Oly nehezen, de még tavalyi áron beszerzett száznapos bérletem rég lejárt, így elhatároztam, ma reggel veszek egy kutyaközönséges havibérletet. Bár siettem volna munkahelyemre, úgy véltem, kiszolgálásom ezzel a lehető legegyszerűbb termékkel csak nem jelenthet gondot a BKV-nak. Fülembe csengtek Regőczi Miklós értékesítési és kommunikációs vezérigazgató-helyettes oly sokszor elismételt szavai, hogy a tetszőleges napon megváltható bérletek kizárólagossá tétele majd megszünteti a sorokat a pénztárak előtt.
Ő csak tudja, hiszen nemcsak főkommunikátorként beszélt erről, a menetjegyek, bérletek értékesítésének is ő a főnöke. Ráadásul, noha háromnapos ünnep után, de már jócskán a hónap közepén járunk.
A forgalmas Ferenc körút/Üllői út aluljáróban mégis hatalmas, mint utóbb kiderült, negyedórás sor fogadott.
Az egyetlen működő pénztárban sokan számlát is kértek, akik nem, azok – az ostoba pénzügyi előírások miatt – újabban nyugtát kapnak, ennek megírása is hosszabbítja a technológiai időt. Azt viszont örömmel tapasztaltam, hogy egy igazi, 21. századi fejlesztés azért történt, egy különleges, dupla dátumstemplivel bélyegzik az érvényesség kezdeti és lejárati dátumát.
A pénztárral szemben egy szerződéses partner is árul utazási okmányokat. Nála azonban ez a tábla fogadott:
Már önmagában se értem, hogy mi a ráció abban, hogy még egy pénztárablak kinyitása helyett ugyanott egy bódét állítanak föl, ahol egy teljesen más jogi, disztribúciós és logisztikai rendben dolgozó személy árulja kb. ugyanazokat a termékeket.
Illetve értem, így ugyanis előfordulhat, hogy az egyik ablaknál kapható termék onnan pár méterre már nem kapható, hiszen oda valaki teljesen más szállítja.
De egyáltalán, mi az, hogy elfogy a bérlet? Itt nem olyan termékről van szó, mint a zacskós kakaó, amely elromolhat, hűteni kell. A termék nem a bérlet, könyörgöm, hanem az utazás a BKV járművein. A jegy, bérlet csupán egy papírdarab, amely igazolja, hogy megfizettem az utazást. Ha megfizetem, a cég oldja meg, hogy megkaphassam az erről szóló fecnit.
A bérlet nem romlik el, igen apró, könnyen, tömbben tárolható, eléggé kiszámítható a forgalma, így sehogyan se tudom belátni, miért nem lehet eleget rendelni belőlük. Csak egy magyarázat van a rendszeresen előforduló anomáliákra: valaki(k) rosszul, trehányul, lustán végzik munkájukat, vagy egyszerűen alkalmatlanok arra.
A sor végigállása után siettem dolgozni, Újpest központnál azért megnéztem a sort. Két-háromszor akkora volt, mint a Corvin köznél:
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
hattyú 2008.05.13. 14:19:49
gray 2008.05.13. 14:22:05
Miért nem lehet ezt nálunk is bevezetni?
- Rendi - 2008.05.13. 14:31:00
Tutajos 2008.05.13. 14:37:54
El vannak foglalva mozgássérúlt fiatalok megrendszabályozásával, valamint öregemberek ütlegelésével.
Igazán lehetne bennetek némi megértés...
muskotály küvé 2008.05.13. 14:40:25
1. Tessék mondani, miért kell egy válllalkozásnak az ő nevére szóló számlával igazolnia minden apró-cseprő dolog megvételét, miért nem elég a nyugta? Azért, mert néhány kisstílű cég gyűjtögetné a blokkokat, ezek életszerűségének vizsgálata helyett miért kell a maradék 99,99%-ot ezzel büntetni, és nemzeti szinten komoly költségekbe verni magunkat? (A hülyeség teteje, hogy hosszas előkészítés után, valszeg jónéhány hivatali órát felemésztve, idéntől az APEH adja a sorszámot a kézi számlatömböknek - aki csalni akar, legfeljebb vesz egy számlaíró szoftvert, és tetszőleges számban telepíti.) Pl. Szlovákiában a "blokk"-ot, tehát menetjegyet is be lehet könyvelni, mégsem lehet látni pl. a benzinkutaknál vagy vasutállomáson a kukákban ezek után turkáló embereket...
2. Nem tudom, mi ennek a nyugtaírásnak a háttere, de feltételezem az, hogy a bérletre/jegyre nincs ráírva a "nyugta" szó, ezért nem felel meg a hülye előírásainknak. Ha így van:
- ki ezért a felelős, hogy nem vették észre, év(tized)eken keresztül nem tartották be a legalapvetőbb hülye pénzügyi szabályt?
- miért nem bélyegzik rá (vagy akár írják rá kézzel) a jegyre/bérletre a "nyugta" szót, esetleg a hiányzó egyéb adatokat, külön kézi fecni kiállítása helyett?
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.05.13. 14:40:46
Alina 2008.05.13. 14:43:24
Navarone 2008.05.13. 14:45:03
Ez nem a BKV hibája, hogy sok a hülye!
Én 18-20 körül veszem meg a bérletem, soha nem kellett sorban állnom.
jesszumpepi (törölt) 2008.05.13. 14:50:49
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.05.13. 14:53:54
A pénztrárnyitásokról a BFFP Közl Ügyoszt vezetője regélt nekem ódákat, hogy miért nem szükségesek. A már meglévők hatáékony üzemeltetését (és nem további bezárását!) is szemtől szembe igérte meg Tárnok Eszter.
Láthatjuk hozzáértésüket, szavahihetőségüket, kompetenciájukat. Köszönjük, de ebből innetől fogva bnem kérünk! Mondhatni: ELÉG VOLT SRÁCOK! EDDIG ÉS NE TOVÁBB!
elseje 2008.05.13. 14:55:41
Ha lejár a jóembernek elsején a bérlete, akkor kénytelen megvenni a következőt. A stílus maga az ember, néha gondolkozni is kellene/illene.
Bubu 2008.05.13. 14:59:59
aTony 2008.05.13. 15:03:45
Áljanak sorban a temetkezési vállalatnál, ott kötelező a csend és a némaság!
Taigetos pozitív ország.
aTony 2008.05.13. 15:04:45
Áljanak sorban a temetkezési vállalatnál, ott kötelező a csend és a némaság!
Taigetos pozitív ország.
Dudi 2008.05.13. 15:06:28
Mállotviksz 2008.05.13. 15:07:56
Mert amikor 3 bérletet veszek egyszerre, kb 1 héttel előre, mindhármat külön dátummal, hát mire beigazgatja a kis pecsételőjét, az legalább 10 perc...Ráfirkantani sokkal könnyebben ment...
(Jó, persze, ne egyszerre vegyek hármat, meg ne különböző lejárattal...köszi)
Mikrobi 2008.05.13. 15:19:27
Ami meg a nyugtaadási kötelezettséget illeti, példát vehetnének a MÁV-tól (egyébként sok másért ők is broáf): ott a jegyre rá van írva, hogy menetjegy/nyugta, ill. jegy/nyugta. Csak meg kéne számozni az összes jegyet a nyomdában és számon tartani.
Mállotviksz 2008.05.13. 15:19:43
(Mert ugye ha át akar térni, akkor egy hónapban - fizetési időszakban- kétszer kell áldozni erre a nemes célra...)
Mállotviksz 2008.05.13. 15:20:01
(Mert ugye ha át akar térni, akkor egy hónapban - fizetési időszakban- kétszer kell áldozni erre a nemes célra...)
Dee 2008.05.13. 15:20:13
azzal gondolom minden drága bkv-s tisztában volt, hogy jó pár hónap, év is eltelik, míg a dátumok eloszlanak a hónap minden napján, kinek hogy jobb megvenni az utazófecnit.
a jegykiadók megszüntetése, a munkaidő csökkentése sem generál kisebb sorokat.
Mikrobi 2008.05.13. 15:20:58
Ami meg a nyugtaadási kötelezettséget illeti, példát vehetnének a MÁV-tól (egyébként sok másért ők is broáf): ott a jegyre rá van írva, hogy menetjegy/nyugta, ill. jegy/nyugta. Csak meg kéne számozni az összes jegyet a nyomdában és számon tartani.
Dee 2008.05.13. 15:22:01
azzal gondolom minden drága bkv-s tisztában volt, hogy jó pár hónap, év is eltelik, míg a dátumok eloszlanak a hónap minden napján, kinek hogy jobb megvenni az utazófecnit.
a jegykiadók megszüntetése, a munkaidő csökkentése sem generál kisebb sorokat.
Mikrobi 2008.05.13. 15:22:42
Ami meg a nyugtaadási kötelezettséget illeti, példát vehetnének a MÁV-tól (egyébként sok másért ők is broáf): ott a jegyre rá van írva, hogy menetjegy/nyugta, ill. jegy/nyugta. Csak meg kéne számozni az összes jegyet a nyomdában és számon tartani.
Dee 2008.05.13. 15:23:08
azzal gondolom minden drága bkv-s tisztában volt, hogy jó pár hónap, év is eltelik, míg a dátumok eloszlanak a hónap minden napján, kinek hogy jobb megvenni az utazófecnit.
a jegykiadók megszüntetése, a munkaidő csökkentése sem generál kisebb sorokat.
Mikrobi 2008.05.13. 15:23:56
Ami meg a nyugtaadási kötelezettséget illeti, példát vehetnének a MÁV-tól (egyébként sok másért ők is broáf): ott a jegyre rá van írva, hogy menetjegy/nyugta, ill. jegy/nyugta. Csak meg kéne számozni az összes jegyet a nyomdában és számon tartani.
Mikrobi 2008.05.13. 15:25:02
Fedup Sári 2008.05.13. 15:28:34
S ha már itt tartunk: egy ismerősöm jelentkezett bódés árusításra, szépen elmondták neki, hogy a fizetése egy részét feketén fogja megkapni...
Nókoment.
kvarcman 2008.05.13. 15:29:03
értelmetlenségi 2008.05.13. 15:33:16
zokkka · http://www.nincsurl.se 2008.05.13. 15:33:56
Agyat es logikat en allami szervezeteknel mar nem keresek. Egyebkent a BKV szinvonalas szolgaltatast nyujt, csak 3X annyi dolgo... naplopoval.
JoeP · http://mivanvelem.hu 2008.05.13. 15:35:39
Én arra tippelek, hogy ezeket a bódékat akarják kizárólag jegyárusításra használni.
ericghar 2008.05.13. 15:38:27
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.
biziclop 2008.05.13. 15:39:23
ericghar 2008.05.13. 15:40:01
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.
ericghar 2008.05.13. 15:40:42
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.
ericghar 2008.05.13. 15:41:08
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.
Mállotviksz 2008.05.13. 15:47:44
bilccelőkirály 2008.05.13. 15:49:42
ericghar 2008.05.13. 15:51:18
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.
éhes disznyó 2008.05.13. 15:58:02
nem veszek se jegyet se berletet
Gébé 2008.05.13. 16:09:53
asdf 2008.05.13. 16:16:58
A BKV az ostoba, mert nem vezeti ra a berletre az eladas datumat. Ha ravezetne, nem kene nyugtat adni melle (mint ahogy sem a mav, sem a volan nem ad nyugtat, mert mindkettoen szerepel az ominozus adat). Hadd ne a penzugyi eloirasokra legyen mar kenve, hogy a bkv-nal hulyek...
PTibor (törölt) 2008.05.13. 16:17:24
Amúgy valsz tényleg csak a Nyugta szó, vagy a "Jegy nyugtaként is szolgál" többszóból álló kifejezést kéne ráírni, mert a BKV összes adata is szerepel a jegy hátldalán..
Amúyg a cikkhez: Aki rendszeresen utazott pl metróval mindig sort látott a bejáratnál, ha hó eleje volt, ha nem. Most sincs ez másként, csak az arányok változtak.
Ami viszont nagyon vicces, hogy pl újpest központban a két pénztár mellettt a különálló bódé is nyitva van, de ott nagyon kevesen vásárolnak; a másik pedig pl a Gyöngyösi utca, ahol az állomás területén van a kioszk.. de oda hogy jusson be a jeggyel/bérlettel nem rendelkező?
smartdrv 2008.05.13. 16:20:16
A számból vetted ki a szót. A bérletet két héttel előre is meg lehet venni. A tisztelt kolléga erre szerette volna felhívni a figyelmedet.
is 2008.05.13. 16:22:25
Okos tojás 2008.05.13. 16:22:59
És akkor a sok birka hóvégén tülekedhetne a pénztárak előtt a békávé ÉS a bankok nem kis örömére!!!
Pepó 2008.05.13. 16:24:04
Azt a 8 ezer forintot meg elköltöm havi 1 tizes gyűjtőre (2350ft), 2 darab átszállójegyre (820ft) és havi 2 alkalommal taxival mehetek haza.
Mert megtehetem.
Sokan már évekkel ezelőtt megtették, én gondoltam, támogatom a BKV-t, hozzák rendbe magukat, de 3 év alatt csak lejjebb süllyedtek. Persze nem csak ők tehetnek róla, lássuk például a Thököly utat, amin megspórolnak párszáz milliót, aminél éves szinten jóval többet költ a BKV a 7-es buszok javítására.
Ez az első lépés volt, a következőben télen sem veszek bérletet, utána pedig megyek külföldre. Mert sajnos nem csak a BKV-n látom a rothadás jeleit. Pedig optimista voltam az elmúlt 8 évben, mégsem változott semmi.
is 2008.05.13. 16:27:18
16 000Ft-ért már lehetne több pénztárat nyitni.
georgejr · http://mav.blog.hu 2008.05.13. 16:33:07
Valami piszkos perverziót vélek a bkv gondolkodásában. Ugyanis jellemzően minden hónap 10. napjáig kint van a külön bódé. De ilyenkor nincs bérletvásárlási roham, majd olyan 11. magasságában elviszik, úgy sunnyogva. Pont, amikor a júzerek vennének bérletet. Nem egyedi eset. minden hónapban ez van. azt pedig nem hiszem, hogy nem tudják, hogy mikor van roham a Nagyvárad téren. A bkv eccerűen sz@rik az utasra... mint ezt a rendkívül ostoba ellenőrmutánsok is egyretöbbször bizonyítják...
malacka 2008.05.13. 16:43:19
puntschu 2008.05.13. 16:44:20
Más: 21:48, Kbánya-kp, 4 db ellenőr. jegy kéne. Automata rossz, trafikban jegy elfogyott, tessék forg. ügyeletre menni. Számla, sor, értelemszerűleg.
Lehet, hogy ezt már megírták előttem, de nem érdekel. Ismétlés a tudás anyja.
Dmilla 2008.05.13. 16:46:12
Én már évek óta hónap közepe-vége felé veszem, régebben max. 5 perc alatt elintéztem, március óta meg negyedórákat állok sorba. (Még szombat délben is.)
Úgyhogy pont mostanában lett baromire mindegy, hogy az ember hó elején veszi-e a bérletét vagy nem.
A Galaxis Elnöke 2008.05.13. 16:57:20
:)
T3raYon 2008.05.13. 17:11:42
Ez ráadásul még nem is igazán pénz kérdés, csak kis ész és szervezés...
A kézi számlaírásról már nem is ejtek szót, ez elképzelhetetlenül idétlen dolog. Amúgy a BKV is beruházhatna a sok eltékozolt millióból mondjuk egy olyan mini számlázó rendszert mely képes ÁFÁs számlát kiadni - mellétéve egy rendszert melyben a bérletes ügyfeleknek van egy vonalkódos azonosító kártyájuk, azt vásárláskor lecsippantja a pénztárban és már jön is ki a korrekt névre szóló ÁFÁs számla. Elvégre a XXI.-ik században vagyunk, nem?
Bit Rot 2008.05.13. 17:12:29
Nyugaton már van.
Nálunk mikor lesz ilyen?
Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.05.13. 17:12:42
Én elismerem azt, hogy túl sokan bliccelnek. De azt is vegyük észre, hogy pusztán a jegyárakból egyik tömegközlekedési társaság sem tudja fenntartani magát, legalábbis jól működő országokban.
Másfelől érdekes gazdasági dilemma, hogy egy ilyen viszonylag rosszul működő tömegközlekedési "rablóbanda" mekkora kárt okoz a cégeknek (lassan érnek be a dolgozók a munkahelyükre) és az államnak is (korrupció"gyanús" ügyek).
Emberek, ne hagyjuk magunkat, valamilyen módon bojkottálni kellene a BKV-t, vagy legalább ráébreszteni a véleményformálókat arra, hogy mekkora tehetségtelen fráterek ülnek ott. Ötleteket ide kérek!
szbszig 2008.05.13. 17:24:04
Mellesleg én máig sosem kaptam számlát vagy nyugtát vagy micsodát.
nemecsek · http://nemecsek.buzz.hu 2008.05.13. 17:33:00
avogadro 2008.05.13. 17:41:58
Raven Seldon 2008.05.13. 18:40:06
Marvin 2008.05.13. 18:43:31
Lelkembol szoltal. Nekem is ugyan ez jut eszembe, mikor olvasom a folytonos fikazast. Mindenki mas hulye es troger. Az a baj, hogy az orszagot "mindenki mas" lakja, nem csak az "En"-ek. Bar a magyar demokraciaval talan pont az a baj, hogy itt az "En"-ekrol szol es nem az eletkozossegrol.
Marvin 2008.05.13. 18:47:12
Es errol szerinted ki tehet? A "lusta" forgalmi ugyeletes, vagy a vezetoseg?
Ki lenne a felelos erte, ha mikozben neked berletet ad el (datum, szamla, stb...) a ugyeletes, kozben valakit bedaral a mozgilepcso? Nyilvan a lusta es akkor mar egyben figyelmetlen, illetve "leszarok mindent" ugyeletes.
Igy van, vagy nem igy van?
Edömér 2008.05.13. 19:44:28
Marvin (törölt) 2008.05.13. 20:20:09
Ilyen alapon azert sem kellene panaszkodni, mert az embert lepten nyomon atverik (uzletek, szolgaltatas), hiszen az az alkalmankenti 50-100 Ft elenyeszo ahhoz kepest, amit az allam lop ki a zsebunkbol.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.05.13. 20:24:58
Es igen, joval olcsobban lehetne fel-online is intezni a dolgot: az atvetel nyilvan IRL, mert a hamisitas ellen hologramokkal meg egyeb lowtech modszerekkel vedekeznek, de a fizetes vagy legalabb a szamlazas lehetne online. Vagy elore megveszed, es utana - a fobb helyeken prioritassal, mashol meg sorbanallassal :( - atveszed, vagy legalabb elore regisztralsz, megadod a cegadatokat (szamlazasi cim, stb.) es a vasarlasnal csak bemondasz egy kodszamot vagy bemutatsz egy vonalkodot. A szamla meg megy e-mailben. Mindezt mondjuk valami nevleges kedvezmenyert (bar az sem szukseges, mert a legtobben minel elobb szeretnenk vegezni ugyis).
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2008.05.13. 20:28:29
> reklámfelület, beszerzési stb szerződésekhez képest.
Ezt kiszamoltad, vagy csak jol hangzik? Beleszamoltad azt is, hogy a jelenleg becsuletes utasok mekkora reszet kell az ellenorok tomegevel motivalni? Amugy meg a ket dolog (korrupcio es blitz) fuggetlen egymastol, szinte lenyegtelen, hogy melyik okoz nagyobb kart, mindkettot kulon-kulon - amennyire lehet - fel kell szamolni.
Edömér 2008.05.14. 07:02:31
atleta.hu: SENKI nem tudja a pontos összegeket, tekintve, hogy a BKV nem tesz eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. Vajon miért nem? Nyilván igazak a sajtóban és az interneten terjedő hírek. Ők maguk is elismerik, Regőczi Miklós maga mondta, hogy 2800 szerződést kell felülvizsgálniuk, mert előnytelen a BKV számára.
Saját tapasztalat alapján buszon, villamoson max. 1-2 bliccelőt találnak az ellenőrök. Pár évvel ezelött a BKV megrendelt egy közvéleménykutatást, amiből azt a tényt próbálta kiragadni, hogy az utasok 50%-a már valaha bliccelt. Ezt úgy próbálták beállítani, hogy az utasok 50%-a bliccel. Holott a közvéleménykutatás azerint, az utasok kb. 5-8%-a bliccel. Ez mennyi lehet forintban? Félmilliárd évente?
Miért az ellenőrök tömegével motiválják az utasokat? Miért nem lehet elektronikus beléptetőkapu? Az az érv, hogy drága, kicsit vicces. Az ellenőrök bére nem drága? Jóval drágább, mint elkezdeni és fokozatosan beállítani minden állomásra a beléptetőkapukat. Csak akkor ugye nem lehet folyamatosan lenyúlni a pénzeket.
És még egyszer: Nem azt mondtam, hogy a bliccelés helyes, de a bliccelő nem tolvaj, hanem szerződésszegő, és nem azért ilyen drága a jegy és a bérlet, mert vannak bliccelők. Ráadásul sok esetben nem azért bliccel az illető, mert bliccelni akar, hanem azért mert nincs lehetősége jegyet venni. És itt visszaérkeztünk az eredeti témához.
muskotály küvé 2008.05.14. 16:37:30
Jönnek itt az SMS-jeggyel, és közben kézzel íratják a nyugtát. Nevetséges és siralmas.
muskotály küvé 2008.05.14. 16:38:25
Nem tudom elképzelni, hogy reális áron többe kerülne egy ilyen automata, mint egy pénztáros dolgozó minden költsége KÉT ÉV ALATT.
kisember 2008.05.15. 17:36:05
kisember 2008.05.15. 17:38:19
csóró · http://www.penzmagus.hu/msz 2008.05.16. 00:21:31
Szerencsére előttem max 1-2 ember szokott állni, ha veszek valamit...
faszom 2008.05.24. 10:15:57
Biciklizni csak addig jó amíg a sarki közértbe kell leugrani rövidnaciban. Amint dolgozni jársz, öltöny-nyakkendő, már egyből nem akkora poén leizzadtan-büdösen kezdeni a napot (és akkor hol van még a nap vége). Nem beszélve arról hogy szted az emberek hány %-a akkora sportember hogy 50-60 km-t tekerjen naponta (merthát ugye nemcsak be, hanem haza is kell jutni)? És mindez hány órába is kerülne?
A bicikli szórakozásnak elmegy, napi közlekedésre alkalmatlan.