Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

2009.01.05. 15:00 erminavet

Kiírták a tendert az új debreceni villamosokra

MTI

A debreceni önkormányzat 18 darab, legalább 70 százalékban alacsony padlós villamosra írt ki nyílt közbeszerzést az uniós támogatással épülő második városi vonalra; a felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A nyertes vállalkozónak a járművek mellett a karbantartáshoz szükséges eszközöket, tartalék alkatrészeket is szállítania kell. Az utolsó járművet a szerződéskötéstől - március közepétől - számított két éven belül kell leszállítani, az üzembe helyezésre további 2 hónapot kap a nyertes cég.

Az ajánlatkérő a garanciák körébe tetemes kötbért épített. Így például járművenként és naponta 10 nap késedelemig 1 millió, a 11. naptól a 20.-ig 3 millió, a felett pedig 6 millió forint a kötbér. Az önkormányzat 20 százalék előleget fizet a nyertesnek.

Az ajánlattevőnek az elmúlt három üzleti évben nem lehetett negatív a mérlege. Az ajánlattételt megelőző három évben pedig 8 milliárd forint bevételt kellett elérnie a kiírásban szereplő járművek szállításából, valamit legalább egyéves karbantartásából.

Az ajánlattételi határidő február 24. Az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes, a pontszámok súlyozásánál az egy utasra jutó járműár lesz a döntő, de komolyabban esik még a latba a karbantartási költség, valamint az alacsony és magas padló aránya.

Az eredményhirdetés március 5-én lesz, a szerződéskötés tervezett időpontja március 16.

A debreceni villamoshálózat fejlesztése az első magyar uniós nagyprojekt. Közel 18 milliárd forintba kerül, amelyből a 18 darab új alacsony padlós jármű beszerzése mellett 7,8 kilométer új villamos pálya és 12 akadálymentesített megálló épül. A beruházás a tervek szerint 2011. végére fejeződik be.

23 komment

Címkék: alföld villamos városi közlekedés peage


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr89859445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.05. 15:48:20

fasza, néhány nagykutya megint megszedi magát ezen az ügyleten is. hurrá

BDzsH · http://varoskepp.blog.hu 2009.01.05. 16:23:10

Éljen-éljen! Jó látni, hogy ma már villamosvonalakat építünk és fejlesztünk, nem pedig elbontjuk őket!

A 2-es vonalon kívül indokolt volna még Debrecenben több városi villamosvonal is? Vagy a vasútban a jövő?

sorokinV 2009.01.05. 16:27:57

Végre valamivel összevethetőek lesznek a budapesti tömegközlekedési közbeszerzések. Majd írj róla, hogy haladnak!

mestska · http://cities.blog.hu 2009.01.05. 16:33:07

A tender már december 30-án megjelent igazából, ha nem is a magyar közbeszerzési értesítőben:

cities.blog.hu/2008/12/31/villamostender_debrecenben

de erminavet gondolom olvasta ezt :)

mestska · http://cities.blog.hu 2009.01.05. 16:51:05

@BDzsH:

Ha mondjuk Franciországban, vagy más gazdagabb városban lennénk, akkor Debrecen elbírna vélhetőleg egy kelet-nyugati irányú villamostengelyt is, erre azonban igazából itthon nincs esély, a fejlesztési tervekben sem szerepel. Lehetőség van az 1-es, 2-es villamos vasút felé, vasúton történő hosszabbítására is ezenfelül.

nokommento 2009.01.05. 17:08:01

Gabor von Demszky, legyszives tanulj!

is 2009.01.05. 17:19:01

@nokommento: csak akit érdekel: nézd meg a bp-i Combino közveszerzési kiírását, több évvel ezelőttről. ugyanígy néz ki. nem kell azt hinni, hogy most találták fel a spanyolviaszt.

az árakat kell majd összehasonlítani, persze azonos alapokon (mennyi a jármű, a sínfelújítás, a karbantartás díja), mert a Combinokon szerintem 4-5 milliárd korrupciós pénz is volt.

..::Froschlama::.. (törölt) 2009.01.05. 17:20:57

Ide Csabára sem ártana egy darab avsutvonal kis szerelvényekkel...egy csomyó buszvonalat ki lehetne vele váltani...és átláthatóbb is lenne a közlekedés és egészségesebb.

OkoskaTo:rp 2009.01.05. 17:30:51

Kíváncsi leszek, Kósáéknál kik a csókosok, mint Budapesten a Siemens.

Nagyzee 2009.01.05. 18:16:05

Szerintem a kelet-nyugati villamos esélytelen Debrecenben. Nincs is rá szükség szvsz. Ezt az irányt a jelenleg féloldalas trolihálózat nyugati bővítésével egész jól le lehet fedni.

A 2-es villamos 109-es vasútvonalra kivezetése viszont egy érdekes és szvsz működőképes ötlet lenne.

hegylako01 2009.01.05. 18:32:21

Ez egy igazán jó hír.

Jelenleg Miskolci is zajlik egy nagy villamosvonal fejlesztés (igaz csak hosszabbítás).

www.zoldnyil.hu/

matkó 2009.01.05. 19:23:45

@nokommento: Inkább kósa tanul demszkytől. A négyes metró kiváló példa rá, hogyan nyúljunk le milliárdokat. Akárki meglássa: lalikiráj birodalmában ezt fogják utánozni! Megint nagyot szakít a Kósa Nostra...

Kopasz Szuzukis 2009.01.05. 19:45:42

Ippon-értékű hír! Ki is ütött! Keményen. Még emléxem valami olyasmire, hogy jópár évvel ezelőtt megkezdték a "bengáli" villamosok cseréjét szép, új Ganz kékségekre. Aztán 10db után megállt a proddzsekt. Így, most a bengálik verik szét a sínhálózatot, amitől a Ganz futóműve megy szarrá. Aztán évente költik el a 100misiket pályafelújításra. Médin KósaSziti.
Az új közlekedési társaság, amelyik júl.1.-től veszi át a város közlekedését, is egy gittegylet. Egy pesti bejegyzésű cég, amelyiknek SEMMI közlekedésszervezési tapasztalata, átveszi a nála 10x nagyobb tőkéjű DKV-t. Abszurdisztán.

lbalazs 2009.01.05. 20:46:06

Mar a varos vezeteseben is felmerult, hogy az uj kettes villamost kivezetik
Jozsa es Hajduboszormeny fele. Igy is akarjak megterveztetni a villamos kulso vegallomasat.
Sajnus hurok vegallomas lesz, amit nehez lesz tovabbvezetni. Az uj villamosvonal nagyobb forgalmu lesz, mint az egyes, az egyes vonaltol 1 km-re van a biogal iparvaganya, ami geometriailag is megfeleloen csatlakozik a fenti vonalhoz. ha erre vezetnek a villamost, nem kellene bontani, a terulet rendelkezesre all.
A belso vegallomast a vasutallomasnal most tervezik atepiteni, de nem szerepel benne a ket rendszer osszekotese, pedig igen jelentos atepitesrol van szo.
Vajon miert?

PioDVD 2009.01.05. 20:54:31

A villamos helyett ezerszer olcsóbb és jobb megoldás lett volna a troli. Csak 1 példa: ha ledöglik egy villamos, kezdődhet a küzdelem a pótlására. Trolinál a következő simán kikerüli. Ha még mindig az a terv, hogy a Csemete, Dózsa Gy. utcán az autókkal közös sávon közlekedik, ott egy ilyen akció külön érdekes lehet.

No de troli nem lehet. Miért is? Kósa úr azt mondta, hogy csúnya a felsővezeték. Igaz, ha jól tudom, felsővezetékes villamosról van szó, de biztosan átlátszó lesz. Vagy valami.
Meg azt is mondta, kommunista találmány. Kár, hogy a világ sok országában nem tudják, így nem szüntették meg őket.

off
A Ganz-okat még Hevessy idejében rendelték meg, de lehet, hogy nem Kósa miatt állt le a többi beszerzése, hanem a Ganz nem tudott szállítani.
on

Nagyzee 2009.01.06. 02:45:36

@lbalazs: A Böszörményi út mellett is van elég hely a továbbvezetésre szvsz. De a Biogal iparvágányának használata is egy remek ötlet.:)


@PioDVD: A villamos mellett elsősorban az utasforgalom nagysága szólt ebben az esetben, azt hiszem. Szerencsére Kósa már megváltoztatta a véleményét a trolihálózatról, amúgy valszeg már egy trolivonalunk sem lenne, nemhogy új trolibuszaink. Én bízom benne, hogy a következő nagy közlekedési beruházás a trolihálózat Tócóskertbe való kivezetése lesz majd...

PioDVD 2009.01.06. 10:48:56

@Nagyzee: igen, az utasszámmal indokolták. Kicsit sűrűbben indított trolik el tudnak vinni ugyanannyi embert, a kiépítés sokkal olcsóbb, a fenntartás sokkal olcsóbb és kevésbé forgalom-akadályozó (lásd villamos sínek és alapjaik pár évenkénti felszedése-javítása). Gyönyörű lesz a közlekedés a megépítés idején a Mester, Csemete, Dózsa Gy. úton például. Ha sikerül úgy intézni, mint a csatornázást, akkor akár 2 évig is fel lehet túrva az egész, mert hogy-hogynem csődbe megy a nyertes.

ubk 2009.01.06. 15:14:08

@PioDVD: Ezt nem hiszem el! Ennek a bírka népnek ma már semmi sem jó?

Menjetek akkor gyalog!

Utazó Kiskövet · http://kiskovet.blog.hu/ 2009.01.09. 13:08:56

Hát, ha villamosokat vesz egy város, nekem elsősorban az jut az eszembe, hogy lesz az embereknek jobb villamosuk. Szerintem csípőből fikázni, hogy majd ezen jól megszedi magát valaki, nagyon magyaros, depressziós, önsorsrontó baromság. Figyelni kell, hogy ne legyen korrupció, de minden fejlesztésnek így nekiindulni, hát, elég béna dolog.
Remélem sikeres lesz a tender, és titkon azt is remélem, hogy nagy kedvencem, az agyhajtásos megoldás lesz a befutó.

mestska · http://cities.blog.hu 2009.02.08. 11:05:39

Ismét módosították a debreceni villamostendert, vajon kinek kedveztek?

cities.blog.hu/2009/02/08/ismet_modosult_a_debreceni_tender

2010.01.22. 20:14:14

gumikerék? vezetősín? trolival is lehetne vhogy kombinálni...

fr.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Clermont-Ferrand

én itt éltem egy ideig, elég jól működött...

pioDVD, te tényleg elég tájékozatlan vagy...
süti beállítások módosítása