Kötött pálya

vasút, városi közlekedés, út, térkép, utazás - erminavet (Tevan Imre)

Magyar vasút ma

1 város, 1 villamos

Utazás Transzibériába

MD, a mi motorvonatunk

Vasutasok dolgoznak

Friss topikok

Naptár

november 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

2008.05.13. 13:00 erminavet

Miért képtelen megszüntetni a BKV a sorokat a pénztárak előtt?

Oly nehezen, de még tavalyi áron beszerzett száznapos bérletem rég lejárt, így elhatároztam, ma reggel veszek egy kutyaközönséges havibérletet. Bár siettem volna munkahelyemre, úgy véltem, kiszolgálásom ezzel a lehető legegyszerűbb termékkel csak nem jelenthet gondot a BKV-nak. Fülembe csengtek Regőczi Miklós értékesítési és kommunikációs vezérigazgató-helyettes oly sokszor elismételt szavai, hogy a tetszőleges napon megváltható bérletek kizárólagossá tétele majd megszünteti a sorokat a pénztárak előtt.

Ő csak tudja, hiszen nemcsak főkommunikátorként beszélt erről, a menetjegyek, bérletek értékesítésének is ő a főnöke. Ráadásul, noha háromnapos ünnep után, de már jócskán a hónap közepén járunk.

A forgalmas Ferenc körút/Üllői út aluljáróban mégis hatalmas, mint utóbb kiderült, negyedórás sor fogadott.

Az egyetlen működő pénztárban sokan számlát is kértek, akik nem, azok – az ostoba pénzügyi előírások miatt – újabban nyugtát kapnak, ennek megírása is hosszabbítja a technológiai időt. Azt viszont örömmel tapasztaltam, hogy egy igazi, 21. századi fejlesztés azért történt, egy különleges, dupla dátumstemplivel bélyegzik az érvényesség kezdeti és lejárati dátumát.

A pénztárral szemben egy szerződéses partner is árul utazási okmányokat. Nála azonban ez a tábla fogadott:

Már önmagában se értem, hogy mi a ráció abban, hogy még egy pénztárablak kinyitása helyett ugyanott egy bódét állítanak föl, ahol egy teljesen más jogi, disztribúciós és logisztikai rendben dolgozó személy árulja kb. ugyanazokat a termékeket.

Illetve értem, így ugyanis előfordulhat, hogy az egyik ablaknál kapható termék onnan pár méterre már nem kapható, hiszen oda valaki teljesen más szállítja.

De egyáltalán, mi az, hogy elfogy a bérlet? Itt nem olyan termékről van szó, mint a zacskós kakaó, amely elromolhat, hűteni kell. A termék nem a bérlet, könyörgöm, hanem az utazás a BKV járművein. A jegy, bérlet csupán egy papírdarab, amely igazolja, hogy megfizettem az utazást. Ha megfizetem, a cég oldja meg, hogy megkaphassam az erről szóló fecnit.

A bérlet nem romlik el, igen apró, könnyen, tömbben tárolható, eléggé kiszámítható a forgalma, így sehogyan se tudom belátni, miért nem lehet eleget rendelni belőlük. Csak egy magyarázat van a rendszeresen előforduló anomáliákra: valaki(k) rosszul, trehányul, lustán végzik munkájukat, vagy egyszerűen alkalmatlanok arra.

A sor végigállása után siettem dolgozni, Újpest központnál azért megnéztem a sort. Két-háromszor akkora volt, mint a Corvin köznél:

73 komment

Címkék: jegy városi közlekedés utastájékoztatás utaspanasz


A bejegyzés trackback címe:

https://kotottpalya.blog.hu/api/trackback/id/tr26466300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hattyú 2008.05.13. 14:19:49

Én is így szoptam ma meg a Délinél...gondoltam végre áttoltam a bérletem végdátumát 14.-re, nagy mosolyogva mentem bérletet venni és erre kanyargós sor... Nah, majd holnap :) Egyébként mi utasok szeretünk sorban állni! A BKV meg szeret hazudni :) Szal elvagyunk egymással...

gray 2008.05.13. 14:22:05

Anno, 22 éve Leningrádban töltöttem hosszabb időt. Bérletet vettem, mert az apró kiszakította a zsebem mindíg. Bérlet: akkora, mint a mienk, rajta az év és a hónap. Semmi egyéb nem volt szükséges hozzá (ebadó, oltási bizonyítvány, akvi kivonat, tok, fényképes befogadó). Tudták, hogy EGY bérlettel EGY személy UTAZHAT egyidőben.
Miért nem lehet ezt nálunk is bevezetni?

- Rendi - 2008.05.13. 14:31:00

Egyrészt nem értem, miért kellett megszüntetni a többhavi bérleteket, másrészt azt sem, hogy legalább a hónap elején miért nem lehet este 8 után bérletet venni...

Tutajos 2008.05.13. 14:37:54

Nem érnek rá a bérletek (az új rendszerben tkp. egyszerű űrlapok) szükséges számával foglalkozni.
El vannak foglalva mozgássérúlt fiatalok megrendszabályozásával, valamint öregemberek ütlegelésével.
Igazán lehetne bennetek némi megértés...

muskotály küvé 2008.05.13. 14:40:25

Kicsit OFF, de ez a számla- és nyugtaírás önmagában megérne egy jó nagy misét:
1. Tessék mondani, miért kell egy válllalkozásnak az ő nevére szóló számlával igazolnia minden apró-cseprő dolog megvételét, miért nem elég a nyugta? Azért, mert néhány kisstílű cég gyűjtögetné a blokkokat, ezek életszerűségének vizsgálata helyett miért kell a maradék 99,99%-ot ezzel büntetni, és nemzeti szinten komoly költségekbe verni magunkat? (A hülyeség teteje, hogy hosszas előkészítés után, valszeg jónéhány hivatali órát felemésztve, idéntől az APEH adja a sorszámot a kézi számlatömböknek - aki csalni akar, legfeljebb vesz egy számlaíró szoftvert, és tetszőleges számban telepíti.) Pl. Szlovákiában a "blokk"-ot, tehát menetjegyet is be lehet könyvelni, mégsem lehet látni pl. a benzinkutaknál vagy vasutállomáson a kukákban ezek után turkáló embereket...
2. Nem tudom, mi ennek a nyugtaírásnak a háttere, de feltételezem az, hogy a bérletre/jegyre nincs ráírva a "nyugta" szó, ezért nem felel meg a hülye előírásainknak. Ha így van:
- ki ezért a felelős, hogy nem vették észre, év(tized)eken keresztül nem tartották be a legalapvetőbb hülye pénzügyi szabályt?
- miért nem bélyegzik rá (vagy akár írják rá kézzel) a jegyre/bérletre a "nyugta" szót, esetleg a hiányzó egyéb adatokat, külön kézi fecni kiállítása helyett?

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.05.13. 14:40:46

Vagy online megvenni, vagy autómatából, vagy...sorolhatnánk. A BKV mongyon le!

Alina 2008.05.13. 14:43:24

A BKV-nak nem a jegy- és bérleteladás a fontos, hanem a büntetések beszedése. Próbálják bliccelésre kényszeríteni az utasokat.

Navarone 2008.05.13. 14:45:03

Már bocsi, de ha ennyi birka van, aki kizárólag elseje és ötödike között veszi meg a bérletét, hiába ugrál akár a hátán a BKV vezér, a sok birka nem jut el odáig, hogy más napon vegye meg a bérletet.

Ez nem a BKV hibája, hogy sok a hülye!

Én 18-20 körül veszem meg a bérletem, soha nem kellett sorban állnom.

jesszumpepi (törölt) 2008.05.13. 14:50:49

Mióta új rendszer van,hó végén veszem meg a bérletet,és nincs nagy sor.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.05.13. 14:53:54

Nekem pl Füzesi László már vagy harmadszorra igéri meg, hog mostmáraztán de tényleg bankkártya méretűek lesznek a bérletigazolványok - és mégsem történik semmi. Nem mondom, hogy szándékosan hülyít engem Füzesi úr, csak hát hogy (fingja) bocsánat fogalma sincs náluk senkinek semmiről az is biztos.
A pénztrárnyitásokról a BFFP Közl Ügyoszt vezetője regélt nekem ódákat, hogy miért nem szükségesek. A már meglévők hatáékony üzemeltetését (és nem további bezárását!) is szemtől szembe igérte meg Tárnok Eszter.
Láthatjuk hozzáértésüket, szavahihetőségüket, kompetenciájukat. Köszönjük, de ebből innetől fogva bnem kérünk! Mondhatni: ELÉG VOLT SRÁCOK! EDDIG ÉS NE TOVÁBB!

elseje 2008.05.13. 14:55:41

Griffi:
Ha lejár a jóembernek elsején a bérlete, akkor kénytelen megvenni a következőt. A stílus maga az ember, néha gondolkozni is kellene/illene.

Bubu 2008.05.13. 14:59:59

Griffi! Ha jól látom máról van szó, nem ötödikéről. Ma már tizenharmadika van, vagyis rohadtul üresnek kellene lenni a pénztáraknak, ha tényleg mindenki ötödikéig megveszi.

aTony 2008.05.13. 15:03:45

Szerintem a tróger, munkaképes dolgozók hada képtelen felfogni, hogy az Ő érdekében ne vegye már a hó eleji fizetéséből hó elején bérletett mert a többi gyámoltalan pöcs fel fog háborodni.

Áljanak sorban a temetkezési vállalatnál, ott kötelező a csend és a némaság!

Taigetos pozitív ország.

aTony 2008.05.13. 15:04:45

Szerintem a tróger, munkaképes dolgozók hada képtelen felfogni, hogy az Ő érdekében ne vegye már a hó eleji fizetéséből hó elején bérletett mert a többi gyámoltalan pöcs fel fog háborodni.

Áljanak sorban a temetkezési vállalatnál, ott kötelező a csend és a némaság!

Taigetos pozitív ország.

Dudi 2008.05.13. 15:06:28

A bérletek össze fognak menni! Vagy legalább is a méretük meg fog változni, mert a régihez már abszolút nem lehet műanyag tokot szerezni a pénztárakban, holott jó 4 hónap alatt teljesen tönkremállott...

Mállotviksz 2008.05.13. 15:07:56

Nemis rövidebb a bélyegzős megoldás!!!
Mert amikor 3 bérletet veszek egyszerre, kb 1 héttel előre, mindhármat külön dátummal, hát mire beigazgatja a kis pecsételőjét, az legalább 10 perc...Ráfirkantani sokkal könnyebben ment...
(Jó, persze, ne egyszerre vegyek hármat, meg ne különböző lejárattal...köszi)

Mikrobi 2008.05.13. 15:19:27

Az, hogy este 8 után már nem lehet bérletet venni, felveti bennem az esélyegyenlőség megsértésének gondolatát. Miért kényszerítenek arra, hogy plusz pénzt fizessek, ha este 8 után utazok?! Ráadásul ugyanott árulják a jegyet este 8 után, mint a bérletet este 8 előtt. Csak be kéne nyitni a kis fülkébe és hozni egyet. Esetleg egyszerűen beülni oda.
Ami meg a nyugtaadási kötelezettséget illeti, példát vehetnének a MÁV-tól (egyébként sok másért ők is broáf): ott a jegyre rá van írva, hogy menetjegy/nyugta, ill. jegy/nyugta. Csak meg kéne számozni az összes jegyet a nyomdában és számon tartani.

Mállotviksz 2008.05.13. 15:19:43

Ja, Griffi, mert esetleg hó végén nem tud a pórnép annyit félretenni, hogy megvegye a család bérleteit....
(Mert ugye ha át akar térni, akkor egy hónapban - fizetési időszakban- kétszer kell áldozni erre a nemes célra...)

Mállotviksz 2008.05.13. 15:20:01

Ja, Griffi, mert esetleg hó végén nem tud a pórnép annyit félretenni, hogy megvegye a család bérleteit....
(Mert ugye ha át akar térni, akkor egy hónapban - fizetési időszakban- kétszer kell áldozni erre a nemes célra...)

Dee 2008.05.13. 15:20:13

Griffi: amint a sok "birka" munkáltató nem hó elején adja a fizetést, az emberek örömmel mennek majd máskor bérletet venni.
azzal gondolom minden drága bkv-s tisztában volt, hogy jó pár hónap, év is eltelik, míg a dátumok eloszlanak a hónap minden napján, kinek hogy jobb megvenni az utazófecnit.
a jegykiadók megszüntetése, a munkaidő csökkentése sem generál kisebb sorokat.

Mikrobi 2008.05.13. 15:20:58

Az, hogy este 8 után már nem lehet bérletet venni, felveti bennem az esélyegyenlőség megsértésének gondolatát. Miért kényszerítenek arra, hogy plusz pénzt fizessek, ha este 8 után utazok?! Ráadásul ugyanott árulják a jegyet este 8 után, mint a bérletet este 8 előtt. Csak be kéne nyitni a kis fülkébe és hozni egyet. Esetleg egyszerűen beülni oda.
Ami meg a nyugtaadási kötelezettséget illeti, példát vehetnének a MÁV-tól (egyébként sok másért ők is broáf): ott a jegyre rá van írva, hogy menetjegy/nyugta, ill. jegy/nyugta. Csak meg kéne számozni az összes jegyet a nyomdában és számon tartani.

Dee 2008.05.13. 15:22:01

Griffi: amint a sok "birka" munkáltató nem hó elején adja a fizetést, az emberek örömmel mennek majd máskor bérletet venni.
azzal gondolom minden drága bkv-s tisztában volt, hogy jó pár hónap, év is eltelik, míg a dátumok eloszlanak a hónap minden napján, kinek hogy jobb megvenni az utazófecnit.
a jegykiadók megszüntetése, a munkaidő csökkentése sem generál kisebb sorokat.

Mikrobi 2008.05.13. 15:22:42

Az, hogy este 8 után már nem lehet bérletet venni, felveti bennem az esélyegyenlőség megsértésének gondolatát. Miért kényszerítenek arra, hogy plusz pénzt fizessek, ha este 8 után utazok?! Ráadásul ugyanott árulják a jegyet este 8 után, mint a bérletet este 8 előtt. Csak be kéne nyitni a kis fülkébe és hozni egyet. Esetleg egyszerűen beülni oda.
Ami meg a nyugtaadási kötelezettséget illeti, példát vehetnének a MÁV-tól (egyébként sok másért ők is broáf): ott a jegyre rá van írva, hogy menetjegy/nyugta, ill. jegy/nyugta. Csak meg kéne számozni az összes jegyet a nyomdában és számon tartani.

Dee 2008.05.13. 15:23:08

Griffi: amint a sok "birka" munkáltató nem hó elején adja a fizetést, az emberek örömmel mennek majd máskor bérletet venni.
azzal gondolom minden drága bkv-s tisztában volt, hogy jó pár hónap, év is eltelik, míg a dátumok eloszlanak a hónap minden napján, kinek hogy jobb megvenni az utazófecnit.
a jegykiadók megszüntetése, a munkaidő csökkentése sem generál kisebb sorokat.

Mikrobi 2008.05.13. 15:23:56

Az, hogy este 8 után már nem lehet bérletet venni, felveti bennem az esélyegyenlőség megsértésének gondolatát. Miért kényszerítenek arra, hogy plusz pénzt fizessek, ha este 8 után utazok?! Ráadásul ugyanott árulják a jegyet este 8 után, mint a bérletet este 8 előtt. Csak be kéne nyitni a kis fülkébe és hozni egyet. Esetleg egyszerűen beülni oda.
Ami meg a nyugtaadási kötelezettséget illeti, példát vehetnének a MÁV-tól (egyébként sok másért ők is broáf): ott a jegyre rá van írva, hogy menetjegy/nyugta, ill. jegy/nyugta. Csak meg kéne számozni az összes jegyet a nyomdában és számon tartani.

Mikrobi 2008.05.13. 15:25:02

Mi a szar állandóan ez az internal server error? Most látom, hogy azért kétszer is sikerült bevennie a kommentemet...

Fedup Sári 2008.05.13. 15:28:34

Na, itt legalább kiírták, hogy elfogyott a bérlet, a múltkor két sort kellett végigállnunk (kb. 15 perc) ahhoz, hogy az ablaknál közöljék ugyanezt...

S ha már itt tartunk: egy ismerősöm jelentkezett bódés árusításra, szépen elmondták neki, hogy a fizetése egy részét feketén fogja megkapni...

Nókoment.

kvarcman 2008.05.13. 15:29:03

a BKV azért van, hogy az arra "érdemesek" rendszeresen nagy összegeket tudjanak kilopni belőle... minden más, így az utasszállítás is, csak melléktevékenység

értelmetlenségi 2008.05.13. 15:33:16

Nem értitek a lényeget, pupákok. Ha már a járatokat nem sikerült ritkítani, megtették ezt a pénztárakkal. Nnna!

zokkka · http://www.nincsurl.se 2008.05.13. 15:33:56

Ugyanaz a lemez... Inkompetensek, droidok es rokonok/haverok "iranyitjak" ezt a kiskiralyokkal teletuzdelt penznyelo szervezetet, mint ahogy a teljes tulhizlalt magyar kozigazgatast, kozszferat.
Agyat es logikat en allami szervezeteknel mar nem keresek. Egyebkent a BKV szinvonalas szolgaltatast nyujt, csak 3X annyi dolgo... naplopoval.

JoeP · http://mivanvelem.hu 2008.05.13. 15:35:39

A "Bérlet elfogyott" tábla szvsz nem azt jelzi, hogy éppen akkor elfogyott a bérlet. Nézd meg több napon is, több állomásnál. Rengetegszer ez van kiírva.
Én arra tippelek, hogy ezeket a bódékat akarják kizárólag jegyárusításra használni.

ericghar 2008.05.13. 15:38:27

elseje:
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.

biziclop 2008.05.13. 15:39:23

Egy picit olyanok ezek a kommentek, mint egy Ionesco-darab.

ericghar 2008.05.13. 15:40:01

elseje:
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.

ericghar 2008.05.13. 15:40:42

elseje:
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.

ericghar 2008.05.13. 15:41:08

elseje:
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.

Mállotviksz 2008.05.13. 15:47:44

ericghar, kiegészítem: A bérletet előre is meg lehet venni, ha van annyi pénzed.

bilccelőkirály 2008.05.13. 15:49:42

Kedves Hülye utastársak! Minek bérlet? nincs bérlet, nincs sor, ilyen egyszerű a megoldás. Ja, hogy csődbe jut a BKV? Ezt kellene elérni, különben soha sem lesz rend, mindig csak lopni fognak. Hagyó elvtárs azért lett ide téve önkormányzatilag, hogy "hagy óhhhhhhh" lopni. Egyébként egy nagy fasz, hiszen ami történt, az az ő jóváhagyásával történt (dátumozás, megy egyebek). Ideje lenne beállítani őt bérlete árusítani, legalább valami hasznát vennénk. Különben jó elvtárs. Jó nagy fasz. Blicceljetek bátran, a bunkó ellenőrnek meg szét kell verni a pofáját, a szemét geciknek.

ericghar 2008.05.13. 15:51:18

elseje:
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.

éhes disznyó 2008.05.13. 15:58:02

megoldottam
nem veszek se jegyet se berletet

Gébé 2008.05.13. 16:09:53

Az a durva, hogy ebben az országban MINDENT olyanok irányítanak, akiknek halvány fingjuk sincs az adott szakterülethez. Egyszerűen alkalmatlanok. A kórházak, a hivatalok, az ÁLLAMIGAZGATÁS(!!), a BKV, a MÁV, a KORMÁNY... sorolhatnánk. Tényleg sokszor már meglepődök, amikor valami - nyilván véletlenül - jól sikerül. Elképesztő hogy még elviseljük ezt...

asdf 2008.05.13. 16:16:58

"Az egyetlen működő pénztárban sokan számlát is kértek, akik nem, azok – az ostoba pénzügyi előírások miatt – újabban nyugtát kapnak, ennek megírása is hosszabbítja a technológiai időt. "

A BKV az ostoba, mert nem vezeti ra a berletre az eladas datumat. Ha ravezetne, nem kene nyugtat adni melle (mint ahogy sem a mav, sem a volan nem ad nyugtat, mert mindkettoen szerepel az ominozus adat). Hadd ne a penzugyi eloirasokra legyen mar kenve, hogy a bkv-nal hulyek...

PTibor (törölt) 2008.05.13. 16:17:24

Én a multkor vettem egy jegyet, de nem kaptam róla nyugtát. Akkor most adócsaló vagyok? Az éccakain meg szintén nem adtak csak jegyet (350ért!!!)
Amúgy valsz tényleg csak a Nyugta szó, vagy a "Jegy nyugtaként is szolgál" többszóból álló kifejezést kéne ráírni, mert a BKV összes adata is szerepel a jegy hátldalán..

Amúyg a cikkhez: Aki rendszeresen utazott pl metróval mindig sort látott a bejáratnál, ha hó eleje volt, ha nem. Most sincs ez másként, csak az arányok változtak.
Ami viszont nagyon vicces, hogy pl újpest központban a két pénztár mellettt a különálló bódé is nyitva van, de ott nagyon kevesen vásárolnak; a másik pedig pl a Gyöngyösi utca, ahol az állomás területén van a kioszk.. de oda hogy jusson be a jeggyel/bérlettel nem rendelkező?

smartdrv 2008.05.13. 16:20:16

elseje:
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.

is 2008.05.13. 16:22:25

@Gébé: és az orvosok, aki hálapénzért dolgoznak, meg az okmányirodások, akik hülyék, meg a tanárok, akik nem tanítják meg a gyereket, meg a gyerekek, akik csak verik a tanárt, meg a bolti eladók, akik csak szívatják a vásárlót, meg a szerelők, akik direkt szarul javítják a hibát, meg az építőipar, ami szar lakásokat épít, meg az újsgírók, akik csak bulvár-mikrofonállványok, és így tovább. én se bírom, hogy az egész ország ilyen hülye. Téged ki nem bír?

Okos tojás 2008.05.13. 16:22:59

Na most a sok birka vehetne fel hitelt is a hóvégi bérletvásárlásra, és akkor azért a bankok is jobban járhassanak!
És akkor a sok birka hóvégén tülekedhetne a pénztárak előtt a békávé ÉS a bankok nem kis örömére!!!

Pepó 2008.05.13. 16:24:04

Én pont most próbálom ki, hogy milyen nyáron bérlet nélkül az élet. Terv szerint biciklivel járok, mert nem izzadok meg jobbban, mintha villamosoznék. Éjszaka garantáltan gyorsabb, nappal csak a gyors buszok és a metró hagy le, pedig csak járdán tekerek.
Azt a 8 ezer forintot meg elköltöm havi 1 tizes gyűjtőre (2350ft), 2 darab átszállójegyre (820ft) és havi 2 alkalommal taxival mehetek haza.
Mert megtehetem.

Sokan már évekkel ezelőtt megtették, én gondoltam, támogatom a BKV-t, hozzák rendbe magukat, de 3 év alatt csak lejjebb süllyedtek. Persze nem csak ők tehetnek róla, lássuk például a Thököly utat, amin megspórolnak párszáz milliót, aminél éves szinten jóval többet költ a BKV a 7-es buszok javítására.

Ez az első lépés volt, a következőben télen sem veszek bérletet, utána pedig megyek külföldre. Mert sajnos nem csak a BKV-n látom a rothadás jeleit. Pedig optimista voltam az elmúlt 8 évben, mégsem változott semmi.

is 2008.05.13. 16:27:18

ja, a poszt címébeli kérdésre a válasz: azért, mert olcsó a bérlet. nem a fizetéshez, hanem a költségekhez képest. péda: Amszterdam 700 000-es város, három, jórészt föld feletti metroval, villamosokkal, buszokkal, a havi 2-zónás bérlet (nem a város egészére, de nagyjára) 16 000Ft/hó. sajnos a busz, és a buszba a benzin attól nem olcsóbb, hogy a magyar fizetés kevesebb.

16 000Ft-ért már lehetne több pénztárat nyitni.

georgejr · http://mav.blog.hu 2008.05.13. 16:33:07

Ma Nagyvárad tér kb 20 méteres, Keletit megszégyenítő sor...
Valami piszkos perverziót vélek a bkv gondolkodásában. Ugyanis jellemzően minden hónap 10. napjáig kint van a külön bódé. De ilyenkor nincs bérletvásárlási roham, majd olyan 11. magasságában elviszik, úgy sunnyogva. Pont, amikor a júzerek vennének bérletet. Nem egyedi eset. minden hónapban ez van. azt pedig nem hiszem, hogy nem tudják, hogy mikor van roham a Nagyvárad téren. A bkv eccerűen sz@rik az utasra... mint ezt a rendkívül ostoba ellenőrmutánsok is egyretöbbször bizonyítják...

malacka 2008.05.13. 16:43:19

Nem hónap elején venném a bérletet, ha hónap közepén is nyitva lenne a bérketpénztár. Szal ennyit az új fajta bérletről.

puntschu 2008.05.13. 16:44:20

Na jó, hogyne lenne sor, amikor a 220 forintos szakaszjegyről is számlát írnak?
Más: 21:48, Kbánya-kp, 4 db ellenőr. jegy kéne. Automata rossz, trafikban jegy elfogyott, tessék forg. ügyeletre menni. Számla, sor, értelemszerűleg.
Lehet, hogy ezt már megírták előttem, de nem érdekel. Ismétlés a tudás anyja.

Dmilla 2008.05.13. 16:46:12

Azóta van ilyen baromi nagy sor, mióta nyugtát adnak minden sz@rért, meg amióta van ez a hülye pontgyűjtögetős nyereményakció, hogy 5 matrica után múzeumi belépőt kapsz, stb.
Én már évek óta hónap közepe-vége felé veszem, régebben max. 5 perc alatt elintéztem, március óta meg negyedórákat állok sorba. (Még szombat délben is.)

Úgyhogy pont mostanában lett baromire mindegy, hogy az ember hó elején veszi-e a bérletét vagy nem.

A Galaxis Elnöke 2008.05.13. 16:57:20

Az űrhajóé a jövő, földlakók: a földalatti 180.000 éve kiment a divatból galaxisban...
:)

T3raYon 2008.05.13. 17:11:42

Most mondjam azt, hogy egyes úgymond fejlett országokban a havi bérletet kipostázza az ottani BKV a kedves ügyfélnek? Na persze, ott nincs állami dotáció meg ingyenélés a közlekedési vállalatnál, mert 80%-ban saját magát finanszírozza így fontos az ügyfelei elégedettsége. (Torontóról van szó)

Ez ráadásul még nem is igazán pénz kérdés, csak kis ész és szervezés...

A kézi számlaírásról már nem is ejtek szót, ez elképzelhetetlenül idétlen dolog. Amúgy a BKV is beruházhatna a sok eltékozolt millióból mondjuk egy olyan mini számlázó rendszert mely képes ÁFÁs számlát kiadni - mellétéve egy rendszert melyben a bérletes ügyfeleknek van egy vonalkódos azonosító kártyájuk, azt vásárláskor lecsippantja a pénztárban és már jön is ki a korrekt névre szóló ÁFÁs számla. Elvégre a XXI.-ik században vagyunk, nem?

Bit Rot 2008.05.13. 17:12:29

Bérletet is adó AUTOMATA.
Nyugaton már van.

Nálunk mikor lesz ilyen?

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.05.13. 17:12:42

Egyre inkább azon gondolkodok, hogy bojkottálni kellene a B-kávét. Ilyen szolgáltatási színvonallal szvsz pofátlanság az utasokon számon kérni bármit is.
Én elismerem azt, hogy túl sokan bliccelnek. De azt is vegyük észre, hogy pusztán a jegyárakból egyik tömegközlekedési társaság sem tudja fenntartani magát, legalábbis jól működő országokban.
Másfelől érdekes gazdasági dilemma, hogy egy ilyen viszonylag rosszul működő tömegközlekedési "rablóbanda" mekkora kárt okoz a cégeknek (lassan érnek be a dolgozók a munkahelyükre) és az államnak is (korrupció"gyanús" ügyek).
Emberek, ne hagyjuk magunkat, valamilyen módon bojkottálni kellene a BKV-t, vagy legalább ráébreszteni a véleményformálókat arra, hogy mekkora tehetségtelen fráterek ülnek ott. Ötleteket ide kérek!

szbszig 2008.05.13. 17:24:04

Hála a Jóistennek, hogy már a BME-n is árulnak (diák)bérletet! Így ettől a félévtől hazafelé már csak nézem, ahogy állnak sorban az emberek a bérletárusító helyek előtt. :)

Mellesleg én máig sosem kaptam számlát vagy nyugtát vagy micsodát.

nemecsek · http://nemecsek.buzz.hu 2008.05.13. 17:33:00

Amíg a "bliccelőkirály" nevű kommentáló hozzáállása jellemzi a magyarok mentalitását, addig semmilyen érdemi változás nem lesz ebben az országban. Lényegében ezért tartunk ott, ahol, és nem azért, mert ahogy minden más országban, így itt is akadnak inkompetens vezetők és rossz rendelkezések. Aki nem veszi meg a jegyét, vagy bérketét az nem Hagyót, vagy a BKV-t lopja meg, hanem engem, és jogomban állna őt feljelenteni.

avogadro 2008.05.13. 17:41:58

ma ugyanez volt a nyugatinál, engem is felháboritott, valakik kollektiven sz@rul végzik a munkájukat

Raven Seldon 2008.05.13. 18:40:06

Én a múltkor azon akadtam inkább ki, hogy 20kor bezárt a bérletpénztár, de a forgalmi ügyeletet kedélyesen figyelmembe ajánlotta a kedves ellenőr úrfi. Ahol minden fajta jegyet lehet kb kapni, de bérletet azt a büdös mindenható péniszéért sem. Tehát, vegyek 4 jegyet, mert lusták bérletet is árulni a forgalmi ügyeleten... (megjegyzés: a bérletpénztár és a forgalmi ügyelet között kb 1 ajtó van és az is nyitva volt, a bérletpénztár ablakán keresztül láttam is hogy áll ott benn két illető és dumálnak...)

Marvin 2008.05.13. 18:43:31

is 2008.05.13. 16:22:25:

Lelkembol szoltal. Nekem is ugyan ez jut eszembe, mikor olvasom a folytonos fikazast. Mindenki mas hulye es troger. Az a baj, hogy az orszagot "mindenki mas" lakja, nem csak az "En"-ek. Bar a magyar demokraciaval talan pont az a baj, hogy itt az "En"-ekrol szol es nem az eletkozossegrol.

Marvin 2008.05.13. 18:47:12

Raven Seldon 2008.05.13. 18:40:06 :

Es errol szerinted ki tehet? A "lusta" forgalmi ugyeletes, vagy a vezetoseg?

Ki lenne a felelos erte, ha mikozben neked berletet ad el (datum, szamla, stb...) a ugyeletes, kozben valakit bedaral a mozgilepcso? Nyilvan a lusta es akkor mar egyben figyelmetlen, illetve "leszarok mindent" ugyeletes.

Igy van, vagy nem igy van?

Edömér 2008.05.13. 19:44:28

Nemecsek: És miért nem jelented fel? Egyúttal feljelenthetnéd a milliárdos pénzlenyúlások közreműködőit is. Vagy az nem zavar? Pedig a bliccelők elenyésző kárt okoznak a zsíros kis tanácsadói, takarítási, reklámfelület, beszerzési stb szerződésekhez képest.

Marvin (törölt) 2008.05.13. 20:20:09

Edömér:
Ilyen alapon azert sem kellene panaszkodni, mert az embert lepten nyomon atverik (uzletek, szolgaltatas), hiszen az az alkalmankenti 50-100 Ft elenyeszo ahhoz kepest, amit az allam lop ki a zsebunkbol.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.05.13. 20:24:58

Azert a nyugtaadasnak nem kene ekkora paranak lennie. Senki nem kenyszeriti a BKV-t, hogy kezzel irogassak meg a nyugtat. Persze a baj az, hogy senki es semmi nem kenyszeriti oket arra sem, hogy _ne_ kezzel irogassak meg pocsolgessek vegig a nyugtat meg a szamlakat. Realiasan is benne lenne nehany tizmillaban egy normalis, kifejezetten az o igenyeikre tervezett szamlazo eszkoz elkeszitese, es terjesztese, aztan ugye az ilyen vallalatoknal a piaci arat lehet is tizzel szorozni... Onnantol kezdve viszont jon a nincs penz cimu nota.

Es igen, joval olcsobban lehetne fel-online is intezni a dolgot: az atvetel nyilvan IRL, mert a hamisitas ellen hologramokkal meg egyeb lowtech modszerekkel vedekeznek, de a fizetes vagy legalabb a szamlazas lehetne online. Vagy elore megveszed, es utana - a fobb helyeken prioritassal, mashol meg sorbanallassal :( - atveszed, vagy legalabb elore regisztralsz, megadod a cegadatokat (szamlazasi cim, stb.) es a vasarlasnal csak bemondasz egy kodszamot vagy bemutatsz egy vonalkodot. A szamla meg megy e-mailben. Mindezt mondjuk valami nevleges kedvezmenyert (bar az sem szukseges, mert a legtobben minel elobb szeretnenk vegezni ugyis).

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.05.13. 20:28:29

Edomer: > Pedig a bliccelők elenyésző kárt okoznak a zsíros kis tanácsadói, takarítási,
> reklámfelület, beszerzési stb szerződésekhez képest.

Ezt kiszamoltad, vagy csak jol hangzik? Beleszamoltad azt is, hogy a jelenleg becsuletes utasok mekkora reszet kell az ellenorok tomegevel motivalni? Amugy meg a ket dolog (korrupcio es blitz) fuggetlen egymastol, szinte lenyegtelen, hogy melyik okoz nagyobb kart, mindkettot kulon-kulon - amennyire lehet - fel kell szamolni.

Edömér 2008.05.14. 07:02:31

Marvin: Nem mondtam olyat, hogy nem zavar. Csak álszent dolognak érzem, hogy a milliárdos lenyúlások mehetnek nyugodtan, ha meg nem vesz valaki jegyet 280 Ft-ért akkor az tolvaj.

atleta.hu: SENKI nem tudja a pontos összegeket, tekintve, hogy a BKV nem tesz eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. Vajon miért nem? Nyilván igazak a sajtóban és az interneten terjedő hírek. Ők maguk is elismerik, Regőczi Miklós maga mondta, hogy 2800 szerződést kell felülvizsgálniuk, mert előnytelen a BKV számára.

Saját tapasztalat alapján buszon, villamoson max. 1-2 bliccelőt találnak az ellenőrök. Pár évvel ezelött a BKV megrendelt egy közvéleménykutatást, amiből azt a tényt próbálta kiragadni, hogy az utasok 50%-a már valaha bliccelt. Ezt úgy próbálták beállítani, hogy az utasok 50%-a bliccel. Holott a közvéleménykutatás azerint, az utasok kb. 5-8%-a bliccel. Ez mennyi lehet forintban? Félmilliárd évente?

Miért az ellenőrök tömegével motiválják az utasokat? Miért nem lehet elektronikus beléptetőkapu? Az az érv, hogy drága, kicsit vicces. Az ellenőrök bére nem drága? Jóval drágább, mint elkezdeni és fokozatosan beállítani minden állomásra a beléptetőkapukat. Csak akkor ugye nem lehet folyamatosan lenyúlni a pénzeket.

És még egyszer: Nem azt mondtam, hogy a bliccelés helyes, de a bliccelő nem tolvaj, hanem szerződésszegő, és nem azért ilyen drága a jegy és a bérlet, mert vannak bliccelők. Ráadásul sok esetben nem azért bliccel az illető, mert bliccelni akar, hanem azért mert nincs lehetősége jegyet venni. És itt visszaérkeztünk az eredeti témához.

muskotály küvé 2008.05.14. 16:37:30

Nem kell túlbonyolítani a dolgokat. Csak el kell menni pl. Bécsbe, és megnézni, ott hogyan működik: minden állomáson van 1-2 automata. Az érintőképernyőn kiválasztod, milyen jegyet/bérletet, hány darabot akarsz, kiírja az árát, bedobod/-dugdosod a pénzt/bankkártyát, és a speciális papírra kinyomtatja és kilöki (a visszajáróval együtt). Több nyelven beszél, éjjel-nappal működik, és nem kell mellé valaki, hogy kézzel megírja a nyugtát. Nem tudom elképzelni, hogy reális áron többe kerülne egy ilyen automata, mint egy pénztáros dolgozó minden költsége.
Jönnek itt az SMS-jeggyel, és közben kézzel íratják a nyugtát. Nevetséges és siralmas.

muskotály küvé 2008.05.14. 16:38:25

Pontosítok:
Nem tudom elképzelni, hogy reális áron többe kerülne egy ilyen automata, mint egy pénztáros dolgozó minden költsége KÉT ÉV ALATT.

kisember 2008.05.15. 17:36:05

Amúgy pont a Ferenc krt-nál van a bérletpénztárral szemben a trafik mellett a maszek bérletárus, oda mindenki fél menni... Inkább sorba áll a sok birka. Figyeljétek meg élőben! :)

kisember 2008.05.15. 17:38:19

Az a kiírás, hogy elfogyott hamar lekerült! Amúgy meg szólni kell az állomásvezetőnek, hogy intézkedjen, hogy ott is legyen elég bérlet.

csóró · http://www.penzmagus.hu/msz 2008.05.16. 00:21:31

Újpesten 1x én is láttam már ekkora sort, durva.
Szerencsére előttem max 1-2 ember szokott állni, ha veszek valamit...

faszom 2008.05.24. 10:15:57

pepó:

Biciklizni csak addig jó amíg a sarki közértbe kell leugrani rövidnaciban. Amint dolgozni jársz, öltöny-nyakkendő, már egyből nem akkora poén leizzadtan-büdösen kezdeni a napot (és akkor hol van még a nap vége). Nem beszélve arról hogy szted az emberek hány %-a akkora sportember hogy 50-60 km-t tekerjen naponta (merthát ugye nemcsak be, hanem haza is kell jutni)? És mindez hány órába is kerülne?

A bicikli szórakozásnak elmegy, napi közlekedésre alkalmatlan.
süti beállítások módosítása