint ahogy a legtöbb eu város" Ez is milyen összehasonlítás ("legtöbb"?), pontosan hány százalékról van itt szó, és mekkora városokról, összehasonlíthatóak Budapesttel?
fakutya: "amerikai példát tömegközlekedésre" - ez valami vicc? Az USA városok tömegközleekedése közismerten nagyon gyér, nem összehasonlítható az európai nagyvárosokéval. Arról nem beszélve, hogy mint többen rámutattak, közel sem ingyenes. Ezenkívül a magyarok nem fizetik be a helyi adókat.
És: "énpénzemenluxusautózóveszteségescégvezető bkv vezér úr" - egyrészt miért ne lehetne neki luxusautója, ha egy nagyvállalat vezetője, másrészt meg már visszamondta állítólag és saját kocsival jár, bár ez nem annyira jutott a címlapokra.
Ezenkívül a sima jegy 60 percig jó (átszállásra is) az átszálló 90 percig, ez a különbség. Nyilván hülyeség, nem vitatom, de ez a válasz arra, hogy mi a különbség.
Tudom, hogy nálunk az a divat, hogy mindenen kesergünk, bár nem értem, de hát ez van. A BKV a nehézségek és a problémák ellenére nagyon jó szolgáltatást nyújt. Nézzetek már körül a világban, magyarok, legyetek kedvesek.
Hát asszem ennyi.

z 2008.12.30. 15:24:08

@fakutya:

"Talán" Chicagóban a nyáron még vidáman fizettem buszért, vizitaxiért, magasvasútért.
Igaz, metrójegy nincs, mert metró sincs.

Persze biztos akad Amerikában olyan (szerintem főleg shuttle busz-) járat, ami ingyen van (asszem az iskolabusz is az), de gondolom az is inkább bevásásrlóközpntok környékén meg olyan helyeken jár, ahonnan nagy tömegek nem tudnak eljutni sehová nélküle, csak kocsival ("tömegközlekedés", ahogy mi ismerjük Amerikában csak a nagyvárosok belvárosaiban van, amúgy ha nincs kocsid, ott maradsz, ahol vagy).

Szóval 3 buszt ingyenessé tenni nem nagy kunszt, de megnézem én azt, hogy egy BKV-méretű hálózattal rendelkező, 1,5-2 milliós lakosságú városban mikor lesz ingyen a dolog.

(Személyes véleményem az, hogy Pesten ne is legyen, ha véletlenül mégis levinnék az árát, egy jelképes összeg azért legyen, nem kéne a földalattiból, 4-6-osból, metrókból hajléktalanszállót és mégtöbb mobil piacot csinálni, márpedig Pesten ez történne).

Más: hogy az sms-jegy (ami végre időalapú, nem megálló, meg átszállás-) miért lesz 500 pénz, azt nem tudom felfogni. Lehet, hogy később belátják,hogy hiba ez is, mint az éjszakai jegy, de sajnos nem tartom valószínűnek. Pedig az ötlet jó.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.12.30. 15:30:14

@GayBears:

Ha nagyon akarná a BKV, akkor a vonaljeggyel 1 átszállást simán engedhetne felszínen is, mert az ellenőr látja, hogy tényleg azon a buszon lyukasztottál-e, és hogy a metrón lyukasztás óta mennyi idő telt el. Megoldható lenne.

Ott lenne szívás az idő alap, amikor buszról-buszra szállsz át, és mind2 járművön csak harapós lyukasztó van.

Bár ha a jegy két végét kezeled, ott is meg lehet nézni, hogy tényleg azon a buszon lyukasztottál-e, amin vagy. (Ez az átszállójegy alapja).

De az átszálló jegy drágább (két utazás esetén olcsóbb) így hülye lenne a BKV 1 vonaljegy árán két utazást engedni.

Utasbarátabb megoldás, de ki kell termelni a szolgálati Audik árát valahogy... :)

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.12.30. 15:37:15

@geotravel: kérdéseidre a blog gazdájának posztjai adják a választ. de kiindulásnak, az ár a gdphez és a szolgáltatáshoz viszonyítandó. pl ahol drágább a jegy, ott többnyire azon túl hogy nem 60ezer a minimálbér hanem mondjuk 400, még időalapú az érvényesség, tehát nem kell minden átszállásnál érvényesíteni.

De az összehasonlítás atekintetben is lehetséges lenne hogy arrafelé létezik a közlekedési szövetség és az intercity vonatjegy tartalmazza a városi tömegközlekedés árát is aznapra... szóval kb az ilyen dolgok az összehasonlítás alapjai.

Melyek a nagyvárosokra vonatkoznak, a budapest méretűekre és nagyobbakra.

electra100 2008.12.30. 15:39:30

@Geotravel
ezzel nagyon egyetértek:
"Tudom, hogy nálunk az a divat, hogy mindenen kesergünk".

Nagykócsag 2008.12.30. 15:41:14

@geotravel 2008.12.30. 15:16:41:
Szívemből szóltál.
Szerintem nem rossz a BKV. Van hova fejlődnie, de alapvetően gyakran jár, és majdnem mindenhová eljut.

z 2008.12.30. 15:56:27

Gay Bears:

Hát nem tudom... Sok ilyen összehasonlítást olvastam már az árakról, általában nem az jön ki, hogy Budapest a legdrágább.
Éltem kicsit Londonban, 20x meg kellett gondolni, mikor megyek le a metróba és utazok keresztül 3 zónán a hosszú-hosszú buszozás helyett. Ha azt nézzük pl., hogy a minimálbér óránként valami 5.35 font és ezt összehasonlítjuk egy metróra szóló single-ticket árával, ami 4 font, akkor az se jobb, mint az itteni 400 forint körüli minimum órabér a 300 ft körüli metrójeggyel.
És hogy jobb-e... Több megálló van, az igaz, de zsúfoltságban pl. a magyar metró sehol sincs a Tube-hoz képest. És itthon gyakrabban is jön.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.12.30. 16:13:27

@z: kicsit félrevezető poszt, hiszen 1-2 fontért is utazhat 1-2-3 zónaában is, sőt napijegyet akár több zónára is vehetsz már 5-6 fontért. Mivel Londonban a megtett távolság alapján kell fizetni, nem pedig időalapon.

És persze a különböző eszközökre más és más díjszabás vonatkozik.

Ilyen pesten is volt, páran biztos emlékeznek a kék és sárga jegyekre (busz, villamos), de most nem visszafelé kéne fejleszteni a rendszert, hanem előretekinteni.

HavocS · http://www.obsidianshell.com 2008.12.30. 16:15:04

Éves bérlet kapható lesz már másodikán? Csak mert volt valami kavarás, hogy nem nyomtattak időben, vagy az arra nem vonatkozik?

z 2008.12.30. 16:33:34

GayBears:

Tanulmányozd a harmadik oldalt:
www.tfl.gov.uk/assets/downloads/your-guide-to-fares-and-tickets-Z-1-6-02-01-09.pdf

Ha kessel fizetsz, 4 font 1-6-on belül.
Az Oysterrel olcsóbb, persze, de ahhoz kell Oyster meg föl kell tölteni, én most csak az egyszeri jegyről írtam ezt.

A busz meg hiába olcsóbb ott (a fizetésükhöz képest), pont olyan gyors, mintha gyalogolnál.
Mondjuk az 1-2-3 napos jegyek azok jók, most is azt fogok venni arra a 3 napra amíg megint kimegyek, de nálunk meg van Budapest Card.

on the other hand 2008.12.30. 16:47:26

Hello, ez itt félrevezető:
"A bérleteknél a legfontosabb tudnivaló, hogy csak egyesített, Budapest határain belül vonatokra és Volán-buszokra is érvényes változat lesz, hogy újra kapható 100 napos bérlet, és hogy a legalább szilveszterig érvényes bérlet egészen 7-ig érvényesek:"

Az utolsó tagmondat az utána következő közlemény szerint csak az éves bérletekre vonatkozik.

on the other hand 2008.12.30. 16:48:22

elnézést, elfelejtettem olvasni, sztornó.

GayBears · http://gaybears.blog.hu/ 2008.12.30. 16:58:45

@z: tehát a busz olcsóbb... akkor itt a vitát le is zárhatjuk, főleg hogy Londonban egymagában többen laknak mint Magyarországon és ehhez távolság alapú jegyeket találtak ki.

...szóval inkább nem kezdem "hogy de ha csak 1-3 zónaában utazol akkor nem 4 font stb...

Mert Te írtad hogy a busz olcsóbb.

Persze beszélhetnénk még arról hogy a reptéri járat 25 font (vasút), de ehhez sanos nincs összehasonlítási alapunk mert a BKV vagy MÁV még nem alkotta meg a közvetlen ferihegy járatot. (amit meg csináltak az kilométeres sétával érhető csak el - cuccossal azt meg nyílván nem sokan választják)

papamaci1 2008.12.30. 17:49:46

A nagy röhej:hirtelen eltűntek a 6-os villamos két végállomásánál az ellenőrző sameszek. Ennyi idő-hetek-kellettek, amíg felfogták az értelmetlenségüket. (A Széna tértől a Budafoki útig nem volt ellenőr. A két végállomáson összesen 32- en kellett hogy álljanak....)

DeadBodiesEverywhere 2008.12.30. 17:58:49

En csak azon csodalkozom hogy kulfoldon (Nemetorszagban, Hollandiaban es Angliaban is), hogy csinaljak azt h tobben fizetnek mint itthon, keruljon barmennyibe is.

Pl Hollandiaban es Nemetorszagban addig nem tudok felszallni a buszra/villamosra amig nem mutattam be a jegyem, vagy nem vettem jegyet, vagy a sofornel(!), vagy egy kulon ez miatt ott ulo embernel (pl. Amszterdamban a villamoson kozepen kell felszallni es ott ul egy ember egy dobozban). Sokkal nehezebb feketen utazni, es mindenki kifizeti. Ja! es nem vennem eszre hogy lassabban jutnek A-bol B-be, vagy tudom h mennyivel induljak el elobb. Nincs hozonges. Ott ez az elet rendje.

Persze azt mondom hogy 2 Euro egy villamosjegy a nemeteknel, es az sok. De minimum 2x keresnek tobbet mint en, es lehet h csak 50 eurot fizetnek a villamosberletert, v buszert.

Mi meg? 33 Eurot. De kifizetem, mert kell a fenenenk a stressz amit atel az ember a bunko biztonsagiak miatt ha veletlenul nem lenne jegye.

Persze mindenhol csalnak az emberek, de pl Londonban a metronal a ki/be jaras az eleg jol meg van oldva.

Es magyarkent ott "nagyon durvan" draga a kozlekedes, de sztem az ottaniak a sok lehetoseg, zona, meg busz/metro miatt tok jol kitalalhatjak h mi merre hany meter.

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.12.30. 18:19:41

400 forint egy kibaszott buszjegyért? lófaszt a seggébe annak, aki ezt kitalálta! kizárt dolog! majd akkor veszek 400 forintért, európai áron buszjegyet, ha a FIZETÉSEM IS EURÓPAI LESZ!

kozlekedo 2008.12.30. 18:54:54

A bérlettel lehet használni az éjszakai járatokat? (Nem csak holnap)

erogén zónapörkölt 2008.12.30. 19:09:22

Hát sajnálom, hogy ez itt jegy ügyben off, de mit tegyek?
Ma délben a Moszkva téren lévő 5 pénztárból egy volt nyitva. A pénztár előtt kb 40 ember állt, mert a pénztár 11-11.20 között "technikai okokból" zárva tartott. Mi a f@szért nem tudnak egy nappal az ünnep előtt legalább két pénztárt üzemeltetni? Miközben a mozgólépcsőnél öt, amúgy ambuláns pszichiuátriai kezelésre szoruló ellenőr ácsorog?
Mondjuk nekem nem kellett sokáig várnom, mert kicsit közelebb érve észrevettem, hogy 2009-re érvényes bérleteket nem árusítanak. Miért? Csak!
Két hét óta nyomatja az idióta békávé a híreket a híradókban, hogy mennyi lesz a jegyek-bérletek ára. Nem lehetett volna összesen kétszer bemondani, hogy "Vigyázat! Bérleteket nem árusítunk, csak újévtől! Viszont a régi bérletek 7-éig lesznek érvényesek."
Tavaly sem bírták megoldani, hogy a bérleteket időben meg lehessen venni, embertelenül hosszú sorok várakoztak a pénztárak előtt. Mi a túró hiányzik a normális munkához? Az ész?
Demszky, ez a gyógyegér ott vigyorog mindenki arcába, hogy milyen jól fogunk járni a minden járatra érvényes bérlettel. Ami drágább ugyan, de lehet vele vonaton utazni, mondjuk Érdig. És ez ki a ...somnak jó? Annak aki Érden lakik. Aki mondjuk csak a metrón, meg a hatoson uazik, az mit profitál ebből? Párizsban például szektorokra van osztva a város. Ha nem akarsz a legkülső körzetekbe utazni, akkor olcsóbban kapod meg a hetijegyet, bérletet.
Ezzel szemben nem bérelnek csúcs-Audit a BKV-vezérnek. Gratula!

z 2008.12.30. 19:20:53

@GayBears:

Nem ilyen egyszerű ez, mert hiába olcsóbb a londoni busz, nem jó semmire.

Sofian 2008.12.30. 21:19:18

@erogén zónapörkölt:
Már hogy mehetne Érdig? Kitolták Budapest közigazgatási határait? Új kerülete lett Bp-nek?

z 2008.12.30. 22:19:21

@Sofian:

Igaza van e.z.-nek. Ugyanis a bkv szerint:

"Valamennyi budapesti összvonalas bérlet érvényes a trolibuszon, villamoson, metrón, földalattin, fogaskerekűn a vonal teljes hosszán, valamint az autóbuszon a közigazgatási határ utáni első megállóig..."

Asszem a vonatnál is ez van, a határ utáni első megálló Nagytétény-Diósd után (ami még Bp.) pedig Érdliget, ami már Érd.
Én pl. Ürömig szoktam használni, az se Pest már.

A baj nem is az, hogy ki kell fizetni annak is, aki nem használja ilyen távolságokra sosem, hanem az, hogy ettől függetlenül nem hangolják össze a Volán, MÁV, Bkv menetrendeket.

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.30. 22:24:44

@z:

Nem, a közig. határ ELŐTTI vasúti megállóig érvényes a bérlet. Az idézett szabály buszokra vonatkozik.

ti

erminavet · http://kotottpalya.blog.hu/ 2008.12.30. 22:27:13

@kincses:

A sunyi reklámodat most utoljára nem törlöm, és most most utoljára nem tiltalak ki. Még akkor is, ha amit reklámozol, az jó dolog.

ti

cso zsi 2008.12.30. 23:01:10

"A régi kedvezményes éves és kedvezményes éves budapesti egyesített bérletek és a 2008. december 31-én, 2009. január 1-jén, 2-án, 3-án, 4-én és 5-én éjfélig lejáró havi bérletek (kivéve a környéki 5 és 10 km-es, valamint a HÉV-bérletek és ezek kedvezményes változatai) 2009. január 5-e helyett január 7-én éjfélig érvényesek."

Ezt tényleg olyan nehéz értelmezni?
Az ötödike előtt lejáró bérletek haladékot kapnak hetedikéig, mert nincs még új bérlet hétfőig.
A 15-ig érvényes bérletemet nem érvénytelenítik, hisz kifizettem.

z 2008.12.30. 23:37:13

@erminavet:

Megnéztem és tényleg (bár nem értem, akkor nekem miért jó Ürömig, a térkép szerint az se Pest).
Viszont Nagytétény-Érdliget állomás még belül van, még úgy is jó (meg onnan kb. még 100 forint egy csatlakozójegy ha tovább is megyünk, tehát úgy is az van, hogy annak éri meg leginkább, aki az agglomerációból jár be).

naiv_ugyfel 2008.12.31. 15:45:51

"2009. január 1-jén, 2-án, 3-án, 4-én és 5-én éjfélig lejáró havi bérletek ... 2009. január 5-e helyett január 7-én éjfélig érvényesek."
Lehet nekem van problémám a szövegértéssel, de azt hittem, hogy az idézett mondat alapján a január 3-ig érvényes bérletem január 7-ig lesz érvényes.
Ehhez képest a pótdíjirodában azt közölték velem, hogy ez a bérlet csak jan. 3-ig érvényes.
Nem lenne rossz, ha ezeket a közleményeket a BKV-alkalmazottakkal is ismertetnék, legalábbis azokkal akik fizető utasokkal kapcsolatba kerülhetnek.
süti beállítások módosítása